PDA

Volledige versie bekijken : Software HELP!!!! Ik kan niks meer op mijn laptop!

tarin
26 november 2013, 17:29
hoi iedereen

Zoals de titel al zegt; ik kan niks meer doen op mijn pc sinds deze middag!
Verdere uitleg: standaard dingen zoals film zien, muziek beluisteren, surfen,... kan allemaal nog wel. Al mijn programma's openen normaal en werken normaal. Hetgene dat ik plots niet meer kan is:
- .exe bestanden openen (wilde de nieuwe vlc te installeren, kreeg melding dat het bestand niet te vinden was! deze melding krijg ik bij alle .exe bestanden)
- updates doen/verwijderen (doet gewoon niks)
- Programma's verwijderen (foutmelding: Er is een fout opgetreden bij het verwijderen van ..... Mogelijk is het programma reeds verwijderd. Deze krijg ik bij alle programma's in mijn lijst)
- Systeemherstel (foutmelding: systeemherstel kan niet worden gestart.)

Wat is er recent veranderd? Een drietal weken terug van windows 8 naar windows 8.1 gegaan (zorgde voor een paar kleine compatabiliteitsproblemen met een paar programma's, maar meer niet).
Poging tot update van Amd Graphics driver; deze mislukte omdat het eveneens niet compatibel was met windows 8.1.
Dit weekend update Adobe Reader: gelukt, wel zat McAfee security scan erbij, gaf enkel aan dat ik AVG antivirus gebruikte etc..

Vandaag bij opstart melding van update bij AVG, deze gedaan, computer gereboot.. Even later melding van 2 threats in quarantaine: 1. Consent.exe (kan misschien iets te maken hebben met mijn exe probleem?) en 2. Taskhost.exe

Weet niet waarom die in quarantaine zijn geplaatst door avg, en weet ook niet in hoeverre dit voor mijn problemen aan het zorgen is en hoe ik dit kan oplossen!

Ik heb ondertussen met avg, ad-aware, superantispyware en spybot scans uitgevoerd, maar niets gevonden! Ik zit dus met mijn handen in mijn haar! Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen! Help aub!!

Grz!

Aap
26 november 2013, 18:21
Even later melding van 2 threats in quarantaine: 1. Consent.exe (kan misschien iets te maken hebben met mijn exe probleem?) en 2. Taskhost.exe

Waarom heb je dit niet zelf eens gezocht? De volgende informatie heb ik gevonden in letterlijk minder dan één minuut tijd. Is even snel zoeken met een zoekmachine teveel?

Consent.exe is a executable file (a program) for Windows. The filename extension .exe is the abbreviation for executable. Only run executable files from publishers you trust, because executable files can potentially change your computer settings or harm your computer. The free file information forum can help you determine if consent.exe is a virus, trojan, spyware, or adware that you can remove, or a file belonging to a Windows system or an application you can trust.

User Comments

it blocked all my executable programs

bron: consent.exe Windows process - What is it? (http://www.file.net/process/consent.exe.html)

tarin
26 november 2013, 19:26
wat consent.exe is wist ik al wel, al vraag ik mij wel af waarom je daar op reageert als je het zelf nog moest opzoeken.
Mijn probleem is niet 'WAT is consent.exe?', maar waarom wordt die nu plots in quarantaine geplaatst.. En is dit effectief de reden waarom ik niks meer kan doen, of zou het ergens anders aan kunnen liggen? Zo ja? Wat dan?

tarin
26 november 2013, 19:40
Ik ben er ondertussen achter dat het niets te maken heeft met consent.exe.. Enige andere ideeen???

Aap
26 november 2013, 19:49
wat consent.exe is wist ik al wel,

't is nogthans de eerste keer dat je vermeldt dat je weet wat consent is.

al vraag ik mij wel af waarom je daar op reageert als je het zelf nog moest opzoeken.

Je vroeg waarom je systeem geen exebestanden opstart. De link dat ik gegeven heb, is relevant.

Mijn probleem is niet 'WAT is consent.exe?',

In de bronvermelding staat er specifiek dat er mensen hetzelfde probleem hebben zoals jij. Daarom is de link ook relevant op het eerste zicht.

maar waarom wordt die nu plots in quarantaine geplaatst.. En is dit effectief de reden waarom ik niks meer kan doen, of zou het ergens anders aan kunnen liggen? Zo ja? Wat dan?

Een "false positief" van AVG kan zelfs een complete blokkage van windows veroorzaken. Een false positief zal wellicht de reden zijn waarom je systeem gedeeltelijk blokkeert.

Aap
26 november 2013, 19:50
Ik ben er ondertussen achter dat het niets te maken heeft met consent.exe..

Hoe heb je dit uitgesloten? 't is een kwestie dat we niet in kringetjes rondlopen.

tarin
26 november 2013, 20:00
ok, sorry voor mijn beetje grof antwoord dan, ben beetje gefrustreerd door deze crap.
Nieuwe update avg; t was idd een false positive, consent.exe staat niet langer in quarantaine. Pc opnieuw opgestart, maar niks veranderd.. nu nog maar is nieuwe scan uitvoeren bij avg, zien wat hij nu aangeeft he..

Aap
26 november 2013, 20:15
ok, sorry voor mijn beetje grof antwoord dan, ben beetje gefrustreerd door deze crap.
Nieuwe update avg; t was idd een false positive, consent.exe staat niet langer in quarantaine. Pc opnieuw opgestart, maar niks veranderd.. nu nog maar is nieuwe scan uitvoeren bij avg, zien wat hij nu aangeeft he..

Anders controleren of consent en/of het andere bestanden van het systeem op de juiste plaats staan (zie eerdere link) op de harde schijf. Indien die daar ontbreken, is er blokkage mogelijk. Dan zul je systeem bestanden moeten copiëren vanuit quarantaine en misschien hernoemen, afhankelijk van het gebruikte anti virus programma. Zie handleiding AVG.

tarin
26 november 2013, 20:27
Alles staat waar het moet staan, er staatn niets meer in quarntaine. Maar ik kan nog steeds niks doen. Weird stuff!

Aap
26 november 2013, 20:39
Alles staat waar het moet staan, er staatn niets meer in quarntaine. Maar ik kan nog steeds niks doen. Weird stuff!

Zet je PC eens volledig uit en start dan 'em eens op, in de plaats van te herstarten.
Wat de exacte foutmelding?

tarin
26 november 2013, 21:00
Geen foutmelding, pc start normaal op. Probeerde nog maar is vlc te installeren, maar kreeg weer foutmelding kan het bestand niet vinden, controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw..

Exit
26 november 2013, 21:06
probeer dit eens
http://www.eightforums.com/attachments/tutorials/7913d1345411770-default-file-associations-restore-windows-8-exe.reg
uitvoeren en accepteren
pc herstarten en testen

tarin
26 november 2013, 21:07
Ik ben er ook achter gekomen waarom ik geen systeemherstel kan uitvoeren. Dit is simpelweg niet beschikbaar in windows 8.1! Ik begin me af te vrage waarom ik de update gedaan heb!

tarin
26 november 2013, 21:09
dankuwel exit, maar ik kan het bestand niet uitvoeren.. Ik krijg weer diezelfde foumelding "kan het bestand niet vinden..." :s

Exit
26 november 2013, 21:58
als je de pc in veilige modus start
werkt daar iets?

Aap
28 november 2013, 12:47
Geen foutmelding, pc start normaal op. Probeerde nog maar is vlc te installeren, maar kreeg weer foutmelding kan het bestand niet vinden, controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw..

Probeer eens een ander exe bestand. Wat gebeurt er dan?
Misschien zal deze link je beter helpen: http://support.microsoft.com/kb/2688326 Op eigen risico! Ik ben niet verantwoordelijk als het verkeerd gaat.