PDA

Volledige versie bekijken : Voetbal Literatuur

gamer5
13 augustus 2012, 13:31
Vond geen topic over literatuur dus maak hier even een thread aan voor mijn vraag te stellen.

Ik vertrek binnenkort op vakantie en dacht om daar wat op mijn lui gat te liggen aan het zwembad, dat een boek misschien nog niet zo een slecht idee is. Alleen haat ik lezen dus romans dus dat zit er niet in.

Ik lees wel graag over voetbal. Nu had ik gedacht (Liverpool fan zijnde) om het boek van Steven Gerrard eens door te lezen (2006 denk ik). Nu zou ik niet weten waar ik dat moet halen. Iemand die me zou kunnen zeggen waar ik dat kan vinde? Ergens rond Leuven zou het makkelijkste zijn :D Of in Brussel.

kingjulie
13 augustus 2012, 13:36
Amazon.com: Gerrard: My Autobiography (9780553817331): Steven Gerrard: Books (http://www.amazon.com/Gerrard-My-Autobiography-Steven/dp/0553817337/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1344857784&sr=8-1&keywords=steven+gerrard)

http://www.bol.com/nl/p/gerrard/1001004004990743/

gamer5
13 augustus 2012, 13:38
Mm had ik ook al gezien maar dacht maar aan echte winkels om naartoe te gaan. Hoe lang duurt dat vooraleer dit thuis aankomt?

Want vertrek al binnen 2 weken.

Runkle
13 augustus 2012, 13:40
Amazon levert binnen de 3 dagen ofzo.

gamer5
13 augustus 2012, 13:41
Ah echt nice, wel dat was snel antwoord :D Zalk die vanavond eens bestellen

Bedankt! (Iemand dat boek al gelezen toevallig? Of een ander soortgelijk boek als aanrader?)

Vraagje: Wat is het verschil tussen hardcover en paperback?

J.Brown
13 augustus 2012, 13:45
Een Hart Voor Voetbal | Frank Raes | 9789089240613 - Gratis verzending bij Cosmox (http://www.cosmox.be/boeken/een-hart-voor-voetbal-frank-raes-9789089240613)

leest moeilijk, maar schijnt toch zeer goed te zijn

Vedeco
13 augustus 2012, 13:45
En als ge nog tijd over hebt is Inverting the Pyramid: The History of Football Tactics van Jonathan Wilson ook een echte aanrader.

http://www.amazon.co.uk/Inverting-Pyramid-History-Football-Tactics/dp/1409102041

Dit geheel terzijde. :unsure:

waffel
13 augustus 2012, 13:47
Ah echt nice, wel dat was snel antwoord :D Zalk die vanavond eens bestellen

Bedankt! (Iemand dat boek al gelezen toevallig? Of een ander soortgelijk boek als aanrader?)

Vraagje: Wat is het verschil tussen hardcover en paperback?

harde kaft
zachte kaft

Lilspanyol
13 augustus 2012, 13:47
Pas "Barça, the making of the greatest team in the world" door Graham Hunter meegebracht uit Londen. Maar iets zegt mij dat ge daar geen interesse in hebt :p

Nochtans een erg goed boek.

gamer5
13 augustus 2012, 13:49
harde kaft
zachte kaft

Amai en das 70 dollar verschil :eek: ma cava, zolang paperback niet gewoon een pak papier is is het goed :D

Wel met mijn geschiedenis van boeken lezen in gedachte, ga ik mij eerst is zien hoe dit mij zal bevallen :p

kingjulie
13 augustus 2012, 13:56
hardback is hetgeen waarvoor ge binnen 100 jaar veel geld voor betaald.
paperback is wat over 100 jaar gebruikt zal worden om de haard aan te steken ^^

meer collectors value dus
Hoewel de kans klein is dat binnen 100 jaar iemand interesse heeft in Gerrard.

Proim
13 augustus 2012, 13:58
Als mensen nog boeken zoeken: Bibliography | Zonal Marking (http://www.zonalmarking.net/bibliography/)

Rivfader
13 augustus 2012, 14:40
Hoewel de kans klein is dat binnen 100 jaar iemand interesse heeft in Gerrard.

Tuurlijk wel. :cool:

njits
13 augustus 2012, 14:45
Er is ook een boek van Zlatan Ibrahimovic.. iemand dat gelezen?
Lijkt me stuk boeiender dan het leven van Gerrard :)

sharpshot
13 augustus 2012, 14:52
Bol.com levert de volgende dag indien besteld voor een bepaald uur. (als ze het binnen hebben natuurlijk, spijtig genoeg uw boek niet)

Zafùn
13 augustus 2012, 15:37
Die boek over Enke is ook heel goed.

HRM
13 augustus 2012, 15:46
Lees dat niet zo graag een biografie. Al is "Robin Friday: the best footballer you never saw" wel een echte aanrader. Ook "A season with Hellas Verona" is een echt aanrader. Verder de laatste tijd ook nog "Dripping Yarns: Lewes FC" gelezen, maar dat is geschreven door een kennis van mij en "Against the enemy" gaat over de combinatie tussen voetbal en politiek, zeer interessant maar een beetje gedateerd. Momenteel bezig in "Behind the curtain" over voetbal en zijn geschiedenis in Oost-Europa, vind het persoonlijk een minder boek.

mtm
13 augustus 2012, 16:21

Zou ge uw woonplaats niet veranderen naar Genk? :unsure:

Zafùn
13 augustus 2012, 17:48

Haha, ik maak redelijk vaak zulke fouten, geen idee hoe dat komt. Ik ben nochtans een autochtone belg :unsure:

Ik woon nu in Amsterdam, alles klinkt hier anders, misschien heeft het daar wel mee te maken.

Maar dat boek over Enke is dus heel goed.

Maxwell
13 augustus 2012, 18:11

:rofl:

ariane
17 augustus 2012, 10:51

bol.com | Robert Enke, Ronald Reng | Nederlandse boeken (http://www.bol.com/nl/p/robert-enke/1001004011249074/)

Klopt volledig!
Zelf lees ik eigenlijk amper een boek, mede door gebrek aan tijd, maar dit heb ik in een week tijd uitgelezen.
Misschien is het omdat ik zelf ook keeper ben en ik zo geïnteresseerd was in zijn denken en doen, maar ik vind het toch een echte aanrader voor iedereen die iets of wat met voetbal te maken heeft !

Heb daarna ook de biografie van Ibrahimovic gekocht, ben eens ooit ermee begonnen maar dat was toch niet hetzelfde als met Enke.
Heb dan ook enkel de eerste 30 pagina's gelezen, herinner me alleen dat hij verteld dat hij bij Barcelona mislukt was omdat hij van Guardiola geen aandacht kreeg en dat alles in functie van Messi was volgens hem.
En dat stond hem niet aan.

Hoe dan ook, Ibrahimovic blijft een speciaal figuur en je zal dat boek ook wel weten te appreciëren.

Gavin
22 augustus 2012, 11:03
Pas "Barça, the making of the greatest team in the world" door Graham Hunter meegebracht uit Londen. Maar iets zegt mij dat ge daar geen interesse in hebt :p

Nochtans een erg goed boek.Och!! Ge had mijn exemplaartje mogen hebben anders! Een OK boekje, niets meer eigenlijk. Leest lekker maar toch teleurgesteld over wat ik er uiteindelijk van heb bijgeleerd.

Morbo heb ik hier ook nog liggen. Veel beter, vond ik.

HRM
22 augustus 2012, 11:39
Och!! Ge had mijn exemplaartje mogen hebben anders! Een OK boekje, niets meer eigenlijk. Leest lekker maar toch teleurgesteld over wat ik er uiteindelijk van heb bijgeleerd.

Morbo gaat over de geschiedenis van het Spaanse voetbal in het algemeen zeker? Echt een aanrader? Want staat wel op mijn verlanglijstje, maar daar staan nog zo veel boeken op.

Gavin
22 augustus 2012, 12:14
Jawel, als ge de geschiedenis van het Spaanse voetbal wilt leren kennen, is Morbo een aanrader. Van Athletic en Madrid tot Recre en Barcelona, het is geschiedenis gemixt met persoonlijke interviews van Phil Ball op zijn zoektocht als ik het me nog goed herinner. En als ge Phil Ball kent, weet ge dat die heel goed kan schrijven.

Didierke10
22 augustus 2012, 12:42
Er is ook een boek van Zlatan Ibrahimovic.. iemand dat gelezen?
Lijkt me stuk boeiender dan het leven van Gerrard :)

Titel van het boek van Zlatan is 'Ik, Zlatan'.
Ben er momenteel in bezig en ook in 'Moed, zweet & tranen'.

Lilspanyol
22 augustus 2012, 13:18
Och!! Ge had mijn exemplaartje mogen hebben anders! Een OK boekje, niets meer eigenlijk. Leest lekker maar toch teleurgesteld over wat ik er uiteindelijk van heb bijgeleerd.

Ik kende dat boek ook en ik was ook van plan om het mee te brengen, maar juist toen ik aankwam pakte iemand het laatste exemplaar :p. Op zijn beurt was die man dan weer kwaad omdat ik dat boek van Barcelona meepakte (ook het laatste).

't is inderdaad zo dat ik ook wel het meeste wist wat er in stond, maar ik vond het goed geschreven en was eigenlijk wel aangenaam om te lezen terwijl ik in de zon lag :). Eens zien Morbo te kopen ook, zeker nu gij het aanraadt!

HRM
22 augustus 2012, 15:07
Awel ik ga Morbo vanavond al eens meteen bestellen. Laat de tripjes naar Engeland even voor wat ze zijn en ga dit weekend eens groundhoppen in Madrid. Dus heb de smaak van het Spaanse voetbal helemaal te pakken.

kakmongool
2 september 2012, 21:24
Iemand nog tips van boeken? Is dat boek van Defour een aanrader?

warcraft3 playe
4 december 2012, 12:28
Ik heb gisteren het boek over Robert Enke uitgelezen. Ik kan het echt iedereen aanraden om het te lezen. Zelf heb ik mij soms op een traan betrapt...

Ik ben het normaal niet vaak eens met filip joos maar over dit boek heeft hij 100 percent gelijk :)

eurowarriors
28 december 2012, 11:50
Ik heb gisteren het boek over Robert Enke uitgelezen. Ik kan het echt iedereen aanraden om het te lezen. Zelf heb ik mij soms op een traan betrapt...

Ik ben het normaal niet vaak eens met filip joos maar over dit boek heeft hij 100 percent gelijk :)

Gisteren uitgelezen, uiteindelijk er een goeie week over gedaan. Wow, grote aanrader. Eerste keer dat ik enkele keren een serieuze krop in mijn keel had bij het lezen van een boek.

Jepjep
28 december 2012, 11:52
Moet mij die nog kopen. Voor wie wilt lachen => boek van Ibra

Didierke10
28 december 2012, 12:01
Ben nu bezig in 'Geen genade' van Andy Van der Meijde.
Voorwoord van Zlatan Ibrahimovic.

Jonas89
28 december 2012, 16:52
Moet mij die nog kopen. Voor wie wilt lachen => boek van Ibra

Goed / niet goed ?

Jepjep
28 december 2012, 18:16
Goed / niet goed ?

Ik vond hem meer dan goed. Wat mij betreft een aanrader;)

Jepjep
28 december 2012, 23:29
Ik wil dat boek van Jonathan Wilson kopen (inverting the pyramid) Maar is dat in moeilijk Engels geschreven? Mijn Engels is goed maar lees in sommige recensies dat het wat complex is om te lezen soms.
Alternatief is de Nederlandse vertaling bol.com | Vier-Vier-Twee, Jonathan Wilson | Boeken (http://www.bol.com/nl/p/vier-vier-twee/1001004007514412/)

Maar een vertaling is toch niet helemaal hetzelfde (nuances gaan vaak verloren)

Général Zantas
30 november 2013, 19:29
Onlangs "Soul Crew" van Tony Rivers & David Jones. Beide auteurs waren hooligans en maakten deel uit van de harde kern van Cardiff City. Interessant om te lezen, beetje teveel aandacht voor de kleding, maar bon.

Jepjep
28 december 2013, 23:27
Heeft iemand eigenlijk al het boek van Ferguson gelezen? Aanrader?

Stan_V
28 december 2013, 23:31
Voor den blok gekocht dus zit nog niet zo ver. iig wel al leuke anekdotes en interessant om over zijn afkomst te lezen

sharpshot
28 december 2013, 23:53
Ik was in standaard boekhandel en vroeg me af of iemand serieus zo'n flutboek van Raes of Boskamp zou kopen? Zeker dat van Raes, lijkt me nu echt eens een heel slecht boek.

Jepjep
28 december 2013, 23:54
Voor den blok gekocht dus zit nog niet zo ver. iig wel al leuke anekdotes en interessant om over zijn afkomst te lezen

Zie hem net staan op amazon voor iets minder dan 15 euro, daarvoor gaan we niet sukkelen.

Proim
29 december 2013, 09:36
Ik wil dat boek van Jonathan Wilson kopen (inverting the pyramid) Maar is dat in moeilijk Engels geschreven? Mijn Engels is goed maar lees in sommige recensies dat het wat complex is om te lezen soms.
Alternatief is de Nederlandse vertaling bol.com | Vier-Vier-Twee, Jonathan Wilson | Boeken (http://www.bol.com/nl/p/vier-vier-twee/1001004007514412/)

Maar een vertaling is toch niet helemaal hetzelfde (nuances gaan vaak verloren)
Deze zomer is er wel een update gekomen van dat boek, geen idee of daar al een Nederlandse vertaling van is.

Jepjep
29 december 2013, 12:43
Deze zomer is er wel een update gekomen van dat boek, geen idee of daar al een Nederlandse vertaling van is.

Ik heb het boek ondertussen al gelezen, was wel interessant.

Proim
29 december 2013, 12:50

Ik heb nu pas gezien dat die post van 2012 was :p Ik heb hem vorige week besteld, commentaar die ik had gelezen was dat het soms nogal droog is, maar dat lijkt mij ook wel te verwachten?

Jepjep
29 december 2013, 12:56
Ik heb nu pas gezien dat die post van 2012 was :p Ik heb hem vorige week besteld, commentaar die ik had gelezen was dat het soms nogal droog is, maar dat lijkt mij ook wel te verwachten?

Ja, het is geen boek zoals de biografie van Ibra bijvoorbeeld :unsure:

Ik vond het Engels ook soms wat moeilijk, maar daardoor heb ik toch wat nieuwe woorden geleerd. Ieder nadeel heb zijn voordeel zeker.
Maar zeker een interessant boek om de evolutie van tactieken doorheen de geschiedenis van het voetbal te zien, de stijlen die de boventoon voerden en de hoofdrolspelers daarin.

Tuninboy
29 december 2013, 15:06
Ja, het is geen boek zoals de biografie van Ibra bijvoorbeeld :unsure:

Ik vond het Engels ook soms wat moeilijk, maar daardoor heb ik toch wat nieuwe woorden geleerd. Ieder nadeel heb zijn voordeel zeker.
Maar zeker een interessant boek om de evolutie van tactieken doorheen de geschiedenis van het voetbal te zien, de stijlen die de boventoon voerden en de hoofdrolspelers daarin.

Jepper voor Bondscoach!

Tuninboy
9 januari 2014, 02:23
Hmmm. Net Robert Enke zijn boek uit. Heeft me toch een paar keer van men melk gebracht.

Gally
20 januari 2014, 14:20
Dat boek van Enke is inderdaad een must-read. Het geeft je een perfect beeld wat presteren op het hoogste niveau, een constante druk en depressie met je kan doen. Zeer emotioneel, inderdaad.

Voor de "luchterige" literatuur zijn de beide boeken van Filip Joos wel interessant. Ballenjongen en ballenjongen 2. Los van je mening over de persoon Filip Joos zijn het wel nog leuke verzamelingen van columns om te lezen. Uiteraard gaat het veel over Italië, zijn voorliefde voor Totti etc. Maar sommige anekdotes zijn echt goud waard, over Cassano, Bari etc. Leuk om tussendoor te lezen op vakantie.

Terry_Bogard
20 januari 2014, 16:36
Binnenkort de biografie van mijn favoriete voetballers bestellen, namelijk Bergkamp en Zlatan.

Plopperdeplop
20 januari 2014, 16:48
Die van Zlatan lijkt mij best wel de moeite.

Jepjep
1 februari 2014, 14:09
Die van Zlatan lijkt mij best wel de moeite.
Is inderdaad de moeite. Wel een hoog 'kijk wat een badass ik ben'-gehalte :p

Nieuw leesvoer voor de vakantie.

http://i57.tinypic.com/mvn1vs.jpg

Fella
1 februari 2014, 16:14
Ik lees praktisch nooit boeken, al zou voetballiteratuur mij misschien wel interesseren.

Iemand tips? Maakt niet uit waarover het gaat, zolang het voetbal gerelateerd is natuurlijk :).
Ik veronderstel dat heel wat voetballers (auto)biografieën hebben, zoals Zlatan etc, maar het mag ook iets heel anders zijn.

Rikie
1 februari 2014, 16:45
Boek over Robert Enke.

Jonas89
21 februari 2014, 08:51
Binnenkort verschijnt er een nieuw boek van Messi (geschreven door Guillem Balague). Is ondertussen ook al uit in het Engels.

NL versie: bol.com | Messi, Guillem Balague | 9789043916424 | Boeken (http://www.bol.com/nl/p/messi/9200000015466780/)

Terry_Bogard
21 februari 2014, 12:12
Binnenkort verschijnt er een nieuw boek van Messi (geschreven door Guillem Balague). Is ondertussen ook al uit in het Engels.

NL versie: bol.com | Messi, Guillem Balague | 9789043916424 | Boeken (http://www.bol.com/nl/p/messi/9200000015466780/)

Krijgen Xavi en Iniesta ook uitgebreid de aandacht? :lol:

Fella
25 januari 2016, 11:29

Is het een aanrader of niet? Ik zou anders de Nederlandstalige versie een kans geven. Maar als ik er niet echt iets uit bijleer, hoeft het niet voor mij.

Jepjep
25 januari 2016, 11:43
Is het een aanrader of niet? Ik zou anders de Nederlandstalige versie een kans geven. Maar als ik er niet echt iets uit bijleer, hoeft het niet voor mij.

Zeker, een mooie kijk op de evolutie van voetbal(tacktiek) over de jaren heen, met oog voor de invloed van cultuur/samenleving op voetbal, een kijk op ploegen/trainers die met nieuwe ideeën kwamen en zo evolutie in het voetbal brachten. Allemaal heel gedetailleerd met leuke weetjes en anekdotes.