PDA

Volledige versie bekijken : Member van de Week: n9ne

glashelder
1 april 2013, 13:57
Welkom in het Member van de Week-topic (vroeger bekend als "het Vragenvuur"). In dit topic krijgt de community de kans om de Member van de Week diverse vragen te stellen, zowel Politiek&Actualiteit-gerelateerd als andere algemene vragen. Dit moet altijd respectvol gebeuren en de "ondervraagde" heeft het recht om niet te antwoorden. Ook respecteren we graag de privacy van anderen. Het kader waarin we vragen stellen:

Geen geflame, getrol of provocatie.
Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of dergelijke en zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
Laten we onze vragen richten tot één persoon, niet dus off topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven.

Vorige Members van de week:

Epyon (http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/898739-member-van-de-week-epyon.html)
JPV (http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/900097-member-van-de-week-jpv.html)
Conradus (http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/901452-member-van-de-week-conradus.html)
nite (http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/902448-member-van-de-week-nite.html)
tr1ploid (http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/903522-member-van-de-week-tr1ploid.html)
Karre (http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/904525-member-van-de-week-karre.html)
Silmarunya (http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/905502-member-van-de-week-silmarunya.html)
Hiapoe (http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/906673-member-van-de-week-hiapoe.html)
ng (http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/907469-member-van-de-week-ng.html)
dacuba (http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/909433-member-van-de-week-dacuba.html)
glashelder (http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/911367-member-van-de-week-glashelder.html)

Gelieve niet meer in de voorgaande topics te reageren maar een PM te sturen. Zo krijgt iedereen een eerlijke week.

Deze week is http://i50.tinypic.com/qzpsw1.jpg n9ne (http://www.9lives.be/forum/members/225120/n9ne.html) aan het woord.

Wie ben je en wat zijn je interesses?
Beetje een algemene en vage vraag waar ik moeilijk antwoord kan op geven. Er zijn hier op het hele forum misschien drie mensen die mijn naam kennen en dat is wel voldoende :p wie ik ben en wat mijn interesses zijn zal ook wel snel blijken uit de antwoorden op de volgende vragen :p
Voor alle duidelijkheid: ik ben een jongeman van drieëntwintig jaar oud/jong, die dus nog maar net van het echte leven begint te proeven. Ik heb wel altijd het gevoel gehad dat ik teveel slabak. Als ik zie wat sommigen al bereikt hebben op hun 23ste, en dat dan vergelijk met mijn eigen leven… Gelukkig is dat de laatste jaren beter geworden.
Mijn interesses zijn zeer uiteenlopend. Ik heb een hond waar ik gehoorzaamheid mee gedaan heb, ik heb een vechtsport gedaan en nu een andere begonnen, ik kijk énorm veel series, lees veel boeken (hoewel dat nu wat minder is) en spendeer ook wat tijd op de pc. Soms waag ik me ook aan een kookexperiment. Auto’s interesseren me enorm maar daar doe ik op het moment niet veel mee. Ik sta de laatste tijd ook veel meer open voor nieuwe dingen dus kan ik wel genieten van een gesprek met iemand die over zijn passie praat. Ook reizen doe ik graag, maar veel te weinig.

Wat heb je gestudeerd / wat is je achtergrond?
In het middelbaar heb ik de moderne talen-wetenschappen gestudeerd nadat ik Latijn heb opgegeven. Daarna ben ik aan de opleiding Journalistiek begonnen en heb die ook afgemaakt. Binnenkort begint mijn werkcarrière. Soms vind ik het jammer dat ik mijn studies nooit serieus heb genomen, maar nu heb ik echt geen zin (of mogelijkheid) om nog aan iets te beginnen. Of het moet avondschool/zelfstudie zijn.
In het middelbaar was ik een late bloeier. Ik ging veel uit, dronk veel, maar deed nooit echt serieuze dingen. Vaak verborg ik mij achter humor. De laatste jaren ben ik énorm gegroeid op verschillende vlakken en dat heb ik vooral te danken aan mijn vriendin én mijn sport. Ik ben van 18-jarige zatlap die niets serieus nam naar een 23-jarige werkmens gegaan die open staat voor vele dingen. Het leven is beter nu :p

Op welke persoonlijke verwezelijking ben je het meest fier?
Fier op iets ben ik niet echt. Ik ben wel blij dat ik eindelijk kan beginnen werken en dat ik een pak volwassener ben geworden de laatste tijd. Vroeger had ik vooroordelen tegenover alles en iedereen terwijl ik nu opener ben. Zo kan ik nu aan het perron gewoon een babbeltje doen met een wildvreemde, dat had ik vroeger niet kunnen doen.

Wat zijn je ambities voor de volgende jaren?
Mijn ambities zijn redelijk duidelijk voor de volgende jaren. Ik wil dit jaar nog alleen gaan wonen. Waarschijnlijk wordt dat een appartement huren of lenen om een appartement te kopen.
Daarnaast wil ik mijn carrière uitbouwen. Ik begin binnenkort op een nieuwe dienst dus dat is best wel spannend, aangezien ik even werkloos ben geweest.
Verder wil ook ook zeker een blauwe band bjj halen (en daarna een paarse, en daarna …) en een bedrijfje beginnen met een vriend (zijn we nu mee bezig). Mijn Frans moet beter en een nieuwe taal wil ik er ook nog bij.
Ook mijn algemene kennis wil ik bijschaven. Ik denk dan niet noodzakelijk aan feitjes, maar gewoon aan de algemene dingen waar ik nooit interesse in heb getoond, economie, politiek, …

Hoe kijk je naar het leven en wat verwacht je ervan?
Ik verwacht niets van het leven. Hoewel ik thuis niets te kort kom, heb ik wel zelf voor alles moeten werken/vechten. Er werd me niets in de schoot geworpen, maar zo is het leven ook wel. Een goede band met mijn ouders heb ik niet, wat ik wel jammer vind.
Sommigen noemen me een pessimist, ik vind van mezelf dat ik eerder een realist ben. Ik heb geen hoge verwachtingen, zo kan ik ook niet teleurgesteld zijn. Dat is misschien een beetje kort door de bocht, maar daar komt het op neer. Ik zie wel wat er op me afkomt en als ik iets écht wil, dan ga ik er gewoon voor.

Zijn er personen waar je enorm naar opkijkt?
Zowat iedereen die bjj serieus neemt. Voor de rest is er niets noemenswaardig. Ik kijk niet op naar algemene wereldbekende personen. Ik heb wel respect voor kleinere individuen die zelf hun grenzen verleggen. Stilstaan is achteruitgaan is een motto dat ik mezelf ook aanmeet.

Wereldprobleem nummer 1?
En hier komt die 18-jarige nog eens boven die niets serieus neemt: ik weet hier geen deftig antwoord op, ik begin nog maar net te “leven”.

Nahrtent
1 april 2013, 14:03
Ben je irl ook zo gesloten? Het valt me op dat je heel vaag blijft in je antwoorden, alsof je koste wat het kost wil vermijden dat iemand je toch maar zou herkennen. Ofwel ligt dat aan het contrast met Glashelder vorige week :unsure:.

Je studeerde journalistiek, maar je zegt weinig af te weten van politiek en economie. Is dat niet een beetje onlogisch (tenzij je sportjournalist wil worden of zo natuurlijk)? Waarin wil je dan carrière maken? Ook op dit vlak blijf je nogal vaag.

Veel goede kennissen of 1 echte vriend?

BLPGRN
1 april 2013, 14:09
Herken mezelf ook wel wat in uw tekst. Wat zou je in België of Vlaanderen willen zien veranderen? (dat is al wat makkelijker dan een wereldprobleem ;) )

Nas
1 april 2013, 17:46
Een klassiekertje: welk soort muziek hoor je graag, welke films/series zie je graag en welke boeken lees je het liefst? :unsure:

Oh ja, wie is die peet in uw ava? :unsure:

WarCry-dude
1 april 2013, 19:14
Paarse gordel... Iedereen die bjj serieus neemt....

Ik neem aan dat bjj voor Braziliaanse Jiu Jitsu staat. Ik ben zelf wel een MMA fan. Van wie in de vechtsportwereld bent ge een grote fan of wie is een grote inspiratie voor uw? Waarschijnlijk de Gracie-familie? Ge hebt het ook over een andere vechtsport die ge eerst deed. Welke was dat en waarom bent ge ervan afgestapt?

lantaarnpaal
1 april 2013, 19:25
ik ben een jongeman van drieëntwintig jaar oud/jong, die dus nog maar net van het echte leven begint te proeven.

Wat is het verschil tussen uw leven nu, en vóór dat je ervan begon te proeven?

en zoals Nas al zei: wie is die peet in uw avatar? :unsure:

Utred
1 april 2013, 19:31
Is dat niet Omar?

Drew
1 april 2013, 19:39
*gefluit*

n9ne
2 april 2013, 00:02
Ben je irl ook zo gesloten? Het valt me op dat je heel vaag blijft in je antwoorden, alsof je koste wat het kost wil vermijden dat iemand je toch maar zou herkennen. Ofwel ligt dat aan het contrast met Glashelder vorige week :unsure:.

Je studeerde journalistiek, maar je zegt weinig af te weten van politiek en economie. Is dat niet een beetje onlogisch (tenzij je sportjournalist wil worden of zo natuurlijk)? Waarin wil je dan carrière maken? Ook op dit vlak blijf je nogal vaag.

Veel goede kennissen of 1 echte vriend?

Ik blijf opzettelijk vaag omdat ik op het internet liever anoniem blijf. Zo kan ik dit gebruiken als een uitlaatklep voor dingen die ik niet bij vrienden kwijt wil/kan. Ik denk ook dat iedereen die na glashelder komt het gewoon moeilijk krijgt :unsure:

Ik ben geen journalist. Dat is wel duidelijk :p Die keuze voor journalistiek was op aanraden van een vriendin die het toen al deed "omdat het makkelijk was, en ik het wel zou aankunnen". Als 19-jarige die al een richting verprutst had, klonk me dat niet slecht in de oren. Ik ga nu werken op de communicatiedienst, dus toch nog een beetje in de richting van mijn studies al is het dan aan de andere "kant" :p

Liever wat echte vrienden. Slechts één vind ik wat weinig maar ik heb 5/6 goede vrienden en vriendinnen waar ik al jaren mee overeenkom. Ik doe alles voor hen en zij voor mij. Als "journalist" is het natuurlijk de bedoeling dat je een netwerk uitbouwt dus op fb heb ik wel wat oppervlakkige kennissen staan.

Herken mezelf ook wel wat in uw tekst. Wat zou je in België of Vlaanderen willen zien veranderen? (dat is al wat makkelijker dan een wereldprobleem ;) )

Hehe. Laat ons zeggen; jaloezie en daar hoort natuurlijk geld bij. Iedereen zou IMO veel gelukkiger zijn moesten ze eens wat sneller tevreden zijn met wat ze hebben. Ik zie dat toch vaak bij kennissen: stoefen met dit, stoefen met dat. Dat boeit mij allemaal niet zoveel, als ik mezelf maar kan onderhouden en doen wat ik graag doe.

Een klassiekertje: welk soort muziek hoor je graag, welke films/series zie je graag en welke boeken lees je het liefst? :unsure:

Oh ja, wie is die peet in uw ava? :unsure:

Peet in ava is idd Omar en dat is dan nog eens uit mijn favoriete serie ook, The Wire. Verder, The Sopranos, GOT, Shameless, Vikings, Southland, MF, Parks and Recreation, The Office, Rome, Archer, Californication, Bob's Burgers, ... Veel dus :p Films bekijk ik niet zo vaak, maar The Godfather is de enige boxset die ik bezit, zegt genoeg :p

Muziek: echt van alles wat, ik heb klassieke muziek staan tot regelrechte commerciële brol.

Paarse gordel... Iedereen die bjj serieus neemt....

Ik neem aan dat bjj voor Braziliaanse Jiu Jitsu staat. Ik ben zelf wel een MMA fan. Van wie in de vechtsportwereld bent ge een grote fan of wie is een grote inspiratie voor uw? Waarschijnlijk de Gracie-familie? Ge hebt het ook over een andere vechtsport die ge eerst deed. Welke was dat en waarom bent ge ervan afgestapt?

Eerst boksen gedaan maar moeten stoppen door een blessure, die ik in BJJ beter kan vermijden/verzorgen. De sfeer in de BJJ-wereld is ook gewoon veel toffer dan bij het boksen. Gracie familie niet noodzakelijk, wel deze kerel: Flavio Behring | BJJ Heroes: the jiu jitsu encyclopedia (http://www.bjjheroes.com/bjj-fighters/flavio-behring), al zijn de Gracies er natuurlijk niet weg bij te denken.

Heb al 2x een seminarie gevolgd van hem en zijn JJ is zo simpel maar effectief dat ik er iedere keer verwonderd van sta. Ik geef mijn grote linkerteen om op zijn niveau te geraken :p

Wat is het verschil tussen uw leven nu, en vóór dat je ervan begon te proeven?

en zoals Nas al zei: wie is die peet in uw avatar? :unsure:

Omar dus :p Punten voor Utred!

Zoals ik al een beetje zei: ik sta veel meer open voor andere dingen. Vroeger sloot ik me vaker op op mijn kamer om wat te gamen, nu ga ik soms random door het stad lopen, koffietje of trappist drinken op een terrasje, ... Ik verbreed graag mijn horizonten nu.

*gefluit*

Akwaaaard :unsure: Natuurlijk mag ik net mvdw zijn als ik het superdruk heb :p

Heb zo snel mogelijk proberen antwoorden op de vragen want ik moet alweer weg, maar morgen rek ik er wat meer tijd voor uit.

glashelder
2 april 2013, 00:11
Ik wist niet dat je 'nog' maar 23 was, op basis van je postgedrag hier had ik je eigenlijk wat ouder ingeschat. Je komt veel volwassener over, eigenlijk. Hoor je dat wel vaker en hoe komt dat, denk je?

Wat voor hond had jij ook alweer? Ik herinner me dat je soms in het hondentopic post maar 'k weet niet meer wat voor hond je nu had. :)

Heb je (buiten de dingen die opgesomd staan bij ambities) een grote droom in je leven? Hoeft ook niet realistisch of bereikbaar te zijn, maar iets dat je denkt van "goh, dat zou tof zijn moest dat ooit lukken."

Hoe ben je hier, op 9lives, terechtgekomen, en waarom blijf je? :)

Lorim
2 april 2013, 01:48
Nice, ik herken mij wel in wat je zegt, dat je je horizonten wil verruimen, dat je opener bent geworden tegenover vroeger en al die zaken. Je zegt nu wel dat dat komt door je sport en je vriendin, maar is dat iets dat "vanzelf" is gekomen, of besefte je eerder van jezelf dat er iets moest veranderen en ben je daaraan dan begonnen?

En het lijkt mij moeilijk om mvdw te zijn en anoniem te blijven :p.

WarCry-dude
2 april 2013, 06:13
Hehe. Laat ons zeggen; jaloezie en daar hoort natuurlijk geld bij. Iedereen zou IMO veel gelukkiger zijn moesten ze eens wat sneller tevreden zijn met wat ze hebben. Ik zie dat toch vaak bij kennissen: stoefen met dit, stoefen met dat. Dat boeit mij allemaal niet zoveel, als ik mezelf maar kan onderhouden en doen wat ik graag doe.

Quoted for truth :bow:

Edit: Nu ik erover nadenk, staat dat niet een beetje haaks op dit uit uw openingspost? "Als ik zie wat sommigen al bereikt hebben op hun 23ste, en dat dan vergelijk met mijn eigen"

Eerst boksen gedaan maar moeten stoppen door een blessure, die ik in BJJ beter kan vermijden/verzorgen. De sfeer in de BJJ-wereld is ook gewoon veel toffer dan bij het boksen. Gracie familie niet noodzakelijk, wel deze kerel: Flavio Behring | BJJ Heroes: the jiu jitsu encyclopedia (http://www.bjjheroes.com/bjj-fighters/flavio-behring), al zijn de Gracies er natuurlijk niet weg bij te denken.

Heb al 2x een seminarie gevolgd van hem en zijn JJ is zo simpel maar effectief dat ik er iedere keer verwonderd van sta. Ik geef mijn grote linkerteen om op zijn niveau te geraken :p

Zo'n dingen vind ik wel interessant. Kunt ge misschien het verschil tussen de bokswereld en de BJJ-wereld in wat meer detail beschrijven? Hebt ge al meegedaan aan competities of bent ge dat van plan in de toekomst? Volgt ge ook MMA (als toeschouwer) of blijft het bij BJJ voor uw?

Zoals ik al een beetje zei: ik sta veel meer open voor andere dingen. Vroeger sloot ik me vaker op op mijn kamer om wat te gamen, nu ga ik soms random door het stad lopen, koffietje of trappist drinken op een terrasje, ... Ik verbreed graag mijn horizonten nu.

Ik herken veel van mezelf hierin. Hebt ge trouwens een favoriet bier? Ge zegt trappist wat de keuze al fors beperkt maar in de volksmond wordt dan ook al wel eens trappist gezegd als verzamelnaam voor zware bieren.

n9ne
2 april 2013, 19:05
Quoted for truth :bow:

Edit: Nu ik erover nadenk, staat dat niet een beetje haaks op dit uit uw openingspost? "Als ik zie wat sommigen al bereikt hebben op hun 23ste, en dat dan vergelijk met mijn eigen"

Zo'n dingen vind ik wel interessant. Kunt ge misschien het verschil tussen de bokswereld en de BJJ-wereld in wat meer detail beschrijven? Hebt ge al meegedaan aan competities of bent ge dat van plan in de toekomst? Volgt ge ook MMA (als toeschouwer) of blijft het bij BJJ voor uw?

Ik herken veel van mezelf hierin. Hebt ge trouwens een favoriet bier? Ge zegt trappist wat de keuze al fors beperkt maar in de volksmond wordt dan ook al wel eens trappist gezegd als verzamelnaam voor zware bieren.

Bereiken heb ik het dan over iemand die écht tevreden is met zijn/haar job (of iets anders) omdat hij/zij hem graag doet en niet omdat er een dik salaris aan vasthangt.

Boksen was veel saaier, ik ging op den duur niet meer graag naar de training, je werd daar als beginneling in een groep gesmeten en men verwachtte dat je meetrainde op competitief niveau. Dat is imo gewoon niet realistisch. BJJ ga ik graag naar de training, stap ik met een glimlach van de mat, heb ik vrienden gemaakt in de club, ... Heb al meegedaan aan één competitie en het smaakt naar meer. Ik moet wel een gewichtscategorie lager geraken, en daar ben ik nu mee aan het sukkelen :p Maar hey, ik doe het graag en tis niet omdat ge klappen krijgt op wedstrijd dat het niet tof is of dat ge er niet van leert. MMA volg ik soms (als ik van anderen hoor dat er goede jj in voorkomt :p), maar zelf zal ik het niet beoefenen. Op training boks ik soms nog eens tegen anderen op een zacht tempo, maar echt doorslaan zit er neit meer in voor mij.

Eigenlijk kan je het zo samenvatten: bjj train je niet in een club maar in een familie. Ik train daar op de mat met buitensmijters, leerkrachten, universitaire kerels, ... maakt allemaal niet uit.

Drinken: ipv een pint liever een carlsberg ofzo. Onlangs een Becks gedronken en dat viel ook goed mee als dorstlesser. Zwaarder bier blijft Duvel mijn keuze :p Al drink ik de laatste tijd wel wat andere bieren ook, leffe blond, wolf, cimay, julius caesar, ... Ik heb er nog veel te ontdekken :p

BLPGRN
2 april 2013, 20:22
Ik interesseer mezelf ook wel aan vechtsporten. Heb al zitten overwegen om me in te schrijven in een club, maar word toch tegengehouden door het beeld dat over boksen etc word gevormd. Veel marginalen/lastige buitenlanders. Hoe ervaar je dit?

Xirtanneke
2 april 2013, 20:48
Goed, ik ga zeuren, want ik heb pas onlangs de laatste aflevering gezien van 'The walking dead'. Wat kunt ge iemand aanraden die zowel Coupling, How I met your mother, the walking dead, dexter, the office (UK) en the wire leuk vindt?

Geen idee meer wat ik nog moet kijken :unsure:

En wat was het moeilijkste moment in uw leven tot dusver? (ja, ik ga moeilijke vragen beginnen stellen :D )

n9ne
2 april 2013, 21:48
Ik interesseer mezelf ook wel aan vechtsporten. Heb al zitten overwegen om me in te schrijven in een club, maar word toch tegengehouden door het beeld dat over boksen etc word gevormd. Veel marginalen/lastige buitenlanders. Hoe ervaar je dit?

Genoeg deftige mensen die het doen ook zenne. Moet wel zeggen 70% van die club waren buitenlanders/margi's, maar daar heb je echt geen last van. Grootste ergernis bij mij was dat de trainer een klootzak was, maar als je wat proeflessen meevolgt kan je wel zien hoe de sfeer er is. Ik ben blij dat ik de stap genomen heb iig.

Goed, ik ga zeuren, want ik heb pas onlangs de laatste aflevering gezien van 'The walking dead'. Wat kunt ge iemand aanraden die zowel Coupling, How I met your mother, the walking dead, dexter, the office (UK) en the wire leuk vindt?

Geen idee meer wat ik nog moet kijken :unsure:

En wat was het moeilijkste moment in uw leven tot dusver? (ja, ik ga moeilijke vragen beginnen stellen :D )

Shameless US, echt kijken! The Sopranos al gezien? 30 rock? probeer es een site zoals followmy.tv, alle series die meer dan 4/5 hebben zijn de moeite waard :p Als je fan bent van Gervais: extras en lifes too short.

Moeilijkste moment: dat is een moeilijke... :D deze vraag? haha ;p Mijn moeilijkste moment was toch om werk te vinden. Ik wou niet inbinden en werk doen tegen mijn goesting :p daardoor enkele maanden werkloos gezeten. Niet gemakkelijk als je niets van thuis krijgt :p

Xirtanneke
2 april 2013, 22:17
Genoeg deftige mensen die het doen ook zenne. Moet wel zeggen 70% van die club waren buitenlanders/margi's, maar daar heb je echt geen last van. Grootste ergernis bij mij was dat de trainer een klootzak was, maar als je wat proeflessen meevolgt kan je wel zien hoe de sfeer er is. Ik ben blij dat ik de stap genomen heb iig.

Shameless US, echt kijken! The Sopranos al gezien? 30 rock? probeer es een site zoals followmy.tv, alle series die meer dan 4/5 hebben zijn de moeite waard :p Als je fan bent van Gervais: extras en lifes too short.

Moeilijkste moment: dat is een moeilijke... :D deze vraag? haha ;p Mijn moeilijkste moment was toch om werk te vinden. Ik wou niet inbinden en werk doen tegen mijn goesting :p daardoor enkele maanden werkloos gezeten. Niet gemakkelijk als je niets van thuis krijgt :p

The Sopranos vind ik niks :( Maar ik zal Shameless ne keer kijken.

En goh, als die vraag al een moeilijke was, dan ga ik u deze week nog echt het vuur aan de schenen leggen :D

Hier op het forum is het blijkbaar normaal als ge bijna niks moet afgeven thuis en ge alles krijgt, dat is niet representatief en dat is niet zoals het echte leven er aan toe gaat.

Welke job doe je intussen?

En volgende moeilijke vraag: Als je 1 iemand kon terughalen uit 'het eeuwig leven', wie zou dat zijn? Dat mag familie zijn, maar dat mag ook een politicus zijn, een zanger(es), eender wie.

P.S. Ik heb deze vragenronde nog maar net ontdekt met glashelder en vind het leuk om mensen moeilijke vragen te stellen.

n9ne
2 april 2013, 22:25
Verschiet er soms ook van. Opt werk vertelde een 25-jarige collega dat haar ouders nog altijd haar gsm-abonnement betalen. Wtf :p

Laat je maar gaan van moeilijke vragen ze, is miss eens goed voor mezelf ook.

Ik werk nu in de communicatiesector.

Iemand terughalen, hmmm. Als ik iemand mag terughalen zou het wel deze held zijn: Helio Gracie | BJJ Heroes: the jiu jitsu encyclopedia (http://www.bjjheroes.com/bjj-fighters/helio-gracie). Moet geweldig geweest zijn om daar bij te zijn, dat hele tijdperk. Maar langs de andere kant besef ik ook van mezelf dat ik er wschl geen deel van zou uitmaken, ik zou het niet kunnen om zo alles laten vallen en mij puur te concentreren op een sport. Die onzekerheid zou ik niet aankunnen :p

Xirtanneke
2 april 2013, 22:42
Verschiet er soms ook van. Opt werk vertelde een 25-jarige collega dat haar ouders nog altijd haar gsm-abonnement betalen. Wtf :p

Laat je maar gaan van moeilijke vragen ze, is miss eens goed voor mezelf ook.

Ik werk nu in de communicatiesector.

Iemand terughalen, hmmm. Als ik iemand mag terughalen zou het wel deze held zijn: Helio Gracie | BJJ Heroes: the jiu jitsu encyclopedia (http://www.bjjheroes.com/bjj-fighters/helio-gracie). Moet geweldig geweest zijn om daar bij te zijn, dat hele tijdperk. Maar langs de andere kant besef ik ook van mezelf dat ik er wschl geen deel van zou uitmaken, ik zou het niet kunnen om zo alles laten vallen en mij puur te concentreren op een sport. Die onzekerheid zou ik niet aankunnen :p

Goed, hoe meer ge vertelt, hoe meer ik de indruk heb dat ge altijd alle touwtjes in handen wilt hebben... Goed, dan ga ik u nog echt moeilijke vragen stellen. Gij vraagt er gewoon om :) Ik heb wel de indruk dat ge nog een 'easy life' hebt gehad, dus daar ge ik geen vragen over stellen. Of wel zijt ge gewoon goed met dat stuk af te blokken?

Gewoon hoe persoonlijker, hoe beter dus... Weet uw vriendin dat gij zijt wie ge zijt op het forum?

n9ne
2 april 2013, 23:11
Geen flauw idee wat gij verstaat onder een easy life dus daar kan ik niet op antwoorden. Ik denk ook niet echt dat daar een definitie over is hé.

Ik ben het gewoon van anoniem te blijven op het internet. Net zoals ik zo weinig mogelijk op mijn facebook zet. Ik weet niet hoe dat komt, dat is een gewoonte van me. Gelukkig ben ik nog niet zo paranoia dat ik een stuk ductape over mijn webcam plak :unsure:

Nop dat weet ze niet. Ik weet eigenlijk niet hoe dat komt. Dat is ook maar iets raar om uit het niets te zeggen hé, "he schat, ik zit op een gamesforum!" :p Ik denk niet eens dat het haar zou interesseren.

Xirtanneke
2 april 2013, 23:21
Geen flauw idee wat gij verstaat onder een easy life dus daar kan ik niet op antwoorden. Ik denk ook niet echt dat daar een definitie over is hé.

Ik ben het gewoon van anoniem te blijven op het internet. Net zoals ik zo weinig mogelijk op mijn facebook zet. Ik weet niet hoe dat komt, dat is een gewoonte van me. Gelukkig ben ik nog niet zo paranoia dat ik een stuk ductape over mijn webcam plak :unsure:

Nop dat weet ze niet. Ik weet eigenlijk niet hoe dat komt. Dat is ook maar iets raar om uit het niets te zeggen hé, "he schat, ik zit op een gamesforum!" :p Ik denk niet eens dat het haar zou interesseren.

Nope, geen definitie van, maar uw reacties zeggen genoeg ;)

Voor de rest snap ik dat wel, ik was gvd shocked toen iemand iets had gevonden over mij op basis van wat ik hier neer had gezet. Misschien moet ge er trouwens wel een stuk tape over plakken. Wie weet of er iemand meekijkt... :p

En oké, denkt ge dat uw vriendin van nu de juiste is, degene waar ge oud mee wordt? Degene die uw kinderen 'mag' dragen?

n9ne
2 april 2013, 23:22
Ik wist niet dat je 'nog' maar 23 was, op basis van je postgedrag hier had ik je eigenlijk wat ouder ingeschat. Je komt veel volwassener over, eigenlijk. Hoor je dat wel vaker en hoe komt dat, denk je?

Wat voor hond had jij ook alweer? Ik herinner me dat je soms in het hondentopic post maar 'k weet niet meer wat voor hond je nu had. :)

Heb je (buiten de dingen die opgesomd staan bij ambities) een grote droom in je leven? Hoeft ook niet realistisch of bereikbaar te zijn, maar iets dat je denkt van "goh, dat zou tof zijn moest dat ooit lukken."

Hoe ben je hier, op 9lives, terechtgekomen, en waarom blijf je? :)

Haha, ik had altijd het gedacht dat mijn posts hier vaker infantiel overkwamen/zijn/waren. Ik betrap er mezelf ook nog wel te vaak op dat ik (ook in het echte leven) te vaak deftige discussies uit de weg ga. In het echte leven hoor ik ook wel dat ik soms volwassen overkom, maar dat is gewoon omdat ik meestal 2x nadenk voor ik iets zeg :p Sommige mensen flappen er te vaak stomme dingen uit. Dat is dan ook de reden dat ik echt suck in small talk :p

Ik heb een Duitse Herder <3 big love! Hoewel die met mijn werk nu meer van mijn ouders is geworden. Eerst zal ik op een appartement gaan wonen en dan kan ik hem helaas niet meenemen :( Tis nochtans zo'n knuffel van een hond.

Grote droom is toch wel een zwarte gordel verdienen. Dat betekent dat ik minimum tien jaar mijn tijd en moeite in een "project" heb gestoken. En ohja, ik wil ook een huisje met een tuintje :unsure:

Hoe ik hier ben terechtgekomen weet ik al lang niet meer :p Zal wel iets met games te maken gehad hebben :p Ik blijf omdat ik vaak in het heb-jij-een-lief topic lees en soms ook post. Van sommige posts (onder andere de jouwe, maar ook andere zoals cura, dacuba, emiel, ...) steek ik dingen op. Het is ook wel grappig om te beseffen dat ik hier al 5 jaar rondlees.

Nice, ik herken mij wel in wat je zegt, dat je je horizonten wil verruimen, dat je opener bent geworden tegenover vroeger en al die zaken. Je zegt nu wel dat dat komt door je sport en je vriendin, maar is dat iets dat "vanzelf" is gekomen, of besefte je eerder van jezelf dat er iets moest veranderen en ben je daaraan dan begonnen?

En het lijkt mij moeilijk om mvdw te zijn en anoniem te blijven :p.

Eigenlijk besefte ik dat niet, onder de noemer van "wat je niet hebt kan je niet missen". Dat is natuurlijk allemaal geleidelijk aan gebeurd en mijn vrienden zullen daar ook wel wat mee te maken hebben maar het is vooral mijn vriendin en die sport die me een beter zelfvertrouwen hebben gegeven. Dan komt de rest vanzelf wel. Ik vind van mezelf dat ik ook meer tot rust ben gekomen. Ik geniet meer van een boek in de zon dan van een luidruchtige fuif op vrijdagavond.

En over dat tweede: ik doe mijn best :unsure:

n9ne
2 april 2013, 23:27
Nope, geen definitie van, maar uw reacties zeggen genoeg ;)

Voor de rest snap ik dat wel, ik was gvd shocked toen iemand iets had gevonden over mij op basis van wat ik hier neer had gezet. Misschien moet ge er trouwens wel een stuk tape over plakken. Wie weet of er iemand meekijkt... :p

En oké, denkt ge dat uw vriendin van nu de juiste is, degene waar ge oud mee wordt? Degene die uw kinderen 'mag' dragen?

Tjah, ik ben geen klager :p Ik ga nu ook niet beweren dat ik een moeilijk leven heb in the ghetto ze ;)

En ja, iets hier zetten cva nog, maar ik weet nog dat iemand het heb jij een lief topic (waar de bedoeling van is dat ge met mensen anoniem kunt praten over (problemen in) uw relatie) had doorgestuurd naar iemand anders zijn lief. Zo'n klootzakskes achter de pc, daar heb ik liever niet mee te maken ;)

Kinderen heb ik nog niet over nagedacht. Financieel weet ik niet wat er mij te wachten staat en ALS ik ooit kinderen wil, dan wil ik er het beste voor.
Mijn vriendin maakt mij gelukkig en ik maak haar gelukkig. Beter kan niet imo. Zij denkt ook zo over mij en we hebben een goede relatie. Ik zou het niet anders willen. Ik kan bvb veel dingen relativeren maar op relationeel vlak reageer ik vaak emotioneler dan anders.

Xirtanneke
2 april 2013, 23:36
Tjah, ik ben geen klager :p Ik ga nu ook niet beweren dat ik een moeilijk leven heb in the ghetto ze ;)

En ja, iets hier zetten cva nog, maar ik weet nog dat iemand het heb jij een lief topic (waar de bedoeling van is dat ge met mensen anoniem kunt praten over (problemen in) uw relatie) had doorgestuurd naar iemand anders zijn lief. Zo'n klootzakskes achter de pc, daar heb ik liever niet mee te maken ;)

Kinderen heb ik nog niet over nagedacht. Financieel weet ik niet wat er mij te wachten staat en ALS ik ooit kinderen wil, dan wil ik er het beste voor.
Mijn vriendin maakt mij gelukkig en ik maak haar gelukkig. Beter kan niet imo. Zij denkt ook zo over mij en we hebben een goede relatie. Ik zou het niet anders willen. Ik kan bvb veel dingen relativeren maar op relationeel vlak reageer ik vaak emotioneler dan anders.

Haha, dan ga ik nog effe terug naar uw familie, wie haat ge en van wie houdt ge?

Kinderen is echt wel iets waar ge beter over nadenkt :) Wat als... uw vriendin zou zeggen dat ze zwanger is? Financieel weet je nooit wat er te wachten staat. Je kan best een redelijk spaarboekje hebben en voor de rest? Is iemand er dan ooit klaar voor?

En idd, elkaar gelukkig maken is perfect. Dat doe ik nog met mijn vriend/verloofde, zelfs na een kind (hoop ik!). En op welke manier reageer je emotioneler dan anders? Heeft het te maken met de touwtjes in handen hebben?

n9ne
2 april 2013, 23:42
Haha, dan ga ik nog effe terug naar uw familie, wie haat ge en van wie houdt ge?

Kinderen is echt wel iets waar ge beter over nadenkt :) Wat als... uw vriendin zou zeggen dat ze zwanger is? Financieel weet je nooit wat er te wachten staat. Je kan best een redelijk spaarboekje hebben en voor de rest? Is iemand er dan ooit klaar voor?

En idd, elkaar gelukkig maken is perfect. Dat doe ik nog met mijn vriend/verloofde, zelfs na een kind (hoop ik!). En op welke manier reageer je emotioneler dan anders? Heeft het te maken met de touwtjes in handen hebben?

Haat is een groot woord, ik haat niet echt iemand. Maar ik hou ook niet echt van iemand in mijn familie. Op mijn ene grootouders na dan. Laat ik het zo zeggen, uw ouders blijven uw ouders maar later moet ik die niet teveel terug zien.

Als mijn vriendin nu zegt dat ze zwanger is, laten we het weghalen, daar hebben we het al over gehad. Onze levens zijn nog niet stabiel genoeg om er een derde bij te pakken en er voor te zorgen. Je kan er mss nooit 100% klaar voor zijn, maar een goede basis is al veel hé.

Touwtjes in handen... Tjah, dat lijkt mss zo, maar ik ben niet echt een controlefreak. Het enige wat ik niet graag heb is dat ik afhankelijk ben van iemand anders. Dat kan gaan van meerijden met iemand en niet weten wanneer de terugrit is tot geld lenen bij de ouders.

Gatsby
3 april 2013, 00:35
Ik vond je ook ouder overkomen dan je werkelijk bent. :unsure:

Zijn er quotes/boekpassages/stukken uit liedjesteksten/... die je zijn bijgebleven? Zoja, waarom?

Ben je iemand die snel vrienden maakt of kijk je eerder de kat uit de boom?

5 pet peeves?

Welke gewoontes van je ouders wil je nooit overnemen?

Borsten of billen?

Met de zelfkennis die je nu bezit, welke richting zou je dan gekozen hebben als je dit nog kon veranderen?

Je schrijft een brief naar je 50-jarige ik die je pas tegen dan opnieuw mag lezen. Wat zou erin staan? Bepaalde doelen die je nog graag zou verwezenlijken (praktisch) of hoe je het leven tot nu toe al ervaren hebt (emotioneel)?

Welke 9livesgewoontes snap je niet of ergeren je?

glashelder
3 april 2013, 00:46
Ik vind van mezelf dat ik ook meer tot rust ben gekomen. Ik geniet meer van een boek in de zon dan van een luidruchtige fuif op vrijdagavond.

In de lijn van dit antwoord: ben je introvert of extravert? Of allebei?

JPV
3 april 2013, 09:28
Als mijn vriendin nu zegt dat ze zwanger is, laten we het weghalen, daar hebben we het al over gehad. Onze levens zijn nog niet stabiel genoeg om er een derde bij te pakken en er voor te zorgen. Je kan er mss nooit 100% klaar voor zijn, maar een goede basis is al veel hé. en wat als ze plots het niet meer zou willen laten weghalen?

n9ne
3 april 2013, 19:41
Ik vond je ook ouder overkomen dan je werkelijk bent. :unsure:

Zijn er quotes/boekpassages/stukken uit liedjesteksten/... die je zijn bijgebleven? Zoja, waarom?

Ben je iemand die snel vrienden maakt of kijk je eerder de kat uit de boom?

5 pet peeves?

Welke gewoontes van je ouders wil je nooit overnemen?

Borsten of billen?

Met de zelfkennis die je nu bezit, welke richting zou je dan gekozen hebben als je dit nog kon veranderen?

Je schrijft een brief naar je 50-jarige ik die je pas tegen dan opnieuw mag lezen. Wat zou erin staan? Bepaalde doelen die je nog graag zou verwezenlijken (praktisch) of hoe je het leven tot nu toe al ervaren hebt (emotioneel)?

Bedankt, I guess :unsure:

Quotes blijven me niet echt lang bij, ik heb echt een slecht geheugen op dat vlak. Een liedje dat ik vaak opleg is Roy Jones - Can't be touched - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=GoCOg8ZzUfg), hoe marginaal het ook moge zijn :p Krijg ik altijd zin van om te trainen/lopen. http://www.youtube.com/watch?v=Z-DVi0ugelc maakt me dan weer altijd vrolijk, ook al snap ik er de ballen van :p

Ik merk dat met de nieuwe collega's nu wel snel: ik maak niet rap vrienden. Ofwel moet het heel hard klikken ofwel, doe ik bijna tot geen moeite :p Alé, nu niet dat ik een asociale zak ben, maar ik heb dat nu eenmaal. Aan mijn studierichting heb ik één goede vriend overgehouden en enkele kennissen waarmee ik nog steeds contact heb. Het enige waarbij ik snel vrienden heb gemaakt is op mijn bjjclub. Daar pas ik gewoon bij.

Even moeten googlen wat pet peeves zijn, haha. Om er snel wat op te sommen: te veel babbelen/small talk. Ik kan me daar zo aan ergeren :p Net hetzelfde als mensen die drie zinnen nodig hebben om iets te zeggen wat ook in één zin kan. Voor de rest erger ik mij niet snel aan kleine dingen. Het is eerder het totaalbeeld van een mens waar ik me kan aan ergeren. Ohja, één ding nog: gsmen terwijl je aan het babbelen bent met iemand. Smsen kan ik mss nog inkomen, maar facebook checken, zoiets is ronduit degoutant.

Gewoontes overnemen: mijn vader die een tiran is geworden over de jaren heen. Vervallen in een routine die saai wordt, ...

Billen met de daarbij horende heupen :love:

Ik zou het eigenlijk niet veranderen. Ik wil bijleren over vanalles en nog wat en zal dat wel in zelfstudie doen. er is geen enkele richting die me nog aanspreekt/zou aanspreken.

In de lijn van dit antwoord: ben je introvert of extravert? Of allebei?

Meeste tests die je online kan doen zeggen tussen de twee. In sommige situaties introvert, andere dan weer extravert.

en wat als ze plots het niet meer zou willen laten weghalen?

Dan eens bekijken hoe onze situatie is. Ik weet dat het altijd anders is op het moment zelf, maar mijn vriendin is daar heel rationeel over. Ik wéét ook gewoon dat ze niet zomaar zwanger kan worden, we zijn redelijk strikt met anti-conceptiemiddelen.

Lorim
4 april 2013, 00:59
Naar welke klassieke muziek luister je? Favoriete stukken/componisten/uitvoerders...?

Je wint de lotto, wat doe je?

Dhaulagiri
4 april 2013, 01:24
Wie zijn jouw journalistieke voorbeelden?

Welk boek ben je of heb je laatst gelezen?

In welk land zou je nooit willen wonen?

n9ne
4 april 2013, 18:45
Wie zijn jouw journalistieke voorbeelden?

Welk boek ben je of heb je laatst gelezen?

In welk land zou je nooit willen wonen?

Undercoverwerk kan me altijd bekoren :p gunter wallraff bvb.

Boek: ben nu bezig in de eerste van game of thrones, ben echt es benieuwd.

Land: india. Lijkt me echt een verrot land te zijn. Maar ik hoor dan ook enkel het negatieve nieuws...

Naar welke klassieke muziek luister je? Favoriete stukken/componisten/uitvoerders...?

Je wint de lotto, wat doe je?

Ik zeg het, ik ben echt slecht in het onthouden van namen en titels :p ik heb een klara top 75 en mozart top 100 op men ipod staan.

Ik investeer in vastgoed :p ik koop me een e30 318is in topstaat, heel wat boeken, wat bjj spul en dat is het zowat.

glashelder
4 april 2013, 19:22
Geef één goede raad aan de andere 9livesleden.

Als je een vak mocht geven aan het middelbaar, welk vak zou dat dan zijn? (Mag ook een onbestaand vak zijn.)

Geloof je in de goedheid van de mens?

Je bent de twee laatste vragen van Gatsby vergeten. Of bewust overgeslaan :D

n9ne
4 april 2013, 23:45
Haha :p was niet bewust, heb het gewoon ongelooflijk druk. Al wakker sinds 6u en nu pas in de zetel kunnen neerzitten. Zal morgen op de trein proberen antwoorden op de rest!

Xirtanneke
5 april 2013, 09:39
Ben je al ooit schandalig zat geweest? Zo ja, waarom en hoe gedroeg je je toen?

Heb je soms het gevoel iets te missen in je leven?

Welke karaktereigenschappen van mensen kunnen je ongelofelijk ergeren?

n9ne
5 april 2013, 20:22
Geef één goede raad aan de andere 9livesleden.

Als je een vak mocht geven aan het middelbaar, welk vak zou dat dan zijn? (Mag ook een onbestaand vak zijn.)

Geloof je in de goedheid van de mens?

Doe wat jij graag wil, niet wat een ander graag wil. Vroeger dacht ik te vaak na en deed ik vaak dingen niet "want blablabla, maar blablabla". Fuck dat. Ik zeg niet dat je met niemand rekening moet houden maar uiteindelijk wil je jezelf toch verbeteren, niet?

Nederlands. Nu ik erover nadenk, Engels-Nederlands geven in het middelbaar zou ik nog wel zien zitten als job...

En neen, absoluut neen :p Teveel rotte appels daardoor.

Ben je al ooit schandalig zat geweest? Zo ja, waarom en hoe gedroeg je je toen?

Heb je soms het gevoel iets te missen in je leven?

Welke karaktereigenschappen van mensen kunnen je ongelofelijk ergeren?

Ja, in het middelbaar. Zware fuif en meestal weet ik wel wanneer ik moet stoppen, maar die avond gewoon niet gedaan. Beetje gezeverd met vrienden, bijna boel met vreemden en eens goed gekotst als ik thuis was. Nadien nooit nog zo zat geweest, ik weet waar mijn grenzen liggen nu :p

Deze week: tijd :p Ben net mvdw in mijn drukste week ooit :p

Zie die pet peeves. Ik zeg het, Aan één eigenschap ga ik me niet echt rap ergeren, meestal aan het geheel.

Praktische doelen staan hier al eens. Dat laatste is wel geen slecht idee! Zoiets vergeet ik echt rap. Meestal herinner ik mij dan enkel nog de goeie dingen, terwijl het wel geen slecht idee is om ook de slechte zaken te herinneren.

Die gewoontes: het enige waar ik me erg aan erger is dat je hier voor een scheldwoord al een berisping krijgt, maar dan bvb Soekie die regelrecht topics verpest, daar wordt niets aan gedaan. Mods kunnen echt wel subjectief zijn. Maarja, doet toch eigenlijk niets uit, dubbelaccounts zullen blijven bestaan :p Soms snap ik ook niet wat sommige mensen hier "stoer" moeten komen doen, maar wss was ik vroeger ook wel zo :p

grey-turtle
5 april 2013, 21:39
Naar welk land zou je graag op reis gaan?
Naar welke vlaamse tv-zender kijk je het liefst en welk journaal?

n9ne
5 april 2013, 22:32
Naar welk land zou je graag op reis gaan?
Naar welke vlaamse tv-zender kijk je het liefst en welk journaal?

Brazilië, puur om bjj te gaan trainen en wat op het strand te gaan rondhangen. Ooit zal ik wel eens met dacuba gaan :p

Vlaamse tv-zenders kijk ik bijna niet, veel te veel rotzooi. Hoewel vier me steeds meer kan bekoren, ist nog ver, scheire en de schepping. Geen toptv, maar goed te pruimen! Journaal kijk ik standaard op één, altijd al zo geweest.

glashelder
8 april 2013, 14:26
Bedankt allemaal, we gaan verder in het topic van Lorim (http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/914232-member-van-de-week-lorim.html)! :)