PDA

Volledige versie bekijken : Beste 11 ever!

Powernap
21 januari 2013, 17:15
Nadat ik vandaag terug wat oude voetbalfilmjes heb bekeken kwam ik op het idee een topic te maken waarin iedereen zijn favoriete 11 allertijden kan opstellen!

Ik zal alvast beginnen:

Buffon

Dani Alves --- Maldini --- Chiellini --- Bale

De Rossi ------------- Roy Keane

Messi ------- Maradona -------- Iniesta

Ronaldo(oldschool) / Ibrahimovic

Zo zou mijn opstelling er dus uitzien, voor de positie van spits kon ik echt geen keuze maken.

Men bank :

Van der Sar
Totti
Inzaghi
Nesta
Xavi

Weebl
21 januari 2013, 17:18
Goed topic!

Gavin
21 januari 2013, 17:33
Roni geraakt niet meer in de usergroup zeker? :lol:

Wilcao
21 januari 2013, 18:02
leuk topic, al is het moeilijk om echt een 11-tal te maken voor mij. Spelers die er bij mij in zouden staan zijn:

Buffon, Schmeichel,Nesta, Maldini, R. Carlos, R. De Boer, Blind, Iniesta, Xavi, Litmanen, Seedorf, Davids, Overmars, Maradona, Messi, Crespo, Messi, Ronaldo, C. Ronaldo, Kluivert, Cruijff, V. Basten, Rivaldo, Ronaldinho, Zlatan, V. Nistelrooy

En ik ben zeker nog een hoop vergeten

J.Brown
21 januari 2013, 18:06
Jullie zijn Zidane vergeten vrees ik. Voor mij toch 1 van de beste spelers van de laatste jaren.

Kenneke10
21 januari 2013, 18:11
Dit is heel moeilijk gezien het voetbal zoveel veranderd is buiten pakweg 30 jaar geleden.

Zidane is wel een naam die altijd in een elftal zou moeten staan..

Jepjep
21 januari 2013, 18:13
Favoriete 11, iedereen maakt dat dus voor zichzelf uit..

Wilcao
21 januari 2013, 18:19
Zidane inderdaad vergeten.

Edit: en Del Piero, Roberto Baggio en Romario.

Powernap
21 januari 2013, 18:22
leuk topic, al is het moeilijk om echt een 11-tal te maken voor mij. Spelers die er bij mij in zouden staan zijn:

Buffon, Schmeichel,Nesta, Maldini, R. Carlos, R. De Boer, Blind, Iniesta, Xavi, Litmanen, Seedorf, Davids, Overmars, Maradonna, Messi, Crespo, Messi, Ronaldo, C. Ronaldo, Kluivert, Cruijff, V. Basten, Rivaldo, Ronaldinho, Zlatan, V. Nistelrooy

Niet om te bitchen, maar het is Maradona, met 1 N! :) Voor beste voetballer aller tijden wil ik dat toch even zeggen. Haha

Wilcao
21 januari 2013, 18:25
Niet om te bitchen, maar het is Maradona, met 1 N! :) Voor beste voetballer aller tijden wil ik dat toch even zeggen. Haha

Ah oke, ik pas het aan :).

Edit: vergeet nog één van mijn favorieten: Batistuta!

Glor
21 januari 2013, 19:31
Sowieso Ollie!

Philharmoniker
21 januari 2013, 19:42
Create Football Lineups - Create team (http://bestfootballplayersever.com/create-team.php)

kunde team mee samenstellen en eventueel met foto hier linken :)

$uB^
21 januari 2013, 19:44

Buffon, Schmeichel,Nesta, Maldini, R. Carlos, R. De Boer, Blind, Iniesta, Xavi, Litmanen, Seedorf, Davids, Overmars, Maradona, Messi, Crespo, Messi, Ronaldo, C. Ronaldo, Kluivert, Cruijff, V. Basten, Rivaldo, Ronaldinho, Zlatan, V. Nistelrooy

Is dat dan Lionel Messi en Thiago Messi (verre toekomst) ... ? ;-)

Glor
21 januari 2013, 19:51
Barthez
Dani Alves-Nesta-Puyol-R. Carlos
Xavi-Zidane
Ronaldinho-Messi-Iniesta
Ronaldo.
Bam, coolste spelers die ik actief heb meegemaakt! Juist Giggs wil'k wel nog ergens ertussen smijten. En een andere rechtsback maar oftewel geef ik weinig aandacht aan die positie oftewel is dat een historisch vreselijk zwak bezette positie?

Wilcao
21 januari 2013, 19:51
Is dat dan Lionel Messi en Thiago Messi (verre toekomst) ... ? ;-)

Ik hou beide opties open :).

Pseudo
21 januari 2013, 19:52
Buffon
Stam - Nesta - Maldini
Maicon - Davids - Pirlo - Seedorf - Zambrotta
Vieri - Totti

Geen spelers gekozen die ik nooit bewust heb zien spelen uiteraard, dus vanaf 1998

$uB^
21 januari 2013, 19:56
Veel te moeilijk om er 11 te kiezen ... En als ik er dan toch 11 heb die ik 'ken', doe ik al die andere die ik niet 'gekend' heb oneer aan ...

John Doe
21 januari 2013, 19:59
-------------------Toldo-------------

Roberto Carlos--- Puyol--- Stam --- Zanetti

----------- Zola------ Xavi----- Nilis

Overmars -------- Kluivert------ Ronaldinho

Ik weet het, het slaat op niet veel en het zijn niet allemaal de beste spelers en tis verre van
uitgebalanceerd ma bon, dat zijn toch spelers die mij allemaal echt zijn bijgebleven.

Vielen net naast het team: Di Canio, Bergkamp, Inzaghi,...

En ja, te veel hollanders.

gimantalon
21 januari 2013, 20:00
Chilavert

Birger Maertens --- Kompany --- Chiellini --- Bale

Nastja Čeh ------------- Nizar Trabelsi

Sergen Yalçın ------- Maradona -------- George Best

Éric Cantona / Godfrey Chitalu

Philharmoniker
21 januari 2013, 20:00
Barthez
Xavi-Zidane
Ronaldinho-Messi-Iniesta
Ronaldo.
Bam, coolste spelers die ik actief heb meegemaakt! Juist Giggs wil'k wel nog ergens ertussen smijten. En een andere rechtsback maar oftewel geef ik weinig aandacht aan die positie oftewel is dat een historisch vreselijk zwak bezette positie?
Cafu mss?
-------------Kahn O-----------
Cafu---Hierro---Jaap Stam---R. Carlos
---------------------------------
-------------S.Effenberg-------
-------Iniesta---------Zidane-------
---------------Ronaldo (de enige echte)---------
------Bierhoff----------Klinsmann

Vlug wat spraakmakende namen die in me opkomen, de lijst is ook al zo groot :)

Kenneke10
21 januari 2013, 20:09
Doelman Buffon/ Casilias

Verdedigers Nesta, ferdinand, r. carlos, Maldini

middenveld Zidane, gerrard, kaka, pirlo

aanval messi, c ronaldo maar hier heb je heel veel mogelijkheden Raul, schevchenko, Ronaldo.... te veel om op te noemen

Fella
21 januari 2013, 20:16
Dit is heel moeilijk gezien het voetbal zoveel veranderd is buiten pakweg 30 jaar geleden.

Zidane is wel een naam die altijd in een elftal zou moeten staan..

²

Zidane toch wel, probleem is dat het moeilijk is om de "oudere" spelers te beoordelen, je kan wel wat bekijken op YouTube enzo. Maar dat is niet hetzelfde als dat ze in deze tijd voetballen (dan "ken" je ze beter).

eurowarriors
21 januari 2013, 20:20
Cañizares
Nesta - Ayala - Maldini
Baraja - Albelda
Iniesta - Ronaldinho - Vicente
Shevchenko - Del Piero/Villa

Coolste ploeg van spelers die ik actief heb meegemaakt.

Zware keuze wel tussen Albelda en Mendieta. :p

Wilcao
21 januari 2013, 20:26
Mendieta :love:!

Powernap
21 januari 2013, 22:04
Ga ook nog men spelers op de bank toevoegen.

Van der Sar
Totti
Inzaghi
Nesta
Xavi

langun
21 januari 2013, 22:24
Nog niemand die Pelé heeft? :p

Rikie
21 januari 2013, 22:59
peuhl van iemst en loekakoe

Kenneke10
21 januari 2013, 23:12
Nog niemand die Pelé heeft? :p

Denk niet dat er hier veel zijn die hem actief hebben weten voetballen en zo moeilijk kunnen oordelen over hem, heeft enorm veel gescoord ( buitenspel bestond ook nog niet ) maar voor de rest weet ik daar maar bitter weinig van.

-Steve-
21 januari 2013, 23:41
Van der Sar
Cafu Nesta Maldini R.Carlos
De Rossi
Iniesta Zidane
CR7 Raul Messi

Bank:

Totti
Casillas
Beckham
Giggs
Ronaldo

Gewoon even wat heersers bij elkaar gegooid.

Cpt. Kablammo
21 januari 2013, 23:41
Barthez
Xavi-Zidane
Ronaldinho-Messi-Iniesta
Ronaldo.

Zambrotta, Neville, Cafu, Maicon, Alves, ... Srna? :unsure:

Dan val ik stil!

-----------------------Buffon
Zambrotta - Maldini - Cannavaro - R. Carlos

---------------Beckham
----------------------------Zidane
Ronaldo---------Nilis-----------Messi
----------------Dikke Ronaldo

Kheb wat moeten foefelen met de posities om C. Ronaldo er in te kunnen zetten ten nadele van Makelélé maar dit is het +-.

Op de bank hebt ge dan Del Piero, Totti, Lampard, Makelélé, VDS, Nesta, Scholes, Ibrahimovic, Xavi, Iniesta, Ronaldinho

Edit: Ronaldinho eruit gegooid voor Nilis. 2 jaar baas <<<<<<<<<<<<< een volledig leven eindbaas

Glor
22 januari 2013, 00:32
Zambrotta en Cafu, dat'k niet aan die mannen gedacht heb! Topperkes dadde!

kwistenbiebel
22 januari 2013, 09:21
Schmeichel; Cafu, Costacurta, R. Carlos; Beckham, Pirlo, Zidane, Xavi, Iniesta; Messi, Del Piero

Eervolle vermelding: al degene die jullie hebben genoteerd want 11 zijn te weinig plaatsen. :-P

Milfhunter
22 januari 2013, 10:00
In elke lijst zou sowieso Eric Cantona moeten staan ! Hij is er eigenhandig verantwoordelijk voor dat Man U nu staat waar het staat.

kwistenbiebel
22 januari 2013, 10:53
In elke lijst zouden zovelen moeten staan.. Maar ik had er inderdaad niet aan gedacht :)

Philharmoniker
22 januari 2013, 12:08
In elke lijst zou sowieso Eric Cantona moeten staan ! Hij is er eigenhandig verantwoordelijk voor dat Man U nu staat waar het staat.

Die zen karate trap alleen al ^^

Gavin
22 januari 2013, 13:04
In elke lijst zou sowieso Eric Cantona moeten staan ! Hij is er eigenhandig verantwoordelijk voor dat Man U nu staat waar het staat.Is dat zo?

Serieuze vraag. Ik heb de perceptie dat het een goede competitiespeler was maar Europees heeft die toch al-tijd gefaald. En dat die dus belangrijk was voor het begin van United/Ferguson maar dat United echt staat waar het staat door hem ... dan denk ik eerder aan Scholes of Beckham. Maar het is niet dat ik Cantona bewust heb zien spelen, dus dat kan compleet fout zijn.

Baelemeister
22 januari 2013, 13:09
K: Casillas
V: Canavarro, Ramos, R.Carlos, Kompany
M: Zidane, Pirlo, Iniesta
A: C.Ronaldo, Maradonna, Raul

Milfhunter
22 januari 2013, 13:14
Is dat zo?

Serieuze vraag. Ik heb de perceptie dat het een goede competitiespeler was maar Europees heeft die toch al-tijd gefaald. En dat die dus belangrijk was voor het begin van United/Ferguson maar dat United echt staat waar het staat door hem ... dan denk ik eerder aan Scholes of Beckham. Maar het is niet dat ik Cantona bewust heb zien spelen, dus dat kan compleet fout zijn.

Man U had al 25 jaar geen kampioen meer gespeeld. Vanaf het moment dat ze Cantona binnen haalden werd het een machine, speelden ze het jaar erop meteen kampioen, en het jaar daarop de dubbel (FA Cup - Championship). De cijfers in die periode waren ongelooflijk als je Manchester mét en zonder Cantona zag.

nog een artikel gevonden: http://uk.eurosport.yahoo.com/blogs/paul-parker/cantona-made-united-great-122954258.html

In the 1991-92 season we were too predictable. Teams knew what we were going to do: if they could stop Mark Hughes and Ryan Giggs then they had a decent chance. The signing of Eric changed all that. Suddenly we had a player who could find a pass out of nothing, who through the strength of his talent made other players lift their games. You knew if you made a run then Eric would find you, so we all became more ambitious, we all believed in ourselves more.

That is what Eric brought to Manchester United and it continued until the day he retired. He was constantly improving, adding things to his game. Without him we may not have won that first Premier League but he was the catalyst for that success and so much else. Sir Alex Ferguson always says that Cantona gave United an extra dimension, and that's what it felt like when you played in a team with him. In truth, Sir Alex just told us to give him the ball.

Rocknsad
22 januari 2013, 13:17
Heb niet echt naar de flanken gekeken, aangezien ik me nauwelijks herinner wie waar speelde maar here goes:

----------------Kahn------------------------
R.carlos - Kompany - Maldini - Cafu

Zidane-- Pirlo -- Luis Figo-- Beckham

-----Ronaldo(9)---Messi----------------

moeilijke keuze geweest in de goal:
Kahn, Seaman, Schmeichel,Barthez,Canizares,Dida,Toldo, Buffon . Heb keepers in mijn jeugd altijd cool gevonden.

Vedeco
22 januari 2013, 13:20
Kahn

R.Carlos - Cannavaro - Kompany - Lahm

Zidane - Matthäus - Ronaldinho

C.Ronaldo - Ronaldo - Messi

Gavin
22 januari 2013, 13:27
Man U had al 25 jaar geen kampioen meer gespeeld. Vanaf het moment dat ze Cantona binnen haalden werd het een machine, speelden ze het jaar erop meteen kampioen, en het jaar daarop de dubbel (FA Cup - Championship). De cijfers in die periode waren ongelooflijk als je Manchester mét en zonder Cantona zag.

nog een artikel gevonden: Cantona made United great | Paul Parker - Yahoo! Eurosport UK (http://uk.eurosport.yahoo.com/blogs/paul-parker/cantona-made-united-great-122954258.html)Eerste zin: "He made United a global force, feared in England and around the world"

Around the world, maar in enkel Europa al geen potten gebroken. Dat vraag ik u net. Zonder twijfel een legendarisch figuur (vooral herinnerd door zijn gedrag zonder bal, in mijn ogen) en zeer belangrijk voor zijn ploeg, maar of die daardoor in elk lijstje moet staan? IK WIL HET WETEN.

Ruben666
22 januari 2013, 13:33
Bizar ook dat Kompany in deze draad opduikt.

Milfhunter
22 januari 2013, 13:45
Eerste zin: "He made United a global force, feared in England and around the world"

Around the world, maar in enkel Europa al geen potten gebroken. Dat vraag ik u net. Zonder twijfel een legendarisch figuur (vooral herinnerd door zijn gedrag zonder bal, in mijn ogen) en zeer belangrijk voor zijn ploeg, maar of die daardoor in elk lijstje moet staan? IK WIL HET WETEN.

Dat hij in Europa geen echte potten heeft gebroken was deels te wijten aan de regel die toen bestond op het aantal buitenlanders dat maar mocht aantreden. Man U speelde telkens met een ander team, en ze speelden ook een ander spel dan in de PL. Dat eerste seizoen Europees zijn ze snel uitgeschakeld geweest. Hij had toen echt niet veel matchen gespeeld. het seizoen erna was ie denk ik de volledige eerste ronde geschorst omdat em met een politie-agent gevochten had het seizoen ervoor in Turkije ergens.

Internationaal scoorde hij 1op 2, in een team dat toen totaal niet kon tippen aan dat van 98.

Waarom zet men Maradonna in zo'n lijst, daar komen nooit vragen op, terwijl hij het ook niet kon waarmaken bij Barcelona.

Milfhunter
22 januari 2013, 13:45
Eerste zin: "He made United a global force, feared in England and around the world"

Dat hij in Europa geen echte potten heeft gebroken was deels te wijten aan de regel die toen bestond op het aantal buitenlanders dat maar mocht aantreden. Man U speelde telkens met een ander team, en ze speelden ook een ander spel dan in de PL. Dat eerste seizoen Europees zijn ze snel uitgeschakeld geweest. Hij had toen echt niet veel matchen gespeeld. het seizoen erna was ie denk ik de volledige eerste ronde geschorst omdat em met een politie-agent gevochten had het seizoen ervoor in Turkije ergens.

Internationaal scoorde hij 1op 2, in een team dat toen totaal niet kon tippen aan dat van 98.

Waarom zet men Maradonna in zo'n lijst, daar komen nooit vragen op, terwijl hij het ook niet kon waarmaken bij Barcelona.

Koone
22 januari 2013, 13:56
-------- Schmeichel
---- Nesta - Maldini - R. Carlos
----------Makelele
-----Redondo - Pirlo - Nedved
----------Zidane
----- Raùl - C. Ronaldo

Is ook op basis van wie/wat ik zelf heb meegemaakt.
Redondo is zo'n vergeten speler, maar die was echt fantastisch. Die mis ik pas echt!

Bank: Kahn, Sergio Ramos, Cannavaro, Luis Figo, Steven Gerrard, Fernando Torres (in het shirt van Liverpool)/Zlatan Ibrahimovic

BeeLz
22 januari 2013, 14:02

Cantona was zonder twijfel een geniale speler maar om hem in zo een lijst te zetten vond ik hem niet consistent genoeg. Maradona daarentegen was dat wel in zijn gloriedagen, Cantona heeft ocharme 16 matchen europees gespeeld bij Man Utd en maar 3 seizoen echt op topniveau gespeeld. Maradona zijn periode bij Barcelona was minder omdat hij zijn enkel gebroken had. En internationaal en Europees heeft hij wel wat laten zien. Als je Cantona er in zet kan je even goed Le Tissier of Gascoigne er in zetten. Maar op die positie is er gewoon zoveel keuze, zelfs de laatste 10j zijn er een hoop spelers die ik hoger rate, laat staan ooit.

Reverz
22 januari 2013, 14:17
Schmeichel
Lahm - Stam - Cannavaro - Roberto Carlos
Beckham - Zidane - Pirlo - Giggs
C. Ronaldo - Messi

Zoiets in de buurt voor mij. Maar zoals al gezegd is nog verder in het verleden gaan moeilijk. Het vroegste dat ik mij kan herinneren is 1995 toen Ajax de Champions League won. Maar ik ben ook van mening dat elke sport evolueert. In atletiek & zwemmen bv worden tijden constant scherper gesteld, ik ben dus ook van mening dat de wereldtoppers van nu, de wereldtoppers van 30 jaar geleden gewoon wegblazen.

Wel effe aan het denken geweest om er een 4-3-3 van te maken en Falcao der nog bij te gooien maar dat is misschien nog net iets te vroeg. Als hij de lijn van de afgelopen 3 jaar echter door trekt hoort hij hier over een aantal jaar sowieso ook tussen te staan.

NemesisBE
22 januari 2013, 19:43
Schmeichel
Maicon-Maldini-Materazzi-Carlos
J. Zanetti-Beckham-Ronaldinho-C. Ronaldo
Ronaldo-Adriano

Vieri-Recoba-Zamorano-Del Piero-Raul-Redondo-Zidane komen ook wel dichtbij :p

michael88_c
22 januari 2013, 23:42
Materazzi vind ik wel een heel vreemde keuze?!

Verstuurd van mijn ST25i met Tapatalk