PDA

Volledige versie bekijken : Software Keylogger

Jeweetzelf
27 oktober 2012, 21:45
Ik weet niet dat ik dit hier mag posten maar ga het toch doen.

Ik speel namelijk het online spel soldier front(fps shooter) op de pc en ben al voor de 3de keer gescamt.
Ik heb nooit mijn wachtwoord tegen iemand gezegd dus daar kan het niet aan liggen.
na de 1ste keer heb ik gewoon via email en een hoop vragen (ip adress,welke guns,...) moetten invullen en heb ik mijn account teruggekregen via helpdesk van het spel zelf, nu niet veel later iets meer dan een dag ben ik terug gescammt, Dus vermoedelijk zit er een keylogger op mijn pc, ik heb toen na aanraden van een vriend het programma malwarebytes gedownload en laten scannen, deze heeft 1 bedreiging gevonden (de naam was iets van adware game,..)
dus dacht dat dat de keylogger wel geweest zal zijn, deze is verwijderd pc opnieuw opgestart, nog eens laten scannen en niets meer gevonden!
dus mijn pc was zogezegd clean.
+heb ik mijn wachtwoord en emailadres van het spel gewijzigd.
maar dan 2dagen later is het weer zo ver.. die adware game bedreiging staat opeens weer op mijn pc en alweer gescamt

Hoe kan dit??
Ik weet echt niet meer wat ik kan doen.

Alvast bedankt!

Stef

WarBlade
27 oktober 2012, 21:48
Ik heb nooit mijn wachtwoord tegen iemand gezegd dus daar kan het niet aan liggen.

na de 1ste keer heb ik gewoon via email en een hoop vragen (ip adress,welke guns,...) moetten invullen

Phishing - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Phishing)

Jeweetzelf
27 oktober 2012, 21:54
Phishing - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Phishing)

Dit kan niet want ik heb de vragenlijst moetten invullen op de website van het spel zelf.
en er staat zelfs bij: AERIA (site van spel) zal je nooit om een paswoord vragen.

MmoRpgGuy
27 oktober 2012, 22:46
nooit uw ip enzo zenden via email dat is vragen om gehackt te worden en ben je wel zeker dat het iemand was van de helpdesk..?

Avilowca
27 oktober 2012, 22:46
Topic mag verplaats worden naar Tech Center, hoort hier niet thuis.

/thread

Jeweetzelf
27 oktober 2012, 22:48
nooit uw ip enzo zenden via email dat is vragen om gehackt te worden en ben je wel zeker dat het iemand was van de helpdesk..?

ja daar ben ik zeker van ,want na dat ik dat had gedaan, uurtje later had ik account al terug.

maar hoe komt die keylogger er op?
zelfs met malwarebytes die aanstaat.

Warezdude124
27 oktober 2012, 23:01
Als je denkt dat het een keylogger is, test het:
als je wachtwoord "abcd" is, typ cd, zet met de muis de cursor terug vanvoor en typ ab.

Je paswoord kan dan best een willekeurige combinatie zijn van (hoofd)letters, cijfers,...

Als er na scannen nog steeds out of the blue virussen opduiken, herinstalleer Windows.

Jeweetzelf
28 oktober 2012, 00:40
oke thx, ga ik proberen.