PDA

Volledige versie bekijken : Jupiler Pro League 2013-2014 - Deel 4

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33

Affinity
5 mei 2014, 08:33
Kan me wel inbeelden dat je dat denkt als je enkel zijn matchen tegen RSCA ziet. Voor de een of andere reden speelt die tegen jullie echt zijn slechtste matchen van het jaar.

This.

En acheampong hem maken? Kerel heeft zo lang niet gespeeld. Die kon evenwel een lestienneke gedaan hebben vanuit die hoek.

JPV
5 mei 2014, 08:34
Voor wie liefhebber is van wat prutsen met cijfers: schat de kansen in van de afzonderlijke wedstrijden en je krijgt een overzicht op welke plaatsen je favoriet team zou moeten eindigen...

http://www.filedropper.com/playoffnaspeeldag7_2

CobraX
5 mei 2014, 08:58
This.

En acheampong hem maken? Kerel heeft zo lang niet gespeeld. Die kon evenwel een lestienneke gedaan hebben vanuit die hoek.

Net zoals hij de bal evengoed in de winkelhaak had kunnen rammen. Acheampong stond trouwens nog niet lang op het veld, dus fris was hij zeker nog. Ik zag de bal alvast binnen gaan zonder interventie van Meunier.

En nee, ik blijf VDB intrinsiek gewoon een betere speler vinden dan Meunier ongeacht het aantal matchen dat ik van Meunier zie.

exCite
5 mei 2014, 09:02
Brugge toch. Je krijgt daar in de eerste helft dan al eens een ideale kans, wringt Lestienne ze vakkundig de nek om.
Maar wa nen dipshit is Engels eigenlijk? Maakt duidelijk zelf eerst van zen kloten, doet dan de eerste beweging en gaat dan liggen alsof hij dood is.
Mitrovic had gewoon moeten wegwandelen, maar Engels is hier toch duidelijk de aanstoker.

Affinity
5 mei 2014, 09:14
Gij weet toch niet wat mitrovic eerst zei tegen engels waardoor die kwaad reageerde?
Engels doet geen beweging tegen het hoofd van mitrovic. Mitrovic maakt duidelijk de beweging. Stop eens met over engels te blijten jongens alstublieft, tis mitrovic die niet op een voetbalveld thuishoort. Zo'n agressiviteit. En zijn gedrag na de rode kaart amai, die zien we niet meer.

En dan nog die topcoach zijn reactie na de match tegen die reporter:
"Vind gij da rood ofwa ewa jonge, gast"
"gaat gij nu zeggen dat mitrovic een domme speler is?"

NEE BESNIK, ingaan op (eventuele) provocatie en uw hoofd vooruit duwen als ge kop aan kop staat met die andere speler is HEEL SLIM, en ook de reactie na het rood is HEEL SLIM.

Misterblort
5 mei 2014, 09:21
Engels laat hem vallen gelijk een janet..
Mitrovic maakte geen beweging. Ze stonden hoofd tegen hoofd, allle2 een beetje duwen, als er dan ene ineens achteruit gaat gaat den andere zijn hoofd automatisch een beetje naar voor e..
Als ge tegen 10 man ni kunt winnen is het toch u eigen fout ze, goed gedaan van Anderlecht, ze hebben gedaan wat ze moesten, goe verdedigen en dan counteren.
Pech voor Meunier want kvind da wel ne goeie.

CobraX
5 mei 2014, 09:22
Engels doet wel een beweging naar het hoofd van Mitrovic. Meer nog, Engels maakt het eerste contact door zijn hoofd tegen dat van Mitrovic te zetten en daardoor het hoofd van Mitrovic lichtjes achteruit te duwen. Hierna reageert Mitrovic door (hard) terug te duwen. Dat is duidelijk te zien op het gifje dat ik gepost heb. Iedereen ziet het (zelfs neutrale supporters zoals coldplayke), behalve de Brugse supporters uiteraard...

Slayer_Kev666
5 mei 2014, 09:28
Met Club supporters valt gewoon niet te discussiëren. Het was duidelijk een aanslag op Engels, en die verliest het bewustzijn en gaat neer. Engels is toch zo nen topkerel zeg :lol:

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 09:33
Met Club supporters valt gewoon niet te discussiëren. Het was duidelijk een aanslag op Engels, en die verliest het bewustzijn en gaat neer. Engels is toch zo nen topkerel zeg :lol:

U ziet ge hier enkel maar als Club verliest om wat te flamen en zever te verkopen. Engels laat zich vallen maar noem mij één speler van eender welke ploeg in eender welke competitie die zich niet laat vallen op dat moment.

Maxwell
5 mei 2014, 09:34
Met een 6/6 is Anderlecht het nu wel aan zichzelf verplicht om kampioen te spelen, of minstens boven Club te eindigen :unsure:

Het zou te mooi zijn maar de weg voor Standard ligt echt open nu. Als ze volgende zondag Brugge opzij zetten mogen zij dat toch niet meer afgeven imo, met enkel Lokeren en Genk nog voor de boeg. Terwijl Anderlecht op de laatste speeldag nog naar Zulte moet. Daar gaan ze nooit met de 3 punten lopen.

fiqm
Ik heb ook wel goed moeten lachen met dat interview met Hasi na de match. Die man heeft toch compleet geen presence om een club als Anderlecht te leiden :p Hij gedraagt zich als een supporter op café. Nog erger dan Van den Brom.

Ik blijf het grappig vinden dat Anderlecht vroeger coaches ontsloeg alsof het niks was, dikwijls wanneer het absoluut niet nodig was. Uiteindelijk hebben ze dat beseft, maar nu stellen ze constant slechte coaches aan die ze eigenlijk zouden moeten buitengooien, en nu mogen ze allemaal aanblijven. Jacobs, Van den Brom, Hasi,... Als hij na dit seizoen mag blijven, ligt hij in de loop van volgend jaar alweer buiten. Dat incompetente beleid van de Belgische topclubs is werkelijk schrijnend.

Rubmifer
Gaan we er serieus weer over beginnen?

AntiChrist7
Dus u tegenstander opnaaien met woorden (als Mitrovic al iet slecht heeft gezegd) mag niet, maar hem aannaaien door te doen alsof er een gigantisch gat in u hoofd is gemaakt mag wel? Weer wat bijgeleerd dan.

Laat ze vanaf volgend seizoen nog maar wat meer onsportiviteit bestraffen, dan zal het wel snel gedaan zijn

Arne
5 mei 2014, 09:36
Jef Delen

Romelus
5 mei 2014, 09:38
Het meest schrijnende is dat Club in een minder jaar van Anderlecht er nog steeds niet in slaagt om hen uit de titelrace te voetballen.
Wanneer kan er dan wel eens geoogst worden...

Slayer_Kev666
5 mei 2014, 09:40
U ziet ge hier enkel maar als Club verliest om wat te flamen en zever te verkopen. Engels laat zich vallen maar noem mij één speler van eender welke ploeg in eender welke competitie die zich niet laat vallen op dat moment.

Ik stoor mij gwn dat jullie altijd dat calimero gevoel creeëren, iedereen is tegen ons! En de actie van Engels goedkeuren, o wee als een tegenstander dit doet tegenover jullie. Het seizoen van Gent is al maanden over, dus veel valt er niet te posten na onze glorieuze overwinning (:lol:) tegen het grote Lierse. Onsportief gedrag moet gewoon zwaar bestraft worden. Spelers die duiken, uitlokken en voor dood neergaan,...

CobraX
5 mei 2014, 09:41
Het zou te mooi zijn maar de weg voor Standard ligt echt open nu. Als ze volgende zondag Brugge opzij zetten mogen zij dat toch niet meer afgeven imo, met enkel Lokeren en Genk nog voor de boeg. Terwijl Anderlecht op de laatste speeldag nog naar Zulte moet. Daar gaan ze nooit met de 3 punten lopen.

Laatste speeldag voor ons is thuis tegen Lokeren. Voorlaatste is naar Zulte-Waregem. Maar kampioen zie ik ons ook niet worden.

Affinity
5 mei 2014, 09:41
Als mitrovic gewoon had weggelopen was er niets gebeurd, tis nen dwaas punt andere lijn.

Engels is een topkerel, won elk duel en bezorgde tegenstander rood. Ik hoop dat die nog jaren bij club speelt. (Bij elke andere club was hetzelfde scenario trouwens gebeurd).

Bij brugge wast idd niet goed genoeg deze match, en ik zie ons ondertussen mss wel al 3e eindigen.

Als standard wint tegen brugge zal het wel kampioen spelen.

Maxwell
5 mei 2014, 09:43
Laatste speeldag voor ons is thuis tegen Lokeren. Voorlaatste is naar Zulte-Waregem. Maar kampioen zie ik ons ook niet worden.

Just ! Er naast gekeken, my bad.

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 09:43
Ik stoor mij gwn dat jullie altijd dat calimero gevoel creeëren, iedereen is tegen ons! En de actie van Engels goedkeuren, o wee als een tegenstander dit doet tegenover jullie. Het seizoen van Gent is al maanden over, dus veel valt er niet te posten na onze glorieuze overwinning (:lol:) tegen het grote Lierse. Onsportief gedrag moet gewoon zwaar bestraft worden. Spelers die duiken, uitlokken en voor dood neergaan,...

Het is niet netjes maar let's face it, elke speler zou dit doen. Het is een triestige vaststelling dat dit voetbal is geworden, maar waarom Mitrovic zijn actie goedpraten? Heb toch zelden het gevoel dat wij een Calimero-gevoel uitstralen de laatste maanden. Preud'homme en zijn spelers steken het toch zelden op iemand anders indien er verloren wordt?

CobraX
5 mei 2014, 09:46
Als mitrovic gewoon had weggelopen was er niets gebeurd, tis nen dwaas punt andere lijn.

Engels is een topkerel, won elk duel en bezorgde tegenstander rood. Ik hoop dat die nog jaren bij club speelt. (Bij elke andere club was hetzelfde scenario trouwens gebeurd).

Bij brugge wast idd niet goed genoeg deze match, en ik zie ons ondertussen mss wel al 3e eindigen.

En als Engels zijn hoofd niet eerst tegen dat van Mitrovic zet, dan was er ook niets gebeurd (buiten wat verbaal gezever). Zo kunnen we bezig blijven...

fiqm
5 mei 2014, 09:46
Het is niet netjes maar let's face it, elke speler zou dit doen. Het is een triestige vaststelling dat dit voetbal is geworden, maar waarom Mitrovic zijn actie goedpraten? Heb toch zelden het gevoel dat wij een Calimero-gevoel uitstralen de laatste maanden. Preud'homme en zijn spelers steken het toch zelden op iemand anders indien er verloren wordt?
Ik vind het ook een beetje vreemd dat je er problemen mee hebt dat iemand de actie van Mitrovic wil goedpraten, maar dat je dan zelf de actie van Engels goedpraat "omdat iedereen het doet."

Mitrovic is heel dom geweest, Engels is een lafaard geweest. In een ideale wereld krijgen ze allebei rood. Punt.

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 09:47
En als Engels zijn hoofd niet eerst tegen dat van Mitrovic zet, dan was er ook niets gebeurd (buiten wat verbaal gezever). Zo kunnen we bezig blijven...

Je ziet toch op dat moment dat ze neus aan neus gaan staan? Of dacht jij dat Mitro een knuffel kwam geven aan Engels? Die beweging was er gewoon teveel aan.

Kunnen we die domme discussie nu afsluiten? Het was geen sportieve actie, van geen van beide spelers.

Ik vind het ook een beetje vreemd dat je er problemen mee hebt dat iemand de actie van Mitrovic wil goedpraten, maar dat je dan zelf de actie van Engels goedpraat "omdat iedereen het doet."

Mitrovic is heel dom geweest, Engels is een lafaard geweest. In een ideale wereld krijgen ze allebei rood. Punt.

Ik praat dat niet goed, zou het liever niet zien hoor. Ik hoop altijd op een faire match zonder vuile fouten en onterechte kaarten strafschoppen. Allebei rood had wel heel dom geweest want Engels maakt geen overtreding op dat moment. Snap gewoon niet waarom Mitrovic die beweging maakt.

123vier
5 mei 2014, 09:48
Ge zou maar moeten dom zijn om U niet te laten vallen, bijna even dom als uw hoofd naar voor bewegen zoals Mitrovic (want het was ook niet echt een kopstoot natuurlijk).

caoimhin
5 mei 2014, 09:49

Iemand die de tegenstander kaarten aannaait een topkerel noemen, je moet maar durven. Uiteindelijk keert het zich gewoon tegen hem, want 11 tegen 11 zie ik Club gewoon winnen. Toen gaf Anderlecht nog wat ruimte weg, vanaf met 10 was het duidelijk dat ze enkel nog gingen verdedigen. Top move van Engels :lol:

exCite
5 mei 2014, 09:50
Gij weet toch niet wat mitrovic eerst zei tegen engels waardoor die kwaad reageerde?
Engels doet geen beweging tegen het hoofd van mitrovic. Mitrovic maakt duidelijk de beweging. Stop eens met over engels te blijten jongens alstublieft, tis mitrovic die niet op een voetbalveld thuishoort. Zo'n agressiviteit. En zijn gedrag na de rode kaart amai, die zien we niet meer.

Ik ben geen RSCA supporter, alles behalve zelfs, maar iedereen ziet toch dat Engels zelf de eerste beweging maakt?

Soit, na dit weekend is het precies nog onduidelijker geworden wie kampioen gaat spelen, ik zie Anderlecht het nog wel volledig rechttrekken.

caoimhin
5 mei 2014, 09:50
Ik praat dat niet goed, zou het liever niet zien hoor. Ik hoop altijd op een faire match zonder vuile fouten en onterechte kaarten strafschoppen. Allebei rood had wel heel dom geweest want Engels maakt geen overtreding op dat moment. Snap gewoon niet waarom Mitrovic die beweging maakt.

Geel voor de elleboog in het duel, en geel voor het hoofd aan hoofd gaan staan. Beiden rood! :D

CobraX
5 mei 2014, 09:51

Nee, niet elke speler zou dit doen. Dat is gewoon een goedkoop excuus om het een beetje "goed te praten". Om een random speler op te noemen: Zetterberg zou dit NOOIT gedaan hebben. Helaas komt dit fenomeen steeds vaker voor in het voetbal. En zolang men aanstokers niet op een gepaste manier gaat bestraffen, krijg je dit jammergenoeg niet uit het voetbal.

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 09:51
Stelt me toch echt teleur hoe sommige RSCA-fans hier echt geen heel klein beetje in eigen boezem kijken en de schuld grotendeels bij Mitrovic zoeken.

Nee, niet elke speler zou dit doen. Dat is gewoon een goedkoop excuus om het een beetje "goed te praten". Om een random speler op te noemen: Zetterberg zou dit NOOIT gedaan hebben. Helaas komt dit fenomeen steeds vaker voor in het voetbal. En zolang men aanstokers niet op een gepaste manier gaat bestraffen, krijg je dit jammergenoeg niet uit het voetbal.

Wees er maar zeker van dat zelfs Zetterberg dit zou doen. Domme discussie natuurlijk maar die kende alle hoeken van het voetbal, zelfs de minder prettige.

Affinity
5 mei 2014, 09:52
Dat gebeurt elke match, alleen zijn meeste spelers slim genoeg om provocaties te negeren. Behalve mitrovic. Engels is in dit geval een topkerel.

CobraX
5 mei 2014, 09:53
Ik ben geen RSCA supporter, alles behalve zelfs, maar iedereen ziet toch dat Engels zelf de eerste beweging maakt?

Laat me een gokje wagen. Je bent voor Lierse? :p

Affinity
5 mei 2014, 09:55
De beweging die engels maakt is uitdagend ja, maar nooit rood. Mitrovic maakt diezelfde beweging tegen het hoofd van engels, altijd rood.

exCite
5 mei 2014, 09:55
Laat me een gokje wagen. Je bent voor Lierse? :p

Hoe komt ge op die (correcte) gok? :D

CobraX
5 mei 2014, 10:01
Stelt me toch echt teleur hoe sommige RSCA-fans hier echt geen heel klein beetje in eigen boezem kijken en de schuld grotendeels bij Mitrovic zoeken.

Als iemand rood krijgt nadat hij uitgedaagd wordt, dan kan ik dat gewoon veel beter relativeren. Want zonder actie is er geen reactie en dus geen rood. We zijn allemaal mensen en soms kan het even teveel worden. Het blijft een domme reactie en nutteloze kaart van Mitrovic. Ik heb veel meer moeite met spelers die een tweede spelletje spelen op het veld (nl. matennaaierij). Daarom dat ik onlangs ook moest walgen van Ruytinx.

Wees er maar zeker van dat zelfs Zetterberg dit zou doen. Domme discussie natuurlijk maar die kende alle hoeken van het voetbal, zelfs de minder prettige.

Ik durf hier (veel) geld op zetten dat Zetterberg zoiets nooit gedaan zou hebben. Hij heeft niet voor niets zes keer de Fair Play prijs gewonnen in België.

PyromaN
5 mei 2014, 10:04
De beweging die engels maakt is uitdagend ja, maar nooit rood. Mitrovic maakt diezelfde beweging tegen het hoofd van engels, altijd rood.

Ga eens hoofd tegen hoofd duwen tegen iemand waarbij je beide écht duwt, als de andere zich dan als een vod laat vallen gebeurt er hetzelfde, Mitrovic maakt imo geen bijkomende beweging hoor...

CobraX
5 mei 2014, 10:06
Hoe komt ge op die (correcte) gok? :D

Eigenlijk was het geen gok hoor. Ik heb gewoon een (steen)goed geheugen (al was het vroeger nog beter) en herinner me nog een post van u over Lierse in het verleden. :p

CobraX
5 mei 2014, 10:15
Ga eens hoofd tegen hoofd duwen tegen iemand waarbij je beide écht duwt, als de andere zich dan als een vod laat vallen gebeurt er hetzelfde, Mitrovic maakt imo geen bijkomende beweging hoor...

Daar heb ik ook al over nagedacht. Als twee voorwerpen met een gelijkaardige kracht tegen mekaar duwen en eentje valt plotseling weg, dan schiet de andere kracht "door" om het zo maar te zeggen. Beetje vergelijkbaar met armworstelen. Zolang beide armen ongeveer evenveel kracht uitoefenen, dan zullen beide armen niet veel naar links of rechts bewegen. Van zodra één arm geen kracht meer zet (en de spanning dus wegvalt), dan kwakt de arm die geen kracht meer zet hard tegen de tafel.

Nu, los daarvan zou het me niet verbazen als Mitrovic effectief harder geduwd heeft dan Engels. Maar ik denk gewoon dat alles extra spectaculair overkwam omdat Engels plotseling volledig stopte met duwen.

caoimhin
5 mei 2014, 10:24
Als zelf de blauw-zwarte gazet het zegt:

Er was ook gisteren weer meer om zich aan te ergeren dan zich over vrolijk te maken. De manier waarop de 19-jarige Bjorn Engels zijn niet al te verstandige tegenstander Aleksandar Mitrovic een rode kaart aansmeerde, zal hier en daar wel 'professioneel' worden genoemd. Voor ons is het een aanfluiting voor de sportiviteit.

Jack Wilshere
5 mei 2014, 10:24
Die Affinity, is dat de Babaluna van FCB?

Tiim
5 mei 2014, 10:39
Dat geval met Engels word hier echt overgeanalyseert. Mitrovic heeft het verstand van een aardappel, dat wisten we al sinds zijn eerste interview en Engels ging iets te dramatisch neer. Meer was er daar eigenlijk niet aan en ze moeten wel rood geven want voetballers met zo'n loon hebben een voorbeeldfunctie en een kopstoot mag gewoon niet hoe licht die ook was.

Misterblort
5 mei 2014, 10:50

Gij zijt toch echt een dutske ze.. Iemand rood aansmeren maakt hem voor u nen topkerel.. Een topmiet ja! Anyway Anderlecht is gewonnen en ge moogt nog zoveel wenen als ge wilt da zal ni veranderen :)

Het is logisch dat hij rood kreeg en het was inderdaad dom van hem. Maar Engels is vanaf nu een wijf voor half Vlaanderen.

NemesisBE
5 mei 2014, 10:52
Preud'homme heeft gisteren zwaar geblunderd na die rode kaart.
Als ge altijd in een 4-3-3 speelt, moet ge ni plots in een 4-4-2 gaan spelen omdat 1 van de 2 spitsen (!) van de tegenstander een rode kaart heeft gepakt. Blijf spelen zoals ge altijd speelt en probeer op die manier iets te forceren. Lukt dat na bv 75' nog niet, dan kunt ge altijd een extra spits inbrengen. Als ge dan nog zo idioot Simons gaat vervangen in de 84', dan is heel de balans weg in uw systeem.
Vervang dan De Bock door Vadis, speel met 3 centraal achteraan (Simons tussen Duarte en Engels) en laat Meunier de rechterflank voor zich nemen.

Na 84' stond Club té aanvallend opgesteld (eigenlijk al na de rust), zeker als ge als Anderlecht zijnde 2 sneltreinen inzet tegen trage beiren Duarte en Engels.
Nee, Michel heeft gisteren tactisch zwaar geblunderd.

GemaneDude
5 mei 2014, 11:12
Chancel Mbemba hield gisteren zijn ex-ploegmaat Tom De Sutter uit de wedstrijd. De verdediger van Anderlecht kende daar niet eens veel problemen mee.
“De Sutter uit de wedstrijd houden, was eigenlijk simple comme bonjour”, aldus de Congolees in Het Nieuwsblad. “Hij heeft weinig techniek en is niet zo beweeglijk.”
“Oké, hij heeft een goeie détente, maar wacht vooral op de lange bal. Ik heb vertrouwen in mijn eigen kwaliteiten en als ik goed anticipeer, kan ik hem perfect afstoppen.”

:D

123vier
5 mei 2014, 11:15
hij werd natuurlijk gesteund in het verdedigen door 10(9) ploegmaats

Tits
5 mei 2014, 11:22
Dit weekend is cruciaal.

Wie dit weekend bovenaan staat moet het gewoon afmaken.

Uit naar Lokeren, Zulte of Genk is quasi hetzelfde.

Idem die laatste thuismatchen.

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 11:22
Zulte heeft al een jaar of wat is het niet meer verloren thuis :p

Tits
5 mei 2014, 11:24
Zulte heeft al een jaar of wat is het niet meer verloren thuis :p

Anderlecht had dit jaar quasi nog niet gewonnen buitenhuis.
Standard haalt 10 op 30 of niet veel meer.

Zo zijn er allemaal statistieken die op dit moment nergens meer op slaan.

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 11:33
Anderlecht had dit jaar quasi nog niet gewonnen buitenhuis.
Standard haalt 10 op 30 of niet veel meer.

Zo zijn er allemaal statistieken die op dit moment nergens meer op slaan.

Is nu wel een vergelijking die kant noch wal raakt imo. Al 12 maanden niet verliezen is toch iets anders dan 3 keer winnen buitenshuis of 10/30 pakken?

CobraX
5 mei 2014, 11:37
No fucking way dat wij gaan winnen in Zulte-Waregem. Die match vind ik nog moeilijker dan de match van gisteren. En Zulte-Waregem ligt ons ook niet.

Swagger
5 mei 2014, 11:41
Dat geval met Engels word hier echt overgeanalyseert. Mitrovic heeft het verstand van een aardappel, dat wisten we al sinds zijn eerste interview en Engels ging iets te dramatisch neer. Meer was er daar eigenlijk niet aan en ze moeten wel rood geven want voetballers met zo'n loon hebben een voorbeeldfunctie en een kopstoot mag gewoon niet hoe licht die ook was.

Uit het nieuwsblad:
"Er was ook gisteren weer meer om zich aan te ergeren dan zich over vrolijk te maken. De manier waarop de 19-jarige Bjorn Engels zijn niet al te verstandige tegenstander Aleksandar Mitrovic een rode kaart aansmeerde, zal hier en daar wel ‘professioneel’ worden genoemd. Voor ons is het een aanfluiting voor de sportiviteit."

Kort samengevat:

- Mitro: dom
- Engels: onsportief

Volgens mij de juiste analyse.

123vier
5 mei 2014, 11:42
Engels : slim
Mitrovic : dom

NemesisBE
5 mei 2014, 11:48
Elke voetballer zou op die manier reageren. Onsportief, ja? Maar ook slim. Of toch niet, gezien het verdere spelverloop :s

CobraX
5 mei 2014, 11:51
Nogmaals: nee, niet elke voetballer zou op die manier reageren... Is gewoon een cliché zinnetje om het een beetje goed proberen te praten...

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 11:52
Nogmaals: nee, niet elke voetballer zou op die manier reageren... Is gewoon een cliché zinnetje om het een beetje goed proberen te praten...

Geef nu toch gewoon eens toe dat Mitrovic daar gewoon niet moet zijn.

stijnd
5 mei 2014, 11:57
Vanden Borre daagt Meunier uit: ?Ik heb geen concurrent voor het WK? - Voetbal24.be (http://www.voetbal24.be/2014/05/05/vanden-borre-daagt-meunier-uit-ik-heb-geen-concurrent-voor-het-wk/)

Dit is er toch los over ?

Racing_Genk
5 mei 2014, 11:57
Als neutrale toeschouwer: Dom van Mitrovic maar ook bijzonder onsportief van Engels. Engels verdiende ook rood imo

CobraX
5 mei 2014, 11:59
Geef nu toch gewoon eens toe dat Mitrovic daar gewoon niet moet zijn.

Geef jij dan toe dat Engels zijn loopbeweging moet voortzetten na het duel (i.p.v. plotseling stil te blijven staan en zo de confrontatie met Mitrovic aan te willen gaan) en zijn hoofd niet eerst tegen dat van Mitrovic moet duwen.

ElbowDrop
5 mei 2014, 12:01
Welkom Hein :applause:

Swagger
5 mei 2014, 12:01
Welkom Hein :applause:

Krijg hier juist een bericht, hopelijk krijgt hij de juiste spelers & niet alleen een mooi stadion :)

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 12:03
Geef jij dan toe dat Engels zijn loopbeweging moet voortzetten na het duel (i.p.v. plotseling stil te blijven staan en zo de confrontatie met Mitrovic aan te willen gaan) en zijn hoofd niet eerst tegen dat van Mitrovic moet duwen.

Je gaat toch nooit alleen kop aan kop gaan staan? Mitrovic stapt naar Engels om neus aan neus te gaan staan en die doet dat dan ook. Wel geen idee meer wat de volgende fase was. Inworp voor RSCA? Lijkt mij gewoon dom en onsportief van beide.

Tits
5 mei 2014, 12:04
Is nu wel een vergelijking die kant noch wal raakt imo. Al 12 maanden niet verliezen is toch iets anders dan 3 keer winnen buitenshuis of 10/30 pakken?

De kans dat Standard 9/9 haalt is evengroot als de kans dat Anderlecht wint op Zulte-Waregem. Moeilijk, maar met maar 3 finales niet ondenkbaar, laat staan onmogelijk.

Het is gewoon niet te voorspellen. Als Anderlecht zijn eerste plaats moet verdedigen in Zulte is alles mogelijk...
Maar dan moet Anderlecht wel dit weekend over Standard kunnen wippen.

Anyway, als Anderlechtsupporter ben ik met een plaatsje in de top 2 meer dan tevreden. Het ligt allemaal gewoon nog zo dicht bij elkaar. Je kan er niets van zeggen. Enkel Brugge lijkt uitgeteld, maar met een overwinning op Standard doen ze ook weer helemaal mee. Zelfs met een puntje kan voor hun nog veel.

Bontus
Elke voetballer zou op die manier reageren. Onsportief, ja? Maar ook slim. Of toch niet, gezien het verdere spelverloop :s

Moest elke voetballer zo reageren, dan hadden er gisteren twee theatraal over de grond liggen rol van de 'pijn', en hadden we 2 rode kaarten gehad

sharpshot
Vanden Borre daagt Meunier uit: ?Ik heb geen concurrent voor het WK? - Voetbal24.be (http://www.voetbal24.be/2014/05/05/vanden-borre-daagt-meunier-uit-ik-heb-geen-concurrent-voor-het-wk/)

Dit is er toch los over ?Als wilmots de lijn doortrekt, en zegt dat spelers hun bakkes moeten houden, gaat VDB dus niet mee.

Archaos
5 mei 2014, 12:09

De Marc zal het graag lezen :)

Het blijft natuurlijk de geschreven pers...

Plopperdeplop
5 mei 2014, 12:17
Als wilmots de lijn doortrekt, en zegt dat spelers hun bakkes moeten houden, gaat VDB dus niet mee.

Welke lijn? Denk je dat hij Mirallas niet gaat meenemen? Wilmots heeft geen lijn maar rare kronkels.

AVDB zegt al maanden dat hij dat niet als een concurrentiestrijd ziet, dat hij niet met Meunier bezig is en gewoon zijn ding doet. Dat als hij mee mag hij blij gaat zijn, en als hij niet mee mag hij dat Meunier of anderen gunt en ervoor zal supporteren. Die uitspraak kan net zo goed in die context bedoeld zijn. Dat de media bezig is met een tweestrijd waar hijzelf niet mee bezig is.

Als hij het meent zoals je denkt is dat er wel behoorlijk over, maar ik vind het anderzijds ook wel weer grappig eerlijk gezegd. Maar net omwille van die arrogantie en zelfverzekerdheid ben ik dan ook Anderlechtsupporter ;).

Slayer_Kev666
5 mei 2014, 12:17
3 jaar po2 is een feit, Hein wordt de nieuwe trainer van Gent :(

sharpshot
5 mei 2014, 12:19
Welke lijn? Denk je dat hij Mirallas niet gaat meenemen? Wilmots heeft geen lijn maar rare kronkels.

De lijn waarin hij spelers het zwijgen oplegt en koppig verder gaat!

quo_vadis
5 mei 2014, 12:24

Hein krijgt precies een faire kans...

NemesisBE
5 mei 2014, 12:29

Ach, leef voort in uw sprookjeswereld.
Of blijf gewoon weg van dit forum. Enkel wanneer Anderlecht op gekke wijze weet te winnen of op een (in uw ogen, onterechte) manier verliest, komt ge hier wat de moraalridder uithangen.

TazzDeMazz
5 mei 2014, 12:30

Gij had zeker Guardiola of Van Gaal verwacht? Is natuurlijk wel een stap achteruit voor Hein.

Als Hein zijn zin mag doen, geef ik hem wel kans om te slagen. Maar als die 2 oelewappers weer hun zin gaan doordrijven, zal er nooit iets veranderen.

CobraX
5 mei 2014, 12:34
Je gaat toch nooit alleen kop aan kop gaan staan? Mitrovic stapt naar Engels om neus aan neus te gaan staan en die doet dat dan ook. Wel geen idee meer wat de volgende fase was. Inworp voor RSCA? Lijkt mij gewoon dom en onsportief van beide.

Ik zie het anders. Na het duel (waarin Engels Mitrovic trouwens met de elleboog raakt), willen beide spelers eerst terug hun positie innemen terwijl ze verbaal nog wat in de clinch gaan met mekaar. Op een gegeven moment heeft Engels er genoeg van en stopt hij waardoor Mitrovic dichterbij komt. Als ze dicht genoeg bij elkaar staan, zet Engels zijn hoofd eerst tegen dat van Mitrovic (duidelijk te zien door het feit dat het hoofd van Mitrovic eerst lichtjes naar achteren gaat). Mitrovic duwt terug met z'n hoofd en krijgt rood. En van die mening wijk ik voor geen geld van de wereld af.

Slayer_Kev666
5 mei 2014, 12:34
Hein krijgt precies een faire kans...

Kheb het gwn niet voor die man ;) Hoog calimero gehalte

Slayer_Kev666
5 mei 2014, 12:37
Gij had zeker Guardiola of Van Gaal verwacht? Is natuurlijk wel een stap achteruit voor Hein.

Als Hein zijn zin mag doen, geef ik hem wel kans om te slagen. Maar als die 2 oelewappers weer hun zin gaan doordrijven, zal er nooit iets veranderen.

Een stap achteruit in de zin van? Had liever iemand anders gezien.

TazzDeMazz
5 mei 2014, 12:39
Een stap achteruit in de zin van? Had liever iemand anders gezien.

In de zin dat Kortrijk een betere ploeg is.

sharpshot
5 mei 2014, 12:40
Snap ook niet waarom Hein dit eigenlijk wil doen (buiten de opslag dan), is bij Kortrijk een held en gaat nu een zinkend schip gaan redden waar er ook veel kans is dat hij binnen het jaar buitenligt.

Slayer_Kev666
5 mei 2014, 12:41
In de zin dat Kortrijk een betere ploeg is.

Beide middelmaat. Maar Gent heeft meer geld, zal dus wel een mooie loonsverhoging krijgen. Meer kapitaal om spelers aan te trekken en sportief gezien eindige we voor Kortrijk dat een half b-team van Gent is.

NemesisBE
5 mei 2014, 12:42
Het feit dat hij nu al voorgesteld wordt, wil wel zeggen dat ze hem (wss veel) inspraak gaan geven in spelers die hij wilt.
Ik zie hem Santini en de Smet wel meepakken naar Gent en Raman krijgt dan mss wel z'n kans bij de Gantoise.

Slayer_Kev666
5 mei 2014, 12:44
Santine en De Smet mogen blijven waar ze zijn. Als er 1 speler meekomt gok ik op Oussalah

GemaneDude
5 mei 2014, 12:50

Groot gelijk. Ik zou ook niet weten wie zijn concurrent zou kunnen zijn!

123vier
5 mei 2014, 12:50
Dan zal hij toch beter moeten spelen dan gisteren de trage vetzak rofl.

NemesisBE
5 mei 2014, 12:53
Thibault De Gendt ‏@thibaultdegendt 6 min.
(1/4) Propositions Parquet UB : A. Mitrovic (RSC Anderlecht) 1 journée de suspension + amende € 600
Thibault De Gendt ‏@thibaultdegendt 5 min.
(2/4) S. Kums (SV Z-W) 3 journées de suspension + amende € 600 , J. Van Damme (R. Standard de Liège) 1 journée de suspension + amende € 400
(3/4) S. Bossut (SV Zulte-Waregem) exclusion suffisante, S. Idrissa (SV Zulte-Waregem) 1 journée de suspension + amende € 400
(4/4) F. Dury (SV Zulte-Waregem) amende € 400 , C. Fauré (Sp. du Pays de Charleroi) 1 journée de suspension + amende € 400

NouNou

Affinity
5 mei 2014, 12:54
Meunier had echt een mindere match maar VDB komt nog niet aan de hielen van meunier.

Gent meer geld? Sinds wanneer? Door alle inkomsten van een voor 25% gevuld stadion en europees voetbal? Oh wait....

GemaneDude
5 mei 2014, 12:54
1 speeldag voor Mitrovic, niet meer dan terecht

quo_vadis
5 mei 2014, 12:55
Beide middelmaat. Maar Gent heeft meer geld, zal dus wel een mooie loonsverhoging krijgen. Meer kapitaal om spelers aan te trekken en sportief gezien eindige we voor Kortrijk dat een half b-team van Gent is.
Lol @B-team: nochtans komen ze bij Gent maar al te graag shoppen in Kortrijk. Mboyo, Zuka, Dejaeghere, Couly, Messoudi,...

En het zou mij verwonderen mocht Oussalah nog voor Gent willen spelen (als je ziet hoe ze hem daar hebben buitengesjot indertijd)

fcberke
5 mei 2014, 13:10

Zeker na de match van gisteren aanvallend helemaal niets en defensief elke bal zo ver mogelijk wegtrappen.

Rubmifer
5 mei 2014, 13:12
Groot gelijk. Ik zou ook niet weten wie zijn concurrent zou kunnen zijn!

Als hij iets van hersencellen heeft houdt die gewoon zijn bek toe en blijft hij gewoon hard werken en dan moet Wilmots zelf maar beslissen wie hij meepakt. Maar nee, in plaats van daarvan moet hij weer de vintage VDB uithangen en met zulke onzin afkomen. Zijt er maar zeker van dat een Wilmots zulke praat ook niet graag zal zien.

CobraX
5 mei 2014, 13:13
1 speeldag voor Mitrovic, niet meer dan terecht

Gewoon in beroep gaan zodat het 1 speeldag voorwaardelijk wordt.

Jonas89
5 mei 2014, 13:18
(1/4) Propositions Parquet UB : A. Mitrovic (RSC Anderlecht) 1 journée de suspension + amende € 600
(2/4) S. Kums (SV Z-W) 3 journées de suspension + amende € 600 , J. Van Damme (R. Standard de Liège) 1 journée de suspension + amende € 400
(3/4) S. Bossut (SV Zulte-Waregem) exclusion suffisante, S. Idrissa (SV Zulte-Waregem) 1 journée de suspension + amende € 400
(4/4) F. Dury (SV Zulte-Waregem) amende € 400 , C. Fauré (Sp. du Pays de Charleroi) 1 journée de suspension + amende € 400

NouNou

daar gaat ons transfergeld voor volgend seizoen...

Gavin
5 mei 2014, 13:19
Haha. Nogmaals, eraf gesprint worden door een DM van 37 met de bal aan de voet ... :rofl:

Jammer, na zijn goede maanden had hij zelfs mij overtuigd! Maar na zijn selectie bij de nationale ploeg is het bergaf gegaan. Triestige plant.

Rubmifer
5 mei 2014, 13:20
Haha. Nogmaals, eraf gesprint worden door een DM van 37 met de bal aan de voet ... :rofl:

Schitterend moment was dat inderdaad.

stijnd
5 mei 2014, 13:30
Iemand een idee rond welke minuut dit was ?

ToasT
5 mei 2014, 13:34

Geen idee maar volgens mij was het nog in de eerste helft.

1 speeldag schorsing voor Mitro is imo veel te weinig, niet zo zeer voor de fout maar vooral voor zijn gedrag na de rode kaart. Dat rechtvaardigt voor mij een paar speeldagen schorsing.

Affinity
5 mei 2014, 13:36
1 speeldag schorsing voor Mitro is imo veel te weinig, niet zo zeer voor de fout maar vooral voor zijn gedrag na de rode kaart. Dat rechtvaardigt voor mij een paar speeldagen schorsing.

Ja ik snap er ook niets van.... Het veld nie willen verlaten en mensen die u zelfs moeten wegtrekken en dan maar 1 dag krijgen ofwa ;-/ zelfs die kopstoot(/duw) zou er al minstens 2 waard mogen zijn.

Gavin
5 mei 2014, 13:38
Net voor het einde van de eerste helft. Maak er een gifke van pls.

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 13:38
Toch triestig dat we telkens over zo'n zever moeten praten hier :sop:

stijnd
5 mei 2014, 13:41

Was mijn plan.

sharpshot
5 mei 2014, 13:42
Tis een forum Sheldon, dat moet gewoon!

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 13:43
Tis een forum Sheldon, dat moet gewoon!

:sad:

Swagger
5 mei 2014, 13:48
Toch triestig dat we telkens over zo'n zever moeten praten hier :sop:

dikke +1

Slayer_Kev666
5 mei 2014, 13:49
Lol @B-team: nochtans komen ze bij Gent maar al te graag shoppen in Kortrijk. Mboyo, Zuka, Dejaeghere, Couly, Messoudi,...

En het zou mij verwonderen mocht Oussalah nog voor Gent willen spelen (als je ziet hoe ze hem daar hebben buitengesjot indertijd)

Met geldige rede: Cherrad en Oussalah moeten weg bij AA Gent - De Standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf19112004_051)

Cerv.Be
5 mei 2014, 13:56
Snap ook niet waarom Hein dit eigenlijk wil doen (buiten de opslag dan), is bij Kortrijk een held en gaat nu een zinkend schip gaan redden waar er ook veel kans is dat hij binnen het jaar buitenligt.
Een beter moment om naar Gent te gaan is er toch niet.. Slechter dan afgelopen 2 jaar kan niet meer.

Rubmifer
5 mei 2014, 14:07

Zelf maar eentje van gemaakt

http://www.imgdumper.nl/uploads7/53677edcb65ab/53677edcb2ef5-vlc_2014-05-05_14-03-28-63.gif

CobraX
5 mei 2014, 14:08
Frank Vercauteren doet niet voort als coach van KV Mechelen. Dat hebben de twee partijen vandaag beslist. "We zaten niet meer op dezelfde lijn", zegt voorzitter Johan Timmermans. Vercauteren kwam in januari in de plaats van Harm van Veldhoven met een contract van zes maanden.

Vercauteren kwam naar Mechelen met één doel: KV Mechelen in eerste klasse houden. In die opdracht slaagde hij.

"Zoals afgesproken zjin we nadien gaan samenzitten", zegt Timmermans. "We hebben allebei onze verwachtingen en visies naast elkaar gelegd. Na een grondige evaluatie merkten we dat we niet op dezelfde lijn zouden zitten voor het nieuwe seizoen. Daarom hebben we ook besloten om Frank Vercauteren geen nieuw contract aan te bieden."

Timmermans is wel content over het geleverde werk van Vercauteren: "Hij was de juiste man om ons in de veilige zone en in eerste klasse te houden. Hij slaagde in die toch wel zeer belangrijke opdracht. We bedanken hem dan ook voor zijn inzet en de samenwerking."

Bron: Sporza (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/140505_KVM_stop_vercauteren)

Misschien terug iets voor Genk? :p

quo_vadis
5 mei 2014, 14:13
Met geldige rede: Cherrad en Oussalah moeten weg bij AA Gent - De Standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf19112004_051)

Correct of niet, Oussalah is het alvast niet vergeten ;-)

SomeDude
5 mei 2014, 14:25
Meunier had echt een mindere match maar VDB komt nog niet aan de hielen van meunier.

Meunier is anders ook maar een povere RB ze, als je alleen maar bekijkt hoe knullig hij de bal in zijn eigen doel tackelt gisteren.
Laten we wel wezen, brugge speelt doorgaans met 3 vanachter (Simons) en dan moet hij minder verdedigende taken op zich nemen. Als hij dat wel moet doen dan zakt hij vaak door de mand.

Moest VDB nu eens niet zo als een lamme zak soms sloffen over het veld dan nam ik hem mee naar WK: aanvallend even goed en verdedigend normaal gezien beter. Maar nu nam ik geen van beiden mee!

Cerv.Be
5 mei 2014, 14:29
Pakken we Gillet dan mee?

Tits
5 mei 2014, 14:31
Zelf maar eentje van gemaakt

http://www.imgdumper.nl/uploads7/53677edcb65ab/53677edcb2ef5-vlc_2014-05-05_14-03-28-63.gif

Lol, "Afgelopen" op het middenveld tot het midden van een speelhelft...
Dat was gewoon een goede actie van Simons waarbij hij AVDB op het verkeerde been zette, niet meer, niet minder. Heeft niets met aflopen te maken. Wel leuk dat dit een hoogtepunt is voor de Bruggeaanhang, en dan verwonderd zijn dat ze al een seizoen of 8 aan het wachten zijn op een prijs.

Affinity
5 mei 2014, 14:31
Meunier was een schim van zichzelf gisteren. Als ge de andere matchen van hem zou zien. Die doet dat echt goed. Je moet er ook rekening mee houden dat hij nogmaar zijn 1e jaar als back speelt.

stijnd
5 mei 2014, 14:39
Dat was gewoon een goede actie van Simons waarbij hij AVDB op het verkeerde been zette, niet meer, niet minder. Heeft niets met aflopen te maken. Wel leuk dat dit een hoogtepunt is voor de Bruggeaanhang, en dan verwonderd zijn dat ze al een seizoen of 8 aan het wachten zijn op een prijs.

Lol? Toch duidelijk dat avdb niet dichter geraakt, zelf al loopt Simons me den bal aan de voet ?
En laat ons ook duidelijk stellen dat dit absoluut niet het hoogtepunt is. Gewoon een reactie op een speler die zich weeral eens veel te goed voelt en geen reden heeft om zo hoog van de toren te blazen.

TheRedDevils
5 mei 2014, 14:40

Eerder zeer zwak verdedigd tegen een speler die helemaal niet zo snel/wendbaar is. Daar moet je gewoon altijd achter blijven... Ik wil hem dan eens op het WK zien verdedigen :') Die uitspraken mag hij ook achterwege laten, wat een blaas toch..
Ben eens benieuwd wie Wilmots zal meepakken, Meunier is veel te wisselvallig de laatste tijd.

Tits
5 mei 2014, 14:42
Lol? Toch duidelijk dat avdb niet dichter geraakt, zelf al loopt Simons me den bal aan de voet ?
En laat ons ook duidelijk stellen dat dit absoluut niet het hoogtepunt is. Gewoon een reactie op een speler die zich weeral eens veel te goed voelt en geen reden heeft om zo hoog van de toren te blazen.

AVDB ziet er gewoon, op dat stuk van het terrein, geen gevaar in. Moest Simons nu nog 10 meter mogen lopen zonder dat hij dichterbij kwam gaf ik je gelijk. Juist alsof je achter elke bal gelijk ne gek moet gaan aanlopen, je kaars gaat rap uitzijn.

Wat met Kouyaté dan? Die mocht op snelheid door het centrum rushen. Dat was én veel te snel voor Brugge én (vooral) slecht verdedigd:-).

stijnd
5 mei 2014, 14:51
Hetgeen je over kouyate zegt klopt zeker en vast, maar dit was niet de schuld van Meunier voor zover ik me kan herinneren.

Maar goed duidelijk dat jij pro ADVB bent en ik niet, zinloze discussie ;)

LaBuenaVida
5 mei 2014, 14:57
Dat rood is toch wel terecht zeker? Moet je gewoon NIET doen, hoofd tegen hoofd, d'accord, maar die beweging is altijd rood. Moest Engels dit gedaan hebben zouden jullie ook moord en brand schreeuwen.

Anderlecht mag al geluk hebben dat Mbemba geen rood heeft gekregen voor natrappen op Castillo.

Cools
5 mei 2014, 15:02
AVDB werd daar toch gewoon op het verkeerde been gezet? Goeie actie van Simons, maar om daar nu zo euforisch over te gaan doen... Vooral belachelijk hoe weinig gevaar wij konden creëren tegen 10 man.

GemaneDude
5 mei 2014, 15:04
AVDB werd daar toch gewoon op het verkeerde been gezet? Goeie actie van Simons, maar om daar nu zo euforisch over te gaan doen... Vooral belachelijk hoe weinig gevaar wij konden creëren tegen 10 man.

Brugge sups moeten toch over iets kunnen juichen haha

sharpshot
5 mei 2014, 15:06
haha

Affinity
5 mei 2014, 15:10
Over wa hebt gulder da nu? Dienen VDB vindt zijn eigen de enige man voor het WK en dan werd gewoon door een simpel voorbeeld getoond dat het nen slomen patatzak is. Niemand die over iets juicht.

Als wilmots ook maar 1 hersencel heeft zal hij VDB thuislaten en dan kunnen ze vanuit het vliegtuig allemaal eens zwaaien naar dat omhooggevallen voetballerke. Of hem een kaartje sturen.

En idd LaBuenaVida, toch iemand die het snapt.

Cinnead
5 mei 2014, 15:12
Pfff, wat een discussies weer .. bij de helft van de comments kunt ge niet eens zeker zijn of het serieus is of gewoon pure provocatie :x

Rubmifer
5 mei 2014, 15:18

Ach, mij ging het eerder over zijn debiele commentaar alweer dat meneer vindt dat er geen concurrentie is, terwijl hij ook al een hele tijd geen super niveau meer haalt. Begint gewoon weer te hervallen in zijn oude gewoonten. Jammer, want hij kan wel voetballen, maar hij gaat het gewoon nooit leren.

Cools
5 mei 2014, 15:18
Als wilmots ook maar 1 hersencel heeft zal hij VDB thuislaten en dan kunnen ze vanuit het vliegtuig allemaal eens zwaaien naar dat omhooggevallen voetballerke. Of hem een kaartje sturen.

Maar wie moet dan wel mee? Meunier die al 2 keer in toppers steken laat vallen? Ik vind Meunier een goeie, hele goeie zelfs, maar maak daar nu ook geen wereldspeler van he. Die is goed als hij zich offensief kan uitleven, maar defensief laat hij te veel steken vallen (oa. tegen Anderlecht, maar ook tegen de Duivels). VDB is ook niet de beste, maar heeft wel al bewezen in toppers, in de CL en (vroeger) bij de RD dat hij zeker meekan op een hoger niveau.

Ik zou het jammer vinden voor Meunier, maar eerlijksheidshalve moet ik toch gewoon toegeven dat VDB een betere RB is op dit moment.

Ach, mij ging het eerder over zijn debiele commentaar alweer dat meneer vindt dat er geen concurrentie is, terwijl hij ook al een hele tijd geen super niveau meer haalt. Begint gewoon weer te hervallen in zijn oude gewoonten. Jammer, want hij kan wel voetballen, maar hij gaat het gewoon nooit leren.
Op basis van de 2 matchen tegen elkaar, kan ik hem wel enkel maar gelijk geven. Als Wilmots die matchen ook gezien heeft, is zijn keuze meteen gemaakt.

Dat hij zijn niveau al lang niet meer haalt is nu ook niet waar. Was thuis tegen Club, nog geen maand geleden, heer en meester. Gisteren vond ik hem ook wat minder, maar nog altijd beter dan onze superster.

Sir.Killalot
5 mei 2014, 15:21
VDB heeft bewezen dat hij het kan en dat hij het niet kan, dat heft zijn eigen ook een beetje op he.

Tits
5 mei 2014, 15:29
Meunier is ten eerste al geen RB, dat is een (verbeterde) versie van Gillet. Dat is een man voor op de flank (en dan denk ik dat hij het best tot zijn recht komt in een 4-4-2)

AVDB is onze enige "echte" RB die op dit moment speelt op een constant niveau. Het is larie dat hij steken laat vallen. De enigste steek die ik mij kan herinneren is die halve botsing/duw tegen Standard vorige week. Als het wat tegenvalt krijg je daarvoor rood.

starspike
5 mei 2014, 15:35
Kunnen we het er niet gewoon allemaal over eens zijn dat we gewoon GEEN rechtsback hebben van internationaal niveau. We discussiëren basically over wie het minst tekort komt. Idem overigens ook voor de "vervanger van Benteke".

stijnd
5 mei 2014, 15:37
RSCA aanvaardt het schorsingsvoorstel voor Mitrovic (1 speeldag).

sharpshot
5 mei 2014, 15:38
Kunnen we het er niet gewoon allemaal over eens zijn dat we gewoon GEEN rechtsback hebben van internationaal niveau. We discussiëren basically over wie het minst tekort komt. Idem overigens ook voor de "vervanger van Benteke".
Ik dacht dat dit al lang duidelijk was!

Tits
5 mei 2014, 15:45

En eigenlijk ook maar begrijpelijk dat dat voor ons landje moeilijk is om op elke positie een wereldtopper te hebben.

Pak 5 jaar geleden waren we laaiend enthousiast als we een Chadli, Defour, Lombaerts, Mignolet, Vanden Borre, Fellaini of Nainggolan hadden in de kern.
Die mannen maken nu wellicht geen kans op een basisplaats...

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 15:57
Las in de krant dat je liever een Simons op de bank hebt dan een Naingolan op de bank. Ga ik ergens wel mee akkoord.

Jonas89
5 mei 2014, 15:58
Supporters reageren na topper | VTM NIEUWS (http://nieuws.vtm.be/stadion/90737-supporters-reageren-na-topper)

00:55

"Anderlecht parkeert echt 2 witte bussen" :lol: :lol:

Haha, dit is echt de periode van de Ottobuzen :bow:

Thorazer
5 mei 2014, 16:00
Laat ons maar gewoon zwijgen over het geval Engels - Mitrovic.

Was gewoon oerdom van Mitrovic om die beweging te maken dus terecht rood.
Van Engels is het idd onsportief maar moest het bij ons zijn ik zou er niet rouwig om zijn in de PO's kan het van deze acties afhangen of ze nu laf zijn of niet voor Club pakte het gisteren wel even anders uit door hun eigen schuld.

Maar moest het bv nu gebeuren op het WK en Vertonghen naait iemand een rode kaart aan gaat er dan iemand over zeveren?
Denk het niet :)

Cpt. Kablammo
5 mei 2014, 16:00

De context kan misschien nog nuanceren, maar als dit de uitspraken zijn die hij liet optekenen bevestigt het nog maar eens mijn punt over hem: mentale midget, niet geschikt voor het grote werk.

Radbraker
5 mei 2014, 16:02
Las in de krant dat je liever een Simons op de bank hebt dan een Naingolan op de bank. Ga ik ergens wel mee akkoord.

Haha, Niet te geloven.
Ik raad je aan om eens wat meer matchen van Roma te bekijken en uw "neutrale" mening te herzien.

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 16:04
Haha, Niet te geloven.
Ik raad je aan om eens wat meer matchen van Roma te bekijken en uw "neutrale" mening te herzien.

Je begrijpt me verkeerd. Het is in de zin van: als er een speler een heel WK niet/nauwelijks speelt, heb je daar liever Simons zitten dan Naingolan. Op basis van kwaliteiten heeft Simons daar niks te zoeken, weet ik ook wel.

Tits
5 mei 2014, 16:09
Je begrijpt me verkeerd. Het is in de zin van: als er een speler een heel WK niet/nauwelijks speelt, heb je daar liever Simons zitten dan Naingolan. Op basis van kwaliteiten heeft Simons daar niks te zoeken, weet ik ook wel.

Je moet maar eens de groepsfase overleven en Witsel, Defour en Dembele geblesseerd hebben en uitkomen tegen Portugal of Duitsland... Wie ga je inbrengen in minuut 80 als je 1-0 voorkomt door een magistrale voorzet van AVDB op Lukaku?;-)

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 16:13
Je moet maar eens de groepsfase overleven en Witsel, Defour en Dembele geblesseerd hebben en uitkomen tegen Portugal of Duitsland... Wie ga je inbrengen in minuut 80 als je 1-0 voorkomt door een magistrale voorzet van AVDB op Lukaku?;-)

:unsure: Fellaini?

sharpshot
5 mei 2014, 16:15
Wie ga je inbrengen in minuut 80 als je 1-0 voorkomt door een magistrale voorzet van AVDB op Lukaku?;-)

Is dit niet de aanleiding naar een mop waar het antwoord "Wakker worden" is?

Jonas89
5 mei 2014, 16:16

NouNou

Ik heb daarnet maar de beelden gekeken van Standard-SVZW, wat voor lachertjes zijn die rode kaarten van Sylla en Van Damme. Rode kaart Kums is terecht maar 3 speeldagen schorsing is erover max. 1 ofzo

LaBuenaVida
5 mei 2014, 16:24
^idd, ik snap niet wat ze daar hebben uitgespookt bij de bond..
Het is al raar dat ze Bossut geen extra dag hebben gegeven (wat natuurlijk onterecht zou zijn)

Splitr
5 mei 2014, 16:28
Ik heb daarnet maar de beelden gekeken van Standard-SVZW, wat voor lachertjes zijn die rode kaarten van Sylla en Van Damme. Rode kaart Kums is terecht maar 3 speeldagen schorsing is erover max. 1 ofzo
Jawadde, fail van de bond. Kums 3 dagen schorsen man man man

Jonas89
5 mei 2014, 16:32
Jawadde, fail van de bond. Kums 3 dagen schorsen man man man

awelja, ik ga af op diene Tweet hé

edit: ja dus

Jelle Van Damme kreeg een schorsingsvoorstel van één speeldag en 400 euro boete, na zijn duw tijdens Standard-Zulte Waregem. Ook bij Waregem vielen wat rode kaarten. Door ‘een trap aan een tegenstrever’ krijgt Sven Kums drie speeldagen en 600 euro boete voorgesteld. Idrissa Sylla krijgt net als Van Damme één speeldag. Sammy Bossut komt er zonder extra straf vanaf en coach Franky Dury komt er vanaf met 400 euro boete.

Meer: http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2014-05-05/mitrovic-en-co-kennen-schorsingsvoorstel#ixzz30qsBinz9

Splitr
5 mei 2014, 16:34
hopelijk gaat waregem daarin tegen

Fella
5 mei 2014, 17:12
Ze gaan sowieso in beroep hé, 3 speeldagen, doe eens normaal.

Racing_Genk
5 mei 2014, 17:42
Ze mogen die boetes wel eens verhogen, alles maal tien of zo. Alé wat is €400 voor een voetbalclub..

BleKKie
5 mei 2014, 18:24
Hoe kunnen we nu na zo'n zeikmatch van gisteren oordelen wie de betere is, VDB of Meunier? Alsof die owngoal van Meunier ook maar iets van zijn kwaliteiten afdoet, dat is gewoon pech hebben. Als hij niets doet en Acheampong scoort, dan zegt iedereen van, probeer toch je voet er tegen te zetten ...

Verder is er over de match niet te veel te zeggen. Anderlecht komt wat voor de goal liggen en wij kunnen het spel niet maken en bijgevolg amper deftige kansen creëren, dan krijg je zo'n non-match natuurlijk. De rode kaart heeft daar zeker al geen goed aan gedaan en leek dus eerder in ons nadeel uit te draaien. Die own goal maakt de ontgoocheling helemaal compleet.

Nuja, als we volgende week op Standard gaan winnen kan het uiteraard nog, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren. Maar misschien moeten we ook maar gewoon voor de goal gaan liggen aangezien we het spel toch niet moeten maken, dan hebben we misschien wel een kans om het op de counter af te maken, dat hebben we toch wel al eens bewezen, maar dan moeten we onze zeldzame kansen wel afmaken natuurlijk.

Wederom leuke tifo van Blue Army trouwens :love:

Rubmifer
5 mei 2014, 18:27
Ik las op BZF dat het blijkbaar al van van november 2011 geleden is dat Standard nog eens thuis kon winnen tegen Club. Zoals ik al eerder zei ligt Standard ons dus weldegelijk op Sclessin. Ik acht ons zeker niet kansloos daar aangezien Standard echt wel moet winnen, en wij dan hopelijk eens echt op de counter kunnen speculeren. Daarom dat ik ook graag weer Gudjohnsen zie starten, met Sobota, Lestienne (ja, toch wel) en Castillo in de spits.

Sportinggboy
5 mei 2014, 18:28
Ik las op BZF dat het blijkbaar al van van november 2011 geleden is dat Standard nog eens thuis kon winnen tegen Club. Zoals ik al eerder zei ligt Standard ons dus weldegelijk op Sclessin. Ik acht ons zeker niet kansloos daar aangezien Standard echt wel moet winnen, en wij dan hopelijk eens echt op de counter kunnen speculeren. Daarom dat ik ook graag weer Gudjohnsen zie starten, met Sobota, Lestienne (ja, toch wel) en Castillo in de spits.

Als wij 9 op 9 halen mogen jullie gaan winnen in luik :)

Splitr
5 mei 2014, 18:38
Ze gaan sowieso in beroep hé, 3 speeldagen, doe eens normaal.
ja idd gaat er heel over

fcberke
5 mei 2014, 18:40

Ja want castillo doet echt dingen die De sutter niet doet, hoe erg jullie het ook vinden De Sutter is een topspits voor de jpl en dat zegt meer over de jpl dan over De Sutter.

ToasT
5 mei 2014, 18:41
Als wij 9 op 9 halen mogen jullie gaan winnen in luik :)Als wij ook 9 op 9 halen, win je er niets mee.

BleKKie
5 mei 2014, 18:41

Eidur vond ik wel echt niet goed gisteren, en zo traag man. Viel goed in tegen Lokeren maar was gisteren echt wel matig en werd imo terecht gewisseld. Ik ging er Castillo nu wel niet op gezet hebben (eerder Rafa ofzo), maar tegen Standard zou ik die ook wel laten starten. Die voorlinie zoals je aangeeft kan je op de counter echt wel iets doen.
Moeten ze natuurlijk ook niet met voorzetten beginnen strooien, maar aangezien ze dat toch niet kunnen lijkt me dat niet zo erg. Het is niet dat TDS ooit een kopduel wint dat er echt toe doet :sop:

Als wij 9 op 9 halen mogen jullie gaan winnen in luik :)

ja, dat zal wel :D

Rubmifer
5 mei 2014, 18:43
Ja want castillo doet echt dingen die De sutter niet doet, hoe erg jullie het ook vinden De Sutter is een topspits voor de jpl en dat zegt meer over de jpl dan over De Sutter.

De Sutter is een ideale spits voor een ploeg als Kortrijk of Gent. Voor het niveau van Anderlecht en Club komt die veel te kort.

fcberke
5 mei 2014, 18:46
De Sutter is een ideale spits voor een ploeg als Kortrijk of Gent. Voor het niveau van Anderlecht en Club komt die veel te kort.

Vergelijk hem eens met de andere 'topspitsen' veel doet hij toch echt niet onder hoor.

sharpshot
5 mei 2014, 18:48
Vind ik ook, maar net zoals Vleminckx zit hij bij ons in een systeem dat niet bij hem past. Onder sollied zijn voetbal zou hij al beter renderen, goeie spits maar niet voor dit systeem.

Rubmifer
5 mei 2014, 18:51
Eidur vond ik wel echt niet goed gisteren, en zo traag man. Viel goed in tegen Lokeren maar was gisteren echt wel matig en werd imo terecht gewisseld. Ik ging er Castillo nu wel niet op gezet hebben (eerder Rafa ofzo), maar tegen Standard zou ik die ook wel laten starten. Die voorlinie zoals je aangeeft kan je op de counter echt wel iets doen.
Moeten ze natuurlijk ook niet met voorzetten beginnen strooien, maar aangezien ze dat toch niet kunnen lijkt me dat niet zo erg. Het is niet dat TDS ooit een kopduel wint dat er echt toe doet :sop:

Eidur was in de eerste helft zwak, maar ik had hem tenminste nog een kwartier ofzo laten staan om te zien of hij nog de opening kon vinden, want als we één speler hadden die dat echt kon dan was hij het wel. Alhoewel ik mij de match van vorig seizoen nog herinnerde op Sclessin waar we toen ook op voorsprong stonden, en toen bracht Garrido Eidur erin, en je voelde meteen dat de match gespeeld was. Had heel dat middenveld onder controle en bracht ontzettend veel rust tot het elftal, met als hoogtepunt die geniale assist voor Vazquez.

SomeDude
5 mei 2014, 18:56
Hoe kunnen we nu na zo'n zeikmatch van gisteren oordelen wie de betere is, VDB of Meunier? Alsof die owngoal van Meunier ook maar iets van zijn kwaliteiten afdoet, dat is gewoon pech hebben. Als hij niets doet en Acheampong scoort, dan zegt iedereen van, probeer toch je voet er tegen te zetten ...

De manier waarop hij de bal in eigen doel verwerkt is geen pech maar onkunde.

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 18:59

Had voor de een of andere reden een hele match lang van die eigenaardige balcontacten. Paar keer langs de kant van zijn voet laten springen of bal vergeten. Nochtans echt niet van zijn gewoonte. Maar bon, kerel zit ook in een leerproces, is nog jong ook. Dan weet je dat de ploeg wel eens een fout cash gaat betalen. Niet dat het daarom minder zuur is.

f33db4ck
5 mei 2014, 19:00
Je maar eens uitleggen aan iemand dat de ploegen die gisteren gespeeld hebben tegen elkaar bij de beste van België behoren. Iedereen zit hier te kibbelen over zijn ploeg terwijl je zou moeten kibbelen over het ermbarmelijk niveau dat ons land maar haalt.

Geen _enkele_ van onze Belgische ploegen stelt dan ook maar iets voor in Europa. Je hoopt dan dat Anderlecht wat kan doen in de Champions League for the sake of Belgium... maar nada, niet dat de andere clubs dat beter zouden doen hoor.
Jammer dat ik naar het buitenlands voetbal moet kijken om te genieten van een mooie wedstrijd.

/teleurgestelde neutrale supporter!

Rubmifer
5 mei 2014, 19:01
Kom zeg, onkunde. Precies alsof het volstrekte amateur is. Maakte gewoon de verkeerde beslissing en betaalt dat gewoon cash zoals Sheldon zegt. Kan er enkel maar uit leren. Kijk maar naar Engels, die scoorde bij zijn debuut bij Club al na 5 minuten een owngoal dacht ik. En kijk waar die nu staat.

CobraX
5 mei 2014, 19:08
Als wij ook 9 op 9 halen, win je er niets mee.

Toch wel, want dan is Anderlecht kampioen omdat ze 1 match meer gewonnen hebben dan Club Brugge.

Sportinggboy
5 mei 2014, 19:11
Toch wel, want dan is Anderlecht kampioen omdat ze 1 match meer gewonnen hebben dan Club Brugge.

Yep yep :)

ToasT
5 mei 2014, 19:13
Ahh, dacht dat Club dan kampioen was omdat ze boven Anderlecht geëindigd zijn in de competitie.

Rikie
5 mei 2014, 19:14
Sinds wanneer nemen we voetbal24.be serieus?
Sinds wanneer zit die Affinity hier?

Maar het belangrijkste van al;
Sinds wanneer discussiëren we niet meer over die rode kaart van Mitrovic!?

fcberke
5 mei 2014, 19:16
SINDS DE BOND ZE BLIJKBAAR CORRECT VOND!

CobraX
5 mei 2014, 19:19
De bond vond ze niet correct, want Mitrovic kreeg 1 speeldag schorsing voor z'n gedrag na de rode kaart. ;)

Bron: Anderlecht-Online (http://www.anderlecht-online.be/article.php?id=29813&lang=ned)

f33db4ck
5 mei 2014, 19:21
Sinds wanneer discussiëren we niet meer over die rode kaart van Mitrovic!?

Mitro deed het kopstoot-gebaar -> logisch rood.
Engels neemt gebruik van de situatie.

Draai de rollen om en Engels krijgt ook logisch rood. Dit fake neervallen is zo courant in het voetbal.. wat valt er te discussiëren?

fcberke
5 mei 2014, 19:24
De bond vond ze niet correct, want Mitrovic kreeg 1 speeldag schorsing voor z'n gedrag na de rode kaart. ;)

Bron: Anderlecht-Online (http://www.anderlecht-online.be/article.php?id=29813&lang=ned)

en op sporza staat er dat het voor de kopduw was.

JanVH
5 mei 2014, 19:24

Lol niet zeveren he. Van Kortrijk naar Gent (zelfs van Lokeren naar Gent) is altijd een stap vooruit, zowel voor spelers als trainers. Kijk naar de budgetten, het stadion en de aantal toeschouwers. Een ploeg in een stad als Gent moet veel beter kunnen.
Het is niet omdat onze ploeg nu 2 jaar op rij aan het zwalpen is dat het blijft duren he. Het is gemakkelijk om bij Kortrijk te blijven als held, laat hem het nu maar bewijzen bij een ploeg waar er wat meer druk op de ketel zit.

Mooi dat Hein genoeg op voorhand is aangetrokken. De voorbije trainers kwamen altijd later aan, hopelijk nu een goede voorbereiding en de hand van Hein in de transfers. Ik ben al bij al nog wat sceptisch over Hein, maar al bij al heeft hij zich bij Kortrijk wel bewezen. Liever Maes gehad, maar die blijft jammer genoeg nog wat bij Lokeren...

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 19:27
Maes naar Gent had echt wel een stap naar beneden geweest. Met alle respect voor Gent

sharpshot
5 mei 2014, 19:29
Zou inderdaad niet slim geweest zijn.

SomeDude
5 mei 2014, 19:32
Kom zeg, onkunde. Precies alsof het volstrekte amateur is. Maakte gewoon de verkeerde beslissing en betaalt dat gewoon cash zoals Sheldon zegt. Kan er enkel maar uit leren. Kijk maar naar Engels, die scoorde bij zijn debuut bij Club al na 5 minuten een owngoal dacht ik. En kijk waar die nu staat.

Die van Engels was er nog mooi ingeschoten :unsure:.
Hij gaat gewoon totaal fout naar de bal, heeft niets met verkeerde beslissng te maken.

WK is over een maand & normaal gezien nog een paar niveaukes hoger. Als je dergelijke fouten al in de jupkes league maakt heb je geen meerwaarde op het WK (tenzij Wilmots op zen Brugges wilt gaan spelen met hoge backs en Witsel die tussen de verdedigers terugzakt (of op Links en de LB blijft hangen) maar dat betwijfel ik) wegens verdedigend te licht (voorlopig)

JanVH
5 mei 2014, 19:33
Het is niet omdat het niet slim is, dat het een stap achteruit is he. De afgelopen 2 seizoenen redelijk groot spelers- en trainersverloop geweest, maar dat betekent niet dat KAA Gent minder prestige heeft. Lokeren speelt voor 6000-6500 toeschouwers...

Kortrijk & Lokeren die nu 2 seizoenen beter spelen, dat blijft een momentopname. Over een langere periode bekeken betekent Gent nog altijd meer dan die 2 ploegen. Het steekt in mijn ogen hoe Gent op dit moment speelt, maar enkel het stadion al geeft een excuus voor wat berusting. Ik geloof het bestuur als ze zeggen dat we er volgend jaar weer gaan staan...

stormtrooper
5 mei 2014, 19:33
Maes naar Gent had echt wel een stap naar beneden geweest. Met alle respect voor Gent

We zullen eens zien hoe het Lokeren vergaat als Lambrecht het loodje legt ;)

Rubmifer
5 mei 2014, 19:34
Die van Engels was er nog mooi ingeschoten :unsure:.
Hij gaat gewoon totaal fout naar de bal, heeft niets met verkeerde beslissng te maken.

Tuurlijk was dat de verkeerde beslissing. Goede beslissing zou geweest zijn om met links de bal weg te werken in plaats van toch per sé met rechts willen ontzetten.

Rikie
5 mei 2014, 19:35

Op welk vlak dan? Supporters? Budget? Aanzien? Stadion? Potentieel?
Op basis van de resultaten van de voorbije 2 jaar. Maar dat ligt meer aan Maes dan aan Lokeren.

Moet altijd lachen met die 'steken' (niet van u, maar van een andere persoon ;)) naar Gent. :')

TazzDeMazz
5 mei 2014, 19:35
Lol niet zeveren he. Van Kortrijk naar Gent (zelfs van Lokeren naar Gent) is altijd een stap vooruit, zowel voor spelers als trainers. Kijk naar de budgetten, het stadion en de aantal toeschouwers. Een ploeg in een stad als Gent moet veel beter kunnen.
Het is niet omdat onze ploeg nu 2 jaar op rij aan het zwalpen is dat het blijft duren he. Het is gemakkelijk om bij Kortrijk te blijven als held, laat hem het nu maar bewijzen bij een ploeg waar er wat meer druk op de ketel zit.

Mooi dat Hein genoeg op voorhand is aangetrokken. De voorbije trainers kwamen altijd later aan, hopelijk nu een goede voorbereiding en de hand van Hein in de transfers. Ik ben al bij al nog wat sceptisch over Hein, maar al bij al heeft hij zich bij Kortrijk wel bewezen. Liever Maes gehad, maar die blijft jammer genoeg nog wat bij Lokeren...

Kijk naar het niveau. En zwalpen is nogal een understatement voor wat Gent de laatste tijd presteert.

En nu we toch terug bezig zijn over Mitrovic en zijn capriolen. Hoe dwaas is het dat ze hem helemaal in de slachtofferrol plaatsen. Mbemba die zegt dat hij zat te bleiten en dat iedereen hem begreep. Ocharme de sukkelaar. Volgende match zal hij zelf wel weer graag gaan liggen als dat hem een penalty kan opbrengen of weer total retard gaan als het langs geen kanten lukt.
Iemand moet trouwens eens een pokemon parodie rond die hele kopstoot zever maken. 'Mitrovic uses HEADBUT' --> 'Engels Fainted' Iets in die aard.

Crusher
5 mei 2014, 19:37
Vercauteren verlengt niet... Terug naar KRC?

SomeDude
5 mei 2014, 19:38
Tuurlijk was dat de verkeerde beslissing. Goede beslissing zou geweest zijn om met links de bal weg te werken in plaats van toch per sé met rechts willen ontzetten.

Dat zou geen beslissing moeten zijn maar een automatisme...

Hoop voor Hein dat hij Gent aan het voetballen krijgt, met zulk stadion (en budget) zou het wel mogen.

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 19:40
Op welk vlak dan? Supporters? Budget? Aanzien? Stadion? Potentieel?
Op basis van de resultaten van de voorbije 2 jaar. Maar dat ligt meer aan Maes dan aan Lokeren.
Moet altijd lachen met die 'steken' (niet van u, maar van een andere persoon ;)) naar Gent. :')

Denk niet dat Maes zin heeft om WEERAL orde op zaken te stellen zoals hij bij Lokeren moeten doen heeft. De kern van Gent moet uitgekuist worden, twee bepaalde mensen in dat bestuur moeten hun coach ook eens wat meer vrijheid geven. Denk wel niet dat Gent momenteel meer aanzien heeft dan Lokeren tbh. Supporters zijn idd wel pijnlijk in Lokeren.

Er is gewoon veel te veel werk in Gent voor wat Maes al bewezen heeft. Eigenlijk is Hein daar nu perfect imo. Ik gaf trouwens geen steek naar Gent :p

Rubmifer
5 mei 2014, 19:40
Dat zou geen beslissing moeten zijn maar een automatisme...

Vandaar dat ze dat een leermoment noemen. ;)

SomeDude
5 mei 2014, 19:42
We zullen eens zien hoe het Lokeren vergaat als Lambrecht het loodje legt ;)

Spelers verkopen, als je ziet dat hun loonlast alleen al hoger ligt dan hun budget (op papier) ... en dan idd op naar 2e klas :unsure:

SomeDude
5 mei 2014, 19:43
Vandaar dat ze dat een leermoment noemen. ;)

Een leermoment dat u 15 miljoen kan kosten, wel duur leermoment dan...
En op het WK is geen tijd meer voor te leren :p

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 19:48

VDB heeft heus ook nog wel een groeimarge. Maar bon, wie er ook mee zal gaan, ideaal gaat het niet zijn en de kans dat ze spelen is ook klein.

ng
5 mei 2014, 19:48
Supporters reageren na topper | VTM NIEUWS (http://nieuws.vtm.be/stadion/90737-supporters-reageren-na-topper)

In onze zestien zegt hij dan nog.
Dus we waren eigenlijk zwaar hun doel aan het belegeren?

Sportinggboy
5 mei 2014, 19:54

Hehe, man met zen bril op de frontpage zit bij ons op de bus. Niet gedacht dat die voor zoiets in aanmerking kwam :)

Rubmifer
5 mei 2014, 20:04

Ik heb niet gezegd dat het ons niet kan te komen staan natuurlijk. :p

Rubmifer
5 mei 2014, 20:04

Ik heb niet gezegd dat het ons niet kan te komen staan natuurlijk. :p

Kenneke10
5 mei 2014, 20:38
Ik kan VDB zijn muil echt niet zien , maar moet toegeven dat die wel redelijk goed aan het spelen is.
Die gaat wel mee gaan naar het wk en zal spelen ook verwacht ik.

Dr. Sheldon Cooper
5 mei 2014, 20:39
Ik kan VDB zijn muil echt niet zien , maar moet toegeven dat die wel redelijk goed aan het spelen is.
Die gaat wel mee gaan naar het wk en zal spelen ook verwacht ik.

Gaat heus Alderweireld niet op de bank zetten voor VDB.

Sportinggboy
5 mei 2014, 21:17
Blij dat ik gisteren mee ben geweest. Prono klopte weer ;).

Hatelijk dat we wel anderhalf uur in stadion moesten wachten door die heethoofden en we op de koop toe via Roeselare en Kortrijk ,over gent naar huis moesten. Wat het een zeer korte nacht maakte.

123vier
5 mei 2014, 21:24
Graag gedaan

fcberke
5 mei 2014, 21:28

Hatelijk dat we wel anderhalf uur in stadion moesten wachten door die heethoofden en we op de koop toe via Roeselare en Kortrijk ,over gent naar huis moesten. Wat het een zeer korte nacht maakte.

Als het een troost kan zijn, wij hebben daardoor ook tot 5 na 9 moeten blijven staan en dat omrijden was wss het beste wat je kon overkomen anders stond je wss een uur in de file!

BleKKie
5 mei 2014, 21:29

Op de E40 ging je waarschijnlijk toch in de file gestaan hebben tussen Brugge en Gent (door de werken), dus misschien was het wel sneller langs Kortrijk.

Edit: wat fcberke dus ook zegt :)

Sportinggboy
5 mei 2014, 21:37
Wij hebben nu bijna 3,5 uur gereden. Tegen 65 per uur met die politiecombi's. Tot en met in Ranst ( voorbij Antwerpen) stonden politie op de parkings. Lachwekkend veel geld dat dat kost.

SomeDude
5 mei 2014, 21:37
Gaat heus Alderweireld niet op de bank zetten voor VDB.

De 3e groepsmatch na de 6/6 mss?

fcberke
5 mei 2014, 21:42
De 3e groepsmatch na de 6/6 mss?

kan het nog altijd over groepswinst gaan

BleKKie
5 mei 2014, 21:51
Wij hebben nu bijna 3,5 uur gereden. Tegen 65 per uur met die politiecombi's. Tot en met in Ranst ( voorbij Antwerpen) stonden politie op de parkings. Lachwekkend veel geld dat dat kost.

:crazy:
Dat is wel gek, dat allemaal voor die paar achterlijke marginalen die op elkaars bek willen slaan, ronduit zielig eigenlijk.

Jack Wilshere
5 mei 2014, 22:50
Kijk naar het niveau. En zwalpen is nogal een understatement voor wat Gent de laatste tijd presteert.

En nu we toch terug bezig zijn over Mitrovic en zijn capriolen. Hoe dwaas is het dat ze hem helemaal in de slachtofferrol plaatsen. Mbemba die zegt dat hij zat te bleiten en dat iedereen hem begreep. Ocharme de sukkelaar. Volgende match zal hij zelf wel weer graag gaan liggen als dat hem een penalty kan opbrengen of weer total retard gaan als het langs geen kanten lukt.
Iemand moet trouwens eens een pokemon parodie rond die hele kopstoot zever maken. 'Mitrovic uses HEADBUT' --> 'Engels Fainted' Iets in die aard.

Gaat de frustratie is van u af zuipen ofzo ket. Het begint wat zielig te worden, ok ge hebt verloren en het was onverdiend maar t’is nu niet dat Club er zoveel tegenover heeft gezet.
En Engels gaat even hard in de fout als Mitrovic enkel is die laatste te stom om te helpen donderen en laat die zich makkelijk een kaart aannaaien.

123vier
5 mei 2014, 23:07
Luister, ik ben ook absoluut tegen dat matennaaien en laten vallen, toen ik speelde vond ik het een eer om zelf bij vuile fouten gewoon recht te blijven.
Maar Mitrovic is ook een man die smerig speelt, voortdurend tikjes uitdelen, vasthouden..
Als je dan in een match die de titel kan beslissen de kans krijgt om die idioot een kans aan te smeren omdat hij een "kopduw" geeft, dan moet je dom zijn om het niet te doen.
Moet het wel niet elke week gaan doen..

caoimhin
5 mei 2014, 23:25
Luister, ik ben ook absoluut tegen dat matennaaien en laten vallen, toen ik speelde vond ik het een eer om zelf bij vuile fouten gewoon recht te blijven.
Maar Mitrovic is ook een man die smerig speelt, voortdurend tikjes uitdelen, vasthouden..
Als je dan in een match die de titel kan beslissen de kans krijgt om die idioot een kans aan te smeren omdat hij een "kopduw" geeft, dan moet je dom zijn om het niet te doen.
Moet het wel niet elke week gaan doen..

Alleen heeft het wel in de kaart van Anderlecht gespeeld. Dus of het nu zo'n slimme move was van Engels ..

123vier
5 mei 2014, 23:30
Volgende keer met 10 starten dan als je toch zo'n debiele opmerking maakt.

TazzDeMazz
5 mei 2014, 23:44
Gaat de frustratie is van u af zuipen ofzo ket. Het begint wat zielig te worden, ok ge hebt verloren en het was onverdiend maar t’is nu niet dat Club er zoveel tegenover heeft gezet.
En Engels gaat even hard in de fout als Mitrovic enkel is die laatste te stom om te helpen donderen en laat die zich makkelijk een kaart aannaaien.

:lol: Kben mijn frustratie al kwijt van vanochtend ze. Moet geen drank aan te pas komen.
Ik zeg nergens dat club iets tegenover het dramatische spel van anderlecht heeft gezet. En ik praat ook nergens de actie van engels goed, heb ik nooit gedaan. Dus weet niet waar dat allemaal van komt... Erger mij gewoon aan dat calimero gedoe waar ze Mitrovic in de slachtoffer rol plaatsen om dan hem dan weer aan te juichen als hij een penalty uitlokt.

Rikie
6 mei 2014, 00:07
Ik dacht dat het hier al erg was, maar in het 'Engelse' topic is het nog 1000x erger. Wat een hoop stront bijeen zeg.

Stan_V
6 mei 2014, 00:28
Ik dacht dat het hier al erg was, maar in het 'Engelse' topic is het nog 1000x erger. Wat een hoop stront bijeen zeg.

:unsure:

I'll take my coat. (sorry, laatste thesisnacht gaat in en ik word een beetje gek)

Plopperdeplop
6 mei 2014, 07:11
Anderlecht heeft al gesprekken gehad met Kompany over een functie na zijn carriere. En dat zou om een dikke functie gaan: ze willen hem als eigenaar of voorzitter. Zou schitterend zijn als dat ooit gebeurt... Die was Anthuenis al de les aan t spellen over hoe Anderlecht hoorde te spelen op zijn elfde.

Pol86
6 mei 2014, 07:19
Anderlecht heeft al gesprekken gehad met Kompany over een functie na zijn carriere. En dat zou om een dikke functie gaan: ze willen hem als eigenaar of voorzitter. Zou schitterend zijn als dat ooit gebeurt... Die was Anthuenis al de les aan t spellen over hoe Anderlecht hoorde te spelen op zijn elfde.

Bron?

Kiiilerke
6 mei 2014, 07:23

Het chelsea groepke :unsure:

Plopperdeplop
6 mei 2014, 07:37
Bron?

Staat vandaag in HNB. Verschueren, Van Holsbeeck en de manager van Kompany geven toe dat het een optie is.

Affinity
6 mei 2014, 07:41
En Engels gaat even hard in de fout als Mitrovic

Lol

greiver
6 mei 2014, 07:50
van mij mag hij ^^

Jonas89
6 mei 2014, 09:39
Het chelsea groepke :unsure:

hupla, ben er ook weer bij :p :(:cry:

Jack Wilshere
6 mei 2014, 12:51
Lol

Sterke argumentatie! :niceone:

Kompany als voorzitter zou de natte droom van quasi alle supporters zijn! Al weet ik niet of hij het effectief zou doen na zijn carrière.

Affinity
6 mei 2014, 13:25
Sterke argumentatie! :niceone:

Op zo'n achterlijke reacties moet ge geen sterke tegenargumentatie geven. Zo'n mensen zijn toch te hopeloos om het ooit te snappen.

ToasT
6 mei 2014, 13:49
Effe in trol-mode gaan:

Lezen op eigen risico: Allez, da heeft och god 100 matchen voor de ploeg gespeeld en dat zou voorzitter mogen worden terwijl iemand zoals Deschacht al heel zijn leven daar speelt en aan hem vragen ze niets! Respectloos vind ik dat!!!

JanVH
6 mei 2014, 13:49

"mo·ment·op·na·me (de; v(m); meervoud: momentopnamen)
1.
foto die in een deel van een seconde is opgenomen: (figuurlijk) het huidige werkloosheidscijfer is een momentopname zegt alleen iets over dit moment"

Pilatus
6 mei 2014, 13:51
meent gulle da nu echt? voor maes is van lokeren naar gent een stap vooruit? kom op seg

Dr. Sheldon Cooper
6 mei 2014, 13:56
"mo·ment·op·na·me (de; v(m); meervoud: momentopnamen)
1.
foto die in een deel van een seconde is opgenomen: (figuurlijk) het huidige werkloosheidscijfer is een momentopname zegt alleen iets over dit moment"

Is toch al 2-3 seizoenen?

CobraX
6 mei 2014, 13:58
Eddy Snelders: “Engels is komediant”

In De Kleedkamer hadden de analisten maandagavond maar weinig begrip voor de theatrale val van Club-verdediger Björn Engels na de lichte kopduw van Aleksander Mitrovic. Over de Serviër beperkte de commentaar zich tot “niet slim.”

Iedereen rond de tafel was het erover eens dat het gedrag van Björn Engels compleet onnodig was, zeker voor een jongen van negentien. Niemand ontkende dat Nzolo geen rood had mogen geven, maar toch werd er geopperd dat beide spelers geel geven misschien wel een betere keuze was geweest.

Daarnaast haalde Eddy Snelders nog een andere fase aan waarin Engels een hoofdrol speelde. Enkele minuten voor het incident met Mitrovic, was Engels al eens voor dood neergegaan in de zestien van Anderlecht, nadat Tielemans zuiver de bal speelde. Op de beelden was nochtans duidelijk te zien dat Tielemans hem niet eens raakte.

Dat Engels de Paars-witte recordtransfer een uitsluiting probeerde aan te smeren valt ergens nog te begrijpen. Dat hij één van zijn ploegmaats bij de Belgische beloften probeerde te naaien, helemaal niet.

Bron: Anderlecht-Online (http://www.anderlecht-online.be/article.php?id=29830&lang=ned)

Heeft er iemand beelden van de fase tussen Engels en Tielemans?

Plopperdeplop
6 mei 2014, 14:09
Heeft er iemand beelden van de fase tussen Engels en Tielemans?

Samenvatting op Stadion kan je het zien, daar ging Engels laag met de kop naar de bal en Tielemans hoog met de voet. Was niet foutief hoog maar doordat Engels laag kopte kwamen ze in mekaars buurt. Engels ging dan wat kermen en naar zijn hoofd grijpen. Op de herhaling leek er echter niet eens contact te zijn en Engels stond vlak erna ook wel gewoon recht zonder ook maar een schrammetje op zijn hoofd. Dus veel studs zal hij niet gevoeld hebben.

Goeie voetballer die Engels maar wat een idioot.

Cerv.Be
6 mei 2014, 14:09
Wat een gezaag

CobraX
6 mei 2014, 14:19
Samenvatting op Stadion kan je het zien, daar ging Engels laag met de kop naar de bal en Tielemans hoog met de voet. Was niet foutief hoog maar doordat Engels laag kopte kwamen ze in mekaars buurt. Engels ging dan wat kermen en naar zijn hoofd grijpen. Op de herhaling leek er echter niet eens contact te zijn en Engels stond vlak erna ook wel gewoon recht zonder ook maar een schrammetje op zijn hoofd. Dus veel studs zal hij niet gevoeld hebben.

Goeie voetballer die Engels maar wat een idioot.

Och, was dat die fase? Was inderdaad niet veel aan. Engels die in eerste instantie veel te laag wou koppen.

starspike
6 mei 2014, 14:22
Wacht... Dus als die dat lapt bij Tielemans is erger dan bij Mitrovic? En dit omdat Tielemand bij de nationale beloften speelt? Mitrovic EN Tielemans zijn gewoon beiden tegenstanders. Niet meer, niet minder.

CobraX
6 mei 2014, 14:24
Wacht... Dus als die dat lapt bij Tielemans is erger dan bij Mitrovic? En dit omdat Tielemand bij de nationale beloften speelt? Mitrovic EN Tielemans zijn gewoon beiden tegenstanders. Niet meer, niet minder.

Tja, dat was de uitleg van Eddy Snelders hé. :p

stijnd
6 mei 2014, 14:38
Djeezes stop nu toch eens met op Engels af te geven, 99% van de voetballers zou dit doen. Mitrovic is gewoon een domme speler die er mooi is ingelopen, niet meer/niet minder.

Of gaan jullie beweren dat moest de situatie omgekeerd geweest zijn Mitrovic niet zo had gereageerd?

CobraX
6 mei 2014, 14:42
Het ging om een fase waarvan ik dacht dat ik ze niet gezien had en waarvan ik vandaag pas op de hoogte was. Dan is het mijn volste recht om hier uitleg over te vragen op het forum. Een forum dient namelijk om te discussiëren. Ik doe m.a.w. niets fout. Dat de Brugse fans het niet fijn vinden dat Engels weer ter sprake komt, is mijn probleem niet...

JanVH
6 mei 2014, 14:43
meent gulle da nu echt? voor maes is van lokeren naar gent een stap vooruit? kom op seg
Laten we even objectief alle feiten op rij zetten en je dan de vraag nog eens opnieuw laten stellen.

Budget Lokeren: 7 miljoen
Budget KAA Gent: 25 miljoen

Stadion Lokeren: 9 271 plaatsen
Stadion Gent: 19 999 plaatsen

Toeschouwers Gent: Gemiddeld 18 000
Toeschouwers Lokeren: Gemiddeld 6 500

Gemiddelde plaats in eindstand na reguliere competitie afgelopen 10 seizoenen Lokeren: 9,4
Gemiddelde plaats in eindstand na reguliere competitie afgelopen 10 seizoenen Gent: 5,4

Affinity
6 mei 2014, 14:44

Rofl idd, wat een mongolenanalyse.

Ahja maar das mijnen buurman, kga die maar laten scoren..... Euh yeah....

Dus ze geven ook toe dat mitro rood verdiende, maar moest engels zich nie laten vallen hebben had die da nooit gekregen. Contradictionmuch?

LaBuenaVida
6 mei 2014, 14:47
Djeezes stop nu toch eens met op Engels af te geven, 99% van de voetballers zou dit doen. Mitrovic is gewoon een domme speler die er mooi is ingelopen, niet meer/niet minder.

Of gaan jullie beweren dat moest de situatie omgekeerd geweest zijn Mitrovic niet zo had gereageerd?

Dit!
(Nu, die vraag van CobraX gaat om een andere fase, dus telt niet mee)

Maar laten we met z'n allen bashen op Vertonghen wanneer hij dit doet op het WK tijdens een cruciale wedstrijd. (kwartfinale, halve finale, ..) We gaan dan eens zien of heel België claimt om schorsing voor hem...

http://cdn.fansided.com/wp-content/blogs.dir/229/files/2014/02/head-butt-1.gif

Als het omgekeerd zou zijn zou ik het ook verstaan mocht Mitrovic zich laten vallen want het is nu eenmaal een domme actie, ook al gebeurd er amper iets.

Splitr
6 mei 2014, 14:48
hahaha had dit nog noit gzien van vertonghen. wa nen fag move :p

CobraX
6 mei 2014, 14:49
Ik vind van Lokeren naar Gent gaan toch ook wel een stap vooruit. Lokeren presteert al een paar seizoenen boven zijn niveau (grotendeels dankzij Maes). Bovendien speelt Vanaken volgens mij voor Club Brugge volgend seizoen en Harbaoui zou naar Standard gaan. Dan stelt Lokeren al een pak minder voor. Gent mag dan wel twee kwakkelseizoenen beleefd hebben, ze zijn gewoon kapitaalkrachtiger en een grotere club dan Lokeren. Iedereen die dat ontkent, wil volgens mij gewoon "stoken".

PyromaN
6 mei 2014, 14:51

De situatie was niet omgekeerd want Mitrovic heeft zich niet laten vallen, Engels wel :-)

Als ze allebei bleven rechtstaan hadden ze hoogstens beide geel gekregen...

Als Vertonghen zoiets doet verdient hij ook geel. Er zijn er hier precies weinig die sportiviteit nog belangrijk vinden, het enigste wat nog telt is winnen? Niet raar dat ze tegenwoordig weer agenten in elkaar slaan en stewards bij de keel grijpen als ze verliezen...

Plopperdeplop
6 mei 2014, 14:57
Dit!

Maar laten we met z'n allen bashen op Vertonghen wanneer hij dit doet op het WK tijdens een cruciale wedstrijd. (kwartfinale, halve finale, ..) We gaan dan eens zien of heel België claimt om schorsing voor hem...

Als het omgekeerd zou zijn zou ik het ook verstaan mocht Mitrovic zich laten vallen want het is nu eenmaal een domme actie, ook al gebeurd er amper iets.

Mitrovic had de kans om zich te laten vallen maar deed dit niet, dacht ik zo.

Ik was in '98 trouwens ook behoorlijk gedegouteerd en zelfs beschaamd over hoe Staelens en bij uitbreiding dit ganse land zich zat te gedragen tegenover Kluivert. Ik vond dat een belachelijk gestolen punt op een zielige manier van onze Rode Duivels, daar gaf ik op af ja.
Wat Vertonghen hier deed veroordeelde ik trouwens ook. En dat is ook ineens de reden waarom ik die duiker van een Suarez geen Engelse titel gun. De rest van Liverpool wel, maar hem niet.

Sorry he. Voor mij betekent sportief nog iets.

CobraX
6 mei 2014, 14:57
Dit!

Om eerlijk te zijn hoop ik dan dat Vertonghen een (liefst tweede) gele kaart krijgt zodat hij weet dat hij de ploeg in de steek laat met z'n comedia del arte. Ik verlies nog liever met 5-0 dan zo te moeten winnen. Ja, er zijn nog mensen met een eergevoel...

Affinity
6 mei 2014, 14:58
Alsof gent nog zoveel kapitaal heeft? Een superduur stadion, geen europees, minder toeschouwers dan een match in 1e provinciale, en wss wel een leegloop van goede spelers die europees willen spelen?

Plopperdeplop
6 mei 2014, 14:59
De situatie was niet omgekeerd want Mitrovic heeft zich niet laten vallen, Engels wel :-)

Als ze allebei bleven rechtstaan hadden ze hoogstens beide geel gekregen...

Als Vertonghen zoiets doet verdient hij ook geel. Er zijn er hier precies weinig die sportiviteit nog belangrijk vinden, het enigste wat nog telt is winnen? Niet raar dat ze tegenwoordig weer agenten in elkaar slaan en stewards bij de keel grijpen als ze verliezen...

Om even op die sportiviteit door te gaan. Volgens bepaalde journalisten op Twitter zouden Zulte en Standard alle kaarten in hun match weggescholden willen zien worden omdat Boucaut het scheidsrechtersblad tekende en niet Delferière of omgekeerd (weet het niet juist, er is nog onduidelijkheid). Kan een procedurefout zijn maar dit gaat tegen alle regels van de sportiviteit in. Op basis van artikel 812.

Zeikclubs. En dan maar janken dat het voetbal niks meer voorstelt.

Affinity
6 mei 2014, 15:02
Als club supporter heb ik daar zelfs geen commentaar op. Dat moeten zij weten. Het zijn playoffs en ge speelt voor een rechtstreeks CL ticket. Ge zou voor minder!

LaBuenaVida
6 mei 2014, 15:04
Ik keur die reactie van Vertonghen niet goed hé, in tegendeel.
Maar ik ga er niet zo hard over zagen als dat gebeurd.

Maar wat boeit het wat er is gebeurd tussen Engels en Mitrovic, jullie hebben gewonnen.

En ohja, die rellen na de wedstrijd, sjonge.. Maar dat waren vooral nederlanders (en ze waren met veel, lol) die boel kwamen zoeken. Sommigen van hun hadden zelfs geen ticket en stonden buiten te wachten.

Gaat er bij mij toch niet in dat mensen random op elkaar beginnen te meppen en vooral op mensen die totaal niets verkeerd hebben gedaan.

JanVH
Alsof gent nog zoveel kapitaal heeft? Een superduur stadion, geen europees, minder toeschouwers dan een match in 1e provinciale, en wss wel een leegloop van goede spelers die europees willen spelen?
Deze post bewijst dat je er niets van kent en gewoon wat wilt stoken.
Minder toeschouwers dan een match in 1e provinciale... Zelfs na het niet behalen van POI, zat er afgelopen weekend (bij een wedstrijd waar nota bene niets meer te winnen was) 13 325 man in het stadion voor een wedstrijd tegen Lierse.

Gent had dit seizoen € 25 miljoen budget. En dat in een seizoen waar ook geen Europees voetbal werd gespeeld. Het nieuwe stadion genereert automatisch veel meer budget. En ons stadion superduur, het is waar dat de kosten veel hoger liggen dan in het Ottenstadion, maar de opbrengsten liggen (logisch) ook veel hoger dan vroeger. Na 5 matchen in het nieuwe stadion lagen de horeca opbrengsten al hoger dan een heel seizoen in het Ottenstadion...

ToasT
Ik vind van Lokeren naar Gent gaan toch ook wel een stap vooruit. Lokeren presteert al een paar seizoenen boven zijn niveau (grotendeels dankzij Maes). Bovendien speelt Vanaken volgens mij voor Club Brugge volgend seizoen en Harbaoui zou naar Standard gaan. Dan stelt Lokeren al een pak minder voor. Gent mag dan wel twee kwakkelseizoenen beleefd hebben, ze zijn gewoon kapitaalkrachtiger en een grotere club dan Lokeren. Iedereen die dat ontkent, wil volgens mij gewoon "stoken".

Ik denk dat Lokeren al ieder jaar minstens 1 sterkhouder is kwijtgeweest en toch doen ze het nu al een paar jaar op rij beter dan Gent. Ik zou wel eens de gemiddelde plaats willen weten over de laatste 5 jaar ipv de laatste 10 jaar.
Persoonlijk denk ik ook niet dat Maes een spelersgroep onder zijn hoede wil die zich laat verliezen om de coach buiten te krijgen. Ik schat hem op dat vlak toch hoger in.
Hein daarintegen ziet vooral die stap 'hogerop' ipv wat na te denken wat hij daar onder zijn hoede zal krijgen. Geld om andere spelers te halen is volgens mij ook bitter weinig.

CobraX
6 mei 2014, 15:07
Om even op die sportiviteit door te gaan. Volgens bepaalde journalisten op Twitter zouden Zulte en Standard alle kaarten in hun match weggescholden willen zien worden omdat Boucaut het scheidsrechtersblad tekende en niet Delferière of omgekeerd (weet het niet juist, er is nog onduidelijkheid). Kan een procedurefout zijn maar dit gaat tegen alle regels van de sportiviteit in. Op basis van artikel 812.

Dat Standard zoiets zou flikken, verbaast me niets. Maar dat ook Zulte-Waregem dit zou willen doen, daar zakt m'n broek toch van af.

PyromaN
6 mei 2014, 15:08

Dat ze dan de hele match maar opnieuw spelen hé :). Maar zo'n dingen gebeuren dus van 4e provinciale tot hoogste klasse...

CobraX
6 mei 2014, 15:10
Dat ze dan de hele match maar opnieuw spelen hé :). Maar zo'n dingen gebeuren dus van 4e provinciale tot hoogste klasse...

Dan zouden ze bij Standard hun staart meteen weer intrekken. Wees maar gerust! :p

fordjah
6 mei 2014, 15:19
Laten we even objectief alle feiten op rij zetten en je dan de vraag nog eens opnieuw laten stellen.

Budget Lokeren: 7 miljoen
Budget KAA Gent: 25 miljoen

Stadion Lokeren: 9 271 plaatsen
Stadion Gent: 19 999 plaatsen

Toeschouwers Gent: Gemiddeld 18 000
Toeschouwers Lokeren: Gemiddeld 6 500

Gemiddelde plaats in eindstand na reguliere competitie afgelopen 10 seizoenen Lokeren: 9,4
Gemiddelde plaats in eindstand na reguliere competitie afgelopen 10 seizoenen Gent: 5,4

Van waar haal je die 7 miljoen? Budget is momenteel ruim over 10 miljoen. Al de rest klopt wel.
Kwa club is AA Gent groter ja, maar sportief gezien zou nu de overstap van Maes naar Gent echt wel geen stap vooruit zijn.

stijnd
6 mei 2014, 15:23

Als dit waar is een dikke: W-T-F

SomeDude
6 mei 2014, 15:23
Van waar haal je die 7 miljoen? Budget is momenteel ruim over 10 miljoen. Al de rest klopt wel.
Kwa club is AA Gent groter ja, maar sportief gezien zou nu de overstap van Maes naar Gent echt wel geen stap vooruit zijn.

Waar haal jij dat budget?
Anderlecht hoogste budget, Oostende laagste | Voetbalnieuws | Voetbal België | Online voetbalnieuws : België en Internationaal (http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=67350)

fordjah
6 mei 2014, 15:36
Allesinds niet van een artikeltje van bijna een jaar geleden :ironic:

SomeDude
6 mei 2014, 15:39
Allesinds niet van een artikeltje van bijna een jaar geleden :ironic:

Dat was nochtans aan het begin van het seizoen ;).
De jaren ervoor was het op papier nog minder en het is niet dat ze ineens zoveel inkomsten bij hebben (ken iemand die sponsort en ze zeuren hem altijd voor meer en het is niet dat hij honderden ton geeft). Dus ineens +3miljoen volgens u, dat betwijfel ik ten zeerste

NemesisBE
6 mei 2014, 15:40
Ach, moest de mogelijkheid er zijn dat er een procedurefout gebeurd is, dan maakt iedereen daar toch gebruik van? Zeker in de laatste rechte lijn naar de titel?
Sylla en vooral Kums zijn van vitaal belang voor Zulte, terwijl Vainqueur en Van Damme dat zijn voor Standard.
Het is zielig, maar wie zou het niet doen he.

CobraX
6 mei 2014, 15:46
Niet elke club zou het doen. Anderlecht heeft bvb na 4 wissels van RWDM (en een nederlaag tegen RWDM) geen klacht ingediend.

fordjah
6 mei 2014, 15:51
Dat was nochtans aan het begin van het seizoen ;).
De jaren ervoor was het op papier nog minder en het is niet dat ze ineens zoveel inkomsten bij hebben (ken iemand die sponsort en ze zeuren hem altijd voor meer en het is niet dat hij honderden ton geeft). Dus ineens +3miljoen volgens u, dat betwijfel ik ten zeerste

Is toch altijd het geen wat ik hoor waaien. Sporting Lokeren over 10 miljoen eigen vermogen.
Ok, maar dat laatste klopt dan toch imo. Dat AA Gent op dit moment geen sportieve verbetering is.
Het zal daar wel terug beteren, maar tzal nog niet voor volgend seizoen zijn denk ik.

João
6 mei 2014, 15:55
Jankovic allicht opvolger Vercauteren - Gva.be (http://www.gva.be/sport/voetbal/club/kv-mechelen/aid1579171/jankovic-allicht-opvolger-vercauteren.aspx)

Ze zijn daar echt gek geworden. Dan heb je eens een goede coach, twijfel je te lang met zijn contract te verlengen en zoekt hij terecht andere oorden op. Akkoord, zo denderend waren zijn resultaten niet, maar ik had Vercauteren liever wat langer Achter de Kazerne gezien.

Om nu met een tweederangs trainer af te komen, is regelrechte onzin. Twee korte gedwongen passages bij Lokeren en Rode Ster Belgrado. Swat, blijven supporteren zeker voor het falende bestuur?

Hannibal1471
6 mei 2014, 15:57
Jankovic allicht opvolger Vercauteren - Gva.be (http://www.gva.be/sport/voetbal/club/kv-mechelen/aid1579171/jankovic-allicht-opvolger-vercauteren.aspx)

Ze zijn daar echt gek geworden. Dan heb je eens een goede coach, twijfel je te lang met zijn contract te verlengen en zoekt hij terecht andere oorden op. Akkoord, zo denderend waren zijn resultaten niet, maar ik had Vercauteren liever wat langer Achter de Kazerne gezien.

Om nu met een tweederangs trainer af te komen, is regelrechte onzin. Twee korte gedwongen passages bij Lokeren en Rode Ster Belgrado. Swat, blijven supporteren zeker voor het falende bestuur?

Zou het waar zijn dat hij dan Pesic meeneemt naar KVM?