PDA

Volledige versie bekijken : Software Origin Games / Steam games verplaatsen naar een ander schijf

NDP
2 juni 2014, 14:47
Mijn SSD schijf staat vol en had graag nieuwe game geïnstalleerd. Daarom vraag ik me af of ik origin/steam games mag verplaatsen naar andere schijf? Wanneer ik klaar bent met nieuwe game uit te spelen kan ik dan gewoon de game die ik verplaatst heb naar data schijf terug naar SSD schijf verplaatsen? Zal dit dan terug werken?
Verwijderen en opnieuw downloaden niet echt een optie, gaat om grote games (50 gb) en heb maar 100 gb data limiet.

Thanks

denzeezot
2 juni 2014, 18:57
ik had hetzelfde probleem heel handig opgelost ale games van mijn ssd af en steam ook en steam op een andere intrene hdd geinstaleerd en dan worden games automatich erop geinstalererd op andere hdd

en als je niet wilt downlauden maak een backup van je games kan je via steam doen

NDP
3 juni 2014, 13:00
Tprobleem is dat ik steam nog wil gebruiken voor games die nog op mijn ssd staan en zouden moeten blijven staan. Hoe ik het in gedachten had (tijdelijk verplaatsen naar hdd en later terug verplaatsen) is niet mogelijk?

nite
3 juni 2014, 15:18
Backup maken, backup of de HDD zetten en de game wissen van de SSD? Dan moet ge niet downloaden, maar een backup maken kan soms wel irritant lang duren.

NDP
3 juni 2014, 20:07
Toch wel heel omslachtig dit? Ik kan niet gewoon de map titanfall (voorbeeld) verplaatsen van origin naar hdd. Even gamen op mijn nieuwe games, en als die uitgespeeld zijn, gewoon map titanfall opnieuw onder origin plaatsen?

VivaLaVent
4 juni 2014, 00:23
Voor steam kan je de map SteamApps kopieren in program files/steam naar dezelfde locatie. Dan moet je op de nieuwe locatie wel nog "verify integrety of game cache" doen bij de properties van elk spel om aanvullende bestanden bij te voegen

NDP
4 juni 2014, 11:45
Had ik mss wel er bij moeten zeggen: ik zal de game die ik verplaats naar andere map niet meer gebruiken wanneer hij daar staat opgeslagen. Ik veronderstel dus als ik mijn game opnieuw wil gebruiken en terug verplaats naar ssd, deze terug zal werken. (ik wel enkel op mijn ssd gamen) Merci voor de antwoorden

Exit
4 juni 2014, 13:51
test het dan gewoon