PDA

Volledige versie bekijken : Inschrijven in (Zaal)voetbal ploeg?

Rocknsad
4 mei 2014, 07:25
Hallo iedereen,

Ik zit eigenlijk met een vraagje waar ik niet meteen antwoord op vind...

Ik ben tegenwoordig vrij veel vermagerd en ben in vrij goeie vorm (al zeg ik het zelf :p) natuurlijk niet op een proffesioneel niveau maar ik kan bijvoorbeeld toch al een uurtje op volle inspanning sporten zonder problemen ect. Nu ben ik om eerlijk te zijn de fitneszaal een beetje beu gezien en zou ik graag nog op een andere manier gaan sporten.

Wat mij wel interessant lijkt is bijvoorbeeld zaalvoetbal, maar daar heb ik dan een hoop vragen bij:

-Kan je je zomaar ergens inschrijven? Of moet je ergens voldoen aan bepaalde technieken? Ik kan wel wat voetballen en deftig passen ect, maar je moet ook van mij niet verwachten om daar een omhaal te doen en 7 spelers voorbij te dribbelen... Wordt je getest?

-Hoeveel bedraagd het lidgeld per jaar ongeveer in een ploeg?

-Is het af te raden om u gewoon ergens in te schrijven waar je eigenlijk niemand echt kent? Ik heb namelijk niemand gevonden die geinteresseerd is om eventueel mee te doen, en ken ook geen andere mensen die het doen.

-Is het eventueel mogelijk om zelf een teamke op te richten op café niveau desnoods met een paar gasten die ik zou kunnen warm maken? :)

-Onderhoud je daarmee eigenlijk je basisconditie wel een beetje?

-Zou het kwaad kunnen om af en toe een training over te slaan? Ik werk namelijk in shiften en kan me dus niet binden aan een vaste dag in de week...

123vier
4 mei 2014, 10:18
Een ploeg oprichten en onderhouden kost veel geld, en zaalvoetbalploegen in regionale reeksen trainen niet.

pablohoney
4 mei 2014, 12:34
Je kan met paar vrienden een ploegje oprichten en zo je ergens inschrijven in een kerncompetitie in de buurt. Reken wel dat je al snel aan 10 personen moet komen, aangezien sommige eens niet kunnen geblesseerd zijn enzovoort. Trainen doen ze niet, maar als je met die mensen afspreekt van 1x in de week eeh sporthal af te huren kan je wel trainen.
Ik zit in 2 zaalvoetbalploegen en denk dat het totaal jaarlijks bedrag inschrijvingsgeld tussen de 800 en 900 euro ligt. Dus eventueel 50 euro lidgeld de man en dan nog wat sponsers aantrekken voor op het truitje, of iets anders doen om geld in te zamelen. Als niemand er een probleem van maakt kun je het lidgeld ook optrekken natuurlijk.

Je moet helemaal niet kunnen voetballen daarvoor ze :p ligt natuurlijk wat af van de reeks waar je in terecht komt, kzie dat je ook van Aalst bent, en daar heb je de AVZA met 5 reeksen van 12 ploegen, en ook nog 1 weekcompetitie.
http://www.avza.be/

Rocknsad
5 mei 2014, 06:34
Da's op zicht wel al veel geld :p
merci alvast voor de info. Ik lees het straks allemaal is door :)