PDA

Volledige versie bekijken : Forum iTrader quickdisplay?

Michster
24 oktober 2012, 14:16
Hallo allemaal,

Vandaag kwam ik op een gedachte omtrent het buy&sell-gedeelte van dit forum: wat als er langs je nick, bij elke post van jou, een soort van aanbiedingen/gezocht optie was?

Dus een klein icoontje/hyperlink dat rechtreeks leidt naar al je actieve buy&sell-topics waarin je iets zoekt of verkoopt.

Je hebt nu al reeds een icoontje/hyperlink voor msn en skype, maar laten we eerlijk zijn: hoeveel mensen gebruiken er nog msn en wie zal er nu via 9lives een skype-contactpersoon toevoegen? De meeste communicatie tussen forumleden lijkt volgens mij voornamelijk te gebeuren via PM's of facebook.

Ik weet niet hoe moeilijk dit zou zijn om te implementeren, maar bvb een simpel dollarteken-icoontje of zo dat geel is opgelicht als je nog buy&sell-threads open hebt staan en gewoon grijs/zwart is als je geen open thread meer hebt in dat gedeelte.

Wie weet is dat ook meteen een manier om te zorgen dat elk topic in buy&sell daadwerkelijk afgesloten wordt na de verkoop?

Of zijn er misschien anderen hier die nog een betere manier weten om iets gelijkaardig te implementeren?

Grtn,

Michster

PS: De topic-titel is slechts een mogelijke benaming voor de functie. :p

StanTem
24 oktober 2012, 14:18
Zet de actieve threads in je handtekening :p

Michster
24 oktober 2012, 14:41
Zet de actieve threads in je handtekening :p

Dat is een relatief simpele oplossing ja, maar in mijn ogen is het nog iets te omslachtig voor een modern forum. Automatisering van die functionaliteit moet toch doenbaar zijn? Ik weet niet hoeveel extract stress dit plaatst op servers/databases, maar dit programmeren op zich zou toch een kleintje moeten zijn?

TrickY.
24 oktober 2012, 14:42
Aan de hand van een icoon weet je toch totaal niet wat die persoon verkoopt of zoekt? Dan ga ik liever zelf in een specifiek subforum kijken dan random op icoontjes bij personen te klikken (om in de hoop dan iets te vinden waar ik toevallig op zoek naar ben).

StanTem
24 oktober 2012, 14:44
Je sprak ook over actieve threads. Er zijn weinig mensen die na de 3 ups hun thread laten sluiten, dus er zouden dan telkens inactieve threads worden getoond ook.

Nu ja, persoonlijk vind ik het niet echt interessant, want dan klik je maar op iets en je weet niet wat die persoon allemaal verkoopt.

Wat er wel beter zou zijn, in plaats van die MSN en andere symbooltjes, is die symbooltjes veranderen door Facebook en Twitter en dergelijke, want dat is meer iets van deze tijd.

McGregor
24 oktober 2012, 14:56
Dat vind ik niet echt interessant. Waarom zou ik bv willen weten wat je momenteel te koop aanbiedt?
Ik denk dat de meeste mensen iets kopen omdat ze een item nodig hebben en vervolgens kijken of de verkoper betrouwbaar is.

Wil je extra reclame maken kan je het altijd in uw handtekening zetten.

Michster
24 oktober 2012, 14:57
Goh ja, bij een tweede blik lijkt mijn interpretatie tamelijk onafgewerkt, maar ik had gedacht dat iemand anders het misschien beter kon uitdiepen hier. :p

Die FB en Twitter symbooltjes lijken wel een interessanter alternatief. Staat dat voorlopig niet gepland voor in de Vbulletin 3 update?

McGregor
24 oktober 2012, 15:00
Wat er wel beter zou zijn, in plaats van die MSN en andere symbooltjes, is die symbooltjes veranderen door Facebook en Twitter en dergelijke, want dat is meer iets van deze tijd.

Dat is wel een goed idee, en ook andere zaken zoals youtube, soundcloud, flickr,... Maar misschien zal men gewoon wachten tot de forumupdate. Is er trouwens daar al wat maar nieuws over :/.

StanTem
24 oktober 2012, 15:06
Wanneer die er komt, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er voorlopig niks meer wordt aangepast, totdat de nieuwe update er is.

Cyberkef
24 oktober 2012, 19:04
Is er trouwens daar al wat maar nieuws over :/.

Ik ben in even blije verwachting als jullie!

Facebook/twitter bij die icoontjes zetten had ik een poos terug al es gezien, en vind ik wel een heel goed idee! Spijtiggenoeg zie ik ze er standaard nog steeds niet inzitten:

ICQ Number:
AIM Screen Name:
MSN Messenger Handle:
Yahoo! Messenger Handle:
Skype Name:

Helaas iets typisch aan de softwaremakers, volsteken met nutteloze dingen maar die zaken worden al lang niet meer bekeken :( Hopelijk kunnen we dat er handmatig wel nog bijsteken later tho :)

Idem met de iTrader dingen, en zo hebben we nog een hoopje leuke ideeën om uit te werken... wanneer die forum upgrade er EINDELIJK komt that is >_>

StanTem
24 oktober 2012, 19:17
Hopelijk kunnen we dat er handmatig wel nog bijsteken later tho :)

Stel ons niet teleur! :D

McGregor
24 oktober 2012, 19:29
Ik ben in even blije verwachting als jullie!

Facebook/twitter bij die icoontjes zetten had ik een poos terug al es gezien, en vind ik wel een heel goed idee! Spijtiggenoeg zie ik ze er standaard nog steeds niet inzitten:

Helaas iets typisch aan de softwaremakers, volsteken met nutteloze dingen maar die zaken worden al lang niet meer bekeken :( Hopelijk kunnen we dat er handmatig wel nog bijsteken later tho :)

Idem met de iTrader dingen, en zo hebben we nog een hoopje leuke ideeën om uit te werken... wanneer die forum upgrade er EINDELIJK komt that is >_>

Wie werkt er trouwens aan de forumupdate?

Dat we weten waar we voor de poorten moeten staan en banden verbranden terwijl we soep drinken in vuilzakjasjes. :angry:

Of enkele forumleden kunnen een hongerstaking organiseren.
Ik stel voor mensen uit:
http://www.9lives.be/forum/algemene-discussies/821844-overgewicht-deel-2-a-84.html