PDA

Volledige versie bekijken : Spaans voetbal 2013-2014

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Vedeco
5 juni 2013, 11:18
Luisteren naar eurowarriors hé, jongens!

puni
5 juni 2013, 11:19
De meisjes niet?

Vedeco
5 juni 2013, 11:20
Gavin luistert altijd.

puni
5 juni 2013, 11:21
I see what you did there!

And it made me laugh.

Gavin
5 juni 2013, 13:58
José Mourinho says Real Madrid's Cristiano Ronaldo is a know-it-all | Football | guardian.co.uk (http://www.guardian.co.uk/football/2013/jun/05/jose-mourinho-cristiano-ronaldo-real-madrid?CMP=twt_gu)

Hupppaaaaaaaa. Niet zo interessant op zich, maar hij is twee dagen weg of zo en de boel is begonnen. Marca zal nog wat gaan stoken bij Madridspelers dus dat wordt een sappige zomer over wat er nu de voorbije drie seizoenen gebeurd is. :applause:

Booka Shade
5 juni 2013, 13:59
Triestig van Mourinho.

_lorre
5 juni 2013, 15:02
Triestig van Mourinho.

Bwa triestig trainer zegt gewoon dat er een punt is waar hij kan aan werken en als hij daar niet mee akkoord is....
Ok hij moet het achteraf niet uitsmeren in de media

eurowarriors
5 juni 2013, 15:17
Gisterenavond nieuwe voorzitter verkozen, zoals verwacht Amadeo Salvo! 93% van de stemmen! Had enkele weken geleden al zijn project voorgesteld dat zich zal baseren op de cantera.

VALENCIA C.F. (http://www.valenciacf.com/contenidos/Actualidad/Noticias/2013/06/Noticia_98990.html?__locale=es)

Djukic ook bevestigd als nieuwe coach! Tino Costa ook officieel naar Spartak Moskou voor zeven miljoen. Allemaal nieuw precies! Nu alleen nog een nieuwe sportief directeur, enkele mooie transfers en ik ben content!

Vedeco
5 juni 2013, 15:19
Alles is zo levendig in Spanje.

fiqm
5 juni 2013, 16:29
Ben wel redelijk benieuwd naar Djukic in Valencia. Tactisch een geweldige coach, maar ligt vaak overhoop met zijn spelers. Ik vraag me dan ook af of het altijd even goed gaat klikken met de sterspelers van Valencia. Kan beide kanten uit.

De ploegen die het volgend seizoen heel moeilijk zullen hebben, zijn Valladolid, Levante en Rayo. Alledrie verliezen ze een heleboel spelers en ze hebben niet direct de middelen om ze te vervangen.

Depor heeft ondertussen enkele jeugdspelers vastgelegd tot 2017. Insua en Luis Fernandez zullen sowieso naar de eerste ploeg komen volgend jaar. Luis Fernandez scoorde dit seizoen 24 doelpunten voor Deportivo B. Zeer indrukwekkend, vooral omdat hij geen spits is :p Hij speelt als aanvallende middenvelder (kan ook wel als spits gezet worden). Ook vleugelspeler Alvaro Lemos kan misschien wel eens naar de eerste ploeg komen. Juan Carlos Real, die dit jaar werd uitgeleend aan Huesca, komt waarschijnlijk ook de eerste ploeg versterken.

Momenteel lijkt het alsof er een afspraak komt dat onze schuldenafbetaling twee jaar "bevroren" zal worden. Wat natuurlijk zeer welkom is. Spelers als Aranzubia, Bruno Gama, Assuncao, enz gaan we waarschijnlijk niet kunnen behouden. Zelfs Aythami zou weg moeten (hoera). Wel is er een gerucht dat Salomao nog een jaar zou uitgeleend worden aan ons, op voorwaarde dat hij veel speelt. Volgens mij is die wel eindelijk klaar voor een basisplaats. De spelers die nog zullen overschieten van vorig seizoen zijn dus Lux, Zé Castro, Laure, Manuel Pablo, Ayoze, JD en Alex. Dat is het zo een beetje. Nog veel werk aan de winkel dus. Vooral de aanval is een groot vraagteken, aangezien Riki, Valeron, Bruno Gama en Pizzi allemaal de club verlaten.

Lux
Laure--Zé Castro--Insua--Manuel Pablo
Salomao--Juan Dominguez--Alex--Lemos
Juan Carlos Real--Luis Fernandez

Dit is wat we voorlopig al hebben. Zeker een ploeg die de subtop aankan, met wat meeval. En het grote voordeel is dat al deze spelers, behalve Salomao en MP, ons niet zomaar gratis kunnen verlaten een seizoen later. 7 spelers uit onze cantera ook, niet slecht. Misschien nog enkele goede aankopen erbij, en we zijn vertrokken :)

eurowarriors
5 juni 2013, 17:24
Djukic is exact wat Valencia nodig heeft, langs de andere kant zal die inderdaad ook met wat spelers kunnen botsen. Maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Positief is dat Djukic héél gedisciplineerd is, zowel op als naast het veld. Kent de club ook door en door. Is een heel harde werker, tactisch heel sterk, vooral defensief. Liet Valladolid verzorgd voetballen. Is het gewoon om met een héél laag budget te werken en kan perfect met veel wijzigingen in een kern om. Exact het profiel wat Valencia nodig heeft, maar omdat die net zo gedisciplineerd is (koppig kan je dat ook noemen), kan dat wel gaan botsen. Al vertrekken enkele moeilijke jongens hoogstwaarschijnlijk wel (Feghouli, Rami).

Een voorbeeld van Djukic zijn koppigheid: hij kon het heel moeilijk vinden met Cañizares indertijd. Hij vertikte twee jaar lang om nog maar één woord tegen Cañizares te zeggen. Dat als verdediger! Toen Djukic nog bij Valencia speelde, was ik nog redelijk jong, maar was toen al grote fan. Iemand met ballen aan zijn lijf, zegt waar het op aankomt. Harde werker. Had die graag vorig seizoen zien komen. Spijtig dat ex-voorzitter Llorente per sé Pellegrino wou hebben, mja, dat is verleden tijd.

Geruchten gaan de ronde dat Giovani Dos Santos de eerste transfer zou kunnen zijn voor Djukic/Salvo. Mooi als dat gebeurt, leuke speler. Iborra en Albiol staan ook op het verlanglijstje. Albiol zie ik liever niet komen, Iborra is méér dan welkom.

NemesisBE
5 juni 2013, 17:27
Ik ga maandag 17 juni voetballen in Bernabeu :D dankzij bwin!

camino
5 juni 2013, 18:08

Zo'n fout van bwin.
;).
Maar nu gaat ge eens in een topstadion zijn ;).

eurowarriors
5 juni 2013, 18:17
Fiqm, Lassad terug naar Deportivo?

fiqm
5 juni 2013, 18:57
Fiqm, Lassad terug naar Deportivo?
Ik lees het ook net. Het vreemde is dat het Lassad zelf is die Deportivo gecontacteerd heeft, met de vraag of de club het zou zien zitten hem terug te nemen. Ik heb hem dit jaar niet gevolgd, maar hij is dus blijkbaar ook op een serieus zijspoor geraakt bij Celtic.

Ik zou zijn terugkeer niet slecht vinden. Toch ook een speler die uit onze jeugd komt, en ook al was het niet mijn favoriete speler, hij was vorig seizoen in Segunda toch wel onze topschutter. Scoorde meer goals dan Riki. Als Fernando Vazquez het luie er wat uit krijgt, zeker geen slechte aanwinst, gezien de omstandigheden.

Ik denk dat ik vorig jaar zelfs blij was dat hij vertrok :p Maar goed, het zijn andere tijden :)

Elosopardo
5 juni 2013, 23:05

Eens goed het veld daar om zeep helpen :D
Tegen wie (en met wie) speel je dan ofzo ?

NemesisBE
5 juni 2013, 23:48
Een Manchester United fan game zo blijkt. Geen idee waarom het in Bernabeu is :D maar des te leuker!
Vet hotel ook (AC Aitana)

Jepjep
5 juni 2013, 23:54
Waarom heb ik nooit zo'n geluk :(

camino
6 juni 2013, 01:03
Een Manchester United fan game zo blijkt. Geen idee waarom het in Bernabeu is :D maar des te leuker!
Vet hotel ook (AC Aitana)

Veel plezier, is er de moeite.

fiqm
6 juni 2013, 17:03
Yes, Salomao heeft zelf gezegd dat hij bij Deportivo wil blijven, en zou zelfs aan het proberen zijn om zijn contract met Sporting Lissabon te verbreken.

Fantastisch nieuws om twee redenen. Ten eerste zou hij meteen zowat de beste speler in Segunda zijn. En ten tweede, als we hem echt een contract kunnen geven (de laatste twee seizoenen werd hij geleend), zou die nog serieus wat geld kunnen opleveren in de toekomst. Mooi dat hij wil blijven, aangezien hij in principe wel een hoger niveau aan kan. Altijd leuk als spelers trouw blijven na een degradatie :) Zeker in dit geval, aangezien hij eigenlijk gewoon makkelijk naar een Primera-ploeg zou kunnen gaan, als hij zelf wil.

En minder verrassend nieuws, maar zeker ook niet slecht, is dat Xisco ook al op het punt staat om een contract te tekenen. Vertrok jaren geleden voor een veel te hoge transfersom naar Newcastle, waar hij nooit kon doorbreken. Werd dan twee keer terug uitgeleend aan ons, maar Newcastle weigerde hem te verkopen. Uiteindelijk trok hij deze winter, met nog een half jaar te gaan op zijn contract, naar Cordoba. Nu is hij een vrije speler, dus het leek sowieso al een no-brainer dat Xisco zou terugkeren naar ons. Uitstekend nieuws ook voor ons. Een speler die zowat alle reeksen van de jeugdploegen van Depor doorlopen heeft, een hart voor de club, en kan zeker het niveau in Segunda aan.

Gavin
6 juni 2013, 23:21
"Abidal clearly not over decision to let him go-"I don't understand, I fought for them. I'm in great shape""

Maar dan wel naar Mathieu lonken (goede speler, daar niet van). Onbegrijpelijk.
En ondertussen die Barça B coach nog een jaartje extra geven. Waaom niet he!? Kleutermanagement.

Logos
7 juni 2013, 12:13
't Gaat echt van kwaad naar erger. Wat heeft die Eusebio nu bewezen dit seizoen? Man man man

Vedeco
7 juni 2013, 13:59
Wat is er mis met de Barça B coach? Gewoon curieus. :unsure:

eurowarriors
7 juni 2013, 14:12
Wat ik denk dat er mis mee is: die stelt veel te weinig jonge spelers op en verkiest om de oudere, meer ervaren spelers op te stellen zodat hij resultaat kan halen. Wat eigenlijk totaal niet bedoeling is van zo'n B-ploeg in Spanje.

Kan verkeerd zijn natuurlijk.

Barcelona heeft de piste Guaita gelukkig verlaten, ze werden nu met Mathieu en Rami gelinkt. Rami mogen ze voor 12 miljoen (clausule) komen halen! Mathieu zie ik veel liever blijven, zou volgende week bijtekenen volgens zijn manager. Ben eens benieuwd.

eurowarriors
8 juni 2013, 09:44
Djukic zou vandaag aan Albelda meedelen dat hij niet in zijn plannen voorkomt voor volgend seizoen. Na 17 jaar bij Valencia gespeeld te hebben, zou er een einde komen aan de era Albelda. :(

Ongelooflijk ook wie er nu de langst dienende speler wordt bij Valencia: Ever Banega. Speelt nu vijf jaar en half bij Valencia. Had ge toen tegen mij gezegd dat die zowat vijf jaar later de langst dienende speler zou zijn, dan had ik u nooit geloofd. Enkele dagen na zijn aankomst in Valencia kwam dat webcamaccidentje ter sprake. Twee jaar later stond hij met een been en half in Everton, maar hij kreeg geen work permit. Nu is hij de beste voetballer van de ploeg, zonder enige twijfel. Gek hoe het kan lopen.

camino
8 juni 2013, 09:58
Ronaldo zegt nu em denkt ze toch tot een akkoord zouden raken, em zal dan toch bij Real blijven, goed zo.

Elosopardo
8 juni 2013, 13:01
"Abidal clearly not over decision to let him go-"I don't understand, I fought for them. I'm in great shape""

Bah ik vind het ook een verschrikkelijke beslissing van het bestuur. Ik hoop voor Abi dat hij hun ongelijk kan bewijzen. Terug tijd voor Laporta ? :unsure:

Gavin
8 juni 2013, 13:37
Wat is er mis met de Barça B coach? Gewoon curieus. :unsure:
Gewoon een matige knuppel waar niemand progressie maakt en elke match opnieuw dezelfde fouten worden gemaakt. Niet goed genoeg. Vergelijk dat met de coach van Castilla en het is om te janken. Die Toril, en zoals al gepost vorig jaar Garcia bij Barça B (vorig seizoen kampioen in Israël), kunnen echt goede coaches worden. Ben echt benieuwd welke grotere ploeg die als eerste een kans gaat geven.

Bah ik vind het ook een verschrikkelijke beslissing van het bestuur. Ik hoop voor Abi dat hij hun ongelijk kan bewijzen. Terug tijd voor Laporta ? :unsure:

Abidal heeft blijkbaar ook geen reden gekregen voor de beslissing. Gewoon pets boem: we gaan niet door met U. Dat is exact hetzelfde als wat er op de persconferentie gezegd werd: "professionele beslissing ... de afweging ... blablabla". Hetzelfde ziet ge terug bij Muniesa.

Barcelona is aan het afglijden, en nog niet een beetje. Chance dat de ploeg op trouwe topspelers kan rekenen zodat het op het veld nog wat gered wordt. Maar het moet veranderen of Barcelona zal zéér ver staan van de glorietijden onder Pep.

Elosopardo
8 juni 2013, 18:01
Alé den Courtois nog een jaartje in Atletico... Had hem wel graag al aan het werk gezien bij Chelsea, maar Atletico is en blijft natuurlijk altijd een goede ploeg :) En hij is nog jong he

Kiiilerke
8 juni 2013, 18:06
Zal wel pakske minder zijn zonder Falcao

fiqm
8 juni 2013, 18:10
Fernando Vazquez heeft een contract voor twee jaar getekend bij Deportivo. Goed om op dit moment een degelijke en Galicische coach te hebben.

Zo meteen de ontknoping in Segunda tussen Villarreal en Almeria. Ik ga helaas het laatste kwartier missen. Hopelijk mis ik niet te veel :unsure:

eurowarriors
8 juni 2013, 18:55
Het wordt tijd dat Valencia eens een bod gaat doen op Thiago Alcântara en zijn broertje Rafinha! :applause:

http://oi42.tinypic.com/33xy438.jpg

fiqm
8 juni 2013, 19:50
0-0 aan de rust, kan nog alle kanten uit. Villarreal lijkt wel wat meer controle over de wedstrijd te hebben, naar het einde toe. In het begin waren ze enorm nerveus, waar Almeria bijna kon van profiteren. Gelukkig voor Villarreal strandde die bal op de paal. Zou me niet verwonderen als ik seffens de winning goal ga missen :unsure:

Ergens ben ik voor Almeria aan het supporteren. Ik hoop, voor Deportivo, dat allebei deze ploegen promoveren. Volgens mij heeft Villarreal meer kans in play-offs.

sharkmen
8 juni 2013, 20:52
Villarreal:applause:

Gavin
8 juni 2013, 21:26
Villarreal naar eerste en Luis Enrique bij Celta en Blanc bij Sociedad als coaches. Top.

Roald
8 juni 2013, 21:32
Blanc?

sharkmen
8 juni 2013, 21:32
Blanc zit niet bij Sociedad, zij hebben voor hun hulpcoach gekozen.

Gavin
8 juni 2013, 21:41
Is het echt? Gisteren nog gezien dat die daar coach werd, blijkbaar inderdaad voor de hulpcoach gegaan. Ik ga alles moeten checken eer ik iets post en niet op informatie van een dag of twee geleden vertrouwen!

Jepjep
8 juni 2013, 22:00
Ge zou voor minder als ge al die knuppels hier ziet die alles klakkeloos aannemen en zich dan ook nog geroepen voelen om het verder te verspreiden en te versterken met woordjes als duidelijk.

Wel wel wel.

Gavin
8 juni 2013, 22:12
Ja, dat is wel falen. Jammer, en ik had Blanc dan ook nog graag zien coachen in Spanje.

Roald
8 juni 2013, 22:22
Blanc moet naar PSG gaan. Dan kan Ancelotti eindelijk naar Real komen :p

NemesisBE
8 juni 2013, 22:23
Er zijn nog ploegen die een coach nodig hebben (Athletic bv)

Lilspanyol
8 juni 2013, 23:24
Gvd, ik wil Luis Enrique en Laporta bij Barça verdomme.

Die laatste is het zoals gezegd ferm aan het verkloten. Ook de technische staf vertrekt stilletjes, veel spelers weten niet waar ze aan toe zijn, blunders zoals met die clausule van Thiago en daarbij komt nog dat we met spelers in verband gebracht worden die gewoon echt geen Barça-materiaal zijn. Fucking Mangala???? Mathieu is anders ook niet echt de speler waar we naar zouden moeten streven. Redelijk oud al dus dat is ook maar een tussenoplossing.

En alle dikke talentjes worden uitgeleend :sop:.

Nog 3 jaar wachten voor de verkiezingen. Laporta zei trouwens gisteren dat hij zich voorbereidt om terug te keren. Die gaat Rosell gewoon vermorzelen, want er is volgens mij geen normale mens niet meer die Ro$ell nog wil.

Roald
8 juni 2013, 23:31
De kans bestaat dat Real geen spits aankoopt dit seizoen en op Morata rekent als back-up/rotatie voor Benzema. Vreemde keuze voor iemand als Perez, maar het zou wel mooi zijn als dit gebeurt. Het is natuurlijk een gokje, maar als we zo terug een topspits uit de jeugd (tweede Raúl? :love:*) verkrijgen... Dat zou fantastisch zijn.

* al is hij natuurlijk wel al een paar jaar ouder als wanneer die doorbrak :unsure:

eurowarriors
9 juni 2013, 09:43
Er zijn nog ploegen die een coach nodig hebben (Athletic bv)

Dat wordt natuurlijk Valverde.

Over Sociedad: Arrasate wordt toch hoofdcoach? Jeugdtrainer/assistent nu daar. Dacht dat toch gelezen te hebben.

(edit: nu pas gezien dat ze Gavin al op de vingers getikt hadden, haha)

Luis Enrique kan ook wel een goeie keuze zijn voor Celta. Hebben daar wel een talentvolle cantera en ik zie Enrique daar wel de kaart van de jeugd trekken.

Nog een ploeg om volgend seizoen in het oog te houden is Real Betis. Dit seizoen al Europa League gehaald, nu weer al heel wat leuke transfers gedaan. Jong Spaans talentje Jairo bij Santander gaan halen, Cedric gratis gaan weghalen bij Numancia. Chuli uit de tweede klasse gaan halen, een talentvolle spits die er 15 had inliggen voor een laag bedrag. Ook Juanfran gratis gaan halen bij Madrid Castilla. Ben wel wat jaloers op hun technisch directeur die al jaren goed werk levert.

Barcelona wordt vandaag wéér gelinkt met Rami en Mathieu. Ik hoop dat Barcelona Rami komt weghalen. Mathieu moet blijven. Misschien kan Valencia wel een dealtje maken met Barcelona omtrent Rami. 10 miljoen + Kiko Femenia zie ik wel zitten.

Roald
9 juni 2013, 10:09
Ronaldo heeft in een kort interview na de interland van Portugal gezegd dat hij er zeker van is dat hij een akkoord zal bereiken met Real om zijn contract te vernieuwen :) Die zal dus ook wel nergens heen gaan.

fiqm
9 juni 2013, 13:22
Murcia heeft zich nu toch nog gered, in extremis, door de administratieve degradatie van Guadalajara. In theorie kan Racing Santander er ook nog in blijven, want ook Lugo kan nog verplicht degraderen naar Segunda B. Maar Guadalajara (en eventueel Lugo) tekenen sowieso beroep aan, dus misschien mogen ze alsnog erin blijven.

Lospeed
9 juni 2013, 14:01
De kans bestaat dat Real geen spits aankoopt dit seizoen en op Morata rekent als back-up/rotatie voor Benzema. Vreemde keuze voor iemand als Perez, maar het zou wel mooi zijn als dit gebeurt. Het is natuurlijk een gokje, maar als we zo terug een topspits uit de jeugd (tweede Raúl? :love:*) verkrijgen... Dat zou fantastisch zijn.

* al is hij natuurlijk wel al een paar jaar ouder als wanneer die doorbrak :unsure:
Maar 2 spitsen is imo wel te weinig hoor. Vanaf er 1 geblesseerd is zit je in de miserie.

Gavin
9 juni 2013, 14:05

Het is Zidane die dat regelt. Die staat terug op het niveau van Valdano voor Mourinho = alle sportieve beslissingen (zeker nu er nog geen trainer is).

Roald
9 juni 2013, 14:20
Goed dat Perez die macht dan afstaat aan Zidane :p Of ten minste vertrouwen in hem heeft.

Twee spitsen is natuurlijk wat krap, maar het zal er vanaf hangen wie ze voor de rest halen. Bij bv. een overschot aan wingers, kan Ronaldo eventueel in de spits spelen, die kan even goed daar staan.

Toch wel belangrijk dat er op tijd een trainer aangesteld wordt. Dan kan beslist worden wie er gaat en komt, want Zidane kan nu die beslissingen wel maken, maar de toekomstige trainer zal uiteindelijk wel de spelers kiezen.

Lilspanyol
9 juni 2013, 15:17
Murcia heeft zich nu toch nog gered, in extremis, door de administratieve degradatie van Guadalajara. In theorie kan Racing Santander er ook nog in blijven, want ook Lugo kan nog verplicht degraderen naar Segunda B. Maar Guadalajara (en eventueel Lugo) tekenen sowieso beroep aan, dus misschien mogen ze alsnog erin blijven.

Murcia: 1 week nodig om te promoveren in plaats van 1 seizoen :cool:!

fiqm
9 juni 2013, 20:22
Murcia: 1 week nodig om te promoveren in plaats van 1 seizoen :cool:!
Voor hetzelfde geld zijn jullie morgen weeral gedegradeerd :p

Deportivo B heeft met 2-0 gewonnen in de heenmatch van de tweede ronde voor de promotie play-offs. Als ze volgende week hun 2-0 voorsprong kunnen vasthouden, volgt de finale (opnieuw heen en terug). Zou super zijn als Depor B kan promoveren naar Segunda B, zeker nu de klemtoon op onze cantera zal komen te liggen.

Gavin
9 juni 2013, 21:57
Ik heb hier tijdens de rust van Brazilië even de U21 van Spanje gestreamd ... Isco is the shit. Jammer voor u eurowarriors, maar dat wordt toch wel de wereldspeler van de volgende generatie bij Spanje.

eurowarriors
9 juni 2013, 22:28
Ik heb hier tijdens de rust van Brazilië even de U21 van Spanje gestreamd ... Isco is the shit. Jammer voor u eurowarriors, maar dat wordt toch wel de wereldspeler van de volgende generatie bij Spanje.

Mja ff serieus, ik ken die jongen al van toen die 16-17 was en dat zag ge er toen al aan. Het moment dat Malaga hem kwam stelen voor 6 miljoen, wist ik gewoon dat dat een groot verlies ging zijn.

Illarramendi van Real Sociedad is ook fe-no-me-naal. Als Del Bosque weg is, wordt dat gewoon de patron op het middenveld. Indrukwekkende speler.

De twee beste jeugdploegen stonden hier tegenover elkaar en het is toch opvallend hoe talentvol Spanje en Duitsland zijn. Andere landen komen zelfs niet in de buurt.

puni
9 juni 2013, 22:42
Bij Duitsland verbaast dat toch niet echt, als ge weet hoeveel honderden miljoenen ze daar een goeie tien jaar geleden in al die jeugdacademies hebben gepompt van de bond uit. Fantastisch initiatief waar heel Duitsland nu de vruchten van plukt.

German soccer*reinvented itself by investing in youth development - Raphael Honigstein - SI.com (http://sportsillustrated.cnn.com/2010/soccer/world-cup-2010/writers/raphael_honigstein/07/01/germany.reinvention/index.html)

Voor wie het interesseert.

eurowarriors
10 juni 2013, 09:50
Toch niks mooier aan voetbal dan zoiets. Dat het nog lang mag duren. Andere landen zoals Engeland kunnen hier nog heel wat van leren, zeker als je hun -21 zag spelen tegen Noorwegen.

xargon1004
10 juni 2013, 15:01
Toch niks mooier aan voetbal dan zoiets. Dat het nog lang mag duren. Andere landen zoals Engeland kunnen hier nog heel wat van leren, zeker als je hun -21 zag spelen tegen Noorwegen.

Engeland had ook niet hun beste ploeg mee hé. Oxlade-Chamberlain, Jones, Wellbeck, Walker en Sterling waren in de A-kern opgenomen terwijl ze gewoon een vriendschappelijke wedstrijd hadden tegen Brazilië. Als die mannen allemaal meedoen, hadden ze nooit verloren tegen Noorwegen bijvoorbeeld.

puni
10 juni 2013, 15:25
Engeland had ook niet hun beste ploeg mee hé. Oxlade-Chamberlain, Jones, Wellbeck, Walker en Sterling waren in de A-kern opgenomen terwijl ze gewoon een vriendschappelijke wedstrijd hadden tegen Brazilië. Als die mannen allemaal meedoen, hadden ze nooit verloren tegen Noorwegen bijvoorbeeld.

Neemt niet weg dat ze in Engeland in mijn ogen wel degelijk een gigantisch probleem hebben wat betreft jeugdopleiding en doorstroming van jong talent.

eurowarriors
10 juni 2013, 17:10

Akkoord, maar dan nog wegen ze totaal niet op tegen de u21 van Spanje/Duitsland. Bij Spanje hadden ze bijna 500 matchen wedstrijdervaring in de benen, verdeeld over de spelers die tussen de lijnen stonden. Dat zijn stuk voor stuk spelers die bij hun ploeg een meerwaarde betekenen of zelfs in de basis staan (buiten dan Montoya en Morata, al zullen die volgend seizoen ook wel ergens anders in de basis staan).

Zoals puni al zei, er zit iets fundamenteels fout bij de jeugdopleidingen in Engeland. En het feit dat Liverpool op het punt staat weer maar eens een Spaans toptalentje ergens gratis te gaan weghalen (dit keer bij Valencia), helpt de bevordering van de Engelse jeugdrangen echt niet. (niet alleen Liverpool die dat doet, trouwens)

Sir.Killalot
10 juni 2013, 17:40
Akkoord, maar dan nog wegen ze totaal niet op tegen de u21 van Spanje/Duitsland. Bij Spanje hadden ze bijna 500 matchen wedstrijdervaring in de benen, verdeeld over de spelers die tussen de lijnen stonden. Dat zijn stuk voor stuk spelers die bij hun ploeg een meerwaarde betekenen of zelfs in de basis staan (buiten dan Montoya en Morata, al zullen die volgend seizoen ook wel ergens anders in de basis staan).

Heeft dat er ook niet, voor een stuk, mee te maken dat er in het Spaans nationaal elftal bij de 'oudere' generatie ook gewoon nog zoveel talent rondloopt dat er daar gewoon nog geen plaats is voor de U21? Voor het elftal dat opgeroepen is voor de Confederations Cup is de jongste speler 23 en de tweede jongste 24. Niet iedereen heeft de 'luxe' om de opkomende talenten bij de U21 te stallen.

Enfin, ik betwijfel niet dat de jeugdopleidingen in Spanje en Duitsland beter zijn natuurlijk.

puni
10 juni 2013, 17:53
Heeft dat er ook niet, voor een stuk, mee te maken dat er in het Spaans nationaal elftal bij de 'oudere' generatie ook gewoon nog zoveel talent rondloopt dat er daar gewoon nog geen plaats is voor de U21? Voor het elftal dat opgeroepen is voor de Confederations Cup is de jongste speler 23 en de tweede jongste 24. Niet iedereen heeft de 'luxe' om de opkomende talenten bij de U21 te stallen.

Enfin, ik betwijfel niet dat de jeugdopleidingen in Spanje en Duitsland beter zijn natuurlijk.

Bij Engeland is dat probleem al langer aan de gang, die jonkies gaan daar ook voor een deel mee omdat er gewoon niets beters rondloopt met meer ervaring. Ge moet maar eens kijken hoeveel Spanjaarden er bij de gemiddelde Spaanse eersteklasser voetballen (of in Duitsland met Duitsers) en dan hetzelfde doen met Engelse ploegen. Dan weet ge het wel.

Gavin
10 juni 2013, 17:58
http://futbol.as.com/futbol/imagenes/2013/06/09/primera/1370804500_445312_1370804678_noticia_grande.jpg

:unsure:

Roald
10 juni 2013, 18:53
Zou het een echte bril zijn?

Kiiilerke
10 juni 2013, 19:24
ja want ge ziet die glans rechts

Lospeed
10 juni 2013, 19:39
...
:unsure:

Omg, in die match van Portugal zat ik mij al af te vragen of hij wat rost in zijn haar had gedaan of dat het maar schijn was... Blijkbaar was het echt en is hij nog een stapje verder gegaan. :crazy:

eurowarriors
10 juni 2013, 19:48
De club heeft officieel bevestigd dat Albelda geen nieuw contract krijgt voor volgend seizoen. Na 15 jaar komt er dus een einde aan de era Albelda. Heel zijn carrière bij Valencia gevoetbald, hopelijk gaat hij nog wat geld scheppen in Qatar. Wat een held!

Zijn afscheidsmatch wordt waarschijnlijk de thuismatch tegen AC Milan op 27 juli! Zorgen dat ik daar ben dus!

http://fotos00.superdeporte.es/2013/06/10/646x260/efe201-1.jpg

camino
10 juni 2013, 21:18
Briljant flipbook van Cristiano Ronaldo hit op YouTube - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/article/detail/1649395/2013/06/10/Briljant-flipbook-van-Cristiano-Ronaldo-hit-op-YouTube.dhtml)

Mooi gedaan.

Philharmoniker
10 juni 2013, 21:22
wow nice :)

Jepjep
10 juni 2013, 21:24
Damn, daar moet ge echt tijd teveel voor hebben. Wel respect voor die skills en dat geduld.

fiqm
11 juni 2013, 11:04
Aythami moet vertrekken bij Deportivo!! :)

Fernando Vazquez wil volgend jaar met cantera-speler Insúa in de basis spelen, en Zé Castro zou zijn partner zijn. Ondanks zijn contract tot 2015, mag hij dus vertrekken. Hiermee wordt duidelijk de boodschap verzonden dat hij inderdaad niet goed genoeg is voor Segunda ;)

Nu nog een zot vinden die geld voor hem wil betalen. In Spanje zelf komt hij volgens mij sowieso niet aan de bak. Het zal een buitenlandse ploeg moeten worden, die niet goed beseft hoe slecht hij wel niet is.

Jepjep
11 juni 2013, 11:38
Zou hij het niveau van de jupiler pro league aankunnen? :unsure:

puni
11 juni 2013, 12:57
Club zoekt nog een vervanger voor Donk!

fiqm
11 juni 2013, 15:42
Zou me eigenlijk niet verwonderen moest hij naar een Belgische club komen :D

In theorie kan hij de Jupiler Pro League aan, en in theorie kan hij de Primera Division ook perfect aan. Hij is fysiek sterk, wint veel duels, alomtegenwoordig in de lucht, en doet het in een wedstrijd 88 minuten uitstekend.

Maar minstens één keer per match, laat hij op een cruciaal moment zonder reden zijn man los, of "hapt" hij stomweg wanneer iemand dribbelend naar hem komt toe gelopen, of loopt hij plots zomaar weg uit zijn positie, of slaat hij met zijn hand een voorzet weg terwijl hij niet eens onder druk staat,... De Aythami-blunder is al een begrip op zich geworden in A Coruña. Het is werkelijk onverklaarbaar. Hij heeft alles om een goede verdediger te zijn, maar toch gaat hij telkens op 1 of meerdere momenten in de match de mist in.

Onze linksback Evaldo, die uiteindelijk vervangen werd tijdens de winter door Silvio, dat was ook een ramp, maar op een andere manier. Die kon werkelijk niks goed doen. Stond altijd verkeerd, liep altijd verkeerd, liet zijn man altijd los. Die was consistent slecht. Dat is het verschil met Aythami. Die kan 70 minuten op geen enkel foutje te betrappen zijn, om dan 2 goals in vijf minuten weg te geven. Daarom dat hij tekort schiet voor zowel Primera als Segunda. Natuurlijk worden zijn blunders in Primera 90% van de keren afgestraft, in Segunda is dat 60% van de keren, in België waarschijnlijk 50%. In ieder geval is hij niet te vertrouwen, en is hij zeer verantwoordelijk voor de degradatie. Moest Marchena de laatste 7 matchen niet gemist hebben met blessure, waren we er sowieso ingebleven. Feit.

Door de constante blessures van Marchena, Zé Castro en Kaka, was Aythami altijd de enige CV die nog kon spelen. Nogmaals wil ik beklemtonen dat Depor slechts 1 match gewonnen heeft zonder Marchena op het veld. Namelijk de 36ste speeldag tegen Espanyol, toen ik er bij was :p We haalden plots 12 op 12, Marchena viel uit, en nadien slechts 1 van de laatste 7 matchen kunnen winnen.

camino
11 juni 2013, 16:02
Málaga definitief uitgesloten van Europees voetbal - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/1649992/2013/06/11/Malaga-definitief-uitgesloten-van-Europees-voetbal.dhtml)

eurowarriors
11 juni 2013, 16:04
Marchena is dan ook wel een topper he fiqm! :D

Hoewel ik hem altijd een betere DM gevonden heb dan CV.

camino
12 juni 2013, 10:42
Macherano (barca) heeft eens een Pepeke gedaan.
En Monaco heeft 100M euro geboden voor Ronaldo.

eurowarriors
12 juni 2013, 11:53
Soldado weer een goaltje gemaakt bij la Roja :love:

Gol: España 1-0 Irlanda (min. 68) - España - Irlanda - Ver vídeo online COPA CONFEDERACIONES (http://www.telecinco.es/copaconfederaciones/amistosos/espana-irlanda/Gol-Espana-Irlanda-min_2_1619130022.html)

Nu hopelijk titularis tegen Uruguay.

camino
12 juni 2013, 15:23
Lionel Messi aangeklaagd voor belastingsontduiking - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-06-12/lionel-messi-aangeklaagd-voor-belastingsontduiking)

Of het nu zal waar zijn of niet laatk int midden maar als we ervan uit gaan deze dat gedaan heeft dan snap ik zoiets echt niet; waarom; omdat dit mensen zijn die verdomde heel rijk zijn en dit voor hen een peuleschil is.
Van mensen die het moeilijk hebben om hun zaak ofzo levende te houden begrijp ik het ergens wel deze wat foefelen om wat extra's binnen te krijgen (de schandalige taksen en btw hier altijd maakt de boel hier kapot).

mtm; heeft altijd met voetbal te maken, je verdient als voetballer toch geld en als je dan foefelt (nogmaals, afwachten of dat wel waar is).....................

mtm
12 juni 2013, 15:33
En dit heeft wat juist met voetbal te maken?

DeepKick
12 juni 2013, 16:12
Er zal wel iets van waar zijn, niet dat Messi daar persoonlijk ook maar iets mee te maken zal hebben.

$uB^
12 juni 2013, 19:39
Eerst Pluisje, nu de Vlo .. Wordt aangeleerd in Argentinie zeker :D

Lilspanyol
12 juni 2013, 20:26
Ara schrijft dat Hacienda (Spaanse Ministerie van Binnenlandse Zaken) met Messi net hetzelfde aan het doen is als met Rafa Nadal toentertijd: een mediastunt. De raadgevers van Barça nemen de zaak onder de loep en sluiten niet uit dat ze naar de rechtbank stappen voor laster en eerroof. Dit bewijst zijn ongelijk natuurlijk nog niet, maar zo'n dingen gebeuren wel meer vandaag de dag.

fiqm
12 juni 2013, 21:51
De play-offs in Segunda zijn blijkbaar al begonnen. Gaat sneller dan ik dacht! Alcorcon - Girona 1-1. Hopelijk gaat Almeria straks winnen, maar ik vrees ervoor. Zou leuk zijn om hen in Primera te zien, want die eindigen volgend jaar sowieso in de top 6 in Segunda.

fiqm
13 juni 2013, 00:26
Lendoiro en co blijven maar in de clinch gaan met de administrators. Zonet verweet Lendoiro hen zelfs dat ze leugenaars zijn. Ondertussen doen ze moeilijker en moeilijker. Ze proberen de club langs alle kanten aan te vallen om Lendoiro buiten te krijgen. En hij wil maar van geen wijken weten.

Hopelijk trapt hij het eindelijk eens af, maar ik vrees ervoor :(

Drew
13 juni 2013, 11:13
Lionel Messi aangeklaagd voor belastingsontduiking - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-06-12/lionel-messi-aangeklaagd-voor-belastingsontduiking)

Of het nu zal waar zijn of niet laatk int midden maar als we ervan uit gaan deze dat gedaan heeft dan snap ik zoiets echt niet; waarom; omdat dit mensen zijn die verdomde heel rijk zijn en dit voor hen een peuleschil is.
Van mensen die het moeilijk hebben om hun zaak ofzo levende te houden begrijp ik het ergens wel deze wat foefelen om wat extra's binnen te krijgen (de schandalige taksen en btw hier altijd maakt de boel hier kapot).

mtm; heeft altijd met voetbal te maken, je verdient als voetballer toch geld en als je dan foefelt (nogmaals, afwachten of dat wel waar is).....................
Naar het schijnt had hij 10 man ten laste op zijn aangifte. :s

Roald
13 juni 2013, 12:47
Zidane zou de assistent van Ancelotti willen worden. Dat PSG die nu eindelijk eens laat gaan. De laatste geruchten zeggen dat Laudrup het daar overneemt.
Flashback:
http://estaticos04.marca.com/imagenes/2013/06/13/en/football/real_madrid/1371117445_extras_noticia_foton_7_0.jpg

camino
13 juni 2013, 16:02
Cristiano Ronaldo
All the news about my renewal with Real Madrid are false.

Heeft deze net gepost op zijne FB.

http://www.voetbalnieuws.be/news/65349/Ronaldo_zorgt_voor_speculaties:_Nieuws_over_contra ctverlenging_is_onjuist

de boom
14 juni 2013, 03:50
Amaai die kan nederlands ofwa?

fiqm
15 juni 2013, 13:46
Lendoiro heeft in overeenstemming met de administrators beslist om 100% van de schulden af te betalen. Die rotzak maakt er nu een erezaak van om het spel "eerlijk" te spelen. Als je weet dat Celta 85% van haar schulden kwijtgescholden werd, is dit wel idioot.

Voorlopig is nu nog de discussie aan de gang van hoeveel schulden Deportivo precies heeft. De administrators beweren 150 miljoen, Deportivo beweert slechts 95 miljoen. Klein verschil. Maar als je ziet hoe Deportivo langs alle kanten gekloot wordt, zal het bedrag sowieso op 150 miljoen worden vastgelegd.

Wel zouden er geen intresten meer bijkomen. Als de schuld dus wordt vastgelegd op 150 miljoen, betaalt Deportivo de komende 20 jaar jaarlijks 7,5 miljoen euro af.

Gavin
16 juni 2013, 22:51
Almeria of Girona!!!

eurowarriors
17 juni 2013, 06:01
Almeria of Girona!!!

Was wel kut voor Las Palmas, speelde de hele eerste helft stukken beter dan Almeria maar hadden veel pech in de afwerking. Tweede helft speelden ze eigenlijk ook nog goed, maar dan komt Almeria op voorsprong en tanken die zoveel vertrouwen. Toch nog gelijk kunnen maken maar in de verlengingen er volledig doorgezakt. Spijtig, want Las Palmas heeft een heel leuke ploeg. Almeria zal het nu wel halen denk ik.

NemesisBE
17 juni 2013, 15:49
Bernabeu! top!

camino
17 juni 2013, 18:11
Bernabeu! top!

:-).

fiqm
17 juni 2013, 19:15
Op de officiële website van Deportivo kan je stemmen op de beste speler van het seizoen. Als vorm van protest, en voor de grap, stemt bijna iedereen op Evaldo :D

CanalDeportivo -- Página Oficial del R.C. Deportivo de La Coruña (http://www.canaldeportivo.com/servlet/es.iris.servlets.ServletEncuesta?accion=1&id=929&voto=11865&x=21&y=6&c=1)

Evaldo was nog slechter dan Aythami, maar werd in februari door Fernando Vazquez uit de ploeg gezet. Inderdaad de meest hallucinant slechte voetballer die ik ooit bij Depor heb zien spelen. En dan nog zeggen dat twee coaches hem constant bleven gebruiken, terwijl we Ayoze op de bank hadden zitten :unsure:

Ayoze was ook niet geweldig, en was vorig seizoen ook een regelrechte ramp. Maar dit jaar maakte hij als hij speelde een redelijk solide indruk. Hij moet blijkbaar wel héél slecht geweest zijn op training :)

In ieder geval, ik denk dat Evaldo de geschiedenis zal in gaan als onze slechtste speler ooit :p

eurowarriors
18 juni 2013, 09:27
Het ziet er goed uit voor Nou Mestalla. Er wordt zelfs al gesproken over de materialen die gebruikt gaan worden voor de afwerking. Het stadion zou af moeten zijn tegen seizoen 2016/2017... zes jaar nadat er oorspronkelijk een Champions League-finale moest plaatsvinden. Zal wel een enorme last zijn die van de schouders van de club valt en ook een enorme inkomstenbron.

Logos
18 juni 2013, 13:27
Is dat niet Bankia dat pre-financiert voor Valencia? Of hoe zit dat juist? Valencia heeft op dat vlak toch ook niet de beste papieren denk ik dan?

Is uiteraard beter om dat stadion af te werken ipv het zo te laten verkommeren, maar er zullen vast nog kosten genoeg moeten gemaakt worden?

eurowarriors
18 juni 2013, 14:21
Is dat niet Bankia dat pre-financiert voor Valencia? Of hoe zit dat juist? Valencia heeft op dat vlak toch ook niet de beste papieren denk ik dan?

Is uiteraard beter om dat stadion af te werken ipv het zo te laten verkommeren, maar er zullen vast nog kosten genoeg moeten gemaakt worden?
Nee, het stadion is volledig eigendom van Valencia en in principe heeft Bankia er niets mee te maken. Maar ik snap uw vraag. Vorig jaar had ex-voorzitter Llorente een overeenkomst met de toenmalige Bankia-president om de schuld van Valencia (waarin wel een lening zit omtrent het stadion) te herfinancieren, waarbij Bankia dan het oude Mestalla in handen kreeg in ruil voor de afbouw van Nou Mestalla. Maar er gebeurde op dat moment een presidentswissel bij Bankia en die nieuwe president zag dat niet zitten.

Ondertussen heeft Valencia ook een nieuwe voorzitter, en de geruchten gaan de ronde dat er drie verschillende investeringsgroeperingen Nou Mestalla willen afbouwen, in ruil voor de commerciële rechten voor de komende 30 jaar en ook de naam van het stadion.

Nou Mestalla is de grootste reden waarom Valencia nu in de schulden zit. Ondertussen heeft de club daar al 200 miljoen in gepompt en er zou nog 150 nodig zijn om het af te maken. Elk jaar kost het héél veel geld om die constructie te onderhouden. En als het nieuwe stadion af is, kan het oude verkocht worden. Het is dan te hopen dat de immobiliënmarkt in Spanje al wat hersteld is. De grond van het huidige Mestalla zou 250 miljoen waard zijn, maar in de huidige Spaanse economie krijgt men dat gewoon niet verkocht.

Mensen praten vaak over het model van Dortmund. Over hoe dat Spaanse ploegen dat model moeten volgen. Maar dat gaat gewoon niet. De Duitse en Spaanse economieën, dat is een wereld van verschil, ook voor voetbalploegen. Daarenboven hadden Duitse ploegen ook het geluk om bij het WK 2006 énorm veel geld te krijgen om hun stadions uit te breiden of nieuwe stadions te bouwen. Een niet te onderschatten detail.

Gavin
18 juni 2013, 15:06
Bernabeu! top!
Wat ben je toch een eerlijk en tof forummember, Nemesis!!!!!!!!!!

camino
18 juni 2013, 18:07
Wat ben je toch een eerlijk en tof forummember, Nemesis!!!!!!!!!!

Ik had het wel gedacht en verwacht.

fiqm
18 juni 2013, 18:29
UD Salamanca werd vandaag geliquideerd, en houdt na 90 jaar op te bestaan. Ze gingen een tijdje geleden in administratie, maar kwamen niet overeen met de administrators over de aflossing van de schulden.

Dat is dus een serieuze waarschuwing voor Deportivo... :(

http://www.marca.com/2013/06/18/futbol/mas_futbol/1371546647.html

Logos
18 juni 2013, 19:09
Nee, het stadion is volledig eigendom van Valencia en in principe heeft Bankia er niets mee te maken. Maar ik snap uw vraag. Vorig jaar had ex-voorzitter Llorente een overeenkomst met de toenmalige Bankia-president om de schuld van Valencia (waarin wel een lening zit omtrent het stadion) te herfinancieren, waarbij Bankia dan het oude Mestalla in handen kreeg in ruil voor de afbouw van Nou Mestalla. Maar er gebeurde op dat moment een presidentswissel bij Bankia en die nieuwe president zag dat niet zitten.

Ondertussen heeft Valencia ook een nieuwe voorzitter, en de geruchten gaan de ronde dat er drie verschillende investeringsgroeperingen Nou Mestalla willen afbouwen, in ruil voor de commerciële rechten voor de komende 30 jaar en ook de naam van het stadion.

Nou Mestalla is de grootste reden waarom Valencia nu in de schulden zit. Ondertussen heeft de club daar al 200 miljoen in gepompt en er zou nog 150 nodig zijn om het af te maken. Elk jaar kost het héél veel geld om die constructie te onderhouden. En als het nieuwe stadion af is, kan het oude verkocht worden. Het is dan te hopen dat de immobiliënmarkt in Spanje al wat hersteld is. De grond van het huidige Mestalla zou 250 miljoen waard zijn, maar in de huidige Spaanse economie krijgt men dat gewoon niet verkocht.

Thanks! Wist inderdaad niet van die presidentswissel. Hoop iig dat die investeringsgroepen doorzetten. Zoals je aangeeft gaat er vooral geld verloren aan onderhoud van een stadion dat nog niet af is, wat zijn weerslag ook op het sportieve heeft natuurlijk.

NemesisBE
19 juni 2013, 11:54
Voetballen in Bernabeu, top!
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/971987_10151460411776697_223091016_n.jpg

En nadien genieten van een receptie langs het veld :D
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1008189_10153019771415425_1565074502_o.jpg

fiqm
19 juni 2013, 12:02
En daar zijn de geruchten over Amancia Ortega weer, de rijkste Europeaan ter wereld die toevallig in A Coruña woont :)

Bij Deportivo willen ze nu plots het intern reglement veranderen. Dat stelt dat niemand meer dan 1% van de club mag bezitten. Dat is natuurlijk problematisch om sponsors te vinden. De reden dat dit opeens zou moeten veranderd worden, is omdat Ortega de ploeg zou willen overnemen. Hij zou ook Lendoiro buiten willen. De enige die momenteel het reglement van de club niet wil veranderen? Lendoiro...

Jammer dat Ortega zo op zijn privacy gesteld is. Hij heeft slechts een keer in zijn hele leven een interview gegeven. De meeste mensen weten zelfs niet hoe hij eruit ziet. Moest hij openbaar zeggen dat hij Deportivo wil, zouden de fans Lendoiro buitenschreeuwen. Nu blijft het allemaal wat vaag.

Cuth
19 juni 2013, 12:04
En daar zijn de geruchten over Amancia Ortega weer, de rijkste Europeaan ter wereld die toevallig in A Coruña woont :)

Bij Deportivo willen ze nu plots het intern reglement veranderen. Dat stelt dat niemand meer dan 1% van de club mag bezitten. Dat is natuurlijk problematisch om sponsors te vinden. De reden dat dit opeens zou moeten veranderd worden, is omdat Ortega de ploeg zou willen overnemen. Hij zou ook Lendoiro buiten willen. De enige die momenteel het reglement van de club niet wil veranderen? Lendoiro...

:D

Elosopardo
19 juni 2013, 15:45
Ik word echt ambetant van dat gekloot van het bestuur van Barça ivm Thiago... Als dit misloopt, is het sowieso het einde voor Rosell (alé ja ik denk dat die sowieso al kan vertrekken ma soite)

fiqm
19 juni 2013, 20:19
:D
Oeps :p

Technisch gezien klopt die zin eigenlijk wel ;)

Logos
19 juni 2013, 20:35
Ik word echt ambetant van dat gekloot van het bestuur van Barça ivm Thiago... Als dit misloopt, is het sowieso het einde voor Rosell (alé ja ik denk dat die sowieso al kan vertrekken ma soite)

Niet alleen Thiago hoor. Abidal aan de deur zetten (onder het mom dat hij geen jobke in het sportieve kader wou), lullen met Sergi Roberto en Deulofeu hun contracten, 57 mio betalen aan Neymar terwijl je toch vooral een verdediger en een keeper nodig hebt (en nee, geen Reina of Rami)...

Het gaat er goed scheef als je het mij vraagt. Hopelijk kan hij hier 't een en 't ander van rechttrekken want hij staat nog 3 jaar aan het hoofd van Barcelona. Hopelijk geen zinkend schip op deze manier. Gelukkig vallen de sportieve resultaten nogal mee, al is dat ook met een korrel zout te nemen.

Gavin
19 juni 2013, 20:44
Dat terwijl Castilla een beloftevolle trainer heeft, Carvajal terugkomt met veel potentieel, Morata die wél een kans lijkt te krijgen, één of twee andere spelers die kans maken op de eerste ploeg, Zidane die toch wel een neus voor talent heeft (Varane), ... het is ooit anders geweest. Het triestige is dat het op dit moment nog altijd Barcelona jeugd > Madrid jeugd is, maar gewoon foute aanpak vanbovenaf.

Pas op, Madrid blijft nog altijd hetzelfde circus he. Maar het verschil op dat vlak is ongeveer weg.

NemesisBE
19 juni 2013, 21:08
4YJaPaNyB1s

sfeerfilmke van de match in Bernabeu :hug:

fiqm
19 juni 2013, 22:45
Girona - Almeria 0-1. Girona leek vrij kansloos, tot ze die penalty kregen... en misten.

Ik hoop wel dat Almeria dit vasthoudt. Ben blij dat we daar niet moeten mee concurreren volgend jaar. Girona is dan weer zo een ploeg die al haar spelers zal verliezen en waarschijnlijk tegen de degradatie zal moeten vechten volgend jaar. Maar het kan natuurlijk nog, Almeria leek bij momenten wel wat nerveus.

Monoslay
20 juni 2013, 01:48
Ah, met Messi, Neymar en Iniesta heeft Barcalona nog steeds de 3 beste spelers van de wereld in één team :cool:
Het probleem is dat die allemaal in de aanval spelen. De verdediging is soms schrijnend.

Sir.Killalot
20 juni 2013, 10:11
Ja, daar mag versterking komen. Ik zou graag Lahm zien komen, maarja. Never gonna happen :(

of Kompany :D

Alba - Pique - Kompany - Lahm

Not bad.

Lospeed
20 juni 2013, 11:11
Droom maar verder. :p

Jepjep
20 juni 2013, 12:35
Lahm-Silva-Kompany-Alaba

Gewoon omdat het kan.

DeepKick
20 juni 2013, 12:38
Lahm-Silva-Kompany-Alaba

Gewoon omdat het kan.

DeepKick
20 juni 2013, 12:38
Lahm-Silva-Kompany-Alaba

Gewoon omdat het kan.

Weebl
20 juni 2013, 12:52
Dat forum begint hier nu toch serieuze stoten uit te steken ze

Philharmoniker
20 juni 2013, 12:56
Lahm-Barzagli-Kompany-Dante
Gewoon omdat het kan.

Gewoon omdat het beter is.

Elosopardo
20 juni 2013, 13:00
Jullie vergeten allemaal Deschacht :unsure:

Cuth
20 juni 2013, 13:03
Oeps :p

Technisch gezien klopt die zin eigenlijk wel ;)

Natuurlijk, klinkt gewoon heel erg raar:p

Sir.Killalot
21 juni 2013, 08:04
Lahm-Silva-Kompany-Alaba

Gewoon omdat het kan.

Lahm en Alaba omdraaien en we hebben een deal!

Mijn twee favo backs zijn toch wel Lahm en Srna. Wat een heersers.

Daar zou ik ook geen nee tegen zeggen :p

Elosopardo
21 juni 2013, 11:29
'Akkoord tussen Manchester United en Thiago: contract tot medio 2018' (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=190264) :puke:

Kiiilerke
21 juni 2013, 11:48
Dwazen :doh: Xavi is al niet meer van de jongste en cesc is meestal ne tamzak en dan gaan ze zo een jong gastje zomaar laten gaan

Elosopardo
21 juni 2013, 12:07
Dwazen :doh: Xavi is al niet meer van de jongste en cesc is meestal ne tamzak en dan gaan ze zo een jong gastje zomaar laten gaan

Kutbestuur en een trainer die zelden talenten een kans geeft en je krijgt dees. Guardiola die zag het wel in... ach ja

eurowarriors
21 juni 2013, 13:25
De agenten van Jeremy Mathieu zijn vandaag in Valencia om samen met hem een nieuw, vierjarig contract te tekenen. De afkoopclausule wordt verhoogd van tien naar twintig miljoen! :applause: Eindelijk nog eens goed nieuws!

Vanavond worden ook de nieuwe truitjes voor volgend seizoen voorgesteld.

Roald
21 juni 2013, 13:39
'Akkoord tussen Manchester United en Thiago: contract tot medio 2018' (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=190264) :puke:Ai ai, hij begint zelfs als Man U truitjes te tekenen!
Thiago Alcantra fuels United rumours after shirt signing - Independent.ie (http://www.independent.ie/incoming/thiago-alcantra-fuels-united-rumours-after-shirt-signing-29360771.html)

eurowarriors
21 juni 2013, 13:45
Nieuwe manager van de Valencia CF-cantera, Rufete, haalde vandaag (terecht) uit naar Barcelona. Als Barcelona jeugdspelers komt stelen, doet Valencia dat ook bij hen. Vorig jaar nog kwam Barcelona de broers Abel en Enric halen bij Valencia, allebei 12 jaar. Supertalenten van de Alevines. Valencia stapte naar de LFP omdat dit tegen de regels is, maar de LFP deed niets. Nu beslist Rufete om dan maar hetzelfde te gaan doen zoals Barcelona doet. Mooi zo!

Xcessive-
21 juni 2013, 13:54
Nieuwe manager van de Valencia CF-cantera, Rufete, haalde vandaag (terecht) uit naar Barcelona. Als Barcelona jeugdspelers komt stelen, doet Valencia dat ook bij hen. Vorig jaar nog kwam Barcelona de broers Abel en Enric halen bij Valencia, allebei 12 jaar. Supertalenten van de Alevines. Valencia stapte naar de LFP omdat dit tegen de regels is, maar de LFP deed niets. Nu beslist Rufete om dan maar hetzelfde te gaan doen zoals Barcelona doet. Mooi zo!

Wat zijn de regels daarover dan precies?

eurowarriors
21 juni 2013, 14:03
Wat zijn de regels daarover dan precies?
Als er een clausule in een contract staat dat er een bedrag moet worden betaald aan de club als de speler zijn jeugdcontract opzegt om bij een andere ploeg te gaan spelen en dat bedrag wordt niet gerespecteerd, dan is dat tegen de regels natuurlijk. Zelfs de opleidingsvergoeding werd niet betaald.

Toont nog maar eens aan hoe incompetent de LFP wel is.

Lilspanyol
21 juni 2013, 14:29
Uiteraard vind ik dat ook jammer voor Valencia, en met alle respect, maar zijn er dan zo veel spelers die staan te springen om van Barça naar Valencia te gaan?

eurowarriors
21 juni 2013, 14:38
Uiteraard vind ik dat ook jammer voor Valencia, en met alle respect, maar zijn er dan zo veel spelers die staan te springen om van Barça naar Valencia te gaan?

Tuurlijk. Er zijn genoeg spelers die in Barcelona niet meer welkom zijn en die uiteindelijk toch nog uitgroeien tot degelijke spelers. Er zullen ook wel spelers zijn als ze bijvoorbeeld bij de Juvenil B spelen, beseffen dat het moeilijk wordt om naar de Juvenil A te promoveren. Op zo'n spelers moet Valencia zich dan richten. Natuurlijk zal het moeilijk worden om parels van een jeugdopleiding weg te kapen, maar daar heeft Valencia ook het geld niet voor.

Recentste voorbeeld is toch wel Jordi Alba.

Lilspanyol
21 juni 2013, 14:51
Natuurlijk zal het moeilijk worden om parels van een jeugdopleiding weg te kapen

Ja dat was een beetje wat ik bedoelde. Akkoord dat er wel andere spelers zijn die de overstap maken, maar ik dacht dat ge het over de echte toppers had.

fiqm
21 juni 2013, 22:07
Aiai. De advocaat van Deportivo heeft zwaar uitgehaald naar zowat alle betrokken partijen. De administrators, de rechter, en zelfs Lendoiro en zijn hele familie. Vooral Lendoiro's schoonbroer kreeg er van langs :p

Hij zei wel dat Lendoiro de club eigenlijk moet verlaten, voor het goede van de club. Hopelijk zet hij inderdaad eindelijk eens een stap terug.

eurowarriors
21 juni 2013, 23:02
http://oi40.tinypic.com/24wc51t.jpg

http://oi39.tinypic.com/mmvcs9.jpg

Af!

fiqm
21 juni 2013, 23:32
En ook Xerez, onlangs nog in Primera en ook een historische club, houdt op te bestaan :(

Logos
22 juni 2013, 01:20
http://oi40.tinypic.com/24wc51t.jpg

http://oi39.tinypic.com/mmvcs9.jpg

Af!

Die witte/zwarte streep in de uit-shirts verpest het echt wel. Voor de rest top!

eurowarriors
22 juni 2013, 09:56
Ofwel vindt men dat uittruitje heel mooi, ofwel vindt men dat maar niks. :p Ik vind de beide truitjes héél mooi, zeker het thuistruitje. Vorig seizoen vond ik dat blauw uittruitje maar niks. Ben heel blij met Joma, ik herinner mij nog enkele Kappa-creaties en dat was pas "speciaal" :p

Al zijn er veel geruchten dat Valencia volgend seizoen met Adidas in zee gaat.

Jack Wilshere
22 juni 2013, 10:19
Lahm en Alaba omdraaien en we hebben een deal!

Daar zou ik ook geen nee tegen zeggen :p

Op de manier dat hij het postte tonen ze het ook op het scherm, of wil je Alaba & Lahm werkelijk tegen hun voet laten spelen?

puni
22 juni 2013, 11:16
Op de manier dat hij het postte tonen ze het ook op het scherm, of wil je Alaba & Lahm werkelijk tegen hun voet laten spelen?

Het meest gebruikte is toch van links naar rechts, zo dus (http://i55.tinypic.com/ok7pkg.jpg).

Sir.Killalot
22 juni 2013, 11:45

Euh...

Alaba speelt op links en Lahm op rechts (al kan Lahm uiteraard perfect op links ook), dus dan schrijf je Alaba - x - x- Lahm.

http://1.bp.blogspot.com/-I9BF9v5MsCY/UXbO3EQoLmI/AAAAAAAAAL0/bs9jMNJa1O8/s1600/Bayern.jpg

Jepjep
22 juni 2013, 12:33
Ik bedoelde uiteraard ook Alaba op links en Lahm op rechts, ik dacht altijd dat dat zo werd geschreven in een opstelling.

Edit: eigenlijk zou het pas duidelijk zijn als ge de hele opstelling opschrijft. Want nu weet ge ni of de ploeg langs boven begint of langs onder. Allez, ik weet ni of ik wat duidelijk ben :unsure:

Sir.Killalot
22 juni 2013, 13:12
Ik bedoelde uiteraard ook Alaba op links en Lahm op rechts, ik dacht altijd dat dat zo werd geschreven in een opstelling.

Edit: eigenlijk zou het pas duidelijk zijn als ge de hele opstelling opschrijft. Want nu weet ge ni of de ploeg langs boven begint of langs onder. Allez, ik weet ni of ik wat duidelijk ben :unsure:

Ik begrijp wat je bedoelt :p. Maar als je enkel de verdediging beschrijft, dan begin je met onderaan de keeper, dus dan is links links en rechts rechts. :unsure: Zoals op die afbeelding hierboven dus.

Ik moet wel zeggen dat als ik een volledig opstelling geef, ik vaak ook wel de keeper bovenaan zet, en dan is het dus wel omgekeerd natuurlijk.

fiqm
23 juni 2013, 01:12
Morgen is het trouwens de heenwedstrijd van de finales voor promoties naar Segunda B. Deportivo B overleefde de eerste twee rondes, en neemt het in de finale op tegen El Palo. Onze B-ploeg is de enige ploeg uit alle 18 reeksen in Tercera die de finale wist te halen na de competitie te eindigen als vierde. Er schieten nu nog enkel kampioenen, nummers 2 en 3 over. In de eerste ronde had Depor B zowat de zwaarst mogelijke loting, de nummer 2 uit Catalunya (in de eerste ronde spelen alle 18 kampioenen tegen elkaar, dus die konden wie toen niet loten). En in de tweede ronde werd tegen de kampioen uit Asturias gespeeld. Twee keer met veel moeite weten te overleven.

Hopelijk morgen dus een goede wedstrijd, want het zou zeer interessant zijn moest onze B-ploeg slechts 1 divisie lager spelen dan de A-ploeg. De wedstrijd wordt zelfs in Riazor gespeeld morgen. Ik hoop dat het weer geen nieuwe ontgoocheling wordt :unsure:

eurowarriors
23 juni 2013, 11:01
Almeria trouwens terug naar la Liga, gek dat dat hier nog niet stond. Charles weer met twee doelpunten. Ben eens benieuwd naar Aleix Vidal in Primera!

fiqm
23 juni 2013, 15:59
Riki voor drie jaar naar Granada. Ik zal dus wekelijks hun wedstrijdverslagen bekijken, gewoon om met Riki's nieuwe missers te kunnen lachen :D

Fascinerend en frustrerend weetje trouwens: van onze laatste elf seizoenen, is onze topscorer maar liefst 10 keer aan het einde van het seizoen vertrokken. Het is begonnen in 2003 toen Makaay de club verliet. Andere namen zijn Lafita, Lassad, Verdu, Pandiani, Tristan,... De enige keer dat onze topscorer niet vertrokken is, was twee jaar geleden, en dat was toen Riki, die deze keer dus wél vertrekt.

fiqm
23 juni 2013, 20:49
Net zoals in de vorige twee rondes is Deportivo B erin geslaagd om in de heenwedstrijd met 2 goals verschil te winnen, 4-2 deze keer. De match werd gespeeld in Riazor voor ongeveer 10.000 fans. Luis en Lemos maakten opnieuw indruk. De eerste maakte een hattrick in de eerste helft, de tweede gaf twee assists en scoorde de vierde van de avond. Allebei zullen sowieso voor de eerste ploeg mogen spelen volgend jaar. Eindelijk nog eens een beloftevolle spits uit onze eigen cantera.

Op verplaatsing ziet Depor B wel telkens af (twee keer 2-1 verloren), dus hopelijk gaat het deze keer beter. Nuja, als het weer 2-1 wordt, heb ik er ook niks op tegen natuurlijk :)

eurowarriors
24 juni 2013, 11:37
Verdu gratis naar Betis, klassetransfer. Beñat naar ... ?

fiqm
24 juni 2013, 23:54
Het kan zijn dat Deportivo B de terugmatch tegen El Palo niet meer hoeft te spelen. Na de 4-2 overwinning van Depor B gingen ze bij El Palo zodanig over de schreef, dat er consequenties zullen zijn. Ofwel volgt er een forfaitscore, ofwel een serieuze boete. De voorzitter van El Palo schopte onze 19-jarige doelman, één van hun spelers sloeg onze verdediger Bicho in zijn gezicht, en hun doelman leverde zelfs enkele doodsbedreigingen af aan het adres van onze spelers.

Triestige bende. En het moet dan nog gezegd zijn dat Deportivo B volledig bekocht werd. Het lijkt wel een vloek van Riazor. Hun doelman had er al na twintig minuten af gemoeten met rood, en penalty voor ons, maar Luis kreeg onbegrijpelijk geel voor schwalbe. Terwijl hij met beide armen op kniehoogte werd neergemaaid.

Ook Burgos, de tegenstander van El Palo in de vorige ronde, diende al klacht in tegen hen vanwege het wangedrag van hun spelers en officials. Vandaar dat het extra serieus wordt genomen.

kwistenbiebel
25 juni 2013, 08:01
Er zit wel sfeer daar precies. :lol:

Roald
25 juni 2013, 12:33
Ancelotti officieel coach van Real, hij heeft voor drie jaar getekend en wordt morgen om 13u voorgesteld (Marca).

Officieel: http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/es/Actualidad_Primer_Equipo/1330152682649/noticia/Noticia/Carlo_Ancelotti,_nuevo_entrenador_del_Real_Madrid. htm

Gavin
25 juni 2013, 12:39
Dat is zo niet plezant als Madrid steek begint te houden. Waar is dat circus, 100 miljoen transfers, squad stacking met absolute lulletjes, ... waar is het????!!!!

Lilspanyol
25 juni 2013, 14:13
Dat is zo niet plezant als Madrid steek begint te houden. Waar is dat circus, 100 miljoen transfers, squad stacking met absolute lulletjes, ... waar is het????!!!!

Habia una vez, un circo que alegraba siempre el corazon. Payasos por alli, payasos por alla lololololololo. :music:. (http://www.youtube.com/watch?v=DBx4eg-DbTM)

mtm
25 juni 2013, 14:35
Heeft die pipo van Malaga nu echt gezegd dat het nummer 22 (van Isco) niet meer door iemand anders gedragen zal worden? :lol:

Stan_V
25 juni 2013, 14:47
Heeft die pipo van Malaga nu echt gezegd dat het nummer 22 (van Isco) niet meer door iemand anders gedragen zal worden? :lol:

Ik heb net die Twitter-post van die kerel ook gezien. Wtf.

stormtrooper
25 juni 2013, 16:48
Vraagske aan de Spanje-watchers: die Barkero van Levante, trekt die op iets? Er gaan geruchten dat Gent die zou willen halen.

camino
25 juni 2013, 20:12
Ramos slooft zich uit met skills op training - Video dump - VoetbalNieuws.be (http://www.voetbalnieuws.be/dump/detail/943/ramos-slooft-zich-uit-met-skills-op-training.html)

:)

Jepjep
25 juni 2013, 20:27
Wat Mata doet is een stuk indrukwekkender.

Monoslay
25 juni 2013, 20:29
Cool.
Er zullen niet veel centrale verdedigers zijn die dat kunnen. ;)

Kiiilerke
25 juni 2013, 20:30
Nuytinck kan dat ook !

BleKKie
25 juni 2013, 20:35
Zou beter stretchen zoals de rest :unsure:

eurowarriors
25 juni 2013, 20:47
Vraagske aan de Spanje-watchers: die Barkero van Levante, trekt die op iets? Er gaan geruchten dat Gent die zou willen halen.
Jup, goeie voetballer, is wel niet meer van de jongste. Moet weg van Levante omdat hij betrokken zou zijn bij het "omkoopschandaal" van dit seizoen bij Levante, waarbij nog altijd niets bewezen is.

Jepjep
25 juni 2013, 20:53
Villa...

http://www.youtube.com/watch?v=-1egQx1igTw

Philharmoniker
25 juni 2013, 20:56
Villa...

http://www.youtube.com/watch?v=-1egQx1igTw
tss kleinzerige...

Elosopardo
25 juni 2013, 22:51
Cruijff: ?Nu Neymar er is, zou ik Messi's vertrek overwegen ? (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=190549)

"Clubheld" ok, maar die kerel kan toch echt een serieus pakske zeveren ze...

Roald
26 juni 2013, 00:21
Messi verkopen is natuurlijk bullshit, maar Neymar kopen (puur voor het sportieve) is wel een gok, daar moet ge hem toch gelijk in geven. De andere keren dat Barca "sterren" aan hun team probeerde toe te voegen, verliep het ook niet echt ideaal. Misschien dat hij daar ook naar verwijst.

Gavin
26 juni 2013, 00:40
Elke transfer is een gok. Cruijff heeft Neymar nog nooit zien spelen, zei hij voor de Confederations Cup, en als ge ziet wat hij heeft laten zien op dat tornooi, kunt ge er sportief toch bezwaarlijk iets tegen hebben.

Neen, dat is Cruijff weer die ligt te melken op Rosell. Ge weet wel, de kadee die zijn erebadge of wat was het heeft afgepakt.

DeepKick
26 juni 2013, 02:43
Cruijff vs Sandro ROUND 15 ondertussen al. Verbaast me niets dat Marca daar weer lekker op moet springen.

jos den os
26 juni 2013, 08:50
okee Villa zijn reactie is mss overbodig, het is goal..

maar wat Torres daar doet, is met enorm veel risico.. terwijl hij gewoon simpel balletje opzij had kunnen leggen. Als die keeper een beetje normaal uitkomt, kan Torres die daar nooit zo simpel over wippen en is het weg kans. Ik begrijp zijn reactie wel. Hij overdrijft toch niet ? Hij geeft zelfs Torres een hand

Jepjep
26 juni 2013, 11:12
okee Villa zijn reactie is mss overbodig, het is goal..

maar wat Torres daar doet, is met enorm veel risico.. terwijl hij gewoon simpel balletje opzij had kunnen leggen. Als die keeper een beetje normaal uitkomt, kan Torres die daar nooit zo simpel over wippen en is het weg kans. Ik begrijp zijn reactie wel. Hij overdrijft toch niet ? Hij geeft zelfs Torres een hand

Heb je zijn reactie tegen Mata niet gezien?

Elosopardo
26 juni 2013, 11:21
Messi verkopen is natuurlijk bullshit, maar Neymar kopen (puur voor het sportieve) is wel een gok, daar moet ge hem toch gelijk in geven. De andere keren dat Barca "sterren" aan hun team probeerde toe te voegen, verliep het ook niet echt ideaal. Misschien dat hij daar ook naar verwijst.

Ok ja ik had het eigenlijk alleen over Messi verkopen :)

Elke transfer is een gok. Cruijff heeft Neymar nog nooit zien spelen, zei hij voor de Confederations Cup, en als ge ziet wat hij heeft laten zien op dat tornooi, kunt ge er sportief toch bezwaarlijk iets tegen hebben.

Neen, dat is Cruijff weer die ligt te melken op Rosell. Ge weet wel, de kadee die zijn erebadge of wat was het heeft afgepakt.

Erevoorzitterschap :p maar dan nog het is hoe dan ook soms wel een vreemd figuur :)

Philharmoniker
26 juni 2013, 12:42
Ok ja ik had het eigenlijk alleen over Messi verkopen :)

Champions League-succes levert Bayern 65 miljoen op

Zijn verkoop zou prolly gelijk staan aan 4-5X de cl vetpot die haatbaarden oliesjeiks kennende..
Wat dan weer gelijk staat, mits goed spenderen, aan 35% reductie ofzo van de enorme schuld die uw ploeg draagt.
Dat zou voor mij de enige maar ook de enige reden zijn waarom je die dit of volgend jaar zou verkopen.
Verkopen omdat neymar erbij komt is te zot voor woorden, laat die 2 maar goed botsen op het plein (als het dat is wat cruyf verwacht gezien de geschiedenis van barca), kijk er naar uit om in beide opzichten verbaasd te worden.

Het lijkt wel alsof pele aan het sensibiliseren is en cruyff de andere richting op gaat, die laatste zit dan ook zonder werk zeker?

Roald
26 juni 2013, 16:42
Zidane wordt (zoals verwacht) assistent-coach van Ancelotti en die neemt ook Paul Clement en Giovanni Mauri mee van bij PSG. Over Kaka zei Ancelotti dat hij eerst zal afwachten hoe Kaka presteert op training. Niet dat ik er nog veel hoop in heb, maar het zou wat zijn moest die zijn vorm terug vinden. Als er één persoon is die hem goed kent, zal het natuurlijk wel Ancelotti zijn.

Ik ben alleszins benieuwd hoe Real Madrid onder Ancelotti gaat spelen :)

Monoslay
26 juni 2013, 17:16
Ik ben alleszins benieuwd hoe Real Madrid onder Ancelotti gaat spelen :)
Veel te goed, naar mijn mening. :)
Real heeft een goeie trainer nu, jullie mogen blij zijn!

Philharmoniker
26 juni 2013, 17:17
Veel te goed, naar mijn mening. :)
Real heeft een goeie trainer nu, jullie mogen blij zijn!
Dat hadden ze vorig jaar ook gij provoceur :p:D

Erikvt
26 juni 2013, 18:23
Sorry als dit reeds gepost werd, maar zijn de matchen van de Confederations cup ergens te zien bij Belgacom? Belgacom 11 zendt ze alleszins niet uit, misschien TVE oid? Vanavond om 21:00 Uruguay tegen Brazilie, en 'k zou graag Neymar nog eens zien spelen...

camino
26 juni 2013, 18:24
Sorry als dit reeds gepost werd, maar zijn de matchen van de Confederations cup ergens te zien bij Belgacom? Belgacom 11 zendt ze alleszins niet uit, misschien TVE oid? Vanavond om 21:00 Uruguay tegen Brazilie, en 'k zou graag Neymar nog eens zien spelen...

Nederland 3 eens kijken.

Erikvt
26 juni 2013, 18:35
Nederland 3 eens kijken.
Thx!

BleKKie
26 juni 2013, 18:43
Vanaf vandaag is het ook op Sporza dacht ik.

Logos
26 juni 2013, 19:26
Jup, vandaag en morgen op Sporza (Joos vandaag, Raes morgen). Finale dan ook wel wsl.

eurowarriors
26 juni 2013, 19:32
Allez, weer heel wat geruchten over een mogelijke overname van Valencia. De sheik die ook Manchester City heeft gekocht wil, net zoals twee jaar geleden, Valencia kopen. Contacten met een lokale, bekende politieker zijn al reeds gelegd. Nu is het afwachten op de resultaten van de externe audit. Enkele maanden geleden werd deze sheik al met een overname gelinkt.

Hopen dat het allemaal zever is. Ik wil Valencia geen PSG of City zien worden. Er zijn trouwens ook genoeg voorbeelden waar het compleet is misgelopen, zeker in Spanje (Racing Santander, Malaga) en in Engeland met Portsmouth bijvoorbeeld. Het huidige project van de kersverse voorzitter staat me volledig aan. Als je per sé wil investeren, dan mag je gerust Nou Mestalla afbouwen.

camino
26 juni 2013, 21:56
Isco naar Real.

camino
26 juni 2013, 22:54
Neymar gaat da toch moete afleren dat voor dood en noppes laten vallen.

Philharmoniker
26 juni 2013, 22:55
Neymar gaat da toch moete afleren dat voor dood en noppes laten vallen.

Theater zit er al idd goed in :)

Roald
26 juni 2013, 23:52
Dat gaan ze hem bij Barca niet afleren hoor :p

camino
27 juni 2013, 00:15
Dat gaan ze hem bij Barca niet afleren hoor :p

Dat is wat ik ook beetje vrees.

Ronaldo was int begin ook zo, ik hou er niet van, dat kan altijd wel eens gebeuren maar als dat zo 5 keer en meer per match is zoals dernet mee Neymar, zucht. Als ge aangetikt word tot daaraan toe maar op een bepaald moment deed em alsof em een hand of weet ik veel in z'n gezicht kreeg terwijl er al helemaal nikske gebeurt was.

Nuja, zo zijn er nog e, ik kijk ook altijd naar de eigen mensen, Di Maria kan da soms ook doen, zit ik hier te roepen stelt u recht man :). Maar toch zal Neymar dat wat moeten afleren want op deze manier gaat deze serieus hard aangepakt worden.

Sommige mensen hier snappen niet eens ik een Neymar fan ben, al een aantal jaar zelfs dat ik deze bezig zie, vind die top, wilde die graag naar Real zien komen, nochthans heb ik toen ook al gezegd dat'em zich te makkelijk laat vallen.

fiqm
27 juni 2013, 00:18
Theater is gewoon deel van het Spaanse voetbal. In iedere ploeg loopt er wel minstens één speler rond die tegen de vlakte gaat als je nog maar een keer verkeerd naar hem kijkt.

Fan van Neymar zal ik in ieder geval nooit worden. Vind het een degoutant ventje, en dan heb ik het niet alleen over het duiken.

Monoslay
27 juni 2013, 00:27
Dat hoort gewoon bij het moderne voetbal, hoe degoutant ook. Je kan zo veel klagen als je wil, dat gaat er toch niks aan veranderen. :/ Ik denk dat het de volgende jaren enkel nog erger gaat worden.

Elosopardo
27 juni 2013, 00:29
Neymar zal vooral wat in gewicht moeten bijkomen :)

Roald
27 juni 2013, 14:36
Isco naar Real.
Nu ook officieel aangekondigd op de website van Real. Hij tekent voor 5 seizoenen.

Real Madrid C.F. - Official Web Site - Isco, new Real Madrid player (http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actualidad_Primer_Equipo_en/1330153497976/noticia/Noticia/Isco,_new_Real_Madrid_player.htm)

Real Madrid welcome one of Spanish football’s best players into its new project. Francisco Roman Alarcon, Isco (21/04/1992, Benalmadena, Malaga), will play at the Bernabeu for the next five seasons. The overlap, imagination and speed are some of the qualities that define this midfielder, winner of the 2012 Golden Boy award, recent champion of the European Under-21s Championship with Spain and at 21 years old a player that has already made his debut with the senior team.

The 2012/13 season was the season in which Isco confirmed his arrival. A leader at Malaga that reached the quarter-finals of the Champions League, in which the new Whites’ player scored three goals, the Andalusian dazzled a few weeks ago in the European Under-21s Championship in Israel, where he scored three goals and was instrumental in Spain lifting the trophy. Talent, the thing that led him to being chosen by the Tuttosport magazine for the 2012 Golden Boy award for being the best Under-21 player in Europe, is the word that best defines Isco, who is a player with enviable technical ability, brazenness and imagination, the qualities that led him make his debut with the senior Spain team (in February this year in a friendly against Uruguay).

Isco's progression has continued in recent seasons. On 1st November 2010 he made his debut with Valencia’s first team in a cup match against Logrones, in which he scored two goals. Three days later, he made his First Division debut against Getafe and, at the end of the 2010/11 season, he signed for Malaga to go on to lead the Andalusian club’s best period in its history. In his first season he played 35 matches and scored five goals and in his second he consolidated himself as a star player and made 45 appearances, scoring 12 goals (nine in the league and three in Europe). At 21 years old Isco joins Real Madrid, where his talents will be made available to the project lead by Carlo Ancelotti.

Career:
Valencia Mestalla (2009-2011)
Valencia (2010-11)
Malaga (2011-2013)
Real Madrid (2013 -)
1st Division debut: 14/11/2010
Match: Valencia, 2, Getafe, 0

Full international for Spain

Honours:
- European Under-21s Championship (2013)
- Golden Boy award (2012)

Kiiilerke
27 juni 2013, 14:49
zal spannend worden voor de titel :p

Gavin
27 juni 2013, 19:51
Rafinha bijgetekend bij Barcelona. :applause:

Nu moet Thiago ook maar blijven en zo. :unsure:

puni
27 juni 2013, 20:14
Caminoke gedaan!

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1002736_10200855313018172_374897695_n.jpg

Kiiilerke
27 juni 2013, 20:23
Geen jezus pose ? foei! toffe foto :p

puni
27 juni 2013, 21:03
Geen jezus pose ? foei! toffe foto :p

Ik ben normaal nog zo creatief op foto's, maar ik zag pas achteraf toen we al weg waren wat ik allemaal had kunnen doen. :(

camino
27 juni 2013, 21:48
Italianen zijn heel sterk tege Spanje, amaai.
Dien candreva goeie voetballer.

fiqm
27 juni 2013, 22:00
Misschien moet ik nu al een paar honderd euro gokken dat Rayo zal degraderen. Ze hebben zojuist een bod geplaatst op Aythami :D Met zulke transfers blijf je niet in Primera.

Zelf zou Depor geïnteresseerd zijn in een jeugdspeler van Valencia, Portu. Weet je daar wat meer over eurowarriors? Goed genoeg voor Segunda, denk je?

Salomao zou naar het schijnt ook weer een jaar aan ons worden uitgeleend (waarna hij einde contract is bij Sporting Lissabon en dus gratis definitief naar ons zou komen), en er zijn verregaande onderhandelingen met Udinese over Alexandre Geijo.

mtm
27 juni 2013, 22:28
Caminoke gedaan!

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1002736_10200855313018172_374897695_n.jpg

Je schoenkeuze is al even twijfelachtig als die van Gavin. :unsure:

Elosopardo
27 juni 2013, 23:54
Rafinha bijgetekend bij Barcelona. :applause:

Nu moet Thiago ook maar blijven en zo. :unsure:

ik hoop het ook :)

eurowarriors
28 juni 2013, 11:01
Paco Alcacer gescoord gisteren! Zijn eerste op het WK u20. :applause:

Alcacer Goal | Spain 1-0 France - FIFA World Cup U20 | 27/06/2013 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=cogAE_8OOi0)

Misschien moet ik nu al een paar honderd euro gokken dat Rayo zal degraderen. Ze hebben zojuist een bod geplaatst op Aythami :D Met zulke transfers blijf je niet in Primera.

Zelf zou Depor geïnteresseerd zijn in een jeugdspeler van Valencia, Portu. Weet je daar wat meer over eurowarriors? Goed genoeg voor Segunda, denk je?

Salomao zou naar het schijnt ook weer een jaar aan ons worden uitgeleend (waarna hij einde contract is bij Sporting Lissabon en dus gratis definitief naar ons zou komen), en er zijn verregaande onderhandelingen met Udinese over Alexandre Geijo.

Portu is een goeie voetballer. Heb hem al enkele keren zien spelen bij het B-elftal. Heeft vorig seizoen ook enkele friendlies gespeeld met het A-elftal. Komt nog tekort voor Primera, maar kan Segunda zeker aan. Centrale middenvelder, harde werker. Fysiek heel sterk. Geen pure DM, meer een box-to-box. Niet altijd even zuiver aan de bal, maar een heel nuttige speler. Werkt keihard om in het eerste elftal te geraken, een leenbeurt naar Segunda zou wonderen kunnen doen. Stond héél dicht bij Elche.

Heb ook gelezen dat Depor interesse heeft in Carlos Delgado, 23 jarige centrale verdediger van ons B-elftal. Denk dat hij volgend seizoen als vierde centrale verdediger zal gebruikt worden in het A-elftal. Goeie verdediger, debuteerde in de Champions League tegen Lille! Maar door een foute diagnose van de clubdokter was die enkele maanden out. Anders was die vorig seizoen wel al helemaal doorgebroken.

fiqm
28 juni 2013, 13:26
Dat is natuurlijk ook het voordeel van Segunda, we hebben ook niet meteen spelers nodig die goed genoeg zijn voor Primera. Segunda is uiteindelijk wel de perfecte competitie om ervaring op te doen voor die jonge spelers. Hopelijk kunnen we dus een paar beloftevolle spelers binnenhalen voor volgend seizoen.

CR7 praat opeens over Deportivo...
Cristiano Ronaldo: "Lendoiro es la persona que inventó el Depor" | Liga Adelante | AS.com (http://futbol.as.com/futbol/2013/06/27/segunda/1372354583_955179.html)
:confused:

Dat Lendoiro ongelofelijk veel verwezenlijkt heeft in zijn eerste 15 jaar bij Deportivo, is een feit. Hij maakte van een ordinaire Spaanse club één van de grootmachten van het Europees voetbal in het begin van vorig decennium. Maar dat neemt niet weg dat zijn beleid de voorbije 10 jaar op niks trekt. Zijn gesjoemel met de cijfers, slechte transfers, het gebrek aan vooruit denken,... Bedankt voor alles, maar zijn tijd is nu wel gekomen.

eurowarriors
28 juni 2013, 15:41
Mendes en Lendoiro moeten toch echt wel goeie maatjes zijn.

Lilspanyol
28 juni 2013, 15:57
Als Deportivo nu zo'n sociosysteem had zoals oa. Barça en Real, dan wist je tenminste dat hij bij de komende verkiezingen weggestemd zou worden. Nu kan die kerel gewoon maar aanblijven zolang hij maar wil...

Lilspanyol
28 juni 2013, 16:02
Iets anders: Barcelona heeft Girona-coach Rubi aangesteld als 2de assistent. Hij zou zich vooral met tactiek en stilstaande fases bezig houden (thank god). Nu, Girona heeft een mooi seizoen achter de rug, maar komt dat vooral door hun coach? Is dat echt zo'n tactisch meesterbrein? Ik heb Segunda te weinig gevolgd dit jaar om daar iets over te zeggen.

Jepjep
28 juni 2013, 20:33
Iniesta saves Albacete from relegation - Goal.com (http://www.goal.com/en-us/news/88/spain/2013/06/28/4080982/iniesta-saves-albacete-from-drop-by-paying-240000-euros)

Grote meneer zowel op als naast het veld.

eurowarriors
29 juni 2013, 12:17
Iets anders: Barcelona heeft Girona-coach Rubi aangesteld als 2de assistent. Hij zou zich vooral met tactiek en stilstaande fases bezig houden (thank god). Nu, Girona heeft een mooi seizoen achter de rug, maar komt dat vooral door hun coach? Is dat echt zo'n tactisch meesterbrein? Ik heb Segunda te weinig gevolgd dit jaar om daar iets over te zeggen.
Toch wel hoor, Girona had alles behalve de sterkste kern in Segunda imo, Rubi is tactisch echt wel goed. Zo zitten er wel meer coaches in Segunda natuurlijk.

fiqm
29 juni 2013, 20:58
Ben op Radio Marca Coruna naar het live verslag van El Palo - Deportivo B aan het luisteren. Wat daar allemaal gebeurt, heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Zonet werd een meisje van 12 jaar met haar vader, Depor fans, uit het stadion begeleid door de politie nadat thuissupporters hen wilden aanvallen. Er zijn al twintig thuissupporters gearresteerd.

Vorige week kon je nog op de beelden zien en horen hoe enkele spelers van El Palo een paar van onze jonge spelers bedreigden. "We breken ieder been in je hele lijf en schieten je hele familie dood." Dit werd dus gezegd door een 32-jarige speler van een Spaanse vierdeklasser, gericht aan gastjes van 17/18 jaar. Ook op twitter bleven hun spelers de boel ophitsen deze week.

De spelers van Deportivo B moesten door de politie, die er blijkbaar massaal aanwezig is, naar het stadion geëscorteerd worden. Als Depor B daar stand houdt, zullen ze niet moeten vieren, maar gewoon dat stadion moeten ontvluchten. Ongezien gewoon. Burgos, de ploeg die El Palo in de eerste (kampioenen)ronde van de play-offs versloeg, heeft hetzelfde meegemaakt. Ook tijdens het seizoen waren er meerdere incidenten met deze ploeg. Dan vraag ik me toch af waarom zulke marginalen gewoon niet worden uitgesloten van de play-offs. Of misschien zelfs van de hele competitie.

Opstootjes, tot daar aan toe, het gebeurt wel meer in het voetbal. Maar als je ziet wat die spelers en fans allemaal uitgestoken hebben dit seizoen. Walgelijk gewoon.

Even terzijde, het staat nog steeds 0-0 aan de rust, nadat Depor B de heenmatch met 4-2 in Riazor gewonnen heeft. Depor B is wel zwaar aan het afzien, zo te horen, zoals in alle uitwedstrijden deze play-offs.

fiqm
29 juni 2013, 21:45
2-0 en Deportivo mist de promotie... Opnieuw zwaar in de poeper genomen door de arbiter, zoals in de heenronde. Er is ons dit jaar echt NIKS gegund. Het ergste van al is dat die marginale klootzakken promoveren.

El Palo fans gooien constant ballen op het veld. De match momenteel stilgelegd.

eurowarriors
29 juni 2013, 22:26
Vanuit Mallorca zijn de journalisten ervan overtuigd dat Valencia het bod van Villareal voor Giovani Dos Santos en Tomas Pina heeft geëvenaard. Valencia zit al weken achter Gio en Pina, maar Villareal bood enkele dagen geleden negen miljoen om ze alletwee over te nemen. Valencia zou dat bod vandaag geëvenaard hebben en de toelating hebben gekregen van Mallorca om met hen te onderhandelen.

Valenciaanse journalisten laten dan weer weten dat Valencia dat bod niet heeft geëvenaard. Er is zelfs sprake dat dit een tactiek is van Mallorca om Villareal meer te laten bieden, maar dat zou ik nogal gek vinden want dan hadden ze het toch over een hoger bod gehad. Valencia is ook op zoek naar een defensieve middenvelder en een rechtswinger, dus het plaatje klopt wel.

Als dat eerste nieuws klopt, is er wel een probleem. Giovani Dos Santos wil absoluut naar Valencia komen, Tomas Pina heeft toegezegd voor een transfer naar Villareal. Mallorca wil de spelers absoluut samen kwijt aan één ploeg. Het is dus aan Valencia om zo snel mogelijk met Pina te onderhandelen. Het is spannend afwachten tot maandag en het officiële begin van de transferperiode. Hopelijk wordt dat allemaal snel duidelijk. Ik hoop alvast dat Valencia deze spelers snel mag verwelkomen, zouden schitterende transfers zijn!

fiqm
29 juni 2013, 22:32
Deportivo zal alleszins klacht indienen, heeft Lendoiro zojuist gezegd, ook al zal dat niet veel uithalen. El Palo kreeg nog rood voor een karatetrap tegen een van onze spelers, terwijl een kopstoot die ook rood had moeten zijn niet gezien werd. In de tribune werden enkele fans het ziekenhuis in geslagen.

Als zelfs de commentator van de zender uit Andalucië zegt dat dit een schande is en niks meer met voetbal te maken heeft, weet je genoeg. Degoutant.

eurowarriors
30 juni 2013, 12:32
Volgens geruchten wil Soldado een hoger loon of een verlaagde afkoopclausule in een nieuw contract... Zijn huidige afkoopclausule is 30 miljoen. Het zijn vooral zijn makelaars die aansturen op een vertrek. Soldado is nu al de grootverdiener bij Valencia, maar verdient nog geen twee miljoen per jaar. Valencia wil niet hoger gaan. Als hij dat echt meent, hoop ik snel op een bod van 30 miljoen. Vanaf 25 miljoen zou ik al accepteren. Goeie spits, maar dat geld is momenteel wel heel welkom. Jonas kan desnoods in de spits gaan spelen.

Ook schitterend nieuws te vermelden: Pipo Baraja keert eindelijk terug naar zijn geliefde Valencia. Hij wordt coach van de Juvenil A in het nieuwe cantera-project. :love: Ook ex-speler Curro Torres keert terug. Hij wordt coach van de Cadeta A.

eurowarriors
1 juli 2013, 11:53
Vanaf vandaag treedt een nieuwe regel van de RFEF in werking. Spelers die geregistreerd zijn bij het B-team en ouder zijn dan 23, mogen niet meer meespelen met het A-elftal in officiële matchen. Zal wel wat transfers teweeg brengen bij B-ploegen van Primera-teams.

Elosopardo
1 juli 2013, 12:04
Vanaf vandaag treedt een nieuwe regel van de RFEF in werking. Spelers die geregistreerd zijn bij het B-team en ouder zijn dan 23, mogen niet meer meespelen met het A-elftal in officiële matchen. Zal wel wat transfers teweeg brengen bij B-ploegen van Primera-teams.

Wat is daar het nut van ?

eurowarriors
1 juli 2013, 12:09
Wat is daar het nut van ?

Vraag ik mij ook af.

fiqm
1 juli 2013, 12:53
Om te voorkomen dat ploegen spelers inschrijven bij hun B-team, wat goedkoper uitkomt, om ze dan gewoon voor de eerste ploeg te laten spelen. Een trucje dat Deportivo in het verleden al dikwijls toegepast heeft.

Uit nieuwsgierigheid, hoeveel kost het bij andere clubs om Socio te worden? Heb vorige week weer mijn Socio lidmaatschap verlengt, en het kostte mij zoals vorig jaar 50 euro. In de prijs zit een ticket voor 1 wedstrijd naar keuze inbegrepen, plus enkele voordelen die iedere Socio krijgt. Daarbij kreeg je als promotie een T-shirt bij je lidkaart opgestuurd, namelijk het shirt dat de spelers allemaal droegen toen ze kampioen speelden vorig jaar, met erop "Sentimiento de Primera". Wordt afzonderlijk verkocht voor 25 euro.

Een afzonderlijk ticket in die tribune kost 15 euro, dat shirt 25. Dus betaal ik in principe maar 10 euro extra voor het lidmaatschap en de lidkaart. En dan moet je er nog eens rekening mee houden dat die verzendingskosten ook inbegrepen zijn. De actie van dat shirt is wel al afgelopen, zie ik, maar als je er dus snel bij was, was dit echt een enorm goede deal.

Logos
1 juli 2013, 14:03
Bij Barcelona is het ook 50/jaar, waarbij je de eerste 3 jaar een commitment card krijgt, die je jaarlijks (persoonlijk) moet hernieuwen. Na die 3 jaar kan je dan socio worden.

Voordelen weet ik niet precies, maar vast zoals alle van die formules zullen er wel kortingen op officiële producten in de fanshop bij zijn.

Elosopardo
1 juli 2013, 14:45
Bij Barcelona is het ook 50/jaar, waarbij je de eerste 3 jaar een commitment card krijgt, die je jaarlijks (persoonlijk) moet hernieuwen. Na die 3 jaar kan je dan socio worden.

Voordelen weet ik niet precies, maar vast zoals alle van die formules zullen er wel kortingen op officiële producten in de fanshop bij zijn.

Die commitment-card vond ik wel redelijk prijzig... Je moet dan ieder jaar minstens een keer naar Barcelona gaan en dan na die 3 jaar dan konden ze het in overweging nemen om je een echte Socio te maken.. alé dat was toch wat ik er van begreep. Dus na die 3j kan het nog zijn dat ze je weigeren ?

Philharmoniker
1 juli 2013, 17:00
http://footyreflex.com/wp-content/uploads/2013/04/brazilian-barcelona-legends-meme-565x283.jpg
Na wat we de afgelopen weken gezien hebben, ziet er voor Neymar wel goed uit om in dit rijtje ooit te mogen staan, ok beter doen dan die eerste zal wellicht nooit iemand kunnen.

En dan zeggen dat brazilianen niet goed aarden is mss ook wel wat overdreven gezien de historie, romario,cafu, edu, carlos,bebeto etc etc..

BBQezel
1 juli 2013, 17:37
http://footyreflex.com/wp-content/uploads/2013/04/brazilian-barcelona-legends-meme-565x283.jpg
Na wat we de afgelopen weken gezien hebben, ziet er voor Neymar wel goed uit om in dit rijtje ooit te mogen staan, ok beter doen dan die eerste zal wellicht nooit iemand kunnen.

En dan zeggen dat brazilianen niet goed aarden is mss ook wel wat overdreven gezien de historie, romario,cafu, edu, carlos,bebeto etc etc..

Toevallig hadden die wel al een Europese club waardoor ze konden aarden aan een ander klimaat.
+ Keirisson is een flop van formaat. Zelfde met Henrique. En dat waren de laatste 2 Braziliaanse transfers.

fiqm
2 juli 2013, 19:55
Als Deportivo binnen de 15 dagen geen akkoord heeft met de administrators over de afbetaling van de schulden, wordt de club geliquideerd...

Naar verluid zouden ze wel dicht bij een akkoord staan. Hopelijk klopt dat gerucht.

puni
2 juli 2013, 19:59
Verluidt, fiqm. Verluidt!

Wij duimen allemaal mee. :p

fiqm
2 juli 2013, 21:08
Verluidt, fiqm. Verluidt!

Wij duimen allemaal mee. :p
Allez, ik heb weer iets bijgeleerd :p Ik dacht gewoon dat het als voltooid deelwoord geschreven werd ;)

puni
2 juli 2013, 21:57
Kom van de term 'naar het verluidt' en is dus eigenlijk een derde persoon enkelvoud. Sorry voor mijn betweterigheid!

Logos
2 juli 2013, 23:21
Die commitment-card vond ik wel redelijk prijzig... Je moet dan ieder jaar minstens een keer naar Barcelona gaan en dan na die 3 jaar dan konden ze het in overweging nemen om je een echte Socio te maken.. alé dat was toch wat ik er van begreep. Dus na die 3j kan het nog zijn dat ze je weigeren ?

Ze kunnen inderdaad nog weigeren, maar als je frequent naar daar gaat om matchen te bekijken komen daar weinig problemen van denk ik. Ik vraag het wel eens na bij de socio's die ik ken, want ik ga er ook in stappen vanaf volgend seizoen normaal.

Is een beetje jammer dat commitment card systeem maar ja, na wat er allemaal op de zwarte markt verscheen vóór die ingevoerd werd wel te begrijpen.

fiqm
2 juli 2013, 23:37
Als Deportivo nu zo'n sociosysteem had zoals oa. Barça en Real, dan wist je tenminste dat hij bij de komende verkiezingen weggestemd zou worden. Nu kan die kerel gewoon maar aanblijven zolang hij maar wil...
Er wordt zonet aangekondigd dat er effectief verkiezingen zullen komen :) Kan wel nog even duren. En Lendoiro stelt zich sowieso opnieuw kandidaat. Ook bij Depor mogen socio's in principe meestemmen, maar dan moet je wel fysiek aanwezig zijn.

Om één of andere reden ben ik niet té ongerust over het nieuws van een mogelijke liquidatie. Ik ben er redelijk sterk van overtuigd dat het niet zo een vaart zal lopen. Als het plan aanvaard wordt, moeten we ons eigenlijk geen zorgen meer maken over de financiële problemen. Zolang we niet naar Segunda B degraderen, om sportieve redenen, kunnen we alles perfect afbetalen. Hopelijk komt het dus in orde.

eurowarriors
3 juli 2013, 09:33
Eerste keuze voor een nieuwe DM blijft duidelijk Romeu, tweede keuze zou Abel Aguilar zijn, die vorig seizoen bij Depor voetbalde. Aangezien ik Aguilar zelfs niet echt als een DM zie, zou ik liever Romeu zien komen. Is ook veel jonger en zou goedkoper zijn. Hercules (de eigenaar van Aguilar) en Granada zouden al een overeenkomst hebben omtrent de transfer van Aguilar, maar hij wil graag naar Valencia komen en daarom wacht hij. Zelf hoop ik eigenlijk dat jeugdspeler Mario Arques tijdens de voorbereiding een goeie indruk maakt op Djukic, zodat hij zijn kans krijgt in het eerste elftal als back-up DM van Javi Fuego. Goeie voetballer, die Arques.

Jeugdspeler Portu zou nu heel dicht staan bij een uitleenbeurt naar Deportivo. Goed dat hij niet meteen in Primera wordt gedropt, maar zich eerst in Segunda kan ontwikkelen. In twee a drie jaar zie ik hem wel in een Primera-ploeg spelen. Hopelijk Valencia natuurlijk.

Voor Gago is er nog steeds geen oplossing, al ligt dat meer aan hem. Veel te kieskeurig. Moeilijk om hem dan te verkopen. Hij wordt volgende week maandag gewoon op training verwacht, maar moet toch zo snel mogelijk verkocht worden.

Het is geen geheim dat Diego Alves op de transferlijst staat. Zijn opvolger zou de 33-jarige doelman van Depor, Dani Aranzubia moeten worden. Valencia wil een gratis, ervaren doelman die bereid is om als back-up voor Guaita te dienen. Aranzubia is momenteel aan het onderhandelen met Depor om zijn contract te verbreken omdat zijn loon te hoog ligt voor Segunda. Klassekeeper, mooie keuze.

fiqm
3 juli 2013, 12:41
Nu, volledig gratis zou het niet zijn hoor, Depor is Aranzubia nog een paar 100.00 euro verschuldigd die we zo meteen gaan moeten uitbetalen. Als hij zijn contract mag verbreken, zouden die schulden worden kwijtgescholden. Daar komt ook bij dat we met Lux al een klassekeeper in de ploeg hebben (heeft gisteren nog zijn contract verlengd). Jammer om Dani te zien vertrekken, maar ik denk niet dat we aan kwaliteit zullen inboeten. Het moet ook gezegd worden dat Aranzubia het laatste seizoen niet meer zo foutloos was als voorheen. Maar een betere gratis doelman zal je niet gemakkelijk vinden, zeker voor op de bank. Ergens vind ik hem zelfs te goed voor op de bank te verkommeren.

En Portu staan inderdaad dicht bij Depor. Enkel de officiële aankondiging laat nog even op zich wachten. Hopelijk doet hij het wel beter dan Michel een paar jaar geleden.

eurowarriors
3 juli 2013, 13:01
Primera was toen ook voor Michel te hoog gegrepen imo. Moest toen meteen aan een Segunda-ploeg zijn uitgeleend. Het jaar daarna naar Hercules gestuurd in Segunda en hij deed het schitterend. Vorig seizoen bij Levante veel progressie geboekt en nu krijgt hij dit seizoen zijn kans bij Valencia.

Persoonlijk vind ik de stap Segunda B -> Primera te hoog. Blij dat Valencia dat nu inziet. Paco had vorig seizoen ook in Segunda moeten spelen om eerlijk te zijn. Voor Portu is het nu nog onduidelijk wat het gaat worden, uitlenen met of zonder aankoopoptie. Als het met aankoopoptie is, zou er wel een buyback in zijn contract staan.

In ander nieuws is Clos Gomez verkozen tot beste scheids van de Liga. Hahahahahaha.

camino
3 juli 2013, 16:48
Ronaldo mist het Engelse voetbal, maar blijft in Spanje - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-07-03/ronaldo-mist-het-engelse-voetbal-maar-blijft-in-spanje)

Lilspanyol
4 juli 2013, 11:35
Wat een gepruts bij zowel Murcia als Barcelona.

Murcia heeft nog steeds geen trainer, geen truitjes voor volgend jaar, geen transfers, geen abonnementen, ...
De trainer zou wel Camacho worden, ge weet wel, die kerel die nog Spaans bondscoach was 10 jaar geleden.

Bij Barcelona hetzelfde liedje. Spelers die weg moeten en/of niet weten wat er met hun gaat gebeuren omdat er niet gecommuniceerd wordt. Muniesa is één van die voorbeelden, die lange tijd niet wist wat er met hem stond te gebeuren.
Die nieuwe verdediger gaan ze ook weer uitstellen tot het te laat is waarschijnlijk, of blijven vasthouden aan de (domme) gedachte dat ze Thiago Silva kunnen losweken i.p.v. voor een jonge, polyvalente en vooral niet-zo-blessuregevoelige speler te gaan. Ik denk dan aan Marquinhos van Roma.
Dan is er nog het gezever met trainers uit La Masia die weggaan, videoanalisten die naar Pep gaan en waar er nieuwen moeten worden aangetrokken.
Tenslotte als kers op de taart is er nog altijd geen duidelijkheid over Thiago, waar ze ook bijzonder weinig moeite in lijken te steken.

Het is gewoon een puinhoop, en de gevolgen van Rosell zijn geknoei gaan denk ik nog lang na zijn ambtsperiode zichtbaar zijn. Onze voorzitter zijn prioriteit ligt blijkbaar dan ook bij het straffen van een Soci die hem op Twitter heeft uitgescholden, in plaats van zijn wanbeleid op te lossen.

Gavin
4 juli 2013, 12:11
Onze voorzitter zijn prioriteit ligt blijkbaar dan ook bij het straffen van een Soci die hem op Twitter heeft uitgescholden, in plaats van zijn wanbeleid op te lossen.
Dat is echt wel iets heel vreemd. :D

Die megatweet was nu ook wel niet echt klassevol te noemen, al stonden er toch wat rake dingen in.

eurowarriors
4 juli 2013, 12:11
Een Valencia-fan mailde naar de VCFShop om te vragen of hij op de achterkant van zijn nieuw truitje #9 Soldado kon laten drukken. Hij kreeg als antwoord dat ze het niet wilden doen omdat hij waarschijnlijk naar Tottenham trekt. Transfer scoop :lol:

Ondertussen in Sevilla: Negredo misschien naar Manchester fucking City voor 27 miljoen :lol:

Hoe grappig dat eerste ook is, wel mooi van de club dat ze zo eerlijk zijn. Pas na transfer deadline verkopen ze ook truitjes met spelersnamen op de achterkant. Alleen mogen ze wel iets subtieler zijn dan. :p

Lilspanyol
4 juli 2013, 12:30
De vertaling van de tekst van die kerel die Rosell uitschold op Twitter:

"Die hoerenzoon Rosell verplicht mij om naar Camp Nou te gaan om mijn gegevens te vernieuwen omdat anders mijn lidmaatschap wordt afgepakt als ik het niet doe. Wat ben je ermee om elk jaar 200 euro te betalen om socio te zijn van een club waar alleen verplichtingen zijn en waar je praktisch geen één recht hebt. Rosell staat elke dag op denkend aan de manier waarop hij de socio's, die de geest van de club zijn, kan kloten. Velen zaten op Joan Laporta te kakken terwijl er in realiteit geen grotere kanker is voor Barça dan Rosell."

Zoals ge zegt Gavin, enkele rake dingen. Anderzijds moeten zo'n mensen wel begrijpen dat je niet zomaar iedereen hoerenzoon kan noemen en er mee weg kan komen, ook al is dat een veel normaler woord om te gebruiken dan hier.

eurowarriors
4 juli 2013, 16:31
Gameiro (tuurlijk) en Helder Postiga (...) zijn de alternatieven indien Soldado vertrekt. Het derde jaar op rij dat Valencia achter Gameiro zit, het staat in de sterren geschreven dat ie naar Valencia trekt, zo lijkt het wel.

Gavin
4 juli 2013, 22:15
Mini-Cristiano's!!!

http://www.youtube.com/watch?v=MLYFaQXW4Lo

Lilspanyol
4 juli 2013, 22:17
Ook een keeper van men kloten :unsure:

Jepjep
4 juli 2013, 22:22
Alcacer is toch een aanvaller, tenzij dat een andere is :unsure:

eurowarriors
4 juli 2013, 23:20
Jup, Paco Alcacer is een spits!

Jesé die misschien niet zijn contract verlengd dat afloopt in 2014? Hopelijk dat Valencia een Mata'ke kan doen!

Gavin
5 juli 2013, 11:03
Jesé die misschien niet zijn contract verlengd dat afloopt in 2014? Hopelijk dat Valencia een Mata'ke kan doen!Moet ge mij toch eens uileggen waarom. Ten eerste is hij al ferm overrated, vind ik, hij is goed op dit moment maar heeft niet dat echte toptalent. En daarbij is het nog een grotere eikel dan ge Isco verwijt bijvoorbeeld. Die lag vorige week of zo nog te janken dat hij meer speelminuten had moeten krijgen onder Mourinho. Serieus hoog in zijne bol voor die koppel goals in tweede klasse.

fiqm
5 juli 2013, 12:19
Het meest bizarre transfernieuws dat ik de laatste jaren al gehoord heb. Nelson Oliveira is effectief terug in A Coruña, om een nieuwe deal te bespreken :eek:

Na alle miserie aan het einde van vorig seizoen, toen hij het hele stadion beledigde na zijn goal tegen Espanyol (toen ik er ook was :)), is er nu dus een kans dat hij effectief terugkeert. In Primera was hij een grote ontgoocheling, ondanks een sterk begin, door zijn luie manier van spelen op het veld. Ergens vind ik dat Oltra, onze coach die ik niet kon uitstaan, hem naar de knoppen geholpen heeft. Oltra bleef maar vasthouden aan de automatismen van vorig jaar, en hij bleef Nelson op de bank zetten, ondanks het feit dat hij veel beter was dan Riki. Uiteindelijk begon Riki zijn vorm te verbeteren, en werd Nelson gefrustreerd, en kwam hij zo in een negatieve spiraal terecht. Het gedrag van Nelson valt niet goed te praten, maar met een deftige coach zou het wel zeker helemaal anders afgelopen zijn.

Hij is een van de minst geliefde spelers in A Coruña van de laatste tien jaar, maar persoonlijk zou ik het geweldig vinden als hij terugkeert. Als hij kan antwoorden op het veld en zich wat sympathieker opstelt, zullen de fans hem wel snel accepteren. Niet dat er al effectief een deal is, maar hij is wel in de stad om te onderhandelen. Het feit dat een speler als Nelson vrijwillig in Segunda wil spelen, om de club terug naar Primera te loodsen, is toch ook wel meteen een positief gebaar naar de fans toe. En als je een speler van dat kaliber in Segunda hebt, dan ben je al half gepromoveerd, bij manier van spreken.

eurowarriors
5 juli 2013, 13:34
Moet ge mij toch eens uileggen waarom. Ten eerste is hij al ferm overrated, vind ik, hij is goed op dit moment maar heeft niet dat echte toptalent. En daarbij is het nog een grotere eikel dan ge Isco verwijt bijvoorbeeld. Die lag vorige week of zo nog te janken dat hij meer speelminuten had moeten krijgen onder Mourinho. Serieus hoog in zijne bol voor die koppel goals in tweede klasse.

Niet meer overrated dan Deulofeu, alleszins.

Hij is goed op dit moment en heeft zeker veel talent, dat kan niemand ontkennen. In welke zin is hij dan een grotere eikel dan Isco? Want Isco deed eigenlijk net hetzelfde toen hij 18 jaar was en zelfs véél minder bewezen had dan Jesé op dit moment. Kwam pas uit Segunda B en verwachtte meteen in de basis staan in een Champions League-ploeg. Die Isco die constant verkondigde Valencianista te zijn terwijl hij een Barcelona-truitje aanhad, plots een Malaga-fan was toen hij naar daar trok en enkele dagen geleden de grootste Madridista bleek te zijn, ondanks dat hij in 2009 nog een afkeer had van die ploeg. De term eikel schiet serieus tekort voor die kerel.

Jesé is een flankspeler met veel talent, scoort makkelijk, iets wat Valencia op dit moment toch mist, een winger die scoort. Zou me niet verbazen als je die jongen voor een appel en een ei kan gaan weghalen bij Madrid en die binnen enkele jaren voor 30 miljoen verpatst. Lijkt me een véél betere optie dan Deulofeu te gaan huren bij Barcelona zonder aankoopoptie.

Villareal is toch ook zo'n kutploeg geworden sinds Roig daar aan de macht is. Twee jaar geleden constant verkondigen "de grootste ploeg van de regio te zijn", om dan met uw klikken en klakken naar Segunda te vliegen. Valencia zit achter Pina, Villareal zit achter Pina. Valencia wil Gio, Villareal wil Gio. Nu zou Villareal zelfs "plots" interesse in Aranzubia hebben, terwijl die zelfs niet nodig hebben. En dat allemaal omdat we twee jaar geleden in de extra tijd thuis tegen Villareal de 1-0 maakten in de voorlaatste match van het seizoen (terwijl Valencia die punten dan ook nog eens nodig had). Het zou onze fout maar eens moeten zijn dat ze naar Segunda vlogen, hoho. Het gaat zelfs zo ver dat ze bij de officiële aankondiging van de transfer van Pina per sé een foto van Pina langs Valencia-speler Parejo erop hebben staan. Kutploeg.

camino
5 juli 2013, 17:01
Cristiano Ronaldo toch niet zo duidelijk over zijn toekomst (http://p.zentr.cc/GhIxPD/)

Blijft weldegelijk bij Real.

fiqm
6 juli 2013, 10:57
Villareal is toch ook zo'n kutploeg geworden sinds Roig daar aan de macht is. Twee jaar geleden constant verkondigen "de grootste ploeg van de regio te zijn", om dan met uw klikken en klakken naar Segunda te vliegen. Valencia zit achter Pina, Villareal zit achter Pina. Valencia wil Gio, Villareal wil Gio. Nu zou Villareal zelfs "plots" interesse in Aranzubia hebben, terwijl die zelfs niet nodig hebben. En dat allemaal omdat we twee jaar geleden in de extra tijd thuis tegen Villareal de 1-0 maakten in de voorlaatste match van het seizoen (terwijl Valencia die punten dan ook nog eens nodig had). Het zou onze fout maar eens moeten zijn dat ze naar Segunda vlogen, hoho. Het gaat zelfs zo ver dat ze bij de officiële aankondiging van de transfer van Pina per sé een foto van Pina langs Valencia-speler Parejo erop hebben staan. Kutploeg.

Doet me denken aan Celta. Het kleinere broertje van de regio, geobsedeerd door de grote broer, die opeens aan grootheidswaanzin lijden als ze het eens even beter aan het doen zijn :p

Speaking of which, nadat onze keepertrainer de club verlaten heeft om naar Besiktas te gaan, heeft Depor de man die al 9 jaar keepertrainer was bij Celta overgenomen. In een interview zei hij meteen dat het "een grote stap vooruit is in zijn carrière." De reacties van Celta-fans zijn hilarisch :D

NemesisBE
8 juli 2013, 15:57
Aankoop van 65 miljoen is rugnummer kwijt - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130708_033?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=voetbal&utm_content=article&utm_campaign=seeding)

Daar gaat je Carlito + Kaka' liefde Voldermans!

fiqm
8 juli 2013, 17:48
Morgen worden de kalenders voor Primera en Segunda bekend gemaakt. Ben eens benieuwd. Hopelijk speelt Depor het eerste weekend van februari een thuismatch, en als ik veel geluk heb, spelen ze het weekend van 14-15 september ergens in een stad waar Ryanair naartoe vliegt :p Real Madrid Castilla, Barca B, Hercules, Zaragoza, Girona en Las Palmas, één van die zes. Hopelijk zit het wat mee :unsure:

Erikvt
8 juli 2013, 17:52
Villa naar Atletico voor 2M euro (+ max 3M). Wat een superslechte deal zeg.

Lospeed
8 juli 2013, 17:56
Aankoop van 65 miljoen is rugnummer kwijt - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130708_033?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=voetbal&utm_content=article&utm_campaign=seeding)

Daar gaat je Carlito + Kaka' liefde Voldermans!

Gundogan speelt ook met 8 zeker? :unsure:

edit: lol @ transfer van Villa

eurowarriors
8 juli 2013, 18:13
Morgen worden de kalenders voor Primera en Segunda bekend gemaakt. Ben eens benieuwd. Hopelijk speelt Depor het eerste weekend van februari een thuismatch, en als ik veel geluk heb, spelen ze het weekend van 14-15 september ergens in een stad waar Ryanair naartoe vliegt :p Real Madrid Castilla, Barca B, Hercules, Zaragoza, Girona en Las Palmas, één van die zes. Hopelijk zit het wat mee :unsure:

Ik hoop voor u Las Palmas dan, wie wil er nu niet naar Gran Canaria voor een matchke mee te pikken! :applause:

Ik hoop dat Valencia thuis aan het seizoen begint, liefst tegen een wat kleinere ploeg. Vorig seizoen op Real Madrid begonnen en twee weken later naar Barcelona, dat was geen ideale start, hoewel Valencia het redelijk goed deed. Toch altijd mooier om met een overwinning thuis te starten imo.

Ludwig Van
8 juli 2013, 18:13
Villa naar Atletico voor 2M euro (+ max 3M). Wat een superslechte deal zeg.

ja wtf

en op hln zeggen ze dit

Villa kwam in de zomer van 2010 over van Valencia voor een bedrag van ongeveer 40 miljoen euro. Die torenhoge transfersom heeft hij nooit helemaal kunnen waarmaken, ook door het nodige blessureleed. Hij speelde 119 officiële duels voor Barcelona waarin hij 48 treffers maakte.

120 matchen over 3 seizoen = 40 matchen per seizoen, waarin hij 48/3 18 keer scoort

Dus 1 keer om de 2 matchen.Zo slecht was hij dus niet.

Elosopardo
8 juli 2013, 18:19
Barça behoudt wel 50% van de transferrechten...
Anyhow goed voor hem, echt een fantastische speler (heb zijn shirt hier thuis)... Haalde niet meer zijn gebruikelijke niveau, maar toch ik ga hem echt missen El Guaje :(
Ik wens hem het beste bij Courtois en co :)

fiqm
9 juli 2013, 03:31
Marchena heeft gezegd dat geld hem op dit moment niets uitmaakt, en dat hij gewoon voor een ploeg wil spelen waar hij graag gezien is. Hij voegde er nog aan toe dat hij deze week nog een gesprek heeft met Lendoiro om eventueel bij Depor te blijven.

Als dat zou waar zijn, is dat onwaarschijnlijk goed nieuws. Hopelijk blijft hij dan wel van blessures gespaard.