PDA

Volledige versie bekijken : Drivers soundmax integrated digital hd audio

mrh
27 oktober 2012, 18:43
Hallo,

Heb een compaq 6820s - os windows vista ... heb een probleempje - geen geluid meer doordaat driver niet meer up to date is.

Heb al veel rondgekeken ; veel dingen gevonden maar niets die ervoor zorgt dat ik weer geluid heb ....

aantal sites waar ik drivers vind maar die niet werken en veel sites die veel bazaar willen installeren op mijn laptop. Heb dit in het verleden nog meegemaakt en het was zeker de driver. Heb onlangs een nieuwe harde schijf moeten installeren en we zijn terug naar af ... geen geluid.

Kan iemand me helpen ???

bedankt !!!!

mrh

Aap
27 oktober 2012, 19:25
Soundmax is een kreng wat stuurprogramma's betreft. Het beste wat je kunt doen is het stuurprogramma van een andere fabrikant te downloaden.

Of probeer dit stuurprogramma: Download HP Compaq 6820s Notebook ADI SoundMAX Audio Driver 6.10.1.5200/6.10.2.5200 for Vista 32/64 Driver for Windows Vista / Windows Vista64 - Softpedia (http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/OTHER-SOUNDCARDS/HP-Compaq-6820s-Notebook-ADI-SoundMAX-Audio-Driver-61015200-61025200-for-Vista-32-64.shtml)

mrh
27 oktober 2012, 19:37
hallo,

bedankt voor je reactie ... heb even stuurprogramma geprobeerd die je meestuurde maar die werkt helaas ook niet ... tenzij ik iets fout doe ...

Wat zou je eventueel aanraden als stuurprogramma van andere fabrikant ; ik dacht dat dat niet kon ( ben geen kenner )

opnieuw bedankt !!!

Aap
27 oktober 2012, 20:14
hallo,

bedankt voor je reactie ... heb even stuurprogramma geprobeerd die je meestuurde maar die werkt helaas ook niet ... tenzij ik iets fout doe ...

Als je de foutmelding ons niet geeft, kunnen we je niet verder helpen hé.

Wat zou je eventueel aanraden als stuurprogramma van andere fabrikant ; ik dacht dat dat niet kon ( ben geen kenner )

opnieuw bedankt !!!

Gewoon je favoriete zoekmachine starten en "soundmax driver" ingeven. Bah, ik word niet graag herinnerd aan soundmax perikelen.

Exit
27 oktober 2012, 22:12
ook al is de driver niet up to date, dan nog moet het geluid gewoon werken met de 'oude' driver.

staat hij nog in app beheer?

mrh
28 oktober 2012, 09:30
Als je de foutmelding ons niet geeft, kunnen we je niet verder helpen hé.

ik kreeg geen foutmeldingen ; geluidskaart werk sowieso nog want via koptelefoon ingang heb ik geluid. Dat was de vorige keer ook zo ...

Gewoon je favoriete zoekmachine starten en "soundmax driver" ingeven. Bah, ik word niet graag herinnerd aan soundmax perikelen.

idd bah, ik heb de vorige keer ook lang gesukkkeld en weet helaas niet meer hoe ik het toen aan de praat heb gekregen...

mrh
28 oktober 2012, 09:32
ook al is de driver niet up to date, dan nog moet het geluid gewoon werken met de 'oude' driver.

staat hij nog in app beheer?

Hij staat nog in app beheer en als ik daar kijk om bij te werken - krijg ik melding dat alles ok is.

Heb al even driver update programma gedownload en daar komt wel op dat deze niet meer up to date is... Wel type programma dat je updates niet kan download zonder programma te kopen.

Via de site van HP heb ik ook al gewerkt maar dat bracht ook geen oplossing.

Exit
28 oktober 2012, 10:41
krijg je error als je geluid afspeelt?
zie je in volume controle dat er geluid gespeeld wordt?
staat in volume controle geluid correct (voor elk programma)?
staat default afspeel app nog correct?

mrh
28 oktober 2012, 11:10
krijg je error als je geluid afspeelt?
zie je in volume controle dat er geluid gespeeld wordt?
staat in volume controle geluid correct (voor elk programma)?
staat default afspeel app nog correct?

ik krijg geen error of foutmelding

in volume controle zie ik effectief geluid afspelen

staat overal open

via app beheer staat soundmax ...

Exit
28 oktober 2012, 13:35
meerdere optie als afspeel app? (koptelefoon, boxen, ...)

mrh
28 oktober 2012, 13:48
enkel geintegreerde laptop speakers en lijn uitgang voor koptelefoon of andere ...

eigen speakers laptop werken zeker nog - enkel na nieuwe harde schijf en herinstallatie windows hebben ze er weer geen zin meer in...