PDA

Volledige versie bekijken : Voetbalmomenten van 2012

|steven|
17 december 2012, 13:10
Voetballiefhebbers,

Het jaar 2012 zit er bijna op. Wat waren voor jullie dé voetbalmomenten van het jaar?

Wat is uw mooiste moment op voetbalvlak in het jaar 2012?
Wat is uw dieptepunt op voetbalvlak in het jaar 2012?
Welke voetbalmatch uit 2012 vond je de beste en zal je nog lang bijblijven?
Wat is uw doelpunt van het jaar 2012?
Wat/Wie heeft je dit jaar gestoord op voetbalvlak?
Welke speler/club heeft je dit jaar positief verrast en waarom?
Bepaalde verwachtingen/trends die je verwacht voor het komende kalenderjaar?

Het is uiteraard geheel persoonlijk. Jouw mooiste doelpunt kan een simpele intikker zijn, maar er hangt misschien een bepaald verhaal aan vast. Je mag je antwoorden volledig internationaal bekijken.

Men hoeft niet per se op alle vragen een antwoord te geven, maar het is ook wel niet de bedoeling om 10 mooie doelpunten op te sommen. Probeer het beperkt te houden, kiezen is verliezen.

Graag uw antwoord staven met youtube (of iets anders indien mogelijk).

Laat maar komen!

Jepjep
17 december 2012, 13:17
Mooi topic

Moment van 2012: Messi die het record breekt van Muller. Is gewoon een fenomenale prestatie en behoeft weinig uitleg volgens mij.

vZd2hqfMOPc

KingOfWoods
17 december 2012, 13:23

Klink dom, maar als Tottenham fan was ik zeer tevreden dat Zowel Moussa als Jan het team zijn gaan versterken en het er dan ook zeer goed doen.

Chelsea die de CL (onverdiend) wint en daardoor Tottenham uit de CL knalde. Een dag dat anti-voetbal heeft gewonnen.

Geen idee. Mss dan MAn U - Spurs waar we zijn gaan winnen. ook al was 2de helft pompen of verzuipen.

Doelpunt vhj: Mexes - bicycle kick - Goal of the Year/Tor des Jahres [HD] - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=OFWMZlAZOvA)

Dat er nog steeds geen camera beelden mogen worden gebruikt. Hoeveel matchen/fases hadden er compleet anders uit gezien als we eens niet altijd enkel op scheidsrechter zijn oordeel afgingen. Afgekeurde doelpunten die beslissen of een team uit de CL gaat of niet zou gewoon niet meer mogen afhangen van 1 man. Dit gaat hier om zo een waanzinnige bedragen.

Baines van Everton. Fantastische speler die er zijn hart en ziel voor legt. Zie je niet zo vaak meer. Bentéké verdiend mss ook wel vermelding. Jongen heeft bakken kritiek gekregen tijdens de wedstrijden van de duivels, terwijl ik die altijd al goed heb vinden spelen. In Engeland kan hij zijn vorm bevestiggen door vaste basisplaats en redelijk wat goaltjes. Kan Lukaku nog iets van leren (zonder diene mense te willen afbreken ofzo)

Trends. geen idee. Wat mij opvalt is dat er nog weinig ploegen zijn die respect hebben voor de tegenstander. Ik erger mij er dood aan en ik zou het graag zien gebeuren dat er wat meer kaarten worden gegeven voor volgende voorvallen:
Fout op speler maken en dan ipv de bal te laten liggen of te geven die nog een tikje geven zodat ze er achter moeten gaan om hem te halen. Zelfde met uitworpen enz. Hoe onsportief kan je als speler/club zijn dat ge elke keer opnieuw dienen bal toch wat verder wilt schotten zodat tegenstander er achter moet hollen. Zelfde met het tijdrekken. Altijd toevallig dat er wel ene de laatste 2 min een kramp heeft. gaat dan van het veld e mietjes

Romelus
17 december 2012, 13:26
Mooiste moment van 2012 zonder twijfel het EK van Italia met als hoogtepunt de halve finale tegen Duitsland waar Balotelli twee doelpunten scoort en toont dat hij bij de beste spelers ter wereld hoort.:)

Jepjep
17 december 2012, 13:27
Mooiste moment van 2012 zonder twijfel het EK 2012 van Italia met als hoogtepunt de halve finale tegen Duitsland waar Balotelli twee doelpunten scoort en toont dat hij bij de beste spelers ter wereld hoort.:)

Haha, Balotelli bij de beste spelers ter wereld rekenen. Hij heeft nog een hele weg af te leggen om ook maar in de buurt te komen van de besten.

Bubba
17 december 2012, 13:28
Moment van het jaar was uiteraard de CL winst van Chelsea.

Haha, Balotelli bij de beste spelers ter wereld rekenen. Hij heeft nog een hele weg af te leggen om ook maar in de buurt te komen van de besten.

², stelt echt geen zak voor, zo'n overrated speler.:puke:

Romelus
17 december 2012, 13:36
Hehe, ik weet dat er veel haters zijn omwille van zijn gedrag maar wat hij al gepresteerd heeft op zijn leeftijd is best indrukwekkend.
Gelukkig zijn er voldoende volgers die hem wel naar waarde schatten.

Wie heeft er me positief verrast? Andrea Pirlo. Net zoals vele anderen, dacht ik dat het beste er vanaf was bij hem. Maar niets is minder waar, hij is zo mogelijk nog beter bij Juve dan zijn periode bij Milan.

Mooiste goal van het jaar: Zonder twijfel Zlatan.

F68y5vfp_8w

Drew
17 december 2012, 13:38
De twee goals van Shevchenko tegen Zweden op Euro 2012, waardig afscheid van mijn jeugdheld. :love:

f_dieleman
17 december 2012, 13:38
Hehe, ik weet dat er veel haters zijn omwille van zijn gedrag maar wat hij al gepresteerd heeft op zijn leeftijd is best indrukwekkend.

Waarom zou Balotelli in godsnaam bij de beste spelers ter wereld horen?

Jepjep
17 december 2012, 13:39

Allez, zeg dan eens wat hij allemaal gepresteerd heeft. Dus omdat hij 2 goals heeft gemaakt tegen Duitsland in de halve finale van een ek hoort hij bij de beste spelers? De rest van het ek was hij trouwens best matig. Dus volgens jou hoort Balotelli in hetzelfde rijtje als Messi, Ronaldo, Falcao,...?

Radbraker
17 december 2012, 13:42
Sinds november ben ik scheidsrechter.

Bayern moest de CL winnen ...

Man City vs QPR
De laatste match die beslissend was voor de titel. Man City scoort nog 2 keer in de blessure tijd en maakt een 1-2 achterstand goed.
Man City vs QPR 3-2 All Goals and Joey Barton Red card - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Yg_C7OND29U)

Falcao's omhaal.
Radamel Falcao Amazing Bicycle Kick Goal vs America De Cali - Atletico Madrid (1-2) 19/05/2012 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=JL7xtWJb5cg)

Persoonlijk: trainers die meer zitten te vitten op de scheidsrechter i.p.v. zich te focussen op hun spel + de spelers die dat volgen.
Actueel: De dood van een Nederlandse lijnrechter d.m.v. fysiek geweld.

Franky Dury met Zulte Waregem. Met de kern en het budget dat zij hebben, chapeau !

Eerder "wishful thinking" maar bon.
Guardiola bij Chelsea en Mourinho bij Man U volgend seizoen.
B. Dortmund wint de CL.
Vijfstrijd voor de titel in de PL tussen Chelsea, Man U, Man City, Arsenal en Liverpool.
Falcao naar ???

Flawless
17 december 2012, 13:49
Mooiste moment van 2012 zonder twijfel het EK van Italia met als hoogtepunt de halve finale tegen Duitsland waar Balotelli twee doelpunten scoort en toont dat hij bij de beste spelers ter wereld hoort.:)

OVERRATED, komt nog niet eens aan de tenen van Tevez & Aguëro in City, laat staan dat hij zou vergeleken worden met Falcao, Ibrahimovic, Messi of Ronaldo.

bardok--
17 december 2012, 13:59
Chelsea die de CL winnen, ook al was het lelijk

Sportieve malaise bij Lierse + de supportersruzie met Maged Samy :(

Welke voetbalmatch uit 2012 vond je de beste en zal je nog lang bijblijven?Barcelona - Chelsea
Drogba in de CL finale (meer emotionele waarde)
Drogba goal vs Bayern Munich - Martin Tyler and Gary Neville Commentary - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=tiT5Ji6r8t0)

Zlatan zijne omhaal :bow:

De "engelse voetbal" thread hier op het forum. Mensen kunnen daar precies niets meer van elkaar verdragen...

Benteke.
Dacht echt dat die ging falen maar ben blij dat hij mijn ongelijk heeft bewezen en dat we met de RD nu wel een goede spits in handen hebben op het eerste zicht.
En Falcao :love: Wat een spits :bow:

Cuth
17 december 2012, 13:59
De twee goals van Shevchenko tegen Zweden op Euro 2012, waardig afscheid van mijn jeugdheld. :love:

²

Wat is Shevchenko ongelooflijk cool. Ik ben echt blij dat die niet volledig is verzopen op het EK maar passend van het toneel is verdwenen.

Voor mezelf ongetwijfeld de kopbalgoal van Kompany tegen Utd en de waanzinnig spannende laatste speeldag in de EPL.

Runkle
17 december 2012, 14:19
Ook al was het met Anti-voetbal; Chelsea die de CL wint.

Ontslag van RDM.

City-QPR, hoe een titelstrijd op zo'n korte tijd beslist kan worden (<10 min) en alle emoties die ermee gepaard gingen (ook al ben ik geen supp van City)

Goal van Drogba tegen Bayern in CL-finale + zijn penalty

Het falen van de scheids- en lijnrechters

Zulte/Benteke

wiiim
17 december 2012, 14:41
Kompany die de Premier league wint en de trofee in de lucht steekt.

Chelsea datde cl wint, voor verschilende redenen: onverdiend, de spurs eruit en Anderlecht die play-offs moeste spelen.

België-Nederland
Eizer U17-Huldenberg U17 (een maand of 2 daarvoor met 1-6 verliezen, zij maar bezig met hoeveel ze gingen winnen, maar dan zelf met 4-3 winnen en 3 keer tegen het doelhout hebben geshot.

Ibra ofcourse

Leekens..., maar ik moet eigenlijk blij zijn want ik had toch liever Wilmots

Benteke, kdacht eerst dat ze zot waren geworden bij Villa

1. België naar brazilië:applause:
2. Anderlecht haalt de tweede ronde van de champions league
3. Leeds naar de premier league (zal eerder voor volgend seizoen zijn dan voor volgend kalender jaar)
4. Nieuwe stadions in België

J.Brown
17 december 2012, 14:48
Aangezien er op Sclessin weinig tot niets te beleven viel te beleven dit seizoen. Zoek ik het maar langs het veld; de tifo van 15 jaar Ultras Inferno.
UI96 SAISON 2011-2012 (http://youtu.be/6SNeB0zpJrQ?t=41s)

Transfer van Cyriac naar Anderlecht. Zonder twijfel.
De crisis waarin Standard zat.
De overgang van RVP naar ManU.

City- QPR

Zlatan/Mexes

Stijgende agressie/racisme op en naast het veld. De scheidsrechter die het moest bekopen met zijn leven is onvoorstelbaar.

Spelers zonder respect voor het embleem op hun truitje. Van team veranderen alsof ze pokémon kaarten ruilen. Al is dat helaas niet nieuw.

Bedrijfleiders aan het hoofd van voetbalclubs.

Witsel die voor Zenith kiest.

Benteke, niet mijn favoriete speler. Maar chapeau voor wat hij met Aston Villa aan het verwezenlijken is. Hij zal ook van groot belang zijn voor onze Rode Duivels.

Vleminckx naar Gent
Biton naar Brugge
Tchité naar Fc Kamelenteen

TazzDeMazz
17 december 2012, 14:58
Bepaalde verwachtingen/trends die je verwacht voor het komende kalenderjaar?[/B]
Vleminckx naar Gent
Biton naar Brugge
Tchité naar Fc Kamelenteen

Is dit ook gebasseerd op nieuwsberichten of geruchten?
1 en 3 kan ik mss nog inkomen maar die 2de?

eurowarriors
17 december 2012, 15:00
Niet verwacht dat hier al twee mensen het zouden aangehaald hebben, maar voor mij ook het mooie afscheid van Andriy Shevchenko. Zijn twee doelpunten in die eerste match van Oekraïne op het EK waren meer dan ontroerend. Legendarische speler voor mij.

Het kalenderjaar 2012 was meer dan een teleurstelling voor mijn ploegje Valencia, misschien wel het zwaarste jaar sinds ik Valencia volg. Op sportief vlak heel zwak, al van januari. Gemiste kans om de Europa League te winnen, ik blijf erbij dat we tegen Atletico meer hadden kunnen doen, zelfs met Falcao tegen ons. Pellegrino faalde en veel teleurstellingen gehad op dat vlak. Ook financieel zwaar met het faillissement van Bankia en zo het hele herfinancieringsplan dat naar de vaantjes is. Hopelijk is 2013 veel beter, kan ook moeilijk anders want veel slechter kan het niet.

Spanje-Italië, EK-finale. Stond groot scherm op het stadsplein in Genk georganiseerd door de Italiaanse gemeenschap. Ik ben toen met een paar vrienden (waaronder ook een diehard Italië-supporter) naar het stadsplein gaan kijken met de Senyera van Valencia aan. Geweldige avond beleefd tussen al die Italiaanse supporters raar genoeg. Gelukkig kunnen ze goed tegen hun verlies :p

Zlatan zonder twijfel.

De incompetentie van de Spaanse scheidsrechters en LFP in het algemeen.
Het feit dat Isco zich zo snel ontwikkeld heeft bij Malaga en dat mij eigenlijk niet verrast. Had dit eigenlijk allemaal bij Valencia moeten doen, maar hoe dat 100.000 per maand meer daarover kan beslissen. In het algemeen eigenlijk het gebrek aan clubliefde/respect voor het embleem.

Speler: Benteke, twee jaar geleden lachten ze daar es goed mee, nu wordt hij zo in de lucht geprezen in Engeland. Straf verhaal.
Club: Levante, de grote rivaal van Valencia :p Wat die met zo'n budget presteerden dit kalenderjaar is geweldig. Combinatie van een goeie jeugdwerking en slimme transfers, en vooral liefde voor de club.

Ik verwacht een veel beter kalenderjaar voor Valencia op sportief vlak. Ik hoop dat er een nieuwe overeenkomst met Bankia wordt bereikt over de herfinanciering van de schulden zodat het nieuwe stadion eindelijk kan worden afgebouwd. Verder hoop ik dat de Duivels zich plaatsen voor Brazilië en dat Racing Genk tot het einde kan meestrijden voor de titel.

J.Brown
17 december 2012, 15:01
Is dit ook gebasseerd op nieuwsberichten of geruchten?
1 en 3 kan ik mss nog inkomen maar die 2de?

Op niets gebasseerd. Kan hier niet doorbreken en mag andere oorden opzoeken.
Rednic moet er niet van weten blijkbaar.

chomo
17 december 2012, 15:03
Voetballiefhebbers,

Het jaar 2012 zit er bijna op. Wat waren voor jullie dé voetbalmomenten van het jaar?

Zonder twijfel CFC dat de CL wint, ik ging helemaal zot, enorm emotioneel moment.

HD (http://www.youtube.com/watch?v=asP2AoGG7QE)

Het feit dat we 5de worden in de PL en hierdoor geen rechtstreekse CL plaats konden afdwingen. Dat en het ontslag van RDM.

CFC-Napoli 4-1 @ the Bridge na away 3-1 op ons doos te krijgen.

Dat zijn er twee voor mij. Drogba zijn megakopbal in de CL finale tegen Bayern. En de ongeloofelijke lefgoal van Zlatan in het vriendschappelijk duel tegen England.

Gary Neville has another orgasm (UCL Final) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=RFKVoSCF1iM)

Georges Leekens, de Nationale ploeg zo in de zak zetten om dan hard op zijn bek te gaan bij FCB.

Falcao, wat een absolute klasbak, kan alleen maar hopen dat die in januari bij ons komt knallen, koste wat het kost.

Radamel Falcao - All 36 Goals (Season 2011/2012) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=qE6RPIr6Vc8)

RSCA dat met voorsprong landskampioen wordt en hopelijk volgend jaar kan stunten in de CL.

Laat maar komen!

Logos
17 december 2012, 15:04
Het EK waarop Spanje in de finale duidelijk maakt wie de regerende Wereldkampioen is. Spanje kreeg ontzettend veel kritiek in de aanloop naar die finale (te saai, inefficiënt, niet goed genoeg) maar bewijst het beste team in Europa/de wereld te zijn en maakt dat op een verpletterende manier duidelijk tegen Italië.

De uitschakeling van Barcelona tegen Chelsea in de CL. Het toont hoe het doel de middelen heiligt en dat voetbal het mooiste kan zijn, maar ook bijzonder wreed.

De 2-2 in Camp Nou tegen Real. Eindelijk nog eens een echte Classico zonder al het geschop en gebleit, met Ronaldo en Messi in een (positieve) hoofdrol.

Falcao/Ibrahimovic springen er toch tussenuit. Al mocht die van Adriano er gisteren ook wel zijn (op een heel belangrijk moment)

Het aanhoudend racisme-gebeuren en onrespectvol omgaan met medespelers/tegenstanders/scheidsrechters

Racing Genk. Desondanks het vertrek van bepaalde sleutelspelers weten ze toch dmv eigen kweek en gerichte aankopen zich te handhaven in de competitie en als enige club (ongeslagen) Europees te overwinteren.

Ook het hele gebeuren rond de Rode Duivels kan me wel bekoren. Er staat weer een team dat resultaten haalt en zowat de hele natie lijkt achter onze ploeg te staan. Hopelijk kunnen ze deze lijn doortrekken.

Real Madrid dat verstand begint te krijgen en Mourinho ontslaat. Net als Wenger die Arsenal verlaat. Beide ploegen zijn toe aan verandering en dat kan mijn inziens enkel door de twee heerschappen te laten gaan.

mtm
17 december 2012, 15:24

Haha, knappe poging om te provoceren. Het lukt u nog ook. :lol: Alleen hebt ge niet door hoe belachelijk ge u maakt met die opmerking.

De vraagjes zal ik in de week eens beantwoorden. Anders denkt |steven| misschien weer dat ik zijn topic probeer te verneuken. :unsure:

Jepjep
17 december 2012, 15:32
En niet eens durven antwoorden en beargumenteren. Triestig.

NemesisBE
17 december 2012, 16:01
Mooiste moment: geen idee eigenlijk. Weinig positieve dingen in 2012 meegemaakt :p Ohja, mijn broer die kampioen geworden is met Sint-Job in 2e prov in Antwerpen en nu voor het eerst in 1e prov speelt. De kater die maandag zal ik nooit vergeten!

Ergste moment: Het gelijkspel op Anderlecht in PO1 met die penalty van Gillet in de allerlaatste seconde. Ik was voor en tijdens die match er rotsvast van overtuigd dat Club nog kampioen kon worden als ze in Anderlecht wonnen. En het zag er lange tijd HEEL goed uit, tot Almebäck ff ging duwen :sad:

Voetbalmatch die me zal bijblijven: de finale van het EK. Omdat Spanje daar voor de eerste keer in dat tornooi liet zien waarom het verdiend Europees Kampioen werd. Ik heb me 5 matchen geërgerd aan hen en dacht dat Italië grote kans zou maken op de titel, maar Spanje heeft me die match enorm verbaasd. Mss geen speciale match op zich, maar ik kan me voor de rest geen match voor de geest halen die 'bijzonder' is. Tenzij de 1-7 op Beerschot vorige week :lol:

Doelpunt van't jaar: Ibra zou altijd gewonnen hebben, moest Mexes niet nog iets straffers gedaan hebben tegen Anderlecht. Dus Mexes, zonder twijfel.

Gestoord: De incompetentie van sommige refs in onze JPL, maar tevens ook de onnozele en overbodige commentaren daar op. Als je kijkt naar de refs die Europees mogen fluiten, is het duidelijk dat België enorm achterloopt op het vlak van degelijke refs.

Spelers/Clubs die verbazen: Lestienne en Bacca bij Club en Stramaccioni bij Inter. De CL voor beloften winnen is 1 ding, een seniorploeg van absolute brak onder Ranieri naar een leuk voetballende ploeg brengen is iets anders. Hij doet het ook vaak met jongeren uit eigen jeugd, wat ook voor hem pleit. Dat gepaard met af en toe een fijne tactische ommezwaai, zoals een 3-4-3 of een 3-4-1-2, maakt hem een leuke trainer om volgen en Inter terug een leuke ploeg.

Verwachtingen/trends: Een Duitse ploeg wint de CL, Inter speelt alsnog kampioen, Club eindigt 2de in de PO na een spannende titelstrijd met Anderlecht en Spanje wint de Confed Cup.

Alcoholic Punk
17 december 2012, 16:02
Winston Reid goal against Millwall with a twist. - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=i5vL-9or-lI)

en

http://www.youtube.com/watch?v=jut_KAgNqLU

-Steve-
17 december 2012, 17:14

De Rode Duivels die eindelijk weer op niveau presteren met hoogtepunten als de wedstrijden tegen Servië en Nederland. Dat was genieten.

City dat in de laatste minuten alsnog kampioen wordt, een pijnlijk moment voor elke fan van United denk ik.

https://www.youtube.com/watch?v=B7iGlSVyjWk

Ook al zat Club heel diep, de prestatie van Anderlecht die dag mag zeker niet onderschat worden. We speelden heel goed voetbal, en 6-1 winnen van de boeren is sowieso speciaal.

Deze vrije trap van Ronaldo. Daar kan ik naar blijven kijken.
https://www.youtube.com/watch?v=I4BAD-wjLsM

Gillet. Elke match opnieuw ligt die zijn flank open. Het meeste gevaar komt langs zijn kant. Weg met hem, het is tijd voor een nieuwe rechtsback.

Anderlecht en Dennis Praet en Massimo Bruno. Van Anderlecht had ik dit goeie voetbal niet meer verwacht, fantastisch wat VdB aan het neerzetten is. En dat Praet en Bruno op zo een jonge leeftijd al een vaste plaats hebben + bijna wekelijks bij de beste spelers op het veld horen is zeker een aangename verrassing.

Dortmund wint de CL. Anderlecht wordt kampioen met een straatlengte voorsprong. In Engeland zal het voor United zijn, maar ik verwacht wel dat het daar nog spannend wordt.

Rbn13
17 december 2012, 17:22
Juventus dat eindelijk weer staat waar het hoort.
JUVENTUS REGINA D&#39;ITALIA [SCUDETTO 2011 2012] (http://www.youtube.com/watch?v=kPXrflpCRZI)

Moord op scheidsrechter in NL.

City-QPR

Falcao tegen América
FIFA Puskas Award FINALIST: Radamel Falcao - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=zHhbmp80yC4)

Leekens, hands down.

In eigen land de doorbraak of bevestiging van Bruno, Benji en Lestienne
Algemeen de ontwikkeling van Benteke & De Bruyne.

Ploegen die zwak bezig zijn die stevig in hun portefeuille gaan duiken (Chelsea, Arsenal, Milan,...)

Rikie
17 december 2012, 17:56
Anderlecht kampioen en Jacobs weg
Leekens weg bij de Rode Duivels

Chelsea die de CL wint met anti-voetbal, en bijgevolg voorrondes voor Anderlecht.

Totaal geen idee eigenlijk, doe dan maar België - Nederland.

Mexes zijn omhaal tegen Anderlecht. En die omhaal van Falcao.

Ollie, Gillet, Kanu en Frank Raes.
'Reporters naast de lijn' op sporting telenet (Peter Morren en vrienden)
anti-voetbal
Leekens

Zulte/Benteke

Maxwell
17 december 2012, 18:04
B7iGlSVyjWk

Sorry boys :$

kAstAr
17 december 2012, 18:15

-> Chelsea wint de CL. (http://www.youtube.com/watch?v=wzenuhxvxpk)

-> Chelsea uitgeschakeld in de groepsronde van de CL.
-> En ontslag RDM.

-> Barcelona - Chelsea (2 - 2) (http://www.youtube.com/watch?v=r7p4iI5YFHo)

Omhaal Zlatan (http://www.youtube.com/watch?v=36vugWOSwqE)

Dat gezever over Chelsea met hun "anti-voetbal". Voetbal draait namelijk om doelpunten maken, hoe dat gebeurt maakt geen reet uit.

+ Robert Jeurissen

Benteke -> vanaf het begin uitblinker in de Engelse competitie

Wilcao
17 december 2012, 18:18
Voor mij persoonlijk de terugkomst van Ajax en het uiteindelijk halen van de 31ste titel (mede ook omdat ik erbij was:))

n/o maar toch de CL winst van Chelsea. Niet voor Chelsea persoonlijk, maar gewoon omdat het geen "mooie" winnaar was.

United - City

De goal van Zlatan tegen Engeland :love:

Leekens bij de Rode Duivels.

Benteke. Nooit gedacht dat hij het ging maken in Engeland.

Dat Ajax en Anderlecht samen de 32ste titel gaan binnenhalen en wij ons eindelijk eens gaan plaatsen voor het WK/EK!!

psxman
17 december 2012, 18:21

CL winst Chelsea na een fantastisch sterk circuit
Als 2de de FA cup match tegen Tottenham 5-1 en als gevolg hele tijd voor de match een halfvol stadion,de tottenham kant was zo goed als leeg

Ontslag Di matteo ,vervolg met Benitez en Torres
Chelsea - Napoli , comback 4-1.Zelf aanwezig met 40° koorts(zonder 1 graad te overdrijven.

Kopbal Didier Drogba in de finale van de CL 87ste minuut

RFKVoSCF1iM

Torres,Torres,Torres...Het overdreven in de kijker zetten van zogezegde rasistische acties,dat uiteindelijk niets voorstellen.Maar ondertussen wel een scheidsrechter dood laten stampen,steek u energie daar in,ipv over die futaliteiten als monkey gebaren enzo extra hard in te grijpen.

Dat is een moeilijkere..
Misschien wel Man United,omdat zij toch uiteindelijk het toch maar weer doen,en ook een pluim voor fergusson daarvoor.Had dit jaar veel miserie voor hun verwacht..Dus vandaar, slik:$slik

-Meerdere doelloze acties tegen "zogezegde" zware rasistische,"acties"
-Een hoop "grote" trainer wissels
-De heropstart van Chelsea ergens in de 2de helft van 2013 ,nadat de rotte appels verdwenen zijn.

St0wned
17 december 2012, 18:30
Montepellier die kampioen speelt in frankrijk. ben totaal geen fan van de club maar het geeft me wat hoop dat een normale club het nog kan halen tegen de geldmachine

Anderlecht die kampioen speelt, chelsea die CL wint

City - QPR

goal cisse chelsea - newcastle united (2-04-2012) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=moHR8tzNeyA)
of
Luis Suarez Goal vs Newcastle (1-1) 4/11/12 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=YGHXsdCzUn8)

Leekens bij FCB, de incompetentie droop er van af.
Chelsea, City en PSG in het algemeen
Ibrahimovic
De volledige spaanse competitie

Montepellier als club, Bacca als speler

Voetbal gaat nog verder naar de kloten

BleKKie
17 december 2012, 18:48
Ukrainian Kid celebrates winning Goal [HQ] - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ceGz-a2v0Z4)
Ik vond dit echt prachtig gewoon, stel je eens voor dat je daar zelf zit als, pakweg, 5 jarig jongetje op te tribune en dan scoort Scheva, de held der helden daar in Oekraïne, daar voor je neus bij wijze van spreken.

Zoals Nemesis, denk ik ook het gelijkspel tegen Anderlecht in de PO's. Al was het maar om hun titelfeestje een week uit te stellen, daar was ik al meer dan tevreden mee :p

Niet per se de beste, maar één die ik nog lang zal herinneren is de Engeland - België dat ik live in het stadion gezien heb, een onvergetelijke, 24u durende, dag gewoon. De sfeer op het plein waar alle belgen bijeen kwamen, dan de sfeer in de metro die geweldig was, met al die belgen die stonden te zingen en te springen, Wembley, ... als ik er nu nog aan terug denk, wat een dag :love:

Toch wel Ibra zijn goal, gek of geniaal, ik weet het niet, maar je moet het maar doen :p

De agressie in het voetbal in het algemeen, dat is gewoon schandalig ... vroeger was het waarschijnlijk ook al zo, zoniet erger, maar wat je nu soms allemaal ziet is gewoon hallucinant.
Ik denk maar aan het EK, met die rellen tussen Russen en weet ik veel wie (al had dat ook politieke invloeden). Waarom kan je niet voor een andere ploeg supporteren en dat is het dan, moet je elkaar daar voor haten? :sop:
Ook de agressie tegen scheidsrechters, zelfs in lagere reeksen, waar gaan we naar toe, dat scheidsrechters al moeten beginnen vrezen voor hun leven. Oké ze maken fouten, maar maken voetballers geen fouten misschien?

De Rode Duivels (en Wilmots) eigenlijk, toen men Wilmots vast benoemde had ik er niet echt goed oog in, maar hij heeft me aangenaam verrast en de Duivels zelf ook, nog niet super maar een groeit toch iets lijkt me.
Daarbij hoort natuurlijk ook de belgen in het buitenland die bij de meeste ploegen gewoon sleutelfiguren aan het worden zijn of gewoon al zijn.

Namen kopen (omdat men (veel) geld heeft), maar er geen ploeg kunnen van maken :)
Specifiek voor België dan eerder, is het kopen van tweede/derderangs buitenlanders terwijl er in België ook heel wat jonge talenten rondlopen die geen kans krijgen.

Cuth
17 december 2012, 19:04
Dat er tussen de Polen en de Russen toen flink tegenzat was vooral om politieke redenen. Vliegtuigcrash in 2010 met al die Poolese hoogwaardigheidsbekleders, sterk nationalistische volkeren, diepgewortelde haat en het was de Russische feestdag. Dat er die dag toevallig voetbal werd gespeeld kwam gewoon goed uit denk ik.

Afgezien daarvan is het inderdaad walgelijk hoe men zelfs in de lagere reeksen waar eigenlijk niet echt iets op het spel staat reageert op een al dan niet foute beslissing van een scheidsrechter.

1CEZ
17 december 2012, 19:31
mijn mooiste moment was de finale van het EK , dit gewoonweg omdat ik toen in barcelona op een terras in den drank zat juichend met de spanjaarden rond ons :D

TazzDeMazz
17 december 2012, 20:12
Het topic niet komen verzieken aub, dankuwel.

Het lag er gewoon iets te dik op wat de bedoeling was. Moest hij het nu nog in de vragenlijst verwerkt hebben was het wat subtieler.

Anyways mijn bijdrage:

België die eindenlijk op de rails staat en lijkt vooruit te stevenen op het WK in brazilië.

De grote crisis van brugge. Het jaar dat onze grootste successen moest gerealiseerd worden is het jaar van de ergste crisis in jaren.

Goh, er gaat niets boven de keeskoppen van hiernaast te kloppen in een ouwe getrouwe België -Nederland.

Eender welke goal van Falcao. Take your pick.

De arbitrage en hoe die de hand boven het hoofd worden gehouden door instanties. Nu ook de agressie tegen arbitrage schandalig is geworden (wat ik dus totaal niet kunnen vind) zie ik dit niet meteen beter worden.

Al die rode duivels in het buitenland die echt overal bij hun ploeg bepalend zijn. Belgische spelers zijn gewoon hot voort moment.

Verder bouwen en kwalitatieve transfers doen en zeker als 3de starten in POI en dan afhankelijk van hoeveel de voorsprong van anderlecht is... Who knows.

StevenFM
17 december 2012, 20:19
De Champions League winst van Chelsea

Weer twee sportieve kwakkelseizoenen van Antwerp

Kwalitatief niet het beste misschien maar Reading - Arsenal was wel een magnifieke wedstrijd qua spektakel.

De gelijkmaker van Drogba in de CL finale

Het trainerskerkhof in eerste klasse en de onbeschaamde verheerlijking van Messi en Barça door de NOS. En ook nog David Luiz. Eigenlijk vooral David Luiz.

Blij dat het jaarlijkse financiële gerommel bij Antwerp verdwenen is, daar ben ik toch wel van verschoten. Op sportief vlak heeft België me natuurlijk enorm verrast. Bedankt Wilmots.

Maxwell
17 december 2012, 20:25
Het lag er gewoon iets te dik op wat de bedoeling was. Moest hij hetnu nog in de vragenlijst verwerkt hebben was het wat subtieler.

Hahaha man toch. Alsof ik het niet meen. Niets zo mooi als de aartsrivaal vernederen met 6-1.
Dat jij dan voor Brugge supportert en er niet tegen kan is jouw probleem.

-Steve-
17 december 2012, 20:35
Hahaha man toch. Alsof ik het niet meen. Niets zo mooi als de aartsrivaal vernederen met 6-1.
Dat jij dan voor Brugge supportert en er niet tegen kan is jouw probleem.

Inderdaad. Als ge moet schrik hebben dat ge provocerend gaat overkomen bij elk moment dat je hier vernoemt, kan dit topic beter gesloten worden. Zielig hoe er zelfs hier altijd wel iemand de sfeer moet komen verzieken.

The Black Mamba
17 december 2012, 20:50
Dat er nog steeds geen camera beelden mogen worden gebruikt. Hoeveel matchen/fases hadden er compleet anders uit gezien als we eens niet altijd enkel op scheidsrechter zijn oordeel afgingen. Afgekeurde doelpunten die beslissen of een team uit de CL gaat of niet zou gewoon niet meer mogen afhangen van 1 man. Dit gaat hier om zo een waanzinnige bedragen.

Groot gelijk! Kan ik ook totaal niet begrijpen, als je dan ziet hoe ze scheidsrechterlijke beslissingen aanpakken in de NBA (los van het feit dat het een andere sport is). In tennis is het ook niet meer weg te denken. Wanneer gaat dé wereldsport eens mee evolueren? Zeker als je dan inderdaad ziet welke gigantische financiële belangen er spelen bij een voetbalmatchke.

mtm
19 december 2012, 11:59

De finale van de League Cup, gewonnen door Liverpool. Het is inderdaad maar een dwaze trofee uiteindelijk, maar het was al van 2006 geleden dat Liverpool nog eens iets in de lucht kon steken. Dan zijt ge toch tevreden met hetgeen ge wint, ook al stelt het niet zoveel voor. Ook de winst in de halve finale van de FA Cup tegen Everton was schitterend.

De finale van de FA Cup verliezen tegen de Rent Boys, zonder twijfel.

Ik vond die wedstrijden van Athletic Bilbao in de Europa League tegen Manchester United fantastisch. Niet omdat het tegen United was, maar wel omdat Athletic Bilbao met mindere spelers United van de mat speelde. Ik ben heel geïnteresseerd in tactische denkwijzen in het voetbal. Bielsa was in die wedstrijden tactisch super, en koppelde dat aan een speelstijl die fantastisch was om te bekijken. Het lef dat die mannen toonden op Old Trafford heeft hen geholpen om die match te domineren.

De goals van Mexès, Falcao en Ibrahimovic, zoals zovelen hier al hebben aangehaald. Aangezien ik een Premier League fag ben: Suarez, Crouch en Cissé.

http://liverpoolredsforever.files.wordpress.com/2012/09/7121978029_441009a12a_o.gif

http://farm8.staticflickr.com/7256/6865671430_38b066583e_o.gif

http://www.balls.ie/wp-content/uploads/2012/05/untitled-8zjkh2.gif

Fergie met zijn rotte opmerking dat Suarez een schande is en nooit meer voor Liverpool zou mogen spelen. En gewoon voor zichzelf te zijn.

Evra omdat die gaat wenen als een klein kind omdat hij 'negrito' genoemd wordt. Racisme kan niet en hoort ook niet thuis in het voetbal. Maar op het veld wordt zoveel geroepen, dat er heel wat van die onderzoeken moeten gebeuren als iedereen zo gaat klagen.

De inconsistentie van de FA en de Engelse media.

Dat moet wel Michu zijn denk ik. Ontdekking van het jaar in de PL.

Alcoholic Punk
19 december 2012, 13:27

De finale van de League Cup, gewonnen door Liverpool. Het is inderdaad maar een dwaze trofee uiteindelijk, maar het was al van 2006 geleden dat Liverpool nog eens iets in de lucht kon steken.

Bedankt om dat er nog eens in te wrijven :( :cry:

BeeLz
19 december 2012, 14:50
- Het ongeslagen seizoen van Juventus. Ze brachten met momenten prachtig voetbal en staan terug waar ze moeten staan. Prachtig werk van Conte die een zwalpend Juventus op een eigen manier heeft laten voetballen.
- En de 33/33 in de heenronde van mijn eigen vriendenclub, niet echt een grootse prestatie meer wel geweldig leuk
- Nederland dat met een 0/9 uitgeschakeld werden

- Chelsea dat de champions league wint, niet omdat het met kutvoetbal was maar omdat de 4de plaats van Spurs daardoor waardeloos werd.

QPR vs City zoveel emoties in een paar minuten

Ibrahimovic zonder twijfel, die van Mexes was misschien iets mooier uitgevoerd maar die van Ibrahimovic was genialer

Society of black lawyers in de UK, tegen racisme moet opgetreden worden maar elk ding wordt zo belachelijk uitvergroot door die mannen.

Juventus zonder twijfel, na een kwakkelseizoen zo een prestatie neerzetten met in de hoofdrol een speler die afgeschreven leek. Pirlo is dus ook een van de spelers die me positief hebben verrast ook al was dat natuurlijk er voor ook al een geniale speler.

xiempie
19 december 2012, 22:23

Met voorsprong de goal van Aguero tegen QPR. De afsluiter van het mooiste voetbalseizoen
die ik ooit heb mogen meemaken.

Ook nog: Balotelli tegen Duitsland, en het promoveren van Moeskroen naar 2e klasse

België die met één van de beste teams ter wereld het EK niet haalt.
Specifiek, die gemiste penalty van Witsel tegen Turkije.

Manchester City - QPR, geen twijfel mogelijk.

Toch wel die van Cissé tegen Chelsea. Gestoorde trap.

Ook:
Balotelli tegen Duitsland met zijn muscle flex viering.
Zlatan tegen Engeland
Ben Arfa tegen Bolton
Patosi tegen Standard

Die van Aguero zal ik er ook maar bijzetten omdat hij zo belangrijk was.

Robin Van Persie.

Demba Ba, ik heb hem nog vaak zien spelen op le Cannonier en ik zag wel al dat dit een echte topspits was, maar ik had toch nooit verwacht dat hij 3 jaar later één van de beste aanvallers in de beste competitie ter wereld ging zijn.

Mirallas, hij heeft wat last van zijn blessure maar iedere minuut dat hij speelt maakt hij het de tegenstander ontzettend moeilijk.

Verwachtingen voor 2013
Met de Rode Duivels naar Brazilië, uiteraard
En het daar ook goed doen

Lilspanyol
19 december 2012, 22:55
Uiteraard Spanje dat opnieuw het EK wint, al moet ik toegeven, een WK winnen is toch nog véél emotioneler. Toch was het een fantastische maand!

Chelsea dat de CL wint, Pep die Barcelona verlaat en vandaag Tito die opnieuw hervalt. Ook Abidal zijn levertransplantatie was een ferm kutmoment.

Ik zou er twee kiezen die voor mij toch wel speciaal waren.

De finale van het EK, gewoon omdat die met 4-0 van Italië gewonnen werd. Zelf ben ik nooit zeker dat ik ga winnen, zelfs niet tegen prutsploegen. Mijn vele Italiaanse kennissen waren dat wel. Uiteraard heb ik er dus uitgebreid van genoten. Ik zinspeel nog wekelijks op die finale.

De halve finale tegen Portugal was qua intensiteit toch nog veel fijner. De finale was op geen enkel moment echt spannend imo. Zo een penaltyreeks, dat is zo zenuwslopend daarentegen

Ibra zijn omhaal was super, maar voor mij persoonlijk was de goal van Dani Alves tegen Real in de copa ook :crazy:. 2m 25s T11/12 1/4 Copa del Rei: FC Barcelona 2-2 Real Madrid (RAC1) on Vimeo (http://vimeo.com/35672729)

Leekens, refs, Mourinho, ... Het gebruikelijke.

Levante wederom. Chique wat die mannen doen met weinig middelen. Ook mooi hoe ze altijd toch weer een goede spits vinden.

Bepaalde verwachtingen/trends die je verwacht voor het komende kalenderjaar? Rode Duivels naar Brazilië, Genk kampioen, Barcelona hopelijk 1 of meerdere trofeeën, Tito genezen en Abidal die terug een match kan spelen. Hopelijk gaat Guardiola niet naar Chelsea.

Maxwell
19 december 2012, 23:45
Het afscheid van Pep Guardiola (+ zijn prestatie) mag voor mij ook bij
een van de mooiere voetbalmomenten uit 2012.

MJsMFfU9E1g

Romelus
21 december 2012, 14:17
Allez, zeg dan eens wat hij allemaal gepresteerd heeft. Dus omdat hij 2 goals heeft gemaakt tegen Duitsland in de halve finale van een ek hoort hij bij de beste spelers? De rest van het ek was hij trouwens best matig. Dus volgens jou hoort Balotelli in hetzelfde rijtje als Messi, Ronaldo, Falcao,...?

Zie deze post nu slechts. Al eens gezien hoeveel prijzen hij heeft binnengesleept met zijn club op 22-jarige leeftijd? CL-titel, Serie A, FA Cup, Premier League en tal van belangrijke goals en assists (Italie-Duitsland, City-United en beslissende assist voor doelpunt Aguero tegen QPR om er even drie te zeggen).
Hij staat er op de grote momenten en dat typeert een wereldtopper.

Er wordt gewoon hard gefocust op zijn negatieve elementen, op een dag zal hij wel erkend worden als een grote voetballer.:)

Kiiilerke
21 december 2012, 14:22
Marco Borsato De meeste dromen zijn bedrog with lyrics - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=XJd_-0NA9eo)

kan gemakkelijk 30 betere spelers noemen hoor

beetje overdreven he volderke! :naughty:

Mooiste moment van 2012 zonder twijfel het EK van Italia met als hoogtepunt de halve finale tegen Duitsland waar Balotelli twee doelpunten scoort en toont dat hij bij de beste spelers ter wereld hoort.

Jepjep
21 december 2012, 14:46
Zie deze post nu slechts. Al eens gezien hoeveel prijzen hij heeft binnengesleept met zijn club op 22-jarige leeftijd? CL-titel, Serie A, FA Cup, Premier League en tal van belangrijke goals en assists (Italie-Duitsland, City-United en beslissende assist voor doelpunt Aguero tegen QPR om er even drie te zeggen).
Hij staat er op de grote momenten en dat typeert een wereldtopper.

Er wordt gewoon hard gefocust op zijn negatieve elementen, op een dag zal hij wel erkend worden als een grote voetballer.:)

In die prijzen die jij noemt had Balotelli een marginaal aandeel. In het seizoen dat inter de cl won, scoorde hij 1 keer en gaf hij 1 assist in de cl. Hij startte maar 2 keer in de basis. In de halve finale en finale heeft hij niet eens gespeeld. Ook in de competitie in het seizoen dat inter kampioen werd, was hij vaker wisselspeler dan basisspeler.
Jij noemt daar nu wel een paar leuke momenten dat hij beslissend is, maar hij is veel vaker afwezig in een match.

Philharmoniker
21 december 2012, 15:16
Laat ieder nu eens zijn mening hebben, als volderke Balotelli bij de beste ter wereld plaatst dan is dat zijn volste recht hoe scheef zen stelling ook is.
Voor mij is Bv Zidane ook nog steeds de beste die ik aan het werk gezien heb terwijl voor velen Messi of Ronaldo dat zou zijn.
So what dring uw eigen mening toch niet op, uiteindelijk heb je er toch geen baat bij.

Leekens die ons zo naaide negatief.
Kompany die de titel won vond ik wel zalig voor die jongen
de overwinning tegen de kazen
goal van het jaar

QLz1F_GtauM

Jepjep
21 december 2012, 15:18
Balotelli bij de besten ter wereld plaatsen is dan ook zever waartegen gevecht moet worden.

Irriducibili
21 december 2012, 16:21
Eendracht Aalst dat een stevig seizoen in 2de speelde + bevestigd.
Italië op het WK
Goal van Kompany tegen Schotland

Die scheidsrechter zonder twijfel.
Lazio net niet geplaatst voor champions league

De matchen tegen Antwerp
Man City vs. Man U.
Lazio - AS Roma
Courtois en Atletico dat UEFA winnen

Falcao

Decadentie in het voetbal, voetbal is geen volkssport meer.
Ik volg de mensen die against modern football roepen wel ergens.
Het continu aannaaien van kaarten, schwalbes, tijdrekken, gezaag op refs (meeste matchen van 1ste klasse en andere landen kijk ik als neutrale toeschouwer en is het dus enorm ergerlijk :) )

EA, al uitgelegd :)
Genk, lijkt me duidelijk.

Rode Duivels blijven een hype.

BeeLz
21 december 2012, 16:28
goal van het jaar

QLz1F_GtauM

Was de goal van vorig jaar ;)

Fella
21 december 2012, 16:29
Na 20 speeldagen staat SVZW nog altijd op #2 in onze competitie.

Leekens.

Manchester City - QPR

Ibrahimovic, Falcao, Papiss Cisse (al zijn er meerdere goals die in zijn buurt komen).
Als ik er één moet kiezen dan is het waarschijnlijk Ibrahimovic.

Bepaalde supporters.

Welke club heeft je dit jaar positief verrast en waarom?
SVZW, hoeft geen uitleg denk ik.

SVZW play off 1.

@De Balotelli discussie, het is een goede speler, no doubt. Maar zit zeker niet bij de beste van de wereld.

Pseudo
21 december 2012, 16:57
1-1 Spanje - Italië, tactisch meest interessant

Barzagli, kerel was zo middelmatig 5 jaar geleden terwijl hij vorig seizoen de beste cb van Juventus en Italië was

België mist WK, contractverlenging van 4 jaar voor Wilmots

Wilcao
21 december 2012, 17:05
1-1 Spanje - Italië, tactisch meest interessant

Barzagli, kerel was zo middelmatig 5 jaar geleden terwijl hij vorig seizoen de beste cb van Juventus en Italië was

België mist WK, contractverlenging van 4 jaar voor Wilmots

Slimme edit ;)

Pols
21 december 2012, 17:11

Anderlecht 6-1 Brugge. Een Brugge zonder vorm en zonder trainer, maar de rivaal zo vernederen in eigen huis is iets dat nog vele jaren gaat blijven hangen. De 5-1 in 2003 was mooi, maar dit was fenomenaal.
Penalty van Gillet, na een belachelijk slechte match, toch ook wel. Kampioen worden tegen de rivaal is best wel speciaal.
Aguëro die City kampioen maakt in de 92ste minuut.

Leekens, grensrechter en het EK dat in die 2 landen is mogen georganiseerd worden.

City-QPR. Niet de wedstrijd zelf, maar de laatste 3 minuten heb ik nooit meegemaakt. Ik ben geen overtuigd Cityfan, maar toch serieus rechtgesprongen bij die laatste goal. Fenomenaal.

Radamel Falcao Amazing Bicycle Kick Goal vs America De Cali - Atletico Madrid (1-2) 19/05/2012 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=JL7xtWJb5cg)
Die van Ibrahimovic is van ver, maar deze is in mijn ogen de perfectie. Strakke bal, perfecte timing en los de winkelhaak in. Ibrahimovic is gestoord, maar die kreeg letterlijk alle tijd van de wereld.

Supporters die zagen over scheidsrechters, 'paarse bond', Georges Leekens en Chelsea in de Champions League.

Zulte Waregem, Bacca, Mbokani, Praet, Malanda, Ibrahimovic,...

Anderlecht wordt kampioen, Brugge gaat weer fors investeren en Georges Leekens trekt naar de olielanden.

Philharmoniker
21 december 2012, 17:19
Was de goal van vorig jaar ;)
Uhu klopt , misleid geweest door ander video en ook dat het zo fris in men geheugen zit..:unsure:

Antwerp1
21 december 2012, 19:20
City speelt kampioen, Nederland vernederd op het EK en het EK in het algemeen (vooral de groepsfase, vanaf dat alle groten overblijven vind ik het minder interessant :) ) en België dat het goed doet in de WK kwalificatie waar ik elke match getuige van mocht zijn met mijn abo :)
Antwerp alweer een rampjaar. de 2e helft van vorg seizoen was een ramp en in de laatste weken van de 1e helft van dit seizoen is het ook vrij dramatisch verlopen met een middenmoot plaats tot gevolg.
Bilbao-Atletico in de EL finale: was op zich niet zo spannend maar de emoties van de spelers van Bilbao was fantastisch om zien :) puur qua spanning City-QPR en City-Man United. Qua sfeer en spanning zijn ook enkele matchen op het EK mij bijgebleven (van Polen, Kroatië en Ierland oa.)
Ibrahimovic, Neymar,...de klassiekers zeg maar :) Doelpunt met het meeste impact was die van Aguero tegen QPR natuurlijk.
Ambras tegen de refs. Ik kan me er op Antwerp ook vaak aan ergeren, maar soms is het gewoon overdreven.
speler: Halilovic. 16 jaar en al CL gespeeld. club: Celtic in de CL, Zulte in eigen competitie.
Niet echt verwachtingen, eerder een hoop: Antwerp dat eens een goed jaar doormaakt.
voor de rest verwacht ik dat België zich kwalificeert voor Brazilië.

Beatsbydre
30 december 2012, 23:34
Wat is uw mooiste moment op voetbalvlak in het jaar 2012? Dat Anderlecht zijn 31ste titel haalde tegen Club Brugge
Wat is uw dieptepunt op voetbalvlak in het jaar 2012? Het gevoel dat we meer in deze champions league hadden kunnen halen.
Welke voetbalmatch uit 2012 vond je de beste en zal je nog lang bijblijven? De 6-1 tegen Club Brugge natuurlijk! Wat een match!
Wat is uw doelpunt van het jaar 2012? De goal van vargas tegen Lierse. De 4-1
Wat/Wie heeft je dit jaar gestoord op voetbalvlak? Leekens met zijn groot ego. En dan zo failen bij club brugge. Terwijl hij over heel wat kwaliteiten beschikte.
Welke speler/club heeft je dit jaar positief verrast en waarom? Praet en Bruno. Deze 2 gaan het ver schoppen volgens mij :)
Bepaalde verwachtingen/trends die je verwacht voor het komende kalenderjaar? RSCA pakt zijn 32ste titel met glans dit jaar.

Jepjep
31 december 2012, 00:21
Ik heb zo een vermoeden dat jij een anderlecht supporter bent :unsure:

fcberke
31 december 2012, 11:21
en zijn mooiste moment is dat brugge te kakken wordt gezet door de lijnrechter :crazy:

Tuninboy
31 december 2012, 12:24
Ik heb zo een vermoeden dat jij een anderlecht supporter bent :unsure:

Eerder ne apple fanboy :unsure:

fcberke
31 december 2012, 12:27
this!

Jepjep
31 december 2012, 12:27
Anderlecht supporter + apple fanboy. Veel erger wordt het niet.

Tuninboy
31 december 2012, 12:33
Anderlecht supporter + apple fanboy. Veel erger wordt het niet.

Zenne nicname.

He ain't no hipster.

Jack Wilshere
31 december 2012, 12:42
Of misschien iemand die uitsluitend de JPL volgt + Anderlecht fan is? Dan kan je zoiets verwachten, niet iedereen heeft de tijd / interesse om meerdere competities te volgen, daarom moet er nog niet op de man gespeeld worden.

Beatsbydre
31 december 2012, 13:19
Ik volg het buitenlands voetbal wel. Maar ik vind het net iets aangrijpender dat Anderlecht, waar ik dus een abbonement heb, resultaten boekt dan een buitenlandse club. Dat ik een Apple fanboy ben klopt. Maar ieder zijn keuze toch? Hou jij je samsung, windows of nokia maar ;) Ik ben hier zeker niet om brugge af te zeiken zoals jullie denken. Als je clubsupporter bent en je wint eens 6-1 van RSCA dan kan je meespreken bij mij :) In europa ben ik trouwens voor elke belgische ploeg en kan ik zeker meejuichen als bacca scoort tegen bijvoorbeeld Newcastle. Maar ik post hier eens mijn mening en wordt meteen omvergeblazen omdat ik Apple producten bezit en voor anderlecht ben?

Irriducibili
31 december 2012, 13:26
Maar ik post hier eens mijn mening en wordt meteen omvergeblazen ?

eeeeeeeeeeeeeeuhm... ja.

Welkom op de wondere wereld van het internet.

kwistenbiebel
31 december 2012, 13:28
Niets van aantrekken, het is logisch dat zoiets bij u topmomenten staat. Als Club Brugge op Anderlecht kampioen zou worden zou dat ook voor velen een topmoment van het jaar zijn. En het is nog altijd een persoonlijke moment van het jaar he.

Ik volg de link met buitenlands voetbal toch niet echt? Zijn de momenten daar beter?

Beatsbydre
31 december 2012, 13:29
eeeeeeeeeeeeeeuhm... ja.

Welkom op de wondere wereld van het internet.

Op internet zijn er idd mensen met een grote mond ;)

Beatsbydre
31 december 2012, 13:31
Niets van aantrekken, het is logisch dat zoiets bij u topmomenten staat. Als Club Brugge op Anderlecht kampioen zou worden zou dat ook voor velen een topmoment van het jaar zijn. En het is nog altijd een persoonlijke moment van het jaar he.

Ik volg de link met buitenlands voetbal toch niet echt? Zijn de momenten daar beter?

Nee ik bedoel dat ik andere competities, de buitenlandse, wel volg maar als anderlecht iets boekt in europa of in eigen competitie vind ik het nog iets beter en specialer dan dat bijvoorbeeld barcelona weer kampioen speelt :p

Irriducibili
31 december 2012, 13:32
Op internet zijn er idd mensen met een grote mond ;)

Heb ik niet gezegd.

Jepjep
31 december 2012, 13:37
Ik volg het buitenlands voetbal wel. Maar ik vind het net iets aangrijpender dat Anderlecht, waar ik dus een abbonement heb, resultaten boekt dan een buitenlandse club. Dat ik een Apple fanboy ben klopt. Maar ieder zijn keuze toch? Hou jij je samsung, windows of nokia maar ;) Ik ben hier zeker niet om brugge af te zeiken zoals jullie denken. Als je clubsupporter bent en je wint eens 6-1 van RSCA dan kan je meespreken bij mij :) In europa ben ik trouwens voor elke belgische ploeg en kan ik zeker meejuichen als bacca scoort tegen bijvoorbeeld Newcastle. Maar ik post hier eens mijn mening en wordt meteen omvergeblazen omdat ik Apple producten bezit en voor anderlecht ben?

Was maar een graptje :)

caoimhin
31 december 2012, 14:52

Messi die telkens als je denkt dat het niet zotter meer kan, het toch maar weer doet.
Het voetbal van Anderlecht onder JVDB, een verademing vergeleken met het angsthazenvoetbal onder Jacobs.
Leekens die de RD helpt door te vertrekken.

Het zegevieren van anti-voetbal in de (halve) finale van de CL.

Manchester City - QPR, maar dan omwille van de ongelooflijke ontknoping. Wat een "walk in the park" hoorde te zijn werd een bloedstollende thriller.

Nationaal: Patosi (http://www.youtube.com/watch?v=3zzsIiYoc4Y) of Suarez (http://www.youtube.com/watch?v=i3P-9SBYnwY)
Internationaal: Messi (http://www.fifa.com/ballondor/puskasaward/video=1894647/index.html), Mexes (http://www.youtube.com/watch?v=mBx3xwGvaRg) of Ibracadabra (http://www.youtube.com/watch?v=F68y5vfp_8w). Lichte voorkeur voor Mexes.

Leekens zijn excuses. Chelsea hun voetbal (vorig seizoen). Mourinho zijn smoel.

Praet. Ik wist wel dat hij goed was, maar had niet gedacht dat hij reeds zo snel zijn stempel zou drukken op het voetbal van Anderlecht. Anderlecht met of zonder Praet is echt een verschil.

Benteke. Vond hem nooit echt slecht, maar wat ik dit jaar van hem gezien heb maakt me positief gezind voor de verdere wedstrijden van de RD.

Messi gaat zijn eigen record verbreken. Anderlecht pakt de dubbel. Rode Duivels plaatsen zich voor WK. Belgische ploegen zetten verder in op jeugd.

LaBuenaVida
31 december 2012, 14:57
Mijn twee eerste verplaatsingen (Naar Newcastle en naar Standard) zullen mij toch bijblijven!
Heb mij enorm geamuseerd!

Mijn verwachtingen zijn:
Club eindigen op 2e plaats (ten minste)
Deftige transfers
En kampioen worden in het volgend seizoen

DrVic69
31 december 2012, 15:21
Mijn verwachtingen zijn:
...

Ge gaat teleurgesteld zijn met zo'n hoge verwachtigingen :baard:
In uw plaats zou ik beginnen hopen op een nieuwe voorzitter, toch wel mijn faal van het jaar.
Is toch ook projectmanager van Uplace, niet?

Cuth
31 december 2012, 15:35
lol, waar haal je dat? :s:s::s

DrVic69
31 december 2012, 15:37
lol, waar haal je dat? :s:s::s

Bart Verhaeghe - De Tijd interview - UPLACE corporate (http://www.uplace.eu/Default.aspx?Culture=nl&PageID=172)

LaBuenaVida
31 december 2012, 15:52
Ja idd, hij is de stichter van Uplace.

Jonas89
31 december 2012, 17:36
Winnen Champions League Chelsea

Standard-supporters die de wedstrijd tegen RSCA lam leggen door bengaals vuur MAAR scheids en rest van de voetbalwereld vinden dat normaal. Match zou DIRECT moeten afgelast worden en 0-5 forfait voor RSCA. Nee, ik ben geen RSCA supporter :p

SVZW - R. Genk 3-2 zonder twijfel

Zlatan

Het verkeerd opnoemen van de clubnaam, altijd wordt er Zulte gezegd. Maar het is Zulte Waregem, ZW, SVZW.

Speler: Malanda, schat hem nog een stuk hoger in dan Hyland...

Club:Dortmund, paar jaar terug bijna failliet en nu terug aan de top

Berrier naar AA Gent
+ SVZW die de verwachtingen niet meer inlost... (ik zie het somber in)

1CEZ
31 december 2012, 17:44
Hoogtepunt van 2012 : vertrek van Leekens bij de RD!
Dieptepunt van 2012: aanwerving van Leekens bij FCB :p

Vedeco
31 december 2012, 17:51
Toch wel de mooie vierde stek van Gladbach vorig seizoen. Wetende dat we het vorige seizoen met een een been in de 2.Bundesliga stonden.

Alles wat AA Gent op de mat heeft gelegd van PO1 2011-2012 tot nu.

De 3-1 winst van Glabach tegen Bayern. Het was de partij die toonde dat Hermann klaar was om in de voetsporen van Reus te treden.

Zlatan

Het feit dat er nog steeds geen technologische hulp is voor scheidsrechters.

Speler: Kevin De Bruyne. Toonde dat hij het in zich heeft om bepalend te zijn in een Europese topcompetitie. Nog een jaartje Duitsland zou hem deugd doen.
Club: Lokeren. De parel van het Waasland toonde dat het een plaats heeft in de bovenste helft van onze competitie.

Enkele Belgische ploegen gaan (eindelijk) over tot concrete plannen voor een grondige verbouwing of het inplanten van een nieuw stadion.

Kenneke10
31 december 2012, 17:51
Dieptepunt rsca-club 1-1, na die match toch een bekocht gevoel gehad.

Beatsbydre
2 januari 2013, 00:08
Dieptepunt rsca-club 1-1, na die match toch een bekocht gevoel gehad.

Das typisch dat als brugge tege anderlecht gelijk speelt of verlies het "bekocht" gaat noemen. Denk je nu echt dat anderlecht matchen zou omkopen? Nee dus :) Anders zouden ze nooit verliezen toch?

Kenneke10
2 januari 2013, 00:30
Heb ik hier gesproken over omkopen? heb het over het gegeven dat een fout van de lijnrechter zo bepalend kan zijn in een match.

Die penalty was terecht maar die fase had er nooit mogen komen.

Dillyracer
2 januari 2013, 09:37
Das typisch dat als brugge tege anderlecht gelijk speelt of verlies het "bekocht" gaat noemen. Denk je nu echt dat anderlecht matchen zou omkopen? Nee dus :) Anders zouden ze nooit verliezen toch?

Bekocht voelen is niet hetzelfde als zeggen dat de match omgekocht is.

Just saying.

BBQezel
2 januari 2013, 13:51

Moest er al omkoping zijn zouden ze het niet zo opvallend doen he...
Maar ik geloof niet in omkoping bij de topploegen tenzij er daadwerkelijk bewijs is en geen theoriën over mogelijke omkoping.
Hopelijk maken we zoiets niet meer mee zoals de zaak Ye.

BeeLz
2 januari 2013, 14:22
Nog niet vermeld zien staan en was het eigenlijk ook vergeten maar de overwinning van Zambia in de ACN was toch ook speciaal, niet dat ik een affiniteit heb met Zambia maar zo een david vs goliath verhaal met alles wat er nog bijkwam voor Zambia kan een mens toch niet onberoerd laten.

Rivfader
2 januari 2013, 14:34
Machester City die op het laatste moment de EPL weet te winnen.
Antwerp dat al weer niet weet te promoveren
Antwerp 2-0 tegen STVV gewonnen. Ik had absoluut geen hoop in een overwinning en het was lang geleden dat ik nog eens was gaan zien. Viel dat toch wel allemaal mee.
De retro van Ibrahimovic
George Leekens die zijn werk weeral af heeft. :lol:
Benteke is de speler die mij heeft verrast. Ik had niet verwacht dat hij een basisplaats ging kunnen afdwingen en de nodige goals maken. De ploeg die mij heeft verrast is Woluwe. Ik had nooit verwacht dat ze op de eerste plaats zouden blijven staan tot nu toe.
Ik zie Liverpool, als ze de nodige versterking kunnen halen, nog wel de top 6 halen.
Antwerp zie ik spijtig weeral de bal misslaan en niet naar eerste klasse promoveren.

Kenneke10
2 januari 2013, 18:28
Moest er al omkoping zijn zouden ze het niet zo opvallend doen he...
Maar ik geloof niet in omkoping bij de topploegen tenzij er daadwerkelijk bewijs is en geen theoriën over mogelijke omkoping.
Hopelijk maken we zoiets niet meer mee zoals de zaak Ye.

Tuurlijk bestaat omkoping nog, ga even terug in de geschiedenis en je zal al snel twee bewezen feiten van omkoping vinden van onze topploegen.

Rikie
2 januari 2013, 19:44
De wedstrijden tussen Real en Ajax, en Lyon - Zagreb waren allesbehalve koosjer.
En aan de keuze voor het WK 2020 in Rusland is ook een reukje aan. (stemmers die topfuncties krijgen in Rusland, etc.)

ot:
Matias Suarez :love:
Samenvatting :RSCA-Genk 4-2 (05/02/2012) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=i3P-9SBYnwY&t=1m1s)

Radbraker
2 januari 2013, 19:50
Dat was Zagreb.

Vida et Gomis triche Dinamo Zagreb - Lyon (1-7) clin d&#39; (http://www.youtube.com/watch?v=8SziwM9R-rw)

Rikie
2 januari 2013, 19:52
juist