PDA

Volledige versie bekijken : Software Photoshop logo plaatsen op veel afbeeldingen

latiaz
25 oktober 2013, 20:14
Ik heb een hele lading afbeeldingen die voorzien moeten worden van een logo.

De afbeeldingen zijn allemaal exact vierkant, maar variëren van maat. Hoe kan ik nu snel alle afbeeldingen voorzien van dit logo rechtsonder in de hoek? En zo dat het logo steeds 40% kleiner is dan hij is als hij geplaatst wordt? (Als ik Place doe wordt het logo automatisch canvasvullend van de linkerrand tot de rechterrand. Vanaf dat formaat dus 40% verkleinen, zodat de verhouding bij alle afbeeldingen hetzelfde is)

Hoe kan ik dit snel doen? Ik heb het via een action geprobeerd, maar dit lijkt hiervoor niet geschikt te zijn.

JoskeVermeulen
25 oktober 2013, 22:50
Denk dat je eens naar Automated Batch of Script moet kijken, is echter lang geleden dat ik het ooit eens gebruikt heb dus kan het niet direct zo uitleggen.

eS
26 oktober 2013, 12:33
kijk eerder eens naar watermark optie (geen idee of photoshop dit heeft bij export opties, lightroom sowieso). Anders een aparte tool als light image resizer, die kan dit ook.

TrainXD
29 oktober 2013, 17:30
Voor mijn foto's die ik upload gebruik ik altijd Phatch. Een gratis programmaatje. Je hebt wel Python nodig (Op Ubuntu zoals bij mij kan ik dat meteen installeren). Je kan er vanalles meedoen en is erg snel.

Phatch - Photo Batch Processor (http://photobatch.stani.be/download/index.html)