PDA

Volledige versie bekijken : Algemeen laptop crasht bij gebruik vlc/wifi springt constant aan/uit

tarin
21 februari 2013, 08:50
Hallo,
Na de hardware thread over de laptop van mijn schoonzus waar een blikje redbull over gemorst is kom ik met het volgende probleem. Ik heb haar laptop ondertussen terug aan de praat gekregen, toetsenbord werkt ook terug (met uitzondering van een paar toetsen), muispad werkt niet. Maar goed,met externe is dat toch tijdelijk opgelost. Nu doet haar wifi raar: die springt constant aan en uit. Aan de wifitoets (f12) zou het niet kunnen liggen, want die doet het voor de rest normaal. Voor zover ze kan zien toch. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Het andere prob heeft niks met de redbull te maken, ze heeft het al sinds het begin bij deze laptop en had het bij haar vorige ook (2 verschillende merken): haar pc crasht nl zo goed als elke keer ze een filmpje wil zien met vlc media player. Alles loopt vast en ze krijgt een blauw scherm met een crashreport, blijft er maar enkele sec opstaan en reboot dan. Ik had haar gezegd van eens te testen of ze dit ook heeft met een andere player, maar ze wilt het niet testen en houdt vol dat de fout bij VLC zit, en niet in haar comp. Normaal gezien brengt ze straks haar laptop naar mij, dan kan ik het eens testen; moest er een probleem zijn met de laptop; enige tips om dit in orde te krijgen?

Grz

Exit
21 februari 2013, 08:56
als het bij vlc ligt volgens haar, MOET er getest worden met een ander prog!

voor die wlan toets uit te sluiten
ontkoppel keyboard eens ...
naar gelang het laptop type kan je dit makkelijk eruit halen of moet er een deel geopent worden ...
soms kan je via kliksysteem boven het toetsenbord het bord losmaken (al dan niet via extra schroeven onderaan) en dan de kabel losmaken

tarin
21 februari 2013, 10:29
Getest; media player draait perfect, vlc crasht. Dus het ligt dan aan vlc zelf. Hoe kan dit? Ik gebruik vlc al jaren en heb er nooit problemen mee gehad. Zij al bij 2 laptops niks als last mee.. :-S

Haar laptop vindt trouwens ook haar batterij niet meer. Maar als ze hem van het netstroom haalt, blijft de laptop wel draaien. Tot hiertoe heeft ze het nog niet aangedurfd hem langer dan een paar minuten los te koppelen. Maar het feit dat hij wel aanblijft wil volgens mij zeggen dat hij de batterij wel vindt, maar gewoon niet aangeeft.. Ook wel een beetje raar.

Daarbuiten heb ik over mijn nieuwe laptop ook is een vraagje; hij is nu 2 dagen oud, morgen komt mijn koeltafel ook toe, want koelsysteem op HP is niet echt heel efficiënt, maar ik bekeek gistere is de
Temperatuur van alle hardware via speccy en pc zelf; geven hetzelfde aan. Moederbord en harde schijf doen het goed met temperatuur tss 30 en 40 graden. Maar cpu wordt wel belachelijk warm: tss 80 en 90 graden! Op dat moment werd CPU maar voor gemiddeld 5% gebruikt. Deze morgen video opgezet voor mijn zoontje, duurde ongeveer 3 kwartier. Temp nogis gecheckt via speccy en die haalde vlot 100 graden op cpu! Lijkt me niet echt normaal! Ik heb HP pavilion g7 2203sd en processor is een amd a8 (andere exacte specs daarvan heb ik niet meteen bij de hand). Maar is dit iets waar ik me zorgen over moet maken? Of is de processor gewoon een 'heethoofd'? :-)

Aap
21 februari 2013, 12:20
90 graden is wel echt zeer warm voor een cpu. Je zal een beroep moeten doen je garantie.
VLC kan crashen door bv hardwareversnelling die aan staat.

tarin
21 februari 2013, 17:08
Probleem met crash tijdens film afspelen is duidelijk; videokaart kapot. Hardware allemaal nagekeken en als hij crasht is het dezelfde errorcode als wat er bij hardware zelf staat. Code eens opgezocht en blijkt dat die kaart dus vervangen moet worden.
Voor de rest draait de laptop terug perfect.

Wat mijn cpu betreft; heb zelf iets gefabriceerd zodat laptop wat gekanteld staat en zo de onderkant niet afgesloten is en het lijkt wat te helpen. Cpu schommelt tussen 75 en 85 graden, zelfs na het aafspelen van een filmpje. Zal morgen eens zien hoe het loopt met de extra koeling. Maar ik ga hp toch maar eens contacteren hierover.

Aap
21 februari 2013, 18:58
Cpu schommelt tussen 75 en 85 graden.Maar ik ga hp toch maar eens contacteren hierover.

Die temperaturen zijn niet normaal. Je cpu zal binnenkortste keren zichzelf afsluiten.

tarin
21 februari 2013, 23:11
Ok, zal hier maar een domme fout van mij geweest zijn, maar temp op cpu is niks mis mee :-) speccy gaf verkeerde meting, en ik had alles verkeerd opgevat. Ik merkte het vandaag toen ik CPU verbruik zag: volgens speccy werd ongeveer 90% gebruikt en dat klopte écht helemaal niet! Alles nog eens gecontroleerd, en core temp geïnstalleerd en die geeft wél de juiste temp! *diepe zucht* ;-) maximum van 56 graden en gemiddeld 40 graden. Dat kan al beter kloppen!