PDA

Volledige versie bekijken : UEFA Champions League 2012-2013 - Deel 2

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17

CuRv3
23 april 2013, 22:54
Langs de andere kant... Als Bayern dit jaar de treble pakt, en die kans zit er dik in, staat er Pep toch een serieuze uitdaging te wachten.

ja klopt, maar dit elftal heeft nog ZOVEEEL potentie dat niet meer schoon is + heeft gewoon een gigantisch budget gekregen voor versterkingen waaronder Götze dan vandaag. Als je ziet hoe Robben vandaag speelde die gaat dan gewoon bankzitter mogen worden als Götze z'n plek overneemt lol. Dit niveau kan bayern nog wel even volhouden en veel van die mannen zie ik nog wel trouw blijven aan Bayern tenzij echt real of barcelona langskomt.

Vilanova gaat nu mogen tonen wat voor coach hij is. Ik zat al sinds de 60e minuut te wachten op Villa die maar niet kwam. Het was zo overduidelijk dat ze iemand als spits nodig hadden, omdat men gewoon geen raad heeft met de bal. Het spel van barca is zo eentonig van rondspelen en wachten tot er paar meter ruimte is bij messi zodat hij 3 man kan omspelen en naar zich toe trekken. Het moment dat Messi geen 3 man naar zich toe trekt zie je opeens dat spelers niet om kunnen gaan met situaties waarin ze niet zwemmen in de ruimte.

Xcessive-
23 april 2013, 22:55
Sommige hebben echt meer haat voor een club dan liefde voor hun eigen club. Jaloezie zeker?

Was te verwachten dat Bayern ging winnen. Maar denk dat weinigen een 4-0 hadden verwacht. Mooie prestatie van Bayern. Maar vergeet ook niet dat Barcelona gewoon niet op niveau is. Dit Barcelona is gewoon te zwak voor de echte topclubs. Ze hadden er volgens mij sowieso uit gelegen tegen eender welke tegenstander ze geloot zouden hebben.

eurowarriors
23 april 2013, 22:56
Te zielig. Maar het was tegen Robben, die verdient dat eigenlijk wel een beetje.

Dit dus. Leedvermaak met Alba maar op Robben zijn kop zou ik ook wel een balletje willen smijten.

Over die match: Heynckes heeft den Tito gewoon overklast op elk vlak. En met zo'n defensie een halve finale aanvatten, dan accepteer je gewoon een rammeling. Niet dat ze er veel aan kunnen doen dankzij hun blessureleed, behalve misschien wat breder het seizoen aanvatten defensief.

Philharmoniker
23 april 2013, 22:57
Ja? Wat bedoel je nu? Ze maken idd de grootste kans tegen eender welke ploeg om de cl te winnen.
Bayern-->gij schrijft overal Bayeren.

camino
23 april 2013, 23:00
Bayern-->gij schrijft overal Bayeren.

Je hebt gelijk, tis een slechte gewoonte van me, ik zal er opletten. :).

Elosopardo
23 april 2013, 23:00
Ze zitten al te spreken over het einde van een generatie, man man man. Met 4-0 de boot in gaan of niet, Barça blijft voor mij gewoon een heerlijke club :) Visca Barça

Mudi
23 april 2013, 23:09
Had eigenlijk gehoopt op een 5-0, kan wel leven met 4-0 :p

Nu graag een Duitse finale :applause:

Philharmoniker
23 april 2013, 23:09
2de jaar op rij dat FC Bayern de landskampioen van Spanje opkuist, neat.
http://i.minus.com/ibajNHwGioqP2w.gif

Terry_Bogard
23 april 2013, 23:10
De halve finale zou voor Real ook weleens het eindpunt kunnen betekenen aangezien ze het in de poule al enorm lastig hadden met BvB.

Jepjep
23 april 2013, 23:11
De halve finale zou voor Real ook weleens het eindpunt kunnen betekenen aangezien ze het in de poule al enorm lastig hadden met BvB.

De Mou zal wel zijn plannetje klaarhebben nu. En ik denk dat Götzesoap een negatieve rol gaat spelen morgen.

BleKKie
23 april 2013, 23:12
Hoe ze daar bij Bayern blijven verdedigen, tot Gomez toe die ver achter de middenlijn nog komt verdedigen is gewoon geschift. Ik ben totaal geen Bayern fan/sympathisant want ik kan die ploeg normaal niet zien, maar wat ik vandaag zag was gewoon voetballes. Neuer stond waarschijnlijk bijna te slapen uit verveling.
Barca speelt dan nog eens met 10 man doordat Messi in balverlies niets doet en in balbezit vandaag ook amper iets nuttig gedaan heeft.

Laat het nu maar Dortmund - Bayern worden in de finale, anders zal ik nog voor Bayern moeten zijn ook :)

kAstAr
23 april 2013, 23:18
ik denk dat we ons mogen binnenkort verwachten aan een stormloop nieuwe supporters van bayern(successupporters)

Tja, voor de barca successo's is het stilaan tijd om over te stappen.

camino
23 april 2013, 23:19
Dortmund-bayern is toch echt geen droomfinale komaan zeg, jullie zeggen dit alleen maar omdat je Real haat.
Van mij mocht het bayeren zijn of barca maar dortmund-bayeren,nee zeg please.

Sjakie; haha.

Mudi
23 april 2013, 23:22
Dortmund-bayern is toch echt geen droomfinale komaan zeg, jullie zeggen dit alleen maar omdat je Real haat.
Van mij mocht het bayeren zijn of barca maar dortmund-bayeren,nee zeg please.

Sjakie; haha.

Real in de finale?

NEE DANK U

Niet dat ik tegen Real iets heb, maar Dortmund is een mooiere ploeg + je weet dat de finale niet zal bestaan uit het 10 mans muur van Real en Bayern die enkel probeert te voetballen.

Geef mij maar een Dortmund-Bayern finale. Veel meer op het spel (grootste van Duitsland, Gotze situatie, eeuwige rivalen, ...) dan Bayern-Real.

camino
23 april 2013, 23:28
Real in de finale?

NEE DANK U

Niet dat ik tegen Real iets heb, maar Dortmund is een mooiere ploeg + je weet dat de finale niet zal bestaan uit het 10 mans muur van Real en Bayern die enkel probeert te voetballen.

Geef mij maar een Dortmund-Bayern finale. Veel meer op het spel (grootste van Duitsland, Gotze situatie, eeuwige rivalen, ...) dan Bayern-Real.

Ik heb vanavond ook maar 1 ploeg zien voetballen ze, bij Barca zaten ze weer ne keer telkens die bal 100keer naar links en rechts en achteruit te passen, daardoor komen ze aan die 63% balbezit, dat bewijze het toch wel.
En bayern-dortmund ben je 99,9% zeker bayern sowieso zal winnen, tegen Real weet je nooit ook al is bayern wel torenhoge favoriet en tis nu niet Real geen schoon voetbal kan brengen e maar je moet wel kunnen, ik herhaal nog 1 keer, bayern maakt de grootste kans, voor mij zijn ze ook sterker dan eender welke andere ploeg maar je weet nooit, iedere match en ploeg enz is anders. Het zou me ook niet verbazen mocht Dortmund de finale behalen, veel zal van morgen afhangen.

CuRv3
23 april 2013, 23:34
ik zie liever bayern - real als finale van de CL.

Thorazer
23 april 2013, 23:34
Real in de finale?

NEE DANK U

Komaan Dortmund een mooiere ploeg dan Real?
Nee totaal verkeerd ze zijn zeker niet slecht maar voor mij is Bayern - Real een veel mooiere finale dan tegen Dortmund.

En ben totaal geen supporter van Real noch Bayern.

Jepjep
23 april 2013, 23:36
Real in de finale?

NEE DANK U

En op basis van wat is dortmund een mooiere ploeg? Dat dat je mening is ok, maar schuif het dan niet naar voor als een feit.

GETHEZ
23 april 2013, 23:39
4-0 ?

Wat heb ik weeral gemist...? :p

Mudi
23 april 2013, 23:50
Ik heb vanavond ook maar 1 ploeg zien voetballen ze, bij Barca zaten ze weer ne keer telkens die bal 100keer naar links en rechts en achteruit te passen, daardoor komen ze aan die 63% balbezit, dat bewijze het toch wel.
Daarom dat ik als "neutrale" supporter Bayern in de finale wou zien.

En bayern-dortmund ben je 99,9% zeker bayern sowieso zal winnen, tegen Real weet je nooit ook al is bayern wel torenhoge favoriet en tis nu niet Real geen schoon voetbal kan brengen e maar je moet wel kunnen, ik herhaal nog 1 keer, bayern maakt de grootste kans, voor mij zijn ze ook sterker dan eender welke andere ploeg maar je weet nooit, iedere match en ploeg enz is anders. Het zou me ook niet verbazen mocht Dortmund de finale behalen, veel zal van morgen afhangen.

Ik weet wel 1 ding en dat is dat Mourinho met 10 man gaat verdedigen en Bayern gaat aanvallen (herhaling CL finale vorig jaar). Het gaat een gesloten en saaie wedstrijd worden. Dan verkies ik liever een wedstrijd waarbij er meer dan de CL winst op spel staat.
En het is niet dat Dortmund kansloos is tegen Bayern. Ze hebben 2 keer tegen elkaar gespeeld dit jaar (supercup niet inbegrepen). 2 keer in de A. Arena waarbij ze ene keer gelijk en een keer 1-0 verloren hebben. Ik schat de kansen van Real en Dortmund even hoog in tegen Bayern in de finale.

NemesisBE
24 april 2013, 00:01
Als er insinuaties zijn over dopinggebruik bij Barça, wat dan wel niet met Bayern?
Robben en Ribéry zien crossen in de 84ste minuut?
Gomez die telkens tot voorbij de middencirkel mee kwam verdedigen. Lahm die 1000 km op de rechterflank loopt. Schwein die alles toeloopt, tot in z'n eigen 16 toe.
Geschifte fysiek die Beierse ploeg!

Heerlijk om te zien wel :love:

Mudi
24 april 2013, 00:05
En op basis van wat is dortmund een mooiere ploeg? Dat dat je mening is ok, maar schuif het dan niet naar voor als een feit.

- Geen toeristen in de tribunes.
- Geen bijeengekochte boel
- Een ploeg die is herrezen door de jeugd de kans te geven.
- Geen arrogantie
- Geweldig voetbal
- ...

Maar natuurlijk is dat mijn mening. Echter stelde camino voor dat Bayern-Dortmund echt geen droomfinale kon zijn terwijl het bij mij wel het geval was (http://www.9lives.be/forum/voetbal/893200-uefa-champions-league-2012-2013-deel-2-a-98.html#post17311463).

Nu ja, ieder zijn eigen mening, maar ik hoef echt geen Mourinho zijn gezaag in de media te horen.

Kenneke10
24 april 2013, 00:34
Denk dat real toch een maatje te groot zal zijn voor dortmund, al gun ik het de geel - zwarten ook wel de finale ;)

camino
24 april 2013, 00:35
- Geen arrogantie
- Geweldig voetbal
- ...

Maar natuurlijk is dat mijn mening. Echter stelde camino voor dat Bayern-Dortmund echt geen droomfinale kon zijn terwijl het bij mij wel het geval was (http://www.9lives.be/forum/voetbal/893200-uefa-champions-league-2012-2013-deel-2-a-98.html#post17311463).

Nu ja, ieder zijn eigen mening, maar ik hoef echt geen Mourinho zijn gezaag in de media te horen.

Toch straf voor iemand die hier zegt neutraal te zijn , je valt door de mand hoor ;).
En bijeen gekocht boel wil niet zeggen het daarom altijd prijs is e, zie man city dit seizoen,snap je?
Geen toeristen in de tribunes klopt niet, ik ken persoonlijk zelf mensen die dit seizoen eens naar dortmund zijn weesten kijken en ze zijn niet fanatiek supporter, ze wilden de sfeer er eens opsnuiven, feit is; tzijn ook toeristen :).
Tgoh; geen arrogantie; ik houd net van arrogantie, dikkenekken das nog wat anders maar arrogantie dat maakt het tot de besten, dat zie je in bijna alle sporten toch? Denk maar in de f1 aan senna en schumacher, nu aan vettel en er zijn wel nog andere sporten :), zijn meestal ook de succesvolste degene die arrogant zijn en ballen aan hun lijf hebben :).

Je kan bv ook een finale Real-Barca niet vergelijken met een bayern-dortmund, er is niet 1 classico zo heilig als Real-Barca, weet iedere voetbalfan :).

Mourinho zagen? Ik heb deze de laatste maanden niet horen zagen ze.

Jack Wilshere
24 april 2013, 00:49
Eerlijk gezegd heb ik de laatste jaren al genoeg ‘Clasico’s’ op mijn dak gehad, het mag wel eens wat anders zijn en dat is het zeker met Bayern - Dortmund. (Ik heb het dan niet over een confrontatie tussen Real & Barca in de CL, die zijn er niet zo veel geweest de laatste jaren)

Kenneke10
24 april 2013, 00:52
Indrukwekkend Bayern veegt de vloer aan met Barcelona - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130423_075) i like

Mudi
24 april 2013, 00:54
Toch straf voor iemand die hier zegt neutraal te zijn , je valt door de mand hoor ;).
En bijeen gekocht boel wil niet zeggen het daarom altijd prijs is e, zie man city dit seizoen,snap je?
Geen toeristen in de tribunes klopt niet, ik ken persoonlijk zelf mensen die dit seizoen eens naar dortmund zijn weesten kijken en ze zijn niet fanatiek supporter, ze wilden de sfeer er eens opsnuiven, feit is; tzijn ook toeristen :).
Tgoh; geen arrogantie; ik houd net van arrogantie, dikkenekken das nog wat anders maar arrogantie dat maakt het tot de besten, dat zie je in bijna alle sporten toch? Denk maar in de f1 aan senna en schumacher, nu aan vettel en er zijn wel nog andere sporten :), zijn meestal ook de succesvolste degene die arrogant zijn en ballen aan hun lijf hebben :).

Je kan bv ook een finale Real-Barca niet vergelijken met een bayern-dortmund, er is niet 1 classico zo heilig als Real-Barca, weet iedere voetbalfan :).

Mourinho zagen? Ik heb deze de laatste maanden niet horen zagen ze.

- Heb nergens gezegd dat ik neutraal was voor de wedstrijd van Real-Dortmund. Integendeel, als je deftig kon lezen, kon je al merken dat ik een voorkeur heb voor Dortmund.
- Nee, ik snap het niet. Wat heeft bijeengekochte boel te maken met prijzen. Ik heb gewoon niks tegen ploegen die veel topspelers kopen en de jeugd geen de kans geven. Een ploeg moet enige filosofie hebben in zijn voetbal en een bijeengekochte ploeg heeft da nu eenmaal niet.
- Ja, is het elke week hetzelfde? Er zit daar 80.000 man waarvan mss 2.000 voor de eerste keer zitten. Dat terwijl bij Madrid (en ook bij Arsenal hoor) gewoon voor grotendeels toeristen zitten. En dan wil je het vergelijken met die van Dortmund???
- Tja, ieder zijn eigen mening natuurlijk. Ik heb liever een ploeg die op het veld iets laat zien in plaats van in de media.
- Nee, idd. Ik moet niet weer een overhyped 'el Classico' zien. Het is zo erg geworden dat er elk jaar maar 3/4 wedstrijden in Spanje zijn, nl de el classico's. Nee dank u, ik hoef de overhyped wedstrijd niet te zien. Liever een wedstrijd waarbij ik weet dat ik kan genieten i.p.v. me steeds te ergeren aan het spel op veld.
- Idd, Mourinho had dan ook niks om te zagen. Nu, als em de finale gaat spelen, dan zal je hem weer horen (don't need that).

sanzo
24 april 2013, 01:01
- Geen arrogantie
- Geweldig voetbal
- ...

Dat van toeristen maakt toch geen hol uit in de (halve) finale van de CL? Al was het Beerschot-Bayern, het zou nog vol "toeristen" zijn.
Ik vind het trouwens geweldig dat je als "neutrale supporter" voor Bayern bent en tegelijkertijd niets van bijeengekochte ploegen moet hebben. Zeker na het nieuws vandaag over Götze. Maar het is moeilijk om geen sympathie te hebben voor een ploeg met zo veel jeugdproducten in de basis: Ribéry, Robben, Gomez, Neuer, Dante, Martinez, Boateng.

Ik heb er echt niks tegen dat als mensen tegen Real Madrid zijn. Hell, mijn antiphatie voor Barcelona is ook niet bepaald rationeel al vind ik hun voetbal echt niet mooi (en helpt het niet dat ik altijd orgasme geluiden hoor als de naam van de ploeg valt) maar hier even komen hypocriet komen lullen over neutrale supporters en mooie waarden is er toch wat over, niet? :puke:

puni
24 april 2013, 01:01
Een mens zou Mudi zowaar nog gaan appreciëren. :unsure:

Er is trouwens wel een foutje geslopen in uw redenering m.b.t. de bijeengekochte boel, tenzij ge echt niks hebt tegen ploegen die gewoon hun ploeg bijeenkopen. :p

BeeLz
24 april 2013, 01:13
Als er insinuaties zijn over dopinggebruik bij Barça, wat dan wel niet met Bayern?
Robben en Ribéry zien crossen in de 84ste minuut?
Gomez die telkens tot voorbij de middencirkel mee kwam verdedigen. Lahm die 1000 km op de rechterflank loopt. Schwein die alles toeloopt, tot in z'n eigen 16 toe.
Geschifte fysiek die Beierse ploeg!

Heerlijk om te zien wel :love:

Nja, Bayern speelt al maanden met een B ploeg in de bundesliga dus die mannen zitten fris, en de trainingen zijn blijkbaar uitzonderlijk hard als je Dante bijvoorbeeld hoort zeggen dat een training zwaarder is dan de meeste Bundesliga matchen.

Mudi
24 april 2013, 01:31
Dat van toeristen maakt toch geen hol uit in de (halve) finale van de CL? Al was het Beerschot-Bayern, het zou nog vol "toeristen" zijn.
Ik vind het trouwens geweldig dat je als "neutrale supporter" voor Bayern bent en tegelijkertijd niets van bijeengekochte ploegen moet hebben. Zeker na het nieuws vandaag over Götze. Maar het is moeilijk om geen sympathie te hebben voor een ploeg met zo veel jeugdproducten in de basis: Ribéry, Robben, Gomez, Neuer, Dante, Martinez, Boateng.

Ik heb er echt niks tegen dat als mensen tegen Real Madrid zijn. Hell, mijn antiphatie voor Barcelona is ook niet bepaald rationeel al vind ik hun voetbal echt niet mooi (en helpt het niet dat ik altijd orgasme geluiden hoor als de naam van de ploeg valt) maar hier even komen hypocriet komen lullen over neutrale supporters en mooie waarden is er toch wat over, niet? :puke:

Ten eerste, als je het doorhebt stond neutrale supporter tussen haakjes. Dit wil zeggen dat ik zowel Bayern als Barca niet volg, maar toch wel een voorkeur had jegens Bayern (daarom ook "neutraal" en niet neutraal).
Ten tweede, WTF heb je het over 1 wedstrijd??? Ik heb het over een hele jaar!!! Heel het jaar lang zit de Westfalenstadion vol, zelfs toen Dortmund bijna zijn faillissement ging verklaren. Die supporters zijn altijd trouw geweest. Het kan zijn dat er enkele toeristen elke week tussen de echte supporters zitten, maar het is duidelijk niet hetzelfde als bij Madrid, Barca, Arsenal, ...

En bayern hecht zeker belang aan zijn jeugd: Lahm, Schweinsteiger, Alaba, Badstuber, Kroos en Muller (zijn de vaste spelers op hun positie bij een fitte selectie). 6 van de elf komt uit eigen jeugd. Daarnaast investeren ze ook duidelijk in hun jeugd. Het is enkel zo dat geen enkel ploeg 11 man uit eigen jeugd kan opstellen en als ze dan kopen, dan kopen ze gewoon kwalitatieve spelers.

Maar met bijeengekochte boel, doel ik duidelijk naar City, Chelsea, PSG, Madrid, ... die eigenlijk enkel NAMEN kopen. Ze kopen omdat het een kwalitatieve speler is en dat hij wel zou moeten presteren. Andere ploegen kopen met het oog op het verbeteren van hun spel. Al de spelers die jij opsomt zijn zeer belangrijke spelers gebleken voor Bayern. Ze hebben allemaal bijgedragen tot het spel van Bayern waardoor Bayern nu een geweldige filosofie heeft: snel, efficiënt, krachtig en vooruitspelend voetbal.

Kan je me vertellen wat de filosofie is van Real???

fiqm
24 april 2013, 01:55
Damn, nu is Depor niet meer de enige ploeg die dit seizoen 4 keer kon scoren tegen Barcelona :unsure:

Real Madrid investeert ook wel in de jeugd hé! Met Arbeloa hebben ze een wereldkampioen in huis ;)

puni
24 april 2013, 01:57
En Don Iker niet vergeten! Hoewel die daar ook bijna pleite is zeker?

sanzo
24 april 2013, 02:03

Natuurlijk heeft zo een club trouwere supporters dan de grote clubs. Maar voor een CL wedstrijd op zich biedt dat toch totaal geen meerwaarde. Dus ofwel ben je voor mooi voetbal in de CL, ofwel ben je voor mooie clubs maar Bayern op gebied van aankopen en supporters een mooie(re) club noemen is gewoon fout en hypocriet. Bij Dortmund is het zeker meer het geval en als hun voetbal echt zo geweldig is twijfel ik er niet aan dat ze het wel halen van Real :p

Ik kan hier moeilijk komen beweren dat Real filantropisch te werk gaat maar er is toch echt wel een basiselftal met veel onmisbare spelers (akkoord praktisch geen jeugd). Alonso, Özil, DiMaria, Khedira, Higuain (en anderen) zijn allemaal belangrijk voor het spel en zeggen dat ze niks zouden bijdragen en daar enkel voor de naam zijn is dikke zever. De enigen die momenteel nog enkel hun naam hebben bijgedragen zijn Kaka (zal wel niet meer goed komen) en Modric.
Dat is bij Bayern ook niet meer "een paar slimme aankopen" om te versterken als het zeven basisspelers zijn, en als ze dan voor Kroos zijn positie (die toch een goed seizoen bezig is) eventjes Götze gaan kopen. En ze zijn begot Robben bij Real gaan halen.. "slimme versterking".

sanzo
24 april 2013, 02:04

Het is San.. SAN!

camino
24 april 2013, 02:05
Ten eerste, als je het doorhebt stond neutrale supporter tussen haakjes. Dit wil zeggen dat ik zowel Bayern als Barca niet volg, maar toch wel een voorkeur had jegens Bayern (daarom ook "neutraal" en niet neutraal).
Ten tweede, WTF heb je het over 1 wedstrijd??? Ik heb het over een hele jaar!!! Heel het jaar lang zit de Westfalenstadion vol, zelfs toen Dortmund bijna zijn faillissement ging verklaren. Die supporters zijn altijd trouw geweest. Het kan zijn dat er enkele toeristen elke week tussen de echte supporters zitten, maar het is duidelijk niet hetzelfde als bij Madrid, Barca, Arsenal, ...

En bayern hecht zeker belang aan zijn jeugd: Lahm, Schweinsteiger, Alaba, Badstuber, Kroos en Muller (zijn de vaste spelers op hun positie bij een fitte selectie). 6 van de elf komt uit eigen jeugd. Daarnaast investeren ze ook duidelijk in hun jeugd. Het is enkel zo dat geen enkel ploeg 11 man uit eigen jeugd kan opstellen en als ze dan kopen, dan kopen ze gewoon kwalitatieve spelers.

Maar met bijeengekochte boel, doel ik duidelijk naar City, Chelsea, PSG, Madrid, ... die eigenlijk enkel NAMEN kopen. Ze kopen omdat het een kwalitatieve speler is en dat hij wel zou moeten presteren. Andere ploegen kopen met het oog op het verbeteren van hun spel. Al de spelers die jij opsomt zijn zeer belangrijke spelers gebleken voor Bayern. Ze hebben allemaal bijgedragen tot het spel van Bayern waardoor Bayern nu een geweldige filosofie heeft: snel, efficiënt, krachtig en vooruitspelend voetbal.

Real Madrid is ermee bezig om te proberen om wat meer jeugd door te laten stromen, dat is een procces die veel tijd zal innemen.
Ronaldo, alonso, ozil enzo dragen niet bij tot het spel?
En city gaan vergelijken met Real amaai zeg merci, city is samengekochte boel door ne sjeik, nu pas kunnen ze de titel enzo behalen, totaal ander verhaal bij Real die een enorme prijzenkast heeft en het toch maar blijft doen. En wat de schulden betreft kan je ze een beetje met Gent vergelijken, Real is goed bezig met de schulden af te bouwen en ben ervan overtuigd ze binnen x tal jaar zo goed als schuldenvrij zijn.
Waarom zou iedere ploeg hetzelfde moeten spelen? Aanvallend zoals jij hier zegt?
Iedere ploeg/trainer moet vanuit eigen sterkte gaan. Chelsea kon bv vorig seizoen tege barca sowieso niet aanvallend spelen want dan ga je eraan, het is hun goed recht om zo te spelen.
Er is niks fouts aan countervoetbal, daarvoor moet je ook de juiste spelers voor hebben om zoiets te kunnen, het is evenzeer een gave als je dat perfect kan uitvoeren.
Zoals een ex trainer van club brugge zegde: eerst zorg je je verdediging er staat, dan pas kan je verder bouwen, kon deze geen ongelijk geven den duits.

Wat Real is? Een club die een sterrenclub is en die in mate het mogelijke veel prijzen wil winnen en dat ook heeft, ik meende ac milan de nr1 is, ik kan fout zijn. Ik ben ook voorstander eigen jeugd belangrijk is maar niet zoals Arsenal want je ziet, ze hebben altijd een jonge ploeg maar ze hebbe nu al vele jaren niet veel meer behaald.

Soit; ik vind bayern-Real de logische finale en de match waar de meeste mensen nu naar zouden uitkijken. (Maar zover is het nog allemaal niet).

En tja, barca en Madrid zijn grootsteden en bij iedereen bekent, logisch er altijd x tal mensen dan ook graag een match mee willen nemen. Ik ben weg op 4 mei, niet eens bedoeld als toerist maar puur als supporter van Real en ik graag eens live aanwezig wil zijn (het is helaas te duur om meermaals per jaar te gaan kijken).

Ruben666
24 april 2013, 02:36
2 x 4-0, handig voor de boeken ook wel.

Sir.Killalot
24 april 2013, 06:22
Heb de match niet kunnen zien? 4-0? Ow ow ow!

Wilcao
24 april 2013, 07:33
Hoewel Bayern één van de drie ploegen is die ik persoonlijk geen succes gunde, is dit toch een zalige ploeg.

exCite
24 april 2013, 07:46
Wat een match van Bayern, constant druk zetten vanaf Barça over de halflijn kwam, de hele ploeg die meeverdedigt, ...
Verdiende overwinning dus.

Scheidsrechter(s) waren wel weer slecht. 2 penalty's niet gefloten voor Bayern en ik moet toegeven dat er bij die goal van Robben een fout is van Müller.

Goal van Gomez was geen buitenspel denk ik? Al moet ik die eens terugzien.

TrickY.
24 april 2013, 08:17

Vermoedelijk wel. Dacht eerst dat dat wel nog in orde zou komen wanneer Mou weg was, maar de aanhang keert zich ook al tegen hem.

caoimhin
24 april 2013, 08:18
Tja, voor de barca successo's is het stilaan tijd om over te stappen.

Ik ben gelukkig op tijd begonnen, ben al een tijdje fan van het voetbal van Bayern (niet van de club zelf). Ik gun Barça meer de CL-trofee maar na wat ik gisteren gezien heb kan ik echt niet ongelukkig zijn. Wat was Bayern goed, damn. Gisteren heeft het voetbal gewonnen, dat moet je gewoon aanvaarden. Van mij mag Bayern de CL winnen dit jaar, liefst in een finale tegen Real (alhoewel ik niets tegen Dortmund heb, integendeel).

dacuba
24 april 2013, 09:00
"Amper vier minuten na rust verdubbelde Gomez de score. Muller kopte een voorzet van Robben richting doel en Gomez werkte proper af."

Dat was toch Dante die een hoekschop van Robben verlengde?

Poepoei
24 april 2013, 09:03
"Amper vier minuten na rust verdubbelde Gomez de score. Muller kopte een voorzet van Robben richting doel en Gomez werkte proper af."

Dat was toch Dante die een hoekschop van Robben verlengde?

Die met Dante was de eerste goal en toen scoorde Müller

dacuba
24 april 2013, 09:10
Ahja, just :)

Philharmoniker
24 april 2013, 10:02
:D
https://pbs.twimg.com/media/BIkWKefCIAA_jf7.jpg
:lol:
https://pbs.twimg.com/media/BIkDmXqCMAAMH7s.jpg

Energised
24 april 2013, 12:31
wel grappig hoe dat barca nu eens verliest iedereen doet alsof het EINDELIJK zo ver is.. elke ploeg heeft 'n slechte match, en iedereen weet dat tito niet de meest goede coach is, welliswaar was hij belangrijk onder Guardiola, maar hij is tactisch niet de beste..

Nu als barca fan zijnde wens ik bayern proficiat en ik verlies liever 2x met 4-0 van bayern dan 1x met 1-0 van die honden uit madrid..

Nu, anderzijds ben ik wel blij dat we als barca zijnde weer eens met de voetjes op aarde komen want buiten ons "tiki taka" spel hebben we niet echt 'n plan B en ik ben zeer benieuwd om te zien hoe we hierop zullen reageren, want bayern speelde het perfect uit door hoog druk te zetten, harde tackles (lees fair maar hard) te doen en gewoon simpel uit te spelen..

Kiiilerke
24 april 2013, 12:35
die mopkes van messi missing enzo is ook maar zielig :/ zo kan je dat bij elke speler doen en veel meer

Logos
24 april 2013, 12:37
Barça speelt al vier jaar alles kapot met dat Tiki-Taka voetbal. Dat het onder Pep wel werkte en nu tegen de toppers niet lijkt mij niet alleen aan tactiek van de tegenstander te liggen. Het is niet scherp, oogt niet fris, Busquets en Xavi krijgen geen ruimte. Barça is stil blijven staan maar vind hier heus wel een remedie tegen, eentje die niet indruist tegen de hele filosofie.

Krijg het ervan als mensen beginnen roepen dat ze van speelstijl moeten veranderen en lekker wat diepe spitsen moeten gaan halen. Kun je gelijk de hele club van jeugd tot a-team opdoeken dan.

waffel
24 april 2013, 12:37
en iedereen weet dat tito niet de meest goede coach is, welliswaar was hij belangrijk onder Guardiola, maar hij is tactisch niet de beste..

Het is niet alsof Guardiola nooit verloor in de CL.

Energised
24 april 2013, 12:38
da bedoel ik ni zo, maar guardiola zag ge effectief iets veranderen aan zn taktiek dan, terwijl ik nu meer zoiets heb van "we blijven zo doorgaan in de hoop het toch begint te lopen".. da hoort zo niet te zijn :)

ik zie barca liever gewoon met Messi op de 10 en daar nog een spits voor dan hem als zwervende spits

exCite
24 april 2013, 12:46
Die foto's enal van Messi zijn wat belachelijk, is en blijft een fantastische speler.
Dat hij gisteren niet aan voetballen toe kwam lag wrs aan 2 dingen (nog geen 100% en de tegenstander).

Bayern speelde gewoon heel goed, goeie pressing op de juiste momenten en op de juiste mensen, goeie omschakeling en zoals al gezegd harde tackles (fair, dus no problem).

Ik hoop echt dat Bayern em wint nu :D.

Philharmoniker
24 april 2013, 12:49
da bedoel ik ni zo, maar guardiola zag ge effectief iets veranderen aan zn taktiek dan, terwijl ik nu meer zoiets heb van "we blijven zo doorgaan in de hoop het toch begint te lopen".. da hoort zo niet te zijn :)

ik zie barca liever gewoon met Messi op de 10 en daar nog een spits voor dan hem als zwervende spits

Heb die tegen inter en Chelsea niet veel zien veranderen als het om de knikkers ging.

Verstuurd van mijn Nexus S met Tapatalk

Mudi
24 april 2013, 13:18
Natuurlijk heeft zo een club trouwere supporters dan de grote clubs. Maar voor een CL wedstrijd op zich biedt dat toch totaal geen meerwaarde. Dus ofwel ben je voor mooi voetbal in de CL, ofwel ben je voor mooie clubs maar Bayern op gebied van aankopen en supporters een mooie(re) club noemen is gewoon fout en hypocriet. Bij Dortmund is het zeker meer het geval en als hun voetbal echt zo geweldig is twijfel ik er niet aan dat ze het wel halen van Real :p

- Nooit gezegd dat Bayern een mooie(re) club is dan Real of Barca
- Jammer genoeg wint de ploeg die mooier voetbal speelt niet altijd. Aan de andere kant, mooi voetbal is iets subjectiefs en dus kan er een eindeloze discussie gevoerd worden.

Ik kan hier moeilijk komen beweren dat Real filantropisch te werk gaat maar er is toch echt wel een basiselftal met veel onmisbare spelers (akkoord praktisch geen jeugd). Alonso, Özil, DiMaria, Khedira, Higuain (en anderen) zijn allemaal belangrijk voor het spel en zeggen dat ze niks zouden bijdragen en daar enkel voor de naam zijn is dikke zever. De enigen die momenteel nog enkel hun naam hebben bijgedragen zijn Kaka (zal wel niet meer goed komen) en Modric.
Nogmaals, vertel me eens wat de filosofie is van Real! Dat kwalitatieve spelers onmisbaar zijn in een elftal, is toch doodnormaal. Maar welke waarde hebben deze spelers tot het spel van Real? Welke spelers kan je vervangen door minder kwalitatieve spelers en toch nog je spel spelen. Als Bayern nu Muller of Robben of Ribery of Shakiri op de flank zet, hetzelfde voetbal zal nog steeds gespeeld worden.

Dat is bij Bayern ook niet meer "een paar slimme aankopen" om te versterken als het zeven basisspelers zijn, en als ze dan voor Kroos zijn positie (die toch een goed seizoen bezig is) eventjes Götze gaan kopen. En ze zijn begot Robben bij Real gaan halen.. "slimme versterking".
Gotze is niet gehaald geweest omdat het Gotze is. Nee, Gotze is gehaald geweest omdat Guardiola hem in zijn ploeg wou. Hij heeft iets in zijn gedachte en daarom heeft hij em gehaald. Er is een verschil tussen een kwalitatieve speler aanschaffen om je spel te versterken en omdat hij goed is. Modric werd gehaald omdat hij goed was terwijl Real daar Sahin had. Waarom zou je je afvragen of niet?!

Real Madrid is ermee bezig om te proberen om wat meer jeugd door te laten stromen, dat is een procces die veel tijd zal innemen.
Ronaldo, alonso, ozil enzo dragen niet bij tot het spel?
En city gaan vergelijken met Real amaai zeg merci, city is samengekochte boel door ne sjeik, nu pas kunnen ze de titel enzo behalen, totaal ander verhaal bij Real die een enorme prijzenkast heeft en het toch maar blijft doen. En wat de schulden betreft kan je ze een beetje met Gent vergelijken, Real is goed bezig met de schulden af te bouwen en ben ervan overtuigd ze binnen x tal jaar zo goed als schuldenvrij zijn.
Waarom zou iedere ploeg hetzelfde moeten spelen? Aanvallend zoals jij hier zegt?
Iedere ploeg/trainer moet vanuit eigen sterkte gaan. Chelsea kon bv vorig seizoen tege barca sowieso niet aanvallend spelen want dan ga je eraan, het is hun goed recht om zo te spelen.
Er is niks fouts aan countervoetbal, daarvoor moet je ook de juiste spelers voor hebben om zoiets te kunnen, het is evenzeer een gave als je dat perfect kan uitvoeren.
Zoals een ex trainer van club brugge zegde: eerst zorg je je verdediging er staat, dan pas kan je verder bouwen, kon deze geen ongelijk geven den duits.
- Enige antwoord dat ik kon bedenken: WTF???

Wat Real is? Een club die een sterrenclub is en die in mate het mogelijke veel prijzen wil winnen en dat ook heeft, ik meende ac milan de nr1 is, ik kan fout zijn. Ik ben ook voorstander eigen jeugd belangrijk is maar niet zoals Arsenal want je ziet, ze hebben altijd een jonge ploeg maar ze hebbe nu al vele jaren niet veel meer behaald.
Waarom haal je Arsenal boven en niet Bayern, Barca of Manchester Utd?

Soit; ik vind bayern-Real de logische finale en de match waar de meeste mensen nu naar zouden uitkijken. (Maar zover is het nog allemaal niet).

En tja, barca en Madrid zijn grootsteden en bij iedereen bekent, logisch er altijd x tal mensen dan ook graag een match mee willen nemen. Ik ben weg op 4 mei, niet eens bedoeld als toerist maar puur als supporter van Real en ik graag eens live aanwezig wil zijn (het is helaas te duur om meermaals per jaar te gaan kijken).

Nee, tickets bij Barca en Real zijn zo duur dat de echte, fanatieke supporters niet meer een wedstrijd kunnen veroorloven. Deze ploegen hebben liever dat de toeristen hun wedstrijd komen bezoeken (btw, is bij Arsenal ook zo hoor). En daarom noem ik da gewoon toeristische attractie i.p.v. supporteren. Geef mij maar de sfeer in voetbalstadions in Turkije, Griekenland, Duitsland, Polen, Rusland, Servië, ... Aan de andere kant, weer iets persoonlijks.

mp4me
24 april 2013, 13:58
proficiat Bayern, ze hebben heel goed gespeeld en de uitslag is helemaal terecht. Maar deze nederlaag zat er eigenlijk wel aan te komen.

Vorig seizoen was het al duidelijk dat er gerichte aankopen moesten gebeuren, het was duidelijk dat er dringend een nieuwe verdediger moest aangetrokken worden en dat is dit seizoen alleen bevestigd. Puyol wordt jammer genoeg te oud, Mascherano en Song zijn cdm's.

Ook is er nood aan een nieuwe spits waar er vroeger een Henry,Ibrahimovic,Villa werd gehaald moest het nu gedaan worden met Alexis. Soms speelt die wel is een goede match maar die heeft toch niet dat extra dat nodig is voor een ploeg als Barcelona.

Verder is de balans ook zoek in het elftal, met Alba erbij heb je gewoon nood aan gestalte. Waar daar vroeger een beer als Abidal stond heb je nu een Alba die dan ook nog altijd mee gaat aanvallen. De balans is zoek qua gestalte maar evengoed ook in de verdediging. Dat er een probleem is qua gestalte was niet alleen gisteren duidelijk maar evengoed ook al een paar classico's.

Moet je het systeem veranderen? Neen, in mijn ogen niet als je de juiste kern ervoor hebt maar met deze spelerskern zou ik misschien wel eens gedacht hebben aan een 4-4-2 om een extra mannetje op dat middenveld te hebben.

Nuja, ik kan alleen maar hopen dat ze nu eens wakker zijn geschoten en dat er nieuwe spelers worden gekocht deze zomer. Want anders gaat Barcelona hun positie die ze nu hebben niet meer kunnen behouden.

dacuba
24 april 2013, 14:03
Waar was Fabregas?

puni
24 april 2013, 14:05
Op de bank?

Het belachelijkste van al vind ik dat Roura dan met het excuus van vermoeidheid afkomt. Klinkt behoorlijk lachwekkend als ge tijdens de wedstrijd maar een van uw drie wissels gebruikt.

Roald
24 april 2013, 14:12
Nogmaals, vertel me eens wat de filosofie is van Real! Dat kwalitatieve spelers onmisbaar zijn in een elftal, is toch doodnormaal. Maar welke waarde hebben deze spelers tot het spel van Real? Welke spelers kan je vervangen door minder kwalitatieve spelers en toch nog je spel spelen. Als Bayern nu Muller of Robben of Ribery of Shakiri op de flank zet, hetzelfde voetbal zal nog steeds gespeeld worden.

Dus het is normaal dat kwalitatieve spelers onmisbaar zijn, maar ze zouden dan geen waarde hebben tot het spel van Real? Waar slaat dit nu weer op.

Het spel van Real is (in topmatchen toch) vooral secuur verdedigen en snel genoeg kunnen uitbreken en met een aantal man aan de tegenstander hun goal staan. De speerpunt van het elftal is Ronaldo en de andere spelers zijn gekocht zodat hij ideaal omringd is. Voorbeelden zijn Özil en Alonso die een goeie pas in de voet hebben en Di Maria die een alternatief, snel aanspeelpunt op de andere flank is. Khedira staat er dan weer op om het elftal in evenwicht te brengen, want Alonso zou het verdedigend niet aankunnen. Varane was dan weer een aankoop die (in de toekomst) het secuur verdedigen moet garanderen.

Geen idee of dit is wat ge bedoelt. Natuurlijk zijn er slechte aankopen gedaan die niet helemaal in het systeem passen, maar dit valt nu toch goed mee. Modric is bv. niet echt een aankoop die nodig was, maar langs de andere kant zou die ook op Özil zijn plaats moeten kunnen spelen. Aangezien Real veel wedstrijden moet spelen, is dit nog niet zo gek. De vraag is dan alleen of je niet een andere (goedkopere) speler kan kopen.

Elosopardo
24 april 2013, 14:26
....

Inderdaad dringend nood aan een echte (grote) CV. Wat me gisteren ook opviel was dat Busquets totaal niet in zijn doen was en ik denk dat dat ook een belangrijke reden was van het zwakke spel van Barça, hij valt niet op, maar hij is wel van groot belang voor de ploeg.

camino
24 april 2013, 14:30
- Nooit gezegd dat Bayern een mooie(re) club is dan Real of Barca
- Jammer genoeg wint de ploeg die mooier voetbal speelt niet altijd. Aan de andere kant, mooi voetbal is iets subjectiefs en dus kan er een eindeloze discussie gevoerd worden.

Gotze is niet gehaald geweest omdat het Gotze is. Nee, Gotze is gehaald geweest omdat Guardiola hem in zijn ploeg wou. Hij heeft iets in zijn gedachte en daarom heeft hij em gehaald. Er is een verschil tussen een kwalitatieve speler aanschaffen om je spel te versterken en omdat hij goed is. Modric werd gehaald omdat hij goed was terwijl Real daar Sahin had. Waarom zou je je afvragen of niet?!

- Enige antwoord dat ik kon bedenken: WTF???

Waarom haal je Arsenal boven en niet Bayern, Barca of Manchester Utd?

Nee, tickets bij Barca en Real zijn zo duur dat de echte, fanatieke supporters niet meer een wedstrijd kunnen veroorloven. Deze ploegen hebben liever dat de toeristen hun wedstrijd komen bezoeken (btw, is bij Arsenal ook zo hoor). En daarom noem ik da gewoon toeristische attractie i.p.v. supporteren. Geef mij maar de sfeer in voetbalstadions in Turkije, Griekenland, Duitsland, Polen, Rusland, Servië, ... Aan de andere kant, weer iets persoonlijks.

Ben ik niet volledig mee eens; een ticket zelf los is idd niet spotgoedkoop dat klopt maar echte supporters die nemen een abo he en dat valt toch nog goed mee vind ik.
En in Real geen sfeer? Amaai, dan heb je toch nog niet goed opgelet tijdens een match van Real, tuurlijk hangt veel van af tege welke tegenstander enzo je speelt en of er nog wat spanning is voor de titel enz... Maar in Real is de sfeer nog best te pruimen. Tis ook wel zo; dat zijn ploegen die al zoveel gewoon zijn het niet abnormaal is de sfeer soms wat minder is, als je naar een match van Barca of Real thuis ga gaan kijken dan verwacht je automatisch al ze die match winnen :).

De sfeer is idd nog beter bij bepaalde andere ploegen.

Lilspanyol
24 april 2013, 14:57
Héél stil gisteren in het uit-vak.
Diep bedroevend.

Monoslay
24 april 2013, 15:12
Oververdiend, meer valt er niet te zeggen.

Het gebrek aan vechtlust was echt om te huilen. :(

Gavin
24 april 2013, 15:13
Real Madrid investeert ook wel in de jeugd hé!
Dat doen die eigenlijk echt wel. Verloren miljoenen uiteraard als ge ziet hoe ze die opvolgen.

Vermoedelijk wel. Dacht eerst dat dat wel nog in orde zou komen wanneer Mou weg was, maar de aanhang keert zich ook al tegen hem.
Waar haalt ge dat toch?

Die foto's enal van Messi zijn wat belachelijk, is en blijft een fantastische speler.
Zo hoort dat als ge niet presteert, het enige probleem is dat hij geblesseerd is. Medisch groen licht of niet, die was duidelijk niet in orde. Slechte coaching om hem dan toch op te stellen, negentig minuten lang. Niet goed voor hem, niet goed voor de ploeg.

Het belachelijkste van al vind ik dat Roura dan met het excuus van vermoeidheid afkomt. Klinkt behoorlijk lachwekkend als ge tijdens de wedstrijd maar een van uw drie wissels gebruikt.
Die wissels zijn inderdaad frustrerend. Er zijn twee excuses mogelijk: blessures van verdediging en Messi + de scheidsrechter (ik heb de goals niet meer terug gezien maar Marca zegt dat de eerste drie van de vier goals fouten waren bijvoorbeeld). Niet dat dat enigszins mag goedpraten uiteraard.

Héél stil gisteren in het uit-vak.
Diep bedroevend.
Ik stel voor dat gij nooit meer een uitmatch gaat kijken in de CL, mislukt talismanneke!!!

exCite
24 april 2013, 15:18
Zo hoort dat als ge niet presteert, het enige probleem is dat hij geblesseerd is. Medisch groen licht of niet, die was duidelijk niet in orde. Slechte coaching om hem dan toch op te stellen, negentig minuten lang. Niet goed voor hem, niet goed voor de ploeg.

Da's waar, maar zoals ge zelf zegt, hij kreeg medisch groen licht en had dat misschien niet moeten krijgen.
Hem dan 90 minuten laten spelen is niet slim.

Bayern heeft ook gewoon goed op de man gespeeld, maar ik vond Vilanova tactisch zwak. Heeft praktisch niks veranderd tijdens de match.

fiqm
24 april 2013, 15:19
Zat Lilspanyol gisteren in de Allianz Arena? De sukkelaar. En zijn Murcia staat ook al dicht bij een degradatie :unsure:

Tuninboy
24 april 2013, 15:57
Alleoppa. We gaan sewes is goed trainen om dan Dortmund te bekijken met pintjes. :love:

TrickY.
24 april 2013, 17:11
Waar haalt ge dat toch?

http://m.soccernews.nl/news/194198/Real-aanhang_kiest_kant_van_Mourinho_en_vraagt_mol_Casi llas_om_vertrek

Wilcao
24 april 2013, 17:17
SoccerNews.nl Mobiel (http://m.soccernews.nl/news/194198/Real-aanhang_kiest_kant_van_Mourinho_en_vraagt_mol_Casi llas_om_vertrek)

Dat zullen we gewoon een paar dwazen zijn, die zo hopen dat Mourinho tevergeefs bij Real blijft.

camino
24 april 2013, 17:31
Casillas heeft zich van zijn kleinste kant laten tonen; ik kijk altijd op de livestream nu met veelal engelse commentatoren die dat trouwens heel goed doen en een korte tijd geleden zegde ene van deze nog dat casillas keeper Lopez geen blik gaf en nog wat andere stuff erbij, je bent ook een groot sportman als je respect hebt voor je rivaal in je eigen team en ervoor deed casillas ook al met meende ik ramos het was vervelend ivm Mourinho, sorry, op mijn werk heb ik ook nikske te zeggen zenne, sta het mij niet aan, tja, dan ga ik naar ander werk op zoek. Natuurlijk jammer dat dit moet gebeuren, casillas is een monument maar dan moet deze net het goede voorbeeld geven, ik denk vele mensen niet gediend zijn dat casillas zo boertig doet tegenover Lopez, tis nu niet dienen Lopez wat fouts doet he, Real heeft deze binnen gehaald omdat dienen Adan teveel blunderde. Casillas denkt volgens mij dat'em meer mag dan een ander omdat deze al zolang bij de club zit. Nu, begrijp me niet verkeerd, ik ben altijd al fan van casillas geweest, ik heb al praktisch iedere jaar al gezegd deze de beste vd wereld is samen met buffon maar dit seizoen was deze echt zeer zeer slecht aan het keepen zenne, amaai, of meerdere goals op zijne caje of iedere match er meermaals onderdoor, je zag het niet z'n jaar zou worden en als je dan ziet hoe Lopez staat te keepen (ook deze heeft wel eens een foutje gemaakt maar dat maakt iedere keeper),is echt super, zie die graag bezig, er is voor de moment geen reden om casillas die nu ook nog eens stilgelegen heeft met die blessure onder de lat te gaan zetten.
Toch denk ik ook wel dat het mss maar een klein deel is vd supporters, mss ik volgende zaterdag iets van kan opvangen ;).

Logos
24 april 2013, 19:16
proficiat Bayern, ze hebben heel goed gespeeld en de uitslag is helemaal terecht. Maar deze nederlaag zat er eigenlijk wel aan te komen.

Vorig seizoen was het al duidelijk dat er gerichte aankopen moesten gebeuren, het was duidelijk dat er dringend een nieuwe verdediger moest aangetrokken worden en dat is dit seizoen alleen bevestigd. Puyol wordt jammer genoeg te oud, Mascherano en Song zijn cdm's.

Ook is er nood aan een nieuwe spits waar er vroeger een Henry,Ibrahimovic,Villa werd gehaald moest het nu gedaan worden met Alexis. Soms speelt die wel is een goede match maar die heeft toch niet dat extra dat nodig is voor een ploeg als Barcelona.

Verder is de balans ook zoek in het elftal, met Alba erbij heb je gewoon nood aan gestalte. Waar daar vroeger een beer als Abidal stond heb je nu een Alba die dan ook nog altijd mee gaat aanvallen. De balans is zoek qua gestalte maar evengoed ook in de verdediging. Dat er een probleem is qua gestalte was niet alleen gisteren duidelijk maar evengoed ook al een paar classico's.

Moet je het systeem veranderen? Neen, in mijn ogen niet als je de juiste kern ervoor hebt maar met deze spelerskern zou ik misschien wel eens gedacht hebben aan een 4-4-2 om een extra mannetje op dat middenveld te hebben.

Nuja, ik kan alleen maar hopen dat ze nu eens wakker zijn geschoten en dat er nieuwe spelers worden gekocht deze zomer. Want anders gaat Barcelona hun positie die ze nu hebben niet meer kunnen behouden.

Een 4-4-2? Afhankelijk van waar je de andere 2 zet natuurlijk, maar je verliest altijd een mannetje op het middenveld he? Toch als je de wingers niet op de bank wil zetten.

En een mannetje meer op het middenveld gaat het niet trekken. Alves speelt nu al meer RM of RW dan iets anders, uiteraard wordt je dan kapot gecounterd, maar een 3-4-3 onder Guardiola heeft bij momenten zijn vruchten afgeleverd.

Dat Vilanova wacht tot minuut 80 om te wisselen begrijp ik evenmin. Uiteraard als je tactisch kapot gemaakt wordt maakt het niet uit wie er speelt. Villa/Cesc/Thiago/Tello gaan de boel niet keren op zichzelf, dat kan enkel Messi (in vorm).

sanzo
24 april 2013, 20:18

Roald heeft dat voor u al uitgetypt. Het spel van Real is echt wel meer dan een hoop goede spelers bijeengeraapt die het maar moeten oplossen op het veld. Als dat zo was (gelijk City bij momenten) zaten zij ook al lang uit de CL.
Ik denk bijvoorbeeld dat Özil, Ronaldo en Alonso redelijk onvervangbaar zijn voor het moment en zonder hen valt het spel plat. Maar elke club is rond een paar belangrijke spelers gebouwd dus daar is echt niks mis mee. De rest is tot op zekere punt wel vervangbaar.

En wat doet je denken dat Mourinho Modric niet persee wilde hebben? Sahin heeft niet echt zijn kans gegrepen bij Madrid (misschien ook niet gekregen) maar bij Liverpool was het ook geen vette. Waar hij toch veel makkelijkere concurrenten had dan bij Madrid. Dus ja, spijtig, maar hij bleek uiteindelijk niet goed genoeg. Over Modric trouwens nog dit (http://www.zonalmarking.net/2012/08/30/modric-and-song-arrivals-indicate-barcelona-and-real-are-thinking-about-each-others-style/), al is dat maar één analyse.

Jepjep
24 april 2013, 20:27
It giet oan.

Benieuwd of Mourinho heeft geleerd van de poulewedstrijden tegen Dortmund. Zal Klopp weer tactisch de bovenhand nemen? En het is uiteraard ook uitkijken naar Götze zijn prestatie en de interactie met het publiek.

Ik gok op 2-2

dacuba
24 april 2013, 20:43
Iemand deftige sopcast stream?

Kenneke10
24 april 2013, 20:48
It giet oan.

Benieuwd of Mourinho heeft geleerd van de poulewedstrijden tegen Dortmund. Zal Klopp weer tactisch de bovenhand nemen? En het is uiteraard ook uitkijken naar Götze zijn prestatie en de interactie met het publiek.

Ik gok op 2-2

Publiek zal nu wel niet zo dom zijn om in zo een belangrijke match zich te keren tegen een van de sterkhouders van het eigen team.

Lilspanyol
24 april 2013, 20:49
Zat Lilspanyol gisteren in de Allianz Arena? De sukkelaar. En zijn Murcia staat ook al dicht bij een degradatie :unsure:

:sad:

Was ondanks het resultaat wel een belevenis hoor!
Om een of andere reden vind iedereen het vandaag ook nodig om mij op een of andere manier erover aan te spreken terwijl ik zelf nooit of weinig stoef irl bij een dikke overwinning.

Gisteren Barça niet uitgezonden op 2BE? Want vandaag wel uitzending precies = 2 dagen?

Maxwell
24 april 2013, 20:51
Gisteren Barça niet uitgezonden op 2BE? Want vandaag wel uitzending precies = 2 dagen?

Nee jong, we hebben allemaal kunnen zien hoe Barca van het kaske naar de muur werd gespeeld :p
Beide matchen op 2BE, straf he !

Kiiilerke
24 april 2013, 20:51
was al bijna prijs:D

edit:tis prijs

Bubba
24 april 2013, 20:53
Yes Yes Yes!

Maxwell
Let the game begin :cool:

Hekje#
LEWANDOWSKI!!!

wat een ploeg

Kiiilerke
Die duitsers gaan de boel kapot ownen jong

Jepjep
Scheise

Kenneke10
Duitsland boven !!!

Lospeed
24 april 2013, 20:55
Lap, dat begint al goed :sop:

TrickY.
24 april 2013, 20:56
Kut zeg

Rbn13
24 april 2013, 21:17
Moet Camino hier niet komen posten dat Pepe alles kapotownt en Hala Madrid enzo?

Kiiilerke
24 april 2013, 21:21
Ge moet hem ook niet uitdagen eh,anders is het hier weer feest

dacuba
24 april 2013, 21:22
Moet Camino hier niet komen posten dat Pepe alles kapotownt en Hala Madrid enzo?

Waarom zou hij dat nu moeten doen, is toch geen reden voor?

Bosvos
24 april 2013, 21:25
Is dat hier nu zo kalm omdat Real weinig voorstelt of is dat gewoon toeval? :oink:

Jepjep
24 april 2013, 21:26
Fuck Alonso, die ging lekker op doel.

Kiiilerke
24 april 2013, 21:27
dzu :(

ronaldoooooooooooooooo incoming

McGregor
Hopla

Jepjep
Ronaldo :cool:

camino
Jaaaaaaaaa Ronaldooooooooooo mee veel ooooo'ssss
Onverdiend.

Er zijn weer frusto's hier haha.

Tah_b00nz0r
Gvd ni diene eh da scoort :)

Hekje#
CR7

Joramovic
24 april 2013, 21:28
Moest die ingooi ni voor dortmund zijn?

Kenneke10
24 april 2013, 21:28
Daar is het belangrijke uitdoelpunt.

TrickY.
24 april 2013, 21:29
Komaan, verbreek da record van Messi :D nog 3 te gaan!

dacuba
Was geen penal.

Bubba
Weggevertje. :(

Hekje#
Geen penalty, maar wel ingooi voor Dortmund denk k

dacuba
24 april 2013, 21:33
Hummels zou inderdaad geschikt zijn voor Barça.

Pieter3770
24 april 2013, 21:34

Yep. Maar ja, had dan nog niet mogen gebeuren he.

caoimhin

Mijn gedacht ook.

Glor
Hummels zou inderdaad geschikt zijn voor Barça.

Exact wat ik ook dacht.

camino
24 april 2013, 21:35
Sinds Pepe geblesseerd is geraakt is em nimmer de ouwe, wa is die slecht bezig zeg,pf. Ook alonso heeft nauwelijks ne goeie pas gegeven. Laatste 15min was beter maar 1-1 is geen correcte ruststand.
Ronaldo 24 cl matchen na elkaar gescoord (zegde ze op 2be, nu niet bepaald bij gehouden).

CuRv3
24 april 2013, 21:37
yep goed gefloten van Bjorn Kuipers. Was ook geen penalty. Reus liep tegen de voet aan van Varane meer dan dat Varane z'n voet er voor stak.

Dr. Sheldon Cooper
24 april 2013, 21:37
Pepe is echt zwak bezig. Gaat imo allemaal van CR7 moeten komen. Wat is die toch heerlijk :love:

dacuba
24 april 2013, 21:38
Ik vind dat den hollander goed fluit tot zo ver.

Gavin
24 april 2013, 21:41
Gewoon alle geluk mee, zoals de CL-winnaars van afgelopen jaren. Geluk tegen United, pislotingske tegen die Turken en vandaag weer hetzelfde te zien. Madrid wint dit boeltje.

Jepjep
24 april 2013, 21:42
Real nog geen enkele wedstrijd echt overtuigend geweest vanaf de knock out fase.

sanzo
24 april 2013, 21:42
De groepsfase hadden ze wel wat minder geluk hé met de loting.

Alonso zo slecht vandaag :(

Clouds&Cereals
24 april 2013, 21:43
Reus lijkt zo hard op een foute Bent Van Looy :p

Dr. Sheldon Cooper
24 april 2013, 21:45
Eerste match tegen United had het al binnen moeten zijn herinner ik mij. Waren toen enorm sterk.

camino
24 april 2013, 21:45
Als Real 1 helft zo tege bayern speelt gaan ze hetzelfde meemaken als Barca, bij Bayern zijn ze sneller en snediger dan bij Real en je ziet ook dat Dortmund sterk is maar duidelijk minder is dan Bayern, Bayern is torenhoge favoriet om de cl te winnen.

Over real-man u, thuis was Real sterker, man u was thuis sterker.

dacuba
24 april 2013, 21:46
Als Real 1 helft zo tege bayern speelt gaan ze hetzelfde meemaken als Barca, bij Bayern zijn ze sneller en snediger dan bij Real en je ziet ook dat Dortmund sterk is maar duidelijk minder is dan Bayern, Barca is torenhoge favoriet om de cl te winnen.

Camino is dronken. :unsure:

Kiiilerke
24 april 2013, 21:46
Als Real 1 helft zo tege bayern speelt gaan ze hetzelfde meemaken als Barca, bij Bayern zijn ze sneller en snediger dan bij Real en je ziet ook dat Dortmund sterk is maar duidelijk minder is dan Bayern, Barca is torenhoge favoriet om de cl te winnen.

Over real-man u, thuis was Real sterker, man u was thuis sterker.

i wish :unsure:

Kiiilerke
24 april 2013, 21:52
lewan!

ng
2-1

Hekje#
LEWANDOWSKI

TrickY.
24 april 2013, 21:53
Kutgoal :p

NemesisBE
24 april 2013, 21:53
Robert!

Tah_b00nz0r
24 april 2013, 21:54
Beke sjaansgoalke idd :) herhaling aub :p

Philharmoniker
24 april 2013, 21:55
i wish :unsure:

Kiiilerke
geen buitenspel

Bubba
Zeker geen buitenspel

TrickY.
zeer nipt maar denk geen buitenspel

Duidelijk geen toch?

ng
24 april 2013, 21:56
Hummels wilt precies z'n foutje rechtzetten.

Kiiilerke
24 april 2013, 21:57
Duidelijk geen toch?

ja ow ! kheb het al aangepast hoor :p

camino
24 april 2013, 21:57
Dien reporter zit nu altijd ozil te zegge en twas telkens modric.

Kiiilerke
24 april 2013, 21:58
wat een held !!!

Philharmoniker
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Maxwell
Wat een doelpunt :love:

TrickY.
Wow wa een goal :/

ng
jaaa!
beast mode is activated

chomo
wa ne zieke spits die Lewandowski ... :drool:

Hekje#
prachtige goal zeg !!!!!

Gatsby
Schoontje!

Tah_b00nz0r
Heerser :D

Kiiilerke
damn man :drool:

TrickY.
24 april 2013, 21:59
Wel weer zo'n gekraakt schot die in de goeie voeten valt, verdomme! :)

dacuba
24 april 2013, 21:59
WTFFF LEWANDOWSKI

TheRedDevils
24 april 2013, 22:00
Damnnnn wat een speler.

Jonas89
24 april 2013, 22:01
Wat een supporters :love:

dacuba
24 april 2013, 22:02
Als Lewandowski naar Beieren verhuisd ga ik janken.

Jepjep
24 april 2013, 22:02
Lewandowski toch echt een heerlijke spits, die derde goal...
Hopelijk kan real nog eentje scoren, deze uitslag is te link.

dacuba
24 april 2013, 22:03
Klopp in der Halbzeitpause in der Kabine: "Jungs, ihr wollt es nicht schon wieder so spannend wie gegen Malaga machen und erst in der Nachspielzeit gewinnen. Geht raus und schießt paar Tore."
Die Spieler: "na gut, ok...."

:p

Mudi
24 april 2013, 22:03
Wat een supporters :love:

Zijn allemaal toeristen he

Kiiilerke
24 april 2013, 22:04
dacht echt dat die zat eh :( dzu toch

Hekje#
24 april 2013, 22:05
nee nee nee, gundogan, die moest erin :(:(

Joramovic
mooi gepakt want die ging er zeker in

Jonas89
Zijn allemaal toeristen he

Zoals bij den Arsenal ? :p hehe

Mudi
24 april 2013, 22:07
Zoals bij den Arsenal ? :p hehe

Jep, in de Emirates heb je ook dergelijke sfeer :p

Pseudo
24 april 2013, 22:07
Real nog geen enkele wedstrijd echt overtuigend geweest vanaf de knock out fase.

zijn die de afgelopen 10 jaar ooit al eens overtuigend geweest tegen een kandidaat eindwinnaar?

die overdreven status die Real heeft... ik kan er iets van krijgen

TrickY.
24 april 2013, 22:08
zijn die de afgelopen 10 jaar ooit al eens overtuigend geweest tegen een kandidaat eindwinnaar?

die overdreven status die Real heeft... ik kan er iets van krijgen

Lol

Kiiilerke
24 april 2013, 22:09
Penalty:D

Clouds&Cereals
Zuiver!

Maxwell
Man man, wordt dit weer een afstraffing :lol: ?

Philharmoniker
misser ik voel het :wtf:
hahah just trolling

Tah_b00nz0r
Zotte :) wel licht penal mja tis er eentje

Kiiilerke
niet missen plz

Lospeed
24 april 2013, 22:10
Lewandowski is zijn marktwaarde ook serieus aant opkrikken :crazy:

Triestig, Real brengt niks :(

Springfield
Yes! go Dortmund!

Hekje#
YESSSS

Terry_Bogard
i called it, Real heeft dit seizoen altijd moeite gehad met BVB

Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

Kiiilerke
wat een held is die kerel toch ! geniaal

camino
Over and out.
Als ze zo maar voetballen zeg manman.

Jepjep
Wat hebben die Duitsers genomen dit jaar.

Lospeed
Een paar wissels aub.

Bubba
Lichte penal ze :)

Wat licht? Zuiver penalty.

Hekje#
24 april 2013, 22:12
Afgang,leuk.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ6vmUDR5v2XxPSjkST-nogdjLoNfp7JBv4zrIgt7YKCcI9zeqb

boontje,loontje enzo :D

Kiiilerke
24 april 2013, 22:14
Khad beter gewacht om dat te doen tot na de match :(

Lexx
24 april 2013, 22:14
Wat is er mis met die duw? Was gisteren bij Bayern toch net hetzelfde bij de goal? :p

Mudi
24 april 2013, 22:15
Hahahaha geweldig dit, er gaan zowiezo enkele quotes bovengehaald en I told you so's komen.

Philharmoniker
24 april 2013, 22:15
Dit real tegen het Bayern van gisteren had er prolly nu al 7 binnen...man man wat een zwakke boel.

Tuninboy
24 april 2013, 22:18
Dortmund. <3 lewan is een heerser. Damn wat een match

Kenneke10
24 april 2013, 22:20
Hoogdagen voor het duitse voetbal :)

Philharmoniker
24 april 2013, 22:20
geen buitenspel :/

Hekje#
24 april 2013, 22:21
Lewan bijna 5 :D

Joramovic
Da blijft hier ni bij 4-1 :p

Duffman-
Het lijkt misschien wel op een slachtpartij maar als Real Madrid er nog eentje scoort heb je toch een match in Real.

Jepjep
Fuck man, bende wijven bij real, winnen amper een duel.

TheRedDevils
24 april 2013, 22:22
Duitsland overklast Spanje. :p

TrickY.
Het lijkt misschien wel op een slachtpartij maar als Real Madrid er nog eentje scoort heb je toch een match in Real.

Dat wel, maar ik zie eerder de 5-1 vallen :)

Scr1fle
Triestig echt triestig.

Kiiilerke
ik zie een 4-2 nog gebeuren

butcherken
24 april 2013, 22:23
ehehe dien op den holland, harikiri plegen :D

NemesisBE
24 april 2013, 22:25
Even laten zien welk land momenteel het top voetballand is :D

dacuba
24 april 2013, 22:27
Ik vraag me af wie de mottigste bek heeft, Großkreutz of Strootman.

NemesisBE
24 april 2013, 22:28

Biglia.

Jepjep
24 april 2013, 22:28

Robben

Pff zwakke boel zeg, het is gedaan voor real :(

dacuba
24 april 2013, 22:29
Dieje Özil blijft toch ook lopen.

mtm
24 april 2013, 22:30
Als Real-fan moet ge toch ook al jaren op kas opvreten. Jarenlang één van de beste teams ter wereld, maar wanneer het om de knikkers gaat, geven die sterren steevast niet thuis.

caoimhin
24 april 2013, 22:31
Biglia.

Reported!

Scr1fle
24 april 2013, 22:31
Idd, vorig jaar ook tegen Bayern. :(

Philharmoniker
24 april 2013, 22:36
8-1 tegen de spanjolen :lol:

Terry_Bogard
24 april 2013, 22:37
Madrid heeft het traditioneel lastig met Duitse teams. Ik kan me nog herinneren hoe ze ooit met 3-0 bij Leverkusen werden afgedroogd.

Maxwell
24 april 2013, 22:38
Als Real-fan moet ge toch ook al jaren op kas opvreten. Jarenlang één van de beste teams ter wereld, maar wanneer het om de knikkers gaat, geven die sterren steevast niet thuis.

Fala Madrid !

TheRedDevils
United had hier moeten staan tegen Dortmund. Hadden meer kans gemaakt dan Real imo.

Kiiilerke
Dat gaat ( hopelijk ) een zeer leuke finale worden

Philharmoniker
24 april 2013, 22:39
Madrid heeft het traditioneel lastig met Duitse teams. Ik kan me nog herinneren hoe ze ooit met 3-0 bij Leverkusen werden afgedroogd.

nochtans scoorde zidane tegen dat zelfde leverkusen 1 van de sjiekste goalen ooit in de cl finale :drool:

Jepjep
24 april 2013, 22:40
Dik verdiend voor Dortmund, ik vrees dat het over is voor real. Hopelijk winnen zij nu de beker, zou heerlijk zijn.

camino
Dat gaat ( hopelijk ) een zeer leuke finale worden

Spreekt mij alvast niet aan.
Maar wel allebei verdiend in de finale (alhoewel malaga moest door geweest zijn).

Bij Real nu alles op de beker zetten.

Jack Wilshere
Ik voorspel een shitload aan bundesliga successo’s het komende seizoen.

fiqm
Even terzijde, wat een kutregie in deze wedstrijd.

Bon, ergens wel tevreden dat ze eens allebei ferm op hun bek gaan :p Heeft precies niet veel geholpen om hun sterren te laten rusten de laatste wedstrijden.

Lospeed
24 april 2013, 22:41

Het is zelfs nu al zo. :p

Terry_Bogard
24 april 2013, 22:41
nochtans scoorde zidane tegen dat zelfde leverkusen 1 van de sjiekste goalen ooit in de cl finale :drool:

Ik heb toch meer respect voor de Duitsers dat zonder allerlei peperdure galacticos aantrad, met rising star Ballack.

mp4me
24 april 2013, 22:42
Amai, Duitsland boven.

Maar Real-Dortmund wordt nog spannend.

mtm
24 april 2013, 22:43

Hopelijk die hele meute die nu ganser dagen liggen te fappen op de PL.

dacuba
24 april 2013, 22:45
Hopelijk die hele meute die nu ganser dagen liggen te fappen op de PL.

Uwe vriend ShRule.

Reverz
24 april 2013, 22:46
Oh wat gaan ze die Pool missen als die deze zomer vertrekt. Ik kan maar één ding hopen: dat het niet Bayern wordt maar ik vrees er sterk voor. On-ver-vangbaar.

camino
24 april 2013, 22:46
Amai, Duitsland boven.

Maar Real-Dortmund wordt nog spannend.

Da denk ik niet tenzij Real zeer snel de 1-0 kan scoren, blijft die goal uit of krijgen ze snel 1 tegen ist al meteen passee.
Hopen doe ik altijd maar er nog in geloven is echt wel moeilijk. Spanning kan snel weg zijn ze zeker als dortmund een goal scoort :). Ik had het gister meermaals gezegd, zal moeilijk worden en tis van datte al moet ik zeggen dat dit niet het goede Real is die ik gezien heb, waar is dat real naartoe van vorig seizoen, oke ze lagen er tege bayern uit toen (toen waren er nog verzachtende omstandigheden want ze hadden alles gegeven op barca voor die titel te pakken), maar ze waren beter vond ik.

Philharmoniker
24 april 2013, 22:47
Uwe vriend ShRule.

mtm heeft hier geen vrienden dacht dat dit al duidelijk was.

dacuba
24 april 2013, 22:48
mtm heeft hier geen vrienden dacht dat dit al duidelijk was.

Jawel, er is echt een mooie chemie tussen beiden!

Philharmoniker
24 april 2013, 22:49
Jawel, er is echt een mooie chemie tussen beiden!

Das waar. :D

Jepjep
24 april 2013, 22:52
Oh wat gaan ze die Pool missen als die deze zomer vertrekt. Ik kan maar één ding hopen: dat het niet Bayern wordt maar ik vrees er sterk voor. On-ver-vangbaar.

Fuck man, dat die nekken uit München hem met rust laten. Ik hoop echt dat dortmund de finale tegen bayern wint. (als dat de finale wordt, waar we gemakshalve van uitgaan)

Gavin
24 april 2013, 22:56
Beide vier goals, maar Dortmund hun aanvallend deel was toch een pak indrukwekkender dan dat van Bayern gisteren, vind ik. Geen wonder dat ze dat deel willen overkopen.

Arne
24 april 2013, 22:58
Toont duidelijk aan hoe overschat de Spaanse competitie en ploegen zijn.

Reverz
24 april 2013, 22:59
die nekken uit munchen hebben wel de centen effectief liggen of staan, kunde van uw strontploeg niet zeggen, HOMO :tongue::lol:
SILENCE!

Dortmund heeft trouwens wel degelijk geld, gewoon niet zo veel als Bayern... moest dat niet zo zijn dan was er no way dat ze Reus vorig jaar hadden kunnen binnenhalen voor de neus van Bayern. Het Westfalenstadion is trouwens ook praktisch elke match uitverkocht dus daaraan zal het niet liggen. Dortmund heeft in héél slechte papieren gezeten een aantal jaar geleden maar dat is wel verleden tijd ondertussen.

Allé hup, daar zijn ze weer hoor... vorig jaar net hetzelfde mogen horen over BPL vs La Liga. Waar zijn die BPL teams nu? City geraakt al 2 jaar niet door de poule fase...

Ik weet niet of je het gemerkt hebt maar de Duitse competitie stelt buiten Bayern en in iets mindere mate Dortmund ook niet zo veel voor hoor. Levenkusen & Schalke dat is al een ferm stuk minder. Net als in England en Spanje dus waar respectievelijk United & City en Barça en Real er torenhoog bovenuit steken.

Xcessive-
24 april 2013, 23:01

Omdat ze eens heel zwak spelen? Of leefde jij de vorige jaren in een grot zonder tv en media misschien.

Arne
24 april 2013, 23:02
Omdat ze eens heel zwak spelen? Of leefde jij de vorige jaren in een grot zonder tv en media misschien.

Ik heb ze de laatste jaren nooit echt overtuigend gevonden in de CL.

Tis overigens een welgedecoreerde grot.

Bosvos
24 april 2013, 23:04
Een competitie beoordelen op hun topploegen is nu ook niet hoe het moet imo.

Arne
24 april 2013, 23:06
Ik wil gewoon zeggen dat de Spaanse competitie en topploegen lang niet zo outstanding zijn als overal beweerd wordt imo.

BeeLz
24 april 2013, 23:09
Ik heb ze de laatste jaren nooit echt overtuigend gevonden in de CL.

Tis overigens een welgedecoreerde grot.

Ik denk eerder dat 3/4de van de wereld gewoon het Duitse voetbal onderschat. Hetgeen Bayern en Dortmund hier deze 2 dagen hebben gebracht is wel van uitzonderlijke klasse.

dacuba
Ik wil gewoon zeggen dat de Spaanse competitie en topploegen lang niet zo outstanding zijn als overal beweerd wordt imo.

4 Spaanse ploegen bij de laatste 8 van de CL dit jaar, Barça de laatste jaren, vorig jaar EL werd totaal gedomineerd door Spaanse ploegen...

camino

Wat voor zever is dat nu?
Vorig seizoen de meeste ploegen die overbleven, dus het verste geraakt waren (cl-uefacup) waren spaanse ploegen.
Ook al was de finale in de cl chelsea-bayern.
Dit seizoen toch terug 2 spaanse ploegen die ver geraakten, ze stoten nu éénmaal op ploegen die beter zijn of toch vandaag en gister beter waren al blijf ik erbij beide spaanse ploegen niet hun goede niveau behaalden, deels de verdienste van beide duitse teams maar toch, dit is niet het top Real en barca die we gezien hebben.
En malaga zou in feite de plaats van dortmund moeten gehad hebben.

Ik val niet in herhaling wilshere. En als iemand zoiets post dan kan je soms niet anders. ;).

fiqm
24 april 2013, 23:12
Ik veronderstel dat u iedere week naar wedstrijden als Valladolid - Rayo kijkt en een perfect beeld hebt van de Spaanse competitie?

Zucht. Weer één die Barcelona en Real Madrid beu is en die daarom bij het minste falen van Spaanse ploegen in Europa zonder reden afgeeft op het Spaanse voetbal in het algemeen.

Arne
24 april 2013, 23:12
Ik schat Bayern gewoon hoger in als Barcelona & Real Madrid. Ik doel op de mensen die er heilig van overtuigd zijn dat Barcelona en Real de hemel op aarde zijn. Die zijn imo fout. Imo.

Hola! Iemand die de overschatting van de Spaanse competitie ter sprake brent, Hola!

Jack Wilshere
24 april 2013, 23:14
Je valt in herhaling camino! Het is nu eenmaal zo dus daarover blijven neuten heeft echt geen toegevoegde waarde.

Ik heb beide matchen niet kunnen kijken maar gaan we ploegen echt beoordelen op basis van één wedstrijd, zijn we al in die fase gekomen?
Veel gekker moet het niet worden.

BeeLz
24 april 2013, 23:16
Wat voor zever is dat nu?
Vorig seizoen de meeste ploegen die overbleven, dus het verste geraakt waren (cl-uefacup) waren spaanse ploegen.
Ook al was de finale in de cl chelsea-bayern.
Dit seizoen toch terug 2 spaanse ploegen die ver geraakten, ze stoten nu éénmaal op ploegen die beter zijn of toch vandaag en gister beter waren al blijf ik erbij beide spaanse ploegen niet hun goede niveau behaalden, deels de verdienste van beide duitse teams maar toch, dit is niet het top Real en barca die we gezien hebben.
En malaga zou in feite de plaats van dortmund moeten gehad hebben.

Het feit is dat we al een heel seizoen geen Madrid op topniveau hebben gezien. Enkel Mourinho geraakt daar ook mee weg, eender welke andere coach die Madrid ooit gehad zou hebben zou serieus onder kritiek staan met het spelersmateriaal dat daar aanwezig is.

dacuba
24 april 2013, 23:18

Ik schat Bayern gewoon hoger in als Barcelona & Real Madrid. Ik doel op de mensen die er heilig van overtuigd zijn dat Barcelona en Real de hemel op aarde zijn. Die zijn imo fout. Imo

Heel duidelijk ja.

Reverz
24 april 2013, 23:20
Ik schat Bayern gewoon hoger in als Barcelona & Real Madrid. Ik doel op de mensen die er heilig van overtuigd zijn dat Barcelona en Real de hemel op aarde zijn. Die zijn imo fout. Imo.

Hola! Iemand die de overschatting van de Spaanse competitie ter sprake brent, Hola!
Gaat niet echt over inschatten. Bayern IS gewoon beter dan Barça & Real anno 2013, dat is zelfs niet open voor discussie.

Het gaat ook niet over de overschatting van de Spaanse competitie voor mij. Het gaat mij meer over dat eeuwig terugkerende gezaag van competitie x is beter dan competitie y en als ploeg x in competitie y zou spelen dan zouden ze der niks van bakken. Wete, als ik een bel had en een kar dan verkocht ek crème glace... ik heb het dus niet persoonlijk tegen u Arne, ik heb het meer tegen die eeuwige discussie.

Het feit is dat we al een heel seizoen geen Madrid op topniveau hebben gezien. Enkel Mourinho geraakt daar ook mee weg, eender welke andere coach die Madrid ooit gehad zou hebben zou serieus onder kritiek staan met het spelersmateriaal dat daar aanwezig is.
Bwa, spelersmateriaal... het is bijlange niet zo extreem als destijds met Figo, Beckham, Zidane etc, komt zelfs niet eens in de buurt.

Arne
24 april 2013, 23:20
Heel duidelijk ja.

Bedankt.

Arne
24 april 2013, 23:21
Gaat niet echt over inschatten. Bayern IS gewoon beter dan Barça & Real anno 2013, dat is zelfs niet open voor discussie.

Het gaat ook niet over de overschatting van de Spaanse competitie voor mij. Het gaat mij meer over dat eeuwig terugkerende gezaag van competitie x is beter dan competitie y en als ploeg x in competitie y zou spelen dan zouden ze der niks van bakken. Wete, als ik een bel had en een kar dan verkocht ek crème glace... ik heb het dus niet persoonlijk tegen u Arne, ik heb het meer tegen die eeuwige discussie.

Jep, true. Een competitie van een jaar met de allerbeste ploegen zou de enige manier zijn wat nu écht de beste ploegen zijn die op regelmatige basis kunnen presteren tegen sterke tegenstanders. Helaas gaan we dat dus nooit weten.

dacuba
24 april 2013, 23:22
Eerst wat uitdagen en dan nog wat bijdehand doen. :')

camino
24 april 2013, 23:22

Klopt, ik zag het meteen al, van int begin al vh seizoen, na de 8ste match al wist ik Barca op 1 been kampioen zou worden, ik kan ermee leven, barca is sowieso verdiend kampioen dit seizoen. Feit is; het ligt vooral eraan ze niet echt versterking hebben gehaald ook.
Pepe moeten opstellen en die was al nie goed bezig en kwam uit blessure, varane nog weinig ervaring (logisch), ramos die blijkbaar toch beter presteerd centraal dan op den bak, marcelo al een heel seizoen geblesseerd, is beter dan coentrao, zeker voor een aktie naar voor te maken, modric tja, die krijgt nochthans genoeg z'n kans van Jose maarja, em zou mss beter vertrekken naar Engeland, denk dat mss het beste zal zijn. En dan andere spelers nog die hun niveau niet haalden, als alonso die toch een belangrijke schakel is nauwelijks ne goeie pas heeft gegeven.............Ozil veel gelopen maar als em de bal had? Een super aktie maken zoals deze soms kan ook niet gezien. De 2 enige die op niveau waren was lopez en Ronaldo, meer kan Ronaldo ook niet doen als de anderen zo slap stonden te spelen.
OOk higuain (ja ik schrijf sommige namen zoals men ze uitspreekt, ga ge beginnen kleinzerig doen) en benzema die vorig seizoen zo scherp waren, dit seizoen allebei onder hun niveau.

Heb er geen probleem mee als andere ploegen duidelijk sterker zijn/waren, Bayern verdiend de cl te winnen en Barca dus verdiende kampioen en Real zou verdiend de beker winnen dit seizoen.

Gavin
24 april 2013, 23:29
Wow wow wow. Barcelona op hun best, dus met iedereen fit en volledig losgaan zoals Bayern dat deed, schat ik zeker nog altijd hoger in. Gewoon omdat dat nu niet mogelijk was de laatste maand, wilt niet zeggen dat er geen discussie is of dat Bayern beter is. En ik wil ook niet zeggen dat ze de finale niet verdienen of zo, of dat ze slechter waren gisteren.

Maar Barcelona op 100% > Bayern op 100%.

Weebl
24 april 2013, 23:29
HIGUAIN
OE KUNDE DA NU NOG ALTIJD NIE WETEN
MET EEN G
NIET EEN Q

Elosopardo
24 april 2013, 23:30

Tuninboy
24 april 2013, 23:32

Idd, wat een heerlijke speler. Damn, een van de betere spitsen op deze planeet. :love:

sanzo
25 april 2013, 00:06
Kan the chosen wanker niet een beetje bij Malaga afkijken voor tactiek? Absolute rotmatch van Real.

En ook geen wonder dat Pepe zijn basisplaats kwijt is sinds zijn operatie...

Axdratic
25 april 2013, 00:35
Ik heb de match niet kunnen zien, moest flink overwerken tot bijna middernacht, maar ik moest toch even twee keer kijken toen ik op internet 4-1 zag staan..

exCite
25 april 2013, 09:07
Beide ploegen oververdiend gewonnen.
De terugmatchen moeten nog gespeeld worden, maar ik neem toch aan dat dit een Duitse finale wordt.

Ik volg het Duitse voetbal ook en daar wordt gewoon goed voetbal gebracht (ook in de subtop, met bv. Schalke).
In Spanje wordt ook goed voetbal gebracht, dus de beste competitie is voor mij een beetje een non-discussie. Het ene jaar geraken er meer Spaanse ploegen door, het volgend enkele Duitse, and so on...

Vedeco
25 april 2013, 09:12
Het leuke aan de Bundesliga is de gigantische middenmoot. Spanning voor de Europese plaatsen heb je elk jaar. Spanning voor de titel normaal ook, maar er zijn duidelijk uitzonderingen :p

exCite
25 april 2013, 09:17
Het leuke aan de Bundesliga is de gigantische middenmoot. Spanning voor de Europese plaatsen heb je elk jaar. Spanning voor de titel normaal ook, maar er zijn duidelijk uitzonderingen :p

True, toch zot dat Hoffenheim er nu wrs afvalt, Gr. Fürth was te verwachten.
Gladbach speelt trouwens Europees, ik ben er zeker van!

Wilcao
25 april 2013, 10:08
Ik snap nog steeds die eindeloze discussie over de "beste" competitie niet. Alsof het ook maar een beetje uitmaakt. Je wint er toch niks mee. En wat dat met Europees voetbal te maken, blijft voor mij ook een serieus vraagteken.

exCite
25 april 2013, 10:19
Ik snap nog steeds die eindeloze discussie over de "beste" competitie niet. Alsof het ook maar een beetje uitmaakt. Je wint er toch niks mee. En wat dat met Europees voetbal te maken, blijft voor mij ook een serieus vraagteken.

Idd, compleet akkoord.
De CL en EL gaat om de beste ploegen van welk land dan ook op dat moment.

eurowarriors
25 april 2013, 17:09

We hebben een kenner! :applause:

Als je zo'n competitie eens fatsoenlijk een seizoen volgt, waarbij je alle ploegen eens gezien hebt, dán kan je zoiets beweren. Real en Barcelona gaan de boot in en plots is heel de competitie overschat. Duits voetbal boven, holééé. Want het is in om voor den Duits te supporteren!

edit: met deze post doe ik overigens totaal geen afbreuk aan het Duits voetbal, wat een competitie is die ik evengoed volg en hoog inschat. Het gaat om het principe.

puni
25 april 2013, 17:14
Dortmund. :drool:

Dat inspelen van die verdedigers was ook wel indrukwekkend. Elke uitvallende bal wordt indien mogelijk gewoon in een tijd strak in de voet van middenveld of aanval gedeponeerd.