PDA

Volledige versie bekijken : Netwerk Telenet router + Netgear router = problemen

scipicore
25 augustus 2012, 12:37
Ik heb onlangs een nieuwe modem laten installeren door telenet, het is nu zo'n nieuwe met ingebouwde draadloze router. Alles werkte perfect tot ik boven draadloos internet nodig had.

De telenet router staat aan de andere kant van het huis en heeft dus niet genoeg range om een (stabiele) internetverbinding te geven. Oplossing daarvoor: Ik zet mijn oudere draadloze router aan de PC (die verbonden is met een ethernet-kabel) die vlak onder de toestellen boven staat.

Ik neem de ethernet-kabel uit de pc, steek hem in de draadloze router en verbind de router met een andere ethernet-kabel terug met de PC. Ik ga naar boven en test de ontvangst. Hey presto! Internet overal!

Een dag later begonnen de problemen: De PC beneden kreeg geen internet meer, boven werkt het ook al niet meer, probleem ligt dus bij de router. Ik controleer de stats van de router en merk dat hij geen IP-adres krijgt van de telenet router (0.0.0.0). Ik neem de originele ethernet-kabel uit de router en verbind hem terug met de PC. Instant internet.

Dan probeer ik wat met de instellingen te prutsen van de router, wat ik geprobeerd heb:

Router krijgt fixed IP:
IP - 192.168.0.50
Subnet - 255.255.255.0
Default gateway - 192.168.0.1
DNS 1 : 195.130.130.11
DNS 2 : 195.130.131.11

+

Router instellen als AP;
LAN setup:
IP - 192.168.1.100 (om conflict met router telenet te vermijden)
DHCP: uit (aan heb ik ook geprobeerd, geen verschil)

+

Telenet's draadloos uitschakelen & Firewall uitzetten

Die instellingen heb ik dus geprobeerd met verschillende waarden, soms werkte het en hadden aangesloten toestellen 'internet' maar helaas was een pagina laden te veel gevraagd.

Wat doe ik verkeerd? en ook; Waarom werkte het de eerste dag wel?

Swagger
25 augustus 2012, 12:43
Waar steek je de UTP kabel in die komt van de router van telenet?
Die moet in een LAN poort hé, de PC verbindt je ook via een LAN poort. (dus de WAN-poort op de netgear-router laat je ongebruikt)

Dan DHCP uitschakelen op de netgear router (dus je gebruikt hem eigenlijk niet als router);
je laat dus de router van telenet adressen uitdelen (dhcp).

Op die manier zou alles moeten werken.
(het ip-adres van de netgear zelf, geef je idd eentje die niet binnen de range van uw dhcp ligt, dus een adres dat je dhcp zelf niet uitdeelt)

scipicore
25 augustus 2012, 14:05
Dat heb ik nu gedaan. Ik krijg nu alle toestellen die verbonden zijn met de Netgear router te zien in het lijstje met verbonden toestellen van de Telenet Router. Dus de verbinding van toestellen via de Netgear naar de Telenet router is er. Maar het internet werkt nog steeds niet, hoewel alle toestellen zeggen dat ze internet hebben wilt er geen enkele pagina laden.

Ik kan ondertussen trouwens ook niet meer verbinden met de Netgear Router zelf.

Wat ik heb gedaan:

UTP-kabel in LAN-poort; DHCP nog eens uitgezet (had router gereset); LAN IP stond op 192.168.1.1 dus zou uit range van telenet DHCP moeten liggen.

Dat gaf mij geen verbinding met de telenet router (IP 0.0.0.0). Dan maar de Netgear router een fixed IP geven (192.168.0.10). Daardoor kreeg ik wel verbinding met de Telenet router en nu zit ik op eerder vermeld punt.

Exit
25 augustus 2012, 20:25
stel ip van uw router in op bvb 192.168.0.2 en zet dhcp uit

verbind inderdaad met een lan poort ipv wan/internet poort
dit om de 2de firewall te omzeilen
laat de telenet router zoals deze is.

test
wan ip van uw router zal 0.0.0.0 blijven (is niet verbonden!)
nu zal elke pc een ip krijgen van de telenet router
niet meer van uw router, log in op uw router via 192.168.0.2 (of als je een ander ip wilt, 192.168.0.x en x kies je tussen 2 en 254)

als uw router nog op 1.100 staat is het normaal dat je er niet in geraakt als je ermee verbind
als dhcp uit staat op die router zal je een telenet router ip krijgen (andere range)
als je via wan verbind zal je 'geen' ip krijgen

scipicore
26 augustus 2012, 12:33
Dat heb ik nu allemaal gedaan, resultaat is hetzelfde; Aangesloten toestellen denken dat ze internetverbinding hebben maar kunnen geen websites laden oid. Verbinden met de router gaat weer niet, niet op 192.168.0.2 maar ook niet via routerlogin.net.

Exit
26 augustus 2012, 12:39
welk ip hebben de pc's?

scipicore
26 augustus 2012, 13:09
Als ik op mijntelenet ga kijken staat er volgende info:

MAC-adres IP-adres Naam van toestel (host name) Verbonden via
00:1E:2A:78:9F:13 192.168.0.114 WNR834Bv2 (Router) Niet bekend
00:1A:4D:40:92:C6 192.168.0.121 WIN-CNG1KJ13PAQ (W7 PC) Niet bekend
B8:8D:12:24:DC:58 192.168.0.122 * (MBP) Draadloos (2.4 Ghz)
18:87:96:3D:61:BD 192.168.0.115 * (WP7 phone) Niet bekend

Enkel de PC is verbonden via de router (WNR834Bv2) momenteel.

En wanneer ik in de PC wat probleemoplossing doe krijg ik volgende melding:
Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (DNS-server) reageert niet.

Vic 40+
27 augustus 2012, 11:51
Doorloop de volgende stappen gewoon nog eens,
Set Up a Wireless Router as an Access Point on a Network (http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/19852)

Let daarbij ook op bij stap 6,

Select Wireless Setup, and specify the wireless settings that you require (SSID, Channel, Security).
Misschien dat ze beide niet op hetzelfde security type zitten?