PDA

Volledige versie bekijken : Veranderen van unief

delaize
26 september 2012, 15:09
Ey mensen,

Ik ben rechten student aan de Universiteit Antwerpen en zit nu iets meer dan een weekje op kot desondanks het een super kamer is kan ik maar niet gewoon raken aan het kotleven.

Ik heb in augustus getwijfeld tussen VUB en UA de keuze is toen gevallen op UA maar ik vroeg me af of het nog mogelijk zou zijn te veranderen naar VUB aangezien dat met pendelen goed doenbaar is vanaf men woonplaats.

Iemand een idee

Grtz
L

[deleted]
26 september 2012, 15:10
[deleted]

lantaarnpaal
26 september 2012, 15:12
Doenbaar ja

leuk nee

kingjulie
26 september 2012, 15:14
geef het toch meer dan 1 week. Dat duurt even eer je aangepast bent. Iedereen is die eerste 2-3 weken wat eenzaam.
Don't be a quitter! Only quitters quit!

Flawless
27 september 2012, 11:48
Geef het wat tijd, op kot zitten in Antwerpen >>>>>> pendelen naar Brussel :)

Ties
27 september 2012, 15:47
kotleven went wel :) zeker als je wat mensen kent.

je kan (afhankelijk van je lessenrooster) ook is een dagje op en af naar huis ;)

OxYg3N
27 september 2012, 19:04
Ey mensen,

Ik ben rechten student aan de Universiteit Antwerpen en zit nu iets meer dan een weekje op kot desondanks het een super kamer is kan ik maar niet gewoon raken aan het kotleven.

Ik heb in augustus getwijfeld tussen VUB en UA de keuze is toen gevallen op UA maar ik vroeg me af of het nog mogelijk zou zijn te veranderen naar VUB aangezien dat met pendelen goed doenbaar is vanaf men woonplaats.

Iemand een idee

Grtz
L

Ik zou voorlopig het nog blijven proberen ;) Dan heb je achteraf ook geen spijt... Ik spreek uit ervaring!

lectroluv
27 september 2012, 19:23
Wat bedoel je met 'niet gewoon raken aan op kot'? Mist ge uw oude omgeving? Uw familie/vrienden? Geen shame om dit toe te geven btw.

Wat ik dan zou doen is maken dat uw kot uw nieuwe thuis wordt. Hang een paar leuke posters, koop een schoon tapijtje en installeer een leuk sfeerlichtje. Schaf u wat leuke spullen aan voor uw keuken zodat ge ook zelf kunt leren koken. Download tijdens de weekends series en films zodat ge 's avonds altijd iets te doen hebt.

En 't is de eerste week he. Na een paar weken hebt ge wat meer vrienden en naarmate de tijd vordert zult ge ontdekken dat het kotleven u zoveel mogelijkheden biedt! Sport, cafe, cultuur, muziek, etc binnen handbereik in 1 van de leukste steden van ons land zonder iemand (aka ouders) die u verplichtingen opleggen!

Als je nu 'opgeeft' ga je het je later (= binnen een paar weken) misschien hard beklagen!

OxYg3N
27 september 2012, 19:32
Wat bedoel je met 'niet gewoon raken aan op kot'? Mist ge uw oude omgeving? Uw familie/vrienden? Geen shame om dit toe te geven btw.

Wat ik dan zou doen is maken dat uw kot uw nieuwe thuis wordt. Hang een paar leuke posters, koop een schoon tapijtje en installeer een leuk sfeerlichtje. Schaf u wat leuke spullen aan voor uw keuken zodat ge ook zelf kunt leren koken. Download tijdens de weekends series en films zodat ge 's avonds altijd iets te doen hebt.

En 't is de eerste week he. Na een paar weken hebt ge wat meer vrienden en naarmate de tijd vordert zult ge ontdekken dat het kotleven u zoveel mogelijkheden biedt! Sport, cafe, cultuur, muziek, etc binnen handbereik in 1 van de leukste steden van ons land zonder iemand (aka ouders) die u verplichtingen opleggen!

Als je nu 'opgeeft' ga je het je later (= binnen een paar weken) misschien hard beklagen!

Dit dus...

3Dimensional
27 september 2012, 20:53
Wel ja, dan zal ik het tegengewicht zijn zeker. :p

Wacht toch ook niet te lang met switchen ... Hoe langer je wacht, hoe meer lessen je mist in Brussel én hoe minder je kan profiteren van de 'eerstejaars-ongemakkelijkheid' om mensen te ontmoeten.

Puur praktisch gezien:
Je kan normaal veranderen tot 1 december zonder verlies van leerkrediet (zeer belangrijk!). In dat opzicht heb je dus wel nog even tijd ... Wacht echter zeker niet zo lang. Hoe langer je wacht, hoe meer administratie het waarschijnlijk ook zal worden om nog te veranderen.

Ga zeker eens praten met iemand van de UA om na te vragen:
1/ Hoe schrijf je je uit? Bij wie moet je daarvoor zijn?
2/ Krijg je je inschrijvingsgeld terug? Waarschijnlijk wel.

Ga ook eens praten met iemand van de VUB om na te vragen:
1/ Hoe schrijf je je in? Officiële inschrijvingen zijn immers mogelijk al gedaan.
2/ Kan je eventueel al direct de lessen volgen zonder dat alle admin geregeld is? (Al een temp uurrooster krijgen, etc)

Ga ook eens bij je kotbaas langs en overleg of je een voordelige regeling kan uitwerken zodat je je kot kan opzeggen. Als het een vriendelijke mevrouw/meneer is, dan zullen ze waarschijnlijk geen extra huur inhouden (-> afhankelijk van je huurcontract) als jij zelf voor een nieuwe huurder zorgt.

Nuja, het blijft een persoonlijke keuze. Uiteindelijk zal jij moeten beslissen. Succes!

delaize
27 september 2012, 23:22
bedankt allemaal voor de reactie's

het besluit is deze avond gevallen en vanaf morgen ben ik terug te vinden op mijn kot (of beter gezegd in de les) in Antwerpen.

Ik heb idd al wat vrienden gemaakt op de verkenningsdagen van de unief begin september alleen niemand die op kot zit en dus warm gaat eten s'middags wat ik op zich wel jammer vind aangezien het mij tijd en kosten zou besparen moest ik s'middags warm gaan eten ipv s'avonds zelf te koken misschien eens alleen gaan eten en me ergens bij zetten.

Ondertussen kan ik ook wat frans, spaans en zelfs russisch leren met al die erasmus studenten in mijn gebouw ;)