PDA

Volledige versie bekijken : Software Alt tab of afsluiten van spel geeft voor enkele seconden een zwart scherm

XeonraY
9 december 2013, 16:54
Hallo

Ten eerste wil ik zeggen dat ik niet echt zeker wist in welke subforum te zetten, windows, software of games... :)

Ten tweede, mijn probleem.

Ik heb op mijn desktop recent Pirates of the Burning Sea geïnstalleerd omdat ik dat nog eens wou spelen. Omdat ik er terug helemaal moest inkomen wou ik samen met het spel een wikia openen van het spel om mezelf zo een beetje wegwijs te maken, ik alt-tab weg (speelde het spel in 1920x1080 60Hz) naar mijn desktop (resolutie van 1920x1080 60Hz), maar op een of andere manier gaf die na de alt tab een zwart scherm (het zelfde "soort" zwart scherm als je je resolutie van je computermonitor zou veranderen, of van je desktop resolutie naar een game resolutie die verschillend is). Na enkele seconden krijg ik dan mijn desktop terug en kan verder doen, als ik dan terug naar het spel wil gaan, moet ik weer die enkele seconden wachten (zelfde soort zwart scherm). Het zelfde gebeurt dus als ik het spel afsluit en opstart (om terug naar de desktop resolutie te gaan)

Op zich is dit niet zo'n groot probleem, maar wel enorm irritant dat dat niet instant is, ik ben nogal iemand die veel alt-tabbed als ik eventjes moet wachten of even iets anders moet doen.

Ik heb zelf al van alles gestest, Vsync aan en uit (nog altijd zwart scherm)
Ik heb hetzelfde spel geïnstalleerd op mijn laptop en het spel op de resolutie gezet van mijn laptop (1366x768 60Hz) en daarop als ik alt-tab werkt het wel instant. Het moest dus aan iets liggen op mijn dekstop dat ik moet kunnen aanpassen vermits het op de laptop wel werkt.

Vroeger had ik dit ook niet bij bv. Borderlands 2, om een of andere reden krijg ik dit daar nu ook. Ik weet dat het probleem zou opgelost zijn met zo borderless full screen, maar niet ieder spel ondersteund dat (zoals Pirates of the Burning Sea)

Ik snap maar niet wat er aan kan schelen en hoop hiermee dat jullie het wel zouden weten :)

Aap
9 december 2013, 16:58
Recentste stuurprogramma geïnstalleerd?

Exit
9 december 2013, 16:59
en lagere resolutie?
drivers geupdate gehad?

XeonraY
9 december 2013, 17:00
Recentste stuurprogramma geïnstalleerd?

Ja, inderdaad, was ik vergeten toe te voegen, heb het getest op het oudere stuurprogramma en op de nieuwste, nog altijd hetzelfde

en lagere resolutie?
drivers geupdate gehad?

Lagere resolutie: hetzelfde, nog altijd zwart scherm
Driver update: kijk reply op Aap

XeonraY
14 december 2013, 13:39
Niemand nog een ideetje?