PDA

Volledige versie bekijken : De Rode Duivels & internationaal voetbal - Deel 8

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Vedeco
17 oktober 2012, 12:12
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/10/17/article-2218672-1589297D000005DC-181_634x460.jpg

De Rode Duivels zijn heter en beter dan ooit tevoren! Tijd voor deel 8 van de Rode Duivels-thread!

Vorige delen kan je hier vinden:
De Rode Duivels - Deel 1 (http://www.9lives.be/forum/sport/415023-de-rode-duivels.html)
De Rode Duivels - Deel 2 (http://www.9lives.be/forum/sport/611887-de-rode-duivels-deel-2-a.html)
De Rode Duivels - Deel 3 (http://www.9lives.be/forum/sport/707614-de-rode-duivels-deel-3-a.html)
De Rode Duivels - Deel 4 (http://www.9lives.be/forum/voetbal/751562-de-rode-duivels-deel-4-a.html)
De Rode Duivels - Deel 5 (http://www.9lives.be/forum/voetbal/814736-de-rode-duivels-deel-5-a.html)
De Rode Duivels - Deel 6 (http://www.9lives.be/forum/voetbal/860371-de-rode-duivels-deel-6-a.html)
De Rode Duivels - Deel 7 (http://www.9lives.be/forum/voetbal/876238-de-rode-duivels-deel-7-a.html)

En om voldoende voorbereid te zijn als de Duivels in Brazilië raken, neem je best alvast een kijkje op de website InBrazilië (http://www.inbrazilie.be/). Voorbereiding, vluchten, aankomst, verblijf. etc. alle info die je nodig hebt voor een geslaagde WK-trip! Een initiatief van Dacuba!

NemesisBE
17 oktober 2012, 12:35
In eendracht niet te breeeeeeeken!

Wilcao
17 oktober 2012, 12:46
Spijtig dat het zolang duurt voordat we weer spelen voor het WK.

Drew
17 oktober 2012, 12:48
90%

Rikie
17 oktober 2012, 12:50
De Bruyne 2x MOTM!

GaMe®
17 oktober 2012, 12:54
epic foto is epic

Lilspanyol
17 oktober 2012, 12:56
epic foto is epic

Hazard ligt er niet bij, de slechterik!!!!!!!!!!! [/ironic] :unsure:

Fella
17 oktober 2012, 13:12
In on first page.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/10/16/article-2218672-15891ABB000005DC-242_634x426.jpg

le mastre
17 oktober 2012, 13:15
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770
Trouwens, kan iemand die marginale Walen duidelijk maken dat hun geroep bij elke uittrap belachelijk beschamend is?

Dat gebeurt toch in zowat iedere competitie? Beter een hel dan saaie supporters. Tussen haakjes, het is niet omdat het Frans is dat de Vlamingen niet mee doen hé. Dit is België.

Milfhunter
17 oktober 2012, 13:55
Ik vind het trouwens goed dat de supporters samen Belgium, Belgium scanderen ipv die kakofonie van talen. Nu nog goeie songs in het engels en we zijn goed op weg. The Red Devils zijn een sterk merk aan het worden, dat verdient internationale uitstraling. Weg met het Vlaams en Frans, verenigd in het Engels op weg om de wereld te veroveren !

Flawless
17 oktober 2012, 13:55
Dat gebeurt toch in zowat iedere competitie? Beter een hel dan saaie supporters. Tussen haakjes, het is niet omdat het Frans is dat de Vlamingen niet mee doen hé. Dit is België.

Inderdaad. Tussen al die separatisen zullen er ook veel RD fans zitten, maar beseffen die dat er dan geen Hazard, Kompany, Lukaku, Witsel, Fellaini ga meespelen dan? Te belachelijk voor woorden. Als voetbalspelers kunnen samenspelen en de taalbarriere overwinnen zouden die overbetaalde politici dat ook moeten kunnen. Misschien van het Engels voertaal maken als 4e officiele taal, dan hebt ge al dat gezever rond taal niet.

Wilcao
17 oktober 2012, 14:03
Ik vind het trouwens goed dat de supporters samen Belgium, Belgium scanderen ipv die kakofonie van talen. Nu nog goeie songs in het engels en we zijn goed op weg. The Red Devils zijn een sterk merk aan het worden, dat verdient internationale uitstraling. Weg met het Vlaams en Frans, verenigd in het Engels op weg om de wereld te veroveren !

Helemaal mee eens!

We hebben ook nood aan orginele/leuke songs. Engels lijkt me daarvoor ook de perfecte taal.

ng
17 oktober 2012, 14:06
http://www.9lives.be/forum/16858284-post5319.html

En dan zijn sig er juist onder. Schitterend.

btw: iemand die weet wat die schotten aan het zingen waren?

Rubmifer
17 oktober 2012, 14:07
Heb even de thread naam veranderd aangezien er hier toch ook vaak over andere internationale teams wordt gepraat.

Weebl
17 oktober 2012, 14:14
BENTEKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

gamer5
17 oktober 2012, 14:19
Heerlijke match gisteren, goede sfeer weer maar eens in het stadium! Heb wat engelse samenvattingen gelezen, amai het kan daar niet op over de rode duivels. We gaan daar bijna wereldkampioen worden volgens hun.

Wat me gisteren opgevallen is dat er zoveel BV's waren :p Koen wauters zat 10 plaatsen links van mij, Rob van audenhoven en gunther neefs zate voor mij en gertje verheyen is sigarette komen kopen in den extra time na de match :p

Heb toch al eens gezien wat een vlucht op en af Brazilie kost!

stevenV1
17 oktober 2012, 14:24
Witsel rendeert trouwens toch beter als verdedigende middenvelder dan als aanvallende middenvelder imo.

Baats
17 oktober 2012, 14:26
Heb toch al eens gezien wat een vlucht op en af Brazilie kost!

Ik ook!

Het zou mijn laatste vakantie zijn voor ik een werkmens word, dan moogde nog keer zot doen hé :p

Voor minder dan €1000 zulde wel niet over en weer raken :sop:

ChasingRabbits
17 oktober 2012, 14:33
Ik vrees dat binnen 5 maanden de chemistry weer 0,0 is en het weer van 0 af beginnen is.

Milfhunter
Ik ook!

Het zou mijn laatste vakantie zijn voor ik een werkmens word, dan moogde nog keer zot doen hé :p

702€ Delta Airlines vanuit Amsterdam. Vertrek 16e terug 30e

gamer5
Ik ook!

Mm tis ongeveer 1000 euro idd, varieert een beetje per vliegmaatschappij. En ik heb gezien dat er al tickets worden verkocht ook, 1500 euro voor de 3 groepswedstrijden. (het word wel verkocht per stadion nu, dus kan nog ni echt kopen voor de belgen)

Dusja, het totale pakket zal wel iets van een 3500-4000€ worden

J.Brown
17 oktober 2012, 14:35
Ik ook!

Idem hier. Studeer dit jaar af en zal zeker naar Brazilië gaan.
Onder de 1000€ moet wel lukken. Heb maat die elk jaar enkele keren naar Brasil (Sao Paulo) gaat, dacht dat zijn vlucht 800€ kost.

Hoeveel kost zo'n ticket voor een WK wedstrijd?

Balsaus
17 oktober 2012, 14:35
Mm tis ongeveer 1000 euro idd, varieert een beetje per vliegmaatschappij. En ik heb gezien dat er al tickets worden verkocht ook, 1500 euro voor de 3 groepswedstrijden. (het word wel verkocht per stadion nu, dus kan nog ni echt kopen voor de belgen)

Als student iets te veel :s

Maar 2018 is Rusland , en niet echt aantrekkelijk dan. Al een geluk dat EK 2016 in Frankrijk is , dichtbij dus al niet duur! Al blijft een WK nog altijd wat anders dan een EK

J.Brown
17 oktober 2012, 14:36
Lang op voorhand sparen is de boodschap.

gamer5
17 oktober 2012, 14:40
mm Ik werk nu net iets meer dan een jaar en heb wat gespaard dus kan het mij veroorloven. Blijft wel duur natuurlijk maar wil het toch eens meemaken! Nog ne maat vinden die er dat geld ook voor over heeft natuurlek :p

Romelus
17 oktober 2012, 14:41
4000 euro uitgeven voor voetbal? Goed gek.

1CEZ
17 oktober 2012, 14:44
Rode Duivels komen top-20 binnen in FIFA-ranking - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-10-17/rode-duivels-komen-top-20-binnen-in-fifa-ranking)

:-)

gamer5
17 oktober 2012, 14:44

Tis voetbal + 2 weken vakantie natuurlijk. En je moet er idd een beetje gek voor zijn :D

ClayDavis
17 oktober 2012, 14:45
Tis voetbal + 2 weken vakantie natuurlijk. En je moet er idd een beetje gek voor zijn :D

Als ik het voor € 2500 kan doen ben ik weg :)

Milfhunter
17 oktober 2012, 14:49
Als ik het voor € 2500 kan doen ben ik weg :)

natuurlijk kan het voor die prijs, 700€ vlucht met Delta vanuit Amsterdam. Slapen in ne hostel aan max 10€ per nacht

ik gok dat ge voor 2 weken alles inbegrepen niet meer dan 1500€ kwijt zijt

gamer5
17 oktober 2012, 14:53
natuurlijk kan het voor die prijs, 700€ vlucht met Delta vanuit Amsterdam. Slapen in ne hostel aan max 10€ per nacht

Hangt er vanaf naar hoeveel wedstrijden je gaat. Tickets voor WK / EK wedstrijden zijn er niet voor onder de €300 denk ik. Op die site die ik had gevonden was het zelfs 500 per wedstrijd dus. Dan ben je al 1500 kwijt alleen al aan de groepswedstrijden.

En met het WK slaap je niet voor 10€ per nacht in die hotels. Dat zijn nu eenmaal dingen waar die hotels van profiteren om hun prijzen omhoog te doen.

Milfhunter
17 oktober 2012, 14:57
Hangt er vanaf naar hoeveel wedstrijden je gaat. Tickets voor WK / EK wedstrijden zijn er niet voor onder de €300 denk ik. Op die site die ik had gevonden was het zelfs 500 per wedstrijd dus. Dan ben je al 1500 kwijt alleen al aan de groepswedstrijden.

En met het WK slaap je niet voor 10€ per nacht in die hotels. Dat zijn nu eenmaal dingen waar die hotels van profiteren om hun prijzen omhoog te doen.

hostels gaan hun prijzen niet verhogen ze, en die prijzen zijn van de pot gerukt voor die wedstrijden. voor minder dan 100€ moet ge daar toch binnen geraken. Voor het WK in Zuid-afrika kon je voor de poules al tickets kopen voor $80 voor een kaartje in de derde categorie.

EDIT: 4de categorie was idd voor lokals

http://www.zuid-afrika.nl/id/1/824/wk_voetbal_2010_kaartjes/

gamer5
17 oktober 2012, 15:05
hostels gaan hun prijzen niet verhogen ze, en die prijzen zijn van de pot gerukt voor die wedstrijden. voor minder dan 100€ moet ge daar toch binnen geraken. Voor het WK in Zuid-afrika kon je voor de poules al tickets kopen voor $10 voor een kaartje in de vierde categorie

vierde categorie was enkel voor bewoners uit Zuid Afrika. Maar er waren idd tickets vanaf €50 voor andere supporters, dus zat daar fout.

Tijdens het WK in zuid afrika hebben de hotels daar hun prijzen tot 440% verhoogt trouwens. Daar is nog een onderzoek in geweest van de FIFA. Dus die prijzen gaan heus wel omhoog gaan, hoewel niet zoveel meer denk ik.

Goedkoper dan ik dacht dus :D Boeken die handel :applause:

Svartálfar
17 oktober 2012, 15:08
vierde categorie was enkel voor bewoners uit Zuid Afrika. Maar er waren idd tickets vanaf €50 voor andere supporters, dus zat daar fout.

Tijdens het WK in zuid afrika hebben de hotels daar hun prijzen tot 440% verhoogt trouwens. Daar is nog een onderzoek in geweest van de FIFA. Dus die prijzen gaan heus wel omhoog gaan, hoewel niet zoveel meer denk ik.

Goedkoper dan ik dacht dus :D Boeken die handel :applause:

Hotel =/= hostel

Milfhunter
17 oktober 2012, 15:12
Hotel =/= hostel

idd hoStels, die leven van de backpackers. Misschien dat ze procentueel evenveel stijgen, maar dan is dat nog goed te doen.

TrickY.
17 oktober 2012, 15:12

Then call me crazy :cool:

Milfhunter
17 oktober 2012, 15:28
Effe een paar hostels gechecked, de meeste verhogen idd ook hun prijzen :s

maar deze hebt ge al voor 16 euro per nacht in mixed dorm

Lagoa Guest House in Rio de Janeiro, Brazil - Find Cheap Hostels and Rooms at Hostelworld.com (http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Lagoa-Guest-House/Rio-de-Janeiro/41172?dateFrom=16+Jun+2013&dateTo=30+Jun+2013&sc_sau=rt&sc_pos=5)

MrFlava-
17 oktober 2012, 15:33
Rode Duivels komen top-20 binnen in FIFA-ranking - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-10-17/rode-duivels-komen-top-20-binnen-in-fifa-ranking)

:-)

alles in groepfase winnen en we staan al top10.

Boterkoek
17 oktober 2012, 15:34
btw: iemand die weet wat die schotten aan het zingen waren?

"We have a dream", "All we are saying". Hun andere liedjes ken ik niet.

NemesisBE
17 oktober 2012, 15:35
En dan kei hard verkracht en vermoord worden zeker !!

Milfhunter
17 oktober 2012, 15:42
Belgie gisteren een pass completion van 91.8%

gamer5
17 oktober 2012, 16:03
Om nog even op de wedstrijd(en) terug te komen, ik moet zeggen dat nu het eerst "blok" van kwalificatiewedstrijden achter de rug is, ik helemaal overtuigd ben van Wilmots. Ik was tegen zijn aanstelling als hoofdcoach omdat hij tactisch niet sterk genoeg was voor mij.

Wel, ik geef met plezier toe dat ik het helemaal mis had. Het druk zetten als we de bal niet hebben, de selecties en het in het algemeen positief, aanvallend voetbal zijn mooi om te zien. Bovendien halen we er ook eindelijk resultaten mee. Hopelijk een succesvolle periode met de Rode Duivels voor de boeg onder zijn hoede!

Vedeco
17 oktober 2012, 16:06
Maar wat doet Borkelmans daar nu eigenlijk? :p

Noodle
17 oktober 2012, 16:24
Heel even kreeg ik gisteren op café met iemand de discussie dat Leekens misschien echt nog gelijk had en er slechts nog 10 % nodig was... nuchterder gun ik het die blaaskaak niet en moet ik ook eerlijk toegeven dat Wilmots me meer dan verrast heeft!

Vedeco
17 oktober 2012, 16:32
Die zijn traptechniek is toch echt wel wonderbaarlijk.

65Io5X4-wIo

Pieter3770
17 oktober 2012, 16:37

Natuurlijk roepen er ook Vlamingen dat mee.
Los van Vlamingen of Walen vind ik dat gewoon ridicuul. Waar is dat voor nodig? Roep positief voor je eigen ploeg, of negatief naar een tegenstander die iets schandalig gedaan heeft, maar systematisch bij elke uittrap... :sleep:
De helft van de Vlaamse 14 jarige pubers weten niet eens wat ze roepen.

Misterblort
17 oktober 2012, 16:39
De match gisteren was in 1 woord fenomenaal.. :) khad wel stress omdat het zolang duurde voor dat de goal viel ^^

Kiiilerke
17 oktober 2012, 16:41
Benteke >>>>>>>>>>>>>>Lukaku ( voor het moment toch)
net kompany zijn goal gezien :love:

ToasT
17 oktober 2012, 16:56
Er zijn heel wat andere luchthavens in Brazilië waar je kunt op vliegen, het is niet zeker dat de Duivels in de buurt van Rio zullen spelen.
Als je nu boekt naar/in Rio, is het goed mogelijk dat 1000+ km verder moeten spelen.

Het kan ook handig zijn om eens te kijken via de omliggende luchthavens, Schiphol, Rijsel, Charles De Gaulle, Dusseldorf, Frankfurt, ...
't kan veel schelen om bv van daar te vertrekken, genoeg om zelfs je thalys tot daar te betalen en nog geld over te hebben.

waffel
17 oktober 2012, 16:57
Als je nu boekt naar/in Rio, is het goed mogelijk dat 1000+ km verder moeten spelen.
.

Ja, maar de finale is in Rio.

OP ZEN OLLANDS YO

ToasT
17 oktober 2012, 16:58
rofl waffel :D

Baats
17 oktober 2012, 17:11
Inb4 9lives groep op't WK.

'k Heb een maat in São Paulo, dus als ze daar spelen kan ik al goedkoop/gratis verblijf hebben!

le mastre
17 oktober 2012, 17:15
Misschien gaan we iets te hard van stapel. :D

De weg is nog lang. We zijn er nog niet! Kroatië doet goed mee en, indien we tweede worden, moeten we nog altijd onze barragewedstrijd winnen.

BleKKie
17 oktober 2012, 17:17
Om nog even op de wedstrijd(en) terug te komen, ik moet zeggen dat nu het eerst "blok" van kwalificatiewedstrijden achter de rug is, ik helemaal overtuigd ben van Wilmots. Ik was tegen zijn aanstelling als hoofdcoach omdat hij tactisch niet sterk genoeg was voor mij.

Wel, ik geef met plezier toe dat ik het helemaal mis had. Het druk zetten als we de bal niet hebben, de selecties en het in het algemeen positief, aanvallend voetbal zijn mooi om te zien. Bovendien halen we er ook eindelijk resultaten mee. Hopelijk een succesvolle periode met de Rode Duivels voor de boeg onder zijn hoede!

Idd, ik had er ook niet echt goed oog in met Wilmots, maar ik ben verdomme blij dat ik ongelijk heb :D

Wat een ontlading ook gisteren op café, had echt nog getwijfeld om te gaan kijken (kon nog aan kaarten geraken voor een schappelijke prijs) maar toch beslist om het niet te doen, ewel ik heb het me toch beklaagd.
Jammer dat ze werkelijk altijd op vrijdag en dinsdag spelen, de (enige) 2 dagen waarop ik altijd training heb :sop:

Weebl
17 oktober 2012, 17:30
Inb4 9lives groep op't WK.

'k Heb een maat in São Paulo, dus als ze daar spelen kan ik al goedkoop/gratis verblijf hebben!

Dibs op de zetel

vic
17 oktober 2012, 17:32
Maar wat doet Borkelmans daar nu eigenlijk? :p

ping pong spelen tussen de uren, naart schijnt kan die da goed.

OT: echt zalig, echt lang geleden dat ik zo heb meegeleefd in een wedstrijd van de rode duivels.

En wat een ontlading toen eindelijk de 1-0 viel, het hele huis was bekan aant daveren van vreugde. :D

Komaan, op naar brazilie !!

Ruben666
17 oktober 2012, 17:37
en, indien we tweede worden, moeten we nog altijd onze barragewedstrijd winnen.

En er eerst voor zorgen dat we niet de slechtste 2e zijn ;).

Kelderke
17 oktober 2012, 17:46
Vanuit Lissabon is er elk uur een vlucht naar Rio of Saõ Paulo, misschien is het via daar goedkoper?

Ik zou vanaf het moment dat ik zeker ben dat we gekwalificeerd zijn direct tickets voor die drie wedstrijden willen kopen. En dan nog zien dat je een beschikbare hotelkamer vindt én vliegtickets.

Jack Wilshere
17 oktober 2012, 17:56
Hmm, ik vertrek helaas een jaartje te vroeg op rondreis in Zuid-Amerika. :(

warcraft3 playe
17 oktober 2012, 18:00
Wel nice dat hier de sfeer heel is omgeslaan nu de rode duivels wedstrijden winnen. Zelfs Wilmots wordt een goede trainer genoemd op 9Lives :eek:

e.House
17 oktober 2012, 18:08
Ze waaien hier mee met de wind. Twee minuten voor de goal was het hier nog één en al treurnis en ging België niet verder komen dan een gelijkspel of kregen ze zeker nog het deksel op de neus..

Milfhunter
17 oktober 2012, 18:09
toch een beetje logisch als je je moet verzekeren van kwalificatie in zo weinig wedstrijden. Een gelijkspel was een ramp geweest. euforie en pessimisme liggen dicht bij mekaar.

ALF 2.0
17 oktober 2012, 18:23
Wel nice dat hier de sfeer heel is omgeslaan nu de rode duivels wedstrijden winnen. Zelfs Wilmots wordt een goede trainer genoemd op 9Lives :eek:

Idd, shocking!!!:D

Ook ik was niet echt optimistisch bij de aanstelling van de uiterst onervaren Wilmots. Op dit niveau en in het bijzonder bij een nationale ploeg moet je echter vooral een bevlogen motivator en inspirerende vaderfiguur zijn voor deze jongens. Dat doet Wilmots heel goed tot nu toe. Op het vlak van tactiek doet hij het eveneens veel beter dan Leekens. Af en toe moet je eens geluk hebben ook natuurlijk, maar de beslissingen van Marc zijn een stuk logischer dan van zijn voorganger. Toch zal hij pas in zijn missie geslaagd zijn bij kwalificatie (al dan niet via de barrages). Als hij dit klaarspeelt dan is hij voor altijd een held.:bow:

Cpt. Kablammo
17 oktober 2012, 18:30
Ik denk dat ik de enige ben die nog steeds niet overtuigd is van Wilmots? Van al onze goals zijn de helft gemaakt door verdedigers? En ons enige echte combinatiedoelpunt werd uit offside gemaakt. We spelen nog steeds lekker (zeer lekker zelfs, laatst in Schotland), tot in de zone van de waarheid. Ik ben héél blij dat we een tandem hebben met De Bruyne en Benteke, die kunnen overweg met het gebrek aan aanvallende bijsturing...

Maar bon, echt klagen gaan we niet doen. Misschien dat onze coach ook een evolutie doorzet, we mogen daar flink op hopen, want de druk die op Wilmots gaat staan tegen het einde van de campagne zal immens zijn.

Een 4/6 in de resterende twee matchen tegen Kroatië en Servië zet ons waarschijnlijk wel op weg naar groepswinst!

Het is wel zeer fijn om eindelijk niet meer telkens teleurgesteld af te moeten druipen na een match van de duivels. :p

Reverz
17 oktober 2012, 18:43
Ik denk dat ik de enige ben die nog steeds niet overtuigd is van Wilmots? Van al onze goals zijn er twee niet gemaakt door verdedigers? :P Ons enigste echte combinatiedoelpunt werd uit offside gemaakt. We spelen nog steeds lekker (zeer lekker zelfs, laatst in Schotland), tot in de zone van de waarheid. Ik ben héél blij dat we een tandem hebben met De Bruyne en Benteke, die kunnen overweg met het gebrek aan aanvallende bijsturing...
Maar we maken wel field goals... dat op zich is al zo huge voor ons. Je moet eens gaan tellen hoeveel field goals we maken in de laatste campagne, bijna geen, het zijn allemaal echt stilstaande fases of zo van die pruts goals alla Witsel tegen Oostenrijk => bal in de 16 pompen en dan valt den bal per ongeluk eens goed en verdwijnt hij met veel gestuntel in de goal... niks van dat tot dusver, zeker vrijdag niet tegen Servië.

De goal van Benteke gisteren is imo ook geen klassieke stilstaande fase omdat de hoekschop snel genomen word en het spel dus niet echt helemaal stil ligt. Is dus eigenlijk ook gewoon een field goal. Imo is het erg belangrijk dat je niet per sé stilstaande fases nodig hebt om te scoren.

Tuninboy
17 oktober 2012, 18:51
Ik denk dat ik de enige ben die nog steeds niet overtuigd is van Wilmots? Van al onze goals zijn er twee niet gemaakt door verdedigers? :P Ons enigste echte combinatiedoelpunt werd uit offside gemaakt. We spelen nog steeds lekker (zeer lekker zelfs, laatst in Schotland), tot in de zone van de waarheid. Ik ben héél blij dat we een tandem hebben met De Bruyne en Benteke, die kunnen overweg met het gebrek aan aanvallende bijsturing...

Maar bon, echt klagen gaan we niet doen. Misschien dat onze coach ook een evolutie doorzet, we mogen daar flink op hopen, want de druk die op Wilmots gaat staan tegen het einde van de campagne zal immens zijn.

Een 4/6 in de resterende twee matchen tegen Kroatië en Servië zet ons waarschijnlijk wel op weg naar groepswinst!

Het is wel zeer fijn om eindelijk niet meer telkens teleurgesteld af te moeten druipen na een match van de duivels. :p

Toch al 4 goals van aanvallende spelers Benteke 2x, KDB & Mirallas..
Of het een stilstaande fase is ofnie, dat maakt niet echt uit. Zolang de netten maar trillen. We zijn op een fase gekomen waar mooi voetbal niemeer moet primeren, zolang we maar de punten hebben. Als we beide kunnen combineren is het deste beter.

warcraft3 playe
17 oktober 2012, 18:53
Als we beide kunnen combineren is het deste beter.

En er zijn maar weinig ploegen die dit echt kunnen iedere wedstrijd.

Quecera
17 oktober 2012, 18:56
Ik blijf wel veilig ver weg van de shemales & favelas, zal het in België wel volgen lolol

Re@V0r
17 oktober 2012, 19:07

ben ook nog altijd geen 100% overtuigd hoor
er zit wel een positieve evolutie in en we winnen nu effectief ook eens matchen, maar goed uitgevoetbalde kansen bij elkaar voetballen en afwerken is imo nog niet optimaal
gisteren paar keer voor doel verschenen dat er dan 4-5x in 1 fase los op een verdediger geknald wordt

maar het gaat de goeie richting uit... en was eigenlijk ook aangenaam verrast dat Wilmots echt durft ingrijpen
Hazard werd al vrij vroeg ingebracht en ook zijn 2e wissel stond al vrij vroeg in de 2e helft op het veld aangezien het 0-0 bleef
Leekens zou zeker nog tot de 75-80e minuut zitten wachten hebben om iets te doen omdat ze wel overwicht hadden :p

Cpt. Kablammo
17 oktober 2012, 19:15
Toch al 4 goals van aanvallende spelers Benteke 2x, KDB & Mirallas..
Of het een stilstaande fase is ofnie, dat maakt niet echt uit. Zolang de netten maar trillen. We zijn op een fase gekomen waar mooi voetbal niemeer moet primeren, zolang we maar de punten hebben. Als we beide kunnen combineren is het deste beter.

Deels akkoord, maar wat ik vooral zag is KDB die het forceerde met zijn fenomenale traptechniek. En dan Benteke die als enige perfect wist te reageren op die acties, enkele keren. Dat baart mij wel zorgen.

En Benteke en KDB hebben nu inderdaad wel voor een betere verhouding gezorgd op vlak van de goals. :p

BeeLz
17 oktober 2012, 19:29
Kijk eens naar Spanje de laatste tijd of op het EK, tegen ploegen die met een dubbele linie parkeren hebben die het ook moeilijk om tot kansen te komen. Maar Spanje heeft nog wel wat meer klasse dan ons en heeft dus per match wel een paar klasseflitsen extra.

Tegen Servië en Nederland, de 2 enige ploegen die zelf wouden voetballen hebben we best wat uitgespeelde kansen gehad, dat waren de eerste 2 matchen waar ik de België ook efficient zag counteren, iets wat we vorige campagne niet konden dus ook op dat vlak is er vooruitgang.

Je hebt wel gedeeltelijk gelijk dat we te weinig grote kansen creeëren maar dat heeft weinig te maken met de tactiek van Wilmots, er is gewoon zo weinig ruimte als je op balbezit speelt. Je kan natuurlijk de tegenstander laten komen en proberen op snelle omschakeling te spelen maar dan riskeer je ook veel meer goals tegen te krijgen. Maar als je op balbezit tegen een dubbele linie speelt ga je er niet zomaar tussen lopen als de tegenstander het semi degelijk doet.

Weebl
17 oktober 2012, 19:36
Plan C van Wilmots was trouwens om Van Buyten erin te gooien in de laatste 10 minuten :D.
Persconferentie (http://www.youtube.com/watch?v=RMz6sLB2UY4).

R0bbeW
17 oktober 2012, 19:36
Gisterennacht Thibaut Courtois gezien in de barvista op de oude markt in Leuven. Hij was goed bezig met een meisje te versieren :p

Flawless
17 oktober 2012, 19:40
Gisterennacht Thibaut Courtois gezien in de barvista op de oude markt in Leuven. Hij was goed bezig met een meisje te versieren :p

Waarschijnlijk was het het omgekeerde. Voetballers moeten bijna geen moeite doen om aan vrouwen te raken, zie Peter Crouch. Wat een gedrocht is dat en wat voor vriendin heeft die...

Jepjep
17 oktober 2012, 19:42
Het spel is echt veel beter dan onder Leekens. Gisteren echt heerlijke aanvallen gezien, en de backs die buitenom gaan om voor te zetten. Dat gebeurde niet bij mi ster 90 % hoor.
En ik Ben ook blij dat we kunnen scoren buiten stilstaande fases itt bij leekens. 3 fieldgoals in Servië waaronder 2 mooie counterdoelpunten en gisteren hadden ze heel mooie goals kunnen scoren als ze beter hadden afgewerkt. 2 klasseflitsen van kdb en Kompany beslisten het toen en daar ben ik blij mee.

Fella
17 oktober 2012, 19:43
Plan C van Wilmots was trouwens om Van Buyten erin te gooien in de laatste 10 minuten :D.

Ook gehoord, wat zou dat nu geholpen hebben.
Eerder plan F van Fail.

Alter E
17 oktober 2012, 19:58
Ook gehoord, wat zou dat nu geholpen hebben.
Eerder plan F van Fail.

2001, nee?

Fella
17 oktober 2012, 20:01
2001, nee?

We zijn 2012.

Sorry, ik snap niet wat je wil zeggen.

Weebl
17 oktober 2012, 20:06
2002 peisk. Dan scoorde Van Buyten de 2-2 tegen de Schotten iirc

Jepjep
17 oktober 2012, 20:06
Oh ja Benteke=opperheld. Perfecte spits voor dit elftal, sterk, goede voeten, kan goed de bal bijhouden en laat zo toe dat de ploeg doorschuift en pikt af en toe zijn doelpuntje mee. En heeft automatismes met die andere opperhels kdb.

Fella
17 oktober 2012, 20:08
2002 peisk. Dan scoorde Van Buyten de 2-2 tegen de Schotten iirc

Ahzo, ik dacht al dat het zoiets ging zijn.

Runkle
17 oktober 2012, 20:09
Wat me wel opvalt is dat er nooit over Chadli gesproken wordt. Die wordt nu al een paar matchen als 10 gebruikt maar doet die daar ooit iets dat het nummer 10 waardig is?
Elke match is die zo goed als onzichtbaar, geeft nauwelijks splijtende passes (heeft daar imo ook het inzicht niet voor),...
Te denken dat Hazard dan op de flank wordt gesmeten...

Jack Wilshere
17 oktober 2012, 20:11
Waarschijnlijk was het het omgekeerde. Voetballers moeten bijna geen moeite doen om aan vrouwen te raken, zie Peter Crouch. Wat een gedrocht is dat en wat voor vriendin heeft die...

True, kameraad van mij speelt bij Cercle en als bij samen uitgaan wordt die zelf geplayed ipv te moeten playen. Dus ik denk dat bij een Courtois het nog 100x “erger” is.

Wat me wel opvalt is dat er nooit over Chadli gesproken wordt. Die wordt nu al een paar matchen als 10 gebruikt maar doet die daar ooit iets dat het nummer 10 waardig is?
Elke match is die zo goed als onzichtbaar, geeft nauwelijks splijtende passes (heeft daar imo ook het inzicht niet voor),...

Eden heeft zijn kans ook gehad op den 10 en dat was ook geen grandioos succes.

waffel
17 oktober 2012, 20:12

:wtf:

Chadli doet het geweldig.

Jack Wilshere
17 oktober 2012, 20:14
Geweldig is veel gezegd, ik zou het eerder aanvaardbaar noemen.

waffel
17 oktober 2012, 20:16
Wie ga je daar dan zetten die het beter doet in dit systeem/elftal? Het moeten niet allemaal Hazard of Mertens' zijn, dat botst. Gisteren speelde Chaldi opnieuw erg goed. Hij was telkens in het spel betrokken, en bij de kansen. Hij liep slim in de ruimte, was altijd aanspeelbaar en bewoog zeer goed.

Noodle
17 oktober 2012, 20:29
Voor mensen die tijd te veel hebben : Daily Record - Scotland's newspaper (http://www.dailyrecord.co.uk) als je op de sportsectie klikt vind je heel wat artikels terug over de match van gisteren en denk niet dat ik eerder zo vleiende woorden over onze nationale ploeg gelezen heb... (kunnen we hier nog iets van leren :))

John1307
17 oktober 2012, 20:51
Ik denk dat ik de enige ben die nog steeds niet overtuigd is van Wilmots? Van al onze goals zijn de helft gemaakt door verdedigers? En ons enige echte combinatiedoelpunt werd uit offside gemaakt. We spelen nog steeds lekker (zeer lekker zelfs, laatst in Schotland), tot in de zone van de waarheid. Ik ben héél blij dat we een tandem hebben met De Bruyne en Benteke, die kunnen overweg met het gebrek aan aanvallende bijsturing...

Wat mij zorgen baart is dat we te afhankelijk zijn van De Bruyne... . Wat als die geblesseert geraakt? Dan hebben we niemand meer die het tempo in de match kan houden en die laatste killer pass kan geven. Dat was ook het probleem van vorige campagnes (en laatste match tegen Kroatie): dikwijls aardig voetbal maar in de zone van de waarheid waren we te steriel. Leekens was/is stront maar wat als Wilmots niet kon beschikken over KDB?

BeeLz
17 oktober 2012, 21:01
Nja elke club is afhankelijk van zijn topspelers en al zeker in interlandvoetbal.
Argentinie zonder Maradona of Messi nu, Frankrijk zonder Zidane, Spanje zonder Iniesta/Xavi, Brazilië zonder Pele, Italië zonder Pirlo etc

Niet dat ik De Bruyne wil vergelijken met die spelers maar elk team heeft keyspelers en als die wegvallen wordt het moeilijker. En dan vind ik dat we nog een aantal heel goede alternatieven hebben bij België, we zullen iets anders moeten spelen dat wel maar met Mertens, Hazard, Chadli, Mirallas, Praet en zelfs Fellaini, Dembele, Witsel in minder mate hebben we genoeg spelers die een blessure van De Bruyne zouden moeten kunnen opvangen.

Dit team is echt wel heel sterk in de breedte en buiten Spanje en Duitsland zie ik niet echt teams die zo een complete lineup + bank hebben. Zelfs landen als Brazilië, Argentinië, Italië, Nederland en Frankrijk hebben een minder volledige kern en zijn imo veel afhankelijker van hun "sterspelers"

Wilcao
17 oktober 2012, 21:04
Wat doet Praet in dat rijtje?

Sir.Killalot
17 oktober 2012, 21:08
De Bruyne heeft ochot twee volledige matchen gespeeld en we zijn al te afhankelijk van hem? :)

De Bruyne brengt een enorme meerwaarde in het elftal, maar we hebben wel meer dan kwaliteiten genoeg om ook zonder De Bruyne een match te kunnen winnen.

Kompany vind ik nog altijd een veel groter gemis als De Bruyne. Vertonghen begint ook meer onmisbaar te worden op die linkerflank.

Trebby
17 oktober 2012, 21:15
Mijn hotel is al besteld in Rio !

Runkle
17 oktober 2012, 21:17
True, kameraad van mij speelt bij Cercle en als bij samen uitgaan wordt die zelf geplayed ipv te moeten playen. Dus ik denk dat bij een Courtois het nog 100x “erger” is.

Eden heeft zijn kans ook gehad op den 10 en dat was ook geen grandioos succes.

Neen, Hazard heeft onder Wilmots zijn kans op de 10 nog niet gehad (of toch niet zoals hij die krijgt bij Chelsea).

:wtf:

Chadli doet het geweldig.

Geweldig? Chadli maakt imo nauwelijks acties/geeft nauwelijks DE pass/... die de nummer 10 positie waardig zijn.
Elke actie waarin hij ietwat gevaarlijk was tegen Schotland, was eerder op de flank... Daarom net dat hij beter op de flank zou spelen ipv Mertens en Hazard (of KDB) op de 10.

BeeLz
17 oktober 2012, 21:21
Wat doet Praet in dat rijtje?

Toekomst! Misschien wat voorbarig maar ik zie die er wel bij zijn in Rio ;)

Wilcao
17 oktober 2012, 21:26
Neen, Hazard heeft onder Wilmots zijn kans op de 10 nog niet gehad (of toch niet zoals hij die krijgt bij Chelsea).

Geweldig? Chadli maakt imo nauwelijks acties/geeft nauwelijks DE pass/... die de nummer 10 positie waardig zijn.
Elke actie waarin hij ietwat gevaarlijk was tegen Schotland, was eerder op de flank...

Chadli is ook meer een flankspeler imo. Hazard en De Bruyne
zijn betere spelers voor die positie. Chadli deed het wel goed gisteren.

Toekomst! Misschien wat voorbarig maar ik zie die er wel bij zijn in Rio ;)

Ah oke, de vraag blijft wel of hij het gaat maken natuurlijk.

Spacid
17 oktober 2012, 21:29
Grappig hoe sommige mensen gewoon niet snappen waarom Chadli daar staat :p

Waarom speelt Fellaini goed op die positie?
Als je tegen een muur speelt dan zit de 10 zoiezo in of rond de 16.
En zijn de 6 en de 8 diegenen dat de actie moete starten vanuit het centrum.
Maw de 10 moet ook een soort sterke targetman zijn die ook gevaarlijk is op voorzetten.
Als de 10 nu bijvoorbeeld Hazard is dan sta je met 6/7 rond de muur en maar met 1 speler in de 16.*
Dan geraak je nergens.

Als Fellaini terug is speelt hij daar ongetwijfeld!

waffel
17 oktober 2012, 21:36

Maw de 10 moet ook een soort sterke targetman zijn die ook gevaarlijk is op voorzetten.
Als de 10 nu bijvoorbeeld Hazard is dan sta je met 6/7 rond de muur en maar met 1 speler in de 16.*
Dan geraak je nergens.

Voila, daarom dat ik zeg in dit systeem/elftal. Bedankt voor de toelichting.

Flawless
17 oktober 2012, 21:38

Stel u voor hoe Casillas moet leven, die kan nergens gewoon rustig een cola bestellen zonder dat er horde vrouwen aan het aanschuiven zijn. :p

ShRule
17 oktober 2012, 21:39

Zou grappig zijn..

Runkle
17 oktober 2012, 23:17

Dan geraak je nergens.

Ik weet wel dat Chadli voor gestalte moet zorgen. Maar als we er geen gebruik van maken dan hoeft dit ook gewoon niet.
Het is nu niet dat we veel de lange bal gebruiken + de voorzetten zijn zo goed als altijd richting Benteke.

De fases waarin de gestalte van Chadli handig van pas kwam zijn op een paar vingers te tellen. Met Fellaini erbij is Hazard op de flank beter te verantwoorden, maar die gaat dan ook constant (itt Chadli) in de 16 + hij wint elk duel.

greiver
18 oktober 2012, 08:05
Ik denk dat Lukaku voorlopig wat mag vrezen voor zijn plaats...
Ben op zich geen Beteke-fan, maar zoals die nu speelt, kunt ge er gewoon niet rond.
Die kaatst goed, loopt slim, kan ne bal bijhouden, ...
En de gebieden waar Lukaku in zou moeten uitblinken - power, koppen, duelkracht - zijn voor Beteke geen ook geen zwakke punten...

Milfhunter
18 oktober 2012, 08:14
Lukaku kan niet koppen

Général Zantas
18 oktober 2012, 08:27
Als alles volgens plan verloopt, is mijn Working Holiday Visa in Australie net afgelopen in juni 2014. Een enkeltje van Australie naar Brazilie is echter 1.500$ op zijn goedkoopst :eek:

Kga mogen sparen, want er bij zijn zal ik! :cool:

kwistenbiebel
18 oktober 2012, 08:38
Ben op zich geen Beteke-fan, maar zoals die nu speelt, kunt ge er gewoon niet rond.
En de gebieden waar Lukaku in zou moeten uitblinken - power, koppen, duelkracht - zijn voor Beteke geen ook geen zwakke punten...

Ik ben daar ergens heel erg blij voor. Ik ben een Lukaku fan maar ik zie ook dat die jongen veel te veel hooi op zijn vork neemt en met veel te veel zaken tegelijk bezig is in plaats van simpel te voetballen. Lukaku heeft enorm veel potentieel maar is nog altijd maar 19. Hij heeft veel ambitie en maakt het zichzelf daardoor ook lastig. Laat die rustig een jaar of twee ontwikkelen zonder externe druk om te MOETEN presteren bij Chelsea of bij de Rode Duivels en ik geloof dat hij een ware metamorfose kan doorstaan. Ik denk (DENK) dat Lukaku het zelf ook wat begint door te hebben en hij is zich nu volop aan het focussen op West Brom wat een zeer goede zaak is. Tegen dat hij 21-22 is zou hij inderdaad op regelmatige basis moeten presteren maar dat is nu nog niet direct aan de orde.

ChasingRabbits
18 oktober 2012, 09:13
Lukaku kan niet koppen, lukaku kan niet dribbelen, lukaku kan niet goed afwerken en lukaku kan zich totaal niet vrij lopen. Enige wat hij kan is (vrij) snel lopen en sterk zijn. Jammer dat de voorgaande dingen toch wel vrij essentieel zijn voor een spits. Lukaku hoort op dit moment niet bij de Rode Duivels.

Reverz
18 oktober 2012, 09:41
Lukaku kan niet koppen, lukaku kan niet dribbelen, lukaku kan niet goed afwerken en lukaku kan zich totaal niet vrij lopen. Enige wat hij kan is (vrij) snel lopen en sterk zijn. Jammer dat de voorgaande dingen toch wel vrij essentieel zijn voor een spits. Lukaku hoort op dit moment niet bij de Rode Duivels.
Dit toch wel. Maar ik ben er wel 100% van overtuigd dat hij het potentieel heeft. Het ding is wel dat de druk momenteel minder is nu dat we Benteke hebben, Lukaku is niet langer DE spits die het nu maar voor ons moet gaan waar maken...

Als hij zich nu vol op West Brom concentreert en ook volgend jaar nog eens ergens een jaar kan spelen in de Premier League dan gaat hij hopelijk grote stappen voorwaarts zetten want die zijn toch wel nodig als hij niveau wil gaan halen dat van hem verwacht word. Lukaku is momenteel allesinds in de verste verte geen concurrentie voor Benteke.

Bubba
18 oktober 2012, 09:44
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/425663_552374234776470_1771426196_n.jpg

Eerst maar is zien dat we ginder geraken zou ik denken... Vraag me ook af hoeveel van die 12000 officiële supporters effectief zullen afzakken naar Brazilië.

Général Zantas
18 oktober 2012, 09:51
Bon, binnenkort dus een Gold-lidkaartje kopen.

gamer5
18 oktober 2012, 10:25
Pff ik krijg mijn tickets altijd zonder lid te zijn van de supportersgroep en ik zou daar nu voor gestrafd worden? Mss dan toch maar een black lidkaart kopen zonder abonnement, dan heb ik toch nog wat kans.

Clouds&Cereals
18 oktober 2012, 10:30
Maak u maar geen zorgen, 60% van die 12000 zullen niet gaan naar Rio :D

TrickY.
18 oktober 2012, 10:31
Maak u maar geen zorgen, 60% van die 12000 zullen niet gaan naar Rio :D

Denk da uw 60% nog aan de lage kant is! :)

Ik ben alvast aant sparen.. :p

Arne
18 oktober 2012, 10:49
Jullie zijn nogal optimistisch tbh. Ik geloof nooit dat we voor Kroatië eindigen, en dan barragematchen tegen Frankrijk zeker :)

Milfhunter
18 oktober 2012, 11:15
Jullie zijn nogal optimistisch tbh. Ik geloof nooit dat we voor Kroatië eindigen, en dan barragematchen tegen Frankrijk zeker :)

tuurlijk wel

kwistenbiebel
18 oktober 2012, 11:23

Als we van Kroatië niet kunnen winnen hebben we op zich al niets te zoeken op het WK. Kroatië moet ook nog is 2x tegen Servië waarin ik ze zeker punten zie verliezen. Ze moeten ook nog tegen de Belgen en ik zie niet in waarom België ginder niet op zijn minst even goed kan doen als dat Kroatië hier deed. De echte test voor België is vooral Macedonië denk ik maar het wordt duidelijk dat we steeds beter worden om betonverdedigingen af te breken en het wordt echt wel is tijd dat we erin beginnen te geloven.

dacuba
18 oktober 2012, 11:58
702€ Delta Airlines vanuit Amsterdam. Vertrek 16e terug 30e

Heb je al met Delta Airlines gevlogen? Denk het niet (n/o). Lange wachttijden en vluchten die gemakkelijk 25 a 30 uur duren (in tegenstelling tot normale vluchten van 14 uur). Heb er zelf nog voor gekeken, ze vliegen over New York. Dat is echt de grootste omweg mogelijk. Ook is het inchecken bij hun niet zo prettig als bij andere organisaties (KLM, Iberia) vanwege de veel langere wachttijden.

Verder moet je ook maar rekening houden met een algemene 20% prijsstijging. Ze zijn niet dom he. :p

Als je effectief 3 matchen wilt gaan zien tegen 1500 euro, tel dan nóg maar eens 1000 euro voor de verplaatsing. Een snelle som: 1000 (BE - BRA) + 1500 (tickets) + 1000 (binnenlandse verplaatsing). Dat is al 3500 euro en dan heb je nog geen verblijf of eten/drinken. Ook kan je als buitenlander geen tickets in Brazilië kopen, tenzij dat via hier gaat ($$$). Tenzij je iemand kent daar. ;)

Effe flagrante reclame maken: inbrazilie.be (http://www.inbrazilie.be). Ik schrijf later nog een hele website gewijd aan Brazilië en het wk2014 en alles wat je moet weten.

Idem hier. Studeer dit jaar af en zal zeker naar Brazilië gaan.
Onder de 1000€ moet wel lukken. Heb maat die elk jaar enkele keren naar Brasil (Sao Paulo) gaat, dacht dat zijn vlucht 800€ kost.

Hoeveel kost zo'n ticket voor een WK wedstrijd?

Zal vanaf 50 euro (lokaal + groep) tot 5000 euro gaan (finale + vip) ofzo. Waarschijnlijk een 400 euro voor een match.

Ik denk dat ge nog maar eens moet tellen. Gij hebt duidelijk geen ervaring met het reizen in Brazilië. Ik ben er pas 3 weken geweest en heb wel "op mijn frank" gekeken (ook een binnenlandse vlucht genomen). +- 1600 euro gespendeerd zonder gek te doen en zonder 1 overnachting te moeten betalen. Ook eten moest ik niet betalen aangezien ik telkens "op bezoek" was. Nee, voor 1500 euro komt ge er niet, al zeker niet ten tijde van het WK. Ge vergeet ook de prijs van uw ticket, en het feit dat ge er eigenlijk toch wel 3 weken zou moeten blijven.

Ook kan het interessant zijn om er eind juni / begin juli naar af te zakken en minimaal 1 match mee te pikken (hopelijk van de RD), zodat je de sfeer kan meemaken. Dan blijf je er nog 3 weken zodat je de finale ergens in een stad kan bijwonen (geloof mij, dat is een waar volksfeest, ik was er in 2010 en toen was het WK nog niet eens in Brazilië), afgesloten door een weekje vakantie.

3500 euro lijkt mij een aannemelijk budget als je vakantie met voetbal wilt combineren, eventueel in groep. Het helpt als je iemand kent die de taal spreekt en gekend is met het land.

Sir.Killalot
18 oktober 2012, 12:01
Kroatië hoort even zeer thuis op het WK als België, laten we alstublieft niet vergeten dat die een van de beste ploegen op het afgelopen EK waren en op de 11de plaats van de Fifa ranking staan.

Verliezen van Kroatië is op zich geen schande, maar ons doel moet echt wel op zijn minst gelijkspelen zijn. Barragewedstrijden spelen is echt veel te risicovol.

TazzDeMazz
18 oktober 2012, 12:02
Als we van Kroatië niet kunnen winnen hebben we op zich al niets te zoeken op het WK. Kroatië moet ook nog is 2x tegen Servië waarin ik ze zeker punten zie verliezen. Ze moeten ook nog tegen de Belgen en ik zie niet in waarom België ginder niet op zijn minst even goed kan doen als dat Kroatië hier deed. De echte test voor België is vooral Macedonië denk ik maar het wordt duidelijk dat we steeds beter worden om betonverdedigingen af te breken en het wordt echt wel is tijd dat we erin beginnen te geloven.

Beetje overdreven want kroatië is nog steeds een topploeg. Kijk maar naar het ek. En hoe servie speelt, zie ik kroatie die serviers 2x oprollen met gemak.

Foose
18 oktober 2012, 12:02
Van Delta heb ik nochtans geen klagen, is ook geen uitschieter maar welke maatschappij wel? :)

dacuba
18 oktober 2012, 12:05
Van Delta heb ik nochtans geen klagen, is ook geen uitschieter maar welke maatschappij wel? :)

Sorry, ik wil Delta Airlines niet schofferen want je "geraakt er" uiteindelijk ook. Maar als even terugdenk wat een chaos dat was in Guarulhos (São Paulo) vorige maand. Echt ontzettend lange wachtrijen itt andere maatschappijen. Ik was nu ook "maar" 686 incl annuleringsverzekering kwijt. (KLM/Airfrance)

gamer5
18 oktober 2012, 12:11
Goed idee voor die site!

Milfhunter
18 oktober 2012, 12:12

Qatar ! without a doubt. Maar ik weet niet of die via hier op Brazil vliegen :)

Schummi88
18 oktober 2012, 12:22
Beetje overdreven want kroatië is nog steeds een topploeg. Kijk maar naar het ek. En hoe servie speelt, zie ik kroatie die serviers 2x oprollen met gemak.

Nu maar hopen dat die Serviërs hun eergevoel opspeelt als ze tegen hun buurland moeten spelen. Wat punten afsnoepen van die Kroaten mag altijd :p.

Creeping Death
18 oktober 2012, 12:56
Deze morgen op StuBru gehoord dat Servië mogelijk geschrapt wordt uit de poule?
Wegens rellen tijdens de belofte wedstrijd. Ik vind niet meteen een bevestiging, dus ik twijfel of dit wel klopt.

Wat me ook verbaasde is dat die pipo dat goed nieuws vond.. dan spelen wij gewonnen punten kwijt en Kroatië heeft 2 kansen minder om punten te laten liggen.

Milfhunter
18 oktober 2012, 13:09
Deze morgen op StuBru gehoord dat Servië mogelijk geschrapt wordt uit de poule?
Wegens rellen tijdens de belofte wedstrijd. Ik vind niet meteen een bevestiging, dus ik twijfel of dit wel klopt.

Wat me ook verbaasde is dat die pipo dat goed nieuws vond.. dan spelen wij gewonnen punten kwijt en Kroatië heeft 2 kansen minder om punten te laten liggen.

het was toch tijdens een beloftematch,dan lijkt het me straf dat ze het eerste team zouden schrappen:) Er zijn trouwens al vaker zo'n dingen voorgevallen, komt toch nooit iets van.

Burgernfries
18 oktober 2012, 13:39
het was toch tijdens een beloftematch,dan lijkt het me straf dat ze het eerste team zouden schrappen:) Er zijn trouwens al vaker zo'n dingen voorgevallen, komt toch nooit iets van.
Heb het artikel in HBVL gelezen. Daarin wordt aangehaald dat schrapping de zwaarste sanctie zou kunnen zijn. De kans dat die straf er komt wordt enigszins vergroot doordat er onlangs nog een probleem is geweest.

Ik herinner me dat we na de match tegen Bosnië allemaal dergelijke afloop hoopten, maar zoals je aanhaalt, komt toch nooit iets van.

rizla +
18 oktober 2012, 14:01
Goed idee voor die site!

yup

Die foto op de eerste pagina.. :love: Zoveel snoep op mijn hoofd gevallen de laatste dagen, ah, good old days :)

Pegasus
18 oktober 2012, 14:13
Vlaams Belang neemt Vincent Kompany op de korrel - De Standaard (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121018_046)

say what?:doh:

rizla +
18 oktober 2012, 14:14

Benteke verbaasd mij enorm. Wat heb ik die onderschat zeg. Zal moeilijk uit elftal te zetten zijn en das goe. Moeilijk.

Vlaams Belang neemt Vincent Kompany op de korrel - De Standaard (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121018_046)

Dood negeren.

caoimhin
18 oktober 2012, 14:29

Dan gaat er eens "nen bruinen" weg uit ons land, is het weer niet goed.

dibo
18 oktober 2012, 14:30
Hopelijk blijft Chadli staan en wordt Fellaini op de bank gezet.
Zijn geslenter kunnen de Duivels wel missen... :p

NemesisBE
18 oktober 2012, 14:31
Ik ben toch ook nog niet helemaal overtuigd van Wilmots. We scoren nog steeds bijna niet uit acties. Ongeveer alles komt voort uit stilstaande fases. En zeg nu niet dat we tegen Schotland niet uit een stilstaande fase gescoord hebben eh :'))
Vooraan lijkt het me nog steeds vrij chaotisch. Het enige verschil dat ik momenteel zie met Leekens, is dat we winnen waar we onder Leekens gelijk zouden gespeeld hebben. + de interviews na de match zijn helder en down to earth.
Sebiet moet ik echt nog gaan geloven dat 90% van het werk er op zat onder Leekens :)

+ het is gewoon de natuurlijke volwassenheid die nu in de groep komt. Ongeveer iedereen is sterkhouder bij z'n team, terwijl dat 2-3 jaar terug absoluut niet zo was!

caoimhin
18 oktober 2012, 14:34

Lukaku kan precies niets. Ik heb die bij Anderlecht anders wel weten dribbelen, afwerken en goed vrij lopen. Op die 3 punten plaats ik hem zelf hoger dan Benteke, al komt het er momenteel gewoon niet echt uit waardoor de keuze voor Benteke heel logisch is.

caoimhin
18 oktober 2012, 14:36
Ik ben toch ook nog niet helemaal overtuigd van Wilmots. We scoren nog steeds bijna niet uit acties. Ongeveer alles komt voort uit stilstaande fases. En zeg nu niet dat we tegen Schotland niet uit een stilstaande fase gescoord hebben eh :'))

Dat is volgens mij toch wel heel logisch als de meeste tegenstanders zich ingraven tegen ons. Servië deed dit niet en kreeg er 3 rond de oren. Kroatië is in Brussel ook gewoon komen verdedigen. Dan is het juist positief dat je in dergelijke gevallen uit die stilstaande fases kan scoren. Anders zit je pas met een probleem.

TrickY.
18 oktober 2012, 15:06

Ik verwacht niet dat da zal gebeuren...

Wilmots houdt uiteraard wel rekening met de spelers die er door blessures niet bij waren. Onder meer over Marouane Fellaini was hij heel duidelijk. "Als hij fit is en goed speelt bij zijn club, is hij een titularis."

rizla +
18 oktober 2012, 15:08
Wilmots heeft als 'onervaren' coach tot hier toe goed werk geleverd. De ploeg speelt op een niveau dat van haar verwacht mag worden. Verwacht mag worden, omdat ze de kwaliteit hebben. De enige zorg die ik over Willie heb is dat hij in de toekomst, net als de spelers, zichzelf en rustig kan blijven. Zo zie ik zijn onervarenheid en niet op vlak van technische coaching.. No worries dan.

Kampzwijn heeft laten verstaan dat als Amaini (Fellaini) fit is en goed speelt bij Everton, hij altijd in de basis staat.

Wilcao
18 oktober 2012, 16:51
Stilletjes aan begin ik in te zien dat het WK niet betaalbaar is voor een normale mens :cry:.

dacuba
18 oktober 2012, 16:59
Stilletjes aan begin ik in te zien dat het WK niet betaalbaar is voor een normale mens :cry:.

Ik zorg ervoor dat het betaalbaar wordt! Een once-in-a-lifetime-experience! In dacuba we trust :cool:

Mag ik nogmaals mijn vraag van vorig topic herhalen? Ik zal nog vanalles gaan uitschrijven, gebaseerd op de originele website (http://www.inbrazilie.be/), maar in een "wk2014" jasje. De topics die ik heb zijn: tickets, vluchten, reistips, stadia, hotels, openbaar vervoer. Wat wil je nog zoal weten? Ik wil het ook interactief maken met een google maps kaart ivm de stadia, al primeert de content uiteraard. Ook qua indeling van de pagina's mag je altijd je mening geven. :)

En voor diegenen die hier waarschijnlijk weer commentaar op gaan hebben: go screw yourselves. Ik doe tenminste moeite. :p

ClayDavis
18 oktober 2012, 17:05
Ik zorg ervoor dat het betaalbaar wordt! Een once-in-a-lifetime-experience! In dacuba we trust :cool:

Mag ik nogmaals mijn vraag van vorig topic herhalen? Ik zal nog vanalles gaan uitschrijven, gebaseerd op de originele website (http://www.inbrazilie.be/), maar in een "wk2014" jasje. De topics die ik heb zijn: tickets, vluchten, reistips, stadia, hotels, openbaar vervoer. Wat wil je nog zoal weten? Ik wil het ook interactief maken met een google maps kaart ivm de stadia, al primeert de content uiteraard. Ook qua indeling van de pagina's mag je altijd je mening geven. :)

En voor diegenen die hier waarschijnlijk weer commentaar op gaan hebben: go screw yourselves. Ik doe tenminste moeite. :p

Bookmarked :)

Jepjep
18 oktober 2012, 17:06
Goed initiatief dacuba.

krisdw
18 oktober 2012, 17:12

Word zwaar geapprecieerd hoor.

Jepjep
18 oktober 2012, 17:16
Gavin post hier niet meer, dus je zal geen kritiek krijgen dacuba.

Lilspanyol
18 oktober 2012, 17:22
Mooi gedaan, kan nog handig worden misschien.

TrickY.
18 oktober 2012, 17:35

Gewoon vanaf nu 150 à 200 euro per maand sparen (alleen voor Brazilië) en je zou er bijna moeten komen hoor.. :)

Wilcao
18 oktober 2012, 17:45
Gewoon vanaf nu 150 à 200 euro per maand sparen (alleen voor Brazilië) en je zou er bijna moeten komen hoor.. :)

En dan niet kwalificeren :).

ToasT
18 oktober 2012, 17:48

En voor diegenen die hier waarschijnlijk weer commentaar op gaan hebben: go screw yourselves. Ik doe tenminste moeite. :p Wordt zeker geappriceerd, mss nog een topic 'wat te doen als de Duivels niet spelen'

dacuba
18 oktober 2012, 17:49
En dan niet kwalificeren :).

Dan gaat ge dat geld opzuipen. :D

Wordt zeker geappriceerd, mss nog een topic 'wat te doen als de Duivels niet spelen'

Kunnen dan even goed een rouwregister openen. :p

Wilcao
18 oktober 2012, 18:14
Dan gaat ge dat geld opzuipen. :D

Strak plan! :)

John1307
18 oktober 2012, 18:19
Sebiet moet ik echt nog gaan geloven dat 90% van het werk er op zat onder Leekens :)

Heeft de Zjors toevallig uw account gehackt :unsure:....?

TrickY.
18 oktober 2012, 18:21
Idd Wilcao, das toch niet erg.. Dan heb je nog extra spaargeld staan ^^

Wilcao
18 oktober 2012, 18:31
Idd Wilcao, das toch niet erg.. Dan heb je nog extra spaargeld staan ^^

We hebben toch nog een lange weg te gaan he :). Zorgen voor later.

TrickY.
18 oktober 2012, 18:40
Mja, ik zei het voor mensen die weten dat ze dan (2014) niet zomaar €4k kunnen neerleggen.

ToasT
18 oktober 2012, 18:42
Kunnen dan even goed een rouwregister openen. :pIk wou zeggen, wat kan je doen op de dagen tussen de speeldagen van de Belgen.

Newboy
18 oktober 2012, 18:52

Fellaini oogt misschien wel zo door zijn gestalte maar geslenter is het allerminst :)

Heb Fellaini nog niet veel slechte wedstrijden zien spelen voor de RD.

Jepjep
18 oktober 2012, 19:00
Fellaini oogt misschien wel zo door zijn gestalte maar geslenter is het allerminst :)

Ik vind wel dat het voetballend beter is zonder Fellaini.Als hij speelt, zoeken ze te vaak de lange bal.

dacuba
18 oktober 2012, 19:15
Ik wou zeggen, wat kan je doen op de dagen tussen de speeldagen van de Belgen.

Attracties zat, dont worry :). Als je in groep kan gaan zijn er altijd mogelijkheden!

ShRule
18 oktober 2012, 19:43
Ik wou zeggen, wat kan je doen op de dagen tussen de speeldagen van de Belgen.

Lol.. Ge ga naar brazilie..tourist stuff é..

Wilcao
18 oktober 2012, 19:46

Bij Everton loopt die ook zo rond alsof hij geen zin heeft, maar die doet gewoon alles goed daar. Hij oogt gewoon nonchalant, maar hij is zo sterk met en zonder bal.

Vedeco
18 oktober 2012, 19:54
Even jouw initiatief in de openingspost geplaatst, dacuba. Je mag het gerust nog enkele malen herhalen in dit topic.

Als alles wat concreter wordt dan kunnen we eens praten over een sticky.

Jepjep
18 oktober 2012, 20:20
Debutant Sana uitgescholden na misser: 'Je moet het nemen als een man' (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=174857)

Kallstrom :angry: Mooie reactie van Ibra wel

Tuninboy
18 oktober 2012, 22:43
Attracties zat, dont worry :). Als je in groep kan gaan zijn er altijd mogelijkheden!

Zoiets zie ik nog zitten, met ne grote groep van hier naar Brazilie. Dat maakt de trip echt goed.

dacuba
18 oktober 2012, 22:44
Zoiets zie ik nog zitten, met ne grote groep van hier naar Brazilie. Dat maakt de trip echt goed.

Ben ermee bezig. :) Maar dat is nog verre toekomstmuziek, eerst het één en ander al eens overdenken en dan zien we wel weer. Het is niet Frankrijk of Duitsland waar je even naartoe gaat. :p

Tah_b00nz0r
18 oktober 2012, 23:20
oh da ga'k zeker volgen dacuba ;) looks intresting en alst betaalbaar is hebde er nog een zalig verlof boven op :p

TrickY.
18 oktober 2012, 23:56
Also interested! :)

dacuba
19 oktober 2012, 00:01
Mja, ik ben bezig met een bedrijfje op te starten momenteel. Daaruit zou het eventueel interessant zijn om zo'n reis te organiseren aangezien het te verantwoorden valt. Soit, ik ga nog niet te veel verklappen want er is absoluut nog niks concreet en het is nog een heel eind.

Ik kan wél zeggen dat het onze forumjanet zijn idee was. Voor wie de forumjanet nog niet kent: Schermafbeelding 2012-10-18 om 23.58.29.png (http://cl.ly/image/3p3q0k3D0H44)

mtm
19 oktober 2012, 00:42
Mooie website, goed in elkaar gestoken en handig enal (oprecht!), maar het staat al in uw signature.

Salespraatjes mogen hier toch niet!

Rikie
19 oktober 2012, 14:29
videozone (http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_voetbal/1.1461060)
Brommerke: "Mahk" :')

ShRule
19 oktober 2012, 15:21
Kan geloven dat Mark eigenlijk zegt van we zijn er nog niet. Sebiet eindigen we op gelijke hoogte vn Kroatië doordat ze ook alles winnen bv. En spelen we barrages tegen Frankrijk of Portugal. Da wordt dan 50-50 kans..

rizla +
19 oktober 2012, 15:54
it aint over till the fat lady sings. :p

Save Mignolet bij 10 beste ter wereld | Belgiumsoccer.be (http://www.belgiumsoccer.be/nieuws/lees/2012-10-18/save-mignolet-bij-10-beste-ter-wereld)

bank zit goed :)

Vedeco
19 oktober 2012, 16:25
Hoho wat een redding :love:

ng
19 oktober 2012, 16:57
Kan geloven dat Mark eigenlijk zegt van we zijn er nog niet. Sebiet eindigen we op gelijke hoogte vn Kroatië doordat ze ook alles winnen bv. En spelen we barrages tegen Frankrijk of Portugal. Da wordt dan 50-50 kans..

Alles winnen en op z'n minst gelijk tegen de Kroaten en zien dat we een beter doelsaldo hebben.
Of gewoon alles winnen, inclusief tegen de Kroaten.

't Komt wel in orde. :)

ShRule
19 oktober 2012, 17:00
Alles winnen en op z'n minst gelijk tegen de Kroaten en zien dat we een beter doelsaldo hebben.
Of gewoon alles winnen, inclusief tegen de Kroaten.

't Komt wel in orde. :)

Ma alles winnen en bv. 0-0 in kroatie zou betekenen da Kroatie eerste wordt door onderlinge duels (zij hebben een away goal tegen ons) ma bon das dus zwaar speculeren :p

Logos
19 oktober 2012, 17:16
onderlinge duels tellen niet, enkel doelpuntensaldo (en bij gelijk wordt gekeken naar het meest gescoorde doelpunten)

Eerst maar eens in Macedonië gaan winnen, gene kak

ALF 2.0
19 oktober 2012, 17:16
Ma alles winnen en bv. 0-0 in kroatie zou betekenen da Kroatie eerste wordt door onderlinge duels (zij hebben een away goal tegen ons) ma bon das dus zwaar speculeren :p

Voor zover ik weet is het doelpuntensaldo het eerste criterium om te bepalen wie er eerste wordt bij een gelijk aantal punten.

Wilcao
19 oktober 2012, 17:17

Maar het doelsaldo heeft voorrang.

ShRule
19 oktober 2012, 20:34
Maar het doelsaldo heeft voorrang.

Serieus? Sinds wanneer? Zou wel goed zijn.
Want dacht dat voort ek nog zo was met onderlinge duels. Toen hadden we niet genoeg als we evenveel punten hadden als Turkije omwille van onderlinge duel.

BleKKie
19 oktober 2012, 20:48
Hoho wat een redding :love:

Echt hé, zo'n saves zijn echt zalig, ook puur op reflexen :love:

Wilcao
19 oktober 2012, 21:39
Serieus? Sinds wanneer? Zou wel goed zijn.
Want dacht dat voort ek nog zo was met onderlinge duels. Toen hadden we niet genoeg als we evenveel punten hadden als Turkije omwille van onderlinge duel.

Geen idee sinds wanneer.

Xcessive-
20 oktober 2012, 14:32
Geen idee sinds wanneer.

Is het wel waar? Want bij het ek was dit niet...

Wilcao
20 oktober 2012, 14:42
Is het wel waar? Want bij het ek was dit niet...

Bij het EK niet nee. Ik kan het ook niet direct terug vinden, maar ik heb het ergens gehoord of gelezen.

Jepjep
20 oktober 2012, 14:44
Het is inderdaad het doelpuntensaldo dat primeert bij gelijk aantal doelpunten. Als dat ook gelijk is, kijken ze naar het meest aantal gescoorde doelpunten.
Eigenlijk vind ik dit niet logisch, onderlinge duels vind ik het eerlijkste. Maar voor ons is dit wel voordeliger.

Duckwhisperer
20 oktober 2012, 18:02
Mja, ik ben bezig met een bedrijfje op te starten momenteel. Daaruit zou het eventueel interessant zijn om zo'n reis te organiseren aangezien het te verantwoorden valt. Soit, ik ga nog niet te veel verklappen want er is absoluut nog niks concreet en het is nog een heel eind.

Ik kan wél zeggen dat het onze forumjanet zijn idee was. Voor wie de forumjanet nog niet kent: Schermafbeelding 2012-10-18 om 23.58.29.png (http://cl.ly/image/3p3q0k3D0H44)

:cool:

Proim
21 oktober 2012, 12:15
Iemand toevallig een link naar de volledige match van dinsdag?

ShRule
21 oktober 2012, 12:34
Iemand toevallig een link naar de volledige match van dinsdag?

Ik heb het opgenomen op mn digicorder..jammer gng kank het niet op pc zetten.

Proim
21 oktober 2012, 12:47
Ik heb dit ondertussen gevonden Belgium vs Scotland 16 Oct 2012 Full Match (http://www.fullmatches.net/belgium-vs-scotland-16-oct-2012-full-match/)

Racing_Genk
22 oktober 2012, 11:38
Wat is Wilmots zijn job nu eigenlijk tot in maart?

gamer5
22 oktober 2012, 11:41
Ik heb het opgenomen op mn digicorder..jammer gng kank het niet op pc zetten.

Er bestaan zoiets dat lijkt op een USB stick dat je met de digicorder kan linken. Je kan je opnames erop zetten en zo op de pc zetten ;)

Kiiilerke
22 oktober 2012, 11:47

een zalig leven leiden

dacuba
22 oktober 2012, 11:56
Zijn vrouwke palen tegen 30 000 / maand.

butcherken
22 oktober 2012, 11:56

matchen gaan kijken met Boskamp :niceone:

Rocknsad
24 oktober 2012, 14:16
matchen gaan kijken met Boskamp :niceone:

bedoel je niet borkelmans ? :hug:

Enbee
25 oktober 2012, 12:38

Er is een friendly in november tegen Roemenië en in februari tegen Slovakije.

dacuba
25 oktober 2012, 14:08
Achja, over 3 weken ist ne friendly. Ben es benieuwd, dat hij Nainggolan maar eens oproept en Vossen in de ploeg dropt.

Cerv.Be
25 oktober 2012, 14:21
Veel scouten.

Spacid
25 oktober 2012, 14:39
Veel scouten.

Zat die ook ni bij een of andere club in het jeugdbestuur?

NemesisBE
25 oktober 2012, 15:04
Veel scouten.

Just niks. Af en toe een matchke bijwonen in de JPL/EPL/Bundesliga. Maar dat is op zich niet 'scouten' he. 't Is niet dat hij daar met een clipboard zit en constant dingen noteert...

En de scouts, die komen pas enkele weken voor interlands in actie... en bekijken enkel matchen van spelers die Wilmots hen opdraagt. Dus onbekende Belgen - how maar!

MrFlava-
25 oktober 2012, 19:57
Zat die ook ni bij een of andere club in het jeugdbestuur?

Borkelmans ging normaal de Jeugd van Antwerp leiden maar kreeg plots telefoontje van Wilmots..
Denk niet dat Marc iets anders doet buiten de Rode Duivels.

Arcturus
25 oktober 2012, 20:12
Borkelmans ging normaal de Jeugd van Antwerp leiden maar kreeg plots telefoontje van Wilmots..
Denk niet dat Marc iets anders doet buiten de Rode Duivels.

Dacht dat wilmots in het bestuur zat van de club van zijn zoon.
Had zo iets gelezen paar weken terug.

Rubmifer
25 oktober 2012, 20:17
Dacht dat wilmots in het bestuur zat van de club van zijn zoon.
Had zo iets gelezen paar weken terug.
Was zoiets ja, maar ik denk dat dat niet is doorgegaan.

Lilspanyol
25 oktober 2012, 20:49
Bij Sportmagazine trouwens een poster van de Duivels deze week. Ploegfoto van de 11 tegen Schotland. Spijtig wel dat Fellaini en Hazard er niet op staan, maar ik ga hem toch ophangen in mijn computerruimte.

Jepjep
25 oktober 2012, 20:58
Bij Sportmagazine trouwens een poster van de Duivels deze week. Ploegfoto van de 11 tegen Schotland. Spijtig wel dat Fellaini en Hazard er niet op staan, maar ik ga hem toch ophangen in mijn computerruimte.

No Hazard=No party

hmm kga die mss ook halen.

Wilcao
25 oktober 2012, 21:04
Bij HLN zat die groepsfotot van tegen Nederland. Die moet nog eens op het werk ophangen :).

Sir.Killalot
25 oktober 2012, 21:52
Was zoiets ja, maar ik denk dat dat niet is doorgegaan.

Is trainer bij de jeugd van Vissé dacht ik.

Weebl
26 oktober 2012, 13:19
videozone (http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_voetbal/1.1466921)

Rikie
26 oktober 2012, 13:38
Spijtig dat die toptalenten al zo vroeg naar het buitenland vertrekken. Zo zal de Belgische competitie nooit groeien. :sad:

Jepjep
26 oktober 2012, 13:55
De -19 en -21 is niet veel soeps. De opvolging zal van de -17 moeten komen, dus goed dat daar heel wat talent zit.

Balsaus
26 oktober 2012, 14:11
De -19 en -21 is niet veel soeps. De opvolging zal van de -17 moeten komen, dus goed dat daar heel wat talent zit.

De goeie -21 spelen dan ook bij de echte selectie. De bruyne , benteke, lukaku , courtois , hazard.
En als die U17 daadwerkelijk goed is komt dit perfect uit , eens een deel van deze generatie (de oudere dus die 24-26 zijn) wat ouder wordt komen die van de U17 wel aankloppen

Jepjep
26 oktober 2012, 14:14
Komt ook perfect uit , wanneer de huidige generatie wat ouder begint te worden staat die generatie van -17 wel al aan te kloppen. En een hazard, de bruyne , lukaku , courtois zullen met beide generaties kunnen spelen aangezien ze maar een paar jaar ouder zijn dan die van U17.

Klopt, kdacht net hetzelfde.

Weebl
26 oktober 2012, 14:34
Al een sjans dat ge dan eerst het tegenovergestelde zegt :D

BleKKie
26 oktober 2012, 16:36
Die Musonda is precies 13 jaar ofzo :D

Clouds&Cereals
26 oktober 2012, 17:41
Echt he als je dan die kerel ziet die van Anderlecht naar City is gegaan, die kerel is een jaartje ouder ma ziet er 10jaar ouder uit :p

Exorikos
26 oktober 2012, 18:33
Bossaerts ziet er ook stevig van bouw uti voor zijn leeftijd. Dat als blanke. :unsure:

ChasingRabbits
26 oktober 2012, 21:23
die bakkali is precies wel ne hele goeie.

dacuba
26 oktober 2012, 21:29
Ik vind vooral Musonda indrukwekkend, in hoeverre je dat uit 1 minuut youtube beeld kan afleiden.

Jepjep
26 oktober 2012, 21:35
Ik vind vooral Musonda indrukwekkend, in hoeverre je dat uit 1 minuut youtube beeld kan afleiden.

Boskamp is daar altijd extreem lyrisch over.

dacuba
27 oktober 2012, 02:04
Godmiljaar, ik ben al van 19u bezig die website voor het WK2014 in orde te krijgen. Wat een werk zeg.. efkes ne website opzetten, alé. Soit, de ploeg zit erin + een Google Map met de stadia. Het ziet er wel slik uit. Binnenkort meer nieuws! :)

Vedeco
27 oktober 2012, 08:36
Leuk projectje man. Ge kunt het ook nog doortrekken tot de OS van 2016.

BleKKie
27 oktober 2012, 11:25
Echt wel knap gedaan eigenlijk, ik zou u een repke geven, mja :)

ToasT
27 oktober 2012, 11:45
Kleine tegenstelling op je site Dacuba, bij veiligheidstip lees ik
Vermijd voetbalwedstrijden en andere grootschalige evenementen waar herrieschoppers en gauwdieven actief zijn
Dat wordt moeilijk als je naar het WK wilt gaan :)

Vedeco
27 oktober 2012, 12:04
Mja, de beveiliging op het WK zal wel van een heel ander niveau zijn dan gedurende de nationale competitie.

dacuba
27 oktober 2012, 12:55
Leuk projectje man. Ge kunt het ook nog doortrekken tot de OS van 2016.

Yeps, dat is eventueel een mogelijkheid. Ik ben nu echter nog aan het nadenken wat er zeker op de website moet. Als ie klaar is maak ik er een Facebook pagina voor en hoop ik dat hij zo snel mogelijk veel gebruikt wordt, voordat één of andere grote website (HLN, Supportersfed etc) met eenzelfde project komt, want die hebben veel meer promotiemogelijkheden. :s

En nee, het gaat niet om hetzelfde doel te bereiken gelijk die andere facebook pagina :D. Ik zou gewoon willen zien dat mensen er echt iets aan hebben, want er is niks zo leuk dan positieve commentaar krijgen op dingen waar je (veel) werk/tijd in steekt. Merci dus! :)

Ben ook nog aan het nadenken hoe ik de site kan diversifiëren (dus niet louter een statische pagina zijn):
- matchverslagen
- interviews met spelers ?
- dingen uit Brazilië in de verf zetten
- praktische tips geven

Voor inbrazilie.be ben ik ook aan het nadenken, want het is niet simpel om een statische pagina (waar je informatie geeft) interessant te maken zodat mensen terugkeren. 2 dingen die er sowieso gaan komen zijn Engelse artikels van Brazilianen zodat zij zelf eens kunnen zeggen hoe het er is, plus ik ga eens samenzitten met een lokaal bandje van hier en een x aantal Braziliaanse liedjes bespreken, zodat zij die kunnen coveren. Dat is promotie voor ons beiden en vind ik zelf wel leuk :D. Dusja, er kruipt wat tijd in. ^^

(en dan ben ik nog niet begonnen over de Guaraná Antarctica, maar dat is voor later of PM :D)

Echt wel knap gedaan eigenlijk, ik zou u een repke geven, mja :)

Ge moogt het binnenkort ne keer delen. :unsure::p

Kleine tegenstelling op je site Dacuba, bij veiligheidstip lees ik
Dat wordt moeilijk als je naar het WK wilt gaan :)

Fixed!

Wilcao
27 oktober 2012, 13:04
Klinkt goed Dacuba!!!

Spacid
29 oktober 2012, 11:49
Ik ben is aan het zien voor een wallpaper en ik dacht ja waarom gene van de Rode Duivels... Spijtig genoeg vinek er gewoon geen, alleszins toch ni via google.

Jepjep
1 november 2012, 15:24
Wat de Rode Duivels in Engeland per week verdienen - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-11-01/wat-de-rode-duivels-in-engeland-per-week-verdienen)

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m6q2h7mE331rqzuo7o2_250.jpg

Kompany verdient zelfs meer dacht ik na zijn contractverlenging.

ShRule
1 november 2012, 15:40
Wat de Rode Duivels in Engeland per week verdienen - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-11-01/wat-de-rode-duivels-in-engeland-per-week-verdienen)

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m6q2h7mE331rqzuo7o2_250.jpg

Kompany verdient zelfs meer dacht ik na zijn contractverlenging.

Ik dacht dattie meer verdiende..rond de 8mil zeiden ze tg...

theelement
1 november 2012, 15:48
ronduit triestig, moete gvd 10 jaar voor werken. In plaats dat ze abonnementen goedkoper maken, neen spelers nog keer beter contract geven. Wat voor wereld leven wij toch

waffel
1 november 2012, 16:03
135.000 per week :lol:

ShRule
1 november 2012, 16:21
Paar luxehoerkes per week. Wrm niet!

Burgernfries
1 november 2012, 17:39
ronduit triestig, moete gvd 10 jaar voor werken. In plaats dat ze abonnementen goedkoper maken, neen spelers nog keer beter contract geven. Wat voor wereld leven wij toch

Beter voetballen!
Vraag en aanbod he. 'T zijn commerciele producten. Als een ploeg x aantal miljoen verdient door iemand, dan moet die persoon vergoed worden.
De speler in kwestie zou natuurlijk wel wat abbo's kunne kopen natuurlijk ;).

theelement
1 november 2012, 19:08
Beter voetballen!
Vraag en aanbod he. 'T zijn commerciele producten. Als een ploeg x aantal miljoen verdient door iemand, dan moet die persoon vergoed worden.
De speler in kwestie zou natuurlijk wel wat abbo's kunne kopen natuurlijk ;).

Die lonen zijn gewoon absurd hoog, iedereen zit altijd bezig van dat het schandalig is dat er zo grote transfersommen betaald worden maar over de lonen wordt zelden gepraat terwijl die toch een evengrote uitgavenpost zijn.

Vraag en aanbod? Hun voornaamste inkomsten zijn ticketverkoop (behalve bij man city/psg, andere grote clubs zal het sponsoring zijn) en daar hebben spelers toch niet ZO veel invloed op. En spelersverkoop/prijzengeld is eerder uitzonderlijk. Dus al langer geweten dat voetbal geen normale markt is, geen dit meest wil betalen wint.

Net keer gekeken bij anderlecht/gent en als 80% van u omzet naar lonen gaat, zijde niet goed bezig. Dan kunt ge geen extra middelen vrijmaken voor de toekomst,maw niet groeien. Dit staat nog in jaarrekening van Gent "Wij kunnen hierbij opmerken, gezien de infrastructurele beperkingen van het huidig stadion, er zonder significante prijsverhogingen de maximale
budgetlimiet is bereikt.", zegt genoeg

dacuba
1 november 2012, 19:25
Chance dat jullie geen basketball of golf volgen.

BeeLz
1 november 2012, 19:30
In veel beroepen geldt het zo dat de beste heel veel betaald worden. Topmanagers verdienen ook belachelijk veel geld, uit een selectiepoule van miljoenen voetballers zijn die toppers in de PL de beste en is het dus niet zo onterecht dat ze zoveel verdienen. Oliebaron clubs gaan er tegenwoordig wel over uiteraard. Maar als je vergelijkt met andere sporten zitten voetballers toch waar ze horen om de meest gespeelde en populairste sport ter wereld te zijn.

Je kan als club perfect mooie lonen betalen, groeien en een gezonde club zijn.

Burgernfries
1 november 2012, 22:16
Die lonen zijn gewoon absurd hoog, iedereen zit altijd bezig van dat het schandalig is dat er zo grote transfersommen betaald worden maar over de lonen wordt zelden gepraat terwijl die toch een evengrote uitgavenpost zijn.

Vraag en aanbod? Hun voornaamste inkomsten zijn ticketverkoop (behalve bij man city/psg, andere grote clubs zal het sponsoring zijn) en daar hebben spelers toch niet ZO veel invloed op. En spelersverkoop/prijzengeld is eerder uitzonderlijk. Dus al langer geweten dat voetbal geen normale markt is, geen dit meest wil betalen wint.

Net keer gekeken bij anderlecht/gent en als 80% van u omzet naar lonen gaat, zijde niet goed bezig. Dan kunt ge geen extra middelen vrijmaken voor de toekomst,maw niet groeien. Dit staat nog in jaarrekening van Gent "Wij kunnen hierbij opmerken, gezien de infrastructurele beperkingen van het huidig stadion, er zonder significante prijsverhogingen de maximale
budgetlimiet is bereikt.", zegt genoeg
Je vergeet wel iets he... Zonder die topspelers met hun exuberante lonen zijn er geen zeges, geen sponsoring, geen fans, geen aantrekkingskracht... Niets.
Moest iedereen plots minder betalen, da's wat anders, maar da's ook redelijk utopisch.

Flawless
1 november 2012, 22:25
Als een topvoetballer een loon heeft van 8mil/jaar is dat voor velen aanvaardbaar, want "hij speelt heel goed". Imho heeft een topbankier/manager hier veel meer recht op, maar zij worden aan de schandpaal genageld door het publiek. Wat heeft een grotere maatschappelijke impact, voetballen of voor een miljardenzaak zorgen die duizenden jobs zorgt? Ik ben trouwens een grote voetbalfan, maar de lonen zijn gewoon ver uit proportie. Is gewoon een negatieve spiraal die ooit wel is gaan in elkaar stuiken.

djemz
1 november 2012, 22:30
Chance dat jullie geen basketball of golf volgen.

daar heb je wel veel minder spelers, ik had de gemiddelde lonen gezien van de nba, en dat lag rond het loon van kompany, maar dat komt dan door uitschieters zoals Kobe, Lebron,.. En een ploeg heeft geen kleine 30 spelers zoals in het voetbal.. Als je de lonen van Man city alleen al samen telt, dan kun je er toch wel al 2 nba ploegen voor laten spelen.

Wat ik erover vindt is dat ploegen als Real en Barca een hoop schulden hebben, en nog elk jaar meer en meer schulden maken door spelers te kopen terwijl hun land helemaal over kop aan het gaan is. Zoiezo vind ik die schulden bij die ploegen echt niet kunnen. Moesten wij zoveel schulden maken, dan was het al duizenden keren aangeslagen.

Wilcao
1 november 2012, 22:54
We weten toch al langer dat topsporters zoveel verdienen? Waarom is het opeens zo een big deal? Voetbal is al jaren uit de hand gelopen en het gaat er niet beter op worden.

Wat ooit begon voor het plezier tegen een varkensblaas te schieten is uitgegroeit tot een miljarden-zaak.

BleKKie
1 november 2012, 23:12
Als een topvoetballer een loon heeft van 8mil/jaar is dat voor velen aanvaardbaar, want "hij speelt heel goed". Imho heeft een topbankier/manager hier veel meer recht op, maar zij worden aan de schandpaal genageld door het publiek. Wat heeft een grotere maatschappelijke impact, voetballen of voor een miljardenzaak zorgen die duizenden jobs zorgt? Ik ben trouwens een grote voetbalfan, maar de lonen zijn gewoon ver uit proportie. Is gewoon een negatieve spiraal die ooit wel is gaan in elkaar stuiken.

Dat is idd wel een feit.

Jepjep
1 november 2012, 23:22
We weten toch al langer dat topsporters zoveel verdienen? Waarom is het opeens zo een big deal?

Door de crisis zeker e.

Flawless
1 november 2012, 23:41
Door de crisis zeker e.

Heeft een zeker impact. Je ziet overal dat er banen verdwijnen, een onzekere financiële situatie voor de middenklasse, regeringen die drastisch besparen en CEO's zien hun loon verlaagd worden (zelfde voor ministers). Maar dan zie je dat Ronaldo een loon wilt van 18 miljoen euro, terwijl hij nu al iets van een 13 miljoen verdient. Realiteitszin is natuurlijk ver te zoeken.

pina
1 november 2012, 23:54
die lonen zijn uiteidelijk niets meer dan in vrhouding met de bedragen die er in die wereld speelt: tv-gelden, sponsors, prijzenpot...

FromZero2Hero
2 november 2012, 00:00
die lonen zijn uiteidelijk niets meer dan in vrhouding met de bedragen die er in die wereld speelt: tv-gelden, sponsors, prijzenpot...

En daarmee dat quasi elke topploeg die zo'n lonen uitbetaalt, tot over hun oren in de schulden zitten...

Wilcao
2 november 2012, 07:55
Voetbal zorgt net voor veel jobs. We hebben de voetballers zelf, coaches, dokters, gokkantoren, bouwvakkers (stadion bouwen), stadion personeel, tv presentators, commentators, de uefa, fifa, bestuursleden, bonden,....

theelement
2 november 2012, 10:07
Heeft een zeker impact. Je ziet overal dat er banen verdwijnen, een onzekere financiële situatie voor de middenklasse, regeringen die drastisch besparen en CEO's zien hun loon verlaagd worden (zelfde voor ministers). Maar dan zie je dat Ronaldo een loon wilt van 18 miljoen euro, terwijl hij nu al iets van een 13 miljoen verdient. Realiteitszin is natuurlijk ver te zoeken.

Het komt ook meer in de media, ver alle transferperiodes/contractverlenging is het van "nog nooit is er zoveel betaald voor een belg/Marokkaan0 w/e" "... heeft net een contract gekregen waarmee hij best betaalde voetballer wordt". Is gewoon absurd.

Maakt mij trouwens niet uit wat sport het is, ik volg enkel voetbal

Voetbal zorgt net voor veel jobs. We hebben de voetballers zelf, coaches, dokters, gokkantoren, bouwvakkers (stadion bouwen), stadion personeel, tv presentators, commentators, de uefa, fifa, bestuursleden, bonden,....

Ik zou daar ook niet in overdrijven... kijk maar naar Belgie, meeste clubs hebben nog geen 100man in dienst (voetballers, coaches, etc inclusief) en bouwvakkers? we mogen al blij zijn als er om de 20jaar eens een nieuw stadium komt hier.

In veel beroepen geldt het zo dat de beste heel veel betaald worden. Topmanagers verdienen ook belachelijk veel geld, uit een selectiepoule van miljoenen voetballers zijn die toppers in de PL de beste en is het dus niet zo onterecht dat ze zoveel verdienen. Oliebaron clubs gaan er tegenwoordig wel over uiteraard. Maar als je vergelijkt met andere sporten zitten voetballers toch waar ze horen om de meest gespeelde en populairste sport ter wereld te zijn.

Je kan als club perfect mooie lonen betalen, groeien en een gezonde club zijn.

Ik snap niet hoe je een vergelijking kunt maken tussen topmanagers en topvoetballers. Topmanagers (de goeie) hebben jaren van studies achter de rug, werken heel veel en hebben duizenden mensen onder zich. En voetballers, schoppen bij wijze van spreken gewoon op een bal, zal ook wel niet vanzelf komen maar als je ziet dat mensen die zonder voetbal gewoon in de criminaliteit zouden belanden bakken van geld verdienen per week, is voor zot van te komen.

Wij pikken geen bonussen voor topmanagers, maar wel extravagante lonen voor voetballers.. mensen vergeten dat we voor beide betalen.

Er is nog een groot verschil tussen willen en kunnen. De kleine moeten de grote gewoon volgen.

Je vergeet wel iets he... Zonder die topspelers met hun exuberante lonen zijn er geen zeges, geen sponsoring, geen fans, geen aantrekkingskracht... Niets.
Moest iedereen plots minder betalen, da's wat anders, maar da's ook redelijk utopisch.

Jij wil dus zeggen als er een club is die geen 'exuberante' lonen betaald die geen zeges gaat behalen?En je gaat mij toch niet zeggen dat als morgen bijvoorbeeld Anderlecht een topspeler haalt naar Belgische normen er opeens 1000 abonnees gaan bijkomen? (in geval van anderlecht kan het zelf niet maar is voorbeeld)

Als dat al utopisch is dan leven wij in de omgekeerde wereld waar er gewoon een opbod is van lonen.

We mogen natuurlijk de maatschappelijke waarde van voetbal niet onderschatten, is waarschijnlijk 1 van de grootste vrijetijdsbestedingen. Vind het gewoon raar dat zoals je zegt wij dat normaal vinden maar voor managers niet.

BeeLz
2 november 2012, 11:08
Ik snap niet hoe je een vergelijking kunt maken tussen topmanagers en topvoetballers. Topmanagers (de goeie) hebben jaren van studies achter de rug, werken heel veel en hebben duizenden mensen onder zich. En voetballers, schoppen bij wijze van spreken gewoon op een bal, zal ook wel niet vanzelf komen maar als je ziet dat mensen die zonder voetbal gewoon in de criminaliteit zouden belanden bakken van geld verdienen per week, is voor zot van te komen.

Wij pikken geen bonussen voor topmanagers, maar wel extravagante lonen voor voetballers.. mensen vergeten dat we voor beide betalen.

Wat een veralgemening zeg, voetballers en topsporters in het algemeen maken echt wel grote opofferingen hoor. Veel van die jongens hebben amper een normale jeugd gehad, hebben bijna geen vrijheid en sociaal leven en zijn door jaren te oefenen en hard te werken de beste in hun vak.

Veel van de voetballers zijn inderdaad simpele mannen maar dat komt ook omdat ze gekozen hebben voor het voetbal en voor elke gelukte voetballer zijn er 1000den mislukte. Op hun 18j wordt verwacht dat ze zich volwassen gedragen en krijgen ze de druk van 10000den mensen op zich. Bovendien is hun carrière redelijk kort. Maar zeggen dat er veel in de criminaliteit zouden belanden is gewoon hilarisch.

Ik heb er ook geen problemen mee dat topmanagers of andere getalenteerde mensen bakken geld verdienen. De reden dat die miljoenenbonussen in het nieuws kwamen omdat het ging over een bedrijf dat een verschrikkelijk jaar achter de rug had, een bonus is een beloning en moet niet uitgedeeld worden als je het slecht hebt gedaan. Die bonus staat nog eens naast het riant loon dat ze krijgen.

Er zijn problemen in het voetbal en sommige clubs betalen uiteraard teveel, maar dat heeft eerder met slecht beleid te maken. Je kan perfect mooie lonen uitbetalen en een winstgevende club zijn. De kleine clubs moeten die grote helemaal niet volgen, zeker niet op korte termijn want dan kom je in problemen.

Uiteindelijk is het toch gewoon een kwestie van vraag een aanbod, voetballers hebben nu wel een bijzonder statuut maar uiteindelijk zijn het gewoon freelancers die worden betaald voor hun prestaties net zoals topmanagers, acteurs, ...

Jij wil dus zeggen als er een club is die geen 'exuberante' lonen betaald die geen zeges gaat behalen?En je gaat mij toch niet zeggen dat als morgen bijvoorbeeld Anderlecht een topspeler haalt naar Belgische normen er opeens 1000 abonnees gaan bijkomen? (in geval van anderlecht kan het zelf niet maar is voorbeeld)

In België minder, maar als een cristiano ronaldo of Messi morgen naar een andere club verkassen kan je er zeker van zijn dat ze dat jaar miljoenen meer aan merchandising verkopen.
En als een club als Real Madrid plotseling beslist dat ze 30% minder gaan betalen aan hun spelers gaat er geen enkele topper meer komen en zijn ze binnen de 5j een subtopper.
In het topvoetbal zijn abonnementen en ticketverkoop echt niet de grootste inkomstenbron hoor. Zie naar het Duitse voetbal, de meeste clubs hebben een gezond beleid, de competitie is zich stilaan aan het manifesteren tot de sterkste in Europa en de ticketprijs is bij de laagste in Europa. Borussia Dortmund heeft het grootste aantal toeschouwers in Europa maar staan qua jaarlijkse inkomsten lager dan Liverpool, Chelsea, Marseille, Tottenham, Juventus, ... Clubs met een attendance die ongeveer de helft of minder is. En het heeft ongeveer 1/3de van de inkomsten van Real Madrid terwijl ze iets meer toeschouwers hebben.
Nee hoor, het grootste deel van de inkomsten zijn TV gelden, Sponsoring en merchandising en als je geen grote namen hebt kelderen die inkomsten.

theelement
2 november 2012, 12:32
Wat een veralgemening zeg, voetballers en topsporters in het algemeen maken echt wel grote opofferingen hoor. Veel van die jongens hebben amper een normale jeugd gehad, hebben bijna geen vrijheid en sociaal leven en zijn door jaren te oefenen en hard te werken de beste in hun vak.

Veel van de voetballers zijn inderdaad simpele mannen maar dat komt ook omdat ze gekozen hebben voor het voetbal en voor elke gelukte voetballer zijn er 1000den mislukte. Op hun 18j wordt verwacht dat ze zich volwassen gedragen en krijgen ze de druk van 10000den mensen op zich. Bovendien is hun carrière redelijk kort. Maar zeggen dat er veel in de criminaliteit zouden belanden is gewoon hilarisch.

Ik heb er ook geen problemen mee dat topmanagers of andere getalenteerde mensen bakken geld verdienen. De reden dat die miljoenenbonussen in het nieuws kwamen omdat het ging over een bedrijf dat een verschrikkelijk jaar achter de rug had, een bonus is een beloning en moet niet uitgedeeld worden als je het slecht hebt gedaan. Die bonus staat nog eens naast het riant loon dat ze krijgen.

Er zijn problemen in het voetbal en sommige clubs betalen uiteraard teveel, maar dat heeft eerder met slecht beleid te maken. Je kan perfect mooie lonen uitbetalen en een winstgevende club zijn. De kleine clubs moeten die grote helemaal niet volgen, zeker niet op korte termijn want dan kom je in problemen.

Uiteindelijk is het toch gewoon een kwestie van vraag een aanbod, voetballers hebben nu wel een bijzonder statuut maar uiteindelijk zijn het gewoon freelancers die worden betaald voor hun prestaties net zoals topmanagers, acteurs, ...

In België minder, maar als een cristiano ronaldo of Messi morgen naar een andere club verkassen kan je er zeker van zijn dat ze dat jaar miljoenen meer aan merchandising verkopen.
En als een club als Real Madrid plotseling beslist dat ze 30% minder gaan betalen aan hun spelers gaat er geen enkele topper meer komen en zijn ze binnen de 5j een subtopper.
In het topvoetbal zijn abonnementen en ticketverkoop echt niet de grootste inkomstenbron hoor. Zie naar het Duitse voetbal, de meeste clubs hebben een gezond beleid, de competitie is zich stilaan aan het manifesteren tot de sterkste in Europa en de ticketprijs is bij de laagste in Europa. Borussia Dortmund heeft het grootste aantal toeschouwers in Europa maar staan qua jaarlijkse inkomsten lager dan Liverpool, Chelsea, Marseille, Tottenham, Juventus, ... Clubs met een attendance die ongeveer de helft of minder is. En het heeft ongeveer 1/3de van de inkomsten van Real Madrid terwijl ze iets meer toeschouwers hebben.
Nee hoor, het grootste deel van de inkomsten zijn TV gelden, Sponsoring en merchandising en als je geen grote namen hebt kelderen die inkomsten.

Topsporters ja, voetballers NEEN. lmao dat je die vergelijking maakt. Alsof voetballers geen sociaal leven hebben, komt gij wel buiten?
Anyway dat is een keuze dat je maakt, ik zeg toch nergens dat ze er niets voor hoeven te doen?

Dermee dat mensen als cassano die zelf zei dat hij zonder voetbal in criminaliteit zou belanden, mboyo die verkrachter was etc. Gasten zoals ibrahimovic/balottelli behoren ook tot de randdebielen van deze wereld. Kijken wij op naar zulke mensen?

Gaat het nu goed met de economie toch? Zoals ik zei, economische crisis en topmensen keren bonussen uit en wij springen erop. In voetbal worden nog steeds dikke contracten uitgegeven en geen haan die ernaar kraait. Je hebt toch ook gezien dat spaanse clubs deel zijn van spaanse crisis? Een speler als Mbokani heeft 13 huizen, DERTIEN. Terwijl wij met moeite 1 gaan kunnen kopen.

Je kan zeker winstgevend zijn en correcte lonen betalen als je Bayern Munchen heet. Die hebben een grote afzetmarkt maar zoals hier in Belgie, 2deklasse heeft ver allemaal financiele problemen. Dusja die vlieger gaat niet op voor alle clubs.

Weer die vraag en aanbod xD ewel leg het mij keer uit dan?

In Belgie minder zegt ge maar ik ben net bezig over belgie. De problemen die ik aanhaal zijn voor kleinere landen/clubs. Tuurlijk gaat bij een club als barcelona de grootste inkomst niet ticketverkoop zijn, dat is namelijk sponsering (de manier om oliegeld in clubs te steken) zo kan elk team/bedrijf overleven.

BeeLz
2 november 2012, 14:33
Topsporters ja, voetballers NEEN. lmao dat je die vergelijking maakt. Alsof voetballers geen sociaal leven hebben, komt gij wel buiten?
Anyway dat is een keuze dat je maakt, ik zeg toch nergens dat ze er niets voor hoeven te doen?

De meeste voetballers hebben echt wel een verstoord sociaal leven, het is niet omdat die 3x per jaar in de carré komen dat ze elk weekend gaan feesten of iets gaan drinken he. Bovendien wordt alles wat ze doen uitvergroot, alles uit hun privéleven wordt uitgespit en ze kunnen niet doen of laten wat de rest van de wereld niet weet.

Denk je nu echt dat topvoetballers minder trainen dan andere topsporters? De concurrentie in het voetbal is massaal veel groter dan in eender welke andere sport. Een match op topniveau is qua intensiteit voor het lichaam even zwaar als een bergrit in de tour de france. Daar speel je niet zonder zware opofferingen

Dermee dat mensen als cassano die zelf zei dat hij zonder voetbal in criminaliteit zou belanden, mboyo die verkrachter was etc. Gasten zoals ibrahimovic/balottelli behoren ook tot de randdebielen van deze wereld. Kijken wij op naar zulke mensen?

Nu haal je er ook de extreme gevallen uit, en die zitten er in elk aspect van onze samenleving, je doet precies of al die gevallen geconcentreerd zitten in het voetbal.
Veel van de superrijken in de wereld hebben hun vermogen ook vergaard door criminele toestanden. En er zijn genoeg rijke mensen die ook in contact komen met het gerecht omwille van verkrachtingen, mishandeling, agressie, drugs, ... Ze moeten in principe geen mensen overvallen om rond te komen, maar uiteindelijk doen veel van hen het wel op grotere schaal puur uit hebzucht.
De meeste voetballers zijn brave jongens en er zijn een paar uitzonderingen bij, zoals je dat in elke job hebt.

Ik kijk in ieder geval niet op naar voetballers, dat zijn mensen met een job die door hard werken, talent en toeval nu eenmaal goed zijn in wat ze doen en die mensen worden in een kapitalistische wereld goed betaald. Niets mis mee.

Gaat het nu goed met de economie toch? Zoals ik zei, economische crisis en topmensen keren bonussen uit en wij springen erop. In voetbal worden nog steeds dikke contracten uitgegeven en geen haan die ernaar kraait. Je hebt toch ook gezien dat spaanse clubs deel zijn van spaanse crisis? Een speler als Mbokani heeft 13 huizen, DERTIEN. Terwijl wij met moeite 1 gaan kunnen kopen.

Tuurlijk kraait er wel een haan naar, en nee het gaat niet goed met de economie maar daar gaat het ook helemaal niet over. Als een bedrijf goed draait is het geoorloofd om zijn topmensen goed te betalen. Nu, zoals je zegt zijn er veel voetbalclubs die niet goed draaien maar dan moet je hun leiding viseren, niet de spelers.

Dat Mbokani 13 huizen heeft kan me bitter weinig schelen, zo zijn er genoeg mensen. En dat jij dat waarschijnlijk niet gaat kunnen ligt toch aan u? Mbokani is nu eenmaal goed in iets en daar word je in deze wereld voor beloond. Moest jij ergens in uitblinken kan je waarschijnlijk ook 13 huizen kopen, jammer genoeg is dat voor de meeste mensen niet gegeven. Ik vind ons land al socialistisch genoeg anders kunnen we ineens de klok 50j terugdraaien en in een wereld wonen waar de helft communistisch is?
En de meeste voetballers in 1ste klasse verdienen ook niet zo exuberant veel hoor of toch niet meer dan een goede zelfstandige. Goede advocaten, dokters, consultants, revisoren verdienen ook van een 1000€ per dag tot een paar duizend euro per uur in België.

Roland Duchatelet kan ook 1000den huizen kopen en is ook een topmongool

Je kan zeker winstgevend zijn en correcte lonen betalen als je Bayern Munchen heet. Die hebben een grote afzetmarkt maar zoals hier in Belgie, 2deklasse heeft ver allemaal financiele problemen. Dusja die vlieger gaat niet op voor alle clubs.

Nu begin je plots over 2de klasse, want daar worden uiteraard monsterlonen uitbetaald :ironic:. Die clubs kunnen inderdaad hun lonen niet uitbetalen maar die redenen liggen veel dieper, er is gewoon geen markt voor in België. Geen ziel is geïnteresseerd in Belgisch 2de klassevoetbal en daar ligt inderdaad het structurele probleem

Weer die vraag en aanbod xD ewel leg het mij keer uit dan?

Stel je hebt 100goede spelers voor 18 clubs, terwijl de 18 clubs 200 goede spelers nodig hebben. Dan heb je schaarste, dus moeten ze meer loon/voordelen dan hun concurrentie betalen om een speler voor hun te laten spelen.

In Belgie minder zegt ge maar ik ben net bezig over belgie. De problemen die ik aanhaal zijn voor kleinere landen/clubs. Tuurlijk gaat bij een club als barcelona de grootste inkomst niet ticketverkoop zijn, dat is namelijk sponsering (de manier om oliegeld in clubs te steken) zo kan elk team/bedrijf overleven.

Ja maar het ging oorspronkelijk over de monsterlonen bij de topclubs in Engeland, over wat onze Rode Duivels verdienen. Zoals gezegd betalen clubs als Zulte Waregem, Waasland Beveren, Cercle Brugge heus geen monsterlonen uit hoor. De meeste van die spelers zullen nu wel heel goed kun kost verdienen maar niet genoeg om de rest van hun leven te rentenieren, die moeten na hun carrière nog aan de bak.

Kleine clubs moeten gewoon hun plaats kennen en geleidelijk proberen te groeien ipv met grote risicos proberen te concurreren met de grote mannen.

Anyways, ik keur de financiele malaise in het Europees voetbal zeker niet goed, maar ik zie er niks mis mee om topvoetballers toplonen uit te betalen. Er zijn clubs met een goed beleid die dat perfect kunnen, dus je moet niet alles over dezelfde kam scheren. En dat heeft weinig te maken met afzetmarkt, grote van de club etc. Want clubs als Atletico Madrid hebben heus wel alle mogelijkheden om winstgevend en groot te zijn.

NemesisBE
2 november 2012, 15:04
walls of text meet eachother :x

theelement
2 november 2012, 16:24
Heb geen zin om 2keer hetzelfde te herhalen. Lonen zijn een te grote uitgavepost bij clubs of het nu 2de klasse, of beste club ter wereld is, maakt allemaal geen reet uit. Als je dat niet wilt inzien is het geen nut om verder te discussiëren. Er is al genoeg over gezegd door andere mensen dus ik zuig dat hier niet uit mijn duim.

Ik ken trouwens mensen die topsporter zijn en die voetballer zijn, ik veralgemeen niet maar er is een serieus verschil.

Het kan u geen zak schelen dat iemand 13 huizen heeft? Dat is dan u mening. Zeg dat eens tegen de mensen die dakloos zijn, mja dat is allemaal hun eigen fout zeker omdat ze in niets goed zijn?

En u uitleg over vraag aanbod is bal zelfste als ik zeg over opbod aan lonen dus ik zie echt niet in wat ge duidelijk wilt maken.

spinx
2 november 2012, 16:30
gelukkig zijn de meeste voetballers oliedom en geven die hun geld onmiddellijk uit aan idiote zaken -> is weer goed voor de economie :) allez, toch voor de werknemers van Rolex, Ferrari, en alle danceclubeigenaars :)

Anoniem04
2 november 2012, 16:33
Ik betwijfel dat ze hier in de Jupkes league allemaal als topatleten trainen.

Nappa
2 november 2012, 16:43
@ Beelz: Vind jij het normaal dat "iemand die goed op nen bal kan schoppen"
1000 keer meer verdiend dan een hardwerkende mens???

Ik geef nu een voorbeeld:
Einstein heeft in heel zijn leven 10000 keer minder verdient dan de gemiddelde top-voetballer op 18-jarige leeftijd.

In plaats van dat de wetenschap/ de economie of goede doelen gefundeert worden, gaan er tonnen geld verloren aan een gewone sport (entertainment en tijdverdrijf)