PDA

Volledige versie bekijken : Software oudste actieve opererende systeem

bonque54
4 januari 2013, 14:21
Wat is op het moment het oudste actieve opererende systeem dat je op je computer hebt staan?

Iemand nog een windows 98 of 95, ms dos? Degene met de meest oldschool printscreen wint :D

Aap
4 januari 2013, 15:07
Wat is op het moment het oudste actieve opererende systeem dat je op je computer hebt staan?

Iemand nog een windows 98 of 95, ms dos? Degene met de meest oldschool printscreen wint :D

Je kunt, zover ik weet, geen schermafdruk nemen van msdos op een gemakkelijk manier. Tenzij natuurlijk via een virtuele machine.

Exit
4 januari 2013, 18:22
win2000 hier als hoofd os
98 en andere als virtuele.

via m'n site info kom ik nog 3.1 enzo tegen ...

http://www.samexit.be/9lives/w2k.jpg

Destroyer88
7 januari 2013, 18:29
Heb een pc met windows 95 maar daar heb ik geen internettoegang. Die pc gebruik ik om wat aan te prutsen etc.

WarBlade
7 januari 2013, 19:22
Zoiets kan ook perfect als server dienen toch, zo'n (oude) PC met ouder besturingssysteem?

In fabrieken gebruikt men dikwijls ook nog oude besturingssystemen... Tja, als het goed werkt is er geen reden om daar een nieuwe Windows op te plaatsen zeker... :)

sneax
7 januari 2013, 19:36
Een oude pc sure maar niet met een oud besturingssysteem. Wel een oude pc met een modern (stripped) besturingssysteem. Er is absoluut geen enkele reden om verouderde software te gebruiken, behalve, zoals je zegt, in fabrieken en dergelijke in 'gesloten circuits' die enkel maar moeten blijven doen wat ze doen.