PDA

Volledige versie bekijken : BMW F20 116d

*Fmc*
11 september 2012, 13:13
Nu mijn E39 helemaal versleten is, werd het tijd voor een nieuwe auto. Heb gekozen voor de nieuwe 1-reeks ondanks dat velen hem niet fantastisch mooi vinden. Aanvankelijk was ik er ook niet zo voor maar hoe meer je hem bekijkt in het echt, hoe beter hij meevalt.
Dan heb ik er maar eens een testritje mee gemaakt en was eigenlijk meteen verkocht. Ook al is het maar een 116D, 2.0 liter-versie, toch moet hij niet onderdoen voor mijn oude 525TDS.
Aangezien het budget beperkt was, heb ik wel enkele opties niet kunnen nemen, zoals xenon en sportophanging. Maar al bij al ben ik er toch heel blij mee.

Pakketten:
JOY PACK
Saphirschwarz
Alu velgen styling 380 17"
Multifunctioneel stuur
CONNECTIVITY PACK
Handsfree systeem met USB-aansluiting en bluetooth
Navigatiesysteem Business
Extra opties:

Sportstuur
Neerklapbare hoofdsteunen achteraan
Geen monogram

Heb geen line genomen, omdat ik niet echt vond dat dat een meerwaarde bood, behalve dan de Sport+-rijmodus bij de Sportline.

Ik heb hem ondertussen bijna een weekje, heb er een goeie 300km opzitten en ben er helemaal tevreden mee.

Eerste foto:
http://i47.tinypic.com/aca9ds.jpg

Jack Wilshere
11 september 2012, 13:18
I like, ik ben aan het twijfelen om er volgend jaar zelf één te kiezen als ik een nieuwe wagen van de firma mag gaan halen.
Is dit jouw eigen wagen of firma wagen btw?
Ik zou ook graag het interieur eens zien.. ;)

f33db4ck
11 september 2012, 13:30
Tis nen zeer deftige auto! Heb er al es mee gereden van e maat en I was content! Jammer van da gat e :D maarja, hate it or love it I guess :)

Zou ook graag es met de nieuwe Audi A3 rijden.

*Fmc*
11 september 2012, 13:32
't Is mijn eigen wagen. Moet nog één jaar studeren dus firmawagen zal pas voor daarna zijn.
Meerdere foto's, ook van het interieur, volgen sowieso nog!

Faun
11 september 2012, 13:34
Amai, deze nieuwe wagen als student. Chique dinges ;)

Mijn schoonmoeder heeft ook net deze nieuw gekocht, testritje was alleszinds veelbelovend :)

Liquid Li0n
11 september 2012, 13:40
wat ik me afvraag is dat deze niet wat power mist? wij kunnen deze ook kiezen bij het werk, al denk ik dat ze ondertussen al naar de 116d EDE zijn overgestapt (die met de MINI motor).

Geeft deze nog een leuke duw in de rug of is dat niet?

f33db4ck
11 september 2012, 16:01
wat ik me afvraag is dat deze niet wat power mist? wij kunnen deze ook kiezen bij het werk, al denk ik dat ze ondertussen al naar de 116d EDE zijn overgestapt (die met de MINI motor).

Kvin ik mijn 1.6tdi op mene A3 meer dan voldoende :) (105pk)

*Fmc*
11 september 2012, 18:04

Ik heb er nog niet echt vaak hard mee opgetrokken, kwestie van hem een beetje in te rijden. Maar op het eerste zicht lijkt hij toch iets sneller te zijn dan mijn E39. Nu, het is geen sprintbom, maar hij rijdt wel heel zoet. Op de autostrade kan je wel best die Eco Pro modus afzetten, want om dan in te halen, kan hij soms wel wat tam aanvoelen. Maar in comfort of sport-modus, ben je zo voorbij je voorligger :)

Met de 2-liter, waar ik mee rijd, die kan je wel makkelijk chippen naar 180pk. Dan zal die wel power genoeg hebben :music:

Alleen ben ik niet zeker of ik dat ook werkelijk ga laten doen over enkele jaren. Voorlopig is hij snel genoeg voor mij :) Ik ben nu meer aan het genieten van al die moderne snufjes waar ik in mijn vorige alleen maar van kon dromen. Zoals CD, MP3, navigatie, bluetooth, etc :D

kay-gell
11 september 2012, 18:07
Ik heb er nog niet echt vaak hard mee opgetrokken, kwestie van hem een beetje in te rijden. Maar op het eerste zicht lijkt hij toch iets sneller te zijn dan mijn E39. Nu, het is geen sprintbom, maar hij rijdt wel heel zoet.

Met de 2-liter, waar ik mee rijd, die kan je wel makkelijk chippen naar 180pk. Dan zal die wel power genoeg hebben :music:

Alleen ben ik niet zeker of ik dat ook werkelijk ga laten doen over enkele jaren. Voorlopig is hij snel genoeg voor mij :) Ik ben nu meer aan het genieten van al die moderne snufjes waar ik in mijn vorige alleen maar van kon dromen. Zoals CD, MP3, navigatie, bluetooth, etc :D

Ne auto is voor mee te rijden hé, niet voor in te chillen :unsure:

f33db4ck
12 september 2012, 10:15
Ne auto is voor mee te rijden hé, niet voor in te chillen :unsure:

Als ge lange afstanden doet is het wel aangenaam om een chill gevoel te hebben :)

*Fmc*
12 september 2012, 13:41
Als ge lange afstanden doet is het wel aangenaam om een chill gevoel te hebben :)

Idd, ik rij elke dag een 100km. Dus vind ik het wel aangenaam dat ik naar mijn eigen muziek kan luisteren op een makkelijke manier zonder afgeleid te zijn van de baan.

Sorryfreak
14 september 2012, 16:43
Wat een mooie auto! :love:

Nee, serieus, het is niet de wagen die ik zou kiezen maar hij is wel dik in orde. :p Die ecomodus vind ik ook héél handig en voor de rest heeft hij idd alle snufjes die je verwacht van een nieuwe auto.