PDA

Volledige versie bekijken : Software Nieuwe desktop freezes

schorp
13 oktober 2012, 14:46
Beste 9livers

Ik heb deze week een nieuwe computer gekocht in onderdelen.
Gisteren heb ik hem in elkaar gestopt met een vriend wat allemaal vlot verliep.

Eens windows moest geinstaleerd worden begon de computer al af en toe vast te lopen bij expanding windows files.

Ik ben dan een legale windows 7 home premium gaan kopen, na wat freezes weeral is het gellukt om deze te installeren en nu start de desktop vlot op.

Maar eens ik 5 -10 minuten aangemeld ben loopt hij weeral vast zonder dat er soms 1 ding bezig is "bij skype , instalatie van origin .... , configuratieshcer"
Ik heb gekekn in het apparaaatbeheer voor hij vastliep en alle hardware word herkend.

Ook heb ik al een speccy geinstaleerd en gerunt waaruit blijkt dat mijn moederbord en processor slechts 30° worden en harde schijf 25°.

Een tekort aan performance lijkt mij onwaarschijnlijk sinds de componenten die ik erin heb gemonteerd :

Corsair vengeance geheugen 16 GB DDR3 1600Mhz
Club3D Radeon hd 7950 3GB DDR5
Intel Core i7 3770 3.4 Ghz, 4 cores, 8 threads, 8 mb cache
Gigabyte GA-Z77M-D3H moederbord
seagate barracuda ST2000DM001 harde schijf
OCZ ZS Series Voeding van 750Watt
en een gewone Multi DVD-RW schijfstation

hopelijk weet iemand een oplossing voor dit probleem

alvast bedankt.
Cedric

Aap
13 oktober 2012, 16:24
Het probleem is dat het aan van alles kan liggen.

Het probleem kan hardware gerelateerd zijn. Vervang ieder hardware component en kijk of dat het opgelost geraakt.
Opwaardeer de BIOS
Opwaardeer de stuurprogramma's van de hardware
Kijk of dat de harde schijf DMA mode gebruikt en geen PIO.
Heb je toevallig iets veranderd in de BIOS nadat je windows geïnstalleerd hebt?
Controleer op virussen/malware.
Kijk de SMART (health) waarden na van je harde schijf met behulp met bv hdtune.
Voer een volledige controle uit van de harde schijf
Kijk in de logboeken van windows
Is alles wel goed aangesloten? Misschien is er ergens een slecht contact.
Is alles aangesloten?
Er kan een softwareconflict zijn.

schorp
13 oktober 2012, 18:53
ik ga zeker geen ocmponenten beginnen vervangen ze zijn nagelnieuw en ng maar 10 uur uit de doos ofzo

ik heb geprobeerd om de ram latjes te veranderen dit heeft ervoor gezorgt dat ik 15 minuten kon werken voor hij freezde.

wat ook gebeurd als ik de computer laat aanliggen na de freeze is dat hij na 5 minuten uitvalt .

zou het kunnen zijn dat de processor koelvin niet goed geinstaleerd is ?

ook heb ik reeds alle connecties ng eens gechect of ze goed erin zitten.

Aap
13 oktober 2012, 20:17
ik ga zeker geen ocmponenten beginnen vervangen ze zijn nagelnieuw en ng maar 10 uur uit de doos ofzo

Tja, met die mentaliteit ga je lang mogen zoeken. Je zal uiteindelijk componenten moeten lenen van iemand om te kijken wat er juist verkeerd is. Veel succes!! Al er iets hardware gerelateerd is, is er redelijk veel kans dat je een beroep zal moeten doen op je garantie.

zou het kunnen zijn dat de processor koelvin niet goed geinstaleerd is ?

Dat kan. Hou de temperatuur in het oog van je PC.

schorp
14 oktober 2012, 11:54
Ok ik heb hem opengedaan en ng eens gekekn proberen processor te vervangen maar ik had geen goeie vervanger maar ik heb wel gezien dat 1 pinnetje van de socket precies scheef zit. Ik weet niet maar zou het daar aan kunnen liggen

Aap
14 oktober 2012, 12:51
Ok ik heb hem opengedaan en ng eens gekekn proberen processor te vervangen maar ik had geen goeie vervanger maar ik heb wel gezien dat 1 pinnetje van de socket precies scheef zit. Ik weet niet maar zou het daar aan kunnen liggen

Ja daar kan het aan liggen. Dat zorgt voor een slecht contact.