PDA

Volledige versie bekijken : Software Lichter CPU alternatief voor Norton 360?

Mark99
25 februari 2014, 14:57
Ik heb Norton 360 en merk toch dat die heel veel CPU gebruikt dus vroeg mij af of er een lichter alternatief bestaat dat even goed is met volgend eigenschappen:

1. uiteraard even goed tegen virussen, malware, trojans, etc..

2. realtime monitoring.. is het eigenlijk verstandig om dat niet te hebben?

3. bescherming in brower (chrome)

4. als kan eenvoudige menu.. ooit las ik over iets dat heel eenvoudig was qua menu's, licht in cpu en even goed als norton 360 maar kan niet meer terugvinden hoe het noemt.. iemand een idee?!

5. goeie firewall.. een voordeel van norton 360 is dat hij automatisch de windows firewall uitschakelt om conflict te vermijden dus zou handig zijn als dat prog ook rekening houdt met zulke mogelijke conflicten

6. gratis is uiteraard leuk maar bij norton 360 betaal je uiteraard ook jaarabbo

De andere die ik al heb geprobeerd:
- Advanced Systemcare maar denk dat dit even veel cpu neemt
- Malwarebytes: lees dat die ook veel cpu neemt als realtime monitoring aanstaat.. maar nogmaals.. kan iemand mij uitleggen waarom je GEEN realtime monitoring zou nemen en hoe dit dan veilig is

Mark99
25 februari 2014, 15:02
is het niet zo dat realtime monitoring bij alle progs ongeveer even CPU intensief is als norton 360.. dus dat je daar niet onderuit kan?

Dracozirion
25 februari 2014, 17:09
Eset Smart Security :) gebruik het al meerdere jaren op verschillende laptops en desktops.

Sen
25 februari 2014, 17:41
Eset Smart Security :)

+1

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aap
26 februari 2014, 13:20
Je hebt nog andere gratis alternatieven: avira bv. Ik dacht je nog iets van comodo ook. Je hebt ook microsoft security essentials (MSE). Alhoewel mijn ervaring leert mij dat MSE de CPU % durft op te drijven. Je bent natuurlijk vrij in om te kiezen.

Vimes
3 maart 2014, 14:12
Heb overlaatst een Win7 game-pc samengestoken vr een maat en er ook MSE opgezet. Voor zover ik weet heeft hij daar nog geen problemen mee gehad. Zelf gebruik ik al paar jaar geen Windows meer (Linux).

mistertimmy952
3 maart 2014, 16:27
Gebruik avast, meeste gebruikers en je kan een gratis versie downloaden vr een jaar.

Dracozirion
3 maart 2014, 16:49
ESET Smart Security vs Avast Internet Security | MalwareTips.com (http://malwaretips.com/threads/eset-smart-security-vs-avast-internet-security.19171/)