PDA

Volledige versie bekijken : Business school (mba)

matthiasdb
26 oktober 2012, 16:53
iemand ervaringen met master te behalen in business school?
de prijs is aanzienlijk duurder zie ik op verschillende sites.

Kunnen studiejaren ook op andere data starten dan op september?

matthiasdb
26 oktober 2012, 16:57
is werkervaring nodig om aan deze studie te beginnen?

Bunecarera
26 oktober 2012, 17:05
Zeker dat je weet wat een MBA is?

Nicske91
26 oktober 2012, 17:19
Hoe oud ben je iegenlijk? Ik zou eigenlijk maar een MBA doen als je minstens 30 jaar bent. Ik vraag me wel of of er veel bedrijven iemand zou financieren om een MBA te doen aangezien de prijs zelf wat overrated is...

matthiasdb
26 oktober 2012, 17:32
ikzelf ben 24 jaar. Kan je deze opleiding na een bachelor?

prijs ligt idd vrij hoog

Bunecarera
26 oktober 2012, 18:22
Kan je deze opleiding na een bachelor?

No.
No you cannot.

Again, ben je zeker dat je weet wat een MBA is?

Lees hier (http://www.vlerick.com/en/programmes/mba/ftmba.html) anders eens wat meer, dan kan je bepalen of je in aanmerking zou komen.

Mooncat
26 oktober 2012, 18:45
De prijs van een MBA is van ondergeschikt belang. Een goede MBA betaalt zich op een paar jaar al terug. Dingen zoals reputatie, kwaliteit, netwerk, ligging, etc zijn veel belangrijker. Voor een MBA vragen de meeste uniefs minstens vijf jaar ervaring (waarvan drie jaar leidinggevend), hoewel er in de VS tweejarige MBA's zijn die je kan volgen zonder werkervaring.

Als je 24 jaar bent, ligt een master in management meer voor de hand, maar die opleidingen kosten ook handenvol geld en bieden over het algemeen minder ROI dan een MBA.

Flawless
26 oktober 2012, 18:46
ikzelf ben 24 jaar. Kan je deze opleiding na een bachelor?

prijs ligt idd vrij hoog

Wtf doe gij hier eigenlijk. Deze informatie kan je makkelijk vinden op elke business school site, duurt welgeteld 15 sec.

Voor een MBA heb je meestal min. 3 jaar relevante werkervaring, een master en heel hoop geld liggen.

fluffster71
29 oktober 2012, 14:22
troll...

HighLow
30 oktober 2012, 19:24
doe een MBA ipv een master

Zo doe je eerst wat werk-ervaring op, en weet je waarom het nuttig is dat je die dingen leert in de les.

Die €30000 is tevens goedkoper dan die €10000 als je het ontbreken van een belastingsvoordeel en loonsverlies tijdens een master in rekening neemt

vinh
30 oktober 2012, 21:52
Hallo Matthias,

het lijkt me dat je nog heel wat opzoekwerk voor de boeg hebt, gezien je vragen met weinig opzoekwerk beantwoord kunnen worden.

1. Ja, je kan MBA's starten op een ander moment dan september. Hangt van de school en het programma af.
2. Ja, je kan een MBA doen met slechts een bachelor als voorgaande opleiding. Dit gebeurt eigenlijk vaak, het systeem van academische bachelor en dan een masteropleiding is niet zo courant buiten België.
3. €30 000 voor een MBA is eerder goedkoop, en zoals Mooncat zei niet de eerste factor om je beslissing op te baseren.

Edit:
interessante websites met een goed overzicht: http://rankings.ft.com/businessschoolrankings/charts
http://www.economist.com/whichmba/full-time-mba-ranking
Werkervaring is cruciaal, gezien de meeste MBA's echt gericht zijn op toepassing in de business wereld. Ook moet je van jezelf weten wat je toegevoegde waarde aan het programma kan zijn (Nederlands en Engels spreken is niet genoeg).

Als je redelijk eenvoudige vragen stelt, geef je niet de indruk een serieuze kandidaat te zijn en geef je de indruk dat je eerder een snelle oplossing zoekt naar een hoog jaarloon.