PDA

Volledige versie bekijken : Internet FTP via telenet

Ritzzzll
24 september 2012, 17:42
Hallo allemaal,
graag even wat hulp.

Ik host van thuis uit onder andere een FTP server over mijn DSL connectie.
De software die gebruikt wordt is Filezilla Server. (En ook cliënt + Webdrive)

De poorten zijn geforward, dat is dus niet het probleem.

Maar op de plaats waar ik nu ben, op een telenet netwerk, kan ik hem niet bereiken. De 'router' van telenet is gewoon een modem-only, maar een héle oude modem. (Merk is Arris) Ik denk dat het een van de eerste modems waren die telenet leverde. Zelfs als ik mijn pc rechtstreeks aansluit op de modem, kan ik geen verbinding maken.

Ook poorten openzetten via Mijn telenet gaat niet (vermits het een modem-only is)

Op netwerken die gebruik maken van de nieuwe(re) Motorola Surfboard modem, kan ik zonder problemen verbinding maken.

Hij kan de server wel vinden, maar kan geen transfer starten (Mappelijst ontvangen mislukt altijd)

Iemand met hulp?

h0us3cat
24 september 2012, 17:48
Alle poorten onder 1024 zijn gelockt door telenet.

ludicrous
24 september 2012, 19:07
Alle poorten onder 1024 zijn gelockt door telenet.

inkomend is dit correct, uitgaand moet alles normaal lukken (oude modem weet ik wel niets van).

Het lijkt me toch alsof hij een client connectie naar zijn thuis draaiende ftp wilt starten.

Exit
24 september 2012, 21:09
je moet daar GEEN poorten of wat dan ook openen
enkel op de verbinding waarop de ftp zelf staat moet dat.

op eender welke lokatie moet je aan die ftp dan geraken zonder aanpassingen aan het netwerk waar je bent.
je vindt de server wel maar geen transfer of geen server te vinden?

en die arris modem heeft geen firewall, geen login, geen poorten te openen.
bedrijfsnetwerk?

Ritzzzll
24 september 2012, 21:40
1) Ik weet dat die Arris een modem only is, en dat ik daar geen poorten in moeten openzetten.
2) Poorten staan open op netwerk van de server
3) Geen bedrijfsnetwerk
4) "Je vindt de server wel maar geen transfer of geen server te vinden" -> Ik kan inloggen op de server, maar de tranfer (in passive mode) lukt niet.
Dus ook het ontvangen van de mappenlijst en de bestanden lukt niet.

Geen bedrijfsnetwerk, gewoon particulier.
Het rare is dat het met die Motorola modem wel werkt, en met die Arris niet --"

sPELE
24 september 2012, 21:43
Schakel passive mode eens uit in je cliënt , als het dan werkt heb je een foute instelling op je server.

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk

Ritzzzll
24 september 2012, 22:00
Neenee, de passive mode is ingesteld op de server.

Kijk; de FTP gebruikt poort 21, maar gebruikt poort 21 alleen maar om te communiceren met de server en commando's door te sturen en te ontvangen.

Als de cliënt een data transfer start, stuurt hij naar de server een commando, waarna de server voor de cliënt een poort opent (dus één van die passive poorten, bv. 50 000 - 51 000) en start dan de transfer.

(Die passive poorten staan ook open op de server)

Zou er eventueel iets zijn met die hoge poortnummers? worden die geblokkeerd door telenet?

Maarja, dan val ik weer terug op die Motorola modem, die zonder problemen verbinding maakte!

sneax
24 september 2012, 22:46
Dus met dezelfde PC maar verschillende modems geeft een verschillend resultaat? Of zijn de clients erachter ook andere computers?

Als ik wat keywords in google typ kom ik bij bv dit uit:
http://www.google.be/search?q=no+maplist+arris+cable+modem&sugexp=chrome,mod=19&sourceid=chrome&ie=UTF-8#hl=nl&sclient=psy-ab&q=no+maplist+passive+mode+ftp&oq=no+maplist+passive+mode+ftp&gs_l=serp.3...13118.16477.2.16681.24.21.3.0.0.0.14 5.1824.17j4.21.0...1.0...1c.1.TSlZNWRPpjI&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=a10ca054602eac98&biw=1920&bih=955

Veel dingskes dat ge kunt proberen.

Als de situatie is: 1 computer als client, die kan overal verbinding maken (met de wifi int station, op een motorola modem, op een bgc bbox, etc...) maar enkel NIET op die Arris dan is de volgende test iemand anders zoeken die ook zo een Arris staan heeft. Als het daar ook niet gaat dan pas zijde zeker dat het die Arris is. Het zou mij verwonderen.

Die hoge poortnummers zijn geen probleem, dat zijn standaard 'vrije' poorten.

friggelke
25 september 2012, 10:54
Neenee, de passive mode is ingesteld op de server.

Kijk; de FTP gebruikt poort 21, maar gebruikt poort 21 alleen maar om te communiceren met de server en commando's door te sturen en te ontvangen.

Als de cliënt een data transfer start, stuurt hij naar de server een commando, waarna de server voor de cliënt een poort opent (dus één van die passive poorten, bv. 50 000 - 51 000) en start dan de transfer.

(Die passive poorten staan ook open op de server)

Zou er eventueel iets zijn met die hoge poortnummers? worden die geblokkeerd door telenet?

Maarja, dan val ik weer terug op die Motorola modem, die zonder problemen verbinding maakte!

Ivm met de passieve connectie. Redelijk wat firewalls kunnen hier niet goed mee overweg. Je hebt een firewall nodig die de sessie kan "lezen" en interpreteren. Statefull firewalls kunnen hier dan wel mee overweg.

Als uw command port voor FTP 21 is, waarom gebruik je dan de standaard data port 20 niet? Als je poort 21 kunt openzetten zal poort 20 ook wel gaan (niet mogelijk als je met een telenet modem/router zit zoals hier al aangehaald). Controleer ook eens als uw poorten op uw software firewall openstaan (Windows of linux).

http://www.checkpoint.com/smb/help/z100g/7.5/7082.htm wat info over FTP en stateful firewall.

Ritzzzll
25 september 2012, 19:23
Alle poorten staan open, ik zal die fix van Sneax eens proberen!
Dat is idd wel de foutmelding die ik krijg!

Poort 20 wordt in de meeste gevallen al niet meer gebruikt, de meeste ftp servers zijn nu passive.

Toch bedankt, ik laat jullie nog iets weten, ik kan het dit weekend pas uitproberen!

John.R77
25 september 2012, 19:29
Ipadres van je host in DMZ opengezet? als je dan via extern ipadres verbinding maakt met je 'telenet-ip' zou dat normaal moeten werken

Ritzzzll
25 september 2012, 20:04
Staat idd open via DMZ. Het is trouwens het belgacom ip waar ik naartoe moet connecten, niet telenet.

Ritzzzll
13 oktober 2012, 20:57
Hallo, even een update over het probleem.

Ik heb nog niet eerder de tijd gehad om alles te testen, vandaar het late amtwoord.

Na het wijzigen van bepaalde instellingen van gebruikers en poorten e.d.
Begonnen de problemen zich voor te doen, blijkbaar niet alleen op telenet netwerken,
Maar ook op belgacom netwerken.

Een herstart van de hele server heeft alle problemen tot nu toe opgelost,
Door dat de server normaalgezien 24/7 draait en nog andere dingen host, was het
Niet simpel om de server zomaar te herstarten.

Dus, tot nu toe is alles opgelost, en voor alle mensen die ook problemen hebben met
Filezilla: na elke wijziging, hoe klein ook, de hele computer herstarten!!

Thx!