PDA

Volledige versie bekijken : Georganiseerde festivalreizen, jullie mening

krulle3
11 oktober 2012, 13:42
Hallokes.
We hebben met enkele studenten in de module 'Small Business Project' het idee aangevat om te onderzoeken of georganiseerde festivalreizen financieel haalbaar zijn als onderneming.
De bedoeling van een 'Small Business Project' is dus finaal een goed werkbaar businessplan te kunnen voorleggen.

Voor we concreet kunnen worden hebben we dus jullie mening nodig over enkele zaken i.v.m. reizen en festivals. Vandaar dat we enkele vragen bundelden via volgende link.

Het zou super zijn moest je even een minuutje vrijmaken voor deze vragen want dit kan zeker iets interessants worden voor de reis- en festivalliefhebber als we ons businessplan effectief zouden willen gaan uitwerken.

Enkele vraagjes. (http://bit.ly/SSDdVL)

Opmerkingen hier zijn natuurlijk ook altijd welkom. :) Alvast een dikke merci!

no_way2go
11 oktober 2012, 17:43
Misschien uw antwoordopties wat uitbreiden?

"Indien vorige vraag ja, zou u een festival doen in het buitenland met enkele dagen extra in dat land? (stad, kust, ...) Indien ja, hoeveel extra dagen?" ---> gaat maar tot 5

Ik zou bijvoorbeeld minstens een week extra willen blijven om het land wat te kunnen bezoeken.

Ben deze zomer naar Portugal gereden voor een festival te doen & in totaal 3 weken weggeweest, en dat vond ik eigenlijk te kort om alles gezien te hebben. (bv. niet tot aan de zuidkust geraakt)

Veel hangt er ook vanaf wat voor soort festival, hoe ver het is (ik ga bv. niet naar Thailand of Panama om er dan na een weekske terug weg te zijn), hoe duur het leven daar is, etc.

Maar als ge gewoon veel wilt cashen, doen dan zoals Outlook Festival (of Dimensions Festival) --> Engelse organisatie die zorgt voor een supergoeie line-up in de 'underground bass music scene', op een vette locatie in Kroatië, leg bussen in of desnoods een vlucht. Maak uw festival onbetaalbaar voor de lokale bevolking en vermenigvuldig de 'normale prijzen' van daar met een factor 5 of meer.

Ben er gaan werken waardoor ik gelukkig mijn festivalticket + camping terugbetaald had, maar heb er op een week nog altijd bijna evenveel opgedaan als die 3 weken in Portugal.

Vaak hebt ge bij internationale festivals ook nog wel een 'after-festival', bv. op dezelfde locatie of in een natuurreservaat, om effe te bekomen en/of georganiseerde activiteiten en uitstapkes (scuba diving, boottochten, etc.).

krulle3
11 oktober 2012, 21:30
Alvast bedankt voor je feedback.

We zitten namelijk met het punt dat de ideale reis voor iemand er altijd wel gene zal zijn voor een ander, snap je?

Doel is sowieso te beginnen met enkele binnen Europa en niet daarbuiten. (bv. vluchten naar VS zijn komende zomer reeds €300 duurder dan afgelopen zomer ...)

De vraag blijft dan, hoeveel personen willen na een festival elke dag van punt A naar punt B reizen om het land te verkennen? Onze indruk is nu al dat personen liever bv. 3 dagen verblijven in de hoofdstad en daar doen wat ze zelf willen.

Kortom, we zijn met iets serieus ambitieus gestart maar alleszinds de moeite waard om ervaring mee op te doen.

Drew
11 oktober 2012, 21:33
Verkennen doe je voor het festival, na het festival wil 'k vooral slapen. En uw festivalmarkt zal idd in Oost- en Zuid-Europa liggen.

edit: Dour zit niet bij de keuzemogelijkheden..

krulle3
11 oktober 2012, 23:11
Goeie punten Drew!!! Thx voor de opmerkingen

Gintje
14 oktober 2012, 20:09
Ingevuld & opmerkingen via 'Indien u nog iets extra wenst door te geven vul dit dan hier in.' want naar mijn aanvoelen staat je enquête nog niet volledig op punt...

BeeLz
15 oktober 2012, 01:43
Ingevuld maar ik vraag me vooral af wat je van meerwaarde zou kunnen aanbieden door dit te doen.
Het is tegenwoordig vaak goedkoper om met het vliegtuig te pakken dan een busreis, een jeugdherberg boeken in de buurt van het festival een paar dagen op voorhand gaat al heel lastig worden voor een grote groep.

Op zich is er niks mis met het idee maar ik zou dus nooit naar een festival gaan met een organisatie, het zou ook wat van de festivalcharme voor mij verliezen.

[deleted]
17 oktober 2012, 02:50
[deleted]