PDA

Volledige versie bekijken : Mezelf op een originele manier voorstellen...

LaCucaracha
28 oktober 2012, 18:43
Ik heb de opdracht gekregen om mezelf op een originele manier voor te stellen ( in een document, dus geen presentatie)... iemand suggesties?

greetz

lantaarnpaal
28 oktober 2012, 18:52
nieuwsartikel over uzelf schrijven, doen alsof het geschreven is door een echte journalist

Epyon
28 oktober 2012, 18:52
Google eens op 'creatieve cv's' :p . Ken er paar die zich voorstellen met een bordspel op papier (waarbij je bij ieder vakje iets meer te weten komt), of een nagemaakte advertentiepagina met in iedere advertentie meer info over jezelf, etc. Facebook cv, waarbij je document lijkt alsof het een FB pagina is kan ook, etc...

SysRq
28 oktober 2012, 18:57
Ik heb de opdracht gekregen om mezelf op een originele manier voor te stellen ( in een document, dus geen presentatie)... iemand suggesties?

Voor wie of wat is het bedoeld? Potentieel lief, klant, werkgever?

Michster
28 oktober 2012, 19:02

greetz

Probeer een beetje "meta" te zijn in uw tekst. :p

LaCucaracha
28 oktober 2012, 19:24
Voor wie of wat is het bedoeld? Potentieel lief, klant, werkgever?

werkgever

SysRq
28 oktober 2012, 19:32
Wat voor soort werkgever is het dan? 'Creatief' kan ook betekenen een briefke van 100 euro meegeven in de envelop he, voor sommige werkgevers toch.

Binoshi
28 oktober 2012, 19:38
mja als het voor je werkgever is en jij komt hier om advies vragen... dan stel ik me de vraag of dat wel de geschikte werkgever is voor jou. Of jij de geschikte werknemer voor hem

xIO3Y
28 oktober 2012, 20:45
Hoop dan niet dat je een creatieve job gaat uitvoeren, mocht je aangenomen worden.

Vinceness
29 oktober 2012, 12:31
Enerzijds hangt de creativiteit die ze zoeken af van de organisatie waar je werk zoekt, dus je zal meer informatie vinden op hun bedrijfssite dan op het 9lives-forum. Anderzijds is het idd geen goed teken om over een creatieve beslissing advies te komen vragen.

O.V.O.X.O.
29 oktober 2012, 13:41
Ik heb me ook laten inspireren door enkele creatieve cv's op inet en ik solliciteer eigenlijk niet eens voor creatieve jobs. Niks is zo saai als een word document waar alles zwart op wit staat. Kan me voorstellen dat bepaalde werkgevers hun wenkbrauwen fronsen bij het zien van mijn cv en anderen aangenaam verrast zijn. Het kan je maken of breken.

Ik zou zeggen: kijk eens rond op internet, daar zijn genoeg voorbeelden te vinden.

Ironpole
29 oktober 2012, 13:47
Maak een hele mooie tekening of masker van jezelf.

Dazzled
29 oktober 2012, 16:15
Wat is er nog "origineel" als je het via iemand anders op je schoot moet krijgen... ...

Waarschijnlijk vraagt die werkgever dat om te zien of ie een creatieve geest binnenhaald, en vroeg of laat val je dan toch door de mand mocht je daar beginnen werken.

Stimpy
29 oktober 2012, 16:36
Beste LaCucaracha,

onze afspraak wordt geannuleerd. We zoeken een creatieve persoon.

Succes met de zoektoch naar een geschikte job.

Vriendelijke groeten,
Niet je toekomstige werkgever

O.V.O.X.O.
29 oktober 2012, 17:36
Lol @ Stimpy

Bananarama
29 oktober 2012, 17:44
Al die afkrakers hier weer zeg... Zelfs de meest creatieve persoon heeft wel eens wat inspiratie nodig. Ik kan ook begrijpen dat je je creativiteit niet ten volle durft benutten wanneer er een kans op een job op het spel staat. Er is nog altijd een groot verschil tussen deze situatie en creatief mee durven brainstormen tijdens projecten ofzo.

Veel hangt ook af van de job he. Wat is de functie precies? Een sollicitatie voor een job als grafisch ontwerper of een sollicitatie als kleuterleid(st)er kan erg verschillend zijn.

Sir. K
29 oktober 2012, 18:26
Ik heb me ook laten inspireren door enkele creatieve cv's op inet en ik solliciteer eigenlijk niet eens voor creatieve jobs. Niks is zo saai als een word document waar alles zwart op wit staat. Kan me voorstellen dat bepaalde werkgevers hun wenkbrauwen fronsen bij het zien van mijn cv en anderen aangenaam verrast zijn. Het kan je maken of breken.

Ik zou zeggen: kijk eens rond op internet, daar zijn genoeg voorbeelden te vinden.

Dat is weer zo iets persoonlijk he. De ene gaat het positief vinden, de andere gaat u een opvaller vinden. Voor creatieve/grafische jobs zie ik daar zeker een meerwaarde in, maar voor een gewone job.. Duno. Persoonlijk zou ik het liefst een document krijgen waarin duidelijk en beknopt staat wie je bent en geen 'kunstwerkje' waar je moet uitzoeken wat die persoon nu eigenlijk gestudeerd heeft :p

On topic: het idee van dat nieuwsartikel lijkt wel iets tof. Misschien kan je er een voorblad van een krant van maken ipv enkel het artikel.

glashelder
29 oktober 2012, 18:35
Persoonlijk zou ik het liefst een document krijgen waarin duidelijk en beknopt staat wie je bent en geen 'kunstwerkje' waar je moet uitzoeken wat die persoon nu eigenlijk gestudeerd heeft :p

Haha, echt hé, ik zou echt nooit voor zo'n job kunnen solliciteren. Ik zou daar ook niet willen werken. Hoe inefficiënt kan je het maken zeg, dat ze eerst een gezelschapsspel moeten spelen met mijn CV om mijn CV te kunnen lezen :') Onnozel gedoe. Ik heb duidelijk het geduld niet voor zoiets :unsure:

SysRq
29 oktober 2012, 18:46
Maak er een grafrede van of overlijdensbericht. Geen betere manier om uzelf "op te hemelen" als het ware. Niks dan goeds is wat de mensen willen overhouden.

Onnozel gedoe.

Inderdaad, zo solliciteert toch geen kat. Dan doen ze allicht om te testen hoe goedgelovig ge nog zijt. Uw prestaties kunnen voorleggen ok, maar uw CV hoort een zakelijk overzichtelijk document te zijn, geen pseudo kunstig gedoe waar ge eerst een kwartier naar moet staren om op te maken wat de boodschap nu eigenlijk zou kunnen zijn.

aXl_
29 oktober 2012, 18:53
Al die afkrakers hier weer zeg... Zelfs de meest creatieve persoon heeft wel eens wat inspiratie nodig. Ik kan ook begrijpen dat je je creativiteit niet ten volle durft benutten wanneer er een kans op een job op het spel staat. Er is nog altijd een groot verschil tussen deze situatie en creatief mee durven brainstormen tijdens projecten ofzo.

2nd

O.V.O.X.O.
29 oktober 2012, 20:18
Dat is weer zo iets persoonlijk he. De ene gaat het positief vinden, de andere gaat u een opvaller vinden. Voor creatieve/grafische jobs zie ik daar zeker een meerwaarde in, maar voor een gewone job.. Duno. Persoonlijk zou ik het liefst een document krijgen waarin duidelijk en beknopt staat wie je bent en geen 'kunstwerkje' waar je moet uitzoeken wat die persoon nu eigenlijk gestudeerd heeft :p

On topic: het idee van dat nieuwsartikel lijkt wel iets tof. Misschien kan je er een voorblad van een krant van maken ipv enkel het artikel.

Haha ik heb geprobeerd the best of both worlds te combineren. Het is overzichtelijk document van 2 pagina's maar toch niet saai. :D Het is zeker een risico die ik genomen heb, het kan in de smaak vallen maar anderzijds totaal ook niet, maar persoonlijk vind ik dat het risico waard. Tenslotte zou ik niet voor een werkgever willen werken die daar problemen mee heeft, ik zou het net waarderen als iemand ergens tijd in heeft gestoken.

e.House
30 oktober 2012, 02:24
Blad papier nemen en daar droog op schrijven "creatief staat niet in mijn woordenboek' maar ik ben wel..." en dan uw goede punten aanhalen. Schijt aan van die kleuter opdrachten.

StafkevdDaf
30 oktober 2012, 12:31
Wel, als ge dan die moeite gedaan hebt en iets creatiefs gemaakt hebt, zoudt ge die voorstelling eigenlijk ook naar andere potentiele werkgevers moeten sturen ...
ik zou daar meer positieve respons op verwachten...

PHPFreak1977
1 november 2012, 12:22
Creatief zijn hoort thuis in de kleuterklas. Iemand die dergelijke dingen vraagt, hoort ook thuis in de kleuterklas.

dJeez
1 november 2012, 12:56
Creatief zijn hoort thuis in de kleuterklas. Iemand die dergelijke dingen vraagt, hoort ook thuis in de kleuterklas.
WTF :eek: Als je niet creatief bent kan je er net zo goed direct mee stoppen. Zonder creativiteit is er geen innovatie, en stilstaan is achteruitgaan.