PDA

Volledige versie bekijken : Software PPT Hulp

Hawk
15 november 2012, 16:06
Ik wil in één powerpoint slide het volgende verwerken:

1 ventje dat in een lege slide staat (eenvoudige tekening v/e ventje) en als ik op mijn muis klik komt er plots een regel tekst (van boven) op zijn kop gevallen. En het ventje zakt in de grond en ge ziet enkel zijn kop + de regel tekst erbovenop. En dan nog 1 muisklik en nog een regel tekst en met de derde muisklik 7 regels tekst.

Hoe doe ik dit?

Fraggie
15 november 2012, 19:56
Als het voldoende is wanneer een statisch plaatje het ventje is, kan je gewoon paden definiëren waarop de PPT animaties op inspelen.

Moet het ventje echter zeer hebben aan zijn hoofd en door de knieën gaan, dan moet je ergens een animatie vinden.

Welke van de twee zoek je?

Hawk
15 november 2012, 21:34
Als het voldoende is wanneer een statisch plaatje het ventje is, kan je gewoon paden definiëren waarop de PPT animaties op inspelen.

Welke van de twee zoek je?
Het gequote. Hoe doe ik precies wat ge daar zegt?

Fraggie
15 november 2012, 22:04
In a nutshell: http://i.imgur.com/I4PJY.png
- Aangepaste animaties gebruiken, waarbij je zelf het pad opgeeft (zie ribben bovenaan; bv rechte lijnen)
- Je laat de tekst eerst gaan bij een muisklik (zie timing rechts)
- Samen met de de vorige actie, laat je het ventje zakken, maar later (zodat het lijkt alsof de maan op zijn hoofd valt)

en dan voeg je nog de extra zaken toe die je opgesomd hebt. Desnoods hide je eerst de latere tekst etc..

Hawk
15 november 2012, 23:35
Ok, ik zal het morgenavond eens proberen