PDA

Volledige versie bekijken : Algemeen Omschakelen naar Windows 8?

XYRIS
28 oktober 2013, 08:42
Hallo,

Ik zit met een dilemma..
Momenteel bezit ik deze pc:

Amd Phenom ll X4 955
Gigabyte MA790XT-UD4P
4gb Corsair Twinx XMS3 1600
Gigabyte GTX660TI-OC 2GB
WD Raptor 10k 150gb & 640gb
Samsung T220

Binnen een maand zou ik mijn Raptor hd (os hd nu) vervangen door SSD.
Daarbij komt direct de volgende vraag:

- upgraden naar windows 8?

=> ik ben nogal sceptisch tegenover nieuwe gebruik, dus zou ik deze gewoon
zoals alle windows gebruiken met het gewone bureaublad (is gewoon instelling toch?)

verder is de vraag: haal ik dan veel voordeel TOV Windows 7? (momenteel 32-bit)

Nog bijvermelden dat ik 64bit zou nemen om dan meer geheugen bij te steken wat nu geen
effect heeft met de 32bit beperking

dus: SSD + (op termijn 4gb -> 8 of meer)

windows 8 64 bit...
windows 7 64 bit...

JoskeVermeulen
28 oktober 2013, 09:23
De vermelde hardware upgrade is zeker aangeraden maar W8 is een persoonlijke keuze.
Ikzelf vond W7 nét ietsje beter maar voor dat beetje blijf ik toch liever W8.1, geen interesse om alles opnieuw te installeren en ik ben ondertussen al gewend geraakt aan de belangrijke sneltoetsen. Het is er in ieder geval niet slechter op geworden zoals Vista.

ps. enkel de (Windows) Apps zijn shit dus die heb ik er sowieso afgesmeten, desktop programma's zijn veel gemakkelijker en uitgebreider.

Aap
28 oktober 2013, 13:37
verder is de vraag: haal ik dan veel voordeel TOV Windows 7? (momenteel 32-bit)

Voordeel? Windows 8 start sneller op, maar is ook alles. Voor de rest heb je een duale grafische omgeving. (startscherm en bureaublad). Als je graag wisselt tussen de twee, is windows 8 iets voor jou. Windows 8 brengt je terug naar flatland, als je dat graag hebt.

XYRIS
28 oktober 2013, 19:12
Voordeel? Windows 8 start sneller op, maar is ook alles. Voor de rest heb je een duale grafische omgeving. (startscherm en bureaublad). Als je graag wisselt tussen de twee, is windows 8 iets voor jou. Windows 8 brengt je terug naar flatland, als je dat graag hebt.

Kan ik perfect dan windows 8 gebruiken zoals alle vorige windows?
had precies gelezen dat het met de 8.1 niet meer zou kunnen?

buiten sneller booten niet echt veel voordeel buiten dat het nieuw is enz.
Nuja, wil laptop ook aankopen, als nieuwe is kan ik daar al wennen aan windows 8,
indien al iets oudere is niet :-).

verder werkt alles in windows8? (zoals games en dergelijke)

Aap
28 oktober 2013, 19:39
Kan ik perfect dan windows 8 gebruiken zoals alle vorige windows?
had precies gelezen dat het met de 8.1 niet meer zou kunnen?

Het grotendeel (99%) programma's diegeschreven zijn voor windiws 7, zullen ook werken voor windows 8.

verder werkt alles in windows8? (zoals games en dergelijke)

Er zijn soms problemen met stuurprogramma's voor windows 7 als je die gebruikt voor windows 8. Normaliter werken stuurprogramma's van windows 7 ook op windows 8. In de praktijk kan er hier en daar een foutje inzitten. Met de tijd zal dat in orde komen, denk ik.