PDA

Volledige versie bekijken : Sterke drank & Cocktails: de must haves

Pagina's : [1] 2

thibautvdb
27 februari 2013, 00:24
Mede-alcoholici,

Ik ben me al enige tijd aan het verdiepen in de kunst van cocktails en sterke drank in het algemeen.
Regelmatig koop ik eens een flesje bij zodat de collectie wat uitbreidt en ik op termijn altijd de belangrijkste zaken in huis heb.

Welke drank mag er volgens jullie zeker niet ontbreken in een goede barkast, of welke accessoires, benodigdheden,...

Tevens vraag ik me af waar ik ergens in de buurt van Mechelen aan een koffielikeur, Kahlua genaamd, kan geraken?

Ben benieuwd wat jullie nog aan te raden hebben! :)

Tonerider
27 februari 2013, 00:37
https://www.google.be/search?hl=nl&client=firefox-a&hs=jSV&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&biw=622&bih=800&tbm=isch&sa=1&q=disaronno&oq=disaronno&gs_l=img.3..0l9.7498.9729.0.10152.9.5.0.4.4.0.50.2 35.5.5.0...0.0...1c.1.4.img.TXqmy7BQg5o

thibautvdb
27 februari 2013, 10:58
:niceone:
Reeds aanwezig ;)

Decay
27 februari 2013, 13:17
Kahlua kunde overal kopen, colruyt, delhaize,...
Wat ik zeker in een drankkast vind passen:
- Gin: Tanqueray, bombay sapphire... Bij Gin moogde imho ni te veel besparen, is iets dat vrij veel puur of met wat citroen kan gedronken worden, kortom: cocktails met weinig additieven die vooral rond de smaak van Gin werken. Met als gevolg dat ge zeker goeie Gin moogt kopen.
- Whiskey: Johnny Walker red label voor mensen die graag cola bij hun whisky doen. Nen deftige Single Malt (veeeeeel keuze, een goed begin is de klassieker: glenfiddich 12 jaar) voor puur te drinken (als ge de smaak apprecieert). Ne goeien Bourbon (Maker's Mark bv) voor cocktails (mint julep, old fashioned). Scotch vind ik niet zo lekker voor cocktails, ik drink het heel graag puur. Voor cocktails gebruikt ik bourbon. Afhankelijk van de noden van u en uw gasten koopt ge kwaliteit of niet. Four roses, jim beam, jack etc zijn allemaal ok maar meer niet.
- Rum: Ne goeien bruine rum kan heel lekker zijn (havana club 7 anos vind ik lekker) maar vind ik niet zo noodzakelijk, enkel voor de fans. Witte rum: standaard iets dat nooit mag ontbreken, er zijn gewoon te veel lekkere cocktails dat ge ermee kunt maken. Ik ga meestal voor de havana club, degelijk maar niet echt top. Hoeft ook niet voor cocktails waar ge fruit, suiker, frisdrank etc mengt.
- Vodka: eristoff of smirnoff, enkel voor zat te geraken imho. Gene fan van deze drank.
- Angostura bitters: must have ingredient voor veel cocktails (er zijn superveel soorten bitters, moet maar is wat proberen)
- Baileys: altijd zeer veel succes bij vrouwen
- Tequila: ken ik niet zoveel van maar ik weet wel dat goeie tequila echt lekker kan zijn. Vind ik niet echt een vereiste in een drankkast maar ik denk dat veel mensen mij daarin gaan tegenspreken :p
- Porto: goeie porto voor de oudere generatie huisvrouwen (oma's etc). Hoewel ik er zelf ook is een glaasje van durf drinken :p

Accesoires: stamper, schellerke voor het vel van appelsienen of andere dingen te krijgen, stokskes, kleine servietjes, shaker, blender, goeie bakjes voor ijsklontjes in te vriezen
Niet alcoholische additieven: siroop (dewelke is afhankelijk van welke cocktail ofc, bv aardbeiensiroop voor strawberry daiquiri te maken als er geen vers fruit voorhanden is). Standaard moet je wel gewoon doorzichtige siroop hebben zonder smaak. Witte suiker, rietsuiker, bloemsuiker, citroenen, limoenen, appelsienen, marachino kersjes, fruitsap, spuitwater, frisdrank.

Zo dat is waar ik aan kan denken :D
Uiteraard koop je meestal gewoon de ingredienten voor een avondje cocktails maken de dag zelf en heb je niet alles wat ik hier opsom altijd liggen :D :D Tenzij je een cafe wilt openen ofzo :p

lantaarnpaal
27 februari 2013, 13:36
Rum:
- Captain Morgan's (goeie spiced rum)
- Havana Club 3 anos (vind ik goed qua prijs/kwaliteit, is ook niet zo donker, goed om te mengen)
Blijf weg van Bacardi oakheart

Voor de rest ken ik niet veel van dranksoorten, meestal drink ik rum cocktails of vodka-redbull

Vermits een cocktail er ook goed moet uitzien kan je misschien eens doorzichtige ijsblokjes maken door eerst water te koken, en dat dan in te vriezen. Zelf nog niet geprobeerd, maar schijnt zo te moeten

Utred
27 februari 2013, 14:01
Kahlua kunde overal kopen, colruyt, delhaize,...
Ben je dat zeker? Ik heb al gezocht in colruyt, carrefour, delhaize en GB, en nog geen kahlua gevonden.

thibautvdb
27 februari 2013, 14:36
...

Merci voor uw zeer uitgebreide uitleg. Even wat opmerkingen, antwoorden of bijkomstige vragen :)
- Qua Gin heb ik nu Gordon's London Dry Gin staan, das redelijk basic maar wel in orde. Moet idd goede gin zijn aangezien in de gin-cocktails de smaak van de gin prominent aanwezig is.
- Whiskey heb ik momenteel alleen William Lawson's, eigenlijk alleen om te mixen met cola of eens puur te drinken. In de toekomst ga ik zeker eens een fleske Bourbon aanslaan (Jack vind ik wel in orde)
- Rum: heb momenteel gewoon witte Bacardi staan, das goed voor alle rum-cocktails in mijn ogen. Nog nooit over geklaagd ;) In de toekomst denk ik een fles donkere, oudere havana club te kopen, maar mss wel die van 3jaar ipv 7? Kost ook wel wat minder...
- Heb altijd Eristoff staan om te mixen, vodka drinkt gemakkelijk en wordt in redelijk veel cocktails gebruikt aangezien dat quasi bij alles gaat.
- Waar kan ik Angostura bitters kopen? Heb dit al in veel recepten zien staan, is dat de moeite? Is het lekker?
- Baileys is inderdaad de ideale vrouwendrank, maar een shotje B52 (baileys, Kahlua, triple sec) of baileys-amaretto is echt wel zalig!
- Heb een fles tequila Sauza staan, zeker in orde maar tequila zal nooit mijn favo drank worden. Heeft altijd iets wrang in de mond vind ik..
- Porto is top, maar eerder een drankske voor als de oma is langskomt :D

Meeste accessoires die je opnoemt heb ik wel, alleen ne zesteur (voor de schil van citrusvruchten af te snijden) en deftige ijsblokbakjes heb ik nog niet. Gecrushd ijs maken is momenteel een klomp ijs maken en dan knallen met den hamer :D

Zeg maar als je nog aan bepaalde zaken denkt ;)

thibautvdb
27 februari 2013, 14:40
...

Merci voor de tips qua rum, denk dat ik die Havana club 3 anos eens ga proberen :)
Wat moet ik me inbeelden bij de captain morgan? Spiced, wat bedoelt men daarmee? Is dat te vergelijken met een donkere rum ofzo?
Bacardi oakheart is inderdaad niks waard!

En dat van die ijsblokjes had ik nog nooit gehoord, das dan om uw ijsblokjes niet wit te laten worden binnenin? :)

nixie
27 februari 2013, 14:44
ik ben geen whiskey drinker maar is er een wezelijk verschil qua smaak tussen Jack Daniels en een gewone rum?

eS
27 februari 2013, 14:53
You have $150 to spend, how do you stock your bar? - Reddit (http://www.reddit.com/r/liquor/comments/149vsh/you_have_150_to_spend_how_do_you_stock_your_bar/?sort=top)

My answer to this question depends on whether I am thinking of just what I want to have around to drink and enjoy or whether I am trying to stock a bar where I can really put together good cocktails. The answer to the former question changes week-to-week. So, I'll answer the latter question. Here is a what you need to make good cocktails.

Mixing base liquors (all 750ml)

Bourbon: Very Old Barton 86 proof $9.49
Rye: Old Overholt $12.79
Scotch: Teacher's $16.99
Gin: Gordon's London Dry $9.79
Brandy Paul Masson VSOP $12.99
White rum Myers's Platinum White $12.49
Vodka Gordon's Vodka $8.19
Tequila Suaza Blanco $13.99

TOTAL: $96.72

Mixing ingredients

Lime juice: Nelly and Joe's Key West $2.99
Lemon juice: Nelly and Joe's Key West $3.19
Triple Sec: Gran Gala (375ml) $11.79
Sweet vermouth: Martini & Rossi (375ml) $4.49
Dry vermouth: Doulin Dry (375ml) $9.29
Aromatic bitters: Angostura $7.99
Orange bitters: Regans' $5.29
Maraschino cherries: Roland $2.99
Olives: (some decent Spanish olives) about $3.00
Lemon: (one lemon for zest) about $.75
Sugar (for simple syrup) about $1.50

TOTAL: $53.27

GRAND TOTAL (before tax): $149.99 (I really didn't mean to get that close.)

To head off a few worries:
More than 1/3 of the total cost spent on mixers? Yes, because they matter just as much.
Tequila that is not 100% de agave? Well, this isn't for sipping. With decent triple sec (like Gran Gala) and a few drops of orange bitters the Suaza Blanco will make an excellent Magarita.
Expensive triple sec? Honestly DeKuyper Triple Sec is not bad, unless you end up with the 30 proof version. The 30 proof is very bad. They make one that is around 45-50 proof that is just fine. However, that's not the one sold at Party Source. On the other hand, the Gran Gala is good and will produce an excellent Margarita or Side Car.
Blended Scotch? I was assuming we weren't going to blow 1/3 of the budget on a single bottle.
No Canadian whisky? Definitely not.
Both Bourbon and Rye? You could probably get away with just one or the other. Then you could upgrade your Tequila.
Gordon's Vodka? It is fine. Vodka is ideally just ethanol and water. Just look for something that is clean tasting and in a glass bottle.
What the hell is Very Old Barton? Great budget Bourbon available in Kentucky and Tennessee (and a few other places). If you can't find it, Evan Williams Black will be okay.

A few upgrades or extra bottles (if you get a few extra dollars)

Bourbon: Elmer T. Lee Single Barrel $28.99
Gin: Beefeater 24 $19.99
Brandy: Hardy VS Cognac $27.99
Rum (aged): El Dorado 8 yr $23.49
Tequila: Jose Cuervo Tradicional $22.99

Hoewel de merken vooral gefocust zijn op de Amerikaanse markt, een meer dan degelijk overzicht van hoe je prijs/kwaliteit moet afwegen voor cocktailbar. Check zeker ook de comments via de link.

eXoz
27 februari 2013, 14:57
Als Gin: Hendrick's gin (+- €32-35) met Nordic Mist als Tonic en een schijfje komkommer (ipv citroen). Zeer lekker, maar je moet wel aan de komkommersmaak zijn. Begint toch wel redelijk bekend te komen.

GETHEZ
27 februari 2013, 17:12
Merci voor de tips qua rum, denk dat ik die Havana club 3 anos eens ga proberen :)
Wat moet ik me inbeelden bij de captain morgan? Spiced, wat bedoelt men daarmee? Is dat te vergelijken met een donkere rum ofzo?
Bacardi oakheart is inderdaad niks waard!

En dat van die ijsblokjes had ik nog nooit gehoord, das dan om uw ijsblokjes niet wit te laten worden binnenin? :)

Smaken verschillen dus inderdaad... oakheart is mijn favoriet drankske... op zich niet le van het qua smaak, maar wel in combinatie met cola en limoen... :niceone: (heb graag dat bittere met die kruiden. ..)

lantaarnpaal
27 februari 2013, 17:27

Spiced is zo meer kruidachtig qua smaak, ziet ook bruiner dan bv havana club

en dat van die ijsblokken is idd om die niet wit te laten worden

Smaken verschillen dus inderdaad... oakheart is mijn favoriet drankske... op zich niet le van het qua smaak, maar wel in combinatie met cola en limoen... :niceone: (heb graag dat bittere met die kruiden. ..)

overpriced en er is beter te vinden hoor :p
probeer cpt morgan's

Zijn dan ook zowat de twee slechtste vodkas die je kan vinden.

Poliakov ftw

GETHEZ
27 februari 2013, 17:33
Idd Poolse wodka... best there is...

EDIT : die cpt morgan hebben ook long island ice tea... http://www.captainmorgan.com/en-row/products/icedtea.html

er staat gewoon ijs toevoegen, maar dat spul is 17.5° is dat zo te drinken? want ik weet niet echt wat er nu precies in een long island ice tea zit (qua niet alcohol dan...), enkel dat ik het lekker vind...

kan je dit trouwens hier ergens kopen?

thibautvdb
28 februari 2013, 11:51
Idd Poolse wodka... best there is...

EDIT : die cpt morgan hebben ook long island ice tea... Captain Morgan Rum Company | Spirits, Drinks, Recipes (http://www.captainmorgan.com/en-row/products/icedtea.html)

er staat gewoon ijs toevoegen, maar dat spul is 17.5° is dat zo te drinken? want ik weet niet echt wat er nu precies in een long island ice tea zit (qua niet alcohol dan...), enkel dat ik het lekker vind...

kan je dit trouwens hier ergens kopen?

17,5 % is zeker drinkbaar hoor. Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten, maar een originele long island iced tea bevat ook rum, vodka, gin. Normaal dan nog tequila en triple sec (Cointreau bv), hier is dat whiskey en triple sec.
Bij de echte long island topt men het glas nog af met een beetje cola voor de zoete toets, hier zit dat wsl al in de fles.

Heb het nog nergens te koop gezien hier in België, maar ook nog niet achter gezocht.. :) Make it yourself ;)

Tonerider
28 februari 2013, 12:13
cour de compte sinaaslikeur van de lidl, maar is niet altijd te verkrijgen.

GETHEZ
28 februari 2013, 12:18
@ thibaut: is me net wat te veel tijd en moeite om zoiets zelf te maken. ..

+ i aint got the skillz.. nog nooit zelf gemaakt...

HelpYouFall
28 februari 2013, 12:25
Mocht je nog een single malt voor de fijnproevers in stock willen hebben: kijk zeker ook eens naar de Japanse whisky's zoals Suntory. Origineel, leuk gespreksonderwerp en kwalitatief zeker niet minder! Voordeel is ook dat ze vaak een zachte smaak hebben (Suntory heeft bv een aanbod met karamelachtige afdronk), dus ideale binnenkomers voor leken die eens iets anders willen proeven dan Johnnie Walker :)

Nahrtent
28 februari 2013, 12:25
Een fles Ricard en ik ben content :unsure:.

GuyDebord
28 februari 2013, 13:35
...
- Rum: heb momenteel gewoon witte Bacardi staan, das goed voor alle rum-cocktails in mijn ogen. Nog nooit over geklaagd ;) In de toekomst denk ik een fles donkere, oudere havana club te kopen, maar mss wel die van 3jaar ipv 7? Kost ook wel wat minder...

Ik gebruik de witte rum en 3 jaar oude rum van Havanna allebei voor cocktails. De 3 jaar oude rum geeft een veel rijkere smaak aan cocktails, maar om puur te drinken vind ik hem niet goed genoeg (7 jaar oude dan wel weer).

Gecrushd ijs maken is momenteel een klomp ijs maken en dan knallen met den hamer :D

Hier van het zelfde: ik doe ijsklontjes in een (propere :)) handdoek en klop hiermee op een (tafel)blad of neem de crusher om het ijs te breken door op de doek te slaan.

Als Gin: Hendrick's gin (+- €32-35) met Nordic Mist als Tonic en een schijfje komkommer (ipv citroen). Zeer lekker, maar je moet wel aan de komkommersmaak zijn. Begint toch wel redelijk bekend te komen.

Hendrick's gin vind ik ook ongelooflijk lekker. Beste combinatie met Hendrick's was imo wel de tonic van Thomas Henry, goed droog.

Boterkoek
28 februari 2013, 15:08
In cocktails ben ik niet zo thuis, ik drink er wel maar de ingrediënten kan ik niet zo maar even opsommen.
Maar goed, dit is mijn lijstje -zal hem later nog wel eens updaten als ik thuis ben- die ik lekker vind;

Tequila;
Casamigos Blanco Tequila +€40
Don Eduardo Reposado +€50

Whisky;
Van Winkle 12yr +€110
Elijah Craig +€70
High West Campfire +€50
Jameson Irish 12yr +€45

Wodka;
Stolichnaya Elit +€60
Double Cross Vodka +€75

Edit: Ik zoek eigenlijk nog een lekkere rum, als iemand een suggestie heeft geliever dan iets te laten weten. Ik ben niet zo thuis in rum maar voor een prijs van ongeveer €60 kan ik toch een lekkere vinden, of niet?

killyourzone
28 februari 2013, 15:16
Edit: Ik zoek eigenlijk nog een lekkere rum, als iemand een suggestie heeft geliever dan iets te laten weten. Ik ben niet zo thuis in rum maar voor een prijs van ongeveer €60 kan ik toch een lekkere vinden, of niet?

http://www.drankgigant.nl/diplomatico-12-years-reserva-exclusiva.html

GETHEZ
28 februari 2013, 16:26
ohh ja , qua vodka is deze ook best wel goed... (en ook wel vrij duur)

http://cdn.liquor.com/wp-content/uploads/2011/11/grey-goose-vodka-290x290.jpg

Général Zantas
28 februari 2013, 16:39
Een fles Ricard en ik ben content :unsure:.

Inderdaad, Ricard voor de win.

Tsubasa
28 februari 2013, 16:42
Ik zoek eigenlijk nog een lekkere rum, als iemand een suggestie heeft geliever dan iets te laten weten. Ik ben niet zo thuis in rum maar voor een prijs van ongeveer €60 kan ik toch een lekkere vinden, of niet?

Dictador 20j. Heeft mij €45 gekost en zeer goed (gekocht bij een tasting).

Daarnaast Ron Zacapa XO! Op een luchthaven (Abu Dhabi) voor €85. Correcte prijs voor deze rum. Hier €90 (http://www.miraflor.be/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=6&product_id=257&Itemid=53).

Ook de Ron Zacapa 23j is zeer goed, maar wel wat zoet. Zelfs voor een rum (dat uiteraard op basis is van suikerriet). Kijk op dezelfde site.

De Appleton en Flor de Caña reeks hebben ook mooie rums.

Genius
28 februari 2013, 19:11
Mensen dat graag Gin Tonic drinken, voeg een schijfje komkommer toe aan je glas. Dit neemt het bittere wat weg maar smaakt verbluffend goed.

thibautvdb
28 februari 2013, 22:28

Dan is het proberen van die fles zeker de moeite waard. Laat maar weten of het op iets trekt moest je eraan geraken ;)

thibautvdb
28 februari 2013, 22:33

Mag ook niet ontbreken: Russische of Poolse vodka en droge vermouth, shaken not stirred en afwerken met een olijfje ^^

(bij gebrek aan droge vermouth, kan je eventueel witte wijn gebruiken op voorwaarde dat hij zéér droog is)

tip voor vodka: nooit vodka kopen die minder dan 40° is. Een Russische kennis van mij erkent dat niet eens als echte vodka. Is blijkbaar een giveaway dat het lage kwaliteit is ^^

Beste die ik persoonlijk in het westen al gedronken heb is Stoli. Al heb ik op vakantie in Praag wel betere gedronken, maar die namen ben ik vergeten.

Die Russische kennis zegt ook dat je in Rusland veel beter spul kan vinden dan Stoli maar die ze hier niet verkopen.

trivia: een vodka-martini wordt normaal geroerd en niet geschud. Sommige puristen vinden het zelfs not done

trivia: een martini wordt normaal ook niet met vodka gedronken maar met gin.

Welke vermouth kan je aanraden? :)

Op het vlak van vodka kan ik nog veel bijleren precies, maar momenteel volstaat Eristoff voor de cocktails, en misschien dan eens een andere poolse of russische fles kopen in de toekomst..

Atrox
1 maart 2013, 08:17
Hehe, met de feestdagen ben ik altijd de "barman" van dienst en moet ik cocktails maken. Leuke topic dus.

Binnenkort nog wat rum in huis halen, die van mij zijn bijna op. Een vriendin had ooit eens een fles vanuit Cuba meegenomen (geen idee of dat legaal is :p), smaakte bijzonder goed! Van whiskey ben ik geen fan tbh, ik kan het niet drinken. Gin, rum, vermout, ... kan me wel smaken :)

soulreaper
1 maart 2013, 08:45
In cocktails ben ik niet zo thuis, ik drink er wel maar de ingrediënten kan ik niet zo maar even opsommen.
Maar goed, dit is mijn lijstje -zal hem later nog wel eens updaten als ik thuis ben- die ik lekker vind;

Tequila;
Casamigos Blanco Tequila +€40
Don Eduardo Reposado +€50

Whisky;
Van Winkle 12yr +€110
Elijah Craig +€70
High West Campfire +€50
Jameson Irish 12yr +€45

Wodka;
Stolichnaya Elit +€60
Double Cross Vodka +€75

Dure smaak heb je :D. Voor dat geld ben ik 5 maanden zat :p

thibautvdb
1 maart 2013, 10:09
...

Noilly Prat ken ik, wist wel niet dat ik deze kon gebruiken in een Martini :)
Goeie uitleg over de Martini-cocktail btw ;)

Jij verkiest een vodka-martini boven de originele Gin-martini? En wat is de reden dan? :)

thibautvdb
1 maart 2013, 10:11
Hehe, met de feestdagen ben ik altijd de "barman" van dienst en moet ik cocktails maken. Leuke topic dus.

Binnenkort nog wat rum in huis halen, die van mij zijn bijna op. Een vriendin had ooit eens een fles vanuit Cuba meegenomen (geen idee of dat legaal is :p), smaakte bijzonder goed! Van whiskey ben ik geen fan tbh, ik kan het niet drinken. Gin, rum, vermout, ... kan me wel smaken :)

Gezien uw ervaring, wat zijn zo uw favoriete cocktails? :)
Persoonlijk ben ik een enorme fan van de latijns-amerikaanse cocktails zoals caipirinha, mojito, daiquiri, cuba libre,...

Decay
1 maart 2013, 11:48
Hazoveel puristen hier :p

Waar dage mij het meeste plezier mee kunt doen is ne goeien Old Fashioned (liefst met rye) met een of twee grote blokken ijs in en geen kers of whatever.
Daarnaast kunde mij altijd ook bekoren met een goeie single malt fles. Als iemand mij een goe fleske trakteert dan kan ik echt geimponeerd zijn. Ik bedoel dan bv ne laphroiag of ardbeg, iets dat toont dat ze hun huiswerk gedaan hebben. Mijn vrienden weten dat ik graag whiskey drink maar geven mij dan een fles black label... "Ja das toch diene goeie he?" Tis het gedacht dat telt natuurlijk :p Op zich niks mis mee, een fles black label past altijd wel in een drankkast.

@thibautvdb: angostura kan je ook in delhaize kopen, sinds een jaar geleden vind ik die fleskes in alle delhaizes terug.
@bartreligion: van vodka ken ik niets, maar ik begrijp dat er mensen zijn die het echt lekker vinden. Heb zelf nog nooit een goede vodka geproefd dus misschien moet ik dat maar eens doen :) Ergens vind ik het gewoon jammer dat diene drank het imago heeft van de ultieme zatmaker. Mensen kopen een fles vodka in den aldi en kappen er gewoon iets bij om de smaak van ontsmettingsmiddel te verdoezelen. Ik weet nog dat toen ik in de nachtwinkel werkte dat er soms de zaterdag polen binnen kwamen om vodka te kopen. Die mannen trokken echt een vies gezicht als ik smirnoff of eristoff bovenhaalde :D

lantaarnpaal
1 maart 2013, 11:50
Vermouth trouwens in koelkast bewaren na opening, je moet dat als een witte wijn behandelen. Niet te lang laten liggen na opening ook

oXia
26 maart 2013, 18:24
Beste AA-collega's :lol:

Weet er iemand waar er Pisco kan gekocht worden? We hadden graag Pisco Sour gemaakt, een lekkere zuid amerikaans cocktail maar de benodigdheden zijn moeilijk te vinden! Als het kan, graag in Vlaanderen, Peru is een beetje een omweg :D Bedankt!

Michster
26 maart 2013, 18:34
Random vraagje: ik zag iemand ooit op een vliegtuig een flesje rode wijn en 7up(jep, de sprite-kloon) mengen. Iemand enig idee hoe dat heet? :)

lantaarnpaal
26 maart 2013, 18:44
Random vraagje: ik zag iemand ooit op een vliegtuig een flesje rode wijn en 7up(jep, de sprite-kloon) mengen. Iemand enig idee hoe dat heet? :)

Tinto de Verano?
Tinto de verano - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Tinto_de_Verano)

Michster
26 maart 2013, 19:40
Tinto de Verano?
Tinto de verano - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Tinto_de_Verano)

Bingo, misschien nog eens proberen een van dees. :p

maxdevis
26 maart 2013, 19:51
- Waar kan ik Angostura bitters kopen? Heb dit al in veel recepten zien staan, is dat de moeite? Is het lekker?

Beste AA-collega's :lol:

Weet er iemand waar er Pisco kan gekocht worden?

kijk hier eens:
http://www.miraflor.be/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=35&Itemid=53&TreeId=11

oXia
26 maart 2013, 20:17
kijk hier eens:
http://www.miraflor.be/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=35&Itemid=53&TreeId=11

Supergoeie tip, de bestellingen gratis af te halen in o.a. gent! bedankt!

Ties08
27 maart 2013, 08:39
Ik hou vooral van erg zoete en fruitige sterke dranken: de meeste jenevers, mandarine napoleon of cointreau, tripple sec, en misschien een minder bekende maar daarom niet minder lekker: de Tunesische drank "Cedratine" :love:

Bittere en droge (sterke) dranken zijn helaas niet aan mij besteed!

Boterkoek
27 maart 2013, 12:24
Dure smaak heb je :D. Voor dat geld ben ik 5 maanden zat :p

Ik geef graag wat meer voor betere kwaliteit. Ik ben er wel spaarzaam mee, het is nu niet dat een fles maar één avond overleeft. :D
Maar niets zo lekker om in de avond voor je open haard te zitten samen met een druppelke in de hand.

AliChemicali
29 maart 2013, 12:17
Ik heb vanavond een feestje en ik heb een low budget dus ik dacht zo'n klein flesje booze te kopen in de delhaize.

De locatie van deze "booze" is meestal te vinden bij de sigareten afdeling

Iemand hier ervaring mee? Het moet namelijk in die van ons haar handtas passe :)

Frado2005
29 maart 2013, 14:34
Ciroc vodka vinnek ook zeer goed :). De gewone en die met kokosnoot heb ik het liefst. Wel niet goedkoop(en niet zo makkelijk te vinden). Grey goose en belvedere vind ik maar slecht.. Nog niet zo slecht als eristoff natuurlijk(met smirnoff aan de onderkant).
Gin tonic drink ik altijd zonder komkommer eigenlijk, bitter mag.
Van rum beperk ik mij tot enkele Bacardi en Havana soorten. 3 anos van Havana vind ik persoonlijk de betere, de witte is maar meh.

thibautvdb
2 april 2013, 17:06
Misschien wat te laat, maar je kan misschien een flacon aanschaffen (in alu) die herbruikbaar en hervulbaar is. Dan kan je kiezen wat je erin wil doen :)
Ik denk dat je in de supermarkten beperkt zal zijn in keuze (eristoff en mss whiskey)

maxdevis
5 mei 2013, 08:21
iemand nog lekkere cocktailtips?

ikbenben
5 mei 2013, 11:22
Gin Tonic :)

Ben mij gisteren een fles Botanic Premium Gin gaan halen en enkele flesjes natuurlijke tonic.

http://media.meregalli.com/contenuti/media/workbook/spirits/WILLIAMS_and_HUMBERT/FOTO/2639LA_-_GIN_BOTANIC_PREMIUM.jpg

bugsystyle
5 mei 2013, 17:53
GIN!!!
- Hendrick's
- Monkey 47
en ze worden steeds populairder!

Ook Disaronno (met Limoen, cavaillon meloen en suikerwater!)
en ook Pulco en tonics uiteraard.

sink
5 mei 2013, 18:55
ik ben sinds kort ook wel fan geworden van Gin-Tonic,
maar verder dan de Gordon's Gin met Schweppes indian tonic ben ik nog niet gekomen..

is de meerprijs van een Hendricks het waard tov. een Bombay (Sapphire)? andere grote merken heb ik eigenlijk nog niet tegengekomen.
Wel een Hendricks in de lokale drankencentrale, maar is idd behoorlijk duur.
Ook van tonic water is Schweppes Indian tonic het enige wat ik kan vinden..

ikbenben
5 mei 2013, 20:23
Ik heb deze tonic erbij gekocht

http://ginebrasdeculto.com/images/tonica%20fever.jpg

Bovenstaande gin ism deze tonic is echt wel jammie :drool:

sink
5 mei 2013, 20:47
Die komt dan waarschijnlijk uit een (grotere) drankencentrale? in supermarkten heb ik nog niets anders zien staan dan Schweppes

cassie821
5 mei 2013, 21:37
Huge gin fan hier

Aanraders zijn voor mij:

Tanqueray Malacca
Spring gin
Botanic
Gin Mare
Hoxton
Isjford

ikbenben
5 mei 2013, 22:31
Die komt dan waarschijnlijk uit een (grotere) drankencentrale? in supermarkten heb ik nog niets anders zien staan dan Schweppes

Bierhalle in Melle.
Zijn sinds kort verhuist en hun aanbod is nog sérieus uitgebreid tov vroeger.

bugsystyle
6 mei 2013, 10:41
ik ben sinds kort ook wel fan geworden van Gin-Tonic,
maar verder dan de Gordon's Gin met Schweppes indian tonic ben ik nog niet gekomen..

is de meerprijs van een Hendricks het waard tov. een Bombay (Sapphire)? andere grote merken heb ik eigenlijk nog niet tegengekomen.

Ik vind persoonlijk van wel. De blue sapphire en Hendrickx zijn twee flessen die ik recentelijk nog eens vergeleken heb en Hendrick's is toch wel zalig. De nadrink is echt subtiel en dan is deze ook weer helemaal anders dan Monkey 47.

In de tonics op zich ben ik nog niet thuis: ik drink meestal de schweppes en soms eens fever tree. Echter ook al andere gedronken, maar op dat moment niet echt verschillen gemerkt..
Ohja en inderdaad een komkommertje in de hendrick's!

Nas
6 mei 2013, 12:45

Hendrick's is 100% zijn geld waard. Is eigenlijk een totaal verschil met de Sapphire, die heerlijke toets komkommer doet het em toch wel. Mijn favoriete gin imo

sandervdw
6 mei 2013, 13:10
Vroeger was ik fan van Blue Thrill (in 1 cocktail gemaakt, niet in shotjes), maar denk nu dat dit vooral was door de sterke smaak. Vooral goeie rum vind ik onmisbaar (Havana Club voor de fruitige cocktails, proberen lokale cubaanse/dominicaanse rum vast te krijgen voor de vollere smaak).

SusieQ
6 mei 2013, 13:26
Ik heb deze tonic erbij gekocht

http://ginebrasdeculto.com/images/tonica%20fever.jpg

Bovenstaande gin ism deze tonic is echt wel jammie :drool:

U hebt smaak! Ik krijg de vliegende kak als ik mensen lekkere gin zie mengelen met die schweppes brol!

Ik heb gisteren eens een flesje Nr3 london dry gin gekocht, duur maar lekker flesje, lekkere tonic erbij, beetje agostura bitters, schijfje citroen en in een BOKAAL ijs ipv zo sissy glaasje :D
Zelfs een uur later staat ie nog gekoeld voor je neus :D

En je maag staat gegarandeerd volledig open voor een lekkere BBQ! ;)

SusieQ
6 mei 2013, 13:43
En voor NA de BBQ mijne zomerse favoriet, de ZOMBIE (maar dan wel de originele en niet de 1 of andere met fruit bedekte coctail die "njam tv" je in je maag wil splitsen!)

Origineel recept uit 1930 van Don the beachcomber :D

LET WEL: 1 van de sterkste coctails die ik al gedronken heb, ALS je hem maakt met de juiste ingredienten ;)

3/4 cup crushed ice
1 1/2 ounces aged Jamaican rum, such as Appleton Estate V/X or Extra
1 1/2 ounces gold Puerto Rican rum
1 ounce 151-proof Lemon Hart Demerara rum
3/4 ounce freshly squeezed lime juice
2 teaspoons white grapefruit juice
1 teaspoon Cinnamon Syrup
1 teaspoon Grenadine
1/2 ounce falernum
1/8 teaspoon Pernod
1 dash aromatic bitters, such as angostura
Ice cubes
1 mint sprig, for garnish

Tis vooral die 151-proof Lemon Hart Demerara rum die je blij maakt (70 graden alchohol) ;)
En vind je dees merkt niet, alle andere die 151-proofs zijn zullen wel lukken.

Trouwens voor alle speciallekes, ik bestel alles online bij de slijterij in nederland, 2 dagen later netjes aan je deur geleverd ;)
http://www.deslijter.com/

Chickenlal
6 mei 2013, 14:46
Long Island Iced Tea is wel een favoriet van mij, deze is wel redelijk sterk. Een 3-4 drinken en het zal wel goed in hoofd zitten, er zit vooral alcohol in, veel cola gaat daar nooit in :D

15 ml wodka
15 ml tequila
15 ml witte rum
15 ml gin
15 ml triple sec
25 ml citroensap
30 ml suikersiroop
ijsblokjes
aanvullen met cola

Gisteren in de coctail bar eens een variant gevraagd, namelijk Long Beach Iced Tea (volgens wikipedia), stond niet in hun menu, maar heb het gewoon uitgelegd.

Dit is volledig hetzelfde als een long island, maar met cranberry juice in plaats van de cola. Het gevaarlijke is dat deze nog vlotter binnen gaan omdat het iets zoeter is. De long island is beetje bitter.

thibautvdb
6 mei 2013, 23:45
Mijn laatste ontdekking is de Old Fashioned; een echte klassieker gemaakt met Bourbon whiskey, angostura, suiker en sinaasappelschil.
Deze heeft een zeer complexe smaak, waarbij de whiskey en het bittere/sinaasachtige zalig samengaan!

Heb me een fles Four Roses aangekocht om mijn barkast aan te vullen :)

Decay
7 mei 2013, 00:29
Mijn laatste ontdekking is de Old Fashioned; een echte klassieker gemaakt met Bourbon whiskey, angostura, suiker en sinaasappelschil.
Deze heeft een zeer complexe smaak, waarbij de whiskey en het bittere/sinaasachtige zalig samengaan!

Heb me een fles Four Roses aangekocht om mijn barkast aan te vullen :)

Old Fashioned :drool:

Een paar dikke stukken ijs , twee shots bourbon, een zeste appelsien, klein beetje appelsiensapdruppels, klontje suiker, 4-5 druppels angostura. Heaven :D :D
Veel van mijn vrienden doen er een marachinokers in. Big nono imo, past er totaal niet bij.

Mint Julep is ook zo een klassieker, wel nog niet gedronken, staat op mijn lijstje :)

thibautvdb
7 mei 2013, 14:42
Old Fashioned :drool:

Een paar dikke stukken ijs , twee shots bourbon, een zeste appelsien, klein beetje appelsiensapdruppels, klontje suiker, 4-5 druppels angostura. Heaven :D :D
Veel van mijn vrienden doen er een marachinokers in. Big nono imo, past er totaal niet bij.

Mint Julep is ook zo een klassieker, wel nog niet gedronken, staat op mijn lijstje :)

Yup, die old fashioned is echt geweldig! :D
Heb hem nog niet geproefd met een maraschinokers erin.

Mint Julep is de volgende die ik graag eens wil proberen. Denk dat ik hem van't weekend zelf eens probeer te maken :)
Volgens mij moet die ook zalig smaken!

Iets anders: als je op zoek bent naar inspiratie of recepten, Difford's Guide 10th edition is dé referentie!
Ook op hun website is het zalig surfen! ;)

diffordsguide - Home of the discerning drinker (http://www.diffordsguide.com/index.html)

Cheers!

sink
15 mei 2013, 17:14
Zowaar, ik heb een drankencentrale in de buurt gevonden waar ze Hendricks, Bombay,Tanqueray, Beefeater, Gordon's gin én Fever Tree tonic verkopen :woohoo:

van't weekend eens uittesten dus :)

Faun
15 mei 2013, 17:41
Wat heb ik staan:
Gin: Botanist, Hendricks en een Biercéé
Vodka: Żubrówka
Whiskey: Johnnie Walker Black Label

youri_69
3 juni 2013, 16:18
Iemand die weet waar ik dit zou kunnen kopen?
http://www.tv-items.net/manage/eWeb/UploadFile/20105139540106.jpg

-TheLegacy-
3 juni 2013, 18:37
Iemand ervaring met deze wodka ?
Crystal Head Vodka Skull kopen | Exclusive Drinks (http://www.exclusivedrinks.nl/crystal-head-vodka-p-1834.html)

cassie821
3 juni 2013, 22:17
Iemand ervaring met deze wodka ?
Crystal Head Vodka Skull kopen | Exclusive Drinks (http://www.exclusivedrinks.nl/crystal-head-vodka-p-1834.html)

Zeer lekker puur, maar niet om te mixen met één of andere frisdrank

pixbillye
3 juni 2013, 23:12
Ik heb de thread niet helemaal gelezen, maar het volgende drankje is echt heerlijk:
hendrick's gin met fentimans tonic, wat ijsblokjes en een stuk of 10 schijfjes komkommer.

ATI
4 juni 2013, 18:50
Gold strike ,maar dan zonder shooter zo van de fles.haha

-TheLegacy-
4 juni 2013, 20:07
Zeer lekker puur, maar niet om te mixen met één of andere frisdrank

Bedankt !
Laat de coctails dezer dagen maar komen ! :)

Bontus
4 juni 2013, 20:30
Ben zelf wel fan van alles met gin erin, heb vroeger altijd Gordon's gedronken. Vorig jaar om een bepaalde reden een fles Bombay gekregen. Duurder en wat mij betreft minder lekker dan Gordon's.
Voor een standaard kast aan te leggen voor cocktail's zou ik hiervoor gaan (als basis):
- Havana Club Rum
- Jameson Whiskey
- Gordon's Gin
- Cointreau
- Baileys
- Wodka (merk??)
- Martini of Vermouth

Vorig weekend proefje gedaan pure Bacardi vs Havana Club, conclusie : Bacardi smaakt naar ontsmetter.

ikbenben
4 juni 2013, 20:36
Vervang Jameson whiskey door Jack Daniels, imo veel beter voor cocktails.

Bontus
5 juni 2013, 08:09
Vervang Jameson whiskey door Jack Daniels, imo veel beter voor cocktails.
Behalve als je geregeld een Irish coffee wil maken.
Dan heb je de beide misschien nodig.

thibautvdb
5 juni 2013, 12:38
Ben zelf wel fan van alles met gin erin, heb vroeger altijd Gordon's gedronken. Vorig jaar om een bepaalde reden een fles Bombay gekregen. Duurder en wat mij betreft minder lekker dan Gordon's.
Voor een standaard kast aan te leggen voor cocktail's zou ik hiervoor gaan (als basis):
- Havana Club Rum
- Jameson Whiskey
- Gordon's Gin
- Cointreau
- Baileys
- Wodka (merk??)
- Martini of Vermouth

Vorig weekend proefje gedaan pure Bacardi vs Havana Club, conclusie : Bacardi smaakt naar ontsmetter.

Mooie basis inderdaad ;)
Momenteel gebruik ik bacardi, moet misschien toch ook eens een smaaktest doen. Moet wel zeggen dat in mojito's ed bacardi goed smaakt imo :)
Jameson - heb momenteel William Lawson's liggen + Four Roses bourbon (bourbon wordt in meer cocktails gebruikt dat irish/scotch)
Gordon's check ;)
En dan inderdaad cointreau, baileys, Vermouth,...

Wodka: fleske Zubruwka Bizon grass en Zubrowka palona (gerijpt op eiken vat) meegebracht van Polen vorige maand. Echte aanraders ;)

thibautvdb
5 juni 2013, 12:41
Iemand die weet waar ik dit zou kunnen kopen?
http://www.tv-items.net/manage/eWeb/UploadFile/20105139540106.jpg

Niet exact hetzelfde, maar ook een houder voor 6 flessen:

6-Bottle Shot Cocktail Carousel Dispenser: Kitchen & Dining : Walmart.com (http://www.walmart.com/ip/6-Bottle-Shot-Cocktail-Carousel-Dispenser/3925331)

Denk dat je gewoon het internet zal moeten afschuimen, denk niet dat ze dat meteen in een fysieke winkel hebben in België..

pixbillye
5 juni 2013, 12:43
- Havana Club Rum
- Jameson Whiskey
- Gordon's Gin
- Cointreau
- Baileys
- Wodka (merk??)
- Martini of Vermouth

Wodka: grey goose

pixbillye
5 juni 2013, 12:43
- Havana Club Rum
- Jameson Whiskey
- Gordon's Gin
- Cointreau
- Baileys
- Wodka (merk??)
- Martini of Vermouth

Wodka: grey goose

Decay
6 juni 2013, 17:26
Bartreligion:

ontsmettingsalcohol zoals eristoff of smirnoff aanraden enzo

Check aub de vorige pagina, je hebt dat al aangehaald en ik heb daar ook al op gereageerd...

Drogon
8 juni 2013, 18:08
Mijn hendrick's gin en fever tree zijn gisteren aangekomen, zojuist eens geproefd. Het is zoveel lekkerder dan gordon.

Absintlover
8 juni 2013, 23:19
Grey Goose blijft men favoriet als het op vodka aankomt

Dr. Sheldon Cooper
8 juni 2013, 23:28
Rum & wodka :love:

Ik drink eigenlijk elke sterke drank graag maar Gin ben ik eeeecht geen fan van :puke:

ikbenben
9 juni 2013, 00:03
Vandaag eens Whisky Sour gemaakt. Eigenlijk toch niet echt zo mijn ding.
Gemaakt met 3 parts Jack Daniels, 2 parts citroensap vers geperst en 1 part vloeibare kandijsuiker.

Tristankino
11 juni 2013, 19:50
Belvedère vodka, grey goose, bacardi razz

GETHEZ
14 juni 2013, 14:43
ok, ik heb een vraagje, maar ipv een thread op te starten vraag ik het maar in deze topic...

op reis heb ik bacardi anejo gedronken, en ik vond deze veel beter dan gewone bacardi (zoeter en minder wrange alcoholsmaak/ bacardismaak...)

nu heb ik hier nog nooit anejo gezien, is bacardi reserva hetzelfde?? (ik gebruik het zoiezo voor een cuba libre...)

want ik herinner me dat ik hier reserva heb gedronken en ik herriner me niet dat deze zo goed was als de anejo...

EN ook...
ik heb op reis ook een limoenpers gekocht (2 stuks omdat ik het perfect vond... :p) is in de vorm van een soort van notenkraker, maar dan voor limoenen... geniaal systeem, je haalt alles eruit en je hebt nog een mooi limoentje voor in het glas ipv gesneden stukjes die je met een stampertje moet persen... (waarom hebben ze dit hier niet?? zo geniaal en simpel... kost geen moeite...) ik ga in alle geval niet meer sukkelen met het maken van mojito/ cuba libre :)

EDIT : zoiets dus in gegoten metaal... :

http://www.mijnverstand.be/v2/leren/images/keuken/limoenpers.jpg

Bonaventura
14 juni 2013, 19:00
Bacardi Reserva en Bacardi Anejo zijn niet hetzelfde hoor. Anejo kan je zowat overal krijgen denk ik, in de Colruyt hier in de geburen hebben ze in ieder geval Anejo :)

//Welke wodka vinden jullie prijs/kwaliteit gezien de beste? Ook gewoon Grey Goose? Of eerder in de stijl van Absolut etc.

GETHEZ
14 juni 2013, 19:10
Bacardi Reserva en Bacardi Anejo zijn niet hetzelfde hoor. Anejo kan je zowat overal krijgen denk ik, in de Colruyt hier in de geburen hebben ze in ieder geval Anejo :)

//Welke wodka vinden jullie prijs/kwaliteit gezien de beste? Ook gewoon Grey Goose? Of eerder in de stijl van Absolut etc.

ohh thx man... ik dacht al na reserva geproefd te hebben dat dit niet hetzelfde kon zijn...

grey goose is echt een fijnproeverswodka... als je voor kwaliteit wil gaan deze nemen...

GETHEZ
14 juni 2013, 19:24
hhmmm, op de website van bacardi (belgië) staat de anejo niet...

dit wil wss zeggen dat het import is... ben je zeker hiervan..?

anejo is den beste rum da'k ooit geproefd heb... als het ni op hunne website staat betekend het wss dat het ni wijdverspreid zal zijn...:doh:

op vakantie heb ik eens een half halfke gedaan (half anejo en half cola) en het smaakte nog steeds...)

ik ben als het op sterke drank uitkomt een mix drinker... ik mag de alcohol lichtjes proeven, maar mag niet overheersend zijn... en de gewone bacardi-smaak komt veel te snel door bij cuba libre...

en hoe zoeter hoe beter (bv bij mojito veel rietsuiker...)

maja niet iedereen is zo'n zoetebek als ik...

echt k*t van die anejo...

sink
14 juni 2013, 20:53
Ik heb de Anejo nog nooit zien staan hier in de buurt..
Enkel de gewone, de gold, black, reserva, 8 anos en oakheart
reserva & oakheart zijn mijn favorieten :)

ikbenben
14 juni 2013, 23:09
Als het rum voor cocktails moet zij verkies ik toch Havana Club. Zelf heb ik de Añejo Reserva staan.

Slipsnot
16 juni 2013, 11:23
Ik en mijn kameraden zijn best wel behoorlijke gin liefhebbers. Gin die we onlangs gekocht hebben:
-Hendricks
-Tanqueray Rangpur
-London Dry Gin No.3
-Bulldog
-Monkey 47
-Hoxton Gin

Vooral die rangpur is heerlijk! Meestal gebruiken we bij deze gin Fentimans Roze Limonade, echt een topper! Of tonic a la fentimans/fever tree/thomas henry..

Brecht
16 juni 2013, 13:19
niemand hier die grasovka drinkt? is een heel speciaal smaakske

TitaTovenaartje
16 juni 2013, 13:55
cuarenta y tres (43)

Cocktails met Licor 43 | Eten en Drinken: Cocktails (http://eten-en-drinken.infonu.nl/cocktails/23434-cocktails-met-licor-43.html)

ryoudragon
16 juni 2013, 15:25
Ik heb onlangs es een proevertje gekregen van dat 43 gedoe. Volgens de dame was het iets nieuws. Het was een likeur maar het was toch zeer transparant en vloeibaar en totaal niet plakkerig, maar wel heel straf. Ik zou het eerder mixen met iets maar ik was blij verrast dat het niet 'kleefde' want dat kan ik echt niet af bij korten drank. :3

Onlangs de vraag gekregen waar je absinth kan kopen. Help?

TitaTovenaartje
16 juni 2013, 19:36
Heerlijk met koude melk die 43 :p

Sond
19 juni 2013, 14:40
Met dit warme weer: Gin Fizz !!
Momenteel nog niet verder geraakt dan Bombay Saphire, precies dringend eens verandering in brengen. Met tonic ook grote fan van, de hype rond gin-gini heb ik nooit gesnapt.

Rum: Bruine Havana normaal gezien. De vriendin is zot van Bacardi Oak, is niet slecht maar Captain Morgan is idd beter. Beste die ik al gedronken heb kwam uit Suriname maar ik zou begot niet meer weten hoe hij noemt.

Whisky: moet zowat het enige alcoholische zijn waar ik nog nooit zat van geweest ben, aangezien ik hier te hard van geniet. Momenteel in mijn kast: Ardberg Blasda (subliem!), Arran (The Old Malt Cask reeks), Glenmorangie en Dalwhinnie. Ool nog Jameson en Red Label in de bar voor de mensen die een whisky vragen met ijs of cola.

Qua wodka kan ik heel kort zijn: kmoet er niet van weten tenzij met appelsiensap of ice tea green om zat te geraken.

Qua cocktails dus Gin Fizz en Gin Tonic maar ook Cuba Libre, Long Island Ice Tea, Margarita en Caïpirinha kunnen mij bekoren. En in de zomer sangria uiteraard, moet van de dokter toch veel fruit eten dus da komt goe.

Drink wel bitter weinig sterke drank aangezien ik daar vreselijk ambetant zat van wordt, in tegenstelling tot bier waarbij ik veel joliger ben :)

[LRRP]
19 juni 2013, 19:34

Russian standard gold, eenmaal dat gedronken is absolut en consoorten rommel
Russian Standard Gold | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/russian-standard-gold.html)

Bonaventura
19 juni 2013, 20:07
;17592660']Russian standard gold, eenmaal dat gedronken is absolut en consoorten rommel
Russian Standard Gold | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/russian-standard-gold.html)

En da's prijs/kwaliteit dus zeker goei fleske?

[LRRP]
20 juni 2013, 12:55
Idd, moet niet anders meer hebben :-)

[LRRP]
21 juni 2013, 00:28
Heb dit uit de dominicaanse mee gebracht => Barceló Rum Imperial - World of Spirits (http://www.worldofspirits.be/nl/barcelo-rum-imperial-07-l.html) kwijl kwijl ^^

bugsystyle
21 juni 2013, 10:22
In de delhaize heb ik gemerkt dat ze hun aanbod Gin hebben aangevuld met kleppers: voortaan ook Hendrick's, london n3 dry gin, botanic (was er al),... De juiste prijs laat ik wel in het midden.

sink
21 juni 2013, 17:11
ik heb onlangs zelfs een uitgebreide voorraad fever tree tonic zien staan in de Delhaize hier :)

Milfhunter
24 juni 2013, 19:44
The Balvenie vind ik een lekkere Malt, niet zo duur, goeie prijs kwaliteit

Balvenie DoubleWood 12 Year Old Whisky - Master of Malt (http://www.masterofmalt.com/whiskies/balvenie/balvenie-doublewood-12-year-old-whisky/)

voor wie wa geld teveel heeft, the balvenie 50 year old

http://lostinasupermarket.com/2012/09/the-balvenie-fifty-50-year-old-whisky-to-celebrate-longest-serving-scotch-malt-master/

Che Guevara
24 juli 2013, 00:48
even als rumdrinker inpikken hier

in de prijsklasse dat je zoekt is dit zowat de beste

Santiago de Cuba 12 Year - Rum - Sterke drank | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/rum/santiago-de-cuba-12-year.html)

ook degelijk zijn
Cubay Anejo Superior 10 Year | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/cubay-anejo-superior-10-year.html)
Varadero 15 Years Anejo | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/varadero-15-years-anejo.html) wel iets duurder maar zeker de moeite waard

(dit zijn natuurlijk rhums om puur te drinken , ze moesten de mensen ophengen dat dit zouden mengen)

ok, ik heb een vraagje, maar ipv een thread op te starten vraag ik het maar in deze topic...

op reis heb ik bacardi anejo gedronken, en ik vond deze veel beter dan gewone bacardi (zoeter en minder wrange alcoholsmaak/ bacardismaak...)

nu heb ik hier nog nooit anejo gezien, is bacardi reserva hetzelfde?? (ik gebruik het zoiezo voor een cuba libre...)

want ik herinner me dat ik hier reserva heb gedronken en ik herriner me niet dat deze zo goed was als de anejo...

EN ook...
ik heb op reis ook een limoenpers gekocht (2 stuks omdat ik het perfect vond... :p) is in de vorm van een soort van notenkraker, maar dan voor limoenen... geniaal systeem, je haalt alles eruit en je hebt nog een mooi limoentje voor in het glas ipv gesneden stukjes die je met een stampertje moet persen... (waarom hebben ze dit hier niet?? zo geniaal en simpel... kost geen moeite...) ik ga in alle geval niet meer sukkelen met het maken van mojito/ cuba libre :)

EDIT : zoiets dus in gegoten metaal... :

http://www.mijnverstand.be/v2/leren/images/keuken/limoenpers.jpg

probeer eens Cubay of Santiago de cuba , vooral de santiago is qau prijs/kwaliteit een topper voor mij

aQua²
25 juli 2013, 21:01
De laatste tijd ook fanatiek bezig met spirits en cocktails, een paar boeken gekocht voor het maken van cocktails onder andere die van Manuel Wouters.
Maar mijn grootste vraag blijft toch: waar kan ik al die speciale dranken, likeuren, bitters en andere allemaal kopen?

Bv: Orange bitters? Lillet Blanc? en nog verschillende specialiteiten die niet in Delhaize of Colruyt verkrijgbaar zijn.
Al die verschillende namen van dranken die ik hier al gelezen heb op het forum waar ik nog nooit van gehoord heb...

Decay
26 juli 2013, 09:15
Drankwinkels, moet maar is googelen voor die type speciaalzaken in uw buurt. Mijn ervaring is dat ze meestal wel wat duurder zijn dan supermarkten. Wsl heeft dit te maken met het feit dat ze in kleinere hoeveelheden aankopen.

aQua²
27 juli 2013, 11:45
Drankwinkels, moet maar is googelen voor die type speciaalzaken in uw buurt. Mijn ervaring is dat ze meestal wel wat duurder zijn dan supermarkten. Wsl heeft dit te maken met het feit dat ze in kleinere hoeveelheden aankopen.

Ofwel googel ik verkeerd ofwel zijn er hier rond het Brugse niet zo veel...
Wijnspeciaal zaken genoeg, maar dat is niet wat ik zoek.

Huwie
30 juli 2013, 11:55
Afgelopen weekend deze gins gehaald, vorige gins zijn zo goed als op:

- Tanqueray Ten
- Darnley`s View
- Citadelle

Spirits:
Fever Tree en Fentimans

Enigste die ik al getest heb is Darnley`s View, kun je zelfs puur drinken.

Iemand ervaring met indi tonic ? Is dure tonic, is deze dan ook kwa kwaliteit subliem ?

MaximumOfBass
12 augustus 2013, 18:31
In Spanje voor het eerst Cuarenta Y Tres gedronken, vond ik zeer lekker met een ijsblokje in.

Musk
12 augustus 2013, 18:46
Standaard in mijn barkast:

Absolut Vodka

Seven Tiki Rum (Fiji islands) Echt een topperke qua bruine rum :)

Cointreau

Ricard

Havana club (witte rum)

Aperol

Pitu (perfect voor caipirinha! Soort van Caschascha)

Vloeibare rietsuiker

Shitload aan ijs in de vriezer en een shitload aan cava in de frigo :)

Lefky
12 augustus 2013, 18:52
zeer lekkere vodka: How A Banned Polish Bison Grass Vodka Made It To The U.S. (http://www.huffingtonpost.com/2011/01/18/zubrowka-polish-bison-grass-vodka_n_810510.html)

ik heb hem enkel nog maar in de makro gevonden
herkenbaar aan het rietgras dat erin zit (vrij stevig drankje wel :p)

Swindels
12 augustus 2013, 19:02
In Spanje voor het eerst Cuarenta Y Tres gedronken, vond ik zeer lekker met een ijsblokje in.

Lekker met melk! Ofwel koud en met wat ijs erbij ofwel lekker opwarmen, heerlijk! Mijn favoriete kerstdrank :-) ale dit en Baileys + warme chocomelk :D

Decay
13 augustus 2013, 16:40
Ofwel googel ik verkeerd ofwel zijn er hier rond het Brugse niet zo veel...
Wijnspeciaal zaken genoeg, maar dat is niet wat ik zoek.

Brugs Whiskyhuis
Luc en Lieve Schoonjans-Delbecque
Cordoeaniersstraat 4
8000 Brugge

telefoon:
050/33.22.20

In Gent:

Collin
Kalandeberg 5 - 9000 Gent
T 09 225 01 20 - F 09 225 01 37
M info@collin.be
Openingsuren:
ma tem vrij: 09u00 - 18u30
zaterdag: 09u00 - 18u00
gesloten op zondag en feestdagen

Van den bussche & Zonen
Vlaanderenstraat 110
B-9000 GENT

Allemaal wat in uw buurt, maar echt specifiek in Brugge heb ik buiten dat whiskyhuis er ook geen gevonden.

ikbenben
13 augustus 2013, 20:05
Collin is duur en er zijn beter, met een groter aanbod, in het Gentse.
Bierhalle (http://www.bierhalle.be/)

lorrente
13 augustus 2013, 20:28
Graag zou ik me ook wat verdiepen in de nieuwe trend 'Gin Tonic'. Zelf zit ik op kot in Gent, dus de mogelijkheden om ver achter deze heerlijke substantie te gaan is wat moeilijk. Is het bvb niet voordeliger om online zo'n dingen (fever tree, Hendricks, Monkey 47) aan te schaffen? Zo ja welke websites zijn hier top voor?

ikbenben
13 augustus 2013, 20:47
Graag zou ik me ook wat verdiepen in de nieuwe trend 'Gin Tonic'. Zelf zit ik op kot in Gent, dus de mogelijkheden om ver achter deze heerlijke substantie te gaan is wat moeilijk. Is het bvb niet voordeliger om online zo'n dingen (fever tree, Hendricks, Monkey 47) aan te schaffen? Zo ja welke websites zijn hier top voor?

Allemaal te verkrijgen in de bierhalle die ik hierboven vermeld.
Tram 21 rijd tot +-1km er van ;)

realstiner
18 augustus 2013, 17:57
Efkes inpikken op deze thread.
Iemand nog aanraders qua Whiskey?
Overlaatst een Glen grant 5 years gedronken en viel reuze mee.
Andere whiskeys die zeker niet mogen ontbreken in mijn eigen barkast?

Swindels
18 augustus 2013, 18:05
Allemaal te verkrijgen in de bierhalle die ik hierboven vermeld.
Tram 21 rijd tot +-1km er van ;)

They moved, 't is ietske verder nu :)

Brecht
18 augustus 2013, 20:22
zeer lekkere vodka: How A Banned Polish Bison Grass Vodka Made It To The U.S. (http://www.huffingtonpost.com/2011/01/18/zubrowka-polish-bison-grass-vodka_n_810510.html)

ik heb hem enkel nog maar in de makro gevonden
herkenbaar aan het rietgras dat erin zit (vrij stevig drankje wel :p)

hebben ze in den delhaize ook hoor :p zit een speciaal smaakje in.

Decay
18 augustus 2013, 21:04

Geen idee, ik ben er zelf nog niet geweest. Was een snelle google.

Die bierhalle moet ik eens checken, ik passeer daar alsek naar mijn werk rijd maar nog nooit binnen geweest.

Decay
18 augustus 2013, 21:04

Geen idee, ik ben er zelf nog niet geweest. Was een snelle google.

Die bierhalle moet ik eens checken, ik passeer daar alsek naar mijn werk rijd maar nog nooit binnen geweest.

ikbenben
18 augustus 2013, 21:35
They moved, 't is ietske verder nu :)

Idd, vandaar +-1km. Vroeger was het +-200m :p

Zeker doen! Ze hebben echt een zeer ruim assortiment.

realstiner
18 augustus 2013, 22:06
Een handige website/shop voor de cocktail liefhebbers: Cocktails at home | Cocktail Mixers | Cocktail Recipes | Cocktail party (http://www.funkin.co.uk)

Bontus
19 augustus 2013, 08:51
Cardhu 12 yo/ (http://www.masterofmalt.com/whiskies/cardhu-12-year-old-whisky/) gekocht vorige weekend. In Frankrijk voor slechts €24.
Heb hem gisteren geproefd, super smooth, erg lekker, en inderdaad een lichtzoete nasmaak. Ik zou zeggen honing, maar dat zou de impressie van heel zoet geven, wat het natuurlijk niet is.

GvR
22 augustus 2013, 10:21
Past hier mss niet echt maar ik zoek een soort van shooter..
Zat volgens mij ook absinth in, eerst in brand steken, dan doven en opdrinken en dan het glas omdraaien en de rook die erinzit opzuigen met een rietje. Ik denk dat het killershot noemde maar ze noemen het zoals ze willen I guess.. kan niet meteen iets gelijkaardigs vinden online.

Shrimpy
22 augustus 2013, 11:22
Mai Tai, om nom nom

zwerver
22 augustus 2013, 15:18
Past hier mss niet echt maar ik zoek een soort van shooter..
Zat volgens mij ook absinth in, eerst in brand steken, dan doven en opdrinken en dan het glas omdraaien en de rook die erinzit opzuigen met een rietje. Ik denk dat het killershot noemde maar ze noemen het zoals ze willen I guess.. kan niet meteen iets gelijkaardigs vinden online.
Flaming Moz recipe (http://www.drinksmixer.com/drink276.html) ?

Jehovah's Witness
17 november 2013, 17:45
Welke tonic drinken jullie bij Hendrick's gin? Fever tree of Thomas Henry?

sink
17 november 2013, 18:10
fever tree :)
thomas henry nog niet gezien hier, maar niettemin is de fever tree heel goed :)

clercqie
17 november 2013, 18:23
Fentimans is ook een aanrader. :) Fever Tree is wel makkelijker te vinden, toch hier in de buurt.

maxdevis
20 november 2013, 08:07
Fentimans is een dikke aanrader. Wel veel kruidiger dan fever tree. Thomas Henry is ook iets zachter. Dus je moet een beetje kijken wat je graag hebt. (ik durf er zelfs nog een dash bitters bij te smijten).
Net nog de nieuwe van (wait for it) Schweppes geproefd. Ze hebben premium mixer tonic uitgebracht in een paar soorten. Een aantal zijn echt bagger, maar op zich zijn sommige wel een serieuze upgrade van de gewone tonic.
Schweppes Belgium (http://www.schweppes.be/index.php?lang=nl#nl-premiums-41-39)

GvR
22 november 2013, 08:15
Ben gisteren ook eens Hendrick's gaan halen en een paar fever trees en Thomas Henrys. Benieuwd wat het zal geven aangezien ik enkel nog maar Gordons met schweppes dronk lol.

Was bij ABC drinks in Leuven aan de vaart. Hebben heel veel soorten tonic en gin.
In de Fat duck in Londen (***) geven ze ook fever tree zag ik.

Pana
22 november 2013, 11:03
even als rumdrinker inpikken hier

in de prijsklasse dat je zoekt is dit zowat de beste

Santiago de Cuba 12 Year - Rum - Sterke drank | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/rum/santiago-de-cuba-12-year.html)

Let's agree to disagree: Ron Zacapa Centenario 23 Year | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/zacapa-centenario-23-year-1.html) :love:

Mijn huidige proevers:
J. Bally 7 (http://www.jamesfox.ie/bmz_cache/b/b041c01d39f08d3c7132213717c6a87f.image.550x550.jpg )
Seleccion de maestros (http://m.vcst.net/wines/havana-club-seleccion-de-maestros-435816.jpg)
Pyrat XO reserve (http://farm4.static.flickr.com/3202/3028161037_c8693fc814.jpg?v=0)
De Pyrat is met afstand de beste, echt heerlijk. Kan zeker mee met de Zacapa.

Gin is wel in de mode tegenwoordig, en de supermarkten spelen daar mooi op in.

Tip: In de grote hypercarrefours hebben ze soms een klein stukje van de drankenafdeling voorzien voor "Kelderresten". Daar heb ik al heel goede dingen tussengevonden, met een fikse korting erbovenop. Don Julio Reposado Tequila (http://www.donjulio.com/reposado.aspx) bvb, een tequila die heel mijn beeld over de typische vorte tequila heeft veranderd.

n9ne
3 december 2013, 14:47
Iemand een aanrader voor whiskey? Zou mijn eerste aankoop zijn.

Faun
12 december 2013, 22:52

Blends of Single malts?

Als absolute beginner zou ik eerst beginnen met blends zoals een Johnnie walker Black, Glennfiddich, ..

Probeer daarna eens een paar single malts klassiekers als een Laphroaig 10, Lagavullin 16 (zwaar spul), Bruichladdich The Laddie 10 en een Talisker 10 :drool:

Ik ben aan het genieten van een Gin Sea met een Thomas Henry. Wat een godendrank.
Mijn vriendin begint het ook te lusten, dat zal mij geld beginnen kosten :P

Bushido
13 december 2013, 12:43

In mijn ogen is de chevas regal een hele goeie blend om mee te beginnen. En een lekkkere beginners single malt vind ik de glen grant of Talisker,

Drossie
26 december 2013, 14:00
Iemand die Belgin al gedronken. Deze morgen daar een fles van gekocht.
Met welke andere gin valt dat te vergelijken? Als ik nog een fles Hendrick's koop, heb ik dan 2 totaal verschillende soorten of niet?

ikbenben
28 december 2013, 22:23
Iemand die al eens Kah Tequila heeft gedronken?

Kah Tequila (http://www.kahtequila.com/#!)

clercqie
29 december 2013, 12:15
Een tante die bij Filliers werkt, heeft me op kerstdag een sampletje van hun 28 Gin gegeven. Gisteren even geprobeerd met een Fever Tree en een schijfje limoen en ik was aangenaam verrast. Volgende keer eens experimenteren met andere tonics/garnishes.

cassie821
29 december 2013, 16:34
Iemand die Belgin al gedronken. Deze morgen daar een fles van gekocht.
Met welke andere gin valt dat te vergelijken? Als ik nog een fles Hendrick's koop, heb ik dan 2 totaal verschillende soorten of niet?

Ze trekken allebei een beetje op elkaar ... Belgin is een tikkeltje meer citrus dan de hendricks. En allebei hebben niet zo'n intense neus

Jehovah's Witness
29 december 2013, 16:38
Wat zou de beste garnituur zijn om te drinken bij een Monkey 47 + Fentimans Tonic? Heb ergens gelezen rabarber, maar hoorde dan van iemand anders jeneverbes...

Btw, de Gin Mare met Fever Tree Mediterranean Tonic, rozemarijn en basilicum is :drool:.

clercqie
29 december 2013, 17:30
Wat zou de beste garnituur zijn om te drinken bij een Monkey 47 + Fentimans Tonic? Heb ergens gelezen rabarber, maar hoorde dan van iemand anders jeneverbes...

Btw, de Gin Mare met Fever Tree Mediterranean Tonic, rozemarijn en basilicum is :drool:.
Experimenteren he ;) Dat van die rabarber heb ik ook gelezen, wil ik toch zeker nog eens uitproberen.

Bonaventura
14 mei 2014, 19:07
Voila, de zomer is in aantocht!

Ik ben ondertussen ook mijn eigen drankkast aan het samenstellen (voorlopig enkel een paar 'exclusieve' flessen) maar ben er nog niet helemaal uit.

Als duurdere gin wordt het sowieso een Hendrick's of een Monkey no 47, maar ik twijfel nog over een goedkopere gin. (à la Bombay en Gordon's)

Nu, wat raden jullie aan als gin om te mixen met andere dranken? (Om bv. long island iced tea te maken)
Ik zoek dus een fles van om en bij de 20 euro, maar er is redelijk wat keuze. (Ik heb vooral op drankgigant.nl gekeken)
Iemand een aanrader? Eigen ervaringen? ....

Frado2005
14 mei 2014, 19:13
Hier terug de voorraad Circoc en Ciroc Cocnut ingeslagen :) . Goed met een fanta lemon

Shrimpy
14 mei 2014, 19:55
Ne goeie Jack Daniels.

Bushido
14 mei 2014, 20:39
Iemand nog tips voor ne goeie bruine rum?

internaut
14 mei 2014, 21:21
Blue Curaçao

ikbenben
14 mei 2014, 22:39

Ron Diplomatico Reserva Exclusiva. Ik heb die zelf ook staan en is echt een topper!
Pyrat en Ron Zacapa zijn ook zeer goed.

Shrimpy
14 mei 2014, 22:49
Captain morgan is een beetje zoeter, maar wel lekker!

Rider
14 mei 2014, 23:51
Ne goeie Jack Daniels.

Jack & Coke = BFF

GETHEZ
15 mei 2014, 00:28

beste rum dat ik ken is bacardi anejo, hands down... is wat zoeter, maar zo heb ik ze graag...

but, only in america... vraag me niet waarom...

mijn broer neemt telkens hij naar mexico gaat een paar flessen mee...

dezen dus...

http://www.totalwine.com/_static/webupload/730/1_99137750_3.jpg

heb nog een volle fles staan thuis hiervan :woot:

Bushido
15 mei 2014, 04:45
Ron Diplomatico Reserva Exclusiva. Ik heb die zelf ook staan en is echt een topper!

Waar bestelde diene Ron Diplomatico?

Captain morgan is een beetje zoeter, maar wel lekker!

Beiden alvast bedankt voor de tips!

J3rry
15 mei 2014, 06:02
Ron Viejo de Caldas Gran Reserva 750 cc (http://tucombox.com/Tienda/Mostrador/ron-viejo-de-caldas-gran-reserva-750-cc.html#.U3Q7YSjr6fY)

ron de caldas, beste rum die ik ooit al gedronken heb

en abuelo van panama

http://www.masterofmalt.com/blog/images/centuria2.jpg

wiseguy444
15 mei 2014, 06:30
Ne goeie Campari puur.
En ja, ik weet dat de karmijnrode kleurstof E120 van bladluizen gemaakt is,
net zoals bij de rode m&m's maar dat trek ik mij niet aan.

exCite
15 mei 2014, 08:20
In de zomer ben ik vooral een fan van cocktails a la Caipirinha, Mojito, Strawberry Daiquiri.
Gin-Tonic kan mij ook wel smaken (Hendrick's met komkommer en Fever-Tree).

Ik bestel mijn drank hier:

http://www.drankdozijn.nl/

Goeie site, veel keuze, goedkoop, veel promo's en elke donderdag een superpromo.

ikbenben
15 mei 2014, 11:04

Diplomatico 12 years Reserva Exclusiva | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/diplomatico-12-years-reserva-exclusiva.html) ;)

exCite
15 mei 2014, 12:20
Diplomatico 12 years Reserva Exclusiva | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/diplomatico-12-years-reserva-exclusiva.html) ;)

Diplomatico Reserva Exclusiva Rum 70cl online kopen | DrankDozijn.nl online dranken kopen (http://www.drankdozijn.nl/artikel/fles-diplomatico-reserva-exclusiva-rum-70cl)

Pana
15 mei 2014, 13:33

Hopelijk was uw vraag gesteld met het oog op puur degusteren?

Bushido
15 mei 2014, 15:12
Hopelijk was uw vraag gesteld met het oog op puur degusteren?

Degusteren? Ik drink mijne rum het liefst zo: 1/3 rum 2/3 river cola schijfjes lemoen

Pana
15 mei 2014, 15:39
Auch, verkrachting van een lekkere rum imo. Jammer van de mooie fles Diplomatico. Dan kan je beter een of andere havana club kopen, want je doet alle mooie eigenschappen van die Diplomatico gewoon teniet door er die zoete troep bij te kappen. Je bent evengoed gesteld met een fles die de helft goedkoper is, geloof me.

Bushido
15 mei 2014, 17:21
Auch, verkrachting van een lekkere rum imo. Jammer van de mooie fles Diplomatico. Dan kan je beter een of andere havana club kopen, want je doet alle mooie eigenschappen van die Diplomatico gewoon teniet door er die zoete troep bij te kappen. Je bent evengoed gesteld met een fles die de helft goedkoper is, geloof me.

Ik had het sarcasme er misschien iets dikker moeten opleggen :)

Pana
15 mei 2014, 17:38
Ik had het sarcasme er misschien iets dikker moeten opleggen :)

Fuck :doh::p De river cola was ne weggever maar er ZIJN zo'n mensen he.

Bushido
15 mei 2014, 17:56

:D Ik weet het dat er zo'n mensen zijn...Zie ze genoeg voorbij komen waar ik bijwerk... Nee als ik wil mengen met cola gebruik ik inderdaad een havana club of iets dergelijk...

GETHEZ
15 mei 2014, 22:17

Ok dus ge gaat mij nu vertellen dat ne grey goose vodka orange slecht is ofzo...

ik begrijp wel wat ge bedoelt, maar hoeveel mensen blenden hunne korten drank wel niet met iets anders.?.?

Als ge voor puur gaat kunt ge idd het meeste genieten van een kwaliteitsspirit... maar of mixdranken nu per se slecht zijn? :unsure:

Is gelijk met een gerecht; heb je ook kwaliteitsingredienten voor nodig als ge iets deftig wilt serveren...

voor mij is een cuba libre dus geen verkrachting van uw rum... of ge alle smaken gaat kunnen waarnemen is iets anders, maar slecht zal het wel niet zijn...

zelfde discussie als bij whisky met en zonder ijs...

Pana
15 mei 2014, 22:26
Ok dus ge gaat mij nu vertellen dat ne grey goose vodka orange slecht is ofzo...

ik begrijp wel wat ge bedoelt, maar hoeveel mensen blenden hunne korten drank wel niet met iets anders.?.?

Als ge voor puur gaat kunt ge idd het meeste genieten van een kwaliteitsspirit... maar of mixdranken nu per se slecht zijn? :unsure:

Is gelijk met een gerecht; heb je ook kwaliteitsingredienten voor nodig als ge iets deftig wilt serveren...

voor mij is een cuba libre dus geen verkrachting van uw rum... of ge alle smaken gaat kunnen waarnemen is iets anders, maar slecht zal het wel niet zijn...

zelfde discussie als bij whisky met en zonder ijs...

Das het punt niet. Mixdranken zijn ok, maar ne whiskey cola maakt ge ook niet met lagavullin 16y. Ik zei gewoon dat het zonde zou zijn om rum cola te maken met de rum die voorgesteld werd. Slecht zal dat niet zijn.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

86514
16 mei 2014, 09:03
Is die Hendrick's gin de moeite? het is voor een cadeau.

ilgonwe
16 mei 2014, 09:38

Da's zeker een goede gin. Als de persoon meer gewend is aan de typische ginsmaak van Gordon's en Beefeater kan je ook Bulldog pakken die ze nu verkopen in Delhaize. Online zal je beiden wel goedkoper vinden.

Er zijn ook een paar Belgische drankenshops die soms voordelige prijzen hanteren:
Miraflor (http://www.miraflor.be)
Whisky | rum | armagnac | cognac | gin | vodka dankzij deze webshop. (http://www.drankenwereld.be)

86514
16 mei 2014, 13:21
Da's zeker een goede gin. Als de persoon meer gewend is aan de typische ginsmaak van Gordon's en Beefeater kan je ook Bulldog pakken die ze nu verkopen in Delhaize. Online zal je beiden wel goedkoper vinden.

Er zijn ook een paar Belgische drankenshops die soms voordelige prijzen hanteren:
Miraflor (http://www.miraflor.be)
Whisky | rum | armagnac | cognac | gin | vodka dankzij deze webshop. (http://www.drankenwereld.be)

Bedankt!

Atomsk
16 mei 2014, 14:59
Denk dat dit inderdaad wel een goede, bovengemiddelde gin is. Althans, ik vind 'em wel lekker.
Onlangs 6 moments gekregen van mijn broer. Belgische (limburgse) gin. Onder de vleugels van Koen Buysse. Echt verdorie lekker met de fever tree als mixer, limoen, muntblaadjes en bosbesjes.
Vrij fruitig, kruidig en fris.

(kleine disclaimer, ik ken weinig van gin, was totnogtoe de lekkerste die ik al heb gedronken)

Bonaventura
21 mei 2014, 19:37
Voila, de zomer is in aantocht!

Ik ben ondertussen ook mijn eigen drankkast aan het samenstellen (voorlopig enkel een paar 'exclusieve' flessen) maar ben er nog niet helemaal uit.

Als duurdere gin wordt het sowieso een Hendrick's of een Monkey no 47, maar ik twijfel nog over een goedkopere gin. (à la Bombay en Gordon's)

Nu, wat raden jullie aan als gin om te mixen met andere dranken? (Om bv. long island iced tea te maken)
Ik zoek dus een fles van om en bij de 20 euro, maar er is redelijk wat keuze. (Ik heb vooral op drankgigant.nl gekeken)
Iemand een aanrader? Eigen ervaringen? ....

Wegens geen respons herpost ik het nog eens :)

sink
21 mei 2014, 21:12
Bombay Sapphire of Beefeater

Gordon's ben ik absoluut geen fan van

ilgonwe
22 mei 2014, 20:53
Wegens geen respons herpost ik het nog eens :)

In die categorie zijn er vele gins:

Bulldog Gin (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/gin/bulldog-gin.html)
Brokers (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/gin/brokers.html)
Haymans London Dry (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/gin/haymans-london-dry.html)
Goa Gin (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/gin/goa-gin.html) --> iets duurder, maar zeer aangename citrussmaak
NO.0 Dry Gin (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/gin/no-0-dry-gin.html) --> ook duurder, met florale smaak

Een goede tonic helpt veel: Fevertree, No 6 en de citrus smaak in Fentiman's. Ik zou Schweppes vermijden wegens te zoet.

Ik zou Beefeater (en Bulldog) gebruiken voor long island iced tea. En niet met Bacardi maar meer intense rums zoals bvb Havana Club 3 Años.

86514
23 mei 2014, 10:12
Alé, ik heb nog veel proefwerk te doen :unsure:

Iemand een idee van een goede Cachaça? even op drankgigant gekeken en precies ook nog wat veel verschil in.

ikbenben
23 mei 2014, 12:06
Leblon

Chickenlal
23 mei 2014, 13:22
Ik ben aan het "leren" gin tonic te drinken. Vond het altijd vuil, zo'n overdreven bittere smaak, snap niet hoe iemand dat lekker kan vinden.

Nu af en toe bestel ik eens eentje om er aan te wennen en het gaat beter en beter binnen. Waar ik vroeger een uur kon doen met een glas kreeg ik de laatste toch op een normaal tempo binnen. Maar lekker vond ik het toch nog niet :p

sharpshot
23 mei 2014, 13:56
Waarom dwing je uzelf om dit lekker te vinden?

Chickenlal
23 mei 2014, 14:01
Waarom dwing je uzelf om dit lekker te vinden?

Gewoon omdat ik eens afwil van die wodka orange'kes die eigenlijk enkel naar orange smaken ;P

86514
23 mei 2014, 14:15
zoveel lekkere dingen om te drinken, waarom zout ge dan iets tegen uw goesting drinken :p

exCite
23 mei 2014, 15:45
Gisteren eens de "roze (roos etiket)" Monkey 47 geprobeerd, met granaatappelpitjes en een keer met Fentimans en een keer met de blauwe Fever Tree. Vond em met de Fever Tree toch een pak beter.

Mephisto
25 mei 2014, 23:09
Iemand een idee waar ik vaccari sambuca kan vinden?

Che Guevara
5 juni 2014, 03:20

Ron Viejo de Caldas Gran Reserva 750 cc (http://tucombox.com/Tienda/Mostrador/ron-viejo-de-caldas-gran-reserva-750-cc.html#.U3Q7YSjr6fY)

ron de caldas, beste rum die ik ooit al gedronken heb

en abuelo van panama

http://www.masterofmalt.com/blog/images/centuria2.jpg

Ik blijf toch zweren bij deftige cubaanse rhums hoor

HC 15 jaar
Santiago de cuba 12, 20 en 25 jaar
Isla del tesoro (wel onvindbaar)

Iets lagere prijsklasse
Mulata , cubay , ron varadero

Nu als ge echt eens decadent wilt doen kunde altijd fleske
Havana Club Maximo kopen

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Denmilitair
5 juni 2014, 10:49
Net een bestelling gedaan voor een feestje binnen 2 weken + de rest van de zomer

drankgigant.nl:

Boswandeling. 1 € 12,50
Cointreau 1l 1 € 22,99
Gordon's Liter 1 € 14,95
Hendrick's Gin 0.7 1 € 26,95
Grey Goose Ori 1 € 29,95
Malibu (ltr) 1 € 12,50
Licor 43 (ltr) 1 € 18,95
Passoa 1 € 9,95
Smirnoff Red 1 € 13,50
Havana Club 3 y 1 € 13,99
William Lawson's 1 € 13,50
Martini Rosso 1 € 5,50
Martini Bianco 1 € 5,50

Bonaventura
8 juni 2014, 14:27
Bombay Sapphire of Beefeater

Gordon's ben ik absoluut geen fan van

In die categorie zijn er vele gins:

Bulldog Gin (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/gin/bulldog-gin.html)
Brokers (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/gin/brokers.html)
Haymans London Dry (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/gin/haymans-london-dry.html)
Goa Gin (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/gin/goa-gin.html) --> iets duurder, maar zeer aangename citrussmaak
NO.0 Dry Gin (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/gin/no-0-dry-gin.html) --> ook duurder, met florale smaak

Een goede tonic helpt veel: Fevertree, No 6 en de citrus smaak in Fentiman's. Ik zou Schweppes vermijden wegens te zoet.

Ik zou Beefeater (en Bulldog) gebruiken voor long island iced tea. En niet met Bacardi maar meer intense rums zoals bvb Havana Club 3 Años.

Okéj, prachtig! Bedankt voor de tips.

Therapy
9 juni 2014, 14:24
Binnenkort eens een fles Bulldog testen.

FluffyBeast
9 juni 2014, 14:43
Verschillen die prijzen op die site veel met die van de winkels? (weet daar niet zoveel van van prijzen).
Wij gaan namelijk met een groepje naar Kroatië en zouden hier drank inkopen doen (als in wodka en gin).

Che Guevara
9 juni 2014, 15:11
Hoort misschien niet 100% hier thuis maar denk dat ik hier de grootste kans ga hebben

Ik ben op zoek naar een bepaald glas van havana club
Indien iemand dit heeft en wil verkopen pm me aub

http://img.tapatalk.com/d/14/06/09/ygu9a3e3.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/06/09/ja6ajuby.jpg

Thx

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

ilgonwe
9 juni 2014, 17:40
Verschillen die prijzen op die site veel met die van de winkels? (weet daar niet zoveel van van prijzen).
Wij gaan namelijk met een groepje naar Kroatië en zouden hier drank inkopen doen (als in wodka en gin).

De sites drankdozijn en drankgigant zijn ongeveer €10-15 goedkoper dan in de reguliere winkel.
Als je voor reguliere merken gaat zoals Smirnoff, Gordon's en Bombay is het verschil maar €3-6, enkel voor de duurdere flessen is het prijsverschil groter.

WeedJunk
9 juni 2014, 18:42
Zie vooral dat ge niet meer mee hebt, dan je mag bijhebben. Er is grenscontrole.

cma
9 juni 2014, 21:02
Als je bestelt vanop die Nederlandse websites, heb je dan kans op extra taksen oid?

cma
16 juni 2014, 17:52
nee, alleen duurdere verzendkosten eventueel

Viel goed mee, 6,95 voor het hele pakket. Tevreden van! Komt normaal deze week toe.

Chickenlal
16 juni 2014, 18:12
probeer eens vodka tonic. Vind ik persoonlijk beter dan gin tonic

Nuja, alle cocktails met gin zijn beter met vodka (dat is puur smaak natuurlijk)

of drink vodka gini

Awel, vant weekend op terras eens een Hendrick's besteld en kmoet zeggen dat ging wel nog binnen! Pak minder bitter dan gewone GT! :D

Yo-Han
16 juni 2014, 18:52
Die gin rage toch

Ik zie dat de makers van de beste vodka die ik ooit dronk nu ook een gin hebben

Strathleven Distillers :: HOME (http://www.strathlevendistillers.com/)

'Valt' ging voor mij nog ietsje verder dan Grey Goose kwa verfijning. Grey Goose is zeker een topvodka.

Nog goeie vodka's eerder genoemd

Grey Goose (Frans)
Belvedere
Zubrowka (Pools)

niet zien passeren

Danzka (Deens) Mooi vb van hoe je 'club chic' toch kan combineren met heel goeie kwaliteit
Van Hoo (Belgisch)
42 below (Niew-Zeeland)

Als het echt goedkoop moet voor in long drinks, dan nog liever Zaranov van den aldi dan de brol eristoff, smirnoff of absolut. (laatste 3 in volgorde van meest walgelijk)
Als vodka om te mixen in cocktails kunt ge met een Stolichnaya niet veel mis doen

Niet zo sterke drank of long drink man meer. Trappistjes op gemak nu. Mijn voorkeur voor natuurlijke en kwalitietsvolle brouw en distilleer processen blijft wel

86514
17 juni 2014, 16:43
Liefhebbers!

Ik ben mijn alcoholkast aan het uitbreiden. Ik ben dus steeds verder aan het gaan van mijn biersmaak.

Wat ik nu nog maar staan heb:
glenlivet 12
bulldog's gin + fever tree
bombay

Wat ik klaar staan heb in een winkelmandje:

Zubrowka
1 x € 17,99
Monkey 47 Gin
1 x € 27,50
Leblon Cachaca
1 x € 26,95

Iemand nog aanraders voor deze zomer? iets van rum?

Negroni
30 juni 2014, 16:02
Het is verleidelijk om veel flessen en dure flessen te kopen, maar besef goed dat je met een 12-tal basisflessen al honderden klassieke cocktails kan maken. Begin bij het begin, leer de producten kennen en ga er dan mee verder.

Gin : als het om cocktails te maken is moet je het niet te ver zoeken. Het is makkelijker en vooral goedkoper om een neutrale gin te gebruiken en in de cocktail je zoetigheid of zuurgehalte aan te passen met suikerwater of citrus. Prijs/kwaliteit : Bombay Sapphire.

Bitters: Wat peper en zout is voor een keuken, zijn bitters voor de bar. Mag in geen enkele home bar ontbreken: Angostura Bitters en liefst ook Orange Bitters. Gebruik er niet teveel van, is erg krachtig qua smaak.

Vermouth: Belangrijk ingrediënt in talloze klassieke cocktails, 2 must haves: droge én zoete vermouth. Bv: Dolin Dry en Dolin Rouge. Als je die niet kan vinden: verkrijgbaar in elke supermarkt: Noilly Prat Original (droge) en Martini Rosso (zoete). Probeer vermouth in kleine flessen te kopen, vermouth wordt namelijk snel slecht. Je moet vermouth behandelen als wijn.

Brandy: prijs/kwaliteit opteer ik voor een deftige Cognac. bv. Rémy Martin VSOP.

Triple Sec / Appelsienlikeur: keuze is hier snel gemaakt : Cointreau

Rum : Ben je into Tiki (heel trendy momenteel) dan heb je veel verschillende rums nodig: witte rum, bruine rum, gekruide rum, overproof rum. Voor gewone cocktails geraak je al ver met een fles "witte" Barcardi. Probeer echter ook eens bruine rum: Naar mijn mening maakt dat je Mojito veel lekkerder. Bv. Bacardi Reserva.

Whisky/Whiskey : Veel afkomsten en vele verschillen. Een Canadian smaakt heel anders dan Scotch of Irish Whiskey. Om puur te drinken ga ik voor een Schotse Single Malt (bv. Glenfiddich 12). Voor cocktails als ik 1 fles moet kiezen: Rittenhouse Rye. Spijtig genoeg heel duur geworden de laatste jaren.

Tequila/Mezcal : Tequila is naar mijn mening geen must in een home bar. Tequila wordt niet zo heel vaak gebruikt in klassieke cocktailrecepten. Als je toch een complete bar wil, kan ik El Jimador aanraden (om cocktails te maken). Top in zijn prijsklasse. Mezcal is trending in de bars, er wordt momenteel veel geëxperimenteerd met mezcal als vervanger voor gin of whiskey in cocktails. Bv. een Negroni met mezcal of een Old Fashioned met mezcal. Nice to have, maar geen must have.

Vodka : Ook niet de belangrijkste fles in de bar. Gebruikt in sommige klassieke cocktails (bv. Moscow Mule, Bloody Mary) maar niet zo vaak als gin, whiskey of vermouth. Laat je niet teveel misleiden door de speciale flessen. Ziet er allemaal wel mooi uit op het schap, maar voor cocktails volstaat een Grey Goose ruimschoots.

Absint : Investeer in een goede fles. In cocktails zijn vaak maar minieme hoeveelheden nodig, je kan er dus lang mee doen. Blijf weg van de Oost-Europese Absint waar je zogezegd groene fee'tjes van gaat zien of van fluokleurige goedjes en kies voor een degelijke Franse van rond de 30 euro. bv. Absinthe Fleurs du mal

Een bittere toets: Bitter is een belangrijke smaak in cocktail, buiten de noodzakelijke Angostura bitters kan je best ook een bittere drank in je kast hebben staan. bv. Campari of Fernet Branca.

Blijf weg van "schapvullers" à la Passao, Safari,.. Dat zijn goedkope flessen en daarom leuk om je home bar snel vol te krijgen maar je kan er weinig mee aanvangen. Ze nemen een plaats in je bar in, die je veel beter kan benutten.

En tot slot een van de belangrijkste en moeilijkste ingrediënten voor je cocktails: IJS. Gebruik voldoende ijs, gebruik goed ijs en gebruik het correct. Ijs is het geheime ingrediënt van een goeie cocktail. De mate van verdunning correct krijgen is niet eenvoudig, maar al doende leert men.

Zelf ben ik verzot op vermouth cocktails. Ik heb er een website over met tip & tricks, de beste merken, de tofste bars en vooral de lekkere cocktails : http://www.negroni.be

Negroni
30 juni 2014, 17:07
Hi exCite,

Dat is Monkey 47 Sloe Gin.

Sloe Gin wordt met sleedoornbessen ("Sloeberries") gemaakt, en is zoeter dan gewone gin. Vanwege het lagere alcoholpercentage is het eigenlijk meer een likeur dan een sterkedrank.

Het werd vroeger puur gedronken, een shotje als opkikkertje tijdens het jagen of bij outdoor activiteiten in de winter. Nu wordt het ook soms in cocktails gebruikt, zoals de Sloe Gin Fizz.

Sloe gin is op zich dus niet echt bedoeld om met tonic te drinken. Maar als je het lekker vind ga ik je natuurlijk niet tegenhouden. ;-)

GETHEZ
11 september 2014, 22:35
ahhhhhhhhhhhhh...

terug 2 fleskes 1L van dees in huis...:

http://i224.photobucket.com/albums/dd18/gethez/20140905_131450_zps5adaf673.jpg

(broer net terug van Mexico)

Zoeter dan die bitteren brol van standaard Bacardi... wordt dus enkel in Amerika verkocht... :doh:

p.s.: al een halve fles op.... :woohoo:

Chickenlal
12 september 2014, 00:07
Enkele weken geleden postte ik hier dat ik niet graag gin tonic dronk, maar het aan 't leren was.

Toen beginnen duurdere gt's te drinken en ondertussen drink ik niets anders meer haha!

Favoriet voorlopig is double you fever tree.

Gisteren wat gaan testen in de lokale coctailbar, copperhead en monkey 47 gedronken, maar vond ze niet zo speciaal en zeker geen 16€ waard ;P

Ik hou het op de gt's van 9-11€. Welke ik ook lekker vind is Filliers mandarine. Ben niet zo'n fan van komkommer dus Hendrickx ligt me niet altijd zo.

Fles double you met een hoop fever tree besteld op gintonicshop.be ^^

the_dr@gon
25 september 2014, 15:30
iemand die een goeie apple sour kan aanraden ?

Genius
25 september 2014, 18:49
Van bols is ni slecht, heb nog wel gene andere gedronken dus er zulle er wel betere zijn wss

Verzonden vanaf mijn iPhone 5S met behulp van Tapatalk

Bonaventura
30 december 2014, 09:12
Even deze geweldige thread terug naar boven halen :)

Heeft iemand van jullie al eens violetsiroop gemaakt? De recepten op het internet zijn niet echt duidelijk!

cma
30 december 2014, 10:41
Deze ziet er echt beestig uit. Iemand deze al geproefd?

UPPERCUT PREMIUM DRY GIN - Delhaize WineWorld (http://nl.delhaizewineworld.com/F-10002-wijnen/P-24353-andere-uppercut-premium-dry-gin?arbo=1&cmpid=SEA_DWW_Generic_FaVSep_Text_Bel_NL_NA_NA_HP_ Dynamic_NA)

mortus
2 januari 2015, 21:54
Deze ziet er echt beestig uit. Iemand deze al geproefd?

UPPERCUT PREMIUM DRY GIN - Delhaize WineWorld (http://nl.delhaizewineworld.com/F-10002-wijnen/P-24353-andere-uppercut-premium-dry-gin?arbo=1&cmpid=SEA_DWW_Generic_FaVSep_Text_Bel_NL_NA_NA_HP_ Dynamic_NA)

Interessant. Ook eens in huis halen. Ikzelf ben geen gin drinker, ben bezig een fles Bombay dry gin aan het uitkuisen, maar toch overhaald om nog een fles poppies in huis te halen. Moet nog geopend worden.

Ben eerder een whiskey en rum fan.

Bonaventura
5 januari 2015, 10:43
Gisteren een fles Monkey 47 Distillers Cut 2014 besteld, laat maar komen :D

Ik denk dat hier toch zeker een 3-tal Rum drinkers zitten/zaten;

Normaal drink ik dat enkel in longdrinks (Cuba Libre, Long Island Iced Teas, ...), maar ik zou dat graag ook eens puur drinken. Hebben jullie een leuk 'instapmodel'? Niet te complex, ook niet te duur en eventueel wat tips & tricks? (Zoals bv. on the rocks of gewoon laten ademen in het glas, ...)

Alvast bedankt!

mortus
5 januari 2015, 11:19
Ik ben begonnen met bacardi reserva en eigenlijk daarbij blijven hangen. Puur als gemengt. Gewoon in een breed glas op ijs. Fles zelf is niet gekoeld.

PyromaN
5 januari 2015, 11:43

Normaal drink ik dat enkel in longdrinks (Cuba Libre, Long Island Iced Teas, ...), maar ik zou dat graag ook eens puur drinken. Hebben jullie een leuk 'instapmodel'? Niet te complex, ook niet te duur en eventueel wat tips & tricks? (Zoals bv. on the rocks of gewoon laten ademen in het glas, ...)

Alvast bedankt!

Ik heb 2 flessen Ron Barcelo Imperial meegepakt van Dominicaanse vorige zomer, vind deze heel lekker. Drink hem gewoon droog en ongekoeld.

Chickenlal
5 januari 2015, 11:45
Drink zelf niet graag rum. Als ik een long island vraag en er zit te veel rum in dan krijg ik die nie binnen :D

Met kerst 6 flessen gin gekregen :D Elke soort van filliers en een monkey 47

bestendigheid
5 januari 2015, 18:45
Zelfgemaakte cocktail: 20% wodka / 20% rum / 20% whiskey / 20% jenever / 20% gin = absoluut rioolwater.

(de kater die ik daarvan had, duurde 2 dagen lang! Maar ik heb toen een belangrijke les geleerd. ~ die ik overigens vergeten ben)

Fella
5 januari 2015, 19:26
Wat is jullie recept voor een long island iced tea?

cma
5 januari 2015, 19:36
Drink zelf niet graag rum. Als ik een long island vraag en er zit te veel rum in dan krijg ik die nie binnen :D

Met kerst 6 flessen gin gekregen :D Elke soort van filliers en een monkey 47

Zalig cadeau! Dat was hier niet.. :(.
Ja, had ergens zo'n actie gezien, 6 flessen aan de prijs aan 5 flessen.

Pana
5 januari 2015, 20:17

Alvast bedankt!

Goede instapper:
Diplomatico 7 years Anejo - Rum - Sterke drank | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/rum/diplomatico-7-years-anejo.html)

Favorieten:
Pyrat Rum XO | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/pyrat-rum-xo.html)
Diplomatico 12 years Reserva Exclusiva - Rum - Sterke drank | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/rum/diplomatico-12-years-reserva-exclusiva.html)
Ron Zacapa Centenario 23 Year - Rum - Sterke drank | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/rum/zacapa-centenario-23-year-4570.html)

Met een Appleton Estate, Flor de Cana, Mount Gay, Plantation & Pusser's kan je ook weinig mis doen.

Koop zeker een snifter hiervoor.

Bonaventura
5 januari 2015, 21:55
Wat is jullie recept voor een long island iced tea?

25 ml Witte Rum (Havana Club)
25 ml Gin (Bombay Sapphire)
15 ml Wodka (Russian Standard)
15 ml Tequila (Gebruik meestal Camino, ken niets van tequila)
20 ml Cointreau
30 ml sweet and sour
Aftoppen met cola

Goede instapper:
Diplomatico 7 years Anejo - Rum - Sterke drank | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/rum/diplomatico-7-years-anejo.html)

Favorieten:
Pyrat Rum XO | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/pyrat-rum-xo.html)
Diplomatico 12 years Reserva Exclusiva - Rum - Sterke drank | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/rum/diplomatico-12-years-reserva-exclusiva.html)
Ron Zacapa Centenario 23 Year - Rum - Sterke drank | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/sterke-drank/rum/zacapa-centenario-23-year-4570.html)

Met een Appleton Estate, Flor de Cana, Mount Gay, Plantation & Pusser's kan je ook weinig mis doen.

Koop zeker een snifter hiervoor.

Mooi! :)

Fuck hé, heb alleen tumblers en longdrinks :( Is een rode wijn glas ook goed? :p

ikbenben
5 januari 2015, 22:32

Deze kan ik wel aanraden, heb die staan en is echt zeer lekker.

Onlangs nog een flesje aangeschaft en was aan het twijfelen tussen whisky en rum en heb een Bruichladdich (Port Charlotte Scottish Barley Heavily Peated Islay Single Malt Scotch Whisky (http://www.bruichladdich.com/the-whisky/port-charlotte/scottish-barley)) gekocht, had zin in een peated whisky :p
Volgende keer eens die Pyrat rum kopen.

Kaikul
6 januari 2015, 09:37
De rum die ik heb staan:
- plantation extra old barbados: superlekker! Aroma van vanille, kokos, banaan

- plantation gran añejo Guatemala: ook heel lekker, minder zoet dan de vorige

- Barbancourt 15 year old estate reserve (Haïti) : topper, mooi gebalanceerde smaak

- Ron Zacapa 23 year old: heel lekker, maar ik vind de hype van lekkerste rum enzo wat overdreven.

- rhum agricole trois rivieres 5 year old (Martinique) : sterkere smaak dan voorgaande rums, maar gebalanceerd.

De collectie whiskey, gin, tequila (blijf aub weg van Camino en dergelijke!) en mezcal zet ik hier wel een andere keer :-) .

Pana
6 januari 2015, 09:48
- Ron Zacapa 23 year old: heel lekker, maar ik vind de hype van lekkerste rum enzo wat overdreven.

- rhum agricole trois rivieres 5 year old (Martinique) : sterkere smaak dan voorgaande rums, maar gebalanceerd.

De collectie whiskey, gin, tequila (blijf aub weg van Camino en dergelijke!) en mezcal zet ik hier wel een andere keer :-) .

Klopt, de zacapa is gewoon heel zoet, maar daarom niet de lekkerste.
De Pyrat is lekkerder imo.
Met de rums van Martinique heb ik echter geen goede ervaring (J.Bally o.a.)

Kaikul
6 januari 2015, 10:00
Klopt, de zacapa is gewoon heel zoet, maar daarom niet de lekkerste.
De Pyrat is lekkerder imo.
Met de rums van Martinique heb ik echter geen goede ervaring (J.Bally o.a.)
Ik ben ook niet zo'n fan van Pyrat, maar dan eerder omdat het gewoon een brand is zonder een eigen distilleerderij (Patrón spirits), smaakt wel lekker.

ikbenben
7 januari 2015, 02:14
Ron Zacapa 23y besteld alsook 3 "flesjes" Kah tequila van 15cl.

Kah Tequila Set | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/kah-tequila-set.html)

Chickenlal
9 januari 2015, 14:33
Voor kerst van mijn gf ook zo'n dood gekregen van 10 verschillende botanicals! En het boek van Manuel Wouters zodat ik de juiste dingen er in kan doen :D

Eind deze maand waarschijnlijk eens wat GT gaan drinken in Sips.

KingGeorge15
9 januari 2015, 23:51
De barkast uitbreiden; is mijn klein project voor 2015.

Huidige kast, waar er zeker genoeg whiskey en gin in is, maar rest moet nog aangevuld worden

Gin
- bombay saphire
- bombay gewoon
- monkey 47
- filliers 28
- Hendricks (bijna leeg)
- Fles van den Aldi

Whisky en aanverwanten
- Jack Daniels ( bijna leeg)
- Goldlys Reserve 12
- Glenfiddich 12
- Bush mills 12
- Chivas
- Jameson Signature reserve
- Jameson regular
- Johny walker black label

Vodka
- Fles van de Aldi
- Zubrowka
- Grey Goose

Tequila
- Fles van den aldi

Cognac en aanverwanten
- fles brandy van de colruyt om mee te koken (2x)

Andere
- Sandeman Porto wit
- Dows rode porto
- Smeets Jenever
- Citroen Jenever
- Baileys
- Sherry van den Aldi
- Cinzano Vermouth
- Rode Martini ( bijna leeg)
- Campari ( bijna leeg)
- Cointreau ( 2X)
- Rum van den aldi
- Madeira wijn uit de delhaize
- Fles Cassis

dubbele vraag voor jullie

Wat zouden jullie drinken uit mijn barkast?
Wat zou ik zeker moeten bijkopen? (zeker tips over cognac en madeira welkom)

ikbenben
10 januari 2015, 02:40

Qua cognac vind ik deze persoonlijk wel een zeer lekkere : Hennessy Fine | Online Kopen & Bestellen | Whisky, Vodka, Rum, Gin, Absinth (http://www.drankgigant.nl/hennessy-fine.html)

Bonaventura
10 januari 2015, 10:59
De barkast uitbreiden; is mijn klein project voor 2015.
dubbele vraag voor jullie

Wat zouden jullie drinken uit mijn barkast?

Ik zou uwe Filliers wel is proeven, heb het nog niet kunnen testen.

Naar mijn mening zouden enkele flesjes rum, afgezien van die fles rum van den aldi, ook niet misstaan. Ik heb zelf een fles Havana Club staan, maar dat is om in cocktails te gebruiken. Gezien de samenstelling van uw barkast is het momenteel niet echt de bedoeling om cocktails te maken? Of ben ik daar verkeerd in? In ieder geval, de laatste pagina's staan ook, naar verluidt, heel wat lekkere rums om puur te drinken.

Cheers!

KingGeorge15
12 januari 2015, 20:36
Ik zou uwe Filliers wel is proeven, heb het nog niet kunnen testen.

Naar mijn mening zouden enkele flesjes rum, afgezien van die fles rum van den aldi, ook niet misstaan. Ik heb zelf een fles Havana Club staan, maar dat is om in cocktails te gebruiken. Gezien de samenstelling van uw barkast is het momenteel niet echt de bedoeling om cocktails te maken? Of ben ik daar verkeerd in? In ieder geval, de laatste pagina's staan ook, naar verluidt, heel wat lekkere rums om puur te drinken.

Cheers!

Cocktails mag zeker en vast, zijn meestal de goedkopere flessen die ik er voor gebruik de van den aldi flessen dus.
Zelf drink ik weinig cocktails buiten Gin-Tonic, en soms een Jack Daniels met Cola.
Alhoewel een Campari soda zeg ik ook geen nee tegen.

Welke rum zou ik dan moeten kopen om zo te drinken?
en welke voor de cocktails?

vul gerust aan,

Bonaventura
12 januari 2015, 22:55
Welke rum zou ik dan moeten kopen om zo te drinken?
en welke voor de cocktails?

vul gerust aan,

Zoals ik al zei;

-Rum om puur te drinken heb ik zelf absoluut geen verstand van, echter staan er op de laatste pagina's van deze thread nu wel weer wat aanraders qua rum.

-Rum om in cocktails te mixen hangt natuurlijk ook van je noden en wensen af, zelf heb ik een fles Havana Club 3 anos staan, daar doe je in mijn ogen niets verkeerd mee...

cma
25 februari 2015, 08:51
Interessant. Ook eens in huis halen. Ikzelf ben geen gin drinker, ben bezig een fles Bombay dry gin aan het uitkuisen, maar toch overhaald om nog een fles poppies in huis te halen. Moet nog geopend worden.

Ben eerder een whiskey en rum fan.

'k Vond die poppies wreed naar anijs smaken. Niet zo mijn ding.

Vandaag nog bestellen:
- Copperhead gin
- Uppercut gin
- Gordon's
- Malibu
- Havana witte rum

Kwestie da we safe zitten voor de lente.
-

Bonaventura
29 mei 2015, 19:29
Gratis verzending via drankgigant.nl! :)

Shrimpy
29 mei 2015, 23:02
Shameless advertisement. :)

[deleted]
30 mei 2015, 01:11
[deleted]

ikbenben
30 mei 2015, 01:22
Gratis verzending via drankgigant.nl! :)

Enkel deze week nog hé ;)

Bestelling was maandag al geplaatst :p
2 gins en enkele tonics. Bloom London Dry Gin en Caorunn. Tonics zijn Fever Tree Elderflower en Syndrome.

Avondland
30 mei 2015, 10:20
Die gin van den Aldi zou goed zijn (Old Hopkins). Iemand al ervaring mee?

Bonaventura
30 mei 2015, 18:10
Enkel deze week nog hé ;)

Bestelling was maandag al geplaatst :p
2 gins en enkele tonics. Bloom London Dry Gin en Caorunn. Tonics zijn Fever Tree Elderflower en Syndrome.

Gisteren eindelijk wat flessen rum besteld;

Diplomatico 7 years en Barcelo Imperial, ben benieuwd!
Verder ook nog een fles Pimm's en een hele hoop tonic.

Die gin van den Aldi zou goed zijn (Old Hopkins). Iemand al ervaring mee?

Nog niet gedronken, die van de Lidl heb ik al wél geproefd en die vind ik niet slecht. Die gin van de Aldi zou dus ook wel lekker kunnen zijn!

Weet ook niet goed wat ik van die artikels in de krant moet denken, lijkt me eerder reclame voor het restaurant in kwestie.

ikbenben
30 mei 2015, 18:25
Diplomatico 7 years

Ik heb de "Diplomatico 12 years Reserva Exclusiva" en dit is voor mij de beste bruine rum die ik ooit gedronken heb, hemels !!

Bonaventura
30 mei 2015, 18:26
Als het "rum-drinken" mij aanspreekt, wordt dat waarschijnlijk het volgende fleske :) Maar iemand had mij de 7 years als instapmodel aangeraden ;)

not2secure4u
4 juni 2015, 06:02
Een paar vraagjes hier voor het sterke drank publiek:

1) Kopen jullie hier om de zoveel tijd een fles whiskey/gin/... (vb maandelijks) of hebben jullie één spending frenzy waar ge meerdere flessen tegelijk koopt ?
2) Als jullie een nieuwe fles kopen, is dat dan gewoon iets nieuws uitproberen, of hebben jullie de neiging eerder iets te kopen wat je bijvoorbeeld in een bar/ bij maten al is gedronken hebt maar nog niet thuis staan hebt ?

ikbenben
4 juni 2015, 11:55
Ik kan daar geen tijd/periode opplakken. Ik koop gewoon iets nieuws als ik er zin in heb, daarmee wil zeggen als ik zin heb om iets anders/nieuws te proeven.
Gin gaat er iets vlotter door doordat een gin tonic gemakkelijker gedronken wordt dan bv een whisky of rum.

Ikzelf probeer graag nieuwe dingen, dus als ik een nieuwe fles koop is het bijna altijd iets anders. Ik heb wel enkele favorieten waar ik op terug val uiteindelijk.

ikbenben
4 juni 2015, 11:56
Btw, Bloom Gin icm Syndrome tonic is zéér lekker, aanrader!!

Bonaventura
4 juni 2015, 13:14
Ik koop meestal meerdere flessen tegelijk, maar dat is gewoon omdat ik het merendeel van mijn drank online bestel. Meestal is dat een mix van flessen die ik al lang wilde bestellen en flessen die nog maar net mijn aandacht hebben gekregen.

Zoals ikbenben probeer ik ook graag nieuwe dingen uit, meestal zijn dat dan flessen die in dit topic worden aangeraden, flessen die in promotie staan of waar mensen in mijn omgeving of op andere kanalen een goede ervaring mee hebben. Bijvoorbeeld googlen op "top 10 gin" o.i.d.

Enjoy ;)

Bestelling van drankgigant is aangekomen, vanavond eens proeven :)

ikbenben
4 juni 2015, 14:07
Ik koop meestal meerdere flessen tegelijk, maar dat is gewoon omdat ik het merendeel van mijn drank online bestel. Meestal is dat een mix van flessen die ik al lang wilde bestellen en flessen die nog maar net mijn aandacht hebben gekregen.

Zoals ikbenben probeer ik ook graag nieuwe dingen uit, meestal zijn dat dan flessen die in dit topic worden aangeraden, flessen die in promotie staan of waar mensen in mijn omgeving of op andere kanalen een goede ervaring mee hebben. Bijvoorbeeld googlen op "top 10 gin" o.i.d.

Enjoy ;)

Bestelling van drankgigant is aangekomen, vanavond eens proeven :)

Idem, ik koop ook af en toe op drankgigant. Ze hebben meestal wel mooie prijzen en kortingen.
De rums die ik heb zijn ook degene die hier werden aangeraden. Mijn gins komen ook uit een google top 10 :p
Ik zoek ook meestal reviews op en tasting notes.

GETHEZ
4 juni 2015, 17:19
Eikes, gin moet ik toch niks van weten ze... Mijn fleske bacardi añejo is weer toegekomen :niceone:

Toch den best smakende rum voor mij ze... Ik blend wel altijd met cola, maar dan nog, deze gaat super smooth binnen, zelf in grotere verhoudingen...

86514
4 juni 2015, 17:30
Ik drink graag gin-tonic omdat ge met zoveel smaken kunt experimenteren maar omdat ge evengoe ne simpele gin-tonic kunt klaarmaken op 5 seconden. Nog zo aanraders? Ik drink graag caipirinha dus moet mij dringend eens wat cachaca aanschaffen maar ken daar niets van. Das een soort Braziliaanse rum? Iemand aanraders van merk?

ikbenben
4 juni 2015, 20:05
Eikes, gin moet ik toch niks van weten ze... Mijn fleske bacardi añejo is weer toegekomen :niceone:

Toch den best smakende rum voor mij ze... Ik blend wel altijd met cola, maar dan nog, deze gaat super smooth binnen, zelf in grotere verhoudingen...

Ge moet natuurlijk gene Gordon's met Schweppes drinken. Er zijn veel gins met verschillende smaken en in tonic zit er ook heel veel verschil.

Voor een rum-cola te maken gebruik ik Havana Club añejo reserva, imo perfect hiervoor. Niet té duur maar zeer goed van smaak. Bacardi is niet zo mijn ding.

Ik drink graag gin-tonic omdat ge met zoveel smaken kunt experimenteren maar omdat ge evengoe ne simpele gin-tonic kunt klaarmaken op 5 seconden. Nog zo aanraders? Ik drink graag caipirinha dus moet mij dringend eens wat cachaca aanschaffen maar ken daar niets van. Das een soort Braziliaanse rum? Iemand aanraders van merk?

Zoals ik ergens hierboven reeds zei, Bloom Gin met Syndrome tonic. Ik denk dat die ook wel goed zou gaan met Naturally light tonic en Elderflower tonic van Fever Tree.

Voor cachaca is Leblon een aanrader. Paar jaar geleden was caipirinha ook serieus mijn ding.

Frado2005
4 juni 2015, 20:12

ik gebruik gewoon bacardi.. Met ciroc vodka is het ook zeer lekker, beter dan met rum zelfs

Pana
5 juni 2015, 18:46
Ik heb de "Diplomatico 12 years Reserva Exclusiva" en dit is voor mij de beste bruine rum die ik ooit gedronken heb, hemels !!

Idd, superrum!

Bonaventura
8 juni 2015, 11:22
Van 't weekend een Rio Jockey Club Gin & Tonic gedronken, leuke afwisseling!

Fepl
9 juni 2015, 00:28
Iemand enig idee waar je in de buurt van Leuven Kahlua kunt kopen? Nog nooit ergens tegengekomen...

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

Ingis
18 juni 2015, 11:56
Hoe lang blijft een geopende fles drank goed? Ik heb nu op een tasting horen zeggen dat een fles whiskey na opening maar 1 maand echt goed blijft. Bij mijn vader staan er al flessen jaren open... was is nu de waarheid :wtf: Allé ik wil af en toe wel eens een dure fles kopen, maar op een maand opdrinken vind ik dan toch zonde.

En dan dranken zoals baileys ... hoelang blijven deze goed? deze zie ik minder als pure sterke drank (vodka, tequila, ...) blijven deze dan minder lang goed. Ik wil mijn bar verder uitbreiden, maar vind dan zonde als dingen kapot gaan.

Genius
18 juni 2015, 14:16
Tegen mij zeiden ze altijd dat whiskey 3 jaar goed blijft indien geopend. Ongeopend jaren...

bassie82
18 juni 2015, 14:28
Whisky kan nog lang goed blijven maar kennelijk hangt het af van de hoeveelheid dat nog in de fles zit. Hoe meer zuurstof in de fles hoe vlugger de whisky gaat veranderen van smaak.

Mijn oudste fles is nu 2 jaar open en smaakt nog altijd goed.

squalleke123
18 juni 2015, 14:32
Iemand enig idee waar je in de buurt van Leuven Kahlua kunt kopen? Nog nooit ergens tegengekomen...

Ik bestel die bij drankgigant.

Fepl
18 juni 2015, 15:40
Ik bestel die bij drankgigant.
.nl dan? Bedankt voor de tip!

Mixhell
26 juni 2015, 16:38
Iemand ervaring met The Belgian Owl (whisky)???

ikbenben
26 juni 2015, 17:56
Ik heb de spirit van 17 maanden staan. Deze is al zeer lekker. Schijnt dat de whisky echt wel goed is.

Avondland
27 juni 2015, 10:25
Net een flesje calvados binnen: Chateau du Breuil van 15 jaar. Heel verslavend, dus oppassen dat die fles niet te snel op is. Mijn Japanse whisky is wel bijna op: een 10 jaar oude Yoichi. Iemand nog aanraders in deze richting, aangezien deze enorm, maar dan ook ENORM lekker is?