PDA

Volledige versie bekijken : LoL Wat is er aan het gebeuren?

Soals
22 juni 2013, 15:42
Om het kort te maken: Ik denk dat mijn account gehacked is...

Gisteren probeerde ik in te loggen op mijn account. Ik kreeg echter een 'invalid username/password combination'. Na een aantal keren geprobeerd te hebben, deed ik een username/password recovery. Ik kreeg mijn username en ik veranderde mijn paswoord. Ik kon echter nog steeds niet inloggen wegens een 'invalid username/password combination'. Hierna stuurde ik een support ticket naar RIOT om de zaak te onderzoeken. Ik beantwoorde enkele vragen en werd in contact gebracht met een medewerker van RIOT. Hij vroeg ook nog enkele vraagjes die ik voor zo ver ik kon beantwoordde. Ik wacht nog op repliek van hem.

Vandaag werd het echter nog erger. Ik besloot om eens via Lolking.net te kijken of er niet iemand op mijn account aan het spelen was. En tada! Er was iemand op dat moment aan het spelen op mijn account.
Screenshot (http://oi44.tinypic.com/34io3du.jpg)

Ik besloot om nogmaals een username/password recovery te doen voor de zekerheid. Nu kreeg ik echter geen mail terug ivm. het herinstellen van een wachtwoord. Wel kreeg ik een mail ivm. de username. Hierin stond echter een verkeerde: dopey1192 (terwijl mijn echter username dopey1992 is). Heeft diegene die mijn account gestolen heeft dan mijn email adres verandert?

Ik ben echt ten einde raad. Wat zijn jullie ideeën hierover? Welke stappen kan ik nog ondernemen? Ik vind het wel een beetje triest aangezien ik de account toch al een tijd heb en er een beetje geld in gestoken heb. Deze topic is deels om mijn situatie te schetsen en deels om mijn hart eens te luchten want geez, ik vind het wel een beetje erg om eerlijk te zijn :(.

Darkseid
22 juni 2013, 15:50
Hoe zou uw account nu mogelijk "gehacked" kunnen zijn? Enige manier is als gij zo lomp zijt geweest om op een "fake-login" website in te loggen ofzo.. En ja waarschijnlijk heeft hij uw e-mail ook veranderd. Maak een nieuw aan hé :p

SwagYolo
22 juni 2013, 15:51
Hoe zou uw account nu mogelijk "gehacked" kunnen zijn? Enige manier is als gij zo lomp zijt geweest om op een "fake-login" website in te loggen ofzo.. En ja waarschijnlijk heeft hij uw e-mail ook veranderd. Maak een nieuw aan hé :p

Zit ge die hier nu gewoon uit te lachen?

Soals
22 juni 2013, 15:54
Er moet toch een manier zijn om mijn account terug te krijgen?
Misschien heb ik in een stomme bui in een ver verleden eens mijn accountgegevens ingevuld, kan het mij alleszins niet meer herinneren.

Maar toch, vind het wel triest als ik terug van scratch zou moeten beginnen. Heb namelijk toch wel wat tijd (+ een beetje geld) aan het spel gespendeerd.

CuRv3
22 juni 2013, 16:22
riot suppport via ticketsysteem sturen. Vrienden was ook gehackt en kreeg gewoon haar account terug en ze kreeg alle IP terug om nieuwe runes te kopen.

Soals
22 juni 2013, 16:40
Hopelijk is mijn ticket ook genoeg om mijn account terug te krijgen.

Black
22 juni 2013, 16:43

ge weet toch dat er vrij veel accounts worden gehackt tegenwoordig ? Lees het LOL forum maar eens.
Ook mensen die totaal niet via een louche site hun log in gegeven hebben of het account uitleenden aan mensen. Blijkbaar paar maand geleden was die security gehackt en zijn er vrij veel gegevens openbaar gemaakt en nu dus in slechte handen terecht gekomen.

Darkseid
22 juni 2013, 17:00
ge weet toch dat er vrij veel accounts worden gehackt tegenwoordig ? Lees het LOL forum maar eens.
Ook mensen die totaal niet via een louche site hun log in gegeven hebben of het account uitleenden aan mensen. Blijkbaar paar maand geleden was die security gehackt en zijn er vrij veel gegevens openbaar gemaakt en nu dus in slechte handen terecht gekomen.
Geloof er niks van. bron?

Rogue
22 juni 2013, 17:21
Riot support is inderdaad uw enige kans hier. Naar mijn persoonlijke ervaring reageren die tamelijk vlug, hopelijk wordt het rap opgelost :/. Heb je goeie vrienden in uw friend list zitten? Misschien haalt het iets uit als zij ook een support ticket sturen?

Tibokio
22 juni 2013, 17:35

Inderdaad, daar had ik ook iets van gelezen. Maar da's toch al eventjes geleden?

Black
22 juni 2013, 18:26
Inderdaad, daar had ik ook iets van gelezen. Maar da's toch al eventjes geleden?

ja 'das idd al ff geleden (vorig jaar was dit en iets recenter ook nog hoor). Neemt niet weg dat die gegevens nog steeds ergens circuleren in louche milieus voor idioten die niets beters te doen hebben dan een account van iemand te hacken en erop te gaan spelen.

bron: League of Legends: Riot's European Servers Hacked - Nerfplz.LoL (http://www.nerfplz.com/2012/06/riots-european-servers-hacked.html)

Soals
22 juni 2013, 18:41
Heb nog altijd niets teruggekregen. Heb wel extra informatie gestuurd naar de persoon die mijn ticket behandelt (screenshot van lolking). Ondertussen ben ik met een lvl 1 smurf waar ik nooit op speel in contact gekomen met mijn eigen summoner. Ik had hem toegevoegd als vriend en die heeft dat geaccepteerd. Heb dan een game geobserveerd en heb nog wat meer screenshots genomen. Na de game ben ik tegen hem begonnen op chat. Hij zei niets terug en heeft me gewoon direct verwijdert.

Hopelijk wordt dit snel opgelost. Ik kan mij echt niet herinneren dat ik ergens mijn accountgegevens heb ingegeven. Fingers crossed. Kan het trouwens kwaad als ik extra informatie stuur naar support? Ik heb namelijk ergens gelezen dat, wanneer je support lastig valt, je helemaal achteraan de rij wordt gezet...

Screen 1 - Chat (http://oi40.tinypic.com/j9lbg0.jpg)
Screen 2 - Ingame (http://oi40.tinypic.com/2r77qis.jpg)
Screen 3 - Loading Screen (http://oi43.tinypic.com/2mhht3o.jpg)

Darkseid
22 juni 2013, 18:41
ja 'das idd al ff geleden (vorig jaar was dit en iets recenter ook nog hoor). Neemt niet weg dat die gegevens nog steeds ergens circuleren in louche milieus voor idioten die niets beters te doen hebben dan een account van iemand te hacken en erop te gaan spelen.

bron: League of Legends: Riot's European Servers Hacked - Nerfplz.LoL (http://www.nerfplz.com/2012/06/riots-european-servers-hacked.html)
Ahja nu herinner ik het mij terug, das idd al wel een heel tijdje geleden ze. Ik dacht dat iedereen zijn password wel zou veranderd hebben toen, blijkbaar niet.

estroy
22 juni 2013, 19:06
Een vriend van mij is onlangs ook gehacked, van silveR I naar silver III lol. Best gewoon een support ticket maken idd.

Rogue
22 juni 2013, 21:08
Heb nog altijd niets teruggekregen.

Bij mij duurde het telkens een dag of twee tot ik antwoord kreeg. Als je met een ernstig probleem zit, is dat waarschijnlijk wel lang wachten.

Ricky Roma
22 juni 2013, 21:41
Darkseid heeft gelijk. Niemand kan zomaar out of the blue over uw logingegevens beschikken. Je zal waarschijnlijk iets geinstalleerd hebben met een keylogger erbij, of hebben ingelogd op een phishing website.

Soals
22 juni 2013, 23:26
Het probleem is opgelost! Ik kreeg net een bericht van een RIOT support staff met het bericht dat mijn mailadres en wachtwoord gereset zijn. Hopelijk zijn nu alle problemen van de baan.

CuRv3
22 juni 2013, 23:27
Darkseid heeft gelijk. Niemand kan zomaar out of the blue over uw logingegevens beschikken. Je zal waarschijnlijk iets geinstalleerd hebben met een keylogger erbij, of hebben ingelogd op een phishing website.

kuch bruteforce....We praten over een spel loaded met kinderen die niet verder kunnen denken dan sabrina123 als pw.

Tibokio
22 juni 2013, 23:41
kuch bruteforce....We praten over een spel loaded met kinderen die niet verder kunnen denken dan sabrina123 als pw.

Idd, op Reddit heb ik ook al wat dingen gelezen van mensen die nooit ergens anders dan voor LoL hun pw gebruikten, en toch gehackt werden. Is al enkele diamond spelers overkomen iirc.

hashtag
22 juni 2013, 23:49
Er is ook keiveel commentaar op de laksheid van de huidige beveiliging. Ge moet een verandering van uw e-mail ook niet verifiëren op uw oud e-mailadres dacht ik, dus als ze binnen zijn op uw account, kunnen ze het meteen naar hun hand zetten. Koppelen aan uw gsm-nummer oid om zo'n zaken uit te sluiten, zeker aangezien er vaak heel wat € op zo'n account wordt geïnvesteerd. :p

MinatO
23 juni 2013, 01:09
minder op youjizz en meer op beeg.com zitten, veel veiliger

Misterblort
24 juni 2013, 11:30
Tzijn weer dezelfde die debiel doen zelle!
Riot support zalu wel helpen, maar die werken daar niet te snel.. Dus geduld.