PDA

Volledige versie bekijken : Software Beste manier om bestanden te archiveren?

WarBlade
22 januari 2013, 22:32
Hoi!

Ik heb het dan niet zozeer over de manier op welk medium je het beste bestanden kan bijhouden/archiveren, maar ik heb enkele bestanden die in het verleden altijd zonder problemen uitgepakt konden worden en dewelke nu - na een langere tijd - ineens corrupt bleken te zijn...

Ik heb het over enkele .rar-bestanden (ingepakt met WinRAR) met verschillende inhoud...

Ik kon ze op geen enkele manier nog openen of de inhoud ervan bekijken en heb nu een beetje schrik hoe ik voortaan het beste mijn bestanden kan bijhouden...

Aap
23 januari 2013, 01:41
Ik heb het dan niet zozeer over de manier op welk medium je het beste bestanden kan bijhouden/archiveren, maar ik heb enkele bestanden die in het verleden altijd zonder problemen uitgepakt konden worden en dewelke nu - na een langere tijd - ineens corrupt bleken te zijn...

Misschien gebruikte je bij het maken van rar bestanden een andere versie van winrar. Probeer de oude versie in dat geval.

Misschien is je DVD zelf kapot en daar kun je weinig aandoen. Er zijn tal van programma's die beweren dat ze gegevens kunnen recupereren.

WarBlade
23 januari 2013, 01:53
Dat van die oudere versies is een goede tip, jammer genoeg niet meer toepasbaar in mijn situatie omdat ik nu de bestanden die ik niet meer open kreeg heb verwijderd... :(

Ik had opgeslagen op een externe HHD, misschien die eens op fouten testen?

Exit
23 januari 2013, 03:04
rar is normaal backwaarts compatibel
eerder de bestanden dan corrupt en dus due hdd eens checken
schijfcontrole op doen