PDA

Volledige versie bekijken : Inschrijving TKO

Frankz
11 oktober 2012, 18:59
Hallo iedereen, heb een vraag over de inschrijvingen van het TKO. Ik ga me morgen inschrijven en vraag me af of het volstaat om een C attest van het 5de middelbaar(3de graad) mee te nemen als bewijs dat ik een getuigschrift heb voor de 2de graad. Ik heb het getuigschrift namelijk niet meer.

Mvg!

Benzac
11 oktober 2012, 19:05
getuigschrift terug halen dan.

glashelder
11 oktober 2012, 19:07
Toen ik mij inschreef vroegen ze zelf achter niks :unsure: Ik had het mee maar 't was zo van "jaja, we zien wel waar je zit qua niveau als je inschrijvingsproeven gedaan hebt, die papiertjes zijn niet nodig."

Frankz
11 oktober 2012, 19:31
Ok bedankt voor de antwoorden! Er zijn 2 inschrijvingsmomenten dus morgen zal ik ernaartoe gaan met men C attest 5de middelbaar en als ze dan toch nog het getuigschrift willen zal ik een duplicaat vragen en volgende week vrijdag me inschrijven.

Midz
13 oktober 2012, 11:52
let maar goed op met het TKO , ik ben daar meerdere keren erg teleurgestelt geweest.

zorg maar dat je goed op de hoogte bent en achteraf geen problemen krijgt zoals ik.

neem het rapport mee van je laatste geslaagde jaar. als ik het zo zie moet je 5&6 nog doen. let op welke richting je kiest , zorg dat je al de vrijstelling aanvraagt en aanvraagt waar je recht op hebt. vraag ook een volledige uitstippeling van de weg die je nog moet afleggen , niet alleen de eerste modules.

nog tips:

ga ALTIJD naar de les... geloof mij, de leerstof is niet moeilijk , en ze gaan niet zagen als je skipt , maar buizen zal je doen... altijd naar de les gaan en altijd je taken maken ----> diploma halen.

succ6 !!

glashelder
13 oktober 2012, 12:01
Je kan weinig over het TKO zeggen, dat is gewoon overal anders. Wij moesten bijvoorbeeld minimum 75% van de tijd aanwezig zijn. Ze hadden er begrip voor dat je er niet altijd kon zijn (sommigen werkten of hadden nog een huishouden), maar het werd wel in de gaten gehouden. Ik zat altijd op het randje qua aanwezigheden en ben nooit gebuisd hoor ;)

Ook nooit teleurstellingen of problemen gehad, met niks, ze waren daar allemaal tof en lief en alles is verlopen zoals het moest. Een overzicht van alle modules die we moesten doen kregen we op de schooldag, een overzichtelijk blaadje met de weg die je moest volgen.

Frankz
18 oktober 2012, 16:03
Heb jullie replies net gelezen, thx voor de bezorgdheid Midz ;P. Ik ben onder begeleiding bij een Sbs(vdab) consulente. Heb me zeer goed geïnformeerd over het tko en alles er rond. Ben ook van plan men uiterste best te doen. Zal ongeveer 2 jaren duren om men diploma te halen.

Zoals glashelder zei moet ik idd minstens 70% van de tijd aanwezig zijn. Sommig vakken gebeuren door permanente evaluatie(geen grote eindexamens maar (grote)testen en taken) dus aanwezig zijn is een Must.

Sent from my iPhone using Tapatalk