PDA

Volledige versie bekijken : Jupiler Pro League 2013-2014 - Deel 3

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

waffel
10 november 2013, 20:24
Anderlecht terug in de top 3!

Rikie
10 november 2013, 20:28
Komt dat zien, komt dat zien!

Jepjep
10 november 2013, 20:31
Zomaar een nieuwe thread openen zonder dat een mod de vorige heeft gesloten, gij durft nogal!

waffel
10 november 2013, 20:33
Ik ging dat eerst niet doen, maar we zijn inmiddels al in de 6000 en er moet actie ondernomen worden!

Sportinggboy
10 november 2013, 20:47
Net melding gekregen dat de bussen van RSCA zijn aangevallen met stenen. Verschillende ramen gesneuveld. Ze kunnen die beter gooien naar Kara, daar verliezen ze de match mee. Niet door de Anderlchtfans...

J.Brown
10 november 2013, 20:48
Standard herfstkampioen! :cool:

Amper punten verzameld in oktober en toch nog steeds 1e.

Sportinggboy
10 november 2013, 20:50
Standard herfstkampioen! :cool:

Amper punten verzameld in oktober en toch nog steeds 1e.

Wat te zeggen van Anderlecht dan. Tegen de eerste 7 ploegen 1 keer gewonnen en 1 keer gelijk gespeeld. En nog maar op 3 punten staan. Zegt meer over de rest denk ik :)

J.Brown
10 november 2013, 20:52
JPL zuigt apenkloten ahja. Triestig niveau.

Kenneke10
10 november 2013, 21:01
Wat te zeggen van Anderlecht dan. Tegen de eerste 7 ploegen 1 keer gewonnen en 1 keer gelijk gespeeld. En nog maar op 3 punten staan. Zegt meer over de rest denk ik :)

Tis dat moest er 1 ploeg een constante in zen spel gehad hebben staat die 8 punten los .

Rikie
10 november 2013, 21:03
De topclubs focussen zich nu gewoon op Europees voetbal, dat zie je ook aan de resultaten in die competities!

J.Brown
10 november 2013, 21:05
De topclubs focussen zich nu gewoon op Europees voetbal, dat zie je ook aan de resultaten in die competities!

Goeike

TrickY.
10 november 2013, 21:26
Man toch bij ons trekt het ook weer op geen kloten. We zijn ons goed voetbal kwijt :(

NemesisBE
10 november 2013, 21:41
De scheidsen waren vandaag beter dan de shotters!

fordjah
10 november 2013, 21:55
Het vuur is er precies een beetje uit bij Zulte Waregem. Jammer want kzag ze wel graag bezig. :(

fordjah
10 november 2013, 22:01
Penalty Zulte Waregem. Rood W-B.

1-0

Time
10 november 2013, 22:05
Je zag al van ver aankomen dat Habibou die in eerste instantie ging missen. Wat een prutser is dat met momenten toch op het veld... :doh:

SPARTAN
10 november 2013, 22:07
Net melding gekregen dat de bussen van RSCA zijn aangevallen met stenen. Verschillende ramen gesneuveld. Ze kunnen die beter gooien naar Kara, daar verliezen ze de match mee. Niet door de Anderlchtfans...

En iedereen maar denken dat die Genkie-supporters poeslief waren. Aub zeg, elke grote voetbalploeg in België heeft dezelfde soort supporters, zowel normale mensen als margies.

fordjah
10 november 2013, 22:09
2-0 :p

Swagger
10 november 2013, 22:16
zwakke sunday ipv super sunday,
en da klassement zeg :)

TrickY.
10 november 2013, 22:39
Habibou verkakt het bijna zeg. Hazard shot ze allemaal binnen en toch moet em efkes dienen bal opeisen, dwaas.

Fella
10 november 2013, 23:07
Habibou man, efkes spel gaan maken om die penalty te trappen.
Die paljas heeft een (schot)techniek waar ik zelf geen woorden aan vuil ga maken.
Dan mist hij die penalty in eerste instantie (what a surprise) maar scoort dan gelukkig nog.
De laatste wedstrijden speelt hij idd wel wat boven zijn normale niveau, wil ik maar zeggen dat hij effectief goed speelt en soms iets mooi laat zien. Maar hij moet nu niet beginnen denken dat'm de ster van de ploeg is.

Leuk dat Caceres eens scoort maar ik ben er geen fan van :).
Bossut was ook weer toppie.

ZW heeft ook mijn prono wat gered :unsure:.

Rubmifer
10 november 2013, 23:28
Heenronde zit erop en de top 5 staat binnen 4 punten. CLub zal wel moeten oppassen binnen 2 weken op Lokeren of het zou wel eens kunnen dat we er plots 7 achter staan...

CobraX
10 november 2013, 23:35
Net de beelden gezien. Kara heeft de match om zeep geholpen voor Genk. En Buffel mag blij zijn dat hij 'maar' geel gekregen heeft bij die fase van Kara. Hij heeft de ref meerdere keren geduwd toen die Kara een rode kaart uitdeelde.

bluecadet3
10 november 2013, 23:43
Egotripper Habibou zal nu wel een klopke gekregen hebben amai zo schaamtelijk

SwagYolo
10 november 2013, 23:53
Net de beelden gezien. Kara heeft de match om zeep geholpen voor Genk. En Buffel mag blij zijn dat hij 'maar' geel gekregen heeft bij die fase van Kara. Hij heeft de ref meerdere keren geduwd toen die Kara een rode kaart uitdeelde.

Idd tijdens die fase dacht ik meteen van 'Ja Buffel heeft het ook zitten'. Dat kan echt niet meer zo'n gedrag. Geniepig kereltje soms

thijse
11 november 2013, 00:02
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20131110_00831810 (http://http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20131110_00831810)

Ja wat dan, nog meer onterechte rode kaarten dit jaar ofzo?

Kenneke10
11 november 2013, 00:05
zwakke sunday ipv super sunday,
en da klassement zeg :)

Als ze deze lijn doortrekken zullen het weer spannende PO's worden :)

Tuninboy
11 november 2013, 00:08
Wat een kutjournalist.

De fout was op Frankske & de voorzet was van Tielemans. :')

ToasT
11 november 2013, 01:45
Idd tijdens die fase dacht ik meteen van 'Ja Buffel heeft het ook zitten'. Dat kan echt niet meer zo'n gedrag. Geniepig kereltje soms
Dat kon je moeilijk geniepig noemen :) Maar daar heeft hij inderdaad geluk gehad.

SwagYolo
11 november 2013, 01:59
Ja ik deze fase was hij niet geniepig, maar in andere wedstrijden hou ik hem soms in't oog en hij steekt toch wel wat uit ze :p

puni
11 november 2013, 02:45
Ze mogen bij Anderlecht wel eens leren deftig schoeisel uit te kiezen voor een wedstrijd. Hoeveel keer is Mbemba weer uitgeschoven?

Knappe assist trouwens van Tielemans, perfect aangesneden die voorzet.

Cartek
11 november 2013, 11:31
Man toch bij ons trekt het ook weer op geen kloten. We zijn ons goed voetbal kwijt :(

omdat we 1 helft moeite hebben om kansen te creëren omdat de tegenstander constant met 11 voor hun goal staat. :crazy:
altijd die vreemde conclusies direct..
en habib is ne eikel en kan niet voetballen.

Sportinggboy
11 november 2013, 11:43
Die kalender van de JPL zit toch ook raar in elkaar. Volgende keer weer op verplaatsing, vervolgens 2 keer thuis om nadien weer 2 keer op verplaatsing te moeten spelen. Hevig einde wel van het jaar. Verplaatsingen naar Gent en Luik in 1 week met meteen erna thuismatch tegen Waregem :)

caoimhin
11 november 2013, 11:55
Ik vond Anderlecht vrij volwassen spelen. Het kan zeker nog beter maar gewoon geduldig blijven proberen en de bal rond spelen. Genk deed dat verdedigen goed met 10, al hadden ze zich ook wel eens meer mogen focussen op aanvallen ook. Je wist gewoon dat er op zo'n manier nog een doelpunt ging vallen.

CobraX
11 november 2013, 12:30
Ja ik deze fase was hij niet geniepig, maar in andere wedstrijden hou ik hem soms in't oog en hij steekt toch wel wat uit ze :p

Ik kan hem niet uitstaan. Hij en Simaeys vind ik 2 'smeerlapkes' bij Genk. :p

SgT_dEUS
11 november 2013, 12:57
omdat we 1 helft moeite hebben om kansen te creëren omdat de tegenstander constant met 11 voor hun goal staat. :crazy:

Anderlecht heeft voornamelijk de eerste helft echt enorm veel slechte passes gegeven, gewoon ballen die naar niemand waren of over de zijlijn gingen. Tweede helft nadat Anderlecht op 0 - 1 komt trekken ze zich ook gewoon terug en gaan ze met 11 voor de goal hangen .. amai da's toch echt wel stom van Anderlecht, zo verdedigen.

CobraX
11 november 2013, 13:00
Anderlecht heeft voornamelijk de eerste helft echt enorm veel slechte passes gegeven, gewoon ballen die naar niemand waren of over de zijlijn gingen. Tweede helft nadat Anderlecht op 0 - 1 komt trekken ze zich ook gewoon terug en gaan ze met 11 voor de goal hangen .. amai da's toch echt wel stom van Anderlecht, zo verdedigen.

Cartek is voor Zulte-Waregem...

SgT_dEUS
11 november 2013, 13:02
Ik zeg toch niet dat hij voor Anderlecht is ? Ik vind gewoon dat die dingen wat gerelativeerd mogen worden, Vossen is geblesseerd en moet afgehaald worden, dus dan speel je al zonder spits .. misschien had Been er eentje moeten in zetten misschien niet, dat is zijn keuze geweest.
Ik snap gewoon al die kritiek hier niet dat Genk zou verdedigd hebben, elke match tot nu toe heeft Genk aanvallend gestart, zelfs als ze daar in Dynamo Kiev moesten spelen, maar oei oei als Genk nu eenmaal verdedigend speelt omdat ze met 10 man staan ..

edit: ok nu snap ik dat hij het over zulte had en niet over genk - anderlecht .. yup fml

CobraX
11 november 2013, 13:07
Ik zeg toch niet dat hij voor Anderlecht is ? Ik vind gewoon dat die dingen wat gerelativeerd mogen worden, Vossen is geblesseerd en moet afgehaald worden, dus dan speel je al zonder spits .. misschien had Been er eentje moeten in zetten misschien niet, dat is zijn keuze geweest.
Ik snap gewoon al die kritiek hier niet dat Genk zou verdedigd hebben, elke match tot nu toe heeft Genk aanvallend gestart, zelfs als ze daar in Dynamo Kiev moesten spelen, maar oei oei als Genk nu eenmaal verdedigend speelt omdat ze met 10 man staan ..

edit: ok nu snap ik dat hij het over zulte had en niet over genk - anderlecht .. yup fml

Daar doelde ik inderdaad op. Ach, missen is menselijk. ;) Lees trouwens mijn laatste post (http://www.9lives.be/forum/voetbal/930646-jupiler-pro-league-2013-2014-deel-2-a-122.html#post17968009) uit het vorige JPL topic eens. Daarin zeg ik dat het ook helemaal anders kan...

Radbraker
11 november 2013, 13:12
Ach, missen is menselijk. ;)
http://www.hbvl.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/10/07/729205/stvv-wint-waterballet-en-treft-racing-genk-in-volgende-ronde_5_460x0.jpg

coldplayke
11 november 2013, 14:00
Ik kan hem niet uitstaan. Hij en Simaeys vind ik 2 'smeerlapkes' bij Genk. :p

Wat doet Simaeys fout? Buffel, ok, al vind ik dat mensen daar ook wel vaak in overdrijven.

CobraX
11 november 2013, 14:16
Wat doet Simaeys fout? Buffel, ok, al vind ik dat mensen daar ook wel vaak in overdrijven.

Ik vind Simaeys een matennaaier. Heeft Frutos ooit een rode kaart aangesmeerd toen hij nog bij Club Brugge speelde. Verder vind ik dat een geniepige speler.

SwagYolo
11 november 2013, 14:23
Buffel zijne kop al is goed bekeken? Zegt genoeg he.

Burgernfries
11 november 2013, 16:59
Kan iemand mij stap voor stap vertellen hoe ik een transfer doorvoer in Gouden11? Het wil maar niet lukken.

starspike
11 november 2013, 17:06
Tja... Zoals altijd is de thuismatch tegen RSCA een triestige bedoening geworden.
Kara die (terecht) rood krijgt na tien minuten en dan Vossen zijn blessure: Na een half uur was Genk dus zijn beste en een van de absoluut beste CV's in België en zijn topschutter kwijt. Op basis van dat ben ik echt ZEER tevreden met de mentaliteit en het volwassen spel van mijn ploeg. Mits een klein beetje meer overzicht scoren we ook sowieso één maal (miscommunicatie tussen Koulibaly en Simaeys op een kopbal en een verkeerde keuze van Camus terwijl Benji en Buffel vrij door kunnen met enkel Mbemba nog in de buurt). Het was op het veld, naast het veld en in de tribunes een goede prestatie van alles Genk. Maar dat je uiteindelijk met één goaltje verschil onderuit gaat nadat je op dat moment al 70 minuten met tien in een super organisatie zijt aan het spelen en probeert te counteren, kan gewoon gebeuren. Ik ben al trots dat het duidelijk was dat ze bij Anderlecht tot de laatste seconde er niet gerust op waren.
Met Mboyo, Monrose en een extra flankspeler erbij na de winter zie ik het nog een heel mooi seizoen worden.

Re@V0r
11 november 2013, 17:21
Kan iemand mij stap voor stap vertellen hoe ik een transfer doorvoer in Gouden11? Het wil maar niet lukken.

gewoon bij transfers op ene van die 6 bollen klikken en dan spelers vervangen en bevestigen?

CobraX
11 november 2013, 17:51
Tja... Zoals altijd is de thuismatch tegen RSCA een triestige bedoening geworden.
Kara die (terecht) rood krijgt na tien minuten en dan Vossen zijn blessure: Na een half uur was Genk dus zijn beste en een van de absoluut beste CV's in België en zijn topschutter kwijt. Op basis van dat ben ik echt ZEER tevreden met de mentaliteit en het volwassen spel van mijn ploeg. Mits een klein beetje meer overzicht scoren we ook sowieso één maal (miscommunicatie tussen Koulibaly en Simaeys op een kopbal en een verkeerde keuze van Camus terwijl Benji en Buffel vrij door kunnen met enkel Mbemba nog in de buurt). Het was op het veld, naast het veld en in de tribunes een goede prestatie van alles Genk. Maar dat je uiteindelijk met één goaltje verschil onderuit gaat nadat je op dat moment al 70 minuten met tien in een super organisatie zijt aan het spelen en probeert te counteren, kan gewoon gebeuren. Ik ben al trots dat het duidelijk was dat ze bij Anderlecht tot de laatste seconde er niet gerust op waren.
Met Mboyo, Monrose en een extra flankspeler erbij na de winter zie ik het nog een heel mooi seizoen worden.

Onze miserie begon voor de match, die van jullie tijdens de match.

Rechtsback:
Gillet -> gekwetst
Rechtstreekse vervanger Vanden Borre -> geschorst

Linksback:
N'Sakala -> geschorst
Rechtstreekse vervanger Deschacht -> uitgevallen tijdens de opwarming

Wij speelden dus met 2 backs die waarschijnlijk amper/nooit in hun leven op die positie gestaan hebben. En het missen van Suarez blijft een aderlating voor ons (zeker tegen topclubs). Genk had volgens mij een gelijkspel kunnen behalen als het wat meer in zijn kansen geloofd had (en dus iets minder defensief had gespeeld).

The Black Mamba
11 november 2013, 18:11
Tegen 10 man was het eerder een voordeel dan een nadeel dat er zo offensieve spelers op de backs stonden.

Rubmifer
11 november 2013, 18:24
Club ? Oostende en Cercle - Lierse op nieuwe grasmat - Nieuws - Club Brugge (http://clubbrugge.be/nl/nieuws/17054/club-brugge-kv-oostende-en-cercle-brugge-lierse-sk-op-nieuwe-grasmat)

Goed nieuws!

En Club wordt niet vervolgd door de KBVB.

Rubmifer
11 november 2013, 19:14
http://i.minus.com/iQrazO4HsmTyg.gif

Ik dacht dat het bal was, maar het blijkt toch gewoon een penalty te zijn. Komt Standard nog goed weg op het einde.

Come play dying
11 november 2013, 19:21
http://i.minus.com/iQrazO4HsmTyg.gif

Ik dacht dat het bal was, maar het blijkt toch gewoon een penalty te zijn. Komt Standard nog goed weg op het einde.
Die laatste tik tegen zijn been idd, maarja, de tegenstander moet nog maar in de nek van rafa hoesten of hij ligt al op de grond. Bad karma noemt zoiets zeker? :unsure:

*Edit* Sry, mening herzien, Vandamme raakt eerst de bal bij die laatste tik, dus voor mij geen penalty.

BleKKie
11 november 2013, 19:22
Idd, zwaar of vuil is het niet, maar die is wel zeker "fluitbaar" imo. En zoals hierboven aangehaald, Rafa gaat natuurlijk gemakkelijk liggen, maar een schwalbe is het wel niet.

En al weer een nieuwe grasmat, het is nodig, daar niet van, maar vroeger (tot een jaar of 2-3 terug) was dat toch allemaal niet nodig precies ...

Dr. Sheldon Cooper
11 november 2013, 19:27
Van Damme had gisteren echt wel 7 keer geel kunnen krijgen ofzo, Ben Haim ook.

kAstAr
11 november 2013, 19:29
Heeft iemand een gifke van Van Damme zijn tackle met 2 voeten vooruit in de eerste helft? Ik vind die beelden nergens.

J.Brown
11 november 2013, 19:42
Als we bij elke val van Refaelov de bal op de stip moeten zetten... Alles behalve vuile match gisteren, het was veel te traag en te rustig daar voor. Wel 2 zeer mooie tackles gezien van Opare en Van Damme.

starspike
11 november 2013, 19:45
Wij speelden dus met 2 backs die waarschijnlijk amper/nooit in hun leven op die positie gestaan hebben. En het missen van Suarez blijft een aderlating voor ons (zeker tegen topclubs). Genk had volgens mij een gelijkspel kunnen behalen als het wat meer in zijn kansen geloofd had (en dus iets minder defensief had gespeeld).

Gezien de dreiging die we nog brachten en gezien de schrik die RSCA negentig minuten heeft gehad, valt dat defensieve nog HEEL goed mee. Waarom zoveel Ketten het daarover moeten hebben, terwijl dat all in all gezien de omstandigheden verre van dramatisch was, kan ik nog wel snappen.

Ik kan overigens verzekeren dat ik graag geruild had met jullie. Walsh en Hamalainen in de ploeg ipv Anele en Tshimanga, maar wel onze tweede beste spits en onze beste CV in de ploeg...

Rubmifer
11 november 2013, 19:55
Als we bij elke val van Refaelov de bal op de stip moeten zetten... Alles behalve vuile match gisteren, het was veel te traag en te rustig daar voor. Wel 2 zeer mooie tackles gezien van Opare en Van Damme.
True, maar je moet gewoon toegeven dat je hiervoor een penalty kan fluiten.

Kenneke10
11 november 2013, 20:26
Hij gaat wel heel gemakkelijk liggen zag er ook niet direct strafschop in eerlijk gezegd, diene ben haim mocht voor mijn part van het veld gestuurd worden smerige speler.

-Steve-
11 november 2013, 20:57
Dat is toch geen penalty jongens? :')

J.Brown
11 november 2013, 21:02
Zelf MPH vindt het geen penalty! Zo zijn er in elke match veel gelijk aardige fases.

Radbraker
11 november 2013, 21:02
Veel te licht voor een penalty inderdaad.

Kenneke10
11 november 2013, 21:42
Buffel mag ook beide pollekes kussen dat hij geen rood kreeg , heb er al voor minder rood zien krijgen duwen naar de ref tot 2 keer toe zelf.
Al zullen er weinig scheidsrechters zijn die een ploeg na 10 minuten met 9 man zet .

Swagger
11 november 2013, 22:03
Buffel mag ook beide pollekes kussen dat hij geen rood kreeg , heb er al voor minder rood zien krijgen duwen naar de ref tot 2 keer toe zelf.
Al zullen er weinig scheidsrechters zijn die een ploeg na 10 minuten met 9 man zet .

Eigenlijk was dat rood ja, duwt zelfs 2 keer de ref.

BleKKie
11 november 2013, 22:16
Engels minstens vier weken aan de kant - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-11-11/engels-minstens-vier-weken-aan-de-kant)

Lap :(

Kenneke10
11 november 2013, 22:52
Onze larssen moet nog weer komen ook :lol: daar hoor ge ook niet veel meer van .

J.Brown
11 november 2013, 22:57
Goed signaal naar de clubs dadde!

Jepjep
11 november 2013, 22:59
Als ik Boucaut was, zou ik ze gewoon keihard aanklagen voor smaad, laster, eerroof of wat dan ook.

Rikie
11 november 2013, 23:05
Als ik Boucaut was, kon ik perfect Frans spreken.

puni
11 november 2013, 23:07
Gezien de dreiging die we nog brachten en gezien de schrik die RSCA negentig minuten heeft gehad, valt dat defensieve nog HEEL goed mee. Waarom zoveel Ketten het daarover moeten hebben, terwijl dat all in all gezien de omstandigheden verre van dramatisch was, kan ik nog wel snappen.

Ik kan overigens verzekeren dat ik graag geruild had met jullie. Walsh en Hamalainen in de ploeg ipv Anele en Tshimanga, maar wel onze tweede beste spits en onze beste CV in de ploeg...

Uw vergelijking klopt niet, in jullie geval zou het Buffel op de rechtsback en Gorius ofzo op de linksachter zijn. Hamalainen en Walsh zijn van nature flankverdedigers bij mijn weten.

Kenneke10
12 november 2013, 01:45
Waarom Club vervolgen boucaut heeft ook fouten gemaakt is deze vervolgd ?? beter die zaak laten rusten en een tijdje hem niet meer aanwijzen voor een match van Club.

Als boucaut die onterechte penalty niet geeft wie zegt dat we die match niet konden gewonnen hebben, terecht rood maar dan direct op achterstand komen is een zware dobber , en deze match is beslissend geweest voor de titel.

Al denk ik niet dat we gewonnen zouden hebben want zw was heel sterk, maar voor Club was dit wel een mentale dreun in deze match.

En nu zouden we er beter over zwijgen, er blijven over doordrammen is niemand gebaat bij.

Tits
12 november 2013, 02:21
Waarom Club vervolgen boucaut heeft ook fouten gemaakt is deze vervolgd ?? beter die zaak laten rusten en een tijdje hem niet meer aanwijzen voor een match van Club.

Als boucaut die onterechte penalty niet geeft wie zegt dat we die match niet konden gewonnen hebben, terecht rood maar dan direct op achterstand komen is een zware dobber , en deze match is beslissend geweest voor de titel.

Al denk ik niet dat we gewonnen zouden hebben want zw was heel sterk, maar voor Club was dit wel een mentale dreun in deze match.

En nu zouden we er beter over zwijgen, er blijven over doordrammen is niemand gebaat bij.

:hug:

SwagYolo
12 november 2013, 02:39
Boucaut heeft blijkbaar een trap onder z'n gat als deze nodig vooraleer cava te fluiten ipv dramatisch.

Wa een idiote opmerking is dit...

Cinnead
12 november 2013, 08:19
Anderlecht de punten, Club de beste indruk - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20131111_00833847)

Goede samenvatting van deze matige super sunday :)

starspike
12 november 2013, 10:23

Gaat volgens mij ook echt de ENIGE reden zijn. Buffel gaat de komende weken moeten oppassen.

Uw vergelijking klopt niet, in jullie geval zou het Buffel op de rechtsback en Gorius ofzo op de linksachter zijn. Hamalainen en Walsh zijn van nature flankverdedigers bij mijn weten.

Mijn vergelijking ging over het feit dat jullie noodoplossingen op de flanken hebben moeten zetten, terwijl onze "noodoplossingen" centrale posities waren en dan nog eens onze betere spelers waren. Ik had ook liever op de flanken willen improviseren dan waar we het nu hebben moeten doen. Meer niet.

sharpshot
12 november 2013, 10:57
Anderlecht de punten, Club de beste indruk - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20131111_00833847)

Goede samenvatting van deze matige super sunday :)

"Met zeven Belgen in de basisploeg – dat is evenveel als de drie andere topploeg samen – "

Das pas goed nieuws, wetende hoe ze hier de vorige jaren zaten er op te "bashen" hoe er bij club bijna geen belgen in de basis stonden.

Pattex
12 november 2013, 11:06
"Met zeven Belgen in de basisploeg – dat is evenveel als de drie andere topploeg samen – "

Das pas goed nieuws, wetende hoe ze hier de vorige jaren zaten er op te "bashen" hoe er bij club bijna geen belgen in de basis stonden.

Dit lijkt me wel verkeerd, in Genk-Anderlecht stonden er bij beide ploegen 3 Belgen in de basis. Het zou me verwonderen moest standard zonder Belgen gestart zijn..

ToasT
12 november 2013, 11:22
Batshuayi, Van Damme, Buyens, geen idee of ik er nog heb gemist.

J.Brown
12 november 2013, 11:26
Batshuayi, Van Damme, Buyens, geen idee of ik er nog heb gemist.

Mpoku + Carcela en Ciman had nooit op de bank mogen zitten.

SomeDude
12 november 2013, 11:46
Mpoku + Carcela en Ciman had nooit op de bank mogen zitten.

Carcela is marokaan!

J.Brown
12 november 2013, 11:53
Ik was al aan het wachten op zo'n reactie.

Mehdi Carcela-Gonzalez (Luik, 1 juli 1989) is een Marokkaans-Spaans-Belgische voetballer die uitkomt voor Standard Luik. Carcela heeft een Marokkaanse moeder en een Spaanse vader.

Mehdi Carcela is begonnen met voetballen bij Standard Luik op de leeftijd van 5 jaar. Nadat hij alle jeugdreeksen van Standard doorliep, tekende hij op zijn 19e zijn eerste profcontract. Carcela beschikte reeds op jonge leeftijd over heel wat snelheid en een uitstekende techniek.

Radbraker
12 november 2013, 12:14
boucaut heeft ook fouten gemaakt is deze vervolgd ??

"Club Brugge spant rechtzaak tegen scheidsrechter X vanwege onterechte rode kaart/niet gegeven penalty"

Kenneke de wereldverbeteraar. :lol:

ToasT
12 november 2013, 12:19
Ik was al aan het wachten op zo'n reactie.

Mehdi Carcela-Gonzalez (Luik, 1 juli 1989) is een Marokkaans-Spaans-Belgische voetballer die uitkomt voor Standard Luik. Carcela heeft een Marokkaanse moeder en een Spaanse vader.

Mehdi Carcela is begonnen met voetballen bij Standard Luik op de leeftijd van 5 jaar. Nadat hij alle jeugdreeksen van Standard doorliep, tekende hij op zijn 19e zijn eerste profcontract. Carcela beschikte reeds op jonge leeftijd over heel wat snelheid en een uitstekende techniek.
Hij speelt voor Marokko, dus 't is vooral een Marokkaan :p

sharpshot
12 november 2013, 12:21
Dit lijkt me wel verkeerd, in Genk-Anderlecht stonden er bij beide ploegen 3 Belgen in de basis. Het zou me verwonderen moest standard zonder Belgen gestart zijn..

Telfoutje dan, maar toch goed dat er 7 in de ploeg staan.

Burgernfries
12 november 2013, 12:39
MAANDAG, 11 NOVEMBER 2013, 13:05
Kaminski: "Coach beslist"
Normaal gezien zal Silvio Proto tegen Charleroi opnieuw onder de lat staan. Thomas Kaminski zou het natuurlijk liever anders zien maar laat de beslissing aan de coach over.

"Ik wil absoluut mijn plaats behouden", aldus Thomas Kaminski na de wedstrijd tegen Genk tegenover La Dernière Heure.

"Er is voor mij geen reden opdat ik niet meer onder het doel zou kunnen staan maar het is de coach die beslist", besluit de doelman.

Snap niet dat Kaminski altijd zo hevig is. Buiten degelijk keeperswerk (dat zeker en vast), heeft hij geen 'extra' punten gepakt de laatste matchen. Lijkt me dan ook evident dat Proto gewoon terugkeert.

Cinnead
12 november 2013, 12:42
MAANDAG, 11 NOVEMBER 2013, 13:05
Kaminski: "Coach beslist"
Normaal gezien zal Silvio Proto tegen Charleroi opnieuw onder de lat staan. Thomas Kaminski zou het natuurlijk liever anders zien maar laat de beslissing aan de coach over.

"Ik wil absoluut mijn plaats behouden", aldus Thomas Kaminski na de wedstrijd tegen Genk tegenover La Dernière Heure.

"Er is voor mij geen reden opdat ik niet meer onder het doel zou kunnen staan maar het is de coach die beslist", besluit de doelman.

Snap niet dat Kaminski altijd zo hevig is. Buiten degelijk keeperswerk (dat zeker en vast), heeft hij geen 'extra' punten gepakt de laatste matchen. Lijkt me dan ook evident dat Proto gewoon terugkeert.

Bwa, kan hem wel begrijpen. Hij is nog jong en wilt zich kunnen bewijzen, daarbij zat hij de vorige jaren ook constant op de bank bij RSCA. Ge kunt niet eeuwig bankzitter blijven als ge ambitie hebt.

Swagger
12 november 2013, 12:54
Proto maakt meer het verschil vind ik. Zou hem terug onder de lat zetten.

Cinnead
12 november 2013, 13:00
Proto maakt meer het verschil vind ik. Zou hem terug onder de lat zetten.

Dit klopt wel hoor, Proto vind ik ook wel een betere keeper. Maar ik verwacht ook wel dat Kaminski dan zo snel mogelijk uitgeleend wilt worden.

Hannibal
12 november 2013, 17:20
Kaminski is nog jong. Die jongen moet gewoon wat geduld op brengen en dan staat hij binnen een paar seizoenen vast onder de lat bij RSCA voor een heel lange tijd.

sharpshot
12 november 2013, 18:52
zou veel meer moeten spelen. Beter een ploeg zoeken voor hem.

BleKKie
12 november 2013, 19:04
Kaminski is nog jong. Die jongen moet gewoon wat geduld op brengen en dan staat hij binnen een paar seizoenen vast onder de lat bij RSCA voor een heel lange tijd.

Te lang op de bank zitten is natuurlijk ook nefast voor je ontwikkeling. Zeker als keeper komt je echt amper aan spelen toe hé, je moet echt "hopen" op een blessure van je concurrent. Het is "dubbel" zo moeilijk om als jonge keeper aan de bak te komen dan als jonge veldspeler.

-Steve-
12 november 2013, 22:22
Uitlenen aan een ploeg waar hij nummer 1 is tot Proto zijn handschoenen aan den haak hangt zou ideaal voor hem. Al zie ik weinig toekomst voor hem bij Anderlecht. Proto kan zeker nog 5 jaar mee als titularis.

Zoiets kan rap veranderen.

Pilatus
12 november 2013, 23:22
dan beter proto verpatsen, ge hebt een evenwaardige keeper met kaminski en die is veel goedkoper, voor het loon van proto kan je een degelijke speler halen

-Steve-
12 november 2013, 23:31
dan beter proto verpatsen, ge hebt een evenwaardige keeper met kaminski en die is veel goedkoper, voor het loon van proto kan je een degelijke speler halen

Proto is nu toch echt niet degene die ze moeten verkopen om op de lonen te besparen. :')

Kenneke10
12 november 2013, 23:39
"Club Brugge spant rechtzaak tegen scheidsrechter X vanwege onterechte rode kaart/niet gegeven penalty"

Kenneke de wereldverbeteraar. :lol:

Wat zitte zo belachelijk te reageren alsof er nog geen scheidsrechters's geweest zijn die een tijdje in een lagere klasse moeten gaan fluiten ?
Dat zijn dan beslissingen van het scheidsrechterscomite zelf .

-Steve-
12 november 2013, 23:54
Welke grootverdieners zou gij bij Anderlecht liever zien vertrekken zodat jong talent in de plaats zou kunnen komen?

Gillet, Deschacht en Kljestan.

-Steve-
13 november 2013, 00:34
Dat is het grootste verwijt naar Anderlecht dat ik hier ooit gelezen heb. Anderlecht, dat staat voor namen als Kompany, Hassan, Suarez, Biglia, Mbokani, ... om de meest recente op te noemen, en momenteel Praet, Tielemans, Mbemba en Bruno die goed op weg zijn. Als je spelers zoekt die een club definiëren, dan kijk je naar de stijl van het huis, niet naar hoe lang ze er spelen/gespeeld heb.

Je gaat toch ook niet zeggen dat Van Buyten dé speler is die Bayern voorstelt?

Ruben666
13 november 2013, 00:39
:wtf:.

Kenneke10
13 november 2013, 00:40
Deschacht moest eigenlijk al lang weg bij rsca, maar papa heeft daar nogal een lange arm.

Heeft hier in het plaatselijke ploegje SK Lochristi direct naar lokeren mogen gaan toen er veel betere speler rond liepen toen.
Hij heeft kansen gekregen die onbekende jongens niet kregen.
En natuurlijk kan hij wat voetballen maar zonder zen naam deschacht zat die nooit bij anderlecht , k weet niet hoe veel loge's papa op rsca heeft maar het zijn er niet weinig .

Maar over zijn inzet kan je niet klagen, die is er en zal er altijd zijn.

-Steve-
13 november 2013, 00:40
Nee, want Bayern heeft Ribery, Robben, Mandžukić, Schweinsteiger, Lahm, etc

Anderlecht heeft Deschacht

En Anderlecht heeft Praet, Tielemans, Mbemba, Mitrovic, Suarez, Kouyaté en Bruno.

Allemaal spelers die meer bij Anderlecht passen dan bvb Deschacht.

Lode16
13 november 2013, 00:45
wtf

-Steve-
13 november 2013, 00:47
Daar zit geen enkele linksback bij? Serieus, Mitrovic vernoemen als vervanger van Deschacht?

Zijt gij zat ofzo? Dat ging hier over spelers die een ploeg definiëren, niet over Deschacht vervangen.

Btw, Tielemans speelde dit weekend voor de eerste keer in zijn leven op de LB, en deed dat beter dan Deschacht.

Muismat
13 november 2013, 00:50
Toch Deschacht? Als ik aan Anderlecht denk moet ik Deschacht denken en omgekeerd. Deschacht is toch dé speler die Anderlecht voorstelt? Anderlecht is Deschacht en Deschacht is Anderlecht. Ik kan mij moeilijk het ene zonder het andere voorstellen. Deschacht is een synoniem voor Anderlecht geworden. Club Bruggge = Ceulemans. Anderlecht = Deschacht. Mooi toch?

Hoelang speelt die gast er wel al niet?

Niet de beste speler, maar toch... Blondel is bij Brugge ook niet de beste speler... Maar toch.

Niet om te zeiken, maar Deschacht vind ik ondergewaardeerd. Hij is niet de beste voetballer, maar moest iedereen bij Anderlecht zijn mentaliteit hebben... hoho

http://4.bp.blogspot.com/-hyutTEBydAg/UVN-pSmJ3aI/AAAAAAAAAE8/ojRPQ0Npb7s/s1600/NotSureIfSerious.jpg

Jepjep
13 november 2013, 00:50
Bart, zit ge goverdomme weer aan de drank

Ruben666
13 november 2013, 00:53
Bart, zit ge goverdomme weer aan de drank

Goedkoop wel van je ;').

-Steve-
13 november 2013, 00:56
Hij hoort daar niet al zo lang te spelen, dat is net het punt.

Ruben666
13 november 2013, 00:59
Is Deschacht dan niet een van basisspelers van Anderlecht? Speelt hij er dan niet al het langste?

Ik stel voor dat je even van voor af aan begint te herlezen, want een logicawedstrijd ga je met deze post(s) alvast niet winnen.

puni
13 november 2013, 02:19
Oh lawd. :lol:

SwagYolo
13 november 2013, 03:52
Bartje kan ni mee olé olé

Babaluna
13 november 2013, 07:07
Het gezever over Papa Deschacht mag stoppen ,beetje afgezaagd aant worden :)

Cinnead
13 november 2013, 08:19
Staelens hekelt Club Brugge - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20131112_065)

And so it begins ...

SomeDude
13 november 2013, 08:20
Er zou hommeles zijn in OHL tussen Van Geneugden en zijn technische staf!

Dr. Sheldon Cooper
13 november 2013, 08:31
Van Geneugden staat al een tijdje op wankele poten daar als ik het mag geloven :p

fcberke
13 november 2013, 09:30
Toch Deschacht? Als ik aan Anderlecht denk moet ik Deschacht denken en omgekeerd. Deschacht is toch dé speler die Anderlecht voorstelt? Anderlecht is Deschacht en Deschacht is Anderlecht. Ik kan mij moeilijk het ene zonder het andere voorstellen. Deschacht is een synoniem voor Anderlecht geworden. Club Bruggge = Ceulemans. Anderlecht = Deschacht. Mooi toch?

Hoelang speelt die gast er wel al niet?

Niet de beste speler, maar toch... Blondel is bij Brugge ook niet de beste speler... Maar toch.

Niet om te zeiken, maar Deschacht vind ik ondergewaardeerd. Hij is niet de beste voetballer, maar moest iedereen bij Anderlecht zijn mentaliteit hebben... hoho

Dat is het grootste verwijt naar Anderlecht dat ik hier ooit gelezen heb. Anderlecht, dat staat voor namen als Kompany, Hassan, Suarez, Biglia, Mbokani, ... om de meest recente op te noemen, en momenteel Praet, Tielemans, Mbemba en Bruno die goed op weg zijn. Als je spelers zoekt die een club definiëren, dan kijk je naar de stijl van het huis, niet naar hoe lang ze er spelen/gespeeld heb.

Je gaat toch ook niet zeggen dat Van Buyten dé speler is die Bayern voorstelt?

Het enige wat ik er kan uithalen is dat bart spelers bedoelt die spelen voor de club en niet voor een transfer of individuele prijzen/ statistieken.

Dr. Sheldon Cooper
13 november 2013, 09:44
Bart doelt idd op clubspelers ipv spelers die het huis representateren.

J.Brown
13 november 2013, 09:56
Staelens hekelt Club Brugge - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20131112_065)

And so it begins ...

Logische reactie toch? Ik begrijp nog altijd niet dat Brugge geen sanctie kreeg.

Dr. Sheldon Cooper
13 november 2013, 09:58
Nog meer imagoschade was al genoeg :unsure:
Nuja, Boucaut heeft voor een keer wel een degelijke match gefloten dus mission accomplished.

Tuninboy
13 november 2013, 10:19
Genk in beroep tegen die 4 weken voor Kara ?

Boterkoek
13 november 2013, 10:40
Genk in beroep tegen die 4 weken voor Kara ?

Ja. Wa zou je willen...4 weken es wel ewa overdreven hé.

dweil
13 november 2013, 10:50
Vinde? Lijkt me nog goed mee te vallen :)

Tuninboy
13 november 2013, 11:09
Ja. Wa zou je willen...4 weken es wel ewa overdreven hé.

Wat is dan niet overdreven ? 1 week ?

Dr. Sheldon Cooper
13 november 2013, 11:13
4 wedstrijden lijken wel vrij terecht. Al hoop ik van niet voor mijn Gouden 11 :unsure:

Boterkoek
13 november 2013, 11:26
Wat is dan niet overdreven ? 1 week ?

Drie weken es imo goed. Niet meer maar ook niet minder.

Re@V0r
13 november 2013, 18:59
:lol:
akkoord dat Deschacht wellicht diegene is die al langst bij anderlecht speelt, maar om hem het symbool van anderlecht te noemen en de vergelijking te maken met wat Ceulemans was voor Brugge :wtf: :lol:

als je de vergelijking Caje-Brugge wilt maken zou ik dan al eerder Zetterberg aan anderlecht linken tbh

-Steve-
13 november 2013, 19:25
als je de vergelijking Caje-Brugge wilt maken zou ik dan al eerder Zetterberg aan anderlecht linken tbh

Hoe kon ik Zetterberg vergeten. :o

Weebl
13 november 2013, 19:59
doum zijn eh

starspike
13 november 2013, 22:02
Tis een moeilijke... De tackle op zich was geen mooie, maar als je deze 4 speeldagen vergelijkt met sommige andere voorvallen is het imo wat buiten proportie. Aangezien die al quasi een volledig extra speeldag aan de kant heeft gestaan, vind ik zelf 2+1 wel goed. Maar ik ben dan ook een Genkie die Kara tegen Lokeren graag op het veld ziet staan ;)

BleKKie
13 november 2013, 22:49
4 lijkt me wel terecht, maar ik vind het normaal dat Genk in beroep gaat, als je er zo ééntje kan af krijgen ofzo, waarom zou je het niet proberen.

Kenneke10
14 november 2013, 00:54
4 en in beroep zullen dit drie worden of 2 en 1 met uitstel.

Cinnead
14 november 2013, 13:53
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1441441_10152037657273254_898629078_n.jpg

Nu is't een akker :p

Dr. Sheldon Cooper
14 november 2013, 13:56
Kheb vroeger echt letterlijk op zo'n velden gespeeld :p Officiële matchen ^^

Wijsheid
14 november 2013, 15:01
4 lijkt me wel terecht, maar ik vind het normaal dat Genk in beroep gaat, als je er zo ééntje kan af krijgen ofzo, waarom zou je het niet proberen.

Een regelrechte schande is dat. Dat die tackle niet op een veld hoort, akkoord. Maar hij ging voor de bal en de luchtverplaatsing van Kara raakt zelfs de speler niet. Zuiver op de bal, maar met te drieste tackle. Twee speeldagen lijkt me genoeg. Alles daarboven is enorm bij de haren getrokken. Zeker als je weet dat hij al een volledige match mist én één van de meest faire spelers is.

Misterblort
14 november 2013, 15:11
2 speeldagen zijn idd voldoende, wel ne zotte tackle.. Maar wel volledig met de bedoeling om den bal te hebben.

Tuninboy
14 november 2013, 15:54
Kunnen beter nooit meer rechtstreeks rood geven.

chomo
14 november 2013, 18:14
Beetje belachelijk die redeneringen hierboven. Als Frank die tackle niet kan ontwijken en bijgevolg op de grond ligt te kermen met een dubbele scheenbeenbreuk... Ga je dit dan ook nog goedpraten met : "hij ging voor de bal" ??? Zo'n tackles horen gewoon niet thuis in het voetbal of het nu met de intentie om de bal te spelen is of niet gvd! schors die gasten voldoende lang in de hoop dat ze het leren en dat zo'n vieze tackles gewoon uit het voetbal verdwijnen!

-Steve-
14 november 2013, 18:39
2 speeldagen voldoende? Wat een grap, 4 speeldagen en niet minder.

SgT_dEUS
14 november 2013, 19:44
Beetje belachelijk die redeneringen hierboven. Als Frank die tackle niet kan ontwijken en bijgevolg op de grond ligt te kermen met een dubbele scheenbeenbreuk... Ga je dit dan ook nog goedpraten met : "hij ging voor de bal" ??? Zo'n tackles horen gewoon niet thuis in het voetbal of het nu met de intentie om de bal te spelen is of niet gvd! schors die gasten voldoende lang in de hoop dat ze het leren en dat zo'n vieze tackles gewoon uit het voetbal verdwijnen!

Deze redenering is even belachelijk, iemand beoordelen op iets wat niet gebeurd is maar had kunnen gebeuren als als als ...

Wizzard
14 november 2013, 19:54
Totdat we weer een tweede Wasyl hebben, en iedereen schande spreekt over dat soort horrortackles. Het was gewoon een foute tackle, twee voeten vooruit, en met grote kans om je tegenstander te blesseren. Dan lijken twee schorsingsdagen me zelfs mild. Los van dat Kara ongetwijfeld een faire speler is.

puni
14 november 2013, 20:56
Deze redenering is even belachelijk, iemand beoordelen op iets wat niet gebeurd is maar had kunnen gebeuren als als als ...

Eigenlijk beoordeelt ge op het in gevaar brengen van de integriteit van de speler in kwestie, wat eigenlijk een mooiere verwoording is van wat chomo zegt. Ge legt dus wel degelijk een strafmaat op indien een (horror)tackle een zware blessure had kunnen veroorzaken. Of ge naar de bal gaat of die speelt doet in mijn ogen gewoon niks ter zake. Als gij u met een karateschop naar de bal smijt, neem ik aan dat ge dat niet met de intentie om te kwetsen doet. Het is wel levensgevaarlijk en verdient dan ook een zware schorsing.

Kenneke10
15 november 2013, 01:17

4 speeldagen is meer dan terecht , al zal genk er wel een dag afkrijgen .

starspike
15 november 2013, 09:53

Zou wel heel frappant zijn als ge bvb ziet waar Kouyaté tegen Zulte twee speeldagen voor kreeg en ge onthoudt dat die al quasi een volledige speeldag niet gespeeld heeft (en ja, dat speelt bij de bond mee). Ik vermoed dat Genk logisch er wel minstens een dag vanaf gaat krijgen.

Rikie
18 november 2013, 12:46
Gillet hervat groepstraining
Guillaume Gillet zal normaal gezien maandag terug bij de groep aansluiten en verwacht wordt dat hij beschikbaar is voor het duel tegen Charleroi. De twintig hechtingen in zijn knie werden enkele dagen geleden verwijderd.

sigh..

Boukreev
18 november 2013, 18:17
Het is 3 speeldagen geworden, maar Genk gaat opnieuw in beroep zeggen ze op nr10.be?

KRC Genk speelt hoog spel bij schorsing Kara (http://www.nr10.be/eersteklasse/nieuws/item/krc-genk-speelt-hoog-spel-bij-schorsing-kara)

Kenneke10
19 november 2013, 00:15
Ze zouden gvd weer 4 speeldagen moeten krijgen, als dat een normale tackle is :wtf:

starspike
19 november 2013, 18:27
Het is 3 speeldagen geworden, maar Genk gaat opnieuw in beroep zeggen ze op nr10.be?

KRC Genk speelt hoog spel bij schorsing Kara (http://www.nr10.be/eersteklasse/nieuws/item/krc-genk-speelt-hoog-spel-bij-schorsing-kara)

Het is dus (2+1) geworden... Tja, dat krijg je als je als bond zo een inconsequent beleid voert.

Los daarvan even off topic: Ik vind nr10 wel een "geniale site". Ik denk dat ik NERGENS zo een negatieve inslag naar Genk toe lees als daar. Ik weet nu toevallig dat de oprichter hiervan een link heeft naar STVV, dus dat verklaart wel veel. Maar ook bvb bij de keeperskwestie zijn zij ook de site die al van start meer dan regelmatig steken geeft naar hoe Mignolet er enkel door de pers is uitgeschreven en zo... Ook deze titel duidt weer aan dat ze het toch allemaal lichtelijk anders bekijken als de gemiddelde voetbalsite (en die zijn al niet van al te hoog niveau).

Racing_Genk
19 november 2013, 20:15
2 is meer dan genoeg. Was smerige tackle maar uiteindelijk wel puur op de bal. Bovendien is dit denk ik de eerste keer dat Kara zo'n vuile fout maakt, indien het nog eens gebeurd moet de straf uiteraard omhoog.

Sportinggboy
19 november 2013, 20:44
2 speeldagen is belachelijk. Als Frank zijn studs inde grond bleven steken was zijn been in 2. Maar dat is tegenwoordig de tendens. Telkens in beroep vermindering krijgen, dat je dan zelfs tot 2 keer toe in beroep kan gaan gaat alleen hier.

SwagYolo
19 november 2013, 20:46
Toch schandalig dit..

Radbraker
19 november 2013, 23:33
Dus als Frank daar gewoon bleef staan zouden het er wel 4 geweest zijn. Klopt gewoon niet, het is toch de intentie die telt?

puni
20 november 2013, 00:28
Dus als Frank daar gewoon bleef staan zouden het er wel 4 geweest zijn. Klopt gewoon niet, het is toch de intentie die telt?

Bij mijn weten niet de intentie, wel het feit of ge al dan niet de integriteit van uw tegenstander in gevaar brengt. Hier dus overduidelijk wel het geval. Of ge dan de bal speelt of de intentie hebt om voor de bal te gaan, zou er bij de bepaling van de strafmaat gewoon niet toe mogen doen. Hell, als er iemand zo'n tackle inzet zonder intentie om de bal te spelen, mogen ze hem direct levenslang schorsen.

Kenneke10
20 november 2013, 01:28
Onbegrijpelijk dat ze dat naar twee speeldagen verlagen.

Tuninboy
20 november 2013, 12:23
Geen rode kaarten meer. Het heeft toch geen nut. En vooral het excuus om strafvermindering te willen. 'hij heeft al 80 minuten van die match verloren' zou nu eens niks van de straf mogen afdoen. Doe zo geen idiote tackles(ja ook al is het op de bal.)

Typisch Belgisch, er moeten eerst slachtoffers vallen voor ze gaan nadenken.

Dr. Sheldon Cooper
20 november 2013, 12:28
Moest ook lachen met die 2 speeldagen :') Eigenlijk wel degoutant dat Genk twee keer in beroep gaat.

dweil
20 november 2013, 12:30
en rsca en fcb en standard en gent en...

Das hier gewoon ne retard bond, niet meer en niet min.

Dr. Sheldon Cooper
20 november 2013, 12:34
Ik hoop dat de anderen bij zo'n degoutante tackle na één vermindering wel ophouden.

starspike
20 november 2013, 14:09
Het is dus niet zo dat Genk tweemaal in beroep gegaan is. Toelichting.

Ze gaan nu pas de eerste keer in beroep. De 4 dagen was een voorstel van het Bondsparket. Als je daar niet mee akkoord gaat, komt de zaak voor de Geschillencommissie, waar een uitspraak volgt.(hier 3 dagen).
Hiertegen is beroep mogelijk voor de Beroepscommissie en dat is hier gebeurd. Definitieve uitspraak volgt dinsdag en die sanctie gaat in de volgende kalenderdag, dus woensdag.

Nu, wat velen zeggen, klopt gewoon. Maar dit is allemaal het gevolg van de willekeur van de Bond op ELK vlak. Als ge ziet waarvoor er weinig speeldagen gegeven worden, als ge ziet waarvoor en succesvol in beroep gegaan wordt, ... Van mij mag de bond dit consequent zwaarder aanpakken. Maar zolang dat niet zo gebeurt, gaan we van deze stunten krijgen.
Tja, ik ben alleszins blij. Kara is er op Mechelen, tegen Lokeren en op Standard bij.

pina
20 november 2013, 15:09
ze zijn 2 keer niet akkoord gegaan. Dat je 4 te veel vindt, tot daar aan toe, maar nog eens niet akkoord gaan, is er wel zwaar over. Maar dan nog is het aan de bond om de juiste uitspraak te doen

BBQezel
20 november 2013, 16:44
Er moet weer zo'n geval Witsel-Wasyl gebeuren tot ze wakker schieten. Maar dan is het meteen voor 10 matchen :')

Kenneke10
22 november 2013, 01:07
Meunier heeft zen woorden al wat ingeslikt ivm een transfer, maar best ook heeft nog veel te leren.

Maar je kent dat je komt bij die gasten die verdienen daar veel geld, en je begint ook te dromen.

Dat hij maar nog even in belgie blijft.

SwagYolo
22 november 2013, 01:19
Eindelijk terug JPL dit weekend :love:

Cinnead
22 november 2013, 08:59
Meunier heeft zen woorden al wat ingeslikt ivm een transfer, maar best ook heeft nog veel te leren
Maar je kent dat je komt bij die gasten die verdienen daar veel geld, en je begint ook te dromen.
Dat hij maar nog even in belgie blijft.

Denk niet dat er zo enorm veel verhaal over een mogelijke transfer is geweest. Wat moet je dan ook gaan zeggen als ze vragen of je een transfer zou overwegen moest ploeg a of ploeg b zich aanbieden.

starspike
22 november 2013, 18:26
Preud'homme ziet Club groeien: 'Niet veel onderdoen voor Rode Duivels' (http://www.nr10.be/cups/ekwk/item/preud-homme-lokeren)

Beetje vreemde uitspraak toch wel ;)

UnitedArabEm.
22 november 2013, 18:30
volgende week nog eens een thuismatch van Anderlecht gaan zien

Cinnead
22 november 2013, 20:06
Preud'homme ziet Club groeien: 'Niet veel onderdoen voor Rode Duivels' (http://www.nr10.be/cups/ekwk/item/preud-homme-lokeren)

Beetje vreemde uitspraak toch wel ;)

Typisch dat ze dat er weer uitknippen, link (http://clubbrugge.be/nl/nieuws/17115/we-zijn-aan-het-groeien) naar het complete artikel.

Wel inderdaad rare uitspraak over de RD, imo toch wel een serieus niveauverschil.

Kenneke10
22 november 2013, 23:48
Daar zit MP toch wat mis niveau verschil tussen de kern van de RD en Club zit toch een groot gat tussen .

marcel
22 november 2013, 23:55
en rsca en fcb en standard en gent en...

Das hier gewoon ne retard bond, niet meer en niet min.

Kola van Gent kreeg vorig jaar nochtans 8 speeldagen voor een gelijkaardige tackle.

Kenneke10
23 november 2013, 00:00
Kola van Gent kreeg vorig jaar nochtans 8 speeldagen voor een gelijkaardige tackle.

Feit .

Swagger
23 november 2013, 00:04
Vreemde uitspraak van de chelle.

Wijsheid
23 november 2013, 00:45
Feit .

En kouyate voor een gelijkaardige 2... En dat is nog een teveel...

Kenneke10
23 november 2013, 00:52
Die hadden ze dan ook zwaarder moeten straffen, 2 voor kara is gewoon belachelijk weinig en dat genk dan nog eens twee keer in beroep gaat is al helemaal :puke:

Jack Wilshere
23 november 2013, 02:00
1 x in beroep, de eerste maal waren ze niet akkoord met de opgelegde strafmaat!

Babaluna
23 november 2013, 09:25
Uit naar Charleroi ... nooit gemakkelijk :)
Dat hem maar Najar laat staan den Brommie ^^

Swagger
23 november 2013, 09:29

Zal idd geen makkelijke verplaatsing zijn.
Benieuwd naar de opstelling.

Anoniem04
23 november 2013, 09:55
Is er in beroep ooit al een langere straf uitgesproken, nee zeker?

TheRedDevils
23 november 2013, 10:13
Zal idd geen makkelijke verplaatsing zijn.
Benieuwd naar de opstelling.

Vargas zal het wel oplossen, hij is terug fit!

Hannibal
23 november 2013, 10:51
Om dan vervolgens weer tot begin volgend seizoen te revalideren.

Swagger
23 november 2013, 11:01
Vargas zal het wel oplossen, hij is terug fit!

Nog altijd niet verwerkt?

Rikie
23 november 2013, 12:30
Vico zou ook in de kern zitten. Benieuwd naar die kerel.
Eurowarrios (?) zei dat die kwaliteiten had.

BBQezel
23 november 2013, 13:16
Nog altijd niet verwerkt?

Ik denk eerder dat iedereen wel ziet dat die nooit nog zijn niveau zal halen. En binnen de maand is ie waarschijnlijk weer gekwetst. Jammer voor zo'n speler die in normale doen al in het buitenland zou zitten.

Proim
23 november 2013, 15:31
http://tomdebuyser.ulyssis.be/topija/Code/VisualizationV2_1.html#

fcberke
23 november 2013, 15:44

Iedere supp van anderlecht wil avdb als rechtsback bij de RD maar spelen bij anderlecht? Nee liever najar :D

Rikie
23 november 2013, 15:45
Anderlecht was in het seizoen 2010-2011 pas 3e.

Kily_G
23 november 2013, 15:50
Vico zou ook in de kern zitten. Benieuwd naar die kerel.
Eurowarrios (?) zei dat die kwaliteiten had.
Volgens de selectie heeft Vargas Vico zijn plaats ingenomen, echt raar dat diene gast constant in de tribune moet zitten.

Ik wil VDB + Najar als rechterflank, eens zien wat Najar kan als hij hem vooraan kan uitleven.

Maxwell
23 november 2013, 16:10
Iedere supp van anderlecht wil avdb als rechtsback bij de RD maar spelen bij anderlecht? Nee liever najar :D

1: Wat heeft het een met het ander te maken?
2: Anderlecht Online NL - Resultpoll - RSCA Fansite (http://www.anderlecht-online.be/resultpoll.php?id=422&lang=ned)
3: Niet veralgemenen

Babaluna
23 november 2013, 16:53

heb ik nooit gezegd :)

Gavin
23 november 2013, 17:04
Is er in beroep ooit al een langere straf uitgesproken, nee zeker?
Bij Preud'homme twee maanden geleden of zo, toen hij daar los ging.

Rikie
23 november 2013, 17:14
De bus van Anderlecht staat vast in de file en zal niet tijdig in Charleroi geraken. De aftrap van de wedstrijd wordt daarom met een kwartier uitgesteld.

Was die wedstrijd in Charleroi vorig jaar ook niet vertraagd? Door een gijzeling ofzo?

edit: al 30 minuten :sleep:

Maxwell
23 november 2013, 17:25
Was die wedstrijd in Charleroi vorig jaar ook niet vertraagd? Door een gijzeling ofzo?

Inderdaad, dat was door ne pee die met een mitraillette ofzo rond liep in Charleroi.

Swagger
23 november 2013, 17:50
Nog ff verder werken dan, tot binnen half uurke :)

fordjah
23 november 2013, 18:05
Vorig jaar ook vertraging
Een jaar geleden liep Charleroi-Anderlecht ook al een uur vertraging op. Toen had een gewapende man zich verschanst in zijn appartement, vlakbij het Stade du Pays de Charleroi.

Doomed!

Maxwell
23 november 2013, 18:08
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1457653_10151985197228911_580781161_n.jpg

Rikie
23 november 2013, 18:11
Fucking Vargas, ff'kes de plek innemen van Vico. :s
Kan hij vandaag weer zijn poten breken.

Sportinggboy
23 november 2013, 18:21
Geen Acheampong in de kern, raar

Kenneke10
23 november 2013, 18:29
Anderlecht hun uit shirts vergeten :D

Sportinggboy
23 november 2013, 18:31
Anderlecht hun uit shirts vergeten :D

? De witte zijn toch onze away shirts ..

http://commerce.sage.com/rsca/Famillie/RSCA/Uitrusting-511.aspx?

Swagger
23 november 2013, 18:31
We zijn wel ge bezig: bus te laat, truitjes vergeten, cd'ke werkt niet. What's next?

Rikie
23 november 2013, 18:33
We zijn wel ge bezig: bus te laat, truitjes vergeten, cd'ke werkt niet. What's next?

Ollie die scoort -_-
edit: ieuw, Snorre zijn kop :s
edit2: ieuw, Mitro zijn kop :s

Sportinggboy
23 november 2013, 18:41
Dat kapsel van Mitrovic :lol: hoe schraal kun je rondlopen :lol:

Swagger
23 november 2013, 18:41

http://commerce.sage.com/rsca/Famillie/RSCA/Uitrusting-511.aspx?

Charleroi speelt dan wit zwart, mss van daar verwarring?

Kenneke10
23 november 2013, 18:42

Error Report: Your browser is not support !!! The supported browsers are : - Internet Explorer 6.0 et +. - Mozilla 1.0 et +. - Firefox 2.0 et +. - Opera 7.54 et +. (http://commerce.sage.com/rsca/Famillie/RSCA/Uitrusting-511.aspx?)

Strikt gezien mss wel, ma je weet dat charleroi in het zwart wit speelt, moet rsca zich aanpassen.
Ma is geen probleem cha'l speelt nu int roze .

Rikie
23 november 2013, 18:44
Strikt gezien mss wel, ma je weet dat charleroi in het zwart wit speelt, moet rsca zich aanpassen.

Thuisploeg moet zich altijd aanpassen aan de uitploeg.

Kenneke10

De jpl heeft wel een week stilgelegen alle routine is weg eh :D

Sportinggboy

De thuisploeg moet zich altijd kunnen aanpassen aan de tegenstander hoor. De meeste ploegen hebben daarvoor zelfs 3 kits.

Maxwell
23 november 2013, 18:45
Gaat weer een lange match worden, man man.

puni
23 november 2013, 18:46

Bij mogelijke kleurverwarring is het de thuisploeg die andere tenues moet aandoen dacht ik. Zo is het toch op lagere niveau's, omdat niet iedereen daar 2-3 sets tenues meeneemt op verplaatsing.

EDIT: Fy, sportingboy.

Ze hebben precies weer geen goesting. Den deze zakt af naar Den Dreef, met wat geluk is daar wel voetbal te zien (al dan niet van de thuisploeg :unsure).

Kenneke10
23 november 2013, 18:47
De thuisploeg moet zich altijd kunnen aanpassen aan de tegenstander hoor. De meeste ploegen hebben daarvoor zelfs 3 kits.

De thuisploeg kan zich aanpassen maar is dat niet verplicht, heb in het verleden al meermaals gezien dat de uitploeg met away shirts speelt van de thuisploeg .
Dacht genk eens op het veld van gent.

Sportinggboy
23 november 2013, 18:48
Zwak eerste kwartier van RSCA.

puni
23 november 2013, 18:49
De thuisploeg kan zich aanpassen maar is dat niet verplicht, heb in het verleden al meermaals gezien dat de uitploeg met away shirts speelt van de thuisploeg .

Die waren hun tenues toch gewoon vergeten ofzo?

Sportinggboy
23 november 2013, 18:49

Dat was vooral omdat Genk of Gent zen shirts vergeten was. En ik dacht dat het Gent was die die vergeten was op Racing Genk. Maar ben niet meer zeker. Ongelofelijk flater toen :)

Kenneke10
23 november 2013, 18:51
Als ge ze vergeten zijt is idd ander verhaal .

Sportinggboy
23 november 2013, 19:05
Nog geen kans gezien na 33 minuten :unsure:

Thorazer
23 november 2013, 19:06
Saaie match...

fordjah
23 november 2013, 19:09
Echt. Match trekt op niets :(

Rikie
23 november 2013, 19:10
Rare actie van Snorre.

edit: dwazen deschacht, man man man.. verspeelt altijd den bal

Gavin
23 november 2013, 19:25
Kljestan is precies de Deschacht van het middenveld. Krijgt vanalles en nog wat de schuld ook al is hij amper slechter dan de rest in die linie. Maar over de rest leest ge misschien een zinneke per match als ge chance hebt.

Maxwell
23 november 2013, 19:36
Sjonge jonge jonge

Sportinggboy
Dat ze maar iets gaan laten zien nu

Thorazer
Pffff 1-0 zwak...

J.Brown
schoon goalke

fordjah
23 november 2013, 19:38
lmao

TheRedDevils
23 november 2013, 19:41
VDB toch maar zwakjes vind ik.

Rikie
23 november 2013, 19:46
oléééééééééééééééé

TheRedDevils
23 november 2013, 19:47
Lekker doelpunt. VDB weer gezien op zijn flank.

J.Brown
zalig ploegske toch dit Charleroi

Thorazer
Gvd bende prutsers!!!

Sportinggboy
Sukkels. Al 60 minuten aan het sucken. Dan krijg je dit. Wissels gaan nu ook te laat komen.

Romelus
23 november 2013, 19:48
Twee mooie goals!

fordjah
Nice one chalala :D

Gavin
Goeie, Anthonyke zijn goede periode is alweer voorbij.

Rikie
Mja, Vargas zal het wel oplossen.

edit: fuck gillet

Thorazer
En dit tegen ocharme Charleroi :/

Re@V0r
23 november 2013, 19:49
theeft precies veel geholpen dat VDB een paar weken op resultaat wou spelen... nu spelen ze een draak van een match en verliezen ze erbij

Swagger
23 november 2013, 19:50
Verdiend voor charleroi

fordjah
23 november 2013, 19:50
Zeker verdiend voor Charleroi. Hopelijk houden ze vol.

TheRedDevils
23 november 2013, 19:51
Mja, Vargas zal het wel oplossen.

edit: fuck gillet

Kzei het ook voor de match, het zal van Vargas moeten komen. Ben eens benieuwd.

Thorazer
23 november 2013, 19:51
Verdiend voor charleroi

Zeker en vast maar gewoon zeer zwak van ons tegen Charleroi.

sharpshot
23 november 2013, 19:52
Goeie, Anthonyke zijn goede periode is alweer voorbij.

Geef hem nog wat tijd aub.

Swagger
23 november 2013, 19:52
Zeker en vast maar gewoon zeer zwak van ons tegen Charleroi.

Idd schande welke mentaliteit op het veld.

En Mitrovic komt niet in stelling.

J.Brown
23 november 2013, 19:54
Anderlecht/Kouyaté komt daar goed weg

Thorazer
23 november 2013, 19:55
Bijna Vargas lol

TheRedDevils
23 november 2013, 19:55
Daar was em bijna, Vargas. Die staat scherp.

Rikie
23 november 2013, 19:56
Vargas :')

Kenneke10
23 november 2013, 20:00
Anderlecht/Kouyaté komt daar goed weg

Kouyate was laatste man moest rood zijn .

Cerv.Be
23 november 2013, 20:01
Zee van ruimte achteraan bij Charleroi, blijft niet duren..

Maxwell
23 november 2013, 20:02
De Gille

Rikie
Ja lap Gillet :sleep:

Kenneke10
held .

J.Brown
lekker van Gillet