PDA

Volledige versie bekijken : Hervorming Champions League en Europa League

Huppakee
5 februari 2014, 11:29
De laatste jaren hebben er een paar,kleine hervormingen plaatsgevonden in de CL en de EL.
Na wat brainstormen,ben ik zelf tot een format gekomen voor deze competities.
Nu had ik graag wat input gehad over het huidige systeem in de CL/EL:

-Vinden jullie het huidige format eerlijk?
-Is de EL aantrekkelijk om naar te kijken?

Weet iemand ook waar te starten in het "verkopen" van een nieuw format voor deze competities?
Ga je rechtstreeks naar de UEFA of naar de clubs(ECA) of is er een andere weg die gevolgd kan worden?

Plopperdeplop
5 februari 2014, 11:33
Ik vind de EL stukken aantrekkelijker dan 10 jaar geleden. Dat een paar grote clubs dat niet serieus nemen is van alle tijden en kan je niet vermijden (tenzij de financiële verdeelsleutel aanpassen, en de EL in waarde dichter bij de CL brengen).

Ook het traject van een kampioenenspoor en niet-kampioenenspoor in de CL is eerlijker, dit geeft kampioenen van kleine landen (à la België maar ook nog kleiner) de kans om er nog eens in te geraken. Tien jaar geleden was dat onderscheid er niet en dan was je als Belgische club haast gedoemd om tegen een ploeg uit een topcompetitie te komen in de voorrondes. Platini heeft een aantal zaken echt goed veranderd imo.

Huppakee
5 februari 2014, 11:47
Ik vind de EL stukken aantrekkelijker dan 10 jaar geleden. Dat een paar grote clubs dat niet serieus nemen is van alle tijden en kan je niet vermijden (tenzij de financiële verdeelsleutel aanpassen, en de EL in waarde dichter bij de CL brengen).

Wat vind je aantrekkelijker aan het huidige format in de EL?

Persoonlijk vind ik een groepsfase aantrekkelijker dan een KO-fase,maar ik loop niet warm van wedstrijden gelijk Standard-Poltova,Club Brugge - Maribor,Zulte Waragem - Maribor,Genk - Videoton,Anderlecht - Timisoara,...

Ook het traject van een kampioenenspoor en niet-kampioenenspoor in de CL is eerlijker, dit geeft kampioenen van kleine landen (à la België maar ook nog kleiner) de kans om er nog eens in te geraken. Tien jaar geleden was dat onderscheid er niet en dan was je als Belgische club haast gedoemd om tegen een ploeg uit een topcompetitie te komen in de voorrondes. Platini heeft een aantal zaken echt goed veranderd imo.

In de CL geraken is inderdaad ietswat eenvoudiger voor de Belgische kampioen.Maar biedt de CL groepfase een sportieve meerwaarde aan deze economisch kleinere ploegen?

ShadesOfJae
5 februari 2014, 12:31
Gij gaat uw format verkopen aan de UEFA? :rofl:

Huppakee
5 februari 2014, 12:40
Gij gaat uw format verkopen aan de UEFA? :rofl:

Verkopen niet,"verkopen" eventueel wel.Begrijpend lezen...Net zoals mijn format geen product is,maar wel een "product".

ShadesOfJae
5 februari 2014, 13:05
Platini staat bij z'n telefoon te wachten!

BeeLz
5 februari 2014, 13:08
De EL is een mooie competitie vanaf na de groepsfase, ervoor is het niveau te triestig met uitzondering van een paar matchen, maar dat zijn dan meestal toch al de toppers van die poule die 99% zeker doorgaan ongeacht het resultaat. En in de meeste gevallen is het in de CL niet anders, al is het niveau daar wel beduidend hoger.

Als het van mij zou afhangen zou ik zowel bij de CL als de EL gewoon afstappen van de groupfase en direct een knockout format van maken zonder seeding, maar vanwege televisie geld is zoiets natuurlijk niet mogelijk.

Kenneke10
16 februari 2014, 01:46
Alles wat niet Cl is wordt in een vergeet hoek geduwd , EL is nu wel aantrekkelijker voor onze clubs maar daar moeten we stilaan de rol lossen . En het niveau van onze clubs gaat elk jaar naar beneden .

Re@V0r
16 februari 2014, 13:29
maar ik loop niet warm van wedstrijden gelijk Standard-Poltova,Club Brugge - Maribor,Zulte Waragem - Maribor,Genk - Videoton,Anderlecht - Timisoara,...

ik hoop toch dat je bedoelt dat je er niet warm van loopt omwille van de naam van deze ploegen...
het niveau van onze ploegen is ondertussen al naar zo'n triestig niveau gedaald, dat zelfs dergelijke tegenstanders taaie klanten zijn (en soms zelfs gewoon te sterk zijn...)
de tijd dat we met de vingers in de neus over zo'n ploegen heen walsten is al een eind voorbij hoor...

Cpt. Kablammo
16 februari 2014, 13:38
Wel het huidige systeem voor de CL is toch +- eerlijk? De slechtere landen mogen minder teams sturen, maar zij kunnen per ploeg meer punten verdienen voor de coëffciënt dacht ik. Dus het is best mogelijk om op te klimmen, je moet gewoon beter kunnen presteren dan 2/18 in de CL groepsfase en te verliezen van Videoton enzovoort.

EL is aantrekkelijker, zoals Plop zegt, maar wel nog steeds niet de moeite om naar te kijken. Dat zal het ook nooit worden, zo lang de CL bestaat geeft bijna niemand iets om de EL. Ook de kleine ploegen niet, want er is zoveel kwaliteit tegenwoordig dat je in de EL kan opgezadeld worden met Juventus/Liverpool/Chelsea/Napoli/Man City/... En voor al die ploegen is de CL gewoon een gelegenheidsprijs, een beetje wandelen door het tornooi en als de finale er aan komt echt moeite doen. En die worden doorgaans alleen opzij gezet door een gemotiveerde subtopper of een andere topper. Maar ver geraken in de CL als Genk/Anderlecht/Club Brugge/Standard zijnde? Dat wordt elk jaar weer wat moeilijker.

Ik kijk in de EL alleen naar de Belgische ploegen, uit interesse. En als die er uit liggen... Heb ik geen reden meer om te kijken. Dit jaar heb ik me wel geamuseerd met de goalcompilaties, paar pareltjes gezien. :unsure:

Terry_Bogard
16 februari 2014, 16:32
Pff gewoon terug naar de oude opzet, de clash der landskampioenen.