PDA

Volledige versie bekijken : Software Vista laptop als 2de scherm gebruiken bij Windows 8

RobinM
30 november 2013, 11:49
Vooralleer ik vraag hoe en wat ik allemaal moet doen.
Wil ik gewoon weten of het mogelijk, want ik zag al dat je beide pc's met een ethernet kabel moet verbinden. (Geen wifi hier)
Zowel mijn desktop als mijn laptop hebben slechts 1 ethernet port.
Dus als ik ze allebei al moet verbinden kan ik mijn gewone internet kabel niet meer inpluggen en heb ik dus geen internet meer? (wat dus niet de bedoeling is)

Wat ik momenteel doe is gewoon mijn laptop naast mijn desktop, niet aan elkaar verbonden.
Ofwel? Want het "internetbakske" dat ik gebruik heeft wel 2 ethernet ports waar zowel mijn laptop als desktop zijn op aangesloten.
Is het dan zo mogelijk om ze zo op het zelfde netwerk te zetten en dan via Synergie mijn laptop als 2de scherm te gebruiken?

Netgear XAVB2602-100pes dubbelpoorts powerline adapter? Bestel nu bij wehkamp.nl (http://www.wehkamp.nl/elektronica/netwerk-internet/netwerk-internet/netgear-xavb2602-100pes-dubbelpoorts-powerline-adapter/C26_6FE_6FE_745254/#extraInformatie)

Exit
30 november 2013, 12:12
test ...

afhankelijk van hoe internet bij u verdeeld wordt staan ze autom in zelfde netwerk omdat ze aan het zelfde toestel verbonden zijn.

tenzij beide een extern ip krijgen zullen deze een 192.168.x.x ip hebben = lokaal netwerk
maw, het werkt gewoon als beide met de powerline/internet zijn verbonden

gewoon progje op de pc en als 2de scherm gebruiken

RobinM
30 november 2013, 13:27
EDIT: Het blijkt dat MaxiVista windows 8 niet ondersteund.

Andere vraag dus: Welke alternatieven zijn er?
Niet zoals Synergie waarbij je de andere computer kan besturen.
Maar echt zodat de 1ste computer de laptop overneemt.
En je bv. internetbrowserscherm van ene naar andere scherm kunt slepen.
(Dual monitor setup)

DBV

Exit
30 november 2013, 16:55
dus je wil de laptop NIET overnemen!!!
overnemen = besturen

je wilt scherm 'delen' met de desktop
http://www.9lives.be/forum/software/943671-beheer-groot-scherm.html#post18025076

moved
heeft niets met windows zelf te zien, is software!