PDA

Volledige versie bekijken : Software Excel opdrachten voor ict

kippetje2007
4 oktober 2012, 20:40
hallo ik heb een taak en weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken:

1) ik heb een bestand geopend met verkoopssijfers waar de winst in kolom A staat en de uitgaven in kolom B.
Ik heb het verschil al berekend in kolom C
Nu moet ik berekenen in kolom D hoeveel procent winst er geboekt werd t.o.v. de inkomsten

2) ik heb een bestand geopend met verschillende werkbladen

in de kolommen B,C,D en E (op werkblad 1)stonden de winsten per kwartaal.
ik heb hiervan de som berekend in kolom F
nu moet ik op het laatste werkblad een overzicht maken van alle verkoopscijfers van de verschillende verkopers.
ik moet dit zo instellen dat als ik iets in werkblad aanpas, dit ook automatisch gebeurt in het andere werkblad.

Hoe moet ik dit doen?

Alvast bedankt!

Bes86
4 oktober 2012, 20:58
1)
inkomsten = uitgaven + winst
-> % winst t.o.v. inkomsten: =(A#/(A#+B#)) waarbij # staat voor de nummer van de rij in Excel. De cel moet wel ingesteld worden op "Percentage" als opmaak.

2)
Dit zal via VERT.ZOEKEN (VERT.LOOKUP) moeten gebeuren. Doe dit via de formule-wizzard, dit zal het duidelijkste zijn. Bij matrix gewoon de cellen selecteren in het andere werkblad.

kippetje2007
4 oktober 2012, 21:16
1)
inkomsten = uitgaven + winst
-> % winst t.o.v. inkomsten: =(A#/(A#+B#)) waarbij # staat voor de nummer van de rij in Excel. De cel moet wel ingesteld worden op "Percentage" als opmaak.

2)
Dit zal via VERT.ZOEKEN (VERT.LOOKUP) moeten gebeuren. Doe dit via de formule-wizzard, dit zal het duidelijkste zijn. Bij matrix gewoon de cellen selecteren in het andere werkblad.

Het eerste is gelukt!! merci :)

Het tweede snap ik nog niet echt compleet? ! ?

Exit
4 oktober 2012, 22:00
op werkblad waar je waarden wilt =-teken typen en dan de vakken op het andere blad selecteren ...

kippetje2007
4 oktober 2012, 22:26
op werkblad waar je waarden wilt =-teken typen en dan de vakken op het andere blad selecteren ...

Ok merci!:applause:

Bes86
4 oktober 2012, 22:39
En als ge 't nog nie snapt: vanboven staat er normaal een knopke me "fx" op. Das voor de formule-wizzard.