PDA

Volledige versie bekijken : Software goede antivirus voor gaming

tomthebomb1986
18 april 2014, 20:46
Beste vrienden,

Juist een nieuwe pc aangeschaft en ik moet nog een antivirus ook hebben...
Welk 1 neem ik het best ( ik game alleen op mijn pc) ? Ik wil geen hebben die mijn systeem te veel belast als ik aan het gamen ben en dergelijke...

Tonerider
18 april 2014, 21:27
Mse

Exit
19 april 2014, 08:13
nieuwe pc => win8 wellicht, dan zit er al mse in

Aap
19 april 2014, 11:56
Mse

100% CPU gebruik en zit constant te scannen. Updates van MSE -> 100% cpu gebruik. MSE kan bepaalde virussen/wormen niet goed verwijderen. (bv conficker) Misschien dat deze problemen ondertussen zijn opgelost. Maar voorlopig gebruik ik een andere virusscanner. Maar of deze "goed" is bij gaming, daar heb ik geen verstand van.

BraveHeart
28 april 2014, 21:59
Bitdefender internet security, deze heeft een gaming modus, moest je voor een bepaalde reden niet op het internet kunnen met een game, dient deze modus die je firewall zo configureert dat je toch online kunt zonder dat het onveilig wordt op je computer.

Een andere ook zeer doeltreffende anti virus en firewall oplossing is die van g-data, beste getest in test aankoop. ;)

Qua gratis all round oplossingen komt avast weer als beste uit de bus, raar hoe het allemaal kan verschillen ;)

SpeedFreak.be
28 april 2014, 23:12
Ik gebruik Eset NOD bevalt me goed heeft ook een game mode. Gdata blijf ik ver van heeft bij de-installatie mijn hele windows install een keer om zeep geholpen 1x, maar nooit weer. Bitdefender ken ik eigenlijk niet.

Sonina
29 april 2014, 13:10
Lees hier een beetje.. AV-Comparatives Independent Tests of Anti-Virus Software ยป AV-Comparatives (http://www.av-comparatives.org/)

Tonerider
29 april 2014, 13:17
en als het om gaming gaat: de performance test: zie op blz 10: http://www.av-comparatives.org/wp-content/uploads/2013/11/avc_per_201311_en.pdf

-BVR-
29 april 2014, 14:17
100% CPU gebruik en zit constant te scannen. Updates van MSE -> 100% cpu gebruik. MSE kan bepaalde virussen/wormen niet goed verwijderen. (bv conficker) Misschien dat deze problemen ondertussen zijn opgelost. Maar voorlopig gebruik ik een andere virusscanner. Maar of deze "goed" is bij gaming, daar heb ik geen verstand van.

Die problemen heb ik toch nog nooit gehad. Zit nu wel al lang op Windows 8.1, en weet dus niet meer hoe het op 7 was. Maar kan me ook daar niet herinneren dat ik ooit problemen had met MSE.

Wg_Flow
8 mei 2014, 11:46
Sorry om deze thread te bumpen maar goed.

Ik merk dat AVG er voor zorgt dat ik tijdens het gamen, of zelfs tijdens het surfen, soms uit het spel/browser gesmeten wordt.

--> Alsof ik 'door' het spel op de desktop klik, enorm irritant tijdens gamen, tijdens het surfen valt dit nog mee al merk ik dit voornamelijk tijdens het typen op.

Heeft er iemand een goede (gratis) Anti-virus die dit soort issues niet veroorzaakt?

Bedankt!

mito555
8 mei 2014, 16:17
Volgens test-aankoop is ESET en G-Data het best, met ESET het minst ingrijpend voor je pc. Niet gratis uiteraard. Kwaliteit is steeds te betalen.

Wg_Flow
11 mei 2014, 11:38
Hoi,

Aangezien ik erg let op waar ik surf en deze PC uitsluitend voor gaming gebruik heb ik AVG gewoon verwijderd en Windows Defender ingeschakeld.

Ik download niets, ook geen torrents, doe hier buiten wat surfen niets mee voor het werk dus normaal gezien ben ik er veilig mee.

Ik heb ook een back up op een externe schijf gezet, just in case.

Merci.

denzeezot
17 mei 2014, 19:24
ik gebruik bullguard op game pc met windows 8 heel tevreden over en g data is ook heeel goed