PDA

Volledige versie bekijken : Software foto's uit film nemen

Mikey_1
19 augustus 2012, 15:16
ik wil foto's uit een film nemen omdat ik een fotoboek wil maken (ik heb wat te weinig foto's van het dansfeest en ik zou dus graag foto's nemen uit de film nemen om mijn foto boek te vervolledigen)

ik heb nog nooit foto's uit een film genomen die ik gebruik voor een fotoboek.
de kwaliteit moet dus zeer goed zijn.

Welk programma raden jullie me aan?

geen groot programma, ik ga misschien maar een 20 tal foto's van de film nemen.

Fraggie
19 augustus 2012, 15:20
ik heb nog nooit foto's uit een film genomen die ik gebruik voor een fotoboek.
de kwaliteit moet dus zeer goed zijn.
Naar mijn weten is de kwaliteit maar zo goed van de frames die je camera heeft kunnen opnemen. Dus snelle bewegingen zien er misschien goed uit in film, maar niet op een freeze frame.

M.a.w. een specifiek programma zal je niet helpen imo.
Ik maak gebruik van VLC om video's te bekijken en daarmee kan je ook schreenshots trekken.

Of spreken we echter over het nog digitaliseren of capteren van een analoge opname?

Mikey_1
19 augustus 2012, 15:29
de opname is gebeurt met een hd camera (AVCHD formaat)

met een fotoboek bedoel dit => (Home - Fotoservice (http://foto.delhaize.be/))
ik heb al 2 fotoboeken en ben zeer tevreden van het resultaat.

minder goede kwaliteitsfoto's kan ik gebruiken in het fotoboek maar dan wel als kleiner formaat (je krijgt een groen symbool te zien als de kwaliteit is goed).

je kunt toch een videoopname pauzen op uw gewenste moment, checken of het beeld ok is en dan hiervan een foto nemen (via een programma) waarmee je dat fotobestand (.jpg) kunt gebruiken voor het maken van het fotoboek, of niet?

is de keuze van het programma (die foto's uit de film neemt) belangrijk? of is elke programma hetzelfde? (misschien dat het ene programma betere foto's neemt dan de andere?)

MrZodiac
19 augustus 2012, 16:42
VLC of KMPlayer gebruiken en screencaps maken. Andere programma's doen hetzelfde, de kwaliteit hangt af van je opname en heeft in weze niets te maken met het programma.

Mikey_1
19 augustus 2012, 17:18
ok thx, ik weet wat te doen de komende dagen ;)

Mikey_1
19 augustus 2012, 20:08
ik heb VLC gedownload en hij heeft mijn videobestanden.

ik heb vergist het zijn .m2ts bestanden.

ik heb easiestsoft converter binnengehaald en een foto genomen van een beeld..beeld is vol met lijnen.

ik denk dat het komt omdat het een programma die zelfs de foto's neemt, om de zoveel seconden neemt hij een foto (dus bijv: van een filmke van 2 min, maakt hij misschien 50 foto's), ik zou een programma moeten hebben, waar ik zelf op pauze klik (dan zie ik of het beeld net is of niet) en daarvan een foto neem..

Frado2005
19 augustus 2012, 20:25
VLC kan dat formaat afspelen.

Mikey_1
19 augustus 2012, 20:31
VLC kan dat formaat afspelen.

als ik naar de map ga waar die bestanden zich bevinden, zie ik een lege map (dus hij erkent dat formaat niet, denk ik)

Frado2005
19 augustus 2012, 20:32
gewoon * en enter in het zoekveld vanonder. Zou moeten lukken dan

Mikey_1
19 augustus 2012, 20:55
mnn, tja , het is gelukt...ik klik op het bestand (rechtermuisknop) en kies openen met VLC

fotokwaliteit...bof, niet echt deftig
't is moelijker dan ik dacht (de filmkwaliteit is goed tot deftig) maar de foto's die ik neem met VLC zijn alleen maar goed van kwaliteit als ik de foto goed verklein.

MrZodiac
20 augustus 2012, 13:50
mnn, tja , het is gelukt...ik klik op het bestand (rechtermuisknop) en kies openen met VLC

fotokwaliteit...bof, niet echt deftig
't is moelijker dan ik dacht (de filmkwaliteit is goed tot deftig) maar de foto's die ik neem met VLC zijn alleen maar goed van kwaliteit als ik de foto goed verklein.

Dat is helaas normaal en exact wat Fraggie ook al zei.

chosen_1
20 augustus 2012, 15:34
mss eens googlen : Image Grabber 2

http://www.videohelp.com/tools/ImageGrabber