PDA

Volledige versie bekijken : Jupiler Pro League 2012-2013 - Deel 5

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Vedeco
28 januari 2013, 06:32
En zo zitten we al aan deel 5 van ons favo topic.

Weebl
28 januari 2013, 08:10
First :woohoo:

JanVH
28 januari 2013, 08:47
toch weer paar eikels die hen niet konden stilhouden, altijd triest.

Mijn excuses vanwege de Gent supporters, een aantal eikels (4 man max) die het nodig vonden om de minuut stilte te verstoren. Ikzelf en een 10 tal anderen hebben ze tot stilte aangemaand maar die paar marginalen konden het niet laten...

Booka Shade
28 januari 2013, 09:03
We staan er toch goed voor met het zicht op de PO1. En we weten allemaal wat daarin kan gebeuren :cool:

Vedeco
28 januari 2013, 09:06
0/30?

Jack Wilshere
28 januari 2013, 09:20
:lol:

Misterblort
28 januari 2013, 09:22
^^ Slecht voetbal gezien vant weekend.. Int algemeen, geen ploeg specifiek.

Tits
28 januari 2013, 10:01
Vraag mij af of Anderlecht al kampioen gaat worden in deel 5.

Waarschijnlijk als er nog wat penalties voor hun komen zal het wel eerder deel 6 of 7 worden:P.

Wilcao
28 januari 2013, 10:12
Is komend weekend ook voetbal in de JPL? Aangezien volgende week interlands zijn.

Tuninboy
28 januari 2013, 10:24
Volgende week wel. Buiten Gillet speelt er toch niemand in Belgie die meemag. :unsure:

Maxwell
28 januari 2013, 10:57
Het is zelfs weer Super Sunday (c) Joos :cool:

Klopgeest
28 januari 2013, 11:08
Even de komende 200 pagina's samenvatten:

- Anderlecht penalty
- Brugge suckt, Gent hoort niet in de G5
- Cercle, Lierse of Beerschot zakt
- Belachelijke beslissingen van de ref
- Kutmatch!

Rubmifer
28 januari 2013, 11:08
Voetbaloverzicht 27/01/2013 | Stadion (http://stadion.vtm.be/node/123666)

"Onze excuses, wij begrijpen dit ook niet" :lol: Maar enfin zeg, zoek dan vlug een japanse vertaler hé. :rofl:

Tuninboy
28 januari 2013, 11:17

"Onze excuses, wij begrijpen dit ook niet" :lol: Maar enfin zeg, zoek dan vlug een japanse vertaler hé. :rofl:

:rofl:

Opzich is dat concept echt bena de cake op de week van Filip Joos. Maar nog belachelijker.

caoimhin
28 januari 2013, 11:31
Ik vind dat wel leuk, dat overzicht.

Vedeco
28 januari 2013, 11:57
Junior Mandanda :lol:

Die sportjournalisten van VTM toch.

Kenneke10
28 januari 2013, 15:10
Volgende week wel. Buiten Gillet speelt er toch niemand in Belgie die meemag. :unsure:
Neemt wilmots De bock ook niet in zijn selectie ? of was dit eenmalig.

Logos
28 januari 2013, 16:39

Opzich is dat concept echt bena de cake op de week van Filip Joos. Maar nog belachelijker.

Net zoals de verslaggever/samenvatter van de match Zulte-Lierse maar liefst 3x Mandanda ipv Malanda durft uit te spreken. Als je een beetje met voetbal bezig bent...

edit: stond hierboven al precies. Ben gelukkig niet de enige die mij eraan ergerde.

João
28 januari 2013, 16:54

Sinds wanneer mag je je eigen gemiste penalty terug in doel schoppen? Elke maand zie ik die tegenstrijdigheid weer voorbij komen...

TheRedDevils
28 januari 2013, 17:06
Sinds wanneer mag je je eigen gemiste penalty terug in doel schoppen? Elke maand zie ik die tegenstrijdigheid weer voorbij komen...

Mag enkel als de keeper hem raakt dacht ik, dus deze waarbij hij in de rebound scoort nadat hij tegen de paal schiet mocht nooit geteld hebben.
Edit : ow keeper raakt hem toch, telt dus wel :p

Tuninboy
28 januari 2013, 17:08
Neemt wilmots De bock ook niet in zijn selectie ? of was dit eenmalig.

Ik weet het niet. Maar Gillet is zeker dat hij speelt. Ligt er aan of Kompany meedoet of niet. Anders zou Laurens zeker eens een basisstek verdienen.

Rikie
28 januari 2013, 17:15
De keeper raakt hem. Moest hij hem niet raken dan mag Berrier die bal niet (opnieuw) raken.

João
28 januari 2013, 17:37
Ok, thanks.

1CEZ
28 januari 2013, 18:05
Gisteren in stadion, waren er voor club-gent 2 spaanse journalisten afgekomen
met 2 spaanse coaches kon dit niet anders dan een spaans gevecht, een topwedstrijd gaan worden....:lol:
man man ze moeten daar ook serieus wenkbrauwen gefronst hebben tijdens die match :D

Sportinggboy
28 januari 2013, 18:06
Congo 1-0 voor na 2 minuten. Doelpunt door Mbokani :)

Kenneke10
28 januari 2013, 18:06
Dacht ook eerst dat de keeper hem niet raakte, maar duwde hem tegen de paal dus mag berrier scoren .

caoimhin
28 januari 2013, 18:11
Eigenlijk is die regel wel belachelijk. Als je alleen voor doel komt en op de paal shot, en dan in de rebound binnen knalt telt het toch ook :P

Sportinggboy
28 januari 2013, 18:14
Congo - Mali 1-1. Dieu op de terugweg ? :D

Rikie
28 januari 2013, 18:15
Eigenlijk is die regel wel belachelijk. Als je alleen voor doel komt en op de paal shot, en dan in de rebound binnen knalt telt het toch ook :P

Maar dat is geen spelhervatting. Je kan zo beginnen dribbelen vanaf het penaltiepunt, of een inworp naar jezelf 'gooien'.
Bij een spelhervatting moet er telkens iemand anders de bal geraakt hebben voordat je hem opnieuw mag raken. Daar is niets belachelijk aan.

Rubmifer
28 januari 2013, 18:51
Congo - Mali 1-1. Dieu op de terugweg ? :D

Misschien ligt het aan mij, maar ben ik de enige die het bizar vind dat vele paars wit supporters blijkbaar veel liever hebben dat Congo er uit ligt zodat Mbokani terug keert? Moest Bacca daar zitten zou ik volop supporteren voor zijn team dat ze zo lang mogelijk in het tornooi blijven. (ook al betekent dat hij langer weg blijft.) Maar blijkbaar zitten velen te supporteren voor een uitschakeling van Congo. Als je een beetje respect hebt voor je eigen spelers moedig je ze toch gewoon aan zodat ze het zo ver mogelijk schoppen?

Kenneke10
28 januari 2013, 18:52
Een doel is een " dood voorwerp " net als de cornervlag en de scheidsrechter ook eigenlijk.

starspike
28 januari 2013, 18:53
Degraen maakt op Sporza de subtiele opmerking dat de kern genoeg is voor PO I, maar dat ze de redenen elders moeten zoeken... Het wordt warm onder iemands voeten.

Sportinggboy
28 januari 2013, 18:59
Misschien ligt het aan mij, maar ben ik de enige die het bizar vind dat vele paars wit supporters blijkbaar veel liever hebben dat Congo er uit ligt zodat Mbokani terug keert? Moest Bacca daar zitten zou ik volop supporteren voor zijn team dat ze zo lang mogelijk in het tornooi blijven. (ook al betekent dat hij langer weg blijft.) Maar blijkbaar zitten velen te supporteren voor een uitschakeling van Congo. Als je een beetje respect hebt voor je eigen spelers moedig je ze toch gewoon aan zodat ze het zo ver mogelijk schoppen?

Hij mag van mij zelfs de Afrika Cup winnen, maar er is toch niets verkeerd om te hopen dat onze beste speler snel terugkeert zeker.

BleKKie
28 januari 2013, 19:43
Hij mag van mij zelfs de Afrika Cup winnen, maar er is toch niets verkeerd om te hopen dat onze beste speler snel terugkeert zeker.

Idd, ik zou ook hopen dat hij (een speler van mijn ploeg die beslissend is) ook snel terug komt, interesseert mij die nationale ploeg van hem, kan alleen maar geblesseerd raken daarbij :)

Vedeco
28 januari 2013, 19:48
Degraen maakt op Sporza de subtiele opmerking dat de kern genoeg is voor PO I, maar dat ze de redenen elders moeten zoeken... Het wordt warm onder iemands voeten.

Ah komaan, Been is de man die Genk nodig heeft. Jullie kern is gewoon volledig nieuw.

Sportinggboy
28 januari 2013, 19:49
Diep in blessuretijd nu. Nog steeds 1-1. Mocht Congo nu het halen mag het door Mbokani zijn :)

Edit : 1-1 afgelopen. Dieu komt terug :)

Tuninboy
28 januari 2013, 19:52

Ik supporter wel voor Mbokani. Of eerder dat hij daar een goeie indruk nalaat voor onder de zomer. ;)

TDS heeft bewezen dat hij Mbokani kan vervangen. En met Armenteros hebben we ne goeie op de bank zitten.

NemesisBE
28 januari 2013, 19:57
Nu gaat Dieu 2 weken mysterieus verdwijnen van den aardkloot, om dan nimmer te willen spelen voor Anderlecht. :unsure:

Sportinggboy
28 januari 2013, 20:06
Nu gaat Dieu 2 weken mysterieus verdwijnen van den aardkloot, om dan nimmer te willen spelen voor Anderlecht. :unsure:

Dieu gaat zondag scoren tegen Standard :)

kakmongool
28 januari 2013, 20:12
En alstie niet scoort neemt hij gewoon zijn wijf op haar muil voor de vele camera's é

caoimhin
28 januari 2013, 20:16
Maar dat is geen spelhervatting. Je kan zo beginnen dribbelen vanaf het penaltiepunt, of een inworp naar jezelf 'gooien'.
Bij een spelhervatting moet er telkens iemand anders de bal geraakt hebben voordat je hem opnieuw mag raken. Daar is niets belachelijk aan.

I beg to differ. Als er een vrije trap gezet wordt, en die belandt op de lat en zo opnieuw in de voeten van diegene die de vrije trap heeft gezet, dan mag ie gewoon verder spelen ;)

Jepjep
28 januari 2013, 20:21
En alstie niet scoort neemt hij gewoon zijn wijf op haar muil voor de vele camera's é

Dat beeld zit op mijn netvlies gebrand :(

CobraX
28 januari 2013, 20:28

Ik supporter voor Anderlecht, niet voor Congo. Ik wil Mbokani zien scoren voor ons en liefst zo veel mogelijk zodat we de titel binnenhalen. Hij is een sleutelspeler voor ons en elke match op de Afrika Cup is een kans om geblesseerd te geraken en dan zitten wij met de gebakken peren. Daarbovenop is Anderlecht zijn werkgever en wordt zijn loon door Anderlecht betaald. Ik gunde het Dieu vast en zeker om door te stoten met Congo, maar ben toch enorm blij dat hij één dezer dagen terug is. Zeker met de topper tegen Standard in het vooruitzicht...

starspike
28 januari 2013, 20:33
Ah komaan, Been is de man die Genk nodig heeft. Jullie kern is gewoon volledig nieuw.

Dit kan enkel van iemand komen die ons niet effectief bezig ziet... En bekijk dit niet als verwijt.
Nee nee, Been was vorig jaar al (terecht) bijna buiten en diens vel werd toen gered door Kevin De Bruyne en Christian Benteke. Aanvanklijk leek hij dit seizoen eindelijk zijn lesje geleerd te hebben, maar het is al een paar maandjes weer terug naar af...

Het is een feit dat we al maanden met bepaalde structurele problemen kampen, die door uw trainer aangepakt moeten worden.
De redenering zet ik in spoiler tags om hier geen extreme wall of text te krijgen.

* Hij houdt koppig vast aan namen, ook al verbetert er niets. Hoe lang is Van Hout mogen blijven prullen? Hoe lang staat Gorius nu al te zwemmen? Hoe lang blijft die vasthouden aan spitsen De Ceulaer en Monrose op de linkerflank? En daar tegenover staat dat hij op de LB (onze zwakste positie tot Tshimanga er nu eindelijk doorkomt) week om week zat te wisselen.

* Hij weigert zijn systeem aan te passen aan onze tekortkomingen en mogelijkheden. We worden keer op keer gepakt op ons middenveld, terwijl we in de twee matchen met een versterkt middenveld ENORM sterk waren. Zodoende komt een Gorius beter uit de verf bvb.

* Hij geeft een aantal spelers consequent geen kans, waaronder onze jongeren. En dat voor een club die het voortouw zou moeten nemen qua jongeren. Tegen Zulte met een 0-5 voorsprong startte hij GEEN ENKELE JONGERE. Tegen Bergen met een voorsprong van 4 goals wacht hij nog tot iets voor het einde om jongeren in te brengen. En hij stelt liever een Benji op halve kracht op op links dan een Croux of Limbombe.
En nee, het is geen excuus dat die geen niveau De Bruyne zijn. Bruno is dat ook niet, maar kansen krijgen heeft die ook geen slecht gedaan, lijkt me.

* Hij blijft week na week klagen over hoe we wel leuk bezig waren, maar toch niet volwassen zijn en dezelfde fouten maken. Awel, wie zijn taak is dat om dat eruit te krijgen? Als ik hoor van Siebe Schrijvers op TVL dat we nog eens geen tactische trainingen houden?
Ik ben dan toch jaloers als ik zie dat Harm Van Veldhoven tijdens de rust (na een eerste helft waarin we beter waren dan KVM, maar je toch al enkele mindere elementen zag die aangepakt moesten worden om de lijn door te trekken in de 2de helft) zijn invulling een klein beetje aanpast en direkt ons middenveld overloopt. En Been? Die zit in de dugout en kijkt gezellig naar de voetbal. Idem voor Dury na de 0-5. Twee positiewissels (namen en plaats) en bam: we worden bij de nek gegrepen en "afgemaakt" (ook al halen we daar met ENORM veel geluk nog bijna een punt weg). Ik zeg niet dat ik die twee als trainer zou willen, maar ik zou toch eens graag een trainer hebben die onze minpunten tijdens een match ziet, die aanpakt en zo een match wint.
Er stond vandaag een post op blauwwit met screenshots en al erbij om aan te duiden hoe schitterende onze verdedigende organisatie wel is. Iets dat begin dit seizoen wel klopte (en pijnlijk gezien nu niet, terwijl we met Kara een absolute top CV hebben binnengehaald, maar die mag op de bank starten), maar door de vele lof is Been zijn plaatje weer anders gaan draaien.

* Last but not least. Met (naar mijn persoonlijke mening!!!!) de 2de beste kern in België hebben we 10 matchen op de 24 gewonnen en mogen we nog schrik krijgen voor PO I (gelukkig heeft KVM niet het simpelste programma). En zelfs als je niet akkoord bent hiermee en ons bvb de 3de of 4de beste kern vindt, zijn dat absoluut geen cijfers om over naar huis te schrijven.

Binnen het bestuur komt er meer en meer tegenkanting tegen Been en ook de supporters zijn het beu dat we een trainer hebben die zo te zien niet ziet wat een half stadion keer op keer ziet. Alleen is de pers en de rest van België lang verblind geweest door ons Europees parcours. Maar de ogen beginnen stilaan open te gaan.

Jenthe
28 januari 2013, 20:37
I beg to differ. Als er een vrije trap gezet wordt, en die belandt op de lat en zo opnieuw in de voeten van diegene die de vrije trap heeft gezet, dan mag ie gewoon verder spelen ;)

Ben je daar zeker van? In principe is dat hetzelfde als de bal een tikje geven en er mee beginnen lopen.

Kenneke10
28 januari 2013, 20:38
Met die afrikanen weet je natuurlijk nooit wanneer die hier weer zijn na de afrika cup, ik weet niet of er een begeleider mee is van rsca?

CobraX
28 januari 2013, 20:39
Met die afrikanen weet je natuurlijk nooit wanneer die hier weer zijn na de afrika cup, ik weet niet of er een begeleider mee is van rsca?

Ze hebben inderdaad een begeleider naar ginds gestuurd.

Pols
28 januari 2013, 20:40

Ja. Speciaal om te voorkomen dat ie, net als Hassan, nog wat congé neemt.

En ik zie De Sutter wel starten zondag. Die Africa Cup is echt een aanslag voor het lichaam van spelers, die komen altijd morsdood terug na enkele weken daar. Ik zou het geen ramp vinden om met Sutterke te starten en Mbokani te laten invallen.

Kenneke10
28 januari 2013, 20:43

NemesisBE
28 januari 2013, 21:16
Winnen we zondag van Genk Sterrenspies?

Rikie
28 januari 2013, 21:22

Zowel bij de directe als bij de indirecte vrije schop moet de bal stilliggen op het
ogenblik dat de schop genomen wordt en de nemer mag de bal niet opnieuw raken
alvorens hij werd geraakt door een andere speler.

Een doelpaal is een 'dood voorwerp' en geen andere speler.

Maxwell
28 januari 2013, 21:49
Dieu gaat zondag scoren tegen Standard :)

Zou die niet wat rust krijgen ? Tenzij hij natuurlijk persée zelf wil spelen.

NemesisBE
28 januari 2013, 22:03
Probleem bij Club was imo de driehoek op't middenveld. Met Zimling en Blondel was dat eentje met de punt naar voren. Nu met Gudhjonsen en Vazquez, was dat met de punt naar achteren. En Adu heeft duidelijk niet de ideeën om op te bouwen van achter uit.

Maxwell
28 januari 2013, 22:08
Geef het nog wat tijd.

caoimhin
28 januari 2013, 23:05
Een doelpaal is een 'dood voorwerp' en geen andere speler.

Bron? Want heb al enkele keren meegemaakt dat er gewoon verder gespeeld werd. Kan ook aan de onkunde van de ref liggen, was in provinciale.

Rikie
28 januari 2013, 23:14
Bron? Want heb al enkele keren meegemaakt dat er gewoon verder gespeeld werd. Kan ook aan de onkunde van de ref liggen, was in provinciale.

http://www.belgianfootball.be/sites/default/files/docs/pdf/reglement/nl/lois_du_jeu_nl.pdf
pagina 38

Kenneke10
28 januari 2013, 23:18
Ja. Speciaal om te voorkomen dat ie, net als Hassan, nog wat congé neemt.

En ik zie De Sutter wel starten zondag. Die Africa Cup is echt een aanslag voor het lichaam van spelers, die komen altijd morsdood terug na enkele weken daar. Ik zou het geen ramp vinden om met Sutterke te starten en Mbokani te laten invallen.

Heel slimme zet van anderlecht, voor t zelfde geld komt hij hier maar volgende week toe :) zal wel spelen tegen standard.

Tricki
29 januari 2013, 01:26
Dit kan enkel van iemand komen die ons niet effectief bezig ziet... En bekijk dit niet als verwijt.
Nee nee, Been was vorig jaar al (terecht) bijna buiten en diens vel werd toen gered door Kevin De Bruyne en Christian Benteke. Aanvanklijk leek hij dit seizoen eindelijk zijn lesje geleerd te hebben, maar het is al een paar maandjes weer terug naar af...

Het is een feit dat we al maanden met bepaalde structurele problemen kampen, die door uw trainer aangepakt moeten worden.
De redenering zet ik in spoiler tags om hier geen extreme wall of text te krijgen.

* Hij houdt koppig vast aan namen, ook al verbetert er niets. Hoe lang is Van Hout mogen blijven prullen? Hoe lang staat Gorius nu al te zwemmen? Hoe lang blijft die vasthouden aan spitsen De Ceulaer en Monrose op de linkerflank? En daar tegenover staat dat hij op de LB (onze zwakste positie tot Tshimanga er nu eindelijk doorkomt) week om week zat te wisselen.

* Hij weigert zijn systeem aan te passen aan onze tekortkomingen en mogelijkheden. We worden keer op keer gepakt op ons middenveld, terwijl we in de twee matchen met een versterkt middenveld ENORM sterk waren. Zodoende komt een Gorius beter uit de verf bvb.

* Hij geeft een aantal spelers consequent geen kans, waaronder onze jongeren. En dat voor een club die het voortouw zou moeten nemen qua jongeren. Tegen Zulte met een 0-5 voorsprong startte hij GEEN ENKELE JONGERE. Tegen Bergen met een voorsprong van 4 goals wacht hij nog tot iets voor het einde om jongeren in te brengen. En hij stelt liever een Benji op halve kracht op op links dan een Croux of Limbombe.
En nee, het is geen excuus dat die geen niveau De Bruyne zijn. Bruno is dat ook niet, maar kansen krijgen heeft die ook geen slecht gedaan, lijkt me.

* Hij blijft week na week klagen over hoe we wel leuk bezig waren, maar toch niet volwassen zijn en dezelfde fouten maken. Awel, wie zijn taak is dat om dat eruit te krijgen? Als ik hoor van Siebe Schrijvers op TVL dat we nog eens geen tactische trainingen houden?
Ik ben dan toch jaloers als ik zie dat Harm Van Veldhoven tijdens de rust (na een eerste helft waarin we beter waren dan KVM, maar je toch al enkele mindere elementen zag die aangepakt moesten worden om de lijn door te trekken in de 2de helft) zijn invulling een klein beetje aanpast en direkt ons middenveld overloopt. En Been? Die zit in de dugout en kijkt gezellig naar de voetbal. Idem voor Dury na de 0-5. Twee positiewissels (namen en plaats) en bam: we worden bij de nek gegrepen en "afgemaakt" (ook al halen we daar met ENORM veel geluk nog bijna een punt weg). Ik zeg niet dat ik die twee als trainer zou willen, maar ik zou toch eens graag een trainer hebben die onze minpunten tijdens een match ziet, die aanpakt en zo een match wint.
Er stond vandaag een post op blauwwit met screenshots en al erbij om aan te duiden hoe schitterende onze verdedigende organisatie wel is. Iets dat begin dit seizoen wel klopte (en pijnlijk gezien nu niet, terwijl we met Kara een absolute top CV hebben binnengehaald, maar die mag op de bank starten), maar door de vele lof is Been zijn plaatje weer anders gaan draaien.

* Last but not least. Met (naar mijn persoonlijke mening!!!!) de 2de beste kern in België hebben we 10 matchen op de 24 gewonnen en mogen we nog schrik krijgen voor PO I (gelukkig heeft KVM niet het simpelste programma). En zelfs als je niet akkoord bent hiermee en ons bvb de 3de of 4de beste kern vindt, zijn dat absoluut geen cijfers om over naar huis te schrijven.

Binnen het bestuur komt er meer en meer tegenkanting tegen Been en ook de supporters zijn het beu dat we een trainer hebben die zo te zien niet ziet wat een half stadion keer op keer ziet. Alleen is de pers en de rest van België lang verblind geweest door ons Europees parcours. Maar de ogen beginnen stilaan open te gaan.

Tijd om een spelersstemming te organiseren

Maxwell
29 januari 2013, 10:30
Seizoen gedaan voor Lokeren-revelatie Patosi - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130128_00449193)

Bij Lokeren zal smaakmaker Ayanda Patosi niet meer in actie komen dit seizoen. De 20-jarige Zuid-Afrikaan wordt vandaag door dokter De Clercq in Antwerpen aan de rechterknie geopereerd. De voorste kruisband is deels ingescheurd en er zal een reconstructie plaatsvinden. Het herstel zal vier tot zes maanden in beslag nemen.

Het zit Patosi echt niet mee. De Afrikaanse spits, die al goed was voor zeven goals, leek goed op weg om een van de seizoensrevelaties te worden. Maar in de voorlaatste match voor de winterstop, tegen KV Kortrijk, liep hij door een tackle van Brecht Dejaegere een enkelblessure op. Daardoor miste hij al de Afrika Cup, die op dit moment gespeeld wordt in zijn thuisland. Patosi ging nog op stage met het nationaal elftal, maar de blessure heelde niet genoeg en hij werd niet opgenomen in de finale selectie voor het tornooi. Of de knieblessure gerelateerd is aan het enkelletsel, is niet duidelijk. Voor Patosi is het de eerste keer ooit dat hij onder het mes gaat.

Toch ook een beetje goed nieuws voor Lokeren. Taravel (knie) mag binnenkort de looptraining hervatten. De Waaslanders hopen de Franse centrale verdediger speelklaar te krijgen voor de play-offs.

Bummer

Clouds&Cereals
29 januari 2013, 10:44
Niet dat ik Been buiten wil maar ik krijg het wel op mijn heupen dat ik steeds minder jongeren zie spelen... Moesten we nu Anderlecht op de hielen zitten dan is het begrijpelijk dat er geen risico wordt genomen. Europees verbloemd alles: MAAR sporting stelt echt niks voor, Basel is niet het Basel v/d CL en Videoton is ook gene vette. Met deze kern moet er echt wel minimum een top 3 plaats inzitten.

LaBuenaVida
29 januari 2013, 11:29
Probleem bij Club was imo de driehoek op't middenveld. Met Zimling en Blondel was dat eentje met de punt naar voren. Nu met Gudhjonsen en Vazquez, was dat met de punt naar achteren. En Adu heeft duidelijk niet de ideeën om op te bouwen van achter uit.

Idd, Adu heeft wel iets, maar werd gewoon voor de leeuwen gegooid.
Die zal nog groeien! Hetzelfde met Gudjohnson en De Bock.

En in het stadion stond er een gastje (+-17 jaar) die de hele tijd zat te neuten over Gudjohnson.
Hij zei telkens zijn naam verkeerd, zei dat hij er de niets van kon, dat hij amateur was enz.
Man, daar krijg ik het van! :p

Logos
29 januari 2013, 13:56
Niet dat ik Been buiten wil maar ik krijg het wel op mijn heupen dat ik steeds minder jongeren zie spelen... Moesten we nu Anderlecht op de hielen zitten dan is het begrijpelijk dat er geen risico wordt genomen. Europees verbloemd alles: MAAR sporting stelt echt niks voor, Basel is niet het Basel v/d CL en Videoton is ook gene vette. Met deze kern moet er echt wel minimum een top 3 plaats inzitten.

En dan durft Been nog aan Uefa het volgende verklaren:
"Het gebruik van jonge spelers past bij de visie van de club en ik wil deze visie kracht bijzetten door zelf één of twee jeugdspelers wekelijks een kans te geven in de kern"

Weinig van gezien tot nu toe...

sharpshot
29 januari 2013, 13:59
Grappig dat de belgische media Been/het voetbal van Genk dan nog zoveel mogelijk probeert te hypen

Rbn13
29 januari 2013, 14:24
Hypen?
Het spel van Genk was in de eerste 10 competitiewedstrijden prima, aanvallend en aantrekkelijk en nu dus gewoon pak minder.
Ook de media-aandacht is daardoor verslapt, dus ik zie niet in uit welke hoek die hype zou moeten komen.

Ik lees HBVL niet, dus misschien daarin, maar de andere kranten hebben sporadisch eens een artikel, en die gaan dan meer over het analyseren van de huidige defensieve inefficiëntie.

Tuninboy
29 januari 2013, 17:12
Brugse testspeler kraakt Vadis af op Twitter - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/2730/Club-Brugge/article/detail/1570482/2013/01/29/Brugse-testspeler-kraakt-Vadis-af-op-Twitter.dhtml)

snotbel.

starspike
29 januari 2013, 20:24
Grappig dat de belgische media Been/het voetbal van Genk dan nog zoveel mogelijk probeert te hypen

Toen ze het nog hypten, was dat ook gewoon 100% terecht. Probleem is dat we dat sinds november maar weinig zien (tegen Bergen en Anderlecht bvb wel nog)... En dat heeft de media ook niet genegeerd. Maar Been is echt te lang de hand boven het hoofd gehouden... Idem voor Gorius btw :)

Mastamane
30 januari 2013, 09:02
Brugse testspeler kraakt Vadis af op Twitter - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/2730/Club-Brugge/article/detail/1570482/2013/01/29/Brugse-testspeler-kraakt-Vadis-af-op-Twitter.dhtml)

snotbel.

Nu weet Vadis ook hoe het voelt. :p

Vedeco
30 januari 2013, 10:52
"Haha, lachen we, Biglia afgetroefd door een Junior" - Opinie - De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opinie/article/detail/1570905/2013/01/30/Haha-lachen-we-Biglia-afgetroefd-door-een-Junior.dhtml#.UQjsVKtb2HU.twitter)

caoimhin
30 januari 2013, 11:16
Waarom herhaalt die zichzelf op het einde? Alzheimer? :D

Maxwell
30 januari 2013, 11:22
Verdwijnen de Play-Offs in de toekomst ?

De Raad van Bestuur van de Pro League heeft het auditbedrijf Ernst&Young gevraagd om het Play-Off- systeem te beoordelen. Er gaan stemmen op dat het systeem vanaf het seizoen 2013/14 afgeschaft zal worden.

België is een van de weinige landen waarbij de kampioen niet altijd degene is die na het reguliere seizoen de eerste plaats in het kampioenschap bezet. Bij ons bestaat er een Play-Off-systeem waar de top zes onderling uitvecht wie kampioen speelt.

De Pro League heeft het auditbureau Ernst&Young aangewezen om te onderzoeken of dat systeem aan de verwachtingen voldoet. De eersteklassers werden er dinsdag van op de hoogte gebracht. Het bedrijf zal beslissen over het voortbestaan van de Play-Offs.
De eerste stemmen die weerklinken doen vermoeden dat het systeem vanaf het seizoen 2013/14 opgedoekt zal worden. Waarschijnlijk zal men dan teruggrijpen naar het klassieke Europese systeem, waarbij de leider van het klassement automatisch kampioen wordt.

Vedeco
30 januari 2013, 12:09
En hopelijk ook een nieuwe Beker van België.

kwistenbiebel
30 januari 2013, 13:38
Hoe gaan ze dat dan doen? Ik neem aan dat 30 speeldagen toch te kort is voor een seizoen... Doe dan maar een BeNeCup !

caoimhin
30 januari 2013, 14:07
4 wedstrijden minder dan vroeger lijkt me ook niet zo erg.

Pols
30 januari 2013, 14:16
4 wedstrijden minder dan vroeger lijkt me ook niet zo erg.

Is wel weinig hoor, dan zou de competitie nu al bijna gedaan zijn. Dan is praktisch elke mindere periode van een ploeg dodelijk.

Nuja, als de PO's maar weggaan ben ik een tevreden man. Of toch de halvering van de punten.

LaBuenaVida
30 januari 2013, 14:17
Ondertussen is die tester al mogen vertrekken door zijn tweets.
Logisch ;)

JeremyObin
Même si j'en se pr rien je tien a m'excuser au #fcbruges pour les problèmes qu'ils ont eu. Jamais j'ai voulu faire le buzz.

JeremyObin
Le tweet concernant les fans de #fcbruges Bruges été un compliment! Je comparer l'ambiance belge a la metant en avan par rapport a la France

JeremyObin
Ne changer rien supporters brugeois vous êtes au top ! #fcbruges

JeremyObin
Retour a valenciennes.. decu mais pas abattu.

JeremyObin
Pour infos a mes amis et autres proches mon retour est du a un problème avec la presse qui a mal interpréter un de mes tweets

Dillyracer
30 januari 2013, 14:57
Spijtig, hij had blijkbaar wel voetbalverstand. :unsure:

caoimhin
30 januari 2013, 14:57
Is wel weinig hoor, dan zou de competitie nu al bijna gedaan zijn. Dan is praktisch elke mindere periode van een ploeg dodelijk.

Nuja, als de PO's maar weggaan ben ik een tevreden man. Of toch de halvering van de punten.

Allé, wat maken die 4 wedstrijden nu uit vergeleken met vroeger? Het kan hoogstens een maand vroeger gedaan zijn vergeleken met toen.

Tuninboy
30 januari 2013, 15:07
Allé, wat maken die 4 wedstrijden nu uit vergeleken met vroeger? Het kan hoogstens een maand vroeger gedaan zijn vergeleken met toen.

Dan is het seizoen te kort imo.

Kenneke10
30 januari 2013, 15:19
En hopelijk ook een nieuwe Beker van België.

Dikke 2.

Als bekijkt hoe ernstig men in engeland de FA cup neemt....

Hier in belgie geeft niemand iets om de cup, geen of weinig toeschouwers ..etc

Baats
30 januari 2013, 15:31
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/793823_583597638320363_2073547309_o.jpg

Zeker het vermelden waard.

Vedeco
30 januari 2013, 15:36
Inderdaad, De Witte en Louwagie zorgden er voor dat er geen twee Gentse clubs in 4e nationale spelen.

Pols
30 januari 2013, 15:39
Als bekijkt hoe ernstig men in engeland de FA cup neemt....

Brentford2-2Chelsea
Leeds2-1Spurs
Oldham3-2Liverpool

Superserieus duidelijk. Wat een zever is dit nu weer.

Kenneke10
30 januari 2013, 17:31
Das juist die uitslagen, dit komt ook meer door de motivatie van de kleiner teams .

Trouwens liverpool speelde niet slecht maar was heel onmondig voor doel, en leeds heeft gewoon een goede ploeg.

bardok--
30 januari 2013, 17:51
Het zal 99% van de mensen hier niet interesseren :p
Soufiane Bidaoui terug bij de groep | Lierse SK (http://www.lierse.com/nl/news/soufiane-bidaoui-terug-bij-de-groep)

Nu speelt die wel een minder/slecht seizoen maar die kan echt nog wel iets betekenen voor ons.

Vedeco
30 januari 2013, 17:57
Passie en traditie klonken nog nooit zo hol. :p

bardok--
30 januari 2013, 17:59
Passie en traditie klonken nog nooit zo hol. :p

Echt hé :D
Schiet geen bal meer van over...

BleKKie
30 januari 2013, 19:36

Nu zit alles wel serieus samen gepropt hé met die kalender, spelen op 2e kerstdag en al van die zever. Ze moeten dan niet meer beginnen eind Juli en de winterstop kunnen ze ook iets langer maken, en zoals vroeger de winterstop halverwege de competitie steken.
En wat die mindere periode betreft ... dat is eigenlijk maar normaal, constante (niet constant verliezen obv. :D) is de enige weg naar de titel

TazzDeMazz
30 januari 2013, 19:52
Standard-nieuwkomer Cristea: "Ik droom van Anderlecht" - VoetbalNieuws.be (http://www.voetbalnieuws.be/news/51831/Standard-nieuwkomer_Cristea:_Ik_droom_van_Anderlecht)

Gewoon efkes posten vanwege de titel. ^^ Erg subtiel van de schrijver.
In welke mate zijn dat eigenlijk direkte versterkingen vooe standard? Die namen die je hoort zij nu echt namen die een belletje doen rinkelen als grote namen of talenten.

Cinnead
31 januari 2013, 15:50
sporza: "Wie begaan is met ons product, moet zomervoetbal overwegen" (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/130131_zomervoetbal)

Waarom werd dit niet al eerder voorgebracht ? Wat zijn de negatieven aan zomervoetbal ?

jackie
31 januari 2013, 17:29
sporza: "Wie begaan is met ons product, moet zomervoetbal overwegen" (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/130131_zomervoetbal)

Waarom werd dit niet al eerder voorgebracht ? Wat zijn de negatieven aan zomervoetbal ?

Zal nooit gebeuren door WK/EK.

Misterblort
31 januari 2013, 17:47

En ik ga liever op congé in de zomer :unsure:

BleKKie
31 januari 2013, 17:51
Gewoon zoals het vroeger was qua timing, in al onze buurlanden gaat dat allemaal dus voor het weer moeten ze het niet veranderen, dan moeten ze ook weer niet speciaal gaan doen om speciaal te doen hé :sop:

1CEZ
31 januari 2013, 17:59
idd ik denk dat ze in de UK qua regen en sneeuw wel wat meer gewoon zijn dan wij. Ik begrijp dit niet, als ze weten dat het 2 dagen aan een stuk gaat regenen waarom voorzien ze geen zeilen voor over het plein ? investeer liever 1x in zo een systeem ipv elk seizoen westrijden te moeten aflasten.

pina
1 februari 2013, 02:22
het buitenland heeft geen Frank Deboosere die er om de haverklap naast zit

Maxwell
1 februari 2013, 09:33
Mbokani mist wellicht topper tegen Standard

Mbokani mist wellicht topper tegen Standard
Congo werd maandag al uitgeschakeld op de Africa Cup, maar Gouden Schoen Dieumerci Mbokani is nog altijd niet terug in België. De spits zou pas morgenochtend landen en dat is te laat om de topper tegen Standard te halen.

Mbokani zou pas vandaag in Zuid-Afrika op het vliegtuig stappen en pas morgen, na twee tussenlandingen, in ons land arriveren. Dat is te laat om de laatste training (14.30 uur) voor de topper tegen Standard af te werken en dus lijkt het voor Mbokani ook onmogelijk om zondag aan te treden tegen zijn Luikse ex-ploeg. Na de lange en vermoeiende reis zou het ook te riskant zijn om blessures op te lopen. In het allerbeste geval kan hij zondag als joker worden gebruikt.

Chancel Mbemba, zijn ploegmaat bij Anderlecht en Congo, was gisteren wel alweer terug in Brussel. Normaal kon Mbokani diezelfde vlucht nemen, maar volgens zijn entourage was er een probleem met de bagage. "Nadat de Congolese nationale ploeg eerst twee wedstrijden in Port Elizabeth had gespeeld, was de laatste groepsmatch tegen Mali in Durban", legt zijn manager Fabio Baglio uit. "Na de uitschakeling moest Dieumerci eerst nog zaken gaan ophalen in Port Elizabeth voor hij kon terugreizen."

Ondanks dat alles had Mbokani volgens Het Nieuwsblad wel vroeger terug in Brussel kunnen zijn. Een sanctie vanwege Anderlecht is daarom niet uit te sluiten.

Geen Mbokani en Standard heeft z'n vorm te pakken. Kijken hoe het uitdraait met de nieuwe spelers bij beide ploegen.

caoimhin
1 februari 2013, 09:51
Die gaat daar gewoon staan, zijn outfit reeds aan gaat ie in zijn Ferrari aankomen. Gouden Schoen in ontvangst nemen en knallen.

Alternatieve versie:

D gt dr gwn stn, zn tft rds n gt n zn Frrr nkmn. Gdn Schn n ntvngst nmn n knlln.

ToasT
1 februari 2013, 11:24
En ik ga liever op congé in de zomer :unsure:
En der zijn mensen die liever niet in die koude willen zitten. Geef dan je abo door é, als je 2 weken op congé gaat, mis je normaal maar 1 thuismatch. Erg é.

*edit* klinkt wat agressief dan 't eigenlijk bedoeld is :)

Nic!
1 februari 2013, 11:43
En der zijn mensen die liever niet in die koude willen zitten. Geef dan je abo door é, als je 2 weken op congé gaat, mis je normaal maar 1 thuismatch. Erg é.

Of geef u abo door als je het te koud vind?

De sfeer als het donker is ook veel beter dan als het nog licht is buiten.

Misterblort
1 februari 2013, 11:44

Heh, ja zo bedoelde ik het niet. Ik had het over mijzelf als voetballer xD Speel wel niet in eerste klasse maar alles eronder volgt die kalender wel ongeveer. Dus moest da voor hun veranderen, voor mij ook. En ik ga liever in de zomer op vakantie :D

fcberke
1 februari 2013, 12:17
Of geef u abo door als je het te koud vind?

De sfeer als het donker is ook veel beter dan als het nog licht is buiten.

ksta toch liever in het zonneke! en elke topmatch is tegenwoordig om 14.30 dus voor de extra sfeer omdat het donker is moeten we het ook niet doen!

J.Brown
1 februari 2013, 13:36
Na Biglia vinden ze Mbokani nu ook niet terug?

Booster
1 februari 2013, 16:08
veld van kortrijk.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/310005_489288877783536_83538726_n.png

Da moet stinken als ze da zeil wegdoen.

Zal wel uitgesteld worden, zeker? Of kunnen we de match beslissen door een kartingwedstrijd? :p

Sportinggboy
1 februari 2013, 17:36
Na Biglia vinden ze Mbokani nu ook niet terug?

Mbokani komt morgen aan in Brussel.

Anthony Vandeborre traint vanaf morgen al mee met de A-kern. Zou veel verder staan dan dat men dacht

-Steve-
1 februari 2013, 17:47
Anthony Vandeborre traint vanaf morgen al mee met de A-kern. Zou veel verder staan dan dat men dacht

Zo snel had ik hem niet in de kern verwacht. :o

J.Brown
1 februari 2013, 18:04
Rednic : "On ira à Bruxelles pour gagner" - RTBF Football (http://www.rtbf.be/sport/football/belgique/jupilerproleague/detail_rednic-on-va-aller-a-bruxelles-pour-gagner?id=7919510)
Dat is de juiste ingesteldheid. Rednic is de beste transfer die we konden dit seizoen. Cristea zit in de kern voor zondag, benieuwd of hij gaat starten.

Dieu zal niet spelen vermoed ik? Hij heeft alle voorbereidingen gemist op de match.

Sportinggboy
1 februari 2013, 19:24
Rednic : "On ira à Bruxelles pour gagner" - RTBF Football (http://www.rtbf.be/sport/football/belgique/jupilerproleague/detail_rednic-on-va-aller-a-bruxelles-pour-gagner?id=7919510)
Dat is de juiste ingesteldheid. Rednic is de beste transfer die we konden dit seizoen. Cristea zit in de kern voor zondag, benieuwd of hij gaat starten.

Dieu zal niet spelen vermoed ik? Hij heeft alle voorbereidingen gemist op de match.

Zal normaal zeker op de bank zitten. Voorbereiding en laatste training van de match begint pas om 16h morgen :)

|nfected
1 februari 2013, 21:19
veld van kortrijk.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/310005_489288877783536_83538726_n.png

Da moet stinken als ze da zeil wegdoen.

Zal wel uitgesteld worden, zeker? Of kunnen we de match beslissen door een kartingwedstrijd? :p

Mjah der zijn hier gewoon stukken in west Vlaanderen die uren onder water hebben gestaan. Zoals ons veld. Dat los je niet zomaar op. Zeker niet als het blijft regenen :(

Sportinggboy
1 februari 2013, 22:04
"Vanden Borre klaarstomen tegen play-offs"
Anthony Vanden Borre zal vanaf morgen meetrainen met de A-kern van Anderlecht. Woensdag sloot hij aan bij de U21, maar het gaat blijkbaar zo goed dat John van den Brom hem al bij de A-kern haalt.

"Ik heb met Mario Been gesproken en die zei me dat hij intrinsiek één van de beste rechtsachters van België is", zo vertelt Van den Brom. "We gaan Anthony goed begeleiden en ik hoop op hem te kunnen rekenen voor de play-offs."

"Hij krijgt wel ook nog een individueel programma, maar dit zal de beste manier zijn om hem zo vlug mogelijk terug op niveau te krijgen."

Pols
1 februari 2013, 23:48
Toch benieuwd naar VDB. Als die topfit is, is dat altijd een verbetering tov. Gillet natuurlijk, ik heb er wel goed oog op. Met die sociale cel en JVDB kan dat niet anders dan vuurwerk geven.
Hoop ik :unsure:

-Steve-
2 februari 2013, 00:01
Den John gaat ervoor zorgen dat wij van Gillet vanaf zijn. :love:

Kenneke10
2 februari 2013, 01:00
Vinden jullie gillet echt zo slecht ? door de jaren heen toch altijd basisspeler en pikt toch regelmatig zen goaltje mee.

-Steve-
2 februari 2013, 01:32
Vinden jullie gillet echt zo slecht ? door de jaren heen toch altijd basisspeler en pikt toch regelmatig zen goaltje mee.

Die zijn kant is zo goed als altijd een boulevard.

Kenneke10
2 februari 2013, 01:49
Zijn aanvallende acties blijven natuurlijk altijd het meest hangen, een rsca supporter zal daar wel een betere kijk op hebben ;)

Tuninboy
2 februari 2013, 01:49
VDB is iedereen aant trollen. :lol:

Mooi voor hem. Hoop echt dat hij er iets van maakt.

@ Steve.

Inderdaad. Zelfs Ollie geeft zoveel ruimte niet. Gillet mag blij zijn dat Kouyate naast hem staat.

VDB - Kouyate - Nuytinck - Safari :love: :unsure:

Jack Wilshere
2 februari 2013, 09:10
Gillet heeft een gpede periode gehad p de RB maar sinds hij op het middenveld terug heeft gestaan en dan naar de RB is verhuisd is hij waardeloos geworden. Hij rukt veel te vaak mee op, iets waar op zich niets mis mee is want ik hou wel van oprukkende backs maar dan moeten ze wel terug spurten om de ruimte te verkleinen en bij een tegenaanval niet terug wandelen / joggen.
ODS is op zich ook niet zoveel beter, is aanvallend gewoon dramatisch (ok hij pikt zijn assistje de laatste tijd wel mee maar verslikt zich ontelbare keren over zijn eigen schijnbewegingen) en verstopt zich gewoon te vaak bij Nuytinck & Kouyaté.

BuZz.LiGhTYeAr
2 februari 2013, 10:46
VDB hatelijke gast, zalige speler

Eigenlijk verdient hij het niet dat er zoveel energie in hem gestoken wordt

Swagger
2 februari 2013, 10:48
Het is altijd goed dat er wat concurrentie is voor een plaats (zeker bij RSCA), zal Gillet ten goede komen.

En ivm Anthony VDB: hij staat precies wel enorm gemotiveerd, talent heeft hij genoeg. Laat ons hopen dat John hem op de rails krijgt, dan kan dit een heel dikke transfer zijn voor weinig geld :)

BuZz.LiGhTYeAr
2 februari 2013, 11:09
hadden ze daar Odoi niet voor?

Radbraker
2 februari 2013, 11:14
Ik hoop dat VDB slaagt, hebben we dan ook een degelijk RB voor onze nationale ploeg.

Weebl
2 februari 2013, 11:18
Ik hoop dat VBG slaagt, hebben we dan ook een degelijk RB voor onze nationale ploeg.

Wat heeft Volderke hier mee te maken?

J.Brown
2 februari 2013, 12:31
Zal normaal zeker op de bank zitten. Voorbereiding en laatste training van de match begint pas om 16h morgen :)

sporza: Mbokani speelt niet mee tegen Standard (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/130202_Mbokani_zondag_niet)

NemesisBE
2 februari 2013, 12:39
Te verwachten he :D

J.Brown
2 februari 2013, 12:47
Inderdaad. Zag je zo aankomen. Goed nieuws voor Standard alleszins.

Sportinggboy
2 februari 2013, 12:48
sporza: Mbokani speelt niet mee tegen Standard (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/130202_Mbokani_zondag_niet)

Geen probleem. Scoren we er gewoon eentje minder. :) Onze kern is sterk genoeg en we spelen thuis. Eerlijk gezegd verwacht ik geen problemen tegen Standard. Die hebben mij dit seizoen toch nog niet weten te bekoren. En ik denk ook niet dat dat morgen gaat gebeuren. Maar het moet uiteraard gespeeld worden :)

Volgens HNB o.m. Vargas, Mbokani, Armenteros, De Zeeuw, Safari, Iakovenko op de bank.

Hannibal
2 februari 2013, 12:49
Ben er morgen eindelijk nog eens bij. Gelukkig spelen ze al om 18.00

J.Brown
2 februari 2013, 12:49
Uw arrogantie siert u

NemesisBE
2 februari 2013, 12:53
De nekken worden hier dagelijks dikker!

on a sidenote:
FIFA onderzoekt geboortedatum Anderlecht-belofte Chancel Mb... - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130201_098?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=voetbal&utm_content=article&utm_campaign=seeding)

Sportinggboy
2 februari 2013, 12:53
Uw arrogantie siert u

Na 11 overwinningen op een rij denk ik wel dat ik mijn ploeg in staat zie om Standard thuis opzij te zetten. Heeft bij mij weinig te maken met arrogantie maar eerder met véél vertrouwen

TheRedDevils
2 februari 2013, 12:54
Geen probleem. Scoren we er gewoon eentje minder. :) Onze kern is sterk genoeg en we spelen thuis. Eerlijk gezegd verwacht ik geen problemen tegen Standard. Die hebben mij dit seizoen toch nog niet weten te bekoren. En ik denk ook niet dat dat morgen gaat gebeuren. Maar het moet uiteraard gespeeld worden :)

Volgens HNB o.m. Vargas, Mbokani, Armenteros, De Zeeuw, Safari, Iakovenko op de bank.

Sterke bank. Anderlecht heeft toch duidelijk de breedste en sterkste kern van België. Zou maar vreemd zijn mochten ze geen kampioen spelen. Ik denk wel dat Standard het hen moeilijk kan maken, Anderlecht laat altijd veel ruimte maar de meeste ploegen in de JPL zijn te zwak om dat uit te buiten.

Sportinggboy
2 februari 2013, 13:01
Sterke bank. Anderlecht heeft toch duidelijk de breedste en sterkste kern van België. Zou maar vreemd zijn mochten ze geen kampioen spelen. Ik denk wel dat Standard het hen moeilijk kan maken, Anderlecht laat altijd veel ruimte maar de meeste ploegen in de JPL zijn te zwak om dat uit te buiten.

Ja dat klopt wel maar tot nog toe heb ik enkel Genk dat zien uitbuiten ( ondanks dat het hen geen punten gaf tegen ons ). De 2de helft in Genk is de enige plek waar we echt zijn weggespeeld in België. Thuis hebben we tegen Genk 2-2 gespeeld en de rest alles gewonnen. Toch vrij indrukwekkende cijfers. Daarom ook dat ik zeg dat ik morgen weinig problemen verwacht. Al kan dat uiteraard altijd anders aflopen maar thuis tegen de toppers hebben we nog niet teleur gesteld.

NemesisBE
2 februari 2013, 13:25
Na 11 overwinningen op een rij denk ik wel dat ik mijn ploeg in staat zie om Standard thuis opzij te zetten. Heeft bij mij weinig te maken met arrogantie maar eerder met véél vertrouwen

De Grieken hadden daar een goed woord voor: ὕβρις

Pols
2 februari 2013, 13:29
Ik vermoed nu wel niet dat we Standard helemaal belachelijk gaan maken zoals we al bij andere subtoppers gedaan hebben, maar Anderlecht is wel favoriet. Benieuwd naar morgen, al zal het zeker niet eenvoudig worden.

Sportinggboy
2 februari 2013, 13:33
Ik vermoed nu wel niet dat we Standard helemaal belachelijk gaan maken zoals we al bij andere subtoppers gedaan hebben, maar Anderlecht is wel favoriet. Benieuwd naar morgen, al zal het zeker niet eenvoudig worden.

Met weinig problemen verwacht ik iets in de aard van een 2-0. Helemaal belachelijk maken zal er niet gebeuren. Maar ik heb vertrouwen in John. Hopelijk een 12de overwinning op een rij. Dan komen we op 1 overwinning van het clubrecord :)

waffel
2 februari 2013, 14:07
Interview van Herman in hln maakt me depressief :( Volgend jaar wordt weer vanaf nul beginnen, zoals altijd. Belgische titel is al goed en wel, maar Europees eens écht schitteren kan er gewoon nooit inzitten voor ons Belgjes.

JTR90
2 februari 2013, 14:13

Met een goede dag zie ik jullie dat wel doen hoor.

Pols
2 februari 2013, 14:28
Met weinig problemen verwacht ik iets in de aard van een 2-0. Helemaal belachelijk maken zal er niet gebeuren. Maar ik heb vertrouwen in John. Hopelijk een 12de overwinning op een rij. Dan komen we op 1 overwinning van het clubrecord :)Ik vind het niveau over het algemeen gewoon al een pakje minder. Tegen Genk, op Lokeren,... We winnen wel, maar het was niet altijd met sprankelend voetbal. Maar een topper in de competitie kan dat altijd veranderen natuurlijk.

Kenneke10
2 februari 2013, 15:18
Interview van Herman in hln maakt me depressief :( Volgend jaar wordt weer vanaf nul beginnen, zoals altijd. Belgische titel is al goed en wel, maar Europees eens écht schitteren kan er gewoon nooit inzitten voor ons Belgjes.

Je geeft me hoop waffel, Club kampioen volgend jaar :)

Cpt. Kablammo
2 februari 2013, 15:18

Dit seizoen was een beetje de gemiste kans voor Anderlecht, alles zat mee om de groepsfase te overleven en als je ziet wat er nog is bijgekomen heb je een stuntploegje klaarstaan gewoon. Stel u even een ploeg voor met Mbokani, De Zeeuw, Biglia, VDB, Praet, Nuytinck, Kouyate, Safari en Proto. Allemaal minstens degelijke spelers die hun mannetje kunnen staan. Enorm spijtig imo.

Volgend seizoen zal ook wel meevallen, de CL vetpot laat nog één sterkmakende transfer toe. Een onmiddelijk inzetbare spits ofzo kan wonderen doen soms. En een vervanger voor Jova, das ook belangrijk.

BleKKie
2 februari 2013, 15:26

Zoals elk ander jaar ... volgend jaar zal het wel beter zijn :sop:

BleKKie
2 februari 2013, 15:26

Zoals elk ander jaar ... volgend jaar zal het wel beter zijn :sop:

waffel
2 februari 2013, 15:28
Ja idd. Maar als ge zo ziet hoe transfers tegenwoordig in elkaar zitten (makelaars, banken, contracten etc), ge zou voor minder depressief komen als ge in HVH (of gelijk welke manager van een 'kleine' ploeg) zijn schoenen zit.

caoimhin
2 februari 2013, 15:32

Was wel te verwachten hé. Mbokani, Biglia, Kouyaté, .. zullen allemaal weg gaan.

Wat me echt depressief maakt is dat hij Deschacht ook als nr.1 op de LB ziet :cry:

Cpt. Kablammo
2 februari 2013, 15:33
Waffel, ik heb Antwerp al eens naar de CL kunnen leiden in 2018, als ge wilt zal ik Anderlecht ook even komen hervormen!

Squadra
2 februari 2013, 15:50
Cmon Standard! In onze huidige vorm moeten we het Anderlecht moeilijk kunnen maken, zeker met de aanvallende versterkingen.

Rikie
2 februari 2013, 16:07
Ik zie ons morgen eerlijk gezegd niet winnen. Als er 1 ploeg is die het ons moeilijk kan maken, dan zal het Standard wel zijn.
Anderzijds nog 4 matchen winnen en we hebben het Belgisch record geëvenaard dacht ik? (15 matchen op rij gewonnen)

"We hebben nu vier of vijf Roemenen op ons dak. Dat is wel genoeg. Ik begin al te vrezen voor mijn auto", lacht aanvoerder Jelle Van Damme in Het Belang van Limburg.
:D

Pols
2 februari 2013, 16:24
Was wel te verwachten hé. Mbokani, Biglia, Kouyaté, .. zullen allemaal weg gaan.

Wat me echt depressief maakt is dat hij Deschacht ook als nr.1 op de LB ziet :cry:

Safari zou, volgens Van Holsbeeck in HLN vandaag, na dit seizoen vertrekken. Staat nog 1 jaar onder contract deze zomer én wilt het WK spelen, die gaat wel vertrekken. Jammer genoeg, want heeft volgens mij toch meer kwaliteiten dan Deschacht.

Kenneke10
2 februari 2013, 16:40
Neen, standard is veel sterker dan Club :unsure:

Maxwell
2 februari 2013, 16:41
Als zelfs Club Standard rammel kan geven. Zou wel afgang zijn voor Anderlecht mochten ze niet winnen hé :evil:

Nee.

Pols
2 februari 2013, 16:42
Als zelfs Club Standard rammel kan geven. Zou wel afgang zijn voor Anderlecht mochten ze niet winnen hé :evil:6-1. Prettig weekend nog.

Scr1fle
2 februari 2013, 16:46
6-1. Prettig weekend nog.

Oei nu zijn we ferm gekwetst. Nu is mijn leven niets meer waard. :(

Nope , not a single fuck was given that day.

Kiiilerke
2 februari 2013, 16:47
Oei nu zijn we ferm gekwetst. Nu is mijn leven niets meer waard. :(

Nope , not a single fuck was given that day.

het was gewoon een reactie op de dwaze commentaar van bartje

Kenneke10
2 februari 2013, 16:49
Heel pijnlijk

Dillyracer
2 februari 2013, 16:49

Eens een stabiel jaar draaien en afsluiten met een tweede plaats zou al mooi zijn gezien Club de laatste jaren, dan kan er eens gedacht worden aan kampioen spelen.

Scr1fle
2 februari 2013, 16:52
het was gewoon een reactie op de dwaze commentaar van bartje

I know maar zijn post was even dwaas.

Kily_G
2 februari 2013, 16:59
Safari zou, volgens Van Holsbeeck in HLN vandaag, na dit seizoen vertrekken. Staat nog 1 jaar onder contract deze zomer én wilt het WK spelen, die gaat wel vertrekken. Jammer genoeg, want heeft volgens mij toch meer kwaliteiten dan Deschacht.
Dat valt toch niet te begrijpen dat ze Deschacht als de nr 1 zien. De enige reden waarom Safari zal willen vertrekken is omdat hij depressief wordt dat Deschacht wordt voorgetrokken. Safari is echt onze ideale lb.

BleKKie
2 februari 2013, 17:17

Eens een stabiel jaar draaien en afsluiten met een tweede plaats zou al mooi zijn gezien Club de laatste jaren, dan kan er eens gedacht worden aan kampioen spelen.

Idd, eens een jaar met dezelfde trainer zou misschien ook wel eens tijd worden.
Begin het wat beu te worden, precies een duiventil, stabiliteit is de weg naar succes, dat is veel gebleken (op enkele uitzonderingen na natuurlijk), iets wat er "toevallig" niet meer is sinds de laatste titel.

En dat ze eens allemaal hun muil houden over die titel, zowel bestuur, trainer, spelers, supporters, iedereen. Alsof we nu ook maar een heel klein beetje in de positie staan om daar over te beginnen.

Kenneke10
2 februari 2013, 18:03

Vorig jaar waren we ook tweede hoor ...

Thorazer
2 februari 2013, 18:07
Sterk begin van Gent

TazzDeMazz
2 februari 2013, 18:14
Fameuze misser vna Beerschot. Komt Gent goed weg.

Thorazer
2 februari 2013, 18:14
Wat een misser van den Beerschot :/

BleKKie
2 februari 2013, 18:17
Nja, bij een spits met vertrouwen (in een ploeg met vertrouwen) gaat die binnen hé. Dan draait je dat binnen denk ik

TazzDeMazz
2 februari 2013, 18:37
Tis daar precies spel in Gent.

Gavin
2 februari 2013, 18:38
Chance dat het vol mannen loopt op dat veld of Mboyo had er nog eens eentje verkracht.

Dat zoiets ooit international is/nog zal zijn voor België. :puke:

Jack Wilshere
2 februari 2013, 18:39
En toch zijn er altijd die het niet kunnen nalaten op de man te moeten spelen, alles direct doodserieus nemen en moeten beginnen flamen.

Werk het dan ook niet telkens in de hand Bart, je zoekt er gewoon elke keer zelf om en daarna gebaar je van krommen haas.

Kenneke10
2 februari 2013, 18:39
Zelf het spel maken is nog iets anders dan een blok neerzetten.

1CEZ
2 februari 2013, 18:43
er gaat nog rood vallen als het zo verder gaat

Kenneke10
2 februari 2013, 18:44
Knappe goal

fordjah
2 februari 2013, 18:44
Failke van Stijnen weeral.

TazzDeMazz
2 februari 2013, 19:14
Cadeauke voor Gent.

Kenneke10
2 februari 2013, 19:14
Cadeautje, nooit penalty

TazzDeMazz
2 februari 2013, 19:15
Petit pélé met zen 2de. Mss iets voor Anderelcht want deed dat wel heel beheerst.

Rubmifer
2 februari 2013, 19:46
Starvin Marvin met de 2-1.

Thorazer
Amaai stond daar 5 meter buitenspel en niet gezien door de grensrechter :)

Nu 2-1 daar gaat mijn prono :(

Rikie
Ssssssjiiimmmiiii!!

Maxwell
2 februari 2013, 19:56
Ogunjimi ? Da kan nie

fraaanche
2 februari 2013, 20:04
Niet dat Beerschot zoveel beter was of absoluut een punt mocht claimen, maar het zat toch weeral niet mee.

Absolute rotwedstrijd van Losada, als die wat meer deed met zijn balbezit hadden we Gent veel meer pijn kunnen doen. En dien Mboyo, bah, ik heb toch liever geen verkrachters in mijn ploeg.

Dillyracer
2 februari 2013, 20:22
Vorig jaar waren we ook tweede hoor ...

Goed, nu eens heel de post lezen en nadenken.

Jonas89
2 februari 2013, 20:30
We zijn weer de kansen aan het verprutsen...

Kenneke10
2 februari 2013, 20:33
Wat het vorig seizoen gebeurde heeft niks te maken met het volgende, of weet je nu al wat er bij ploeg x of y gaat gebeuren.

Om een vb te stellen het jaar voor dat genk kampioen was, speelde het nog lekker in PO 2...

Jonas89
2 februari 2013, 20:35
1-0 Cercle waren eigenlijk nergens maarja....

Stan_V
2 februari 2013, 20:36
OHL is ook de ene na de andere kans onbegrijpelijk aan het omwringen

waffel
2 februari 2013, 20:43
Cercle Zulte op Belgacom TV, w00t :unsure:

et voila, 1-1!

Jonas89
2 februari 2013, 20:44
Haha, 1-1 lucky goal maar wel verdiend

Jonas89
2 februari 2013, 20:47
Weeral een supersave van Verbiest

waffel
2 februari 2013, 20:48
Had iets hoger mogen schieten wel, niettemin topsave!

Radbraker
2 februari 2013, 21:05
ik heb toch liever geen verkrachters in mijn ploeg.
Politieke frigo's daarentegen ...

Dillyracer
2 februari 2013, 21:09
Wat het vorig seizoen gebeurde heeft niks te maken met het volgende, of weet je nu al wat er bij ploeg x of y gaat gebeuren.

Om een vb te stellen het jaar voor dat genk kampioen was, speelde het nog lekker in PO 2...

Uitzondering op de regel. Als stabiliteit volgens u geen vereiste is om terug bij Anderlecht aan te sluiten, dan discussieer ik er niet verder over.

Jonas89
2 februari 2013, 21:12
Lap penalty Cercle

Edit: Hij Mist!

Fella
2 februari 2013, 21:14
Lap penalty Cercle

Edit: Hij Mist!

Een Anderlechtje!

Jonas89
2 februari 2013, 21:14
Wat een schot van Verboom op de paal, leuke wedstrijd!

Stan_V
2 februari 2013, 21:17
GVD eindelijk!

Kenneke10
2 februari 2013, 21:22
Uitzondering op de regel. Als stabiliteit volgens u geen vereiste is om terug bij Anderlecht aan te sluiten, dan discussieer ik er niet verder over.

Tuurlijk moet Club vooral naast het veld weer stabiel worden, wat wil niet wil zeggen dat ze volgend jaar niet echt zouden mee doen voor de titel.
Maar kom bestuur heeft al aangegeven dat ze verder willen met garrido das toch al een begin, en in de zomer eens gericht aankopen geen vijf spelers maar vb twee met een zekere meerwaarde .

Kenneke10
2 februari 2013, 21:25
:sop::ironic:

Die Mboyo heeft met een hele bende een 14 jarig meiske brutaal verkracht. Zo iemand hoort naast Dutroux voor de rest van zijn leven in 't gevang.

Mss domme vraag maar vanwaar komt die info is eigenlijk het eerste dat ik er van hoor:(

Maxwell
2 februari 2013, 21:29
Mss domme vraag maar vanwaar komt die info is eigenlijk het eerste dat ik er van hoor:(

Mboyo zat in cel voor verkrachting - Gva.be (http://www.gva.be/sport/voetbal/voetbal-binnenland/aid1256935/mboyo-zat-in-cel-voor-verkrachting.aspx)

Jonas89
2 februari 2013, 21:29
Weeral een hoopke kansen aan het verprutsen

LaBuenaVida
2 februari 2013, 21:30
Mboyo zat in cel voor verkrachting - Gva.be (http://www.gva.be/sport/voetbal/voetbal-binnenland/aid1256935/mboyo-zat-in-cel-voor-verkrachting.aspx)

WTF?!
Schandalig...

LaBuenaVida
2 februari 2013, 21:36

Kzie het niet echt gebeuren volgend jaar.
Het zal een leegloop worden denk ik; Donk, Odjidja, Bacca, Vazquez, Refa, Hoefkens, Almeback.

EDIT; Lierse gelijk, verdiend! (ondanks de rode kaart), maar Lierse vecht echt voor elke bal

LaBuenaVida
2 februari 2013, 21:38
En hupla Mokulu ook rood.
10vs10

Jonas89
2 februari 2013, 21:40
Conté moet dit afgemaakt hebben

fraaanche
2 februari 2013, 21:44
Politieke frigo's daarentegen ...

Vind ik een vrij pijnlijke vergelijking voor Stijnen, maar ik denk dat je het niet zo bedoelt :)

Een andere keeper in het Beerschotdoel juich ik trouwens ten zeerste toe, maar niet vanwege zijn forumfratsen.

Jonas89
2 februari 2013, 21:47
YES 1-2

Rubmifer
2 februari 2013, 21:48
Wat een kak goals voor Zulte :lol:

waffel
2 februari 2013, 21:48
Ik vraag me soms echt af waarom die mannen zo goed betaald worden ze. Kunnen die eigenlijk wel shotten? Is dat nog een vereiste om echt goed te kunnen voetballen in 1ste klasse? Zuchtzuchtzucht, na Club Gent opnieuw zo'n snertmatch gezien.
Terechte overwinning voor Zulte wel, twee lucky goals of niet.

Jonas89
2 februari 2013, 21:49
Wat een kak goals voor Zulte :lol:

Zulte Waregem ;)

Maar wel verdiend, oververdiend....

fraaanche
2 februari 2013, 21:49
YES 1-2

Super! Nu Lokeren nog over Lierse gaan.

Thorazer
2 februari 2013, 21:51
Pff scoort Zulte de winning goal in blessure tijd jammer :(

Jonas89
2 februari 2013, 21:52
Spanning tot het einde

Jonas89
2 februari 2013, 21:54
Delaplace terug de man v/d match zonder twijfel, niet zo zeer om de goal maar om zijn loopvermogen en inzet

Stan_V
2 februari 2013, 21:57
EINDELIJK nog 's gewonnen! Had wel veel meer dan 1-0 moeten zijn tegen Charleroi.

Kenneke10
2 februari 2013, 22:15
Toch sterk dat zulte blijft bevestigen .

Rubmifer
2 februari 2013, 22:17
Delaplace terug de man v/d match zonder twijfel, niet zo zeer om de goal maar om zijn loopvermogen en inzet

Inderdaad, en iedereen op bzf maar lachen als er iemand Delaplace naar Club zou willen halen. Een echte werker kunnen we nu echt wel gebruiken. Brugge zou daar toch eens voor mogen informeren vind ik aangezien die einde contract was denk ik.

Kenneke10
2 februari 2013, 22:23

:puke: dat die maar rap verkast naar het buitenland.

-Steve-
2 februari 2013, 22:25
Dat wist ik ook niet van Mboyo. :s Zo iemand verdient helemaal geen tweede kans.

Kiiilerke
2 februari 2013, 22:33
alé dat niemand dat hier wist :/ dat is dan kapitein bij gent en opgeroepen geweest voor de rode duivels

Kenneke10
2 februari 2013, 22:34
Inderdaad steve, mag nog beste speler zijn van je ploeg van zo iemand walg ik .
Verkrachting verdient helemaal geen tweede kans die had gewoon nog in de cel moeten zitten .

Jepjep
2 februari 2013, 22:36
Iedereen verdient een tweede kans.

Rubmifer
2 februari 2013, 22:36
alé dat niemand dat hier wist :/ dat is dan kapitein bij gent en opgeroepen geweest voor de rode duivels

Vind het toch ook wel verrassend dat veel mensen dat hier blijkbaar niet weten. Is nochtans al genoeg uitgesmeerd geweest in de pers.

-Steve-
2 februari 2013, 22:40

Wat een bullshit.

puni
2 februari 2013, 22:44
Zalig matchke. Sfeer was weer super, van de eerste tot de laatste minuut. Charleroi echt nergens, we hadden hier evengoed met een forfaitscore kunnen winnen als de afwerking wat meezat. En wat een vod is Vervecken eigenlijk? Constant voor Chalala fluiten, en een loepzuivere strafschop (speler die gewoon met de hand tegen de bal slaat) niet geven. Als we hierdoor punten hadden verspeeld, was hij gelyncht geworden denk ik.

Kily_G
2 februari 2013, 22:44
Toen hij de eerste x werd opgeroepen voor de RD heeft hij heel het verhaal verteld in de kleedkamer, hij verdient die 2de kans.

Thorazer
2 februari 2013, 23:07

Voor zo'n feiten NEE

Ik wist het ook niet.

Arcturus
2 februari 2013, 23:22

het is wachten tot dutroux kapitein wordt van een belgische eersteklasser.

Kenneke10
2 februari 2013, 23:24

Ik kan veronderstellen dat jij geen kinderen hebt ?

Arcturus
2 februari 2013, 23:26
Toen hij de eerste x werd opgeroepen voor de RD heeft hij heel het verhaal verteld in de kleedkamer, hij verdient die 2de kans.

en iedereen zat daar van "aah ja, azo ja " ofzo?

ze hadden beter die es goed afgerost.

kziet al voor me.
vermaelen en witsel die hem vast houden en kompany die hem wat bewerkt.
en dan wilmots die zijn "knucklering" aan doet.

NemesisBE
2 februari 2013, 23:28
Wtf zitten jullie hier nu weer knettergek te worden bij Mboyo z'n verleden? Niet dat ik zijn daden wil goedpraten, maar wie kent de omstandigheden waarin hij bij die bende verzeild is geraakt? Wees blij dat sommige mensen zich terug op het rechte pad weten te trekken en zich niet de minuut dat ze uit de nor komen, vergrijpen aan een random slachtoffer, zoals heel vaak gebeurt. Dat hij nu bewierookt wordt omdat hij al 10 goals wist te maken voor AA Gent, heeft dan toch ook helemaal niets te zien met wat hij ooit als 17-jarige geflikt heeft?
Of moeten we nu met z'n allen Legear ook helemaal verketteren omdat hij tot tweemaal (driemaal?) toe zat achter z'n stuur gekropen is en ravage heeft aangericht? Of tientallen andere voetballers die buiten het voetbal om de grootste idioten zijn in het nachtleven en daar allerhande fratsen uitsteken?

Echt, wat een gezever moet ge hier weer niet lezen :D

Kenneke10
2 februari 2013, 23:34
Bepaalde daden zijn niet goed te praten en verdienen geen tweede kans of wat dan ook.
Waar trek je dan de grens ? elke moordenaar/pedo etc ook vrij laten en afwachten of hij hem al dan niet herpakt of een nieuw slachtoffer maakt.

Arcturus
2 februari 2013, 23:34
Wtf zitten jullie hier nu weer knettergek te worden bij Mboyo z'n verleden? Niet dat ik zijn daden wil goedpraten, maar wie kent de omstandigheden waarin hij bij die bende verzeild is geraakt? Wees blij dat sommige mensen zich terug op het rechte pad weten te trekken en zich niet de minuut dat ze uit de nor komen, vergrijpen aan een random slachtoffer, zoals heel vaak gebeurt. Dat hij nu bewierookt wordt omdat hij al 10 goals wist te maken voor AA Gent, heeft dan toch ook helemaal niets te zien met wat hij ooit als 17-jarige geflikt heeft?
Of moeten we nu met z'n allen Legear ook helemaal verketteren omdat hij tot tweemaal (driemaal?) toe zat achter z'n stuur gekropen is en ravage heeft aangericht? Of tientallen andere voetballers die buiten het voetbal om de grootste idioten zijn in het nachtleven en daar allerhande fratsen uitsteken?

Echt, wat een gezever moet ge hier weer niet lezen :D

beetje zoals iemand hierboven het zei.
verkrachters zijn uitshot.
dat meisje is brutaal verkracht en mentaal kapot en die pipo loopt hier nu vrolijk miljoenen te verdienen.

de omstandigheden hoe hij in een bende is geraakt is dikke dikke bullshit.

Je bent ALTIJD ZELF verantwoordelijk voor je daden.

en de grootste zever komt uit uw bek ze.

jeetje.
en dan legear ( wat ik ook niet goedkeur ) vergerijken met een verkrachting.

Rubmifer
2 februari 2013, 23:36
het is wachten tot dutroux kapitein wordt van een belgische eersteklasser.

Ale hup, de intelligente comments zijn weer in de uitverkoop precies. Dat mensen het niet eens zijn dat Mboyo geen 2de kans verdient tot daar aan toe, maar ga alstublieft niet de idioot uithangen met zulke vergelijkingen.

puni
2 februari 2013, 23:38
Had Dutroux trouwens al niet eens in de bak gezeten? Die heeft zijn tweede kans met beide handen gegrepen in dat geval. :unsure:

Cpt. Kablammo
2 februari 2013, 23:42
Voor zo'n feiten NEE

Ik wist het ook niet.

Het probleem is dan, weet gij of eender wie hier de feiten? Wat was Mboyo zijn rol? Hoe ging het? De aanloop naar de feiten enzo?

Weer zo typisch: 'wat zegt het HLN? ohja nu weet ik ook alles'-mentaliteit

Die dossiers, zeker ivm jeugbendes zijn een pak complexer dan jullie doen uitschijnen. Een tweede kans is niet het einde van de wereld in alle gevallen.

Arcturus
2 februari 2013, 23:45
Ale hup, de intelligente comments zijn weer in de uitverkoop precies. Dat mensen het niet eens zijn dat Mboyo geen 2de kans verdient tot daar aan toe, maar ga alstublieft niet de idioot uithangen met zulke vergelijkingen.

merk het sarcasme.

Ik lees net in die artikels dat dat meisje 4 dagen opgesloten is en 4 dagen verkracht geweest is.
Het zou al erg genoeg geweest zijn dat het een verkrachting was in een "opwelling" ( als je het zo kan noemen ) + door alcohol. Maar dit is al veel meer.

NemesisBE
2 februari 2013, 23:56
Door het lid zijn van die criminele bende heeft Mboyo deelgenomen aan die groepsverkrachting. Niet daarbovenop. Zulke zaken zijn trouwens schering en inslag bij de zwarte gemeenschap in Brussel. En opnieuw: niet dat ik het goedkeur, maar een beetje meer grijs in deze discussie mag wel.

Arcturus
3 februari 2013, 00:03
Ze was in 2004 vier dagen opgesloten en verkracht.

is zoveel meer dan verkrachting alleen.
beroven van vrijheid, geweld,..

Cpt. Kablammo
3 februari 2013, 00:05
Dat is dan ook een ongenuanceerde mening zonder enige dossierkennis. Uw volgende zet is waarschijnlijk om mij te verwijten dat ik elke crimineel enzovoort een hart onder de riem wil steken en dat ik een linkse liberale rakker ben en dit en dat.

Sorry, neen, ik weet simpelweg dat het dom is om te oordelen zonder te weten hoe het echt zit. En ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat geen enkele van jullie hier het fijne van af weet. En ook met enige zekerheid kan ik zeggen dat minstens 90% van jullie absoluut geen weet heeft van de complexiteit van bepaalde situaties. Misschien heeft Mboyo zelf dat meisje gefolterd en verkracht voor een paar dagen lang en is hij die bende op eigen houtje begonnen en heeft hij nog 20 andere slachtoffers. Jullie vergeten echter dat aan het andere eind van het spectrum ook nog een mogelijke situatie bestaat.

Heeft hij iets fout gedaan? Dat kan met enige zekerheid gezegd worden. Maar wat heeft hij exact gedaan en wat zijn de bijkomende factoren en de historie? Daar weten wij geen fluit van. Niks. Nada. Nul. Noppes.

Lid zijn van een jeugdbende is trouwens in heel veel gevallen ook een resultaat van manipulatie en (sociale) dwang, zeker in zulke buurten. En voor je begint, dat is geen excuus maar dat is een nuance. Ik weet wat heel veel mensen beginnen te brullen als ze zoiets horen, dus ik zeg het maar al op voorhand.

Cpt. Kablammo
3 februari 2013, 00:20
Net wat ik voorspelde. :')

En dat denkt dan vast dat ie zelf alle waarheid in pacht heeft. Door te doen alsof hij de soldaat van rechtvaardigheid en moraliteit is, terwijl ie zonder enige kennis van de situatie of feiten iemand veroordeelt. Ik weet niet of ik moet schaterlachen of moet huilen, met in het achterhoofd dat dit land een volksjury heeft.

Iedereen verdient rechten behalve als ikzelf denk dat ie ne slechterik is, niet? Lekker arbitrair doen, dat zorgt voor meer rechtvaardigheid dan iedereen ten alle tijd gelijk behandelen he? Wat een grap. :')

Kenneke10
3 februari 2013, 00:28
Wat zijn rol ook was , hij is veroordeeld dus helemaal niks zal hij ook niet gedaan hebben.
Over zo een feiten ben ikzelf heel hard, meneer mag zich nu mss wel goed gedragen de mentale schade is bij zo meisjes onherstelbaar.

Dr. Sheldon Cooper
3 februari 2013, 00:32
Grappig hoe sommigen hier denken dat ze de waarheid in pacht hebben maar blijkbaar geen krant openslaan. Dat van Mboyo heeft maanden geleden alle kranten en nieuwssites ingepalmd :') Wat maakt het uit om dat nu weer boven te halen. Bon, ja hij heeft samen met een bende een meisje verkracht en ja hij heeft in de bak gezeten is door een of ander integratieprogramma terug bovengehaald. Deal with it, liever dit dan dat hij gewoon anoniem terug op straat staat he. Dit komt van iemand die 0,0 respect heeft voor Mboyo. Dat ze gewoon es stoppen met die Petit Pele te noemen. Kerel is zelfs geen subtop in België, why the fuck zou iemand die petit Pele noemen.

kwistenbiebel
3 februari 2013, 00:35
Al een geluk beslissen wij niet over straffen en doet een rechtbank dat. Ik ben er van overtuigd dat mensen tot inkeer kunnen komen en hun leven kunnen beteren. En dan hebben ze het recht om een 2de kans te krijgen ALS ze door justitie als voldoende gestraft zijn bestempeld kunnen worden. We mogen mensen niet stigmatiseren op hun fouten als ze ervoor geboet hebben en eruit geleerd hebben.

Arcturus
3 februari 2013, 00:36
onder dwang of niet, je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen daden.
Dat meisje heeft er vier dagen gezeten, dus hij had alle tijd ook om er tegen in te gaan, ook al was het via anonieme tip of weet ik veel wat.

het is nu wel zeker dat cercle degradeert?
en beerschot zal wss de playoffs spelen.

Arcturus
3 februari 2013, 00:41
Al een geluk beslissen wij niet over straffen en doet een rechtbank dat. Ik ben er van overtuigd dat mensen tot inkeer kunnen komen en hun leven kunnen beteren. En dan hebben ze het recht om een 2de kans te krijgen ALS ze door justitie als voldoende gestraft zijn bestempeld kunnen worden. We mogen mensen niet stigmatiseren op hun fouten als ze ervoor geboet hebben en eruit geleerd hebben.

probleem ligt gewoon bij welke fouten.

We mogen mensen niet stigmatiseren op hun fouten

Bij mij komt dat zo lichtzinnig over.

je hebt fouten en fouten.
sommige fouten verdienen in mijn ogen geen tweede kans en dat is moord en verkrachting.

Mensen die diefstal gepleegd hebben of weet ik veel en hun tijd gedaan hebben die mogen een tweede kans krijgen.
maar moordenaars en verkrachters is me een stap te ver.

Gavin
3 februari 2013, 00:47
Verkrachter, bendelid, etc ... maar geen woord over dat het een neger is?

Dit forum stelt teleur!!!

kwistenbiebel
3 februari 2013, 00:48
Dat zijn dan ook 2 zeer zware feiten die (normaliter) zwaar bestraft worden. Maar wij mogen ons er niet over uitspreken omdat wij echt geen enkel zicht hebben op de situatie. Zoals eerder al aangehaald kennen we de factoren niet en vergeten we wel heel snel dat hij toen 17 was. Dit praat uiteraard niets goed (hij is dan ook als volwassenen bestraft) maar dit geeft hem toch wel ergens het recht om tot besef te kunnen komen dat zijn daden gruwelijk fout waren. Bij passionele moorden zijn mensen veel begrijpender omdat de omstandigheden sneller te vatten zijn voor ons en we ons sneller kunnen inleven in de persoon. In dit geval is dat juist het tegenovergestelde: we kunnen het ons absoluut niet voorstellen dat zoiets kan dus moet hij maar de maximumstraf krijgen en kunnen er geen "verzachtende" omstandigheden zijn. Het is niet zwart of wit en daarvoor zijn gespecialiseerde mensen (rechtssysteem) aangewezen om een oordeel te vellen.

Arcturus
3 februari 2013, 00:49

dat was de missende sleutel om het profiel volledig te maken !

Arcturus
3 februari 2013, 00:50
In de meeste gevallen zou ik je gelijk geven, maar niet in het geval van verkrachters en zeker niet van kinderverkrachters. Geen genade, geen tweede kans. Water en brood. Levenslang tot op de dood.

We spreken hier niet over een diefstal of iets dat goedgemaakt kan worden. Verkrachting kan nooit meer ongedaan gemaakt worden. Het slachtoffer heeft wél levenslang gekregen.

Cercle staat virtueel voorlaatste en Beerschot virtueel laatste. Tenminste als Cercle hun inhaalmatchen kan winnen.

juist inhaalmatchen vergeten.
dan hoop ik wel dat cercle niet direct degradeert en op zen minst toch de playoffs kan spelen.

NemesisBE
3 februari 2013, 00:53

Door het lid zijn van die criminele bende heeft Mboyo deelgenomen aan die groepsverkrachting. Niet daarbovenop. Zulke zaken zijn trouwens schering en inslag bij de zwarte gemeenschap in Brussel. En opnieuw: niet dat ik het goedkeur, maar een beetje meer grijs in deze discussie mag wel.

:unsure:

Kenneke10
3 februari 2013, 00:54
Laatste speeldag Beerschot- cercle kunnen het dan mss onder elkaar uitvechten.

Cpt. Kablammo
3 februari 2013, 00:57
Hij is veroordeeld voor verkrachting, dus we kunnen er wel vanuit gaan wat hij gedaan heeft. Of is enkel verkrachting niet genoeg misschien? Is het pas erg als hij 5 slachtoffers had gemaakt en hij de bendeleider was?

Nee, uiteraard niet. Of hij nu de laagste in rang was in z'n bende of de leider maakt niet uit. En één slachtoffer is er één teveel.

Zelfs als had de bendeleider hem 'gemanipuleerd' of 'bevolen' of 'gedwongen' dan nog is hij schuldig. 'Bevel is bevel' zeker. Geen geldig excuus.

Ohlalala, een referentie naar de nazis, dat was ook heel onverwacht!

Ik zie toch nergens enig besef van hoe iemand kan veroordeeld worden voor dezelfde feiten, ondanks een minimale participatie in het 'groepsgebeuren'. Wat weet gij van strafrecht? Geen fluit waarschijnlijk, dus daar stopt het al. Blijkbaar hebt ge ook nergens gelezen dat ik het ook geen excuus vind. Want vertel me even, zeg ik ergens dat hij zijn straf niet verdiende? Ik daag u uit, zoek nu ergens waar ik zeg dat hij zijn straf niet dubbel en dik verdiende. Want vergis u niet, ik voel vast een heel stuk sterker dan gijzelf dat iemand de straf moet krijgen die hij verdient.

Het is toch een echte plaag, telkens in dit soort discussies, waar ge zelf niet veroordeelt omdat ge het fijne niet weet en dus zelf enige vorm van rechtvaardigheid in deze context probeert te vrijwaren, is er toch wel minstens één kneus die dat opvat als: "EJ MEUGE DIE MAKAKKEN DAN ALLES DUUN FWA? MOETTE DIE ALLES VERKRACHTE EN VERMOERDE FWA GAST????"

Zei ik dat dan? Neen. En in welk universum interpreteert men ook een gereservaarde houding als zeggen dat ik 5 verkrachtingen wil zien vooraleer er een veroordeling is? Alstublieft he vriendschap, dat ik even een opmerking maakt dat ge de dingen best in de specifieke context moet begrijpen vooraleer ge een definitief oordeel velt is wel een heel andere zaak. Ik heb al een hele resem aan voorbeelden gezien van mensen die een (al dan niet zware) jeugdzonde begaan maar die daar op zichzelf niet aan zouden begonnen zijn. Mensen die uiteindelijk wel 'hervormd' zijn.

Hier zal ik de feiten nog eens voor uw ogen neerpoten:
- Mboyo heeft een zware veroordeling gekregen.
- Gij weet totaal niet welke rol hij speelde in dat gebeuren, zelfs een veel meer passieve rol in zo'n situatie kan ook zo'n zware straf opleveren en gelijkgesteld worden met voor wat hij is veroordeeld. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe complex dit soort zaken kunnen zijn.
- Hij is na vier jaar kunnen vrijkomen, ongetwijfeld onder de voorwaarden van dat programma (dat dient om alle jongeren die in aanmerking komen een tweede kans te geven tegen bepaalde condities)
- Hij is niet hervallen en de tweede kans die hij heeft gekregen is hij goed aan het benutten.
- Ondanks onwetendheid en het feit dat het Mboyo lijkt te lukken is uw oordeel: dood of levenslang.

Zeer knap, altijd grappig als mensen die een nazireferentie gebruiken zelf een dikke Hitlermentaliteit tentoonstellen.

kwistenbiebel
3 februari 2013, 00:57
*14de ;-)

Arcturus
3 februari 2013, 01:09
inb4 cptkablamma = mboyo :unsure:

Cpt. Kablammo
3 februari 2013, 01:31
In de doodstraf geloof ik niet. Ik zei levenslang, geen belachelijke 4 jaar.

En met een WO2 referentie is niets mis mee. Integendeel, een van de belangrijkste gebeurtenissen van de laatste 200 jaar ofzo. Uiteraard dat daar naar gerefereerd kan worden.
Na WO2 heeft men immers beslist dat gedwongen of bevelen worden geen excuus is om jezelf vrij te praten van misdaden.

De zogenaamde 'wet van Godwin' is trouwens een grap, en niet iets serieus. Dus als er één ding mag ophouden is het steeds weer te onpas aanhalen daarvan.

Er is niets mis mee inderdaad, maar het is typerend aan mensen zoals u. Eerst mijn opmerking volledig uit context rukken, woorden in de mond leggen exact op de manier die ik had voorspeld en hier en daar een naziverwijzingetje, alsof ge zelf zoveel beter bezig zijt. En dat alles zonder ook maar enige deftige logische of objectieve ondersteuning. Pure eigen interpretatie, speculatie en tunnelvisie. En dat staat buiten de wet van Godwin. Gewoon typerend in de 'argumentatie' van het soort mensen waar ik het over heb.

Nu, gij moogt perfect rondlopen met uw mening zoals die is, maar als ge dan bij mij woorden in de mond gaat leggen terwijl he onbegrip en onwetendheid rondstrooit maak ik alles wat ge uitbraakt met de grond gelijk zonder enig probleem. Zo even doen alsof ik wens dat iemand veel zwaarder uit de bocht gaat of alsof ik Mboyo enkel en alleen in een slachtofferrol zou willen duwen, dat tart alle logica. Het feit dat ge zoiets deduceert uit simpele nuances zegt genoeg over u en hoe gij discussieert. Dat is op het randje van schandaligheid, want zoals ik al zei: ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat ik nog veel meer dan u sta op dat iedereen zijn straf verdient en krijgt.

Vergis u niet, rechtvaardigheid is niet gewoon de straffen zien die gij wilt zien op grond van uw feitenloos, snel gevormd, ridicuul meningetje. Om echt iemand tot zulke zaken te veroordelen moet ge écht weten waar het op staat. En nogmaals, ge weet er de ballen van. Als ge iemand levenslang in de gevangenis wilt steken moet ge tot in de details weten wat die heeft gedaan, de context, de aanleiding en alle mogelijke belangrijke elementen in de weegschaal leggen. Uw huidige redenering overstijgt het niveau van de gemiddelde hln-commentaar niet.

Echt van hoe gij woorden in de mond legt is walgelijk, ook maar een beetje insinueren dat iemand zulke feiten excuseert omdat hij nuance aan de dag legt is ronduit achterlijk en bekrompen. Ik meen dat, als gij begrip gelijk stelt met een soort van wil voor straffeloosheid, zijt ge echt dommer dan een verdronken aapje. En dat is niet om te flamen, dat is echt waar. Beseft gij wel hoe enorm beledigend het is om mensen te beschuldigen van die zaken terwijl zij net waken over objectiviteit terwijl gij blind ligt te roepen voor de ergste straffen? Begrijpt gij gewoon de grove fout die ge maakt in dat opzicht?

Ge moogt nog eens compleet naast de kwestie antwoorden of wenen over 'de wet van Godwin'. Lees en begrijp en hopelijk leert ge een beetje bij. Ik ben klaar met u. Bah. Alles wat ik over u kan zeggen.

En mods, er is geen enkele reden om deze post te verwijderen of om naar de peutertuin te sturen. En indien ge dat wel doet, ik verzoek u zo beleefd mogelijk om hem eerst naar de bovenstaande persoon te sturen via PM, want het is ondenkbaar dat iemand zich schuldig maakt aan zulke weerzinwekkende en vreselijk beledigende praktijken zonder een leuk geformuleerd antwoord met pure feiten voor zijn snater te krijgen.