PDA

Volledige versie bekijken : search + tapatalk deelgenomen berichten werken niet [Fixed]

successor
29 december 2012, 23:38
Wanneer ik zoek op mijn gestrarte postst binnen een bepaald forum of subforum, dan krijg ik hierop geen resultaten. Dit is behoorlijk irritant daar ik nu manueel door de pagina's moet gaan liggen zoeken naar mijn posts of threads van voor de refresh. Resultaten van posts en threads na de refresh van het forum krijg ik wel.

X-Miner
30 december 2012, 08:04
Ik heb dit dus ook aan het handje :(
Ook een post maken is niet zo simpel, in "titel" zie ik de letters niet tot ik ze highlight...

sundaypunk
30 december 2012, 09:32
Idem, als ik zoek op mijn gemaakte threads krijg ik geen resultaten

Krayola
30 december 2012, 11:21
Zoekresultaten werken hier ook niet goed. Als ik bvb. de posts van iemand zoek, krijg ik enkel degenen te zien die die persoon sinds de update heeft gemaakt.

Cerv.Be
30 december 2012, 11:44
Ze hebben waarschijnlijk nog problemen met hun indexes in de database..

TooChé
30 december 2012, 11:47
ik krijg de search button zelfs niet te zien. Deze zit verdoken achter witte bovenrand ... En verder moet ik hier reageren in een schermpje van 20x20 >.<

koolcast
30 december 2012, 12:03
Je kan je behelpen door de naam van de thread + 9lives in Google te zoeken, hier zal je wel de link naar de gewenste thread vinden ;)

smon
30 december 2012, 12:21
Zelfde probleem bij de "Wie heeft er berichten geplaatst?" functie van threads.

Cyberkef
30 december 2012, 14:22
Het standaard zoek-systeem van vBulletin suckt zohard, dat het op dit moment niet kan gefixed worden voor alle posts.

Voor de mensen die het interesseren (of me niet geloven):

vBulletin maakt een relatietabel tussen alle mogelijke woorden om op te zoeken <-> alle geplaatste posts, van 2004 tot 2007 maakt dat al een tabel met meer dan 10.000.000 rijen, en dan loopt het script zo goed als vast (omdat ie elke relatie nog es moet checken of ie er al inzit of niet). Dit starten vanaf een bepaald punt (bvb 2010 en de oude posts negeren) is spijtiggenoeg niet mogelijk.

De andere methode is werken met full text indexes/searches, maar wegens de huidige serversetup is dit niet mogelijk hebben ze me verteld.

Ik heb voorgesteld aan de mensen van Telenet om een statische export te doen van alle threads ouder dan 3 jaar en dan de indexering terug te starten (wel, eigenlijk hebben we dit al 4 jaar geleden voorgesteld, dus het kan nog eventjes duren tegen dat dit in orde komt).

Alle nieuwe posts vanaf gisteren zouden wel terug zoekbaar moeten zijn (kale troost).

Wynand
30 december 2012, 19:49
vBulletin maakt een relatietabel tussen alle mogelijke woorden om op te zoeken <-> alle geplaatste posts, van 2004 tot 2007 maakt dat al een tabel met meer dan 10.000.000 rijen, en dan loopt het script zo goed als vast (omdat ie elke relatie nog es moet checken of ie er al inzit of niet). Dit starten vanaf een bepaald punt (bvb 2010 en de oude posts negeren) is spijtiggenoeg niet mogelijk.'t Is al weer een paar maand sinds de verkoop van 'n redelijk vB4 board (groter dan dit) onder m'n technische hand, maar echt issues met de search heb ik daar niet op gehad. Een rebuild vergt wat rekenkracht, maar met wat tijdelijke adjustments aan de php/sql config (desnoods met een extra limit om de boel ' snachts te runnen) kom je een heel eind qua server performance.

De andere methode is werken met full text indexes/searches, maar wegens de huidige serversetup is dit niet mogelijk hebben ze me verteld.Wie is daar de ze achter?

Niet dat ik wat dan ook wil zwart maken, moeite niet apprecieer of het verdere verhaal hierachter ken, maar deze forum upgrade voelt van mijn kant uit een beetje ongeplanned/ongetest aan.. :|
Feel free to mail als ik ergens wat kan betekenen..

bikkerss
30 december 2012, 21:57
heb het zelfde aan de hand bij het opzoeken van threads, waarom is er trouwens een 'upgrade' gebeurt, het oude werkte toch prima ?

Wynand
30 december 2012, 22:06
In andere taal is dat als vragen waarom je die Win 95 computer om te surfen vervangt door een moderner exemplaartje met windows 7/8 op, want hij doet het toch ook nog prima..

KO
30 december 2012, 22:40
heb het zelfde aan de hand bij het opzoeken van threads, waarom is er trouwens een 'upgrade' gebeurt, het oude werkte toch prima ?

Besef je zelf niet hoe dom dat klinkt?

dacuba
30 december 2012, 22:51
Hoe zoek ik op posts? Ik kan alleen nog maar op threads zoeken of mis ik iets?

Preske
30 december 2012, 22:52

neen, toch niet.

Terror Factor
31 december 2012, 00:31
Zoekresultaten zijn idd raar. Als 'k op mijn naam zocht, vond ik enkel 3 topics/posts uit 2002/2003. Zo ver kon 'k zelfs niet teruggaan op het oude forum, ff nostalgisch moment :')

w00tie
31 december 2012, 12:12
Search functie werkt absoluut niet.. :-(
Probeer eens voeding of corsair de zoeken in het B&S..

bikkerss
31 december 2012, 13:39
Besef je zelf niet hoe dom dat klinkt?

Leg jij het me dan maar eens uit waarom dit een verbetering is

Cyberkef
31 december 2012, 13:44
Leg jij het me dan maar eens uit waarom dit een verbetering is

Oude software wordt niet meer onderhouden door de makers, en dit tot grote pret van automatische hack/scan/exploit-scripts die op zoek gaan achter zo'n oude software om te misbruiken.

bikkerss
31 december 2012, 13:47
Oude software wordt niet meer onderhouden door de makers, en dit tot grote pret van automatische hack/scan/exploit-scripts die op zoek gaan achter zo'n oude software om te misbruiken.

Dank je da's tenminste een duidelijk antwoord

Cyberkef
1 januari 2013, 02:02
't Is al weer een paar maand sinds de verkoop van 'n redelijk vB4 board (groter dan dit) onder m'n technische hand, maar echt issues met de search heb ik daar niet op gehad. Een rebuild vergt wat rekenkracht, maar met wat tijdelijke adjustments aan de php/sql config (desnoods met een extra limit om de boel ' snachts te runnen) kom je een heel eind qua server performance.

Wie is daar de ze achter?

Niet dat ik wat dan ook wil zwart maken, moeite niet apprecieer of het verdere verhaal hierachter ken, maar deze forum upgrade voelt van mijn kant uit een beetje ongeplanned/ongetest aan.. :|
Feel free to mail als ik ergens wat kan betekenen..

Ik heb door je post dit nog es nagekeken, en het systeem is inderdaad niet helemaal gelijk zoals de vorige versie (kan nu bvb een id opgeven van waar te starten, en een limiet hoeveel ie er mag doen... dat is best wel handig :)).

Op 31/12 rond 11u30 heb ik de rebuild herstart, settings van 0 tot nu (zonder limiet dus), en alles ziet er nog steeds goed uit (goed moment ook nu het wat kalmer is met eindejaar).

Enkel spijtig dat ie geen percentage geeft van hoever ie zit in totaal (en dus hoelang het nog kan duren). For all I know heeft ie nog een dag of 3 nodig :)

Cerv.Be
1 januari 2013, 12:09
U scriptje gaat goed vooruit. :)

Cyberkef
1 januari 2013, 12:23
Voor zover ik kan zien zitten we nu rond 14-08-2007, dat is nog 5 jaar en 3.5 maand te gaan (8M posts te gaan van de 17M)!

KO
1 januari 2013, 12:26
Ja, gaat nice :)
Hoe komt het dat de performance nu wel nog te harden is? Bij het rebuildscript van V3 stak de hele server toe.

Cyberkef
1 januari 2013, 12:44
Ik kan niet in de DB kijken hier om te zien hoe het precies gaat nu, maar zo te zien zijn ze van die woordjes<->post relatietabel afgestapt naar een compleet ander systeem (voor zover ik kan zien in mijn compleet lege testomgeving iets met een "searchcore" met full text indexed keywords, en een "searchgroup").

Cyberkef
1 januari 2013, 20:27
Zit nu rond "28-03-2008", en indien ie niet meer uitvalt (zoals vanmiddag) zal het nog tussen 8u à 16u duren eer ie klaar is :woohoo:

glashelder
1 januari 2013, 22:16
:niceone:

Wynand
2 januari 2013, 03:27
Kijk es aan :)
Nooit echt op gelet omdat het niet in de footer stond, welke versie van vB(3) draaiden we hiervoor? Vanaf 3.7.x ben ik er tamelijk zeker van dat er al manueel te rotzooien was met de URL..

PRQPHET
2 januari 2013, 22:26
Toch goed dat hieraan gewerkt wordt, heb er ook serieus last van gehad om bepaalde dingen op te zoeken.

Keep up the good work! :)

Cyberkef
3 januari 2013, 13:17
Zitten nu rond 26 april 2010 (eta 26u = zonder uitvallen, maar dat begint ie meer en meer te doen nu).

Wynand
3 januari 2013, 13:46
Mogelijkheid overwogen om een db export te doen, duplicate forum opzetten, andere server de search tables te laten rebuilden, en eenmaal klaar de search tables met override te importeren op het live forum? Dan moet de productiebak nog de posts van een dag ofzo bijwerken. :)

Cyberkef
3 januari 2013, 13:50
Mogelijkheid overwogen om een db export te doen, duplicate forum opzetten, andere server de search tables te laten rebuilden, en eenmaal klaar de search tables met override te importeren op het live forum? Dan moet de productiebak nog de posts van een dag ofzo bijwerken. :)

Zoiets durf ik zelfs niet overwegen met Telenet, dan kunnen we er misschien volgend nieuwjaar mee beginnen tegen dat de papiermolen hiervoor in orde is :( (en ik overdrijf zelfs niet)

Cyberkef
3 januari 2013, 23:48
Ik ga (enkel voor) vannacht de search eventjes afzetten zodat ie zonder uitvallen kan verderdoen (en ik moeilijk elk kwartier kan komen zien :p). Zo te zien komt het uitvallen van de indexer doordat bepaalde zéér vaak voorkomende zoektermen ingegeven worden.

ETA indexer: 20u

Cyberkef
4 januari 2013, 10:56
Nice, had die search beter eerder afgezet, heeft gans de nacht vlot kunnen doordoen.

ETA indexer: 6.4u aan dit tempo :woohoo:

dacuba
4 januari 2013, 12:32
Als we maar terug op posts gaan kunnen zoeken Kefke.

Cyberkef
4 januari 2013, 15:23
Zo, binnen hier en een half uurtje zou em klaar moeten zijn.

Heb de search (en alle bijkomende functies automatisch mee) alweer aangezet.

Tonerider
4 januari 2013, 15:35
:niceone:

dacuba
4 januari 2013, 18:40
Zeg dan eens hoe ik op posts kan zoeken. Als ik nu de search gebruik krijg ik altijd topics als resultaat. Ik wil posts zien. :p

Cyberkef
4 januari 2013, 18:44
Zeg dan eens hoe ik op posts kan zoeken. Als ik nu de search gebruik krijg ik altijd topics als resultaat. Ik wil posts zien. :p

Advanced search (rechtsboven) > Tabblad "Search Single Content Type"

Search Type: posts
...
Show Results: as posts

(Ge kunt die settings ook opslaan)

dacuba
4 januari 2013, 19:07
Waar staat "show results"? Ik zie enkel "sort results" maar dat is iets anders.

Cyberkef
4 januari 2013, 19:18
Staat hier bij mij vlak onder "sort results"

StanTem
4 januari 2013, 19:20
Ik zie het hier toch ook niet staan.

dacuba
4 januari 2013, 19:25
Staat hier bij mij vlak onder "sort results"

Schermafbeelding 2013-01-04 om 19.24.55.png (http://cl.ly/image/2K1N0k1P2I33)

:p

Cyberkef
4 januari 2013, 19:33
Moet op Single content klikken, nu is multiple content actief bij je :)

StanTem
4 januari 2013, 19:37
Hij heeft nog gelijk ook, hier just vant zelfde. :$

Maar is niet echt duidelijk wat actief is hé, je zou denken dat dat actief is wat het meest opvalt :p

Wynand
5 januari 2013, 01:41
Zoiets durf ik zelfs niet overwegen met Telenet, dan kunnen we er misschien volgend nieuwjaar mee beginnen tegen dat de papiermolen hiervoor in orde is :( (en ik overdrijf zelfs niet)
Ohw, draait de boel daar nog steeds sinds de jaren stilletjes ja.. :)
Nja goed, voor een volgende keer wil ik wel effie een dedi/colo bakje bereikbaar maken om het wat vlotter te laten gaan, maar je hoopt ook vast dat die volgende keer nog lekker ver weg is. :D