PDA

Volledige versie bekijken : Internet Internet explorer 10 problemen

bsc
10 november 2013, 17:02
Af en toe heb ik internet explorer nog nodig voor schoolgebruik. Voor de rest van mijn vrije tijd gebruik ik gewoon chrome aangezien dit sneller is. Sinds een week komt er onmiddellijk tijdens het opstarten van internet explorer op dat deze niet meer werkt. Hierna zegt deze dat het programma niet meer werkt en dat ik deze enkel kan afsluiten. Ik heb al meerdere uren achter het probleem gezocht en al vele oplossingen gevolgd maar niets lijkt te helpen. Ik heb het programma al volledig gereset, achter virussen gezocht, fix it van microsoft gebruikt, ... . Eergisteren heb ik plots gemerkt dat wanneer ik mijn laptop meeneem naar school internet explorer daar wel werkt. Thuis gebruik ik gewoon de lan-poort via stopcontacten die voor de verdeling van het netwerk zorgen. Op het school gebruik ik de wifi die daar voorhanden is. Hiermee heb ik thuis dan eens geƫxperimenteerd. Ik heb ondervonden dat als ik de lan-kabel uittrek internet explorer wel opstart. Vanaf dat ik deze echter terug insteek komt er onmiddellijk op dat deze niet meer werkt. Ik ken wel een beetje van computers door mijn opleiding maar ik zou niet weten wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Ik vrees dat er iets bij mijn netwerkinstellingen fout staat ingesteld.
Alle tips zijn zeker welkom.

bsc
12 november 2013, 15:23
Ik heb vandaag mijn internet explorer upgedate naar internet explorer 11 maar heb spijtig genoeg nog altijd last van het probleem.

Aap
12 november 2013, 16:46
Aangezien je "iets" kent van computers zal je geen problemen mogen hebben om de netwerkinstellingen te achterhalen en te controleren.

Je verhaal is me onduidelijk. Je bedoelt waarschijnlijk in je verhaal dat je geen netwerkverbinding kunt maken? Waarschijnlijk heb je powerlan adapters niet goed of te traag ingesteld. Misschien moet je dit opnieuw instellen. Zie handleiding poweradapter.

bsc
12 november 2013, 17:52
Ik kan wel degelijk verbinding maken met het internet via de poweradapter.
Dat lukt nu en dat lukte voorheen ook.
Om echter een onbekende reden kan ik plots met de poweradapter enkel via chrome op het internet en niet via internet explorer. Als ik internet explorer start met de poweradapter werkt die onmiddelijk niet meer.
Ik ben al door de netwerkinstellingen gegaan maar heb het probleem niet gevonden.

Aap
12 november 2013, 18:16
Je probleem ligt niet bij je netwerkverbinding maar hoogst waarschijnlijk bij internet explorer. Ik raad je aan om eens te kijken of internet explorer geen gebruik maakt van een proxy.

Hoe je dit moet nakijken vind je hier: Proxyinstellingen van Internet Explorer wijzigen (http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-vista/change-proxy-settings-in-internet-explorer) en klikken op "Proxyinstellingen wijzigen". Als er daar iets is ingevuld, dit afvinken.

En wat bedoel je juist met "internet explorer werkt niet"? Welke foutmelding krijg je?

Exit
12 november 2013, 19:10
bij reset IE, ook alle persoonlijke settings laten wissen?
toolbars enzo die laden (en verbinding zoeken direct ...)

bsc
14 november 2013, 19:07
Bedankt voor al de snelle reacties,
Ik heb mijn proxy instellingen nagekeken en hier stond enkel "instellingen automatisch detecteren" aangevinkt.
Bij het uitvinken van deze optie werkt mijn internet explorer nu plots thuis wel.
Allemaal erg bedankt.

PROBLEEM OPGELOST