PDA

Volledige versie bekijken : Mini Cooper S 'Union Jack'

TrsH
3 maart 2014, 20:47
Wagentje gekocht voor het vrouwtje, ze reed al 7 jaar met een Opel Meriva 1.3CDTI die sneller achteruit ging dan vooruit, ik reed er niet graag mee omdat dat ding totaal niet vlot meekon in het verkeer.

Normaal was er sprake van een BMW M3 e46 (om de 407SW te vervangen) maar voorlopig moet deze wachten omdat ik een groter budget wil voor de wagen.
De Mini is een leuke tussenstap tot we het budget bijeen gekregen hebben.
Voorlopig wil ik me dan bezighouden met de Mini en deze lichtjes upgraden.

Ik zou dit wagentje toch nog wat meer power willen geven (lichtjes over de 200pk) en wat upgraden qua remmen en wegligging (niet dat het slecht is hoor), maar het kriebelt om er toch dat iets extra aan te geven.

Tis intussen al een tijdje geleden dat ik nog deftig met wagens bezig geweest ben...
Vroeger altijd met 206gti, CRX enzovoort gereden maar wegens het starten van een leven en eerst alles "veilig" willen stellen, heb ik mij moeten beperken tot de gezinswagens en andere prioriteiten, maar dat is nu wat achter de rug en dus kan hier weer tijd voor gemaakt worden.

De wagen
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152710830964782&set=a.10150173402159782.366493.725989781&type=1&theater

Voorlopig een GSM foto, maar ik ben fotograaf van beroep dus het eerste wat op de lijst staat is een deftige foto van de wagen wanneer we tijd hebben.

Mini Cooper S 'Union Jack'
1.6L met supercharger.
78.000km
Bj 2007/01
120 kw / 163 pk

Dan nog een hele resem aan opties zoals zetelverwarming, lederen interieur,CC,enzovoort.

Het eerste wat zal gebeuren is bovenaan is het rood van de vlag al bleekgetrokken.
Dus ik zou om te beginnen eerst het dak willen opnieuw doen en alsook de spiegels.

Daarna gaan we de velgen opnieuw doen want hier zit rechtsvooraan een lichte oxidatie op.
Qua exterieur zal er weinig veranderen, ik hou mijn auto's liever sober en clean dan er weet ik veel wat op te smijten.
Ik twijfel nog of ik achteraan de "Mini Cooper S" ga verwijderen of niet.
Eerst eens photoshoppen en zien wat het geeft.

Daarna weet ik nog niet goed welke upgrade er eerst aan de motor zal komen, ben momenteel nog veel aan het opzoeken en me aan het verdiepen in die Mini.
Ik wil vooral niet teveel gezever bij de keuring, dus ik zal eens moeten kijken welke opties ik heb.

Voorlopig spreken MADNESS MOTORWORKS.com Performance. Repair. Maintenance. Phone: 971-223-3996 - MINI Cooper S Supercharged (R53) (http://www.madnessmotorworks.com/mini-cooper-s-supercharged-r53.aspx)
me wat aan maar moet er nog wat meer over opzoeken.

Mochten er mensen zijn die eventueel opties hebben dan post je ze maar.

Updates binnenkort.

Grtz David

Dr. Sheldon Cooper
3 maart 2014, 20:48
Eens van Frankrijk naar Belgiƫ gereden met zo eentje. Love it :p
Is toen verkocht aan een 18-jarig wicht die met een L reed :sop:

TrsH
16 maart 2014, 10:32
Vandaag eens het geluid van de wagen opgenomen :)

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152760900659782&set=vb.725989781&type=2&theater

Volgende week wordt de koffer herspoten en worden de logo's verwijderd, (vernis is wat losgekomen)