PDA

Volledige versie bekijken : Bart De Wever in de spotlight?

bnjmnA
7 mei 2014, 00:45
Iedereen weet het , Bart De Wever een zeer befaamde politicus die opgestapt is bij Vlaams belang en vervolgens een nieuwe partij geopend heeft "de NVA" .De NVA is weliswaar een conservatieve partij met een sociaal dekmantel ,echter wat is de werkelijke reden van het succes van de partij?Komt het gigantische succes door hem alleen?Of is het wezenlijk een partij dat een grote menigte aanspreekt?

Alle expressies in deze blog zijn louter voor discussie doeleinden en mogen niet persoonlijk worden genomen , als het toch een expressie voor een of andere reden u niet aanstaat dan mag u de pagina verlaten of een reactie schrijven waarin u laat blijken dat een omschreven expressie u niet aanstaat en dan zal er mogelijk een actie ondernomen worden.
Dank u voor u begrip.

Tweak37
7 mei 2014, 00:54
Bart De Wever - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bart_De_Wever)

Bart De Wever is nooit lid geweest van het Vlaams Belang... :sop:

bnjmnA
7 mei 2014, 00:54
Het is eigenlijk een soort fenomeen denk ik .Zowel voor de psychologen als voor burgers.Je moet niet per se zeer slim zijn om aan politiek te doen , het is blijkbaar de uitstraling dat telt.Hij heeft een aantal keren in de blaadjes gestaan met zijn overgewicht gevolg : hij wordt verkozen.

bnjmnA
7 mei 2014, 00:57
Bart De Wever - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bart_De_Wever)

Bart De Wever is nooit lid geweest van het Vlaams Belang... :sop:

Oke, echter was hij wel lid van de volksunie en had hij veel nauwe contacten met de Vlaams blok en Vlaams belang

tgc_9012
7 mei 2014, 00:57
Het is eigenlijk een soort fenomeen denk ik .Zowel voor de psychologen als voor burgers.Je moet niet per se zeer slim zijn om aan politiek te doen , het is blijkbaar de uitstraling dat telt.Hij heeft een aantal keren in de blaadjes gestaan met zijn overgewicht gevolg : hij wordt verkozen.Dat verklaart ineens ook het succes van Jean-Luc Dehaene en Maggie De Block. Ik krijg nieuwe politieke inzichten!

StevenFM
7 mei 2014, 00:58
Bruno, ben jij dat?

bnjmnA
7 mei 2014, 00:58
Bart De Wever deelt dezelfde ideologie als Vlaams belang , en hij wil ongetwijfeld Vlaanderen onafhankelijk maken , via een omweg dat confederalisme noemt.

bnjmnA
7 mei 2014, 01:00
Dat verklaart ineens ook het succes van Jean-Luc Dehaene en Maggie De Block. Ik krijg nieuwe politieke inzichten!

Deze opmerking is vrij apart , maar het is de ongezegde waarheid!

bnjmnA
7 mei 2014, 01:03
Vlaams belang en uiteraard NVA geloven louter wat zij willen geloven , de doorslaggevende kanten van de andere kanten van de waarheid zien ze blijkbaar over het hoofd.

bnjmnA
7 mei 2014, 01:10
Het is een feit dat Bart De Wever confederalisme wil, echter heeft oud premier Di Rupo het onmogelijk gemaakt voor NVA om deze plannen nog voort te zetten , dit omdat Di Rupo artikel 195 uit de grondwetboek heeft laten schrappen .

vdhjeroen
7 mei 2014, 01:13
Oke, echter was hij wel lid van de volksunie en had hij veel nauwe contacten met de Vlaams blok en Vlaams belang

De discussie begint hier al volledig fout...
Nauwe contacten? Als je het over Marie-Rose Morel hebt, dan moet je wel beseffen dat zij eerst lid van N-VA was en nadien is overgestapt.

Volgens mij ligt het succes van N-VA o.a. in de geloofwaardigheid. In tegenstelling tot Open VLD bijvoorbeeld voert N-VA geen beleid dat haaks tegenover het partijprogramma staat.

bnjmnA
7 mei 2014, 01:18
De discussie begint hier al volledig fout...
Nauwe contacten? Als je het over Marie-Rose Morel hebt, dan moet je wel beseffen dat zij eerst lid van N-VA was en nadien is overgestapt.

Volgens mij ligt het succes van N-VA o.a. in de geloofwaardigheid. In tegenstelling tot Open VLD bijvoorbeeld voert N-VA geen beleid dat haaks tegenover het partijprogramma staat.

Sorry , zou u mij concreet kunnen uitleggen wat voor beleid NVA wil? Het is natuurlijk enorm verwarrend , maar hun doel is niet om het hier de sociale zekerheid te versterken , zij gaan ervan uit dat werkende mensen geen problemen hebben ,zij willen index afschaffen en zo willen zowel de leefloon uitkering verhogen en maximum 3 jaar mag behouden gevolg: de eerste 3 jaar zware economische verliezen en na drie jaar complete armoede.

Unkn0wn
7 mei 2014, 01:19
Dit is een forum, geen blog website. :unsure:

bnjmnA
7 mei 2014, 01:27
Bart De Wever heeft tactische stappen genomen inzake zijn bekendheid .Iedereen kent hem nu , hij heeft het tactisch aangepakt maar iedereen ziet hem als een fanatieke personage dat pleit voor onafhankelijkheid .Iedereen weet het , in zijn partij zijn er een aantal kleurlingen , hiermee wil hij klaarblijkelijk bevestigen dat de NVA geen racistische partij is.Maar de volgende vraag is dan : eten wij gras ?

Tr1ploid
7 mei 2014, 01:31
Maar de volgende vraag is dan : eten wij gras ?

Ik denk eerder dat de vraag is: roken we het?

profound
7 mei 2014, 01:32
Volgens mij ligt het succes van N-VA o.a. in de geloofwaardigheid.

:lol:

Stop trouwens eens met die nutteloze topics, er zijn genoeg threads om deze zever in te zetten.

vdhjeroen
7 mei 2014, 01:33
Sorry , zou u mij concreet kunnen uitleggen wat voor beleid NVA wil? Het is natuurlijk enorm verwarrend , maar hun doel is niet om het hier de sociale zekerheid te versterken , zij gaan ervan uit dat werkende mensen geen problemen hebben ,zij willen index afschaffen en zo willen zowel de leefloon uitkering verhogen en maximum 3 jaar mag behouden gevolg: de eerste 3 jaar zware economische verliezen en na drie jaar complete armoede.

Gelet op het begrotingstekort en de stijgende kosten in de sociale zekerheid moeten er structurele maatregelen genomen worden. België heeft bijvoorbeeld één van de zwaarste vergrijzingskosten te dragen in de toekomst. Verder mag je ook niet vergeten dat de sociale zekerheid een enorme brok in de overheidsuitgaven bedraagt. Indien we onvoldoende maatregelen nemen, dan stuikt het kaartenhuisje in elkaar voor iedereen. In die context moet je de maatregelen plaatsen.

De werkloosheidsuitkering beperken in de tijd is trouwens niet meer dan normaal als dit vergelijkt met het buitenland.
Index is ook iets abnormaals. Uw loon gaat wel blijven stijgen maar niet automatisch. Dit zal enkel stijgen na loonoverleg. Dit maakt het mogelijk dat gevoelige sectoren aan loonmatiging kunnen doen. Waarom op sectorniveau? Wel omdat het nationaal overleg (groep van 10) meermaals bewezen heeft dat het geen beslissingen meer kan nemen.

dJeez
7 mei 2014, 08:59
Iemand heeft blijkbaar last van een gespleten persoonlijkheid. Hier tegen de "zwarten", elders compleet over de rand wat anti-semitisme betreft. Dat kan wel tellen.

JPV
7 mei 2014, 09:12
Wel omdat het nationaal overleg (groep van 10) meermaals bewezen heeft dat het geen beslissingen meer kan nemen.
over de rest van je post kan je discussieren, maar de groep van 10 die geen beslissingen meer kan nemen? 't is niet omdat er geen akkoord kwam over arbeiders-bedienden (een SUPERheikel punt), dat ze geen beslissingen meer kunnen nemen, hé. Ik denk dat de groep van 10 bewezen heeft dat ze méér beslissingen kunnen nemen dan de federale regering. Zie maar het aantal nieuwe national CAO's die afgesloten zijn binnen de NAR. CAO's over motivering van ontslag, hervorming van tijdskrediet, brugpensioen, uitzendarbeid,... allemaal redelijk gevoelige thema's, maar het is hen ook gelukt.

Dat er recent geen IPA kwam, kwam niet door de groep van 10, maar door de overheid, die alle basis voor een IPA wegnam (verbod tot collectieve loonsonderhandelingen).

wireke
7 mei 2014, 09:26
Stop nu toch eens met serieus te reageren op zo een topics. Hij zal wel snel uit pol&actua liggen en dan zijn we van zijn kinderachtige topics vanaf.

Misterblort
7 mei 2014, 10:35
Sluit dit dan af? Wa ne rare kerel is da ^^

TooChé
7 mei 2014, 10:41
lol, welgeteld 16 woorden van de openingspost gelezen en ik weet genoeg :')

mods, to the batmobiel!

Hiapoe
7 mei 2014, 10:43
Iedereen weet het , Bart De Wever een zeer befaamde politicus die opgestapt is bij Vlaams belang en vervolgens een nieuwe partij geopend heeft "de NVA" .De NVA is weliswaar een conservatieve partij met een sociaal dekmantel ,echter wat is de werkelijke reden van het succes van de partij?Komt het gigantische succes door hem alleen?Of is het wezenlijk een partij dat een grote menigte aanspreekt?

Alle expressies in deze blog zijn louter voor discussie doeleinden en mogen niet persoonlijk worden genomen , als het toch een expressie voor een of andere reden u niet aanstaat dan mag u de pagina verlaten of een reactie schrijven waarin u laat blijken dat een omschreven expressie u niet aanstaat en dan zal er mogelijk een actie ondernomen worden.
Dank u voor u begrip.

Man man... gewoon afsluiten deze thread... kan hier geen woorden aan vuil maken...
En wacht dan gewoon op een volgende thread waarin bnjmnA klaagt dat hij monddood wordt gemaakt en er een ganse conspiracy theorie achter gaat zoeken dat de N-va waarschijnlijk 9lives observeert en verplicht heeft om deze thread te sluiten...

PHPFreak1977
7 mei 2014, 12:47
De topicstarter wil duidelijk een prijs winnen: "zeveraar van de dag".

Hiapoe
7 mei 2014, 13:46
De topicstarter wil duidelijk een prijs winnen: "zeveraar van de dag".

Geslaagd en hij mag hem onmiddellijk hebben van mij, ik ambieer die prijs niet :)

Darkseid
7 mei 2014, 13:53
Da was van zijn eerste post op 't forum toch al duidelijk imo.