PDA

Volledige versie bekijken : Belgacom League 2013-2014

Pagina's : 1 [2]

Antwerp1
10 april 2014, 17:13
ik ben eens benieuwd op wa ze zich baseren om geen licentie te geven, qua antwerp kan ik da wel begrijpen (veel bla bla altijd, veel supportersgeweld, interne ruzies etc), maar wat stvv betreft (nieuw stadion, goed voetbal, leuke ploeg) ist moeilijk te snappen tbh..

"veel supportersgeweld", 1 keer tegen STVV wat Bengaals op 't veld :p

Général Zantas
10 april 2014, 17:13
Dus 6 ploegen zonder licentie in tweede, maar 5 met licentie in derde. Volgend seizoen 17 clubs in tweede ofwa... :lol:

Energised
10 april 2014, 17:25
Ze worden toch in ieder geval ni graag gezien de antwerp supporters

travis.bickle
10 april 2014, 17:35
Smerig spel dat Eddy Wauters hier aan het spelen is.

puni
10 april 2014, 18:58
Sebiet blijven wij toch in eerste. :unsure:

fearofthedark
11 april 2014, 09:15
zat er al lang aan te komen,

het kan me niet al te veel meer schelen of het nu 2de, 3de, 4de, ... is

als er nu eindelijk eens een bestuur komt dat echt denkt aan de toekomst en niet aan hun eigen postjes, dan ben ik al content.
Al spelen we tegen fc de kaart ofzo dan

edit: puni minstens 1 ploeg zal zijn licentie wel krijgen voor het BAS, dus zou er nog niet op hopen

StevenFM
11 april 2014, 11:22
zat er al lang aan te komen,

het kan me niet al te veel meer schelen of het nu 2de, 3de, 4de, ... is

als er nu eindelijk eens een bestuur komt dat echt denkt aan de toekomst en niet aan hun eigen postjes, dan ben ik al content.
Al spelen we tegen fc de kaart ofzo dan

edit: puni minstens 1 ploeg zal zijn licentie wel krijgen voor het BAS, dus zou er nog niet op hopen

Same.

En geen fusie of kaping van een andere ploeg.

JPV
11 april 2014, 11:27
als er nu eindelijk eens een bestuur komt dat echt denkt aan de toekomst en niet aan hun eigen postjes, dan ben ik al content.mocht er een bestuur komen dat denkt aan geld afbetalen en kosten besparen,zou het nog interessanter zijn.

SessionExpired (http://bcc.nbb.be/BCCIA0101/WEB/actions/SendB2B?&mfref=201403600222&cdref=20140218002) (of: naar NBB - BNB (http://www.nbb.be) => balanscentrale => jaarrekening opzoeken => 0407744349

Antwerp is (qua eigen vermogen) MIN 5 miljoen euro waard en heeft dan nog een schadeclaim van 5 miljoen euro hangen. En dan doen ze verbaasd dat de KBVB negatief oordeelt...

STVV zal zich wel redden via een bankgarantie, het probleem is daar ook minder drastisch (door de sterke financiële krachten achter STVV). RWDM is een vogel voor de kat, Hoogstraten is onduidelijk, Tubize wss ook vogel voor de kat.

Proficiat aan de KBVB en de Pro League om het zo ver te laten komen, een werkelijke schande is dit (en dan heb ik het niet over Antwerp).
13 ploegen kunnen zich wél handhaven, Antwerpen heeft gewoon al jarenlang zware financiële problemen, zelfs toen ze in eerste klasse zaten. Is gewoon een zinkend schip, niet te redden behalve via een beerschot-je. En dan zijn we eindelijk van die verdomde nummers 1 en 13 af (dan bedoel ik het nummerfetisjisme).

StevenFM
11 april 2014, 11:38
mocht er een bestuur komen dat denkt aan geld afbetalen en kosten besparen,zou het nog interessanter zijn.

SessionExpired (http://bcc.nbb.be/BCCIA0101/WEB/actions/SendB2B?&mfref=201403600222&cdref=20140218002) (of: naar NBB - BNB (http://www.nbb.be) => balanscentrale => jaarrekening opzoeken => 0407744349

Antwerp is (qua eigen vermogen) MIN 5 miljoen euro waard en heeft dan nog een schadeclaim van 5 miljoen euro hangen. En dan doen ze verbaasd dat de KBVB negatief oordeelt...

STVV zal zich wel redden via een bankgarantie, het probleem is daar ook minder drastisch (door de sterke financiële krachten achter STVV). RWDM is een vogel voor de kat, Hoogstraten is onduidelijk, Tubize wss ook vogel voor de kat.

13 ploegen kunnen zich wél handhaven, Antwerpen heeft gewoon al jarenlang zware financiële problemen, zelfs toen ze in eerste klasse zaten. Is gewoon een zinkend schip, niet te redden behalve via een beerschot-je. En dan zijn we eindelijk van die verdomde nummers 1 en 13 af (dan bedoel ik het nummerfetisjisme).

Wat een redenering, 13 ploegen kunnen zich wel handhaven dus de reeks is wel gezond? Daarnaast zijn er in feite 7 ploegen die hun licentie niet hebben: STVV (3), Tubize (5), RWDM Brussels (7), Antwerp (8), Boussu Dour (9), Hoogstraten (17), CS Visé (18). Visé heeft niet eens geprobeerd om nog aan een licentie te geraken en Boussu Dour krijgt er alleen één omdat ze hun stamnummer aan eersteprovincialer Sérésien verkopen (die volgend jaar in tweede mogen spelen, met geld is veel mogelijk in voetbal zo blijkt). En Aalst krijgt er nog een transferverbod bovenop. Een ploeg als Sint-Truiden maakte dit jaar 820.000 euro verlies op twee maanden. Voor Westerlo zit het profvoetbal er ook op als ze niet promoveren. Dat wij onze licentie niet krijgen, valt volkomen te begrijpen. Maar ik heb het hier over de leefbaarheid in tweede klasse, die is ondertussen onder het vriespunt gezakt. Ik vind het onvoorstelbaar hoe men het zo ver heeft kunnen laten komen. De Pro League en de KBVB geven geen ene moer om tweede klasse. Enkele jaren terug bood de Pro League 9 miljoen euro aan de tweede klasse op voorwaarde dat er drie jaar niemand zou promoveren. Om maar even aan te tonen wat de huidige strategie is wat betreft tweede klasse: deksel erop en dicht doen.

En in derde klasse is het ook niet al te proper. Maar vijf ploegen hun licentie: RC Mechelen (1), Deinze (4), Woluwe-Zaventem (1), Patro Eisden (3) en Turnhout (5). Als ik hier naar kijk dan is het toch duidelijk dat er iets mis is met de eisen die gesteld worden om te promoveren?

fearofthedark
11 april 2014, 11:58
mocht er een bestuur komen dat denkt aan geld afbetalen en kosten besparen,zou het nog interessanter zijn.

1) 13 van de 18 ploegen handhaven zich, dus voor u is 2de klasse werkbaar op deze manier?

ik nodig u uit om eens naar een middenmoter match te komen zien volgend seizoen in 2de (pakweg heist - deinze ofzo)

gemakkelijk praten JPV, als supporter van een ploeg uit eerste.

Dat we er financieel slecht voorstaan wist iedereen, maar we komen wel van veel verder terug,
en we krijgen enkel en ALLEEN geen licentie voor de claim van Wauters, die nog niet eens in zijn geheel opeisbaar is, en waar er al meerdere keren een voorstel voor gedaan is aan Wauters, maar als die pertinent weigert, ligt het dan aan de club?

Zeker als je weet dat die schuldenberg het werk is van de heer Wauters?

2) Dat STVV zich zal redden wil ik ook wel zien, maar dan nog,
er wordt al jaren aan de alarmbel getrokken in de lagere reeksen, en wat wordt er gedaan vanuit de bond?
Helemaal niets, het alleen maar moelijker maken om te promoveren, en een eerlijke verdeling van tvgelden is er ook niet.
Ze zijn enkel geïnteresseerd in PO 1 en de fucking duivels...
Laat al de rest maar stillekesaan kapot gaan, licentie voorwaarden strenger en strenger maken tot er een gesloten competitie komt in eerste klasse...

3) stamnummer 1 is dan ook het enige waar we iets of wat trots op mogen zijn de laatste jaren. NUNACO!
al moet er voor worden herstart in god weet niet welke reeks, NUMBER, NAME and COLOURS!

Hekje#
11 april 2014, 12:49
Haha, serieus wat STVV supporters die aant flippen zijn op mijn facebook. Alsof het zover zal komen dat STVV geen licentie krijgt. Vergeet niet dat Dhr Duchatelet nog vanal te zeggen heeft. Maar dan nog enkel de bankgarantie zien te krijgen en er is geen probleem meer. En dat zou al zo goed als rond zijn

StevenFM
11 april 2014, 16:34
Bij STVV is het nochtans ook niet allemaal rozegeur en maneschijn.

R. ANTWERP FC

De club met stamnummer één vroeg geen licentie aan voor eerste klasse. De voorwaarden daarvoor zijn veel strenger, getuigen ook Lommel United, KAS Eupen en Moeskroen-Péruwelz. Bovendien maakt de Licentiecommissie ook nota van een betwisting met centrale verdediger Liviu Ciobotariu. Deze zaak werd echter bij de Arbeidsrechtbank van Antwerpen weggelaten van de rol, waardoor deze vanaf nu als besloten wordt aanzien. Het licentiedossier van Antwerpen werd ontvankelijk, maar ongegrond verklaard.

Er is al veel gezegd en geschreven over de reden van het mislopen van de licentie op de Bosuil. Een claim van Eddy Wauters van 5 miljoen euro is de hoofdreden waarom de Licentiecommissie niet gelooft in de verzekerde continuïteit van de club. In theoretische termen komt het er op neer dat er een onthoudende verklaring van de bedrijfsrevisor werd ingediend, wat volgens de reglementen niet mag. Ook het argument van de NV RAFC Management mocht niet baten. Daarin verzekerde de NV nochtans dat het een bijkomende bijzondere dotatie zal toekennen om de continuïteit van de vereniging in alle omstandigheden te verzekeren.

SINT-TRUIDEN VV

De Limburgse club lijkt in nog slechtere papieren te verkeren dan reeksgenoot Antwerp. Naast een betwisting inzake roerende voorheffing op de tv-rechten (die ook Eupen aangaat), kleuren de financiële papieren van de club donkerrood. Opvallend is dat de Kanaries nochtans wél een licentie voor eerste nationale aanvroegen. Het eigen vermogen van de club is gedaald met maar liefst € 1.826.703,16. Bovendien is de cash-flow van de club veel te laag volgens de normen van de Belgacom League.

Die cash-flow kan worden opgetrokken door de verkoop van spelers, het verhuren/verkopen van appartementen in Stayen en het inbrengen van opbrengsten voor doorverkopen van spelers. De Licentiecommissie merkte echter droogjes op dat er geen bewijzen werden geleverd voor de toekomstige verkoop van spelers. Bovendien slaagde de club er niet in om al één appartement te verkopen. En gekker moet het niet worden: de club probeerde de opbrengsten van de doorverkoop van Simon Mignolet in te brengen, terwijl dat dat al eens werd gedaan. Nice try.

En van geen enkele tweedeklasser lijkt de accomodatie te voldoen voor eerste klasse, zelfs die van Sint-Truiden en Westerlo niet.

JPV
11 april 2014, 17:56
1) 13 van de 18 ploegen handhaven zich, dus voor u is 2de klasse werkbaar op deze manier?
dat zeg ik niet. Ik zeg wel dat de manier van werken van Antwerp niet werkbaar is.

gemakkelijk praten JPV, als supporter van een ploeg uit eerste.ik praat als journalist in deze (ben nogal veel bezig geweest ivm financiële situatie van clubs, o.a. voor het Nieuwsblad)

Dat we er financieel slecht voorstaan wist iedereen, maar we komen wel van veel verder terug,
veel verder?

2005-2006: eigen vermogen van 4.312.524
2006-2007: eigen vermogen van 3.817.712
2007-2008: eigen vermogen van 1.731.961
2008-2009: eigen vermogen van 598.712
2009-2010: eigen vermogen van 202.582
2010-2011: eigen vermogen van -1.343.195
2011-2012: eigen vermogen van -4.688.860
2012-2013: eigen vermogen van -5.128.576

(in het verleden had je daarnaast nog Antwerp Stadion (positief eigen vermogen), nu RAFC Management (negatief eigen vermogen))
en we krijgen enkel en ALLEEN geen licentie voor de claim van Wauters, die nog niet eens in zijn geheel opeisbaar is, en waar er al meerdere keren een voorstel voor gedaan is aan Wauters, maar als die pertinent weigert, ligt het dan aan de club?

Zeker als je weet dat die schuldenberg het werk is van de heer Wauters?de VZW heeft altijd het werk van Wauters goedgekeurd, men wou niet besparen. Dan is die schuldenberg niet het werk van Wauters, maar van de VZW.

En ja, het ligt aan de club. In tegenstelling tot wat de club beweert is de licentie niet afgekeurd voor de claim van Wauters, maar voor het feit dat de VZW geen voorziening wenste aan te leggen voor de claim van wauters en dat daardoor de bedrijfsrevisor de jaarrekening niet durfde als "betrouwbaar" te catalogeren. De KBVB eist niet dat er 5 miljoen gereserveerd wordt of een bankwaarborg voor 5 miljoen wordt neergelegd. Wel een provisie onder de voorzieningen.

2) Dat STVV zich zal redden wil ik ook wel zien, maar dan nog,
er wordt al jaren aan de alarmbel getrokken in de lagere reeksen, en wat wordt er gedaan vanuit de bond?
Helemaal niets, het alleen maar moelijker maken om te promoveren, en een eerlijke verdeling van tvgelden is er ook niet.
hangt er vanaf wat je onder "eerlijker" verstaat. Mochten de clubs individueel hun thuismatchen verkopen zou het nog slechter af zijn voor alle clubs behalve de PO1. Ik ben ook voor een ander systeem, maar daarmee zal een club als Antwerp het nooit redden, gezien hun jaarlijks verlies. Daar heeft het dus maar weinig mee te maken. Bovendien is de oplossing die de PO1-teams genegen zouden zijn, best wel in het voordeel van de betere clubs uit tweede klasse. Tenzij (zie later)...
licentie voorwaarden strenger en strenger maken tot er een gesloten competitie komt in eerste klasse...de licentievoorwaarden zijn nog niet streng genoeg. De laatste keer dat Antwerp winst heeft gemaakt is al héél lang geleden. Zo'n ploegen zouden verplicht worden om ofwel sterk te besparen ofwel minstens af en toe winstgevend te worden. Ofwel moeten ze een waarborg van enkele miljoenen hebbben.

En tenzij: ze een gesloten competitie maken. Het grootste probleem is dat er nu een aantal ploegen massaal verlies maakt om toch maar te kunnen promoveren. Lukt dat niet (zoals bij Antwerp jaar na jaar), dan wordt de put groter en groter. Totaal oneerlijk voor clubs die niet wensen te promoveren (a la je voorbeeld Deinze, ...), maar wel met gelijke wapens willen strijden. Daarom ben ik effectief ook voorstander van een gesloten systeem met 24 ploegen. Dan werk je ofwel met 2x12 ofwel met 3x8 ploegen (bestaan verschillende manieren voor).

Hekje#
11 april 2014, 18:01
Komt wel in orde voor stvv :)

JPV
11 april 2014, 18:03
Bij STVV is het nochtans ook niet allemaal rozegeur en maneschijn.
ivm Antwerp is de situatie bij STVV boekhoudkundig (en ook op vlak van spelers) een héél stuk beter. De situatie ivm TV-rechten is op zich geen probleem (wordt correct betwist), er is nog realiseerbare onroerend vermogen (de appartementen), maar vooral is er een sterke hand die véél middelen extra erin kan steken.

JPV
11 april 2014, 18:12
Wat een redenering, 13 ploegen kunnen zich wel handhaven dus de reeks is wel gezond? Daarnaast zijn er in feite 7 ploegen die hun licentie niet hebben: STVV (3), Tubize (5), RWDM Brussels (7), Antwerp (8), Boussu Dour (9), Hoogstraten (17), CS Visé (18). Visé heeft niet eens geprobeerd om nog aan een licentie te geraken en Boussu Dour krijgt er alleen één omdat ze hun stamnummer aan eersteprovincialer Sérésien verkopen (die volgend jaar in tweede mogen spelen, met geld is veel mogelijk in voetbal zo blijkt). nee, Boussu Dour verandert officieel van naam, wordt Sérésien. En ivm dat gezond: zie hierboven.
En Aalst krijgt er nog een transferverbod bovenop. dacht dat transferverbod opgeheven is.
De Pro League en de KBVB geven geen ene moer om tweede klasse. Enkele jaren terug bood de Pro League 9 miljoen euro aan de tweede klasse op voorwaarde dat er drie jaar niemand zou promoveren. Om maar even aan te tonen wat de huidige strategie is wat betreft tweede klasse: deksel erop en dicht doen.
of hoe je de feiten kan verdraaien: Tweede klasse zegt neen tegen competitiehervorming - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/UL1PMMSA)
Jupiler Pro League voetbalnieuws - Tweede klasse lust competitiehervorming niet - Gva.be (http://www.gva.be/sport/voetbal/voetbal-binnenland/tweede-klasse-lust-competitiehervorming-niet.aspx)

fraaanche
11 april 2014, 18:18
Hoeveel bedragen de bondschulden van Antwerp? Vereffenen en iets proberen zoals KV Mechelen lijkt me de enigste optie om dat stamnummer 1 te redden. Andere schulden dan de bondschuld worden dan irrelevant, ook al beland je daardoor waarschijnlijk in 4e.

DBK
12 april 2014, 11:26
Hoeveel bedragen de bondschulden van Antwerp? Vereffenen en iets proberen zoals KV Mechelen lijkt me de enigste optie om dat stamnummer 1 te redden. Andere schulden dan de bondschuld worden dan irrelevant, ook al beland je daardoor waarschijnlijk in 4e.
Geen bondschulden, RSZ of loonachterstand. Als ze in vereffening zouden gaan is de stamnummer in principe vrij.

DBK
12 april 2014, 12:09

Wat als je de jaarrekening erbij neemt van de NV? SessionExpired (http://bcc.nbb.be/BCCIA0101/WEB/actions/SendB2B?&mfref=201406300145&cdref=20140317002)

Ik ken niets meer van boekhouden, dat is al 9 jaar geleden daarom misschien stomme vragen of opmerkingen. Ik dacht dat de schuld van de VZW volledig in de NV zit. Dat de NV dus eigenlijk de grootste schuldeiser is van de VZW.

StevenFM
12 april 2014, 12:23
nee, Boussu Dour verandert officieel van naam, wordt Sérésien. En ivm dat gezond: zie hierboven. dacht dat transferverbod opgeheven is. of hoe je de feiten kan verdraaien: Tweede klasse zegt neen tegen competitiehervorming - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/UL1PMMSA)
Jupiler Pro League voetbalnieuws - Tweede klasse lust competitiehervorming niet - Gva.be (http://www.gva.be/sport/voetbal/voetbal-binnenland/tweede-klasse-lust-competitiehervorming-niet.aspx)

Het nieuws hing al langer in de lucht, maar vandaag werd alles officieel gemaakt. RFC Sérésien speelt volgend seizoen in de Belgacom League. De eersteprovincialer koopt het stamnummer van Boussu Dour.

Vanavond kreeg Boussu Dour van de Licentiecommisie van de KBVB zijn licentie voor volgend seizoen. Bovendien werd het transferverbod opgeheven. Daardoor stond niets een overname van RFC Sérésien nog in de weg. "De Luikse club betaalt alle schulden van Boussu Dour, zodat we met een propere lei kunnen beginnen", aldus Mario Franchi, voorzitter van Sérésien. Het nieuws werd ondertussen bevestigd door Sérésien.

De KBVB reist deze week af naar het Pairaystadion om te kijken welke aanpassingen nodig zijn om het stadion geschikt te maken voor tweede klasse. Wat met Boussu Dour gebeurt, is niet duidelijk

De Croock kwam ook nog even terug op de problematiek rond de kloof tussen eerste en tweede klasse. 'Men verwijt ons soms dat we ooit negen miljoen hebben laten schieten die de Pro League op tafel wilde leggen. Maar men vergeet er dan wel bij te zeggen dat er drie jaar lang geen enkele club zou degraderen uit hoogste afdeling. Hoe kan ik als voorzitter van de Nationale Liga nu ooit akkoord gaan met zo'n voorstel? We moeten de kloof tussen eerste en tweede verkleinen, net zoals de kloof tussen twee en drie kleiner moet. Een moeilijke denkoefening, maar niet onmogelijk.'

Tweede Klasse (http://www.nr10.be/tweedeklasse)

JPV
13 april 2014, 10:18
Wat als je de jaarrekening erbij neemt van de NV? SessionExpired (http://bcc.nbb.be/BCCIA0101/WEB/actions/SendB2B?&mfref=201406300145&cdref=20140317002)

Ik ken niets meer van boekhouden, dat is al 9 jaar geleden daarom misschien stomme vragen of opmerkingen. Ik dacht dat de schuld van de VZW volledig in de NV zit. Dat de NV dus eigenlijk de grootste schuldeiser is van de VZW.
Er zal idd schuld van de VZW in de NV zitten, maar het eigen vermogen van de NV is OOK negatief (een klein miljoen).

Maximaal zal er zo'n 8 miljoen schuld van de VZW in de NV zitten (en nog een aantal vorderingen tegenover anderen), maar daar staan dan 11 miljoen eigen schulden tegenover.

Als je dus beide ondernemingen zou samensmelten, zou de situatie er allesbehalve op verbeteren. Het totaal aantal schulden zou wel dalen, maar de vorderingen evenzeer. En het totaal eigen vermogen zou naar -6 miljoen gaan.
Tweede Klasse (http://www.nr10.be/tweedeklasse)
wat ik zei dus: voor de KBVB hangt de club vast aan het stamnummer. Officieel zazl het stamnummer (de club) dus gewoon van naam veranderen. Officieel wordt de correspondent, locatie, VZW, ... gewoon verandert, want het stamnummer blijft atijd eigendom van de KBVB, kan je niet verkopen.

En ivm die 9 miljoen: het werkelijke bedrag was 10 miljoen en ging er niet om dat er géén daler meer ging zijn, maar wel dat er geen rechtstreekse daler meer ging zijn. De Nr 16 ging dan een play-off moeten spelen met nr 1-2-3 van de tweede klasse.
Zie: http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/788/684/RUG01-001788684_2012_0001_AC.pdf (pagina 25 van het document, 36 van de PDF)

JPV
15 april 2014, 17:30
Ziet er niet goed uit voor Antwerp:

De ANTWERPSUPPORTER Online (http://www.antwerpsupporter.be/v2/nieuws/nieuwsartikel.php?id=19175)

JPV
17 april 2014, 08:16
Nog eens gekeken en de schulden van Antwerp tegenover Wauters zullen, als ze definitief worden, bondsschulden zijn. Wil dus zeggen dat Antwerp die écht zal moeten betalen als ze stamnummer 1 willen redden. Doen ze dat niet, dan wordt stamnummer 1 geschrapt en is enkel een scenario Beerschot mogelijk.

DBK
17 april 2014, 12:08
Nog eens gekeken en de schulden van Antwerp tegenover Wauters zullen, als ze definitief worden, bondsschulden zijn. Wil dus zeggen dat Antwerp die écht zal moeten betalen als ze stamnummer 1 willen redden. Doen ze dat niet, dan wordt stamnummer 1 geschrapt en is enkel een scenario Beerschot mogelijk.

Hoe komt het dat dat bondsschulden gaan worden dan? Ik vind het echt pure waanzin dat een persoon die eigenhandig 20mil schuld creëert door wanbeleid nu 5mil terugeist.
En dan nog een vage vraag misschien, maar hoe moet hij die 5mil kunnen bewijzen? Tot een paar jaar geleden was de boekhouding vrij legendarisch op het vlak van vage zaken en gefoefel, niemand buiten Wauters en de boekhouder kon er aan uit.

JPV
17 april 2014, 16:47
Hoe komt het dat dat bondsschulden gaan worden dan?Artikel 154 Bondsschulden

Onder bondsschulden worden verstaan:

- alle schulden van clubs en aangeslotenen tegenover de KBVB, het Belgisch Arbitragehof voor de Sport, de UEFA en de
FIFA.

- alle schulden waartoe club en aangeslotenen worden veroordeeld bij beslissing in kracht van gewijsde van een
bondsinstantie of van het Belgisch Arbitragehof voor de Sport rechtsprekende in graad van beroep tegen een
bondsinstantie, met inbegrip van veroordeling ten opzichte van derden.

Die 5 miljoen wordt bediscussieerd door de arbitragecommissie van de KBVB, dus is het een bondsinstantie die daarover oordeelt.

Ik vind het echt pure waanzin dat een persoon die eigenhandig 20mil schuld creëert door wanbeleid nu 5mil terugeist. het probleem is dat de algemene vergadering jaarlijks moet oordelen of er sprake is van wanbeleid. Telkens werden de bestuurders van de VZW kwijting (goedkeuring) verleend over het boekjaar.

Als er toen beslist werd dat de voorzitter vanuit zijn privé 5 miljoen mocht uitlenen aan de VZW, mag hij dat nu terugeisen en behoudens speciale overeenkomsten mag hij dat onmiddellijk.

En dan nog een vage vraag misschien, maar hoe moet hij die 5mil kunnen bewijzen? Tot een paar jaar geleden was de boekhouding vrij legendarisch op het vlak van vage zaken en gefoefel, niemand buiten Wauters en de boekhouder kon er aan uit.
Elk middel kan als bewijs dienen. In de jaarrekening kan je al jaren lezen dat er leningen zijn aan derden, net zoals nu ook het geval is vermoed ik. Zo vaag was dat dus niet, je kon wel vermoeden dat hij er zelf veel geld in gestoken had.

Dat is trouwens een klassiek truukje om de macht over de VZW te behouden, maken dat je zoveel geld moet hebben van de VZW dat die VZW niet zonder jou kan... Itt tot wat enkele bij Antwerp dachten.

DBK
17 april 2014, 22:56
Bedankt JPV voor je deskundige uitleg! ;)

fraaanche
18 april 2014, 01:18
De man achter Act as One (advocaat die via geld van de supporters macht en supportersinspraak in de club probeert te kopen) beweert tussen de lijnen door artikel 154 te kunnen omzeilen door stamnummer 1 over te dragen aan een andere vennootschap dan die waarin de bondsschulden zitten.

nergens in de bondsreglementen blijkt wat er gebeurt indien de stamnummer in tussentijd wordt overgedragen

Weet jij of dit kan JPV? In de geest van het bondsreglement lijken bondsschulden toch net het stamnummer te volgen, maar misschien dat dit niet hard gemaakt kan worden naar algemeen recht ofzoiets?

Vorig jaar is men tijdens reddingspogingen van het vorige stamnummer van Beerschot ook gestruikeld over dat artikel 154. Fusioneren was de enigste optie.

Duffman-
18 april 2014, 17:11
Losstaand van de financiele perikelen in Antwerp is het wel ontzettend spannend in tweede klasse om de eerste plaats (zeker als Westerlo-supporter).:D

Is het mogelijk om via Belgacom TV een enkele match te kopen om te volgen?
Volgende week Westerlo - Eupen zou ik heel graag zien (zeker als er na dit weekend nog geen kampioen is). De tickets zijn helaas uitverkocht.

Black
20 april 2014, 19:34
Net op Atv die rode kaart gezien in de match van Antwerp.
Scheids omgekocht ? :lol:

Hopelijk wint Westerlo volgende week thuis en kan er een heus feest losbarsten. Ploeg speelt leuk voetbal, zelfs beter dan vele 1ste klassers.

Fella
20 april 2014, 19:53
Zalig dat die laatste match beslissend is.

StevenFM
20 april 2014, 19:58
Net op Atv die rode kaart gezien in de match van Antwerp.
Scheids omgekocht ? :lol:

Hopelijk wint Westerlo volgende week thuis en kan er een heus feest losbarsten. Ploeg speelt leuk voetbal, zelfs beter dan vele 1ste klassers.

Rode kaart was inderdaad lachwekkend, los daarvan hadden we wel met een doelpuntje of tien verschil moeten winnen :D Moet zeggen dat ik Eupen veel beter voetbal vind spelen dan Westerlo, hebben mij dit seizoen niet kunnen overtuigen.

Black
20 april 2014, 20:39
In die highlights kwam maar 1 ding naar boven: Antwerpen zuigt ballen.
Dat niveau was echt triestig, meer potteke stamp dan voetbal ?

Die rode kaart en geel voor die schwalbe waren wel hilarisch. :rofl:

StevenFM
20 april 2014, 21:04
Tja ik heb met een pint in 't zonneke genoten van een aangename match, sue me :)

DBK
20 april 2014, 23:46
Ik vond het anders ook wel een goeie match. Het kon gemakkelijk 5-0 zijn geweest en dan was het niet onverdiend geweest. Wat een sterke wedstrijd speelt Wim De Decker weeral, voor mij man van het seizoen samen met Bostock.
Mentaal een beetje afscheid genomen van de Bosuil voor in het geval dat het allemaal niet meer goed komt. Nu volgen een paar onzekere weken, ik hoop ergens op een mirakel en dat alles nog goed komt want in deze groep zit iets in, als ze die zouden kunnen bij elkaar houden...

Sportinggboy
21 april 2014, 13:40
Gelukkig 5 tickets gaan halen voor Westerlo - Eupen. Gaat een leuke zondag worden :)

Is het mogelijk om via Belgacom TV een enkele match te kopen om te volgen?
Volgende week Westerlo - Eupen zou ik heel graag zien (zeker als er na dit weekend nog geen kampioen is). De tickets zijn helaas uitverkocht.

Ben je alleen? Voorlopig heb ik 1 kaart over omdat onze 5de man nog aan het twijfelen is of die mee kan door zijn werk :)

Cerv.Be
21 april 2014, 19:44
KOMAAN WESTEL

JPV
21 april 2014, 22:16
De man achter Act as One (advocaat die via geld van de supporters macht en supportersinspraak in de club probeert te kopen) beweert tussen de lijnen door artikel 154 te kunnen omzeilen door stamnummer 1 over te dragen aan een andere vennootschap dan die waarin de bondsschulden zitten.

Weet jij of dit kan JPV? In de geest van het bondsreglement lijken bondsschulden toch net het stamnummer te volgen, maar misschien dat dit niet hard gemaakt kan worden naar algemeen recht ofzoiets?

Vorig jaar is men tijdens reddingspogingen van het vorige stamnummer van Beerschot ook gestruikeld over dat artikel 154. Fusioneren was de enigste optie.
Kan volgens mij niet omdat het stam nummer geen eigendom is van een vennootschap of vzw, maar van de bond. De bond doet bij een "overgang van patrimonium" altijd een controle of de bondsschulden wel betaald zijn. Denk niet dat je daar eeen gaatje in de regelgeving kan vinden, is al zo vaak bestraft dat er wel al iemand de achterpoortjes gevonden zou hebben?

DBK
22 april 2014, 14:57
Kan volgens mij niet omdat het stam nummer geen eigendom is van een vennootschap of vzw, maar van de bond. De bond doet bij een "overgang van patrimonium" altijd een controle of de bondsschulden wel betaald zijn. Denk niet dat je daar eeen gaatje in de regelgeving kan vinden, is al zo vaak bestraft dat er wel al iemand de achterpoortjes gevonden zou hebben?
Bij de vereffening van KV Mechelen hebben ze ook bondschulden moeten betalen maar dat waren toen volgens mij enkel een deel van de lonen etc. en geen schulden aan derden. Is dat dan omdat die in vereffening zijn gegaan buiten het kader van licentie toekenningen?

JPV
22 april 2014, 16:46
Schulden aan derden zijn in principe idd géén bondsschulden. Hier gaat het echter over een discussie over bedragen die Wauters opeist en blijkbaar door de bond geacht zijn te behoren tot de voetbalactiviteiten (exacte details ken ik niet, mss omdat Wauters toen handelde als voorzitter van de club of omdat hij een bondskaart heeft). De voetbalbond heeft geoordeeld dat de arbitragecommissie bevoegd is om te oordelen over de discussie rond die 5 miljoen, waardoor het plots bondsschulden zouden worden.

Mocht Wauters niet via de arbitragecommissie hebben kunnen gaan, dan waren het géén bondsschulden, maar gewone schulden.

Persoonlijk vind ik het onderscheid tussen bondsschulden en gewone schulden niet correct, wat mij betreft moeten alle schulden op dezelfde manier behandeld worden, maar dan wel altijd volgens de regels van bondsschulden, het moet gedaan zijn om bepaalde schuldeisers voor te trekken voor het behoud van een nummertje.

Duffman-
22 april 2014, 17:46
Gelukkig 5 tickets gaan halen voor Westerlo - Eupen. Gaat een leuke zondag worden :)

Ben je alleen? Voorlopig heb ik 1 kaart over omdat onze 5de man nog aan het twijfelen is of die mee kan door zijn werk :)
Jep, mijn vrienden hebben een ticket.
Nu blijkt dat er een supportersdorp wordt opgetrokken dus ik ga sowieso naar Westerlo afzakken denk ik. :D Een ticketje zou natuurlijk schitterend zijn.:)

//edit: Per toeval vak G?:P

Sportinggboy
22 april 2014, 21:44
Jep, mijn vrienden hebben een ticket.
Nu blijkt dat er een supportersdorp wordt opgetrokken dus ik ga sowieso naar Westerlo afzakken denk ik. :D Een ticketje zou natuurlijk schitterend zijn.:)

//edit: Per toeval vak G?:P

Ik heb 2 kaarten voor G en 3 voor vak L. Normaal heb ik de 2 voor de G al beloofd aan kameraden. Maar ik ga pas tegen het weekende weten of onze 5de man meekan. Die heeft uiteraard voorrang ;)

Duffman-
22 april 2014, 21:52
Ik heb 2 kaarten voor G en 3 voor vak L. Normaal heb ik de 2 voor de G al beloofd aan kameraden. Maar ik ga pas tegen het weekende weten of onze 5de man meekan. Die heeft uiteraard voorrang ;)
Ja da snap ik! Denk je dat je tegen zaterdagvoormiddag iets kan laten weten?

Sportinggboy
23 april 2014, 07:10
Ja da snap ik! Denk je dat je tegen zaterdagvoormiddag iets kan laten weten?

Ik zie onze 5de man zaterdagvoormiddag ;)

Time
25 april 2014, 21:48
Tweedeklasser Royal Antwerp zit stilaan verwikkeld in een rasechte licentiesoap. Donderdag sloot de club met ex-voorzitter Eddy Wauters een broodnodig akkoord over de bevriezing van diens schadeclaim, maar vrijdag zou de ex-voorzitter het akkoord opgeblazen hebben. Dat meldde The Great Old vrijdagavond in een persbericht.
Antwerp moet aan het BAS kunnen bewijzen dat de continuïteit van de club voor de komende jaren verzekerd is, iets wat niet kan zolang de schadeclaim van ex-voorzitter Wauters, ter waarde van vijf miljoen euro, als een zwaard van Damocles boven de Bosuil hangt. ‘Vlak voor de zitting van donderdag wist onze club via een tussenpersoon een mondeling akkoord te treffen met dhr. Wauters, wat het mogelijk zou maken om de licentie te behalen na voortzetting van de zitting’, klinkt het bij Antwerp.

De club kreeg daarom van het BAS tot maandag tijd om dat akkoord te finaliseren op papier. ‘Onze clubleiding nam het initiatief en liet de door de club gehandtekende documenten meteen afleveren bij dhr. Wauters. Tot onze grote verbazing is dhr. Wauters echter teruggekomen op zijn gegeven woord, en weigert hij zijn gesproken akkoord om te zetten in een handtekening. RAFC betreurt de houding van onze ex-voorzitter ten zeerste, aangezien deze volledig strijdig is met het belang van de club.’

Dus moet Antwerp maandag toch zonder akkoord terug naar het arbitragehof. Als dat besluit dat Antwerp zijn licentie in beroep niet krijgt, degradeert het stamnummer een volgend seizoen verplicht naar derde klasse.

Eerlijk gezegd, ik hoop dat het eindelijk eens over en out is. Die club is al lang geleden een karikatuur van zichzelf geworden. Geef dat gehandicapt dier een nekshot en laat de ruimte voor een nieuw initiatief.

travis.bickle
26 april 2014, 12:35
Na nachtelijke onderhandelingen is onze club verheugd te kunnen melden dat er alsnog een akkoord met dhr. Wauters bereikt werd. Alle nodige handtekeningen werden reeds verzameld, zodat de documenten tijdig naar het BAS opgestuurd zullen kunnen worden. We benadrukken dat het verkrijgen van de licentie nog géén uitgemaakte zaak is, maar door de laatste ontwikkelingen zijn de kansen van onze club wel sterk toegenomen.

Maandagavond om 21u wordt onze club weer bij het BAS verwacht om de behandeling van haar dossier verder te zetten. In de loop van volgende week volgt dan de uitspraak van het BAS.

We proberen u zo snel en efficiënt mogelijk op de hoogte te brengen wanneer er meer nieuws is.
RAFC.be (http://www.rafc.be/news/dan-toch-alle-benodigde-handtekeningen-verzameld)

Cpt. Kablammo
26 april 2014, 12:41
Het is onmogelijk dat Antwerp uit die schuldenhoop kruipt met het huidige bestuur. Zijn ook stuk voor stuk debielen die totaal geen besef hebben wat ze moeten doen als bestuur van een moderne voetbalclub.

DBK
26 april 2014, 15:03
Ik heb al geruime tijd een dubbel gevoel bij dit bestuur. Op sportief vlak doen ze het gewoon slecht, 70 nieuwe spelers op 3 jaar tijd is pure waanzin. Ik hoop echt dat ze dit jaar de kern kunnen bij houden en 5 gerichte aankopen doen. Verder ben ik niet echt fan van den Jimmy-Floyd maar eens een coach 2 jaar houden zou ook geen kwaad kunnen, hij heeft veel fouten begaan maar als beginnende coach is dat ook een beetje normaal, laat hem eens 2 of 3 jaar zijn zin doen en bekijk het dan.
Financieel vlak dan, ze hebben 2 grote fouten gemaakt, namelijk het te laat en/of fout aanpakken van de zaken Gram en Wauters. Wat ze wel goed hebben gedaan is dat men met bijna alle 197 schuldeisers overeenkomsten hebben gesloten om delen van schulden te laten vallen er de rest op termijn te mogen afbetalen. Nu betalen ze €150.000 per maand af, ik vind dat niet slecht als tweedeklasser. Ook blijven de deurwaarders weg en worden de lonen op tijd betaald.

Mijn hoop voor de komende jaren is verdere schuldafbouw en dat ACT! as 1 (http://www.actasone.be/) mee het beleid mag gaan uitstippelen.

Duffman-
27 april 2014, 13:49
Iemand die weet waar we de wedstrijd Westerlo - Eupen live kunnen volgen als je geen Belgacom hebt?
Ik kan eventueel wel aan login-gegevens komen van Belgacom dus als ik de wedstrijd op die manier online kan kopen zou dat schitterend zijn...

Swagger
27 april 2014, 15:05
Meteen rood door de Serge, en den andere krijgt geel; sterk

LaBuenaVida
27 april 2014, 15:11
Iemand die weet waar we de wedstrijd Westerlo - Eupen live kunnen volgen als je geen Belgacom hebt?
Ik kan eventueel wel aan login-gegevens komen van Belgacom dus als ik de wedstrijd op die manier online kan kopen zou dat schitterend zijn...

Hier heb je een stream ;)
Stream5 (http://www.bvls2013.com/stream5.html)

Westerlo staat al meteen met 10 man (terechte kaart, elleboog in het gezicht, andere speler heeft geel gekregen)

Duffman-
27 april 2014, 15:12
Duizendmaal dank!

Ik had het al gehoord op de radio van de elleboog.:/

Swagger
27 april 2014, 15:13
ik kijk al uit naar de samenvatting met Jos Willems vanavond :)

Duffman-
27 april 2014, 15:18
ik kijk al uit naar de samenvatting met Jos Willems vanavond :)
Waar gaat die te zien zijn?

Swagger
27 april 2014, 15:19
Waar gaat die te zien zijn?

Stadion

Duffman-
27 april 2014, 15:19
ROOD VOOR KEEPER EUPEN EN PENALTY!!!

LaBuenaVida
27 april 2014, 15:20
Duizendmaal dank!

Ik had het al gehoord op de radio van de elleboog.:/

Geen dank ;)

En idd wat een wedstrijd! C'mon Westerlo

LaBuenaVida
27 april 2014, 15:22
aiai

GemaneDude
27 april 2014, 15:27
Amai tis nogal een match precies

LaBuenaVida
27 april 2014, 15:34
1-0 e gasten ;)

Duffman-
27 april 2014, 16:04
Tzal wel zijn. We staan nog ni in eerste klasse maar het ziet er goed uit!

Kenneke10
27 april 2014, 16:23
De verplaatsing naar westerlo als supporter is zeker een meerwaarde voor de jpl hopen dat ze terugkomen .

Dan enkel ohl na tweede klasse en we zijn al verlost van twee kut ploegen.

Thorazer
27 april 2014, 17:31
Leuke club weer naar eerste :)

Fella
27 april 2014, 17:35
Proficiat aan Westerlo!

fordjah
27 april 2014, 17:36
Jeej, welcome back Westerlo :bow:

Racing_Genk
27 april 2014, 17:41
Een ploeg met nauwelijks supporters terug naar eerste, jammer vind ik.

puni
27 april 2014, 17:43
De verplaatsing naar westerlo als supporter is zeker een meerwaarde voor de jpl hopen dat ze terugkomen .

Dan enkel ohl na tweede klasse en we zijn al verlost van twee kut ploegen.

Hater.

Ik snap nog altijd niet waarom wij precies een kutploeg zijn, behalve het feit dat we voetballend vaak afschuwelijk waren dit jaar dan. :unsure:

Kenneke10
27 april 2014, 17:43
Poficiat westel , sportingboy heeft weer een verplaatsing naast zijn deur :D

@ puni, te veel spelers die ik absoluut niet graag zie spelen thompson , el toro, karel die te veel zware fouten maakt .

DBK
27 april 2014, 17:59
Goed voor Westerlo, 't was dit jaar naar het schijnt alles of niets. Zo'n ploeg hoort in 1e thuis!

Sportinggboy
27 april 2014, 18:07

@ puni, te veel spelers die ik absoluut niet graag zie spelen thompson , el toro, karel die te veel zware fouten maakt .

Ben gaan kijken vandaag. Westerlo zeker de betere ploeg. Jammer genoeg moet ik gaan verhuizen na relatiebreuk. Dus ga ik verder van het stadion wonen. Nu kan ik te voet gaan :)

Général Zantas
27 april 2014, 18:55
Een ploeg met nauwelijks supporters terug naar eerste, jammer vind ik.

Eupen heeft nog minder supporters...

Nuja, ik vind Westerlo ook geen aanwinst voor eerste.

Kenneke10
27 april 2014, 19:34
Als je veel supporters wil kan je enkel stvv en antwerp naar voor schuiven , eupen mag ook blijven waar het is dan mss nog liever moeskroen al weet ik niet of die nog veel volk trekken na de fusie.

butcherken
27 april 2014, 21:51
joy, volgend jaar terug antwerp supporters da den boel ier op stelten komen zetten :|

Hannibal
27 april 2014, 21:55
Vandaag hebben ze hun eigen goed gedragen anders. Buiten die ene mongool die bengaals vuurwerk tegen het hoofd van Van der Linden smeet.

fcberke
27 april 2014, 23:09
ik volg de 2de klasse niet echt maar de speler die na 3 minuten even rood gaan pakken mogen ze echt in 2de laten.

Hannibal
2 mei 2014, 12:52
Hoera, Hoogstraten krijgt nog een kans om zich te redden via de eindronde omdat RWDM hun licentie niet krijgt. :woohoo:
En als Antwerp hun licentie ook niet krijgt blijven ze er gewoon in. :)

NemesisBE
2 mei 2014, 13:06
Weer een seizoen met weinig winstpremies dan. Die mannen van Hoogstraten zullen lachen :p

NemesisBE
2 mei 2014, 13:26
Antwerp licentie gehad!

SomeDude
2 mei 2014, 13:54

Mss u eerst informeren dan:
* el toro speelt volgend seizoen aan de kust bij Oostende
* kareltje zijn contract loopt ook af

Dus hé enkel nog Kenny die je niet moet! Nu mogen we wel in 1e blijven zeker van u....

Hannibal
2 mei 2014, 14:01
Weer een seizoen met weinig winstpremies dan. Die mannen van Hoogstraten zullen lachen :p
Voor de eerste ploeg moeten ze het inderdaad niet doen. Voor de jeugd daarentegen.

xiempie
2 mei 2014, 14:14
dan mss nog liever moeskroen al weet ik niet of die nog veel volk trekken na de fusie.

Nope. Een zeer laag toeschouwersaantal dit seizoen (gemiddeld 1500)
In 3e en 4e trokken we vaker meer volk dan nu, met soms wel tot 500-1000 man op verplaatsing, leuke tijden en schitterende sfeer. Beetje vergelijkbaar met wat Beerschot nu meemaakt geloof ik.

Cerv.Be
2 mei 2014, 22:00
Antwerp licentie gehad!

Wat een verrassing zeg. Elk jaar hetzelfde dat licentie gezeik.

DBK
2 mei 2014, 23:08
Wat een verrassing zeg. Elk jaar hetzelfde dat licentie gezeik.

Juni: we trekken een paar op papier goede spelers aan.
Juli: we winnen een oefenmatch tegen een Engelse tweedeklasser en tegen een Belgische eersteklasser. We worden kampioen! Gazetten en voetbalsites gaan hier vlot in mee.
Augustus: we winnen onze eerste competitiematch in een bijna uitverkochte Bosuil.
September: we gaan uit de beker tegen een derdeklasser.
Oktober: het spel is toch niet zo goed als in de eerste matchen, er komen twijfels en de resultaten slagen ook wat tegen, toch staan we nog in de top 5.
November: losing streak, alle hoop is verloren. "Tzen allemaal krabbers" en "da die ollanders mor terug naar olland gon!"
December: 2cm sneeuw en tweedeklasse ligt een hele maand stil.
Januari: paar bedenkelijke spelers worden binnengehaald om uiteindelijk de bank warm te houden uitgezonderd die eene witte merel.
Februari: niets meer te winnen of te verliezen, ze kunnen plots terug voetballen en halen redelijke resultaten.
Maart: licentie in eerste zit wordt niet toegekend.
April: licentiesoap, zwarte pieten worden doorgeschoven in de pers.
Mei: licentie wordt op het BAS gehaald, de modale supporter is weer content.

repeat till infinity.

Monoslay
22 mei 2014, 21:21
STVV virtueel in eerste!

Thorazer
22 mei 2014, 22:05
Moeskroen voorlopig naar eerste...

Monoslay
22 mei 2014, 22:10
Moeskroen voorlopig naar eerste...
Nu zo goed als zeker, OHL op voorsprong.

Th0mazz0
22 mei 2014, 22:26
Meh... had toch liever STVV gehad : (

xiempie
22 mei 2014, 22:59
YEESSSS :D
Eindelijk nog eens eersteklasse voetbal op le Cannonier

Al bij al gezien denk ik dat Eupen het toch net iets meer verdiende als je kijkt naar het volledig seizoen, maar dat zal mij een worst wezen

Antwerp1
22 mei 2014, 23:02
Eupen verdiende het veruit het meest, erg voor hen dat ze het zo hebben laten schieten, zowel nu in eindronde als in competitie. Met die hun budget spelen die vlot kampioen volgend jaar. Moeskroen en Westerlo sowieso hun zwaarste concurrenten. OHL en STVV gaan hen ni kunnen bijhouden en Antwerp zal ook wel weer noppes worden.
Soit, Liever Moeskroen in 1e dan weer een Vlaams boerenclubke extra ;)
Failliet gegaan en op een jaar of 5 terug in 1e klasse, en wij zitten al 10 jaar in 2e te krasselen :cry:

Clouds&Cereals
23 mei 2014, 13:29
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/10409478_689014527880849_3263639358664417684_n.jpg

puni
26 mei 2014, 00:55
Bracke zijn contract verlengd bij OHL, toch een talent dat we kunnen houden. Die zal volgend seizoen wel gewoon basis spelen, was tegen Eupen een van de beste spelers op het veld. :love:

SomeDude
26 mei 2014, 08:42
Bracke zijn contract verlengd bij OHL, toch een talent dat we kunnen houden. Die zal volgend seizoen wel gewoon basis spelen, was tegen Eupen een van de beste spelers op het veld. :love:

Zal toch nog wat bokes mogen eten, qua passing was het idd wel top maar vond dat hij 2e helft toch wat afwezig was in balrecuperatie, teruglopen, .. Maar heeft wel potentieel!

puni
26 mei 2014, 19:55
Zal toch nog wat bokes mogen eten, qua passing was het idd wel top maar vond dat hij 2e helft toch wat afwezig was in balrecuperatie, teruglopen, .. Maar heeft wel potentieel!

Lijkt mij logisch dat ge na verloop van tijd moeite krijgt met het tempo als ge een gans seizoen bij de beloften moet schimmelen. En dan nog, als ge ziet wie er gans het seizoen de basis heeft gedraaid bij ons, moet die daar echt niet voor onderdoen. :)

Ahja, speciaal voor u!
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152115633534397

puni
2 juni 2014, 15:44
Leko blijft. :woohoo:

sharpshot
2 juni 2014, 15:48
Kon je nu Logan niet houden!

puni
2 juni 2014, 15:48
Kon je nu Logan niet houden!

Ook wel een vrij debiele clausule, was pertang een van de weinige spelers waar ge nog iets voor kon vangen.

Klopgeest
2 juni 2014, 15:49
Een erg leuke reeks volgend jaar in tweede, dat wordt wederom een abonnement!

GemaneDude
18 juni 2014, 18:57
Iemand die Yohan Croizet wat kent? Komt van Virton over naar OHL.