PDA

Volledige versie bekijken : Netwerk packetloss naar dD5E0C481.access.telenet.be

h0us3cat
7 oktober 2012, 19:08
Wat betekent dD5E0C481 in adres dD5E0C481.access.telenet.be?
Ik heb hier 17% packetloss naar.

Fraggie
7 oktober 2012, 19:16
Iemand die een telenet connectie heeft en iets host?

Kan je meer info geven? Over welke service heb je hier loss naar?

h0us3cat
7 oktober 2012, 19:24
Iemand die een telenet connectie heeft en iets host?

Kan je meer info geven? Over welke service heb je hier loss naar?

Er waren wat problemen met mijn server, dus ik zet even winmtr op om te monitoren naar mijn server etc, dus dat adres is niet van een server maar van de client (ik) neem ik aan? Nu is de de vraag is dit ergens mijn hardware, mijn modem bv.? Of is dit de node waar ik ben op aangesloten.

Fraggie
7 oktober 2012, 20:37
Wat monitor je dan juist (want ik ga het programma zelf niet installeren)?

Want stel dat iemand packetloss heeft in een FPS en jij hebt packetloss naar diezelfde server via een "ping" is er een groot verschil tussen beide.

Dat is mijn vraag dan ook: welke service draait die server waarop packetloss te zien is?
(Vergeet ook niet dat packetloss op een FPS best mogelijk is en niet altijd erg is. Beetje zoals packetloss naar een timeserver, je hoeft op moment tijd_nu niet meer te weten hoe laat het was op tijd_nu - één seconde).

h0us3cat
7 oktober 2012, 20:40
Wat monitor je dan juist (want ik ga het programma zelf niet installeren)?

Want stel dat iemand packetloss heeft in een FPS en jij hebt packetloss naar diezelfde server via een "ping" is er een groot verschil tussen beide.

Dat is mijn vraag dan ook: welke service draait die server waarop packetloss te zien is?
(Vergeet ook niet dat packetloss op een FPS best mogelijk is en niet altijd erg is. Beetje zoals packetloss naar een timeserver, je hoeft op moment tijd_nu niet meer te weten hoe laat het was op tijd_nu - één seconde).

Ik monitor de ping, packetloss, etc naar een dedicated server.
Heeft niks te maken met die server.

Fraggie
7 oktober 2012, 20:43
Oke, als je packetloss hebt op een ping is het inderdaad erg.

Vraag eens dat een aantal andere personen ook pingen naar daar om uit te maken als echt iedereen er last van heeft.
Veel verder dan die vaststelling kan ik je niet helpen, netwerk problemen kan aan zo veel liggen..

h0us3cat
7 oktober 2012, 20:51
Oke, als je packetloss hebt op een ping is het inderdaad erg.

Vraag eens dat een aantal andere personen ook pingen naar daar om uit te maken als echt iedereen er last van heeft.
Veel verder dan die vaststelling kan ik je niet helpen, netwerk problemen kan aan zo veel liggen..

Op zich is er geen probleem met de verbinding, ik heb geen lag of zo maar goed, ik zou toch wel graag weten waarom er packetloss is op dat adres.

Exit
7 oktober 2012, 21:28
testen op meerdere momenten per dag en andere dagen
vergelijk of het zelfde blijft of niet ...
kan aan drukte liggen bvb dan

h0us3cat
7 oktober 2012, 21:52
testen op meerdere momenten per dag en andere dagen
vergelijk of het zelfde blijft of niet ...
kan aan drukte liggen bvb dan

Heb ik allemaal al gedaan hoor :).

h0us3cat
10 oktober 2012, 19:38
Buurman heeft ook packetloss naar dD5E0C481.access.telenet.be dus denk dat dit een node is...