PDA

Volledige versie bekijken : Apple iBooks op e-reader

ctuxboy
29 januari 2014, 17:25
Hallo,

Mijn dochter heeft enkele iBooks gekocht via de iBooks-store van Apple, maar helaas lukt het niet deze op haar e-reader (pocketbook mini) te plaatsen.

Na wat zoekwerk, blijkt dat deze e-books zodanig beveiligd zijn dat ze enkel werken op iPads, iMacs,... dus enkel op Apple producten. Dit door de DRM-beveiliging.

Zijn hier mensen met hetzelfde probleem? Of die er toch in slagen deze op een gewone e-reader te kunnen lezen?

Christophe

mazonemayu
29 januari 2014, 18:00
als het om ibooks mét drm gaat (ze hebben dit niet allemaal), heb je pech vrees ik.
maar aangezien je ervoor betaald hebt, houd niets je tegen om het boek in een doc of pdf versie gewoon opnieuw ergens te downloaden via bv een torrent of ddl...

je mag tenslotte digitale copies hebben van dingen die je gekocht hebt :lol:

Poekie95
29 januari 2014, 18:08
Oplossing = een iPad kopen. Die heeft de iBooks app.

Iig je koopt beter Kindle boeken hoor, die kan je op veel meer platformen lezen en bovendien een veel groter aanbod.

ctuxboy
29 januari 2014, 19:29
Dus geen voor de hand liggende oplossing :doh:

glashelder
29 januari 2014, 20:12
Volgens mij is die DRM-beveiliging er wel af te prutsen hoor, op één of andere illegale manier. Vraag me niet hoe, heb zelf nog nooit iBooks gekocht maar da's vast wel ergens te vinden.

Karre
29 januari 2014, 20:15
Volgens mij is die DRM-beveiliging er wel af te prutsen hoor, op één of andere illegale manier. Vraag me niet hoe, heb zelf nog nooit iBooks gekocht maar da's vast wel ergens te vinden.

Als je toch al 'niet toegestane' dingen gaat doen, dan kan je volgens mij die moeite om die DRM te omzeilen wel laten en gewoon die pdf ergens downloaden :p

mazonemayu
29 januari 2014, 21:05
Dus geen voor de hand liggende oplossing :doh:

zie mijn eerste antwoord; héél voor de hand liggend & toch geen 5 min werk :lol:

BraveHeart
12 augustus 2014, 23:10
Oplossing = een iPad kopen. Die heeft de iBooks app.

Iig je koopt beter Kindle boeken hoor, die kan je op veel meer platformen lezen en bovendien een veel groter aanbod.

Kindle, zou ik ook graag willen, dat was voor mij de eerste keuze geweest qua e-books en ereaders, helaas moet je gaan shoppen bij amazon.

Ik heb een pocketbook pro gehad, dat was mijn eerste e-reader op Linux, qua prijs was dat ding top of the line, tot ik een iPad in mijn handen had, tja het kan veranderen. ;)

DRM heb je zo goed op iPads, op de Sony PRS e-readers, (jammer worden deze niet meer gemaakt), Kobo e-readers en nog van dit soort merken ;)

In de VS is Kindle echt populair, zoals als e-reader als tablet pc. En dan heb je nog de Nook. ;)

Ik zou het niet te moelijk maken, ipv te liggen knoeien met gevaarlijke software met malware, zou ik gewoon de boeken gewoon op je e-reader zetten waar je een ibook versie van bezit. Daar kan je weinig iets fout aan doen. Tenzij je je boeken die je hebt ergens anders tegen dumping prijzen kunt aanschaffen, is er niet te veel verlies. DRM tools vind ik echt risky, zeker als je niet graag een viruske op uw computer wilt hebben. Voor een stom boek uwe pc volgooien met malware, tis dat het de moeite is of niet.

BraveHeart
12 augustus 2014, 23:18
Als je toch al 'niet toegestane' dingen gaat doen, dan kan je volgens mij die moeite om die DRM te omzeilen wel laten en gewoon die pdf ergens downloaden :p

Yep, bespaar u dat geklooi met gevaarlijke software, het is het echt niet waard ;)

dJeez
2 september 2014, 23:20
Kindle, zou ik ook graag willen, dat was voor mij de eerste keuze geweest qua e-books en ereaders, helaas moet je gaan shoppen bij amazon.
Mabah neen, Calibre (http://calibre-ebook.com/) is handig voor omzetten van onbeveiligde epub (en andere formaten) naar mobi, die je perfect op de Kindle kan lezen. PDFs zijn imho veel te onhandig om op de Kindle 3 te lezen.