PDA

Volledige versie bekijken : Video problemen met subs

soulreaper
30 januari 2013, 14:34
Hallo,

Ik heb een serie op mijn HD staan, met aparte subs. Doch zodra ik ze op pc afspeel via VLC, lopen de subs in het begin mooi synchroon, maar hoe langer de aflevering duurt, hoe verder de subs out of sync lopen. Ik bekijk alle series via VLC, maar dit is de eerste x dat ik het meemaak, de andere reeksen hebben hier geen last van. Ik heb ook verschillende seizoenen van de reeks geprobeerd, en verschillende afleveringen geprobeert, en ze hebben er allemaal last van. Redelijk vervelend.
Andere mediaplayers zoals windows mediaplayer en mediaplayer classic hebben hetzelfde probleem.
Iemand die weet hoe ik dat probleem het beste kan oplossen?

Alvast bedankt.

Mackenzie
30 januari 2013, 14:41
Ja ik vermoed dan eerder dat het niet aan VLC ligt, maar aan de verkeerde subs. Van series zijn er meestal meerdere releases en als je dan de verkeerde subs er bij zet.
Wel is er een optie bij vlc om ondertitels te versnellen/vertragen dus misschien daar per ongeluk een shortcut voor gebruikt? Maar ik denk dat dit enkel local is, dus dan zou je die 'fout' elke keer maken als je de serie opzet.

soulreaper
30 januari 2013, 14:50
Ik heb alle bestaande releases uitgeprobeerd van deze reeks. Ze hebben allemaal hetzelfde probleem. Het is ook enkel specifiek deze reeks die dit probleem heeft, andere series lopen perfect synchroon.

The Monopoly Guy
30 januari 2013, 15:39
FPS verschilt met de subs, nieuwe subs downloaden of anders zelf retimen met subtitle workshop ofzo (dacht dat het zo noemde)

Aap
30 januari 2013, 17:09
Als de ondertiteling niet klopt, moet je inderdaad de ondertiteling goed zetten met bv. subtitle workshop. Een vervelend werkje maar als je wil genieten van ondertiteling, moet je er iets voor over hebben.