PDA

Volledige versie bekijken : Internet Opeens aangemeld als iemand totaal anders

Razors
26 september 2012, 15:34
Heel raar voorval vandaag:

Vandaag in de les melde ik mijn gmail af op mijn laptop, mee dat ik afmeld word ik doorverbonden naar die pagina van gmail waar je kan in en uitloggen... nu kijk ik daar goed en daar staat iemand anders zijn naam en wachtwoord al ingevuld.

Om te proberen drukte ik op aanmelden en die meld gewoon aan :s

De persoon opgezocht via facebook en het zou om iemand gaan uit Gent. Toen ik aanmeldde om te testen zag ik ook een mail van 9lives ertussen staan en de persoon in kwestie noemt op dit forum dus Beenhesp.

Ik heb deze persoon nog nooit ontmoet. Hij kocht een paar maanden terug wel een netbook van mij over (die netbook was hoogstens 1 dag gebruikt en nadien was die terug geformateerd).

De laptop waarmee ik aanmeldde is een paar weken oud, hoe kan dit?

Muscleduck
26 september 2012, 15:40
Op uw oude laptop staat Chrome nog op uw naam ingelogd, hij logt in in Gmail en laat het wachtwoord onthouden door Chrome. Da synchroniseert met uw PC en voila.

Razors
26 september 2012, 15:49
Dit wil dus zeggen dat hij mijn mails ook kon lezen?

Muscleduck
26 september 2012, 17:28
Als het op die manier gebeurd is, dan ja. En hij kan inloggen overal waar je pw is opgeslagen, dingen op uw naam bestellen als dat bv ook opgeslagen is op Amazon.

shadowstep0705
26 september 2012, 17:53
Dus verander maar snel je passwoorden voor beenhesp dit gesprek leest :D

R3L4X
26 september 2012, 17:58
Altijd een clean install doen als je een laptop verkoopt (minstens :p), daarna paar keer je harde schijf formatteren met zo'n methode die dat een aantal keer doet :unsure:.

Razors
26 september 2012, 18:05
Oke mijn wachtwoord is bij deze veranderd. Maar ik vind het wel raar gezien ik die laptop bijna een half jaar geleden aan hem heb verkocht en het er nu pas opkomt :s

En die laptop was volledig geformateerd maar ik moest nog snel iets doormailen en had op die moment geen laptop. Ik had me nadien gewoon afgemeld bij gmail :s

Exit
26 september 2012, 18:59
hij kocht een pc van u MAAR op uw pc kan jij aanloggen op zijn naam?

dan is het niet logisch dat zijn gegevens op uw laptop staan
omgekeerd kan het eventueel wel dat uw gegevens op zijn laptop staat die jij hem hebt verkocht ....

shadowstep0705
26 september 2012, 19:21
hij kocht een pc van u MAAR op uw pc kan jij aanloggen op zijn naam?

dan is het niet logisch dat zijn gegevens op uw laptop staan
omgekeerd kan het eventueel wel dat uw gegevens op zijn laptop staat die jij hem hebt verkocht ....

Niet met google sync dat automatisch passwoorden syncroniseert. Als hij dan met zijn google account op chrome zat, en nog steeds is op die andere pc
en hij zit ook met zijn google account op zijn huidige pc, dan kunnen die pc's passwoorden etc overzetten ...

Razors
26 september 2012, 20:25
Ik vind het nog steeds raar. Want stel hij opent die laptop gaat naar gmail en hij ziet dat ik nog aangemeld sta, hij meldt me vervolgens af om dan in te loggen op zijn gmail en hopsa het is gebeurd ofwat?

Das toch helemaal niet logisch want zo zou niemand met zijn gmail ooit kunnen inloggen op jou laptop? Klinkt me gek

p@p@
26 september 2012, 20:41
beenhesp link (http://www.9lives.be/forum/members/161095/beenhesp.html)

spreek m is aan