PDA

Volledige versie bekijken : Ik was er live bij ... (national en internationaal voetbal)

|steven|
23 september 2013, 16:13
Een topic waar je kan aangeven welke match je live (in het stadion!) zag is/was er nog niet. Bij deze misschien interessant om ervaringen te delen, te bundelen en tips te geven (zo ruim mogelijk) voor geïnteresseerden. Bedoeling is om zowel nationale als internationale ervaringen te delen. Nu, als je om de 2 weken naar je naburige 4de provincialer gaat kijken is het weinig zinvol om dit telkens te melden (1 keer volstaat)

Het is niet de bedoeling dat X hier komt melden dat Y goed zot is om zoveel te betalen voor zo een "kutploeg". Het is een eerder om elkaar te helpen, in de richting te stuwen om het gewenste resultaat voor iemand te verkrijgen. Een opbouwend topic dus.

Vragenlijst

Welke match + datum?
Hoe aan ticket geraakt?
Prijs van ticket
Plaats in het stadion
Hoe op de wedstrijd geraakt en terug thuis?
Kort verslag van de wedstrijd
Hoe was de sfeer?
Anekdote
Andere

puni
23 september 2013, 16:27
OHL elke twee weken, abonnement inclusief PO II voor 'maar' 200 euro in de K(op). Elk weekend ook vierdeprovinciale voetbal bij Lovenjoel als délegé/trainer in opleiding. En normaal ga ik dit of volgend jaar Dortmund via via ook eens doen via onze T1 (160 euro all in).

Jepjep
23 september 2013, 16:29
Ik ben van plan om in de nabije toekomst naar dortmund te gaan. Ik zal hier terugkomen na mijn tripje.

Tot nu toe alleen naar wedstrijden van de rode duivels gaan kijken en 1 keer naar anderlecht met een die hard anderlecht sup.(2 seizoenen geleden, de kampioenswedstrijd tegen club). Ik voelde mij niet echt thuis tussen die barbaren :unsure:

Kenneke10
23 september 2013, 16:33
Welke match + datum? augustus 2003 Dortmund - Club Brugge 2-1 winst na penaltys
Hoe aan ticket geraakt? supporters lokaal
Prijs van ticket 50€
Plaats in het stadion achter de goal vak weet ik niet.
Hoe op de wedstrijd geraakt en terug thuis? bus rit 5u heen 5u terug
Hoe was de sfeer? prachtige sfeer , zowel van duitse fans als van brugse
Anekdote -
Andere stadion en sfeer 9/10

Logos
23 september 2013, 16:36
Welke match + datum?

AC Milan - FC Barcelona 20 februari 2013

Hoe aan ticket geraakt?

Penya Barcelonistas de Gante via Penya Fanatiek

Prijs van ticket

33 EUR (CL)

Plaats in het stadion

Bovenste ring achter de goal (vogelnest)

Met de bus vanuit Zonhoven naar Milaan en terug, geen aanrader!

Heenwedstrijd in de achtste finales van de Champions League. Ik zag een sterk Milan dat al vroeg op zoek ging naar de eerste goal. Barcelona was nergens en dit over de hele match. Na de rust wist Milan een eerste keer te scoren in de persoon van Boateng. Barcelona dicteerde dan wel de wedstrijd maar mocht alle hoop opbergen na de 2-0 van Muntari. Nooit een vuist kunnen maken en stukgelopen op een stug maar bijzonder efficiënt Milan.

Was ik er maar bij geweest in de return in Nou Camp...

Hoe was de sfeer?

De sfeer in San Siro was fenomenaal. De stadionomroeper alleen al, die bij elke naam die hij scandeert een kleine 80000 man in vuur en vlam zet, de tifosi voor de wedstrijd, de 12-jarigen die in het vak onder ons meer met de Barça supporters bezig waren dan de match (met de bijbehorende bewegingen en bekende Italiaanse scheldwoorden). Prachtig stadion en een geniale sfeer, heel anders dan bv in Camp Nou. Enige jammere was dat we echt in de nok van het stadion zaten en we achter een deel glas en een deel netten zaten. Goed gezien voor de veiligheid weliswaar maar toch storend door de grote afstand tot het terrein. Bij uitwedstrijden is het uiteraard niet te kiezen en we waren uiteindelijk maar met zo'n 1800 Barçasupporters afgezakt, maar toch.

Tijdens het uur dat we moesten wachten na de match, alvorens ons vak te verlaten, wel plezier gehad met enkele spelertjes die op het veld show stonden te geven.

Anekdote

Was nog niet in Milaan geweest en al helemaal niet in San Siro maar het was toch de moeite waard. Veel Interisti ook die ons geluk wensten en met ons op de foto wilden in de stad, net als de honderden Japanners die niet wisten wat hen overkwam. Jammer van de lange en ongemakkelijke busrit en de plaatsen in het stadion, maar al bij al (ondanks de pandoering die Barcelona kreeg) een mooie ervaring!

NemesisBE
23 september 2013, 16:36
* Bijna elk weekend naar mijn broer kijken in vierde klasse C (KFC Sint-Job). Thuismatchen zijn 10 euro, uitmatchen tussen 8 en 10 euro. M'n andere broer speelt in 2de prov B in Antwerpen bij KFCE Zoersel, dat is 5 euro/match.

* Buitenland ben ik 1x naar Barcelona geweest tegen Villarreal. Maat zat daar op soort van Erasmus voor 7 maand. Dus verblijf was gratis. We zaten achter de goal in de 1ste ring en onze tickets kosten rond de 60 euro. Bijzonder makkelijk bereikbaar (heen & terug) via de metro, ook al zat er 80.000 man in't stadion. Stadion op zich is indrukwekkend, de supporters allerminst. Vooral anti-supporteren (toen Villarreal 0-1 voorkwam via Nilmar) en dan nog wat met witte zakdoekjes zitten wapperen omdat den arbiter zogezegd tegen hen floot. Tijdens de eerste helft was ook iedereen iets aan't eten (hot dogs, boterhammen, ...) en na de rust zaten ze allemaal te zabberen op van die gezouten zonnebloempitten. Dus qua sfeer vond ik Barcelona tegenvallen, maar de atmosfeer is wel magisch (grinnik).

Kenneke10
23 september 2013, 16:42
Welke match + datum? sepetmber 2005 FC Bayern Munchen - Club Brugge groepsfase CL
Hoe aan ticket geraakt? Supporters lokaal
Prijs van ticket 50€
Plaats in het stadion Bovenste ring
Hoe op de wedstrijd geraakt en terug thuis? busrit +- 8u
Kort verslag van de wedstrijd 1-0 goede match van club maar bayern was maatje te groot.
Hoe was de sfeer? goed .
Anekdote Eerste thuis match van bayern in de CL in hun nieuwe alianz arena
Andere stadion 8/10 Sfeer 7/10

In Belgie elk eersteklasse stadion al vier tot zes keer bezocht op uitzondering van OHL en de Ghelamco arena.

Beste sfeer en zicht ( standard )

Slechtste Zulte Waregem met grote voorsprong.

puni
23 september 2013, 17:09
Bijna vergeten, ook al thuis in STVV, Barça (2x) en Espanyol gaan kijken, en op verplaatsing met OHL in Mechelen en Westerlo. Die laatste twee waren zeer aangenaam, mede omdat we twee keer de drie punten meepakten naar huis natuurlijk. :unsure:

Kenneke10
23 september 2013, 17:22
Westerlo is een heel leuke verplaatsing ( toen we nog het ganse vak achter doel kregen ).

Mechelen vind ik wat minder gezien ze dat uitvak sinds enkele jaren nog kleiner gemaakt hebben .

Stvv is echt een ramp als je met duizend man door een opening van 2 meter moet :doh:

pablohoney
23 september 2013, 17:45
in 2011 naar de Champions League finale Barca - Manu op Wembley gaan kijken.
tickets gewonnen via HLN :p
echt prachtige plaatsen recht op de middenlijn, redelijk hoog nog maar wel fantastisch zicht.
vervoer van en naar stadion, en naar londen was allemaal geregeld.
komt er nog is bij dat sfeer in de stad en in het stadion super was, en de match zelf ook uistekend was :p
super ervaring!

J.Brown
23 september 2013, 17:59
Welke match + datum?

Europa League finale 2013, Benfica - Chelsea in de Amsterdam Arena

Hoe aan ticket geraakt?

Ticket online verkregen via loting, blijkbaar veel geluk gehad dat ik tickets heb kunnen krijgen

Prijs van ticket

80€

Plaats in het stadion

Vak van Benfica (Noord dacht ik)

:cool: Seat Ibiza met 4 man in

's morgens vroeg vertrokken, mijn ontbijtkoeken waren nog niet op of we waren al toegekomen in Amsterdam. Namiddag doorgebracht in centrum en de Benfica-village. Ik was voordien nog nooit in de Amsterdam Arena geweest. Prachtig stadion, daar kunnen wij in België enkel van dromen. Qua faciliteiten is dit fantastisch, ook geen moment file gehad en probleemloos een parkeerplaats gevonden. Enigste minpunt is het pisbier.

De wedstrijd zelf was goed, tot de laatste minuut was het spannend en ik ging ervan uit dat er verlengingen gingen komen... tot Ivanovic zijn knikker tegen de bal zette in de laatste minuten, een domper. Jammer dat Chelsea toen gewonnen heeft. Je voelde aan dat Benfica het deksel op de neus ging krijgen na een resem gemiste doelkansen. Hazard niet aan het werk kunnen zien aangezien die toen geblesseerd was.

We zaten in het vak van Benfica en daar was er enorm veel sfeer. Ik verstond geen geen zeik van hun supportersliederen, maar los van dat was het echt indrukwekkend.

Anekdote

De uren voor de match in de Benfica-village waren heerlijk. Zowel Chelsea en Benfica supporters door elkaar, de drank bevorderde wel de verbroedering :unsure:. Het supporterslied van Benfica (https://www.youtube.com/watch?v=BIN2cZ5P-MU) ga ik niet snel vergeten, kreeg er kippenvel van toen ze er met duizenden stonden te zwaaien met hun sjaal. Fantastische supporters.

Leuk topic btw, woensdag ga ik naar White Star - Standard.

Racing_Genk
23 september 2013, 18:10
Hier was ik bij als klein manneke: KRC Genk - KV Mechelen (2002-03) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=yRu6vLd0tbs)

9-0 tegen Mechelen :)

Fella
23 september 2013, 18:37
Abo bij Waregem, voor de rest niets speciaals eigenlijk. Hier en daar eens een uitwedstrijd/Europese wedstrijd.

Kenneke10
23 september 2013, 18:39
beker finales in het koning boudewijn stadion Moeskroen - Club 1-3 , Club Brugge - Beveren 4-2, Germinal Beerschot -Club Brugge 2-1 en standard - Club Brugge 0-1.

Heel slecht zicht in het stadion, wel altijd goede sfeer beste was tegen standard ook de enige die s' avonds gespeeld is van degene die ik geweest ben .

|steven|
23 september 2013, 19:07
Heel recent:

Welke match + datum?
West Ham United - Everton, 21 september 2013
Hoe aan ticket geraakt?
Besteld via West Ham United ticket office, heel simpel, betalen via MasterCard, ticket word je bezorgd via De Post, nu al kun je tickets bestellen voor "the big six" (Man. Utd, Man. City, Chelsea, Arsenal, Tottenham & Liverpool)
Prijs van ticket
55 pond
Plaats in het stadion
Alpari Stand, Lower, maar wel op 1 na hoogste rij, min of meer in het midden van het veld, prima plaats
Naar Londen met de Eurostar (ook voor nog een andere wedstrijd), en dan in Londen de Underground, Hammersmith & City Line, Upton park stop.
Station Upton Park verlaten en dan is het alsof je ogen openen, straat meteen goed vol, al ruim een goed uur voor de wedstrijd. West Ham nam het initiatief maar de 1ste goede kans kwam er voor Everton via Mirallas. Het is toch West Ham die als eerste scoort via een schot (afwijkende bal) van Morrison. Ruststand 1-0

In de tweede helft neemt Everton het spel volledig over, Lukaku is Jelavic komen vervangen en het spel van Everton is veel beter geworden. Jelavic verloor enorm veel duels. Via een mooie vrijetrap maakt Baines 1-1.

Everton blijft nadien de gevaarlijkste ploeg maar het is toch West Ham die op penalty 2-1 maakt, na een goede inspanning van invaller Petric. Op Petric wordt blijkbaar veel gerekend door de blessure van Caroll en het zwakke spel van Maiga (volgens mij is dat geen PL materiaal)

Everton komt terug langszij door alweer een knappe vrijetrap van Baines. Jääskeläinen kreeg daarmee al 3 doelpunten uit een vrijetrap in de netten. Perfect getrapt of toch ergens zijn fout?

Everton wint de wedstrijd door een laat doelpunt van Lukaku. Zowel Mirallas als Lukaku speelden een zeer goede wedstrijd.

Hoe was de sfeer?
Beetje tegenvallend, bij de intrede van de spelers was er "forever blowing bubbles", maar daarnaast vond ik het maar zwakjes.
Anekdote
De kerel naast mij was nogal een luidruchtig type en ik kon me maar moeilijk inhouden om niet te lachen wanneer hij James Collins een "world class defender" noemt.
Andere
- Ticketprijzen liggen aan de hoge kant, vind ik, dat in combinatie met het mindere voetbal (of was dit toevallig?) is wellicht een oorzaak waarom het feitelijk heel gemakkelijk is om aan een ticket te geraken.
- Al vroeg voor de wedstrijd lopen die straten vol met supporters (gemengd) zonder problemen
- West Ham mist mijns inziens voetballend vermogen, die hebben echt weinig klaargespeeld. De afwezigheid van pakweg Carroll en Downing zal wel een rol spelen.

puni
23 september 2013, 21:50
Westerlo is een heel leuke verplaatsing ( toen we nog het ganse vak achter doel kregen ).

Mechelen vind ik wat minder gezien ze dat uitvak sinds enkele jaren nog kleiner gemaakt hebben .

Stvv is echt een ramp als je met duizend man door een opening van 2 meter moet :doh:

Dat vak van Westerlo is inderdaad ideaal, wij kregen daar twee seizoenen geleden ook het hele vak (waren toen wel met een man of 800). Precies een thuismatch toen.

Mechelen vond ik qua grootte meevallen eigenlijk, ge zit nog redelijk goed en het zicht valt er heel goed mee.

NemesisBE
23 september 2013, 21:53
Niet echt een match gezien, maar wel zelf gespeeld in Bernabeu :D Via bwin gewonnen met het 'fangame'. Geweldige ervaring! Hotel naast het stadion, alles erop en eraan. Tour in het stadion met als eindpunt de kleedkamer waar onze outfits lagen. Oplopen met CL hymne door de stadionspeakers en dan 2 matchkes gespeeld van 2x 15'. Dan receptie naast het veld. Dag nadien een citytour met een bus en in de namiddag een lunch van om en beide 2u vol hapjes, tapas en desserts. De vlucht van en naar moesten we zelf regelen, maar ik kreeg 500 euro om dat te fixen. Taxi van en naar de luchthaven was geregeld door bwin met een privé-chauffeur :D

Kenneke10
23 september 2013, 21:56
Met alle respect voor ohl, maar als brugge komt hebben die sowieso 1000+ man mee en dat vakje in mechelen is gewoon te klein.
Idem voor lokeren die hebben ook de bezoekers nu zo een hoekje gegeven waar er amper 500 man in kan :(

Jepjep
23 september 2013, 21:56
You lucky motherfucker.
Gespeeld tegen andere winnaars of zaten er ook bekenden tussen?

NemesisBE
23 september 2013, 21:58
Twas tegen andere winnaars, in totaal een goei 40 mensen vanuit heel Europa. (de 2 Britse Joden in ons team hebben het verkakt btw :angry: ).
Twas half juni, dus alle shotters lagen te chillen in een Zuiders oord of waren op weg naar de Confed cup in Brazilië... dat was het enige jammere!

chomo
23 september 2013, 23:28
Wat en wanneer: Chelsea-Fulham, afgelopen zaterdag 21/09

hoe: via onze Belgische supportersclub van CFC (Mighty Blues Belgium)

prijs ticket: 55£

plaats: Vrij dicht tegen het veld, onderste deel van de Matthew Harding stand (wel zowat de slechtste plaatsen die ik ooit heb gehad op Stamford Bridge, tegen de cornervlag gedrukt)

Hoe: Ditmaal met de Eurostar, heb er een weekendje met de vriendin van gemaakt, normaal gezien is het met de bus op en af te doen. (prijs hiervan € 125)

Kort verslag: zwakke match, onherkenbaar CFC, alleja het CFC van de afgelopen weken dus...Mikel die scoort, dat zegt genoeg zeker?

Sfeer: eigenlijk vrij rumoerig, door het zwakke spelniveau heb ik wel vrij veel geboe gehoord, en dat heb ik persoonlijk nog niet zoveel op Chelsea gehoord.

Tips: voor mensen die van plan zijn regelmatig te gaan, maak je lid van een supportersclub dat is de gemakkelijkste en goedkoopste manier om aan tickets te geraken. ook hoef je in principe niet teveel in te zitten met vervoer. Ik zit nu al meerdere jaren bij de club. en zeker de verre verplaatsingen (met overnachting) binnen de UK zijn echt de max!

Général Zantas
24 september 2013, 00:24
Welke match + datum? GIF Sundsvall - Ljungskile / 07 07 2007
Hoe aan ticket geraakt? Gekocht aan het stadion zelf
Prijs van ticket? Geen idee meer, alleszins niet erg duur.
Plaats in het stadion? In de spionkop, achter de goal.
Hoe op de wedstrijd geraakt en terug thuis? Tijdens vakantie in Zweden bij ne maat.
Kort verslag van de wedstrijd? Te lang geleden om me er echt veel van te herinneren. 3-0 gewonnen, zeer leuke sfeer. De ex-coach van Sundsvall was coach bij Ljungskile dat seizoen, en zijn oud-beroep was buschauffeur, dus werd er vrij veel over geroepen en gezongen, best grappig.
Hoe was de sfeer? Voor Zweedse tweede klasse echt wel goed. Al werden de ultra's van GIF Sundsvall vaak uitgeroepen tot meest sfeervolle van het land.

Voor de rest al enkele jaren een abo bij Beerschot, ook de bekerfinale in 2005 bijgewoond.
Helaas nooit een wedstrijd in Dublin bijgewoond.

fearofthedark
24 september 2013, 10:15
oa 2 keer in het uitvak op anderlecht voor Anderlecht - AEK athene in de Europa league.
via via aan tickets geraakt in griekenland (werden enkel in athene verkocht) om zo op de dag zelf te kunnen afspreken met een bende zotte grieken en een feestje bouwen

ook keer naar Bayern Leverkusen - Werder bremen geweest (1-1), was iets van een 34 euro per persoon, top dag gehad, met een 5tal antwerpsupporters naar daar gereden met 2 wagens en verbroedert met onze duitse medemensen, die ons voor zot verklaarden om naar duitsland te rijden voor een match van leverkusen enkel en alleen om dat HPL daar werkt.

Belgie - Azerbijdjan (europse kwalificatie wedstrijd) (4-1)
aanwezig met een gratis ticket als jeugdscout

en 1 keertje Feyenoord - AZ (2012) met als inzet de 3de plaats

voor de rest een heleboel matchen van antwerp zowel uit als thuis, met enkele memorabele verplaatsingen (vooral in 2de klasse) naar onder andere Tournai, mechelen, kortrijk, wetteren, standard, ...

exCite
24 september 2013, 10:52
Welke match + datum?
Liverpool - Wigan 17 november 2012

Hoe aan ticket geraakt?
Liverpool Website (Membership Ticket Sale)

Prijs van ticket
55 EUR

Plaats in het stadion
Vak ME vanboven, goed zicht.

Vrijdagnamiddag/avond met de auto vertrokken richting Amsterdam (Schiphol), om van daar met easyJet richting Liverpool te vliegen.
Daar dan een taxi genomen naar het YHA hostel.

Zondagavond dan de bus naar John Lennon Airport en met easyJet terug naar Schiphol en na iedereen thuis afgezet te hebben met de wagen rond 00.30h thuis.

Liverpool domineerde eigenlijk de hele wedstrijd en Suarez was ijzersterk. Een logische 3 - 0 overwinning was het gevolg, top dus, zeker omdat dit mijn eerste trip richting Anfield was.

Hoe was de sfeer?
Geen topmatch, dus wel goed, maar niet uitbunding, al was de sfeer en beleving rond het stadion geweldig.
Van 2 uur tevoren al heel veel volk op bussen richting Anfield, in pubs en op straat. Een heel andere beleving dan hier in België vond ik dat.

Anekdote
Eerste keer in Liverpool en op Anfield en tweemaal een geweldige ervaring. Anfield was een topervaring en Liverpool is een heel leuke stad, zowel overdag als 's avonds.

Extra info
Om anderen die misschien ook eens naar Liverpool willen afreizen een idee te geven, geef ik jullie hier nog wat prijzen mee.

YHA Hostel (2 nachten): ~70 euro p/p
easyJet vlucht uit Amsterdam: ~70 euro p/p
Parking Schiphol: 44 euro (bij ons gedeeld door 4)
Ticket Match: ~55 euro

Wij hebben toen ook de Museum & Stadium Tour gedaan, die kostte ~19 euro p/p denk ik.
TIP: Doe die niet op matchday, dan worden er stukken afgesloten.

Totaal p/p dus ~206 euro (zonder Stadium Tour) + drank en eten.

Drank: Een pint (lager, strongbow cider, ...) kost je 3 pond, ongeveer 4 euro toen, nu blijkbaar 3.55 euro.
Eten: zoals hier dacht ik, je kan als je dat wil op restaurant gaan, of je eet fastfood (fish & chips, Burger King, ...). Probeer zeker eens chips met vinegar en gravy!

Voorbeeld van bierprijzen: http://www.theshipandmitre.com/real/

Chilliewillie88
24 september 2013, 19:06
Welke match + datum? augustus 2003 Dortmund - Club Brugge 2-1 winst na penaltys
Hoe aan ticket geraakt? supporters lokaal
Prijs van ticket 50€
Plaats in het stadion achter de goal vak weet ik niet.
Hoe op de wedstrijd geraakt en terug thuis? bus rit 5u heen 5u terug
Hoe was de sfeer? prachtige sfeer , zowel van duitse fans als van brugse
Anekdote -
Andere stadion en sfeer 9/10

Deze was ik er ook :) nog wel in de loges van Dortmund, leuke avond!

Kenneke10
25 september 2013, 16:05
Deze was ik er ook :) nog wel in de loges van Dortmund, leuke avond!

Dat was gewoon van de hel na de hemel, butina die na 2 minuten de bal onder zen schoen laat glippen en erna de held was met de penaltys :love:

Davy C.
25 september 2013, 17:55
Abo op club brugge vak 211, €165
alle thuiswedstrijden van KFC Sint-Joris Sportief (4e provinciale B w-vl), €4 per match
alle thuiswedstrijden en nu en dan een uitwedstrijd van zaalvoetbalclub Rapid Young Stars (1e prov w-vl), binnenkort mee als délege

Ook al meegeweest naar tottenham -fcb in 2006, 3-1 verloren
Barça - Roya Vallecano in 2013 5-0

edit: rode duivels tegen servië ook gedaan

|steven|
25 september 2013, 18:23
Welke match + datum?
Arsenal - Stoke City, 22/09/2013

Hoe aan ticket geraakt?
Red Membership bij Arsenal, en dan meteen ticket besteld via de website van Arsenal, toen de kaarten voor Red Members beschikbaar waren.

Prijs van ticket
55 pond

Plaats in het stadion
Upper Tier, vak 92, ongeveer in het midden van het veld, in het midden van de tribune.

Eurostar, dan Underground, Piccadilly Line, stop op Arsenal Underground. (terug naar huis via Eurostar)

3-1 winst, geen supermatch gezien, maar zeker ook niet slecht. Vrij efficiënt gespeeld.

Hoe was de sfeer?
Beter dan verwacht. Ik dacht op Arsenal een "dood" publiek te zien/horen, maar dat viel echt goed mee.

Anekdote
- Officieel was de wedstrijd SOLD OUT, maar ik zag toch nog veel lege plaatsjes.

Andere
- Een match van Arsenal gaan bekijken is niet zo simpel als je minstens geen Red Membership hebt. Uit commercieel oogpunt kan ik best begrijpen dat Arsenal dit toepast. (Red Membership kost min. 31 pond) maar anderzijds vind ik het toch heel jammer als fan. 1 Red Membership = 1 toegangskaart. Als je dus naar Arsenal eenmalig wilt gaan kijken met vrienden/familie/kennis/... dien je voor elke plaats een Red Membership hebben. Of je moet gaan naar een wedstrijd die in General Sale wordt verkocht, maar dat zijn er niet ontzettend veel (League Cup of FA Cup)
- Prijspolitiek: laten we eerlijk wezen, afhankelijk van de category (Stoke was Category B) zijn de prijzen best aan de hoge kant.

dweil
26 september 2013, 14:42
Welke match + datum?
RSC Anderlecht - KAS Eupen, 25/09/2013

Hoe aan ticket geraakt?
Nog snelsnel beslist om te gaan dus aant stadion zelf.
Prijs van ticket
€10
Plaats in het stadion
S11, den A2 van vroeger.
Auto 20min.
7-0 winst, 7 goals voor 10 euro, kmag niet klagen!
Hoe was de sfeer?
Laten we zeggen, dood in mijn vak (tijdens competitie altijd vol en tis een sfeervak). Maar achter de goals waren ze toch wat aant feesten.
Anekdote
Voor het eerst ooit op sporting niet moeten aanschuiven voor pintjes. Win!
Prijspolitiek
€10 is wel cheap. Ik betaal €45 per champions league match binnenkort..

Kenneke10
29 september 2013, 02:12
Waar blijven de verslagen van de members die alles van voetbal weten :), maar wellicht nog geen stadion in het echt gezien hebben. En hun matchkes via streams volgen :D

NemesisBE
2 oktober 2013, 11:03
Welke match + datum? Ajax - AC Milan, 01/10/2013

Hoe aan ticket geraakt? Via de website, Volderke had een Ajax clubkaart!

Prijs van ticket: 67,5 euro

Plaats in het stadion: in de onderste ring op rij 23, recht op de middellijn. vak 121

Hoe op de wedstrijd geraakt en terug thuis? met de auto ongeveer 2u rijden tot Volderke zenne crib in Osdorp, dan met tram en metro naar stadion. Omgekeerde beweging om terug thuis te raken ...

Kort verslag van de wedstrijd: Milan speelde de eerste helft ontiegelijk zwak. Je zag niet dat het ooit een Europese grootmacht was... Ajax speelde vrank en vrij, maar slaagde er niet in echte kansen af te dwingen. Behalve dan dat heerlijk schot van Fischer denk ik dat net naast ging. Tweede helft had Milan er meer goesting in en kroop Ajax na het uur helemaal achteruit, maar ook Milan kon niet echt kansen bijeen voetballen. Al speelde Balotelli wel een zeer goede match op de eiland vooraan. De 1-0 was een gigantische ontlading (nooit gedacht dat ik zo zou kunnen supporteren voor een club waar ik weinig voeling mee heb), de 1-1 was echt triest. Een ouder koppel naast mij was net niet aan't wenen denk ik ...
Poulsen was de slechtste man op het veld, samen met Muntari. Duarte vond ik de eerste helft super, Balotelli de tweede helft. En hoewel Mexes niet kan voetballen, was dat toch een beer achteraan bij Milan.

Hoe was de sfeer? Tijdens de wedstrijd zelf was de sfeer matig, maar voor de match en tijdens de rust was het best aangenaam. Ook grappig hoe elke Nederlander rondom mij de match aan het analyseren was in hun sappige taaltje :p

Anekdote: Toen de penalty viel voor Milan, vroeg de vrouw die voor me zat aan mij of het penalty was, echt met gigantische wanhoop in de ogen... kon ik natuurlijk ni veel op zeggen :D

Andere: jammer dat je enkel drinken kan kopen met een ArenA clubkaart, kheb dus dorst geleden tot bij Volderke thuis :D

Alcoholic Punk
2 oktober 2013, 16:07
Welke match + datum?
Menige thuis en uit matchen van West Ham
Hoe aan ticket geraakt?
Lidkaart en soms via Belgische supportersclub waar ik lid ben.
Prijs van ticket
Gemiddeld zo'n £40 ofte rond de €50
Plaats in het stadion
Enkele jaren naast de bezoekers, daarna verhuisd naar de Bobby Moore Lower (recht tegenover oude plaats)
Bij uit matchen uiteraard in het ons toegewezen vak.
Soms mee met supportersclub en dus met de bus.
Anders telkens met de auto.
Meestal verliest West Ham ;)
Hoe was de sfeer?
Het is niet meer wat het was. Premier League is algemeen redelijk saai geworden qua sfeer. De "goeie oude tijd" komt niet meer terug.
Anekdote
Veel te veel.
Andere [/QUOTE]
Uitmatchen zijn sowieso beter qua sfeer en beleving.
Ging vroeger tussen de 15-20x op een seizoen. Nu nog 1-2x

fraaanche
2 oktober 2013, 17:03
De laatste wedstrijd van Beerschot VAV (stamnummer 13) in 1999. Ik was te jong om toen echt goed te begrijpen wat er gebeurde, maar ik zal de emotionele sfeer van die dag nooit vergeten.

Overigens ook de laatste match van 'Germinal' Beerschot meegemaakt in eerste klasse op Cercle Brugge. Met het idee dat het de laatste keer was dat we voor Beerschot konden supporteren. Al goed is dit nieuwe project uit de bus gekomen en hopelijk kan ik het ooit nog meemaken dat we terug in eerste klasse zitten. En anders heb ik toch maar mooi de laatste meegemaakt :p

Schummi88
2 oktober 2013, 18:22
Lazio - Empoli
PSG - Sochaux
Club Brugge - Anderlecht
België - Nederland
Racing Genk - Cercle Brugge (beker)
Cercle Brugge - Gent

Dat moet zo wat het voornaamste zijn. Misschien dat ik er nog één vergeet. Binnenkort van plan om een match in Nederland, Duitsland en Engeland te gaan kijken :).

Weebl
2 oktober 2013, 19:07
Waar blijven de verslagen van de members die alles van voetbal weten :), maar wellicht nog geen stadion in het echt gezien hebben. En hun matchkes via streams volgen :D

Ikke vorig jaar CL abo op Ajax me edraket en volderke, joeee

fernand
14 oktober 2013, 16:01
2011 Champions League finale in London - Manchester United - Barcelona
2012 Halve finale Champions League in Barcelona : Barcelona - Chelsea
2012 mini abonnement Champions League Anderlecht.
2013 halve finale Champions League in Madrid : Real Madrid - Dortmund

volgende zal een competitiematch van Real Madrid zijn waarschijnlijk :p

ldj
14 oktober 2013, 19:51
In België niet echt veel gezien eigenlijk, Cristal Arena en Sclessin. Heizel natuurlijk ook 2x bekerfinale KRC Genk.

In Duitsland: FC Köln tegen VfB Stuttgart, Dortmund - Juventus en Duitsland - Italië (allebei vriendschappelijk), Leverkusen tegen KRC Genk voor de CL, dan in VfB Stuttgart tegen Barcelona, ook CL. En Bayern München - Juventus in 2009, groepsfase CL, 600 km rijden voor een 0-0 :D Wel prachtig stadion de Allianz Arena!

In Spanje Atletico - Malaga gaan zien (kaarten via Courtois, kameraad kent hem), en stadion tour in Bernabeu gedaan, echt een tempel! Camp Nou en Espanyol de stadion tour gedaan, en ook in Frankrijk stadion van PSG en Stade de France.

In Italië 3x Juventus in het nieuwe stadion gezien (prachtig stadion), thuis dus tegen Novara (2-0), Siena (0-0) en Bologna (2-1, last minute doelpunt van Pogba, heerlijk!). En 1x in San Siro voor Milan - Fiorentina.

Dringend eens in Engeland een wedstrijd meepikken! :)

TeeJay
14 oktober 2013, 21:07
Als fan van de Gantoise heb ik in België alles al gezien, dus daar is niet zo heel veel over te vertellen. Ook op Europese wedstrijden bij o.a. PSG (Anelka, Okocha), Valencia (D. Villa, Kluivert), AS Roma (Totti) en Feyenoord was ik erbij.

Verder ben ik in Nederland in 2003 naar Ajax - Roda JC geweest, met onder andere Ibrahimovic, Van der Vaart, Sneijder, Chivu, Maxwell en Jelle Van Damme en Tom Soetaers (:p) op het veld.

Maar het zotste qua sfeer en beleving was toch wel een wedstrijd in Honduras, de finale van het kampioenschap tussen lokale grootmachten Olimpia en Motagua. Wat daar allemaal is toegestaan (vuurwerk afsteken van in de tribune etc.) en de passie van die supporters is redelijk onbeschrijfelijk. Ne voetbalwedstrijd bijwonen in Latijns-Amerika is iets wat iedereen die van voetbal houdt eens zou moeten meemaken.

Wilcao
14 oktober 2013, 22:15
Andere: jammer dat je enkel drinken kan kopen met een ArenA clubkaart, kheb dus dorst geleden tot bij Volderke thuis :D

Inderdaad jammer en ook veel te duur. De sfeer is vaak ook alleen maar goed als het goed gaat, anders is het echt matig. Ik heb bij MVV vaker meer sfeer meegemaakt dan bij Ajax. Nu gaan de meesten ook niet voor het voetbal naar MVV, dus dat kan het ook zijn :unsure:.

Klopgeest
15 oktober 2013, 09:37
Stadions geweest:
Club/Cercle Brugge
OH Leuven
Bergen
Waasland Beveren
KV Oostende
Anderlecht
Standard
Genk
---
Dessel (oud)
Westerlo
Antwerp
RWDM BRussels
KSK Heist
Geel
Lommel United (elke thuismatch sinds m'n 6e)
Eupen
Tubeke
Roeselare
-----
Doornik
Wetteren
Dender
-----
Bocholt VV
Hasselt
-----
Fortuna Dusseldorf
Karlsruhe (+ middenstip)
Bayern Munchen (+ middenstip)
-----
Koning Boudewijn Stadion
Arsenal
Roda JC
PSV

En van de meeste nog de tickets in het bezit;

TrickY.
15 oktober 2013, 10:28
Abo bij Zulte-Waregem
Gold abo Rode Duivels
In België alles gezien denkik..

Dortmund - Bayern dit jaar (supercup) + nog 2x Dortmund vorig jaar (vriend van mij heeft abo).
Laatste thuismatch Barcelona (twee jaar geleden - kampioenenviering).
PSV - Willem 2
PSV - Zulte-Waregem
Lille - ? (weet tegenstander niet meer, wel al in nieuw stadion)
Engeland - België in nieuwe Wembley :love:
Standard - Liverpool

Nabije toekomst: wedstrijd van Chelsea, Real & Feyenoord meepikken!

DoVyTn
15 oktober 2013, 14:47
1x West Ham - Sunderland, samen met Alcoholic Punk :)
1x Lens - Toulouse
1x Rode duivels (vorige campagne), vanavond pas voor de 2e keer dat ik daar raak...
1x Willem II

Jarenlang abo op KSV Roeselare, dit jaar niet meer (kan enkel nog op zaterdagavond gaan kijken)
6 jaar lang quasi iedere verplaatsing gedaan ook met KSV Roeselare, dus ook al veel 1e en 2eklassestadions gezien.

To-do: Dortmund & Sankt Pauli

boozeke
15 oktober 2013, 15:04
datums weetek ni exact meer, maar ik ben een paar keer gaan zien naar schalke 04,onderandere de laatste match in het oude stadion,waren 2 minuten 'meister',tot bayern een vrije trap kreeg in de 16...hatelijk.
Ook wilmots zijn laatste match in schalke shirt nog gezien,en zijn eerste match als trainer van schalke gezien.Aangeraakt via de supportersclub van lierse toen. Altijd betaald via onze pa.
Dan paar jaar derna,2009 volgens mij?, mijn eerste match gaan zien op White Hart Lane,was ook meteen verkocht.Tegen Watford,3-1,goal van Robinson nog zelfs. Boxing day ook nog een match tegen West Ham gezien, United,Chelsea,...
Prijzen varieëren nogal tegenwoordig van 27£ tot 47£, aan te geraken via flemish spurs.Koste mij 100 euro in totaal zoiets

Tah_b00nz0r
15 oktober 2013, 15:46
- Af en toe eens naar Lommel United kijken

- Gold abo RD dus alle thuismatchen + friendlies gezien van de huidige campagne op frankrijk na want toen zat ik op PP. Ook naar Engeland - België geweest op Wembley.

- Ajax - PSV ooit gezien met abo kaart van ne klant van mijn pa

- Chelsea - Shaktar vorig jaar in de CL. kaarten geregeld via Chelsea zelf dacht ik waar mn maat lid is. vervoer met de auto gedaan (shuttle)

Dit seizoen nog proberen schalke - chelsea mee te pikken in de CL

Kenneke10
16 oktober 2013, 02:07
Je hebt hier Club Supporters die elke week hun ploeg moeten volgen via streamkes , en drurf men kop op wedden dat ze het stadion stadion niet weten zijn , de naam Club supporter onwaardig .
Door naar Club te gaan steun je uw Club ook .

Weebl
16 oktober 2013, 11:29
Ma noem nekeer namen Kenneke!!!!

J.Brown
16 oktober 2013, 11:51
Weebl het lijkt mij nogal duidelijk dat hij naar jou verwijst. :s

Dr. Sheldon Cooper
16 oktober 2013, 11:56
Alsof de definitie van een voetbalsupporter naar een stadion gaan is :')
Ben genoeg in Brugge geweest maar de laatste jaren woon ik in Leuven tijdens de weekends dus dan is het onmogelijk om nog naar Brugge te rijden.

Maar het lijkt me idd duidelijk dat hij het op Weebl heeft.

BleKKie
16 oktober 2013, 11:58
Daar hoor ik alleszins niet bij hoor :cool:

Cerv.Be
16 oktober 2013, 12:14
Inderdaad, dat is wel heel kort de bocht. :')

Je hebt hier Club Supporters die elke week hun ploeg moeten volgen via streamkes , en drurf men kop op wedden dat ze het stadion stadion niet weten zijn , de naam Club supporter onwaardig .
Door naar Club te gaan steun je uw Club ook .

Ooit al aan gedacht dat mensen nog andere bezigheden hebben waarom ze niet kunnen gaan kijken? (Hobby, kinderen, zelf een sport beoefenen, ..)

Ik ben zo goed als nooit thuis de zaterdagavond, en dikwijls de zondagnamiddag ook niet. Door mijn betrokkenheid binnen een andere sport. 2 jaar geleden in een ander deel van België gaan wonen, en woon ik nu op 150km rijden van Brugge, dus no thanks. :)

Sporadisch probeer ik af en toe wel te gaan kijken, als ik kan probeer ik ze altijd op tv te volgen. Rustig in de zetel, en bij topwedstrijden op café. Altijd amusant. :D

Weebl
16 oktober 2013, 12:24
Ge bedoelt toch nie da ge effectief verwacht da ik geld betaal voor dat hoopke pottestampers kenneke!?

Kenneke10
16 oktober 2013, 13:01
Ik wijs naar niemand is nu ook al een seizoen dat ik niet ga ( kids , vrouw werken ) eens dat voorbij is ga ik zeker weer kijken, en als ik kan probeer ik nog altijd te gaan ( ons europees avondtuurtje o.a )

Nee heb het niet op weebl of sheldon ofzo maar het grootste deel gaat wellicht nooit kijken.

Irriducibili
16 oktober 2013, 13:02
- Zovele magische momenten meegemaakt op EA - elk seizoen wel een paar :).
- Lazio al een paar x (waaronder een derby - onvergetelijk), Rome nog steeds de mooiste stad dat ik ooit gezien heb.
- Vorig jaar Chelsea vs West Ham, was in mijn ogen de beste match van Hazard dat ik al gezien heb + 200ste doelpunt van Lampard.
- 1x naar Millwall geweest maar nooit in het stadion geraakt ;).
- Vorig jaar EL en CL finale, alle 2 goed beschonken en er een weekend van gemaakt.
- ...

In 1997 speelde België tegen Ierland voor naar het wk 1998, ik zat niet echt in het stadion maar in de cinemazaal met mijn vader, toen we buitenkwamen was België geplaatst voor het wk.
In een restaurantje is mijn vader aan de praat geraakt met een stokoude Ierse fan die echt had gehoopt om de kwalificatie nog te kunnen meemaken, die man was enorm emotioneel en heeft mij na zijn verhaal zijn sjaal gegeven die hij ooit als huwelijkscadeau had gekregen en sinds dan tijdens elke match van Ierland heeft gedragen.
Voor mij toch 1 van de mooiste voetbalmomenten uit mijn leven (de sjaal heb ik nog steeds trouwens).

Op de planning: Nog meer Londense derby's, Lazio natuurlijk en CL finale 2014, Olympiakos heeft mij ook altijd aangesproken.

TeeJay
16 oktober 2013, 14:36

Ik volg hem wel deels. Supporter van een club word ge toch niet door die mannen te zien spelen op tv? Dat wordt ge door het stadion binnen te wandelen, de sfeer op te snuiven en u echt verbonden te beginnen voelen met die ploeg.

Al is dat waarschijnlijk voor iedereen anders, maar ik vind het toch altijd heel vreemd als iemand zichzelf 'die hard' supporter durft noemen zonder zijn ploeg ooit in 't echt te hebben zien spelen. :)

Weebl
16 oktober 2013, 14:46
Ik wijs naar niemand is nu ook al een seizoen dat ik niet ga ( kids , vrouw werken ) eens dat voorbij is ga ik zeker weer kijken, en als ik kan probeer ik nog altijd te gaan ( ons europees avondtuurtje o.a )

Nee heb het niet op weebl of sheldon ofzo maar het grootste deel gaat wellicht nooit kijken.

Love you too kenneke

Dr. Sheldon Cooper
16 oktober 2013, 15:05
Ik volg hem wel deels. Supporter van een club word ge toch niet door die mannen te zien spelen op tv? Dat wordt ge door het stadion binnen te wandelen, de sfeer op te snuiven en u echt verbonden te beginnen voelen met die ploeg.

Al is dat waarschijnlijk voor iedereen anders, maar ik vind het toch altijd heel vreemd als iemand zichzelf 'die hard' supporter durft noemen zonder zijn ploeg ooit in 't echt te hebben zien spelen. :)

Prioriteiten I guess. Ik noem mijzelf nu geen die hard-supporter, ge hebt van die mannen hun leven dat draait om Club Brugge. Ik kijk wel hard uit naar het voetbal elke week en ik loop wel ambetant als er niet gewonnen word. Natuurlijk ga ik zeer graag naar de voetbal kijken in het stadion zelf he. Maar ik zit met een lief dat geen hol geeft om voetbal, al mijn vrienden zijn letterlijk voor AA Gent of voor Anderlecht en ik zit dan ook nog eens in de andere kant van het land.

Cerv.Be
16 oktober 2013, 15:33

Pff, int stadion zitten toch ook veel idioten ze (n/o). Kunnen met moeite 6 spelers bij naam noemen, of die überhaubt zelfs iets deftig van voetbal kennen. En ja zo zijn er genoeg. Marginaliteit alom.

Had ook abbonement paar jaar terug, heb daar genoeg gezien & gehoord.

En wat is Die Hard (zoals Sheldon hier boven zegt)?
Living from weekend to weekend en heel hun gebeuren/leven die draait rond hun club?

Ga nu wel regelmatig zien naar Heist o/d Berg, lekker chill. :cool:

BleKKie
16 oktober 2013, 16:08
Pff, int stadion zitten toch ook veel idioten ze (n/o). Kunnen met moeite 6 spelers bij naam noemen, of die überhaubt zelfs iets deftig van voetbal kennen. En ja zo zijn er genoeg. Marginaliteit alom.

Living from weekend to weekend en heel hun gebeuren/leven die draait rond hun club?

Idd, maar dat is op alle "grote" (sport) evenementen het geval natuurlijk.
Ik ga hier niet pretenderen dat ik (heel) veel van voetbal ken hoor, maar wat ik soms hoor rondom mij, ja jongens :oink:

Antwerp1
16 oktober 2013, 17:01
Ga naar alle thuismatchen van Antwerp (supporter sinds m'n 12 jaar, ben nu 22, dus 1e klasse helaas niet meegemaakt :) ) en voor deze kwalificatiecampagne van de Duivels een abonnement gehad. België-Duitsland heb ik ook gezien, voor de rest ni echt iets noemenswaardig.

De match die mij het meest bijblijft is Antwerp-Tubeke in de eindronde een jaar of 5 geleden. Zondagnamiddag, volle Bosuil, Antwerp moest winnen, dan stonden we op de laatste speeldag gelijk met Tubeke en lag alles open voor promotie. Maar die match was vreemd. Heel de eindronde zitten knokken, maar die match tegen Tubeke was heel anders. Precies of onze spelers ni wilden winnen, of onze spelers ni mochten winnen (denk eerder het laatste). Heel veel stress in de tribunes ook, was echt een vreemde sfeer. We verloren die match met 0-1 (een typische uitslag voor Tubeke toen :p ). Sommige spelers waren dan aan't wenen, Jelicic herinner ik me nog het beste. Na de match ben ik nog zeker 3 kwartier in de tribune blijven zitten en voor mij uit zitten staren met nog enkele honderden anderen die toen nog ni vertrokken waren. Heel erg pijnlijke nederlaag, veel gebleit en ongeloof. Toen kwam het besef da promotie naar 1e klasse nog jaaaaren kon duren.

Ook Antwerp-Leuven in diezelfde eindronde was een match om nooit te vergeten. 1-0 winst, waanzin sfeer toen. De ontlading bij die goal was enorm, zeker omdat we al heel de match aan't drukken waren en de goal viel pas ergens in de 2e helft. Hier de goal: 20080529 | Playoffs | R.A.F.C. - O.H. Leuven | RAFC.TV - Goal - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=2a9ANDoHKl8)

Kenneke10
17 oktober 2013, 00:02

Ja marginaliteit zul je in elk stadion terug vinden, maar een match Club - rsca of live zien is de beleving helemaal anders.

Vroeger was ik wel iemand die van weekend leefde , al kijk ik daar niet gelukkig op terug hoewel we veel wonnen kampioen beker.
Maar als ze dan verloren of punten verspeelden kon ik tot de woensdag enorm pissig zijn.

nu relativeer ik het veel beter het is maar " voetbal".

Naarmate je ouder word besef ik wel dat het niet kan om elke week te gaan, maar kan je dan zeggen dat je er nooit geraakt of tijd hebt ?.

Maar goed ieder zen menig erover natuurlijk.

NemesisBE
17 oktober 2013, 11:17
Ga naar alle thuismatchen van Antwerp (supporter sinds m'n 12 jaar, ben nu 22, dus 1e klasse helaas niet meegemaakt :) ) en voor deze kwalificatiecampagne van de Duivels een abonnement gehad. België-Duitsland heb ik ook gezien, voor de rest ni echt iets noemenswaardig.

De match die mij het meest bijblijft is Antwerp-Tubeke in de eindronde een jaar of 5 geleden. Zondagnamiddag, volle Bosuil, Antwerp moest winnen, dan stonden we op de laatste speeldag gelijk met Tubeke en lag alles open voor promotie. Maar die match was vreemd. Heel de eindronde zitten knokken, maar die match tegen Tubeke was heel anders. Precies of onze spelers ni wilden winnen, of onze spelers ni mochten winnen (denk eerder het laatste). Heel veel stress in de tribunes ook, was echt een vreemde sfeer. We verloren die match met 0-1 (een typische uitslag voor Tubeke toen :p ). Sommige spelers waren dan aan't wenen, Jelicic herinner ik me nog het beste. Na de match ben ik nog zeker 3 kwartier in de tribune blijven zitten en voor mij uit zitten staren met nog enkele honderden anderen die toen nog ni vertrokken waren. Heel erg pijnlijke nederlaag, veel gebleit en ongeloof. Toen kwam het besef da promotie naar 1e klasse nog jaaaaren kon duren.

Ook Antwerp-Leuven in diezelfde eindronde was een match om nooit te vergeten. 1-0 winst, waanzin sfeer toen. De ontlading bij die goal was enorm, zeker omdat we al heel de match aan't drukken waren en de goal viel pas ergens in de 2e helft. Hier de goal: 20080529 | Playoffs | R.A.F.C. - O.H. Leuven | RAFC.TV - Goal - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=2a9ANDoHKl8)

Tegen Tubeke was idd een rotmatch. Iedereen vol hoop voor eerste klasse op den Bosuil, stampvol en dan 0-1 verliezen na een goal van Lepoint :D fuck da was erg.
Die campagne ook gaan zien op Leuven waar er meer Antwerp dan OHL supporters zaten, ook op de OHL tribune (waaronder ik :D)

Nessaja
20 oktober 2013, 01:59
Welke match + datum? vandaag, 19/10 naar Espanyol Barcelona - Atletico Madrid
Hoe aan ticket geraakt? online via website van Espanyol
Prijs van ticket? 30€
Plaats in het stadion? achter de goal, tweede ring, sector 237
Hoe op de wedstrijd geraakt en terug thuis? metro en trein van para-lel metro naar espanya en dan naar cornella-riera via trein.
Kort verslag van de wedstrijd? Heel kansarme wedstrijd, Espanyol algemeen wel beter dan Atletico, dat imo maar vrij pover presteerde. Espanyol verdiend gewonnen.
Hoe was de sfeer? Zeer goed, blijkbaar is er in die sectie een soort sfeergroep, heel de wedstrijd gezangen en vlaggen en trommels en alles erop en eraan, achter de andere goal stonden de ultra's denk ik en daar leek het ook wel plezant maar daar kan je geen ticket voor kopen, is voor abbo's denk ik.
Anekdote? Eerste speelminuten van Toby Alderweireld voor Atletico en een owngoal van Thibaut Courtois :)
Andere? Stadion, nieuw gezet in 2009 en het is prachtig, met bijhorend winkelcentrum, fans van beide teams door elkaar zonder probleem, zelfs in het stadion zater er verscheidene Atletico fans (hele families met kinderen incl) in het vak van de thuisploeg waar ik zat en dat ging zonder zelfs maar een hint van vijandigheid of gezever. Je kan er ook vanalles eten en drinken: broodjes, frieten, koffie, croissants, popcorn, chocomelk...

psxman
20 oktober 2013, 02:30
Welke match + datum?CHELSEA-NAPOLI 14 maart 2012
Hoe aan ticket geraakt?Membership
Prijs van ticket+-60pond
Plaats in het stadionMatthew Harding Lower row 7
Hoe op de wedstrijd geraakt en terug thuis?by car
Kort verslag van de wedstrijdChelsea had een 3-1 achterstand op te halen,Napoli was in topvorm en Chelsea zat in de hoek van de klappen.Mega Bridge sfeer,2-0 voorsprong en dan de verwachte goal van napoli nadien rustig gebleven en ivanovic met de uiteindelijke winner
Hoe was de sfeer?oppermachtig
Anekdote:Iedereen schreef Chelsea weeral maar eens af,maar als Chelsea supporter weet je wel beter

psxman
20 oktober 2013, 02:35
Welke match + datum?CHELSEA - BENFICA 15mei 2013 AMSTERDAM
Hoe aan ticket geraakt?MEMBERSHIP
Prijs van ticket60euro?
Plaats in het stadionachter het doel
Hoe op de wedstrijd geraakt en terug thuis?by car,overnacht in een boot en dag nadien terug
Kort verslag van de wedstrijdBenfica even laten dromen van de europa league beker maar dan genadeloos toeslaan.Supergoal van Torres en ook een mooie van ivanovic in de blessuretijd
Hoe was de sfeer?AMSTERDAM

Général Zantas
23 november 2013, 13:37
Welke match + datum? Wisla Krakow - Korona Kielce
Hoe aan ticket geraakt? Gekocht in het stadion
Prijs van ticket Normaal 20 zloty (5€), maar omdat het mijn eerste keer was, maar 5 zloty (1,25€)
Plaats in het stadion In de sector van de ultra's/hooligans achter de goal
Hoe op de wedstrijd geraakt en terug thuis? Met de tram naar daar, te voet naar het centrum terug om uit te gaan
Kort verslag van de wedstrijd Niveau was niet al te bijster goed, maar Wisla heeft terecht met 1-0 gewonnen. Heeft zwaar gedomineerd maar kon gewoon de weinige kansen die ze kregen niet afmaken. De euforie bij de goal in de laatste minuten van de match was dan ook enorm
Hoe was de sfeer? Langs de ene kant vond ik het niet zo goed omdat ze vooraan op een klein podiumpje een voorzinger gebruiken en een trommelaar. Die voorzinger is diegene die elk liedje bepaald, die alles voorzingt, etc. Er is dus heel weinig ruimte voor innovatie en originaliteit. Je kan niet iets uit de match gebruiken, starten met je zang en dan zien dat gans de sector het overneemt. Dat is niet mogelijk. Soms mis je ook gewoon zaken in de match omdat je naar die voorzinger staat te kijken en er is bijgevolg ook weinig appreciatie voor acties tijdens de match, weinig handengeklap of "ooooh's" bij goeie kansen. Langs de andere kant is het dan weer geweldig, omdat men 95 minuten volle bak staat te zingen en te brullen. En dit was dan nog een kleine tegenstander. Als Lech Poznan, Legia Warsaw of Cracovia op bezoek komt, wil ik het nog wel eens zien. Al zal ik dan niet in het vak van de ultra's/hooligans gaan zitten.
Andere Wat wel opviel bij binnenkomst van het stadion, er staat een lijn van 20 stewards en iedereen moest zich door hen laten fouilleren. Wel grappig.

Général Zantas
29 november 2013, 19:10
Welke match + datum? Cracovia - Lech Poznan / 25-11-2013
Hoe aan ticket geraakt? Gratis gekregen via ne maat van ESN (Erasmus)
Prijs van ticket Gratis
Plaats in het stadion Familie-sektor (daar hebben ze zelfs tafeltjes met kleurboeken voor de kleintjes terwijl de pa naar de match kijkt), net naast het uitvak.
Hoe op de wedstrijd geraakt en terug thuis? Bus & tram
Kort verslag van de wedstrijd 1-6 voor Lech Poznan, keeper van Cracovia trok op niet veel. Al dient wel gezegd te worden dat Cracovia in de eerste helft 4 (jawel, VIER) keer op de paal schoot [:happy:] .
Hoe was de sfeer? Ik zat in het stadion aan de overkant van de spionkop van Cracovia, maar die hoorde ik heel weinig eigenlijk. Meer indrukwekkend was het contingent Poznan-supporters. Zonder overdrijven de beste uitsupporters die ik al bezig gezien heb in een stadion.
Andere Cracovia en Lech Poznan zijn héééle goede vrienden, dus tijdens de match bleven ze elkaar positief toezingen ondanks de grote overwinning van Lech. De ene ploeg roept de naam van een vijand (Wisla, Legia), en de ander antwoordt met "kurwa". Of elkanders liedje gewoon zingen (die van Lech heb ik herhaaldelijke malen "Cracoviaaaa" horen zingen enzo). Kleine tifo van Cracovia, zwaaiend met vlaggen in de kleuren van zowel Lech als Cracovia zelf:

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/q74/s720x720/1480748_10201949451151718_559579206_n.jpg

Alcoholic Punk
29 november 2013, 20:27
Welke match + datum? Dortmund - Napoli
Hoe aan ticket geraakt? Ne maat heeft er abonement en connecties op de ticket office.
Prijs van ticket €46
Plaats in het stadion Vlak naast de Südtribune
Hoe op de wedstrijd geraakt en terug thuis? Auto
Kort verslag van de wedstrijd 3-1 voor Dortmund, aangename wedstrijd om zien als neutrale toeschouwer.
Hoe was de sfeer?Dortmund blijft geweldig met die Südribune. Napoli stak af en toe Bengaals af om zichzelf te verwarmen.

UnitedArabEm.
30 november 2013, 11:28
Anderlecht - Racing Genk in mei vorig jaar toen de bruyne in zijn eentje Anderlecht een klein kid liet voelen

Sportinggboy
30 november 2013, 15:14
Ik heb al zeer veel wedstrijden live gezien. Ondertussen al een jaar of 9 een abo op RSCA. Sinds 4 jaar zelfs 2 abonementen daar.

Aangezien ik mijn Tickets steeds bij hou heb ik al een mooie collectie : http://img41.imageshack.us/img41/9295/gc8m.jpg

Hier een paar verplaatsingen : http://img62.imageshack.us/img62/2223/olke.jpg

In België heb ik normaal alle stadions uit eerste en tweede klasse al gezien.

Buiten België : Lille, Lens , Lyon, Mönchengladbach, Ajax, Milan, Wembley. En waarschijnlijk nog een paar waar ik niet zo direct kan opkomen :)

Herman De Croo
6 april 2016, 10:18
up